Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"ansoffi" - 29 õppematerjali

thumbnail
14
doc

Turismiettevõtlus eksam

Annab aluse strateegiate valikule. SWOT analüüsi kasutatakse abivahendina strateegia valimisel ja riskide hindamisel. Strateegiliste võimaluste hindamiseks kaalutakse, kas ettevõte on pigem tugev või pigem nõrk ning kas ärikeskkond pakub rohkem võimalusi või on seal rohkem ohtusid. Otsustamine ei tohiks põhineda tugevuste, nõrkuste, võimaluste ja ohtude arvul, vaid nende olulisusel ja mõju suurusel. 28. Too klassikalise turunduseesmärgi näide. Nimeta 4 Ansoffi turunduseesmärki. Siseneda x turule y tootega ning saavutada seal z% turuosa w aastaga. Ansoffi turunduseesmärgid: ▪ Kas minna vanale turule vanade toodetega? ▪ Kas minna vanale turule uute toodetega? ▪ Kas minna uuele turule vanade toodetega? ▪ Kas minna uuele turule uute toodetega? 29. Mis on turunduse 5 P-d (inglisekeelsed)? P - place – asukoht P – product – toode P – price – hind P – promotion – turunduse toetus

Turism → Turism
33 allalaadimist
thumbnail
11
docx

Turunduse esimene ja teine kontrolltöö koos vastustega

b) BCG maatriks c) Turuatraktiivsuse maatriks 5. 4P ja 4C mudeli erinevus seisneb selles, et a) 4P mudel keskendub tootele, 4C mudel keskendub tarbijale b) 4C mudel keskendub konkurentidele, 4P mudel keskendub premiumtoodetele c) 4P mudel keskendub konkurentidele, 4C mudel aga tootele 6. Mis alljärgnevatest on turunduses kaitsestrateegia? a) Ründav kaitse b) Sissisõda c) Ümberpiiramine d) Möödahiilimine 7. Mida tähendab Ansoffi kasvustrateegia maatriksis toote arendamine? a) Uued tooted olemasoleval turul b) Uued tooted uuel turul c) Olemasolevad tooted uuel turul d) Olemasolevad tooted olemasoleval turul 8. Turu atraktiivsuse ja firma turupositsiooni maatriksis analüüsitakse seoseid a) Turuosa ja turukasvu vahel b) Turu atraktiivsuse ja turupositsiooni vahel c) Toote ja turu vahel d) Tarbija pikaajalise heaolu ja tarbija kohese rahuldamise vahel 9

Majandus → Turundus
208 allalaadimist
thumbnail
36
doc

Turundus eksam

Vahetusfunktsioonid 1. Ost 2. Müük Füüsilised funktsioonid 3. Ladustamine 4. Transport Abistavad funktsioonid 5. Finantseerimine 6. Riski kandmine 7. Turu tundmine (turuinfo) 2. Turunduse juhtimised Strateegiad on kõikehõlmavad meetodid, mis on valitud konkreetsete eesmärkide saavutamiseks ja kirjeldavad nende eesmärkide saavutamise vahendeid nõutava ajavahemiku piires. Turuvõimaluste analüüsi üheks unikaalseks võtteks on Ansoffi maatriks, mis seob tooted ja turud ühtsesse maatriksisse. Seda mudelit rakendatakse strateegilises juhtimises ja turunduses. Turundusplaan on ettevõtte üldplaani oluline osa, kus visandatakse turunduseesmärgid ja esitatakse nende saavutamise teed - turundusstrateegia. Turunduse juhtimine - sihtostjatega soodsate vahetuste sisseseadmiseks, alalhoidmiseks ja laiendamiseks mõeldud vahendite ja võtete analüüs, planeerimine, elluviimine ja kontroll lõppeesmärgiga saada kasumit.

Majandus → Turundus
211 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Turunduse eksam

1. Keskkond-mida need elemendid(tegurid) tooteid mõjuavad. N. tööjõud-haridus 2. Tarbijaturg - Maslow Füsioloogilised vajadused - õhk, vesi, toit, magamine, seksuaalsed vajadused jmt Turvalisuse vajadused - stabiilsus, tuttav ja turvalinne ümbrus, riski vältimine, füüsilie turvalisus jmt Kuuluvusvajadused - soov olla armastatud, kuuluda gruppi, olla grupi poolt aktsepteeritud, omada sõpru jne Lugupidamise vajadused - vajadus staatuse, eneseaustuse, prestiizi, üleoleku jmt järele Eneseteostamise vajadused - tarvidus end arendada, olla loov, kasutada oma võimeid jmt Turunduse seisukohast on oluline märkida, et vajadusi saab jagada ratsionaalseteks ja emotsionaalseteks. Sellest tulenevalt võivad ka tarbija ostumotiivid olla kas ratsionaalsed (hind, töökindlus, toitvus jmt) või emotsionaalsed (ilu, köitvus, seksikus, mai...

Majandus → Turundus
24 allalaadimist
thumbnail
20
docx

Strateegiline juhtimine eksami konspekt

Strateegiline juhtimine konspekt eksamiks Strateegiline juhtimine tähendab organisatsiooni keskkonna analüüsist lähtuvate pikaajaliste otsuste tegemist, mis võimaldavad kujundada organisatsioonile konkurentsieelise. Vajadus strateegilise juhtimise järele tuleneb ka sellest, et ettevõtted tegutsevad kiiresti muutuvas keskkonnas, mida kaasajal iseloomustab:  muutuste mastaapsuse kasv,  muutumise kiirenemine,  mitmesuguste välismõjude komplekssuse kasv. Strateegilise analüüsi teostamine ning strateegia valik ning uuendamine on ettevõtte tippjuhtkonna vastutusvaldkond. Strateegia väljatöötamisele eelnevalt tuleks läbi mõelda ning kirja panna organisatsiooni: missioon, visioon, eesmärgid. • Organisatsioon – Üksvärav: kindla inimrühma terviklikult korraldatud ühendus, mis võimu ja eestvedamise mõjutusel tegevusi kooskõlastades püüab saavutada ühist eesmärki. • Juhtimine – Üksvärav: tähendab inimeste käitumise ja ...

Sotsioloogia → Organisatsioon ja juhtimine
43 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Turunduse alused

1. Turunduse alused hinnatakse pidevalt ning tehakse vajadusel muudatusi. Osategevuste kompleks, mis hõlmab: turu-uuringuid, toote Turunduskontseptsiooni omaks võtnud organisatsioonides on kõik kujundamis, turunduskanalite valikut, hinnapoliitkat, müügi tegevusalad integreeritud turu vajaduste rahuldamisele. Kasumi toetamist, müüki ennast. saamist nähakse eelkõige tarbijate vajaduste rahuldamise kaudu. Eesmärk: tarbijavajaduste tundmaõppimine ja rahuldamine, Ühiskondlik turunduskontseptsioon ei lähtu ainult tarbija ettevõtte enda eesmärkide saavutamine. vajadustest, vaid võtab arvesse ka ühiskonna vajadusi. Seda Tegevus: algab enne müügi toimumist ning jätkub pärast selle kontseptsiooni on nimetatud ka sotsiaal-eetiliseks, humaansete toimumi...

Majandus → Turunduse alused
111 allalaadimist
thumbnail
7
docx

JUHTIMINE

· Suhtumine ja veendumused 6. Mis on organisatsiooniline inerts? Kasvades ja vananedes muutuvad organisatsioonid järjest inertsemateks, koos vanuse ja kasvamisega väheneb ka organisatsioonide võime ja tahe muutuda. Väiksed ja nooremad organisatsioonid reageerivad muudatustele, võimalustele ja ohtudele kiiremini. 5. loeng 1. Kes oli Igor Ansoff ja milline oli tema panus juhtimisteooriasse? Igor Ansoff oli kaasaegse strateegilise juhtimise looja. Koostas Ansoffi maatriksi, kus väljendas uute ja olemasolevate turgude ja uute ja olemasolevate toodete omavahelisi tulemeid. 2. Kes oli Michael Porter ja milline oli tema panus juhtimisteooriasse? Michael Porter oli Harvardi professor. 3. Kirjelda 5 jõu (5F) mudelit. 5 jõu mudel on vajalik tegevusharu analüüsiks, sest selle abil on võimalik kokku panna objektiivne kokkuvõtte lihtsalt ja arusaadavalt. 4. Nimeta vähemalt 5 strateegilise juhtimise koolkonda. · Disaini · Planeerimise

Majandus → Juhtimine
157 allalaadimist
thumbnail
51
pdf

Turundusplaani koostamise juhend

http://www.cim.co.uk/cim/ser/html/infQuiGlo.cfm. 31.10.05 Vihalem, A. 2003. Turunduse alused. Tallinn. Külim. Viited lisamaterjalidele Alas, R. 2005. Strateegiline juhtimine. Tallinn. Külim. Kaplan, R. S., Norton, D. P. 2003.Tasakaalus tulemuskaart: Strateegialt tegudele. Tallinn. Pegasus. Kotler, P. 2002. Kotleri turundus: Kuidas luua, võita ja valitseda turgusid. Tallinn. Pegasus. 43 S Õ N AS T I K Ansoffi maatriks ­ Igor Ansoffi loodud mudel, mis kirjeldab turunduse valikuid üldise strateegiaraamistiku sees. Maatriks asetab ühele teljele uued vs vanad tooted ja teisele teljele uued vs vanad sihtturud ning kaardistab niimoodi toote ja turu kasvustrateegiaid. Vt ka mõisteid ,,turu laiendamine", ,,toote arendamine", ,,turu hõlvamine/vallutamine" ja diversifitseerimine". Olemasolevad tooted Uued tooted

Muu → Ainetöö
176 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Juhtimine 2011 kordamisküsimused/vastused

1. Peter F. Drucker. Kes ta oli ning mida ta on juhtimisse andnud? Peter F Drucker oli juhtimisteoreetik ja professor, kes on kirjutanud palju raamatuid ja artikleid juhtimisest ning organisatsiooniteooriatest (Juhtimise väljakutsed 21. sajandiks). Teda peetakse juhtimise kui teadusharu loojaks ning juhtimise uurimise alusepanijaks. Drucker: Juhi ülesanne on ka vaadata keskkonda, hoolitseda ja vastutada kõigi asjaolude eest, mis mõjutavad organisatsiooni saavutusi ja tulemusi ­ olenemata sellest, kas need asjaolud on organisatsiooni kontrolli all või mitte; eesmärgid peavad olema mõõdetavad. 2. Millised olid klassikalise teadusliku koolkonna põhilised seisukohad ja tuntumad esindajad? Eesmärgid olid efektiivsus ja tööviljakus, koordinatsiooni ja ressursside otstarbekas kasutamine. SISUks oli praktilise tegevuse teaduslik uurimine, töötajada individuaalne stimuleerimine. F.W.Taylor / 3. Millised olid klassikalise administratiivse koolk...

Ajalugu → 20. sajandi euroopa ajalugu
87 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Premia Foods AS kasvuaudit

Kuigi ettevõte on suutnud kasumisse jõuda ja omakapitali tootlus on positiivne, siis 3% ROE on endiselt veidi madal. Võib oodata, et eelkõige just suuromanike huvides on selle tõstmine, mis on üks põhjustest, miks olen isiklikult jätkuvalt Premia aktsionär. 5. SWOT ANALÜÜS Kuna ettevõte on börsil noteeritud, siis sõltuvalt börsi regulatsioonidest tulevaste müükide prognoose saada ei õnnestunud, et Ansoffi maatriksit teha. Teiselt poolt ettevõttel on kolm suurt tegevusvaldkonda ning sadu tooteid, mistõttu eraldi Bostoni maatriksit ei loonud, kuna mul puudub selle täitmiseks piisav informatsioon. Loodan, et seda sisuliselt võiks asendada eelnevalt toodud joonis 1 koos joonis 2 näitajatega. Küll aga on esitatud SWOT analüüs: Tugevused Nõrkused 1. Ettevõttel on tugev turupositsioon 1

Majandus → Majandus
19 allalaadimist
thumbnail
57
docx

Turundus - konspekt eksamiks

c) väike pakkujate arv ja homogeenne toode d) üks pakkuja ja unikaalne toode 9) Mis järgnevast ei kuulu 4P mudelisse? a) toode b) protsess c) hind d) turustus e) toetus 10) Mis iseloomustab kontsentreerumisstrateegiat konkurentsistrateegiana? a) eristumine konkurentidest b) keskendumine turuniššile c) keskendumine turusegmendile d) keskendumine massturundusele 11) Diversifikatsioon tähendab Ansoffi kasvustrateegiate maatriksis a) olemasolevad tooted olemasoleval turul - turuhõlvamine b) uued tooted uuel turul c) uued tooted olemasoleval turul - tootearendamine d) olemasolevad tooted uuel turul – turu laiendamine 12) Turunduskontrollis vastutavad taktika kontrolli eest a) keskastmejuhid b) tippjuhid c) spetsialistid 13) Tööstusturgu segmenditakse a) psühholoogiliselt b) demograafiliselt c) käitumuslikult d) geograafiliselt

Majandus → Turundus
24 allalaadimist
thumbnail
56
docx

Juhtimine TMO0010

täiustamise meetod, mille põhisisuks on protseduurireeglite koostamine, täiustamine ja ellurakendamine. Protseduurireegel on töökorralduslik dokument, mis näitab kuidas töö on organiseeritud. Protseduuranalüüs baseerub üldise süsteemiteooria põhimõtetel. V loengu kordamisküsimused 1. Kes oli Igor Ansoff ja milline oli tema panus juhtimisteooriasse? Vene-Ameerika ärijuht, kaasaegse strateegilise juhtimise looja, strateegilise planeerimise ,,isa". Ajaloosse läinud Ansoffi maatriksiga, mis on üks põhilisi turunduse kontseptsioone. Lõi Ansoffi maatriksi ­ mudel, mis kirjeldab turunduse valikuid üldise strateegiaraamistiku sees. Maatriks jagad tooted ja turud ära, asetab ühele teljele uued vs vanad tooted ja teisele teljele uued vs vanad sihtturud ning kaardistab niimoodi toote ja turu kasvustrateegiaid. Kõikides kastides tuleb vastavalt käituda ja organisatsiooni üldist strateegiat teha ja vastavalt sellele organisatsioon üles ehitada.

Majandus → Juhtimine
107 allalaadimist
thumbnail
39
doc

Turunduse alused

Toode on turul olnud kaks aastat ja on tarbijate poolt hästi vastu võetud. Otsene konkurent turul puudub, on ainult kaubad, mis rahuldavad sama vajadust (asenduskaup). Investeeringud tootesse olid eelmisel aastal 200 000 EEK-i, sel aastal neid suurendatakse 350 000 EEK-ni. Kaup C. Toote osa kogukäibes on 30% ja toode on olnud turul 6 aastat. Tootmist on pidevalt täiustatud ja toote kasum on olnud suur. Nõudmine sellele kaubale hakkab vähenema. 2. Asetage firmad A ja B Ansoffi maatriksisse: Firma A on lihatoodete firma, kes on siiani tootnud konservliha tarbekaupade turule. Nüüd on hakanud seda konservliha müüma ka varustusorganisatsioonidele. Seega tootmismahud on suurenenud. Firma B on trükimasinaid raamatute trükkimiseks tootev ettevõte, kes on hakanud valmistama värvilisi kilesid. 3. Kirjeldage toote-turu maatriksi nelja kasvuteed mõne kohaliku (või Eesti) firma tegevuse põhjal. 23 4

Majandus → Turundus
526 allalaadimist
thumbnail
16
pdf

JUHTIMISE EKSAMI kogukonspekt

Ansoff on peamiselt tuntud 3 tema poolt läbi viidud teadusliku uuringu poolest: The concept of environmental turbulence; Keskkondliku turbulentsi kontseptsioon The contingent strategic success paradigm, a concept that has been validated by numerous doctoral dissertations; Kontingentaalse strateegia edu paradigma, kontseptsioon Real-time strategic management. Reaalaja strateegiline juhtimine Tuntud on Ansoffi maatriks ­ toote-turu kasvu maatriks. Ansoffi tuntuimad tööd: Strategic Management Classic Edition (2007) Corporate Strategy (1965) 5. Nimeta vähemalt 3 strateegilise juhtimise koolkonda. Iseloomusta kõiki lühidalt. Õppimise koolkond Strateegia on õppimise tulemus ja kujuneb välja, kui inimesed õpivad tundma situatsiooni ja organisatsiooni võimet sellega toime tulla Keskkonna koolkond Näeb strateegia kujunemist kui keskkonna muutustele reageerivat protsessi

Majandus → Juhtimine
123 allalaadimist
thumbnail
20
docx

TURUNDUSE EKSAM

TURUNDUSE EKSAM 1. Ansoffi maatrix ja milles seisneb selle tähtsus. Kasvustrateegia on firma tegevuse laiendamiseks, kvalitatiivseks arendamiseks. Põhilisi strateegiaid eristatakse kahe muutuja, toote ja turu alusel. Ansoffi maatriksis on kesksel kohal turg ja toode, mis rahuldab turu vajadust. See soodustab selle mudeli rakendamist strateegilises turunduses ja juhtimises. l. Ekspansioon turule ehk turu hõlvamine -- käibe kasvatamine vanadel turgudel vanade toodetega, kuid uue turundusstrateegiaga (reklaami suurendamine, hinna alandamine, müügisoodustuste pakkumine jm). 2. Toote arendamine - uute toodete loomine vanade turgude jaoks. Tungimine uutele turgudele

Majandus → Turundus
135 allalaadimist
thumbnail
69
doc

TURUNDUS

Olemasolev · juurdumine laiuti · turu jaoks uus toode Turg Turu laiendamine Diversifikatsioon · geograafiline · seotud tegevusalal laiendamine · mitteseotud tegevusalal Uus · uued segmendid Joonis 5. Ansoffi maatriks Juurdumine sügavuti ­ suurem müük samale kontingendile laiuti ­ tarbijate juurdetulek. Turu hõlvamine ­ olemasoleva toote müügi laiendamine olemasolevatel turgudel (hinna alandamine, reklaam jm). Toote arendamine ­ uus toode olemasoleval turul. Turu laiendamine ­ olemasolevate toodetega uutele turgudele. Diversifikatsioon ­ uued tooted uutel turgudel. 18 4. TURG 4.1 Turu määramise astmed

Majandus → Turunduse alused
91 allalaadimist
thumbnail
18
doc

JUHTIMISE EKSAMIKÃœSIMUSTE VASTUSED

arengut läbi viia. Organisatsioonide võime ja tahtmine muutuda vähenb koos nende arrenguga. Kriisiolukordades võib inerts aidata, aga mujal pole hea. 26. Kes oli Igor Ansoff ja milline oli tema panus juhtimisteooriasse? 1918-2002 Kaasaegse strateegilise juhtimise looja. Venelane, kes II MS käigus lahkus USA-sse. Matemaatik. Tema arvates oli kõike võimalik välja arvutada. Tema panuseks disaini koolkonna lähenemine. Kõik pidi väga täpselt paigas olema. Ansoffi maatriks, mida õpetatakse turunduses. 27. Kes oli Michael Porter ja milline oli tema panus juhtimisteooriasse? Lõi äritasandi strateegia raames konkurentsijõudude mudelil põhinevaid strateegiad ja nende seotuse toote elutsükliga. 5F mudel. Iga ettevõte on tegevuste kogum, mida täiendatakse, et kavandada, toota, turustada, kätte toimetada ja toetada oma tooteid või teenuseid. 28. Kirjelda 5 jõu (5F) mudelit. Äritasandi strateegia kujuneb viie konkureeriva jõu mõjul:

Varia → Kategoriseerimata
68 allalaadimist
thumbnail
19
pdf

Strateegiline juhtimine kordamisküsimused

Strateegiline juhtimine Kordamisküsimused 1. Strateegia. x Strateegia on firma otsustusloogika. (Kreitner) x Strateegia kujutab endast teatud hulka hüpoteese põhjuste ja tagajärgede seoste kohta. (Kaplan, Norton) x Strateegia on org.-i eesmärkide ja ressursside ning muutuvate turundusvõimaluste ühildamine. (Kotler) x Strateegia ilma taktikata on kõige aeglasem tee võiduni. Taktika ilma strateegiata on ainult ettevalmistus alistumiseks. (Sun Tzu c. 500 BC) Leimann väidab, et strateegia kujutab endast pikaajaliste eesmärkide saavutamise põhiteede ja tegevuspõhimõtete kogumit, mis on organisatsiooni arengu juhtimise aluseks. Organisatsiooni strateegia hõlmab organisatsiooni kõiki olulisi funktsioone ja allüksusi ja ta peaks tagama, et organisatsioonis langetatavad otsused on omavahel kooskõlas. Strateegia kavandamine ja elluviimine on juhtimise olu...

Haldus → Strateegiline juhtimine
290 allalaadimist
thumbnail
17
docx

TURUNDUS SPIKKER

selgelt erineva koha kinnistamist). Turunduskompleksi kujundamine: *toote väljatöötamine ja tootekompleksi otsused *hinnapoliitika otsused ja hinna kujundamine *kauba levitamise meetodite valik *müügi toetamine. Turundusplaani elluviimine ja kontroll: *strateegia(missioon, eesmärgid, plaan) *planeerimine ( analüüs, valik, eesmärgid, toode, hind, müügi soodustus) *kontroll 6. Turuvõimaluste analüüs Ansoffi maatriksi abil (sügavam turu hõivamine, toote arendamine, turu arendamine, diversifikatsioon). Analüüsi meetod, millal strateegilisi alternatiive kaalutakse järgmises lõikes: olemasolev toode ja olemasolev turg; uus toode ja uus turg; kombinatsioonid Turg Praegune turg Uus turg ;praegune toode sügavam hõivamine turu arendamine; uus toode toote arendamine diversifikatsioon 7.Turukeskkond. Makrokeskkond: majanduslik, demograafiline, sotsiaal-kultuuriline,

Majandus → Turundus
199 allalaadimist
thumbnail
26
docx

Juhtimine kordamisküsimused

Mida vanem ja suurem on organisatsioon, seda inertsem ning seda keerulisem on neid muuta ja arengut läbi viia. Organisatsioonide võime ja tahtmine muutuda vähenb koos nende arrenguga. Kriisiolukordades võib inerts aidata, aga mujal pole hea. 1. Kes oli Igor Ansoff ja milline oli tema panus juhtimisteooriasse? Vene-Ameerika ärijuht, kaasaegse strateegilise juhtimise looja, strateegilise planeerimise “isa” Lõi Ansoffi maatriksi - mudel, mis kirjeldab turunduse valikuid üldise strateegiaraamistiku sees. Maatriks asetab ühele teljele uued vs vanad tooted ja teisele teljele uued vs vanad sihtturud ning kaardistab niimoodi toote ja turu kasvustrateegiaid. 2. Kes oli Michael Porter ja milline oli tema panus juhtimisteooriasse? Lõi äritasandi strateegia raames konkurentsijõudude mudelil põhinevaid strateegiaid ja nende seotust toote elutsükliga.

Majandus → Juhtimine
40 allalaadimist
thumbnail
13
docx

Juhtimine kordamisküsimused

Mida vanem ja suurem on organisatsioon, seda inertsem ning seda keerulisem on neid muuta ja arengut läbi viia. Organisatsioonide võime ja tahtmine muutuda vähenb koos nende arrenguga. Kriisiolukordades võib inerts aidata, aga mujal pole hea. 1. Kes oli Igor Ansoff ja milline oli tema panus juhtimisteooriasse? Vene-Ameerika ärijuht, kaasaegse strateegilise juhtimise looja, strateegilise planeerimise “isa” Lõi Ansoffi maatriksi - mudel, mis kirjeldab turunduse valikuid üldise strateegiaraamistiku sees. Maatriks asetab ühele teljele uued vs vanad tooted ja teisele teljele uued vs vanad sihtturud ning kaardistab niimoodi toote ja turu kasvustrateegiaid. 2. Kes oli Michael Porter ja milline oli tema panus juhtimisteooriasse? Lõi äritasandi strateegia raames konkurentsijõudude mudelil põhinevaid strateegiaid ja nende seotust toote elutsükliga.

Majandus → Juhtimine
39 allalaadimist
thumbnail
20
pdf

Turundus eksami kordamine

Konkurentsistrateegiad lk 49 Eristumise strateegia; kulude juhtimise strateegia; kontsentreerumise strateegia(keskendumine turuniššile) ; innovatsiooniline strateegia • Rünnakustrateegiad lk 50 – otserünnak; tiibrünnak; ümberpiiramine; möödahiilimine; sissisõda • Kaitsestrateegiad lk 50 – tugikohakaitse; tiibrünnaku tugikohakaitse; liikuv kaitse; ründav kaitse; vasturündav kaitse; strateegiline taandumine Kasvustrateegiad lk 51 Ansoffi maatriks • Turu hõlvamine – käibe kasvatamine vanal turul, vanade toodetega, kuid uue turundusstrateegiaga • toote arendamine – uued tooted olemasoleval turul • turu laiendamine – vanad tooted uuel turul • diversifikatsioon – uued tooted uuel turul Sisenemine – arenemine - säilitamine – saagikoristus – väljumine Integratsioonistrateegiad lk 52

Majandus → Turundus
22 allalaadimist
thumbnail
15
docx

Juhtimine: kordamisküsimuste vastused

pole hea. Nooremad ja väiksemad org-d reageerivad muutustele paremini. V. loeng: STRATEEGIA Strateegia on on kõikehõlmav pikaajaline tegevusplaan organisatsiooni eesmärkide saavutamiseks. 1. Kes oli Igor Ansoff ja milline oli tema panus juhtimisteooriasse? Vene-Ameerika ärijuht, kaasaegse strateegilise juhtimise looja, strateegilise planeerimise "isa". Ajaloosse läinud Anshoffi maatriksiga, mis on üks põhilisi turunduse kontseptsioone. Lõi Ansoffi maatriksi - mudel, mis kirjeldab turunduse valikuid üldise strateegiaraamistiku sees. Maatriks jagad tooted ja turud ära, asetab ühele teljele uued vs vanad tooted ja teisele teljele uued vs vanad sihtturud ning kaardistab niimoodi toote ja turu kasvustrateegiaid. Kõikides kastides tuleb vastavalt käituda ja organisatsiooni üldist strateegiat teha ja vastavalt sellele organisatsioon üles ehitada. 2. Kes oli Michael Porter ja milline oli tema panus juhtimisteooriasse?

Majandus → Juhtimine
140 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Turunduse eksami küsimuste vastused

positsioonimine turul ( toote tarbijate teadvuses teistest selgelt erineva koha kinnistamist). Turunduskompleksi kujundamine: *toote väljatöötamine ja tootekompleksi otsused *hinnapoliitika otsused ja hinna kujundamine *kauba levitamise meetodite valik *müügi toetamine. Turundusplaani elluviimine ja kontroll: *strateegia(missioon, eesmärgid, plaan) *planeerimine ( analüüs, valik, eesmärgid, toode, hind, müügi soodustus) *kontroll 6. Turuvõimaluste analüüs Ansoffi maatriksi abil (sügavam turu hõivamine, toote arendamine, turu arendamine, diversifikatsioon). Analüüsi meetod, millal strateegilisi alternatiive kaalutakse järgmises lõikes: olemasolev toode ja olemasolev turg; uus toode ja uus turg; kombinatsioonid Turg Praegune turg Uus turg ;praegune toode sügavam hõivamine turu arendamine; uus toode toote arendamine diversifikatsioon 7.Turukeskkond

Majandus → Turundus
505 allalaadimist
thumbnail
27
doc

Eksami kordamisküsimuste vastused aines ettevõtte majandusõpetus

· Kui tooteportfellis on palju RAHALEHMI, siis ebapiisav kasv, liigne rahavoog suhteliselt lühikese aja vältel, väikesed investeerimisvõimalused. · Palju TÄHTI põhjustavad suure rahavajaduse, ebapiisava kasvu ja kasumi. · Liiga palju KÜSIMÄRKE toovad kaasa ebapiisava rahavoo ja kasumi. · Palju KOERI kutsuvad esile ebapiisava rahavoo ning aeglase kasvu. 20. Turustrateegiad. (lk ?, Turundus) · Ansoffi toode-turg maatriks pakub välja 4 kasvustrateegiat: 13 o TURU HÕLVAMINE Olemasolev turg + Olemasolev toode (e vanad tooted vanadel turgudel) o TOOTE ARENDAMINE Olemasolev turg + uus toode (e uued tooted vanadel turgudel) o TURU LAIENDAMINE Uus turg + olemasolev toode (e vanad tooted uutele turgudele)

Majandus → Ettevõtte majandusõpetus
949 allalaadimist
thumbnail
27
doc

Nimetu

· Kui tooteportfellis on palju RAHALEHMI, siis ebapiisav kasv, liigne rahavoog suhteliselt lühikese aja vältel, väikesed investeerimisvõimalused. · Palju TÄHTI põhjustavad suure rahavajaduse, ebapiisava kasvu ja kasumi. · Liiga palju KÜSIMÄRKE toovad kaasa ebapiisava rahavoo ja kasumi. · Palju KOERI kutsuvad esile ebapiisava rahavoo ning aeglase kasvu. 20. Turustrateegiad. (lk ?, Turundus) · Ansoffi toode-turg maatriks pakub välja 4 kasvustrateegiat: 13 o TURU HÕLVAMINE Olemasolev turg + Olemasolev toode (e vanad tooted vanadel turgudel) o TOOTE ARENDAMINE Olemasolev turg + uus toode (e uued tooted vanadel turgudel) o TURU LAIENDAMINE Uus turg + olemasolev toode (e vanad tooted uutele turgudele)

Varia → Kategoriseerimata
77 allalaadimist
thumbnail
54
doc

“Ettevõtte majandusõpetus” kordamisküsimused

 Kui tooteportfellis on palju RAHALEHMI, siis ebapiisav kasv, liigne rahavoog suhteliselt lühikese aja vältel, väikesed investeerimisvõimalused.  Palju TÄHTI põhjustavad suure rahavajaduse, ebapiisava kasvu ja kasumi.  Liiga palju KÜSIMÄRKE toovad kaasa ebapiisava rahavoo ja kasumi.  Palju KOERI kutsuvad esile ebapiisava rahavoo ning aeglase kasvu. 20. Turustrateegiad. (lk ?, Turundus)  Ansoffi toode-turg maatriks pakub välja 4 kasvustrateegiat: 13 o TURU HÕLVAMINE Olemasolev turg + Olemasolev toode (e vanad tooted vanadel turgudel) o TOOTE ARENDAMINE Olemasolev turg + uus toode (e uued tooted vanadel turgudel) o TURU LAIENDAMINE Uus turg + olemasolev toode (e vanad tooted uutele turgudele)

Majandus → Ettevõtluse alused
71 allalaadimist
thumbnail
25
docx

Oranisatsioonijuhtimine - eksam

1 Arutle, miks on strateegilist juhtimist vaja ja milline on strateegilise juhtimise eesmärk. Millised on ettevõtte strateegia koostamise alused? Strateegiline juhtimine ehk pikemalt ettevaatav planeerimine. Kunagi ajaloos oli sõjategevusega seotud. Põhiliselt kasutatakse suuremates ettevõtetes, kuid on võimalik edukalt rakendada ka väikeettevõtluses. Strateegilise juhtimise protsessi 4 põhietappi - strateegiline analüüs ehk positsioneerimine; analüüsitakse EV sise- ja väliskeskkonda, et panna paika enda positsioon keskkonnas ning strateegilised tegurid, mis võivad tulevikus EV positsiooni mõjutada. Analüüsi abiga enda positsioneerimine peab andma vastuse, kuidas väliskeskkond kõigi oma muutujatega võib ettevõtet mõjutada, millised on ettevõtte enda võimekused ja võimalikud piirangud ning kuidas mõjutab EV tegevus erinevaid huvigruppe. Enne analüüsi juurde asumist sõnastada äriidee, ettevõtte visioon ning osaliselt ka missio...

Majandus → Organisatsiooni juhtimine
90 allalaadimist
thumbnail
110
docx

Turunduse alused konspekt

Turunduse alused I INNOVE õpiku konspekt 1. TURUNDUSE OLEMUS 1.1. Turundusega seotud põhimõisted Turundus (marketing) on osategevuste kompleks, mis hõlmab turu-uuringuid, toote kujundamist, turustuskanalite valikut, hinnapoliitikat, müügi toetamist ja müüki ennast. Eesmärgiks on seejuures tarbijate vajaduste tundmaõppimine, nende rahuldamine ja samaaegselt ka ettevõtte enda eesmärkide saavutamine. Turundus on üks juhtimisfunktsioone. Turundustegevus algab ammu enne müügi toimumist ja jätkub ka pärast selle toimumist. Sageli arvatakse ekslikult, et turundus hõlmab vaid toodete reklaami ja müüki. Tegelikkuses on müümine ja reklaam turundusest vaid nagu jäämäe tipp, turundus tervikuna on märksa keerukam elementide kombinatsioon. Turundus on ettevõtte juhtimise väga oluline alustala nii strateegilisel kui taktikalisel tasandil. Konkurentsi tihenedes ja turgude arenedes on turunduse roll muutunud järjest olulisemaks. Seda ka Eesti konte...

Majandus → Turundus
50 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun