Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"anduril" - 14 õppematerjali

anduril on kaks juhet ja ta suudab mõõta ka väga väikest pöörlemissagedust.
thumbnail
3
doc

Taimemahlade el-juhtivus tööjuhend

Nullida saab andmekoguja menüü abil; 5. asetage sensor esimesse katselahusesse (taimemahl 1); 6. alustage andmekogumist, siinjuures tuleb oodata mõned minutid kuni näit stabiliseerub; 7. kirjutage stabiliseerunud näit ehk elektrijuhtivuse väärtus oma tabelisse vastava mahla juurde; 8. salvestage näit ka andmekogujasse ning lisage faili graafikusse ka telgede nimetused; 9. puhastage andur destilleeritud veega ning kuivatage paberrätikuga; 10. laske anduril mõni aeg seista enne kui järgmise mahla elektrijuhtivust mõõtma hakkate; 11. tehke mõõtmised üeljäänud vedelikega ning lõpuks ka destilleeritud veega. Täida tabel taimemahlade nimetutega ja kanna siia ka andmekogujaga saadud näit Taimemahl Elektrijuhtivus ( µS/cm ) 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. destilleeritud vesi Ülesanne 3. Esitage taimemahlade elektrijuhtivuse võrdlusest saadud tulemused

Loodus → Loodus
3 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Automaatika aluste konspekt

Tagasiside. Tagasiside on väljundi mõju sisendile. Positiivse tagasiside korral on sisendisse tagasi antav signaal sisendsignaaliga samas faasis ja seega tugevdab üldist sisendsignaali. Negatiivse tagasiside signaal on sisendsignaaliga vastasfaasis ja seega nõrgendab üldist sisendsignaali. Staatiline karakteristika ja ülekandetegur Elemendi väljundsuuruse ja sisendsuuruse suhe staatilises reziimis nimetatakse staatiliseks ülekandeteguriks. Anduril nimetatakse ülekandetegurit sageli tundlikkuseks. y0 Ks = x0 Diferentsiaal ülekandetegur y Kd = x Suhteline ülekandetegur y y0 K= x x0 Elementide süsteemi ülekande tegur Süsteemis on kolm põhilist lülitusviisi: · Jadalülitus. K =K 1 K 2 K 3 ...K n · Rööplülitus. K =K 1 + K 2 + K 3 ..

Elektroonika → Elektriaparaadid
23 allalaadimist
thumbnail
20
pdf

Abs Pidurid

Resistere ­ vastupanu avaldama) sees on takisti, mille takistus sõltub magnetväljast. Lisaks on anduris veel signaalikäsitlusskeem, kus tekitatakse muutuv 7 mA / 14 mA vooluimpulss. Toitepinge on tavaliselt 12V ja väljundsignaal on püsiv pingesignaal, mille min/max väärtused sõltuvad juhtploki takistitest. Anduril on ainult kaks juhet ja ta suudab mõõta ka väga aeglast liikumist. Andur kannatab suhteliselt suurt õhuvahet. Tavaliselt on õhuvahe 0,5 ... 2 mm. Magnetrattaga andur Magnetrattaga andur on MRE (magnetresistor) anduri eri liik. Anduri rootor koosneb mitmest üksteise kõrval asuvast magnetist.

Auto → Auto õpetus
143 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Andurid

mõõta juhtploki klemidelt. Kontrollida saab ka mähise takistust, mis tavaliselt on ligikaudu 120 oomi, kuid sellega ei saa kindlalt veenduda anduri korrasolekus. Anduri mõõtepiirkond on vedrustuse keskasendis +/- 50. peale anduri vahetamist või remontttöid, mis muutsid anduri asendilt tuleb andur reguleerida uuesti mõõtepiirkonna keskel. MRE- andur MRE tüüpi nurga asendiandurit kasutatakse nagu potensiomeetritki.gaasipedaali asendi ja liikumiskiirusemõõtmiseks. MRE anduril puuduvad mehhaniliselt kokku puutuvad osad, mistõtu ei esine ka potensiomeetril ka iseloomulikku kulumist. Anduri töö põhineb magnetvoo suuna mõõtmisel. Anduri põhikomponendid on siikuv magnet, kahes Weatstoni sildühenduses olevad magnetiivsed takistid.ja signaaltötus plokk. Andur reageerib magnetvälja suuna muutusel. Väljendsignaal mis moodustub signaalitöötlus plokison analoogselt muutuv pinge nii muutva impulssuhtega summapinge.

Auto → Auto õpetus
233 allalaadimist
thumbnail
5
pdf

Bensiinimootorite heitgaasid

..1V. 5 - anduritel võib olla kas 1, 2,3 või 4 ühendusjuhet: Ühejuhtmelistel anduritel on ainult signaali juhe, massiühendus saadakse metallkorpuse kaudu. Kahejuhtmelistel anduritel on üks signaali- ja teine massijuhe. Kolmejuhtmelistel anduritel on kaks juhet anduri kütteks ja üks juhe on signaalijuhtmeks. Massiühendus on läbi korpuse. Neljajuhtmelisel anduril on kaks küttejuhet ja kaks signaalijuhet, millest üks on massiühendus. Kaasajal massiühendust läbi korpuse eriti ei kasutata, kuna pinged on väikesed ja väikseimgi oksiidi- või mustusekiht keermesliite vahel häirib anduri tööd. 2.6.4.Heitgaasi tagastus (EGR). Heitgaasi tagastus võimaldab vähendada lämmastikühendite (NOx) sisaldust heitgaasides juba mootori töötamise ajal. Lämmastikühendid tekivad lämmastiku ja hapniku ühinemisest põlemisprotsessis

Auto → Auto õpetus
50 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Piduri-, veojõu- ja juhitavuskorrektorid

Põltsamaa Ametikool Piduri veojõu ja juhitavuse korrektorid A3 Alvar Müür Kaarlimõisa 2010 1. ABS- Anti- lock breaking system ( Blokeerumatud pidurid) Juhitavuse halvenemine on tingitud libiseva ratta külgsuunalise hõõrdejõu vähenemisest. Blokeerunud rattal on külgsuunaline hõõrdejõud nullilähedane. ABS-i olulisemad osad on hüdrosõlm, juhtplokk ja autorataste juures asuvad pöörelemissagedusandurid. Juhtplokk võrdleb pöörlemissagedus-anduritelt saadud signaale. Kui ühe ratta pöörlemissagedus väheneb teistest kiiremini (see tähendab blokeerumisohtu), siis hakkab juhtplokk hüdrosõlmes asuvate elektromagnet-klappide abil pidurdusrõhku vähendama. Rõhku vähendadakse seni kuni pöörlemissagedus hakkab uuesti suurenema. Seejärel suurendatakse pidurdusrõhku kuni blokeerumise ohu tekkimiseni, ning kõik kordub. Joonis 1. ABS Skeem 1.2 ABS- i tööpiirkond Juhtplokk jä...

Auto → Auto õpetus
130 allalaadimist
thumbnail
22
pdf

Andurite ehitus ja tööpõhimõte

riketele. λ- anduritel võib olla kas 1, 2,3 või 4 ühendusjuhet: Ühejuhtmelistel anduritel on ainult signaali juhe, massiühendus saadakse metallkorpuse kaudu. Kahejuhtmelistel anduritel on üks signaali- ja teine massijuhe. Kolmejuhtmelistel anduritel on kaks juhet anduri kütteks ja üks juhe on signaalijuhtmeks. Massiühendus on läbi korpuse. Neljajuhtmelisel anduril on kaks küttejuhet ja kaks signaalijuhet, millest üks on massiühendus. Kaasajal massiühendust läbi korpuse eriti ei kasutata, kuna pinged on väikesed ja väikseimgi oksiidi- või mustusekiht keermesliite vahel häirib anduri tööd. ON/OFF tüüpi λ-anduri tööpõhimõtte kordamine Seni kasutusel olnud ON/OFF tüüpi λ-andurid töötavad põhimõttel, et Nernst´i kambrist (ZrO2 ) läbiliikuvad hapniku ioonid tekitasid elektroodide vahel pinge 0,1 kuni 0,9 V, mis

Elektroonika → Elektriskeemid
43 allalaadimist
thumbnail
32
ppt

Heitgaasid

tagumise anduri signaalid on peaaegu ühesugused ja muutuvad piirides 0...1V. · - anduritel võib olla kas 1, 2,3 või 4 ühendusjuhet: · Ühejuhtmelistel anduritel on ainult signaali juhe, massiühendus saadakse metallkorpuse kaudu. · Kahejuhtmelistel anduritel on üks signaali- ja teine massijuhe. · Kolmejuhtmelistel anduritel on kaks juhet anduri kütteks ja üks juhe on signaalijuhtmeks. Massiühendus on läbi korpuse. · Neljajuhtmelisel anduril on kaks küttejuhet ja kaks signaalijuhet, millest üks on massiühendus. · Kaasajal massiühendust läbi korpuse eriti ei kasutata, kuna pinged on väikesed ja väikseimgi oksiidi- või mustusekiht keermesliite vahel häirib anduri tööd. 2.6.4.Heitgaasi tagastus (EGR). Heitgaasi tagastus võimaldab vähendada lämmastikühendite (NOx) sisaldust heitgaasides juba mootori töötamise ajal. Lämmastikühendid tekivad lämmastiku ja

Auto → Auto õpetus
101 allalaadimist
thumbnail
25
doc

Tahmafilter

diagnostikatulega). · Tahmafilter täielikult ummistunud või ebatihe. · Heitgaasi tagastusklapp (EGR) lahti. · Mootori väntvõlli pöörlemissageduse anduri rike. · Pihustite rike · Kõrgrõhu anduri rike · Kõrgrõhu regulaatori rike. · Kõrgrõhu ja kõrgrõhu regulaatori ebakooskõla. 24 · Suurenenud pinge kõrgrõhu anduril. · Turbolaaduri poolt tekitatav õhurõhk vale. · Õhukulu anduri signaal vale. · Üks gaasipedaali anduritest ei tööta. · Arvuti riketest: mikroprotsessori või pingestabilisaatori rike. 3. Rikete kompenseerimise strateegia. Mõningate andurite rikete korral saab arvuti kasutada mingi teise anduri signaale: · Heitgaasi temperatuuriandurid enne ja pärast katalüsaatorit võivad teineteist asendada.

Auto → Auto õpetus
60 allalaadimist
thumbnail
23
docx

Nõrkvoolu tehnika praktika aruanne

sattuda enda ja kaastöötajate tervis ja elu kuna rõhud hüdrosüsteemis võivad ulatuda 400 bar juurde. Kolmikud ja andurini viiv liin tuleb paigaldada selliselt, et see hilisema kasutamise ajal viga ei saaks, sest lekkiv õli reostab keskkonda ja remont põhjustab kliendile tööseisakuid. Peale uue liini paigaldust tuleb süsteem uuesti survestada ja eemaldada õhk, mis on jäänud andurisse ja uutesse voolikutesse, kuna see põhjustab ebatäpsusi kaalumisprotsessis. Õhutamiseks on anduril spetsiaalsed õhutuskorgid, läbi mille saab õhu ohutult ja vähese vaevaga kätte. Suurima mahuga töö paigaldamise juures on aga kaabeldamine. Nii suure masina nagu L580 juures on kaabeldamine mõne võrra lihtsam kui väiksemate mudelite puhul kuna ma mahun erinevate masina osade vahele. Väiksemad on lihtsalt väga tihedalt kokku pakitud. Kaabeldamise juures tuleb suurt tähelepanu pöörata sellele, et kaablid oleks kaitstud keskonna

Energeetika → Nõrkvoolu tehnika
90 allalaadimist
thumbnail
23
docx

Automaatkäigukast - automaatkäigukastide liigid, mehaanika, enesediagnoos

Põltsamaa Ametikool Automaatkäigukastid A3 Alvar Müür Kaarlimõisa 2010 1. Ülevaade automaatkäigukastidest 1.1Automaatkäigukastide liigid Automaatkäigukastid muudavad ülekandearvu ehk käike, nagu nimigi ütleb, automaatselt, ilma autojuhi sekkumiseta. Tänapäeva automaatkäigukaste võib jaotada kolme rühma: a) astmeteta, ehk CVT variaatorkastid; b) elektromehaanilise käiguvahetusega käigukastid; c) hüdraulilise käiguvahetuse ja planetaarülekannetega käigukastid. Automaatkäigukastide eeliseks on nende kasutamise mugavus ja suurem sõiduohutus. Autojuht väsib vähem ja ülekandearv muutub koos sõidutingimustega. Hüdrotrafo väldib mootori ja jõuülekande ülekoormamise. Automaatkäigukastide puuduseks võib pidada sidurite läbilibisemisest ja lisandunud elektrienergia vajadusest tin...

Auto → Auto õpetus
209 allalaadimist
thumbnail
22
doc

Autod - Traktorid 1 eksamiküsimused koos vastustega

Autod-traktorid Kordamisküsimused - vastused TA ja EG II üliõpilastele 1. Autode ja traktorite arengust (1) lk. 3. 4000. aastat e.k. kivist ratta leiutamine, et veeretada seda. 2000. aastat e.k. vankri leiutamine. Umbes 1500. aastal Leonardo Da vinci Liikuvate masinate projekteerimine (eskiisprojektid). 1765. aastal James Watt ehitab aurumasina. N. J Cugnot ehitab kasutuskõlbliku aurusõiduki kandevõimega 4,5 t ja liikumiskiirusega 4km/h. 1885.-1886. aastal C. Benz ja G. Daimler sisepõlemismootoritega autode ehitamine. 19. sajandi lõpus autotööstus prantsusmaal, saksamaal, ameerikas ja suurbritannias. 20. sajandi alguses Hendri Ford rajas autode konveiertootmise. 1924. diiselmootori areng, 1936. aastal diiselsõiduauto, 1950. aastal gaasturbiinauto, 1959. aastal wankelmootoriga auto. Auto arenguperioodid: 1700 ­ 1860 jõuallikaks aurumasi...

Auto → Autod-traktorid i
135 allalaadimist
thumbnail
44
doc

Elektriaparaadid ja paigaldised

normaalselt avatud ja normaalselt suletud kontaktid. Kasutatakse veel palju teisi lõpplüliteid. Lüliti mehhanism kinnitatakse plastmassalusele. Sageli kasutatakse automaatikas mikrolüliteid. Näiteks mikrolüliti M­1 nimivool on 3 A ja nimipinge 380 V. Lüliti on väike kuid töötab hästi. 23 Kui anduri (relee) kontaktid ei talu suuri voolusid või on vaja ühendada mitu vooluringi, kuid anduril pole nii palju kontakte, tuleb kasutada vahereleesid. Valmistatakse väga mitmesuguseid vahe- releesid. Ajareleesid kasutatakse automaatjuhtimisskeemides siis kui mingit aparatuuri on vaja sisse või välja lülitada teatud ajavahemiku möödudes. 3.4 SEADISTAMINE JA TEIMIMINE Tehasest, remondiettevõttest või laost saadud lülitus-, kaitse- ja automaatikaaparaadid tuleb enne töölerakendamist üle vaadata, kont-

Elektroonika → Elektriaparaadid
148 allalaadimist
thumbnail
200
doc

Masina osadest ja kontroll

kuuma katalüsaatoriga autol ja järjekorras seisnud autol pärast katalüsaatori "äratamist" st. kuumaks ajamist. Tänapäeval paigaldab autoehitaja katalüsaatori võimalikult väljalaskekollektori lähedale, et ta võimalikult kiiresti tööle hakkaks. Ka ühe juhtmega Lambdaandur on keeratud väljalaskekollektorisse, siis jääb ära vajadus kuumitusspiraali lisamiseks mille läbi tõuseb töökindlus. Samas ei ole ma kohanud ühe juhtmega titaanandurit st. tavaliselt on sellel anduril sisse ehitatud küttekeha. Mõnedel vanematel automudelitel on lambdaandur küllalt kaugel väljalaskekollektorist ja ta ei oma ka eraldi sisseehitatud küttespiraali või küte ei tööta, siis nn. "katalüsaatori äratamisega" võib toimuda ka Lambdaanduri äratamine. HEITGAASID JA NENDE MÕÕTMINE TEHNOÜLEVAATUSEL. Tehnoülevaataja mõõdab heitgaase ja otsuse korrasoleku kohta võtab tema toetudes keskkonnaministri määrusele mis viitab valmistaja tehase poolt etteantud normidele

Mehaanika → Masinamehaanika
33 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun