Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"anul" - 15 õppematerjali

anul on 4 korda rohkem kleepse kui tema õel. Kui Anu andis õele 3 kleepsu, siis oli mõlemal kleepse võrdselt.
anul

Kasutaja: anul

Faile: 0
thumbnail
8
odt

Filosoofia kordamisküsimused

Oskusteadmine on oskus midagi teha, näiteks ei pea inimene, kes oskab ujuda, selgitama, kuidas ta seda teeb, ta lihtsalt oskab seda. 6. Mis on propositsiooniline teadmine? Moodusta näide! Prop. teadmine on teadmine, et. Näiteks ,,ma tean, et 2x2 on 4" 7. Milles seisneb teadmise traditsiooniline määratlus? Teadmiseks on õigustatud tõene uskumus. 8. Selgitage traditsioonilise määratluse ,,uskumise" ja ,,tõesuse" tingimust! Tõesus: et ma võiks teada, et Anul on leetrid, peavad Anul kõigepelt tõesti olema leetrid. Ehk teadmine peab vastama reaalsele olukorrale. Uskumine: et ma võiks teada, et Anul on leetrid, pean ma ka uskuma, et Anul on leetrid. Ehk ma pean uskuma seda olukorda. 9. Selgitage traditsioonilise määratluse ,,õigustatuse" tingimust! Et ma võiks teada, et Anul on leetrid, on tarvilik, et mu usk oleks õigustatud. Ehk ma pean uskuma õigel alusel, et reaalne olukord vastab tõele. Hääled unenäost, mis ütlesid ,,Anul on leetrid." ei ole õigustavad. 10

Filosoofia → Filosoofia
36 allalaadimist
thumbnail
2
odt

„Leegitsev süda“ August Gailit

täiesti erinev. Ta oli Rabaraua laps, kes oli tugev, sihvakas ja töökas, kuid Joosep oli täiesti teistsugune, ta oli vaikne, rahulik, omaette poisike, Anu kasvatas teda hellalt, kuna too oli armastatud mehe laps ja samuti ta ainuke laps, kes talle väga kallis on. Rabaraud kasvatas oma lapsi tööga ja karmi käega ja kõik tema lapsed olid samuti tugevad ja töökad. Nad aitasid isa töödes ja olid tublid mehed. Juba kasvatajad erinesid väga, Anul polnud raha, et poissi kasvatada nii nagu ta oleks seda soovinud, aga Rabaraula oli seda palju. 5. Tänu meediale said kõik teada, et Joosep on väga hea viiulimängija, kes vajab tunnustust. Meedia kirjutas väga palju temas, tavaliselt ikka häid asju. Kui Rabaraud nägi ajalehes Joosepit sai ta alati väga vihaseks, kuna Joosep pole midagi teinud, et ajalehte pääseda, vaid tema pojad on need, kes on tublid ja peaksid tunnustust saama. 6

Eesti keel → Eesti keel
80 allalaadimist
thumbnail
2
doc

A.Gailit ''Leegitsev süda''

Tal oli poeg Joosep, kes oli linnas tuntud viiuldaja. Ta käis vahest ema vaatamas. Koos kõpitseti ka Tuulemäe maja. Kui Anu ema oli kunagi surnud, jäi tema saatuse hooleks. Ta käis talust talusse ja keegi õieti ei tahtnud teda. Tema elu õnnelikumad aastad möödusid Taavet Rabaraua talus. Ta jäi Taavetist rasedaks. Taavet aga võttis naiseks Kai-Kadri. Anu ajas ta aga talust minema,et inimesed imelikke jutte ei hakkaks rääkima. Anul hakkas sünnitus pihta keset karjamaad ning talle tõttas õnneks appi Ann Anderva. Anu jäi tema juurde teenima. Korra käis Taavet teda vaatamas. 2. Anu nägi Kanuska-eite tulemas ja rääkis sellele , et tema hakkab nüüd surema. Kanuska-eit tahtis, et ka temale midagi jäetaks. Anu oli Joosepiga kunagi kirikusse läinud ja kirkikuhärra ütles, et sellest poisist väärt puitu ei tule. Joosep oli olnud vaikne, ei mänginud ega teinud pahandust ning see tegi Anule muret

Kirjandus → Kirjandus
102 allalaadimist
thumbnail
4
odt

„Maailma otsas“ Andrus Kivirähk

Väljaspool Opossumit kohtub ta raamatu tegevuse jooksul vaid Eve ja Markuse ning Vooremäega, kellega koos arutatakse elu keerdkäikudest ning sellest, kuidas elu liiga kiirelt käest kaob. 5. Ülevaade olulisematest kõrvaltegelastest Olulisemateks kõrvaltegelasteks olid peategelaste perekonnad: naised, emad, lapsed ja naabrid. Reinul oli naine Anu, kes oli ajalooõpetaja ja kellega koos sai lugeja käia ka Muugal sõbrannal külas. Anul ja Reinul oli ka tütar Sandra, kes käis alles lasteaias ja külastas ka vahel koos isaga Opossumis pannkooke söömas. Lisaks perele oli tähtsaks kõrvaltegelaseks ka nende naaber Vooremäe, kes käis igal õhtul teatris. Oluliseks kõrvaltegelaseks oli ka Eevaldi, ja tema naise Pireti, naaber Jaanika, kellest saime läbi terve raamatu teada, et tegemist on äärmiselt ilusa neiuga, kellel on probleeme meestega

Kirjandus → Eesti kirjandus
74 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Gilgameš

Gilgames võttis mõõga ja tappis Humbaba. Võtsid nad siis seedripuud ja hakkasid nendega Eufrati kaldale kõndima. Puude maharaiumisega saavutasid Enkidu ja Gilgames suure jumalate pahameele. Samal ajal aga armub kuningasse jumalanna Istar ja tahab Gilgamesi kallimaks saada. Teades aga, mida Istar kõigi oma eelnevate meestega teinud oli, naerab Gilgames jumalanna välja ja keeldub. Selle peale vihastab Istar hingepõhjani ja palub peajumalal Anul saata Gilgamesi peale taevane härg öeldes, et kui Anu seda ei tee, siis ta ise laseb kõik surnud allilmast välja. Anu on sunnitud nõustuma Istari palvega ja andis härja Istarile. Istar läks ja ajas härja taevast Urukisse. Seal toimus võitlus Enkidu, Gilgamesi ja härja vahel. Koostöö sujus Enkidul ja Gilgamesil hästi ning kui Enkidu härjal sabatüvest haaras, lõi kuningas oma pussi härjale sarvede vahele. Õhtul korraldas Gilgames härja võitmise puhul lossis suure peo.

Kirjandus → Kirjandus
105 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Kirjavahemärgid

o), see tähendab. Nt Lapsed tulevad koolist, järelikult on tunnid läbi saanud. Mina tahaksin punast õuna, aga tema tõi mulle hoopis kollase õuna. 2) põimlause osalaused üksteisest, nt See, et keegi meist ei ole ilmeksimatu, on päevaselge. Poiss ütles, et tal pole aega, ja läks edasi. Sama astme kõrvallauseid ei eraldata komaga, kui neid seovad sidesõnad Ja, ning, ega, või nt Ema käskis Anul vaadata, et piim üle ei keeks ega väike vend end pliidi vastu ära ei kõrvetaks. 3) otsekõne väitlause talle järgnevast saatelausest, nt: ,,Muril on kirbud," ütles Mari 4) kiilud, nt Uus poiss, räägitakse olevat väga kehv õpilane KOOLON PANNAKSE 1) saatelause ja talle järgneva otsekõne vahele, nt Mart nõudis juba ukselt: "Ema, kas toit on valmis" 2) rindlauses seletava või täpsustava osalause ette, nt

Eesti keel → Eesti keel
140 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Võlasuhte tekkimine lepingust

Võlaõiguse üldosa OIEO.06.044 2019/2020 I seminar Võlasuhte tekkimine lepingust Teemad: 1. võlaõiguse koht eraõiguse süsteemis; 2. võlasuhete tekkimise alused, üldiseloomustus, eristamine; 3. lepingu sõlmimine. KAASUSE LAHENDAMISE SKEEM I KAASUSE LAHENDAMISE PROBLEEM - kes tahab kellelt mida nõuda - Nõude aluseks ei ole VÕS § 101 lg 1. Hüpotees: A võib nõuda B-lt müügilepingu rikkumisega tekitatud kahju hüvitamist VÕS § 115 lg 1 alusel kahju hüvitamist (välja tuleb tuua nõudenorm)? A võib lepingust taganeda müügilepingust VÕS § 116 lg 2 p 1 alusel. Nõude või õiguse formuleerimisel tuleb välja tuua nõudenorm (nt VÕS §-d 115, 15 lg 1, 113, 108); või õigust andev norm (VÕS §-d 112, 116 lg 1 jne). II NÕUDE EELDUSED - Kas poolte vahel on kehtiv leping/võlasuhte alu...

Õigus → Õiguskaitseasutuste süsteem
12 allalaadimist
thumbnail
44
pdf

Loogika konspekt 6-10

15. Transpostsioon (Trans) p q ¬q ¬p 16. Materiaalne implikatsioon (Impl) p q ¬p q 17. Materiaalne ekvivalents (Equiv) p q [(p q) & (q p)]; p q [(p & q) (¬p & ¬q)] 18. Väljaviimisreegel (Exp) [(p & q) r] [p (q r)] 19. Tautoloogia (Taut) p p p; pp&p 32_fl_vi-x NÄIDE 1: Kui Anul on hea tuju, siis Peeter on õnnelik. Kui Peeter on õnnelik, siis Anu ja Peeter vaatavad filmi või joovad teed. Aga Anul on hea tuju, kuid Anu ja Peeter ei vaata filmi. Mida teevad Anu ja Peeter? 1. Kui Anul on hea tuju, siis Peeter on õnnelik. 2. Kui Peeter on õnnelik, siis Anu ja Peeter vaatavad filmi või joovad teed. 3. Anul on hea tuju, kuid Anu ja Peeter ei vaata filmi. J: Anu ja Peeter joovad koos teed. 1. A P 2. P (F T) 3. A & ¬F £T See kehtib, sest: 4. A (3

Filosoofia → Loogika
388 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Mesopotaamia -"jõgedevaheline maa"

Gilgames loodab selle teoga hävitada kurjus kogu maailmas ning saavutada surematu kuulsuse. Enkindu läheb kõhklustest hoolimata kaasa. IV tahvel: Kirjeldatakse teekonda seedrimetsa. V tahvel: Mehed võidavad Humbamba ning tapavad ta. Lisaks raiuvad nad seedreid ning saavutavad seetõttu jumalate pahameele. VI tahvel: Mehed jõuavad tagasi Uruk'i. Jumalanna Istar armub Gilgamesi ning soovib ta kallimaks saada. Gilgames naerab ta välja, tõmmates kaela Istari viha. Jumalanna palub peajumal Anul saata Gilgamesi kallale taevane härg, lubades muidu surnud allilmast välja lasta. Anu peab nõustuma. Gilgames ja Enkindu võidavad härja. VII tahvel: Peajumalad Anu, Ellil ja Samas on härja tapmise pärast pahased ja määravad Enkindule surmaotsuse. Enkindu vaevleb 12 päeva jumalate saadetud haiguse käes. VIII tahvel: Enkindu sureb 13. päeval. Gilgames on murtud murest sõbra kaotamise tõttu . Enkindu matused.

Ajalugu → Ajalugu
94 allalaadimist
thumbnail
62
pdf

Nupukas - Nuputamisülesanded

167. Õppetöö koolis algab kell 8. 15 ja õpilane peab kohal olema 15 minutit enne tundide algust. Mis kell peab ta hakkama kodust minema, kui ta elab koolist 4 km kaugusel ja 1 km käimiseks kulub tal 12 minutit? Vastus: kell 7.12 ( 4 x 12 = 48 min ­ kulub minekuks; + 15 enne kohal = 63 min = 1 h 3 min ­ selle ajaga tuleb arvestada; 8 h 15 min ­ 1 h 3 min = 7 h 12 min = kell 7. 12) 168. Anul on 4 korda rohkem kleepse kui tema õel. Kui Anu andis õele 3 kleepsu, siis oli mõlemal kleepse võrdselt. Mitu kleepsu oli kummalgi algul? Vastus: Anul 8 ja õel 2 ( 3 + 3 = 6 - esialgu kleepsude vahe; Anul 4 osa, õel 1 osa; 4 ­ 1 = 3 ­ osade vahe; 6 : 3 = 2 ­ õel; 4 x 2 = 8 ­ Anul) 169. Kaubarong sõidab ühest linnast teise 4 tunniga, kui tema keskmine kiirus on 60 km/h.

Matemaatika → Matemaatika
72 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Pille riin ilood

Kuna ta arvas, et pakane ei oska, siis joonistas paberile ette. Isa kutsus sööma. Pille-Riin pidi sööma mannaputru, millel oli võisilm, ees oli naerusuine Sass, kes on tass, mille sees on piim. P-R oli aga viril. Nägi kahte leevikest kasel, kes sarnanesid neile, kes olid pudru all. P mõtles, et äkki nad on taldrikult lennanud. Sõi taldriku tühjaks, leevikesed olid seal, aga kasel neid enam polnud. Soome kelk. Sinise maja Anul sai endale Soome kelgu. Käisid sõitmas, mängisid postiljoni. Anne. Anne on Pille-Riini nukk, kes elab riidekapi ja seina vahel nurgas. Ta on tädi Juuli tehtud. Ükskord kui ta maal oli, siis tädi Juuli tegi. Silmad on nööpidest, juuksed pihutäiest linast. Juuli selgitas mis on lina. Parim sõber. Jäljed- käisid vanaisaga kõrgel nõlvakul, uurisid jälgi. Vanaisa kingitus- vanaisa tõi Pille-Riinile kingituseks pliiatsid. Ta oli õnnelik ja joonistas päris mitu pilti.

Pedagoogika → Eripedagoogika
63 allalaadimist
thumbnail
29
doc

Sõnade ortograafia

niisiis, see on (s.o), see tähendab. Nt Lapsed tulevad koolist, järelikult on tunnid läbi saanud. Mina tahaksin punast õuna, aga tema tõi mulle hoopis kollase õuna. 2) põimlause osalaused üksteisest, nt See, et keegi meist ei ole ilmeksimatu, on päevaselge. Poiss ütles, et tal pole aega, ja läks edasi. Sama astme kõrvallauseid ei eraldata komaga, kui neid seovad sidesõnad Ja, ning, ega, või nt Ema käskis Anul vaadata, et piim üle ei keeks ega väike vend end pliidi vastu ära ei kõrvetaks. 3) otsekõne väitlause talle järgnevast saatelausest, nt: ,,Muril on kirbud," ütles Mari 4) kiilud, nt Uus poiss, räägitakse olevat väga kehv õpilane KOOLON PANNAKSE 1) saatelause ja talle järgneva otsekõne vahele, nt Mart nõudis juba ukselt: "Ema, kas toit on valmis" 2) rindlauses seletava või täpsustava osalause ette, nt

Eesti keel → Eesti keel
364 allalaadimist
thumbnail
134
docx

Lugemispäevik

ilusa nuku teha.“ „Tee siis nukk,“ ütles vanaema. Siis õpetas vanaema Mardile päris nukkude tegemist. „Nukk tuleb riidest välja lõigata ja siis kokku õmmelda ja täis toppida,“ ütles vanaema. „Ja kui kõik valmis on, siis värvitakse nägu pähe ja pannakse lõngast juuksed.“ Nii hakkaski Mart Anule sünnipäevaks nukku tegema. Aga kõik see oli väga raske ja mitu korda läks nõel sõrme ja see oli väga valus, nii et Mart ükskord isegi nuttis. Aga siis mõtles ta, et Anul on hea meel, kui sünnipäevaks nuku saab. Ta õmbles pea kehale külge ja siis veel käed ja jalad. Viimaks oli nukk valmis. Aga see ei olnud sugugi ilus nukk. „Pole viga,“ ütles vanaema Mardile. „Peaasi, et see on sinu enda tehtud.“ Aga Mart oli ikkagi kurb. Ta võttis nuku kätte ja läks tuppa.„See pole kellegi õige nukk!“ ütles ta. „On mingisugune sipisik.“ Raamatu "Sipsik" teiste peategelaste, laste Mardi ja Anu prototüübid

Pedagoogika → Alusharidus
121 allalaadimist
thumbnail
43
pdf

TANTSIJA FÜÜSILISE VIGASTUSE MÕJU ELUKUTSELE SOMAATILISTE TREENINGSÜSTEEMIDE NÄITEL

Tantsukooli juhataja, endine aktiivne rahvatantsija, nüüdne juhendaja; Kalmer Liimets, praegune TÜVKA IV kursuse tantsutudeng ja Anna Kirs, endine TÜVKA tantsutudeng ­ katkestanud vigastuse tõttu. Põhilisteks piirkondadeks vastanuil, kus ilmnes suurem hulk tüsistusi olid pöiad- jalalabad, põlveliiges, puusaliiges ja selg, mis on ka üldiselt enamlevinud piirkondadeks tantsijatel kogu eelneva materjali põhjal. Nii Annal kui Anul on esinenud probleeme pöidadega, ilmselt tulenevalt faktist, et mõlemad on klassikalise balletiga tihedalt seotud olnud, mis hoolimata keha kõnelevast loomulikkuse vajadusest, ei arvestanud veel aastaid normaalse keha säilitamise põhimõtteid Eestis, nüüd on olukord paranemas. Vastasmõjudena teevad haiged pöiad kohe korrektuure puusaliigese üldises joondumises, mille tõttu Anul on tekkinud puusaliigese kõrvalekaldeid. Anna peab oma peamiseks tantsust eemale hoidumise põhjuseks

Tants → Tantsimine
12 allalaadimist
thumbnail
27
doc

Eesti keele eksamiks kordamine

niisiis, see on (s.o), see tähendab. Nt Lapsed tulevad koolist, järelikult on tunnid läbi saanud. Mina tahaksin punast õuna, aga tema tõi mulle hoopis kollase õuna. 2) põimlause osalaused üksteisest, nt See, et keegi meist ei ole ilmeksimatu, on päevaselge. Poiss ütles, et tal pole aega, ja läks edasi. Sama astme kõrvallauseid ei eraldata komaga, kui neid seovad sidesõnad Ja, ning, ega, või nt Ema käskis Anul vaadata, et piim üle ei keeks ega väike vend end pliidi vastu ära ei kõrvetaks. 3) otsekõne väitlause talle järgnevast saatelausest, nt: ,,Muril on kirbud," ütles Mari 4) kiilud, nt Uus poiss, räägitakse olevat väga kehv õpilane KOOLON PANNAKSE 1) saatelause ja talle järgneva otsekõne vahele, nt Mart nõudis juba ukselt: "Ema, kas toit on valmis" 2) rindlauses seletava või täpsustava osalause ette, nt

Eesti keel → Eesti keel
294 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun