Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"ametiasutus" - 89 õppematerjali

ametiasutus on Eesti Vabariigi avaliku teenistuse seaduse § 2 lõike 1 kohaselt iga riigi või kohaliku omavalitsuse eelarvest finantseeritav asutus, kelle ülesandeks on avaliku võimu teostamine.
thumbnail
23
doc

EL Siseturuõigus.

3 2 Liikmesriigi kohustus järgida ELi õigust ­ ametiasutuste vastutus ELi õigus on iga liikmesriigi õigussüsteemi osa. See tuleneb ELi toimimise lepingust, millele ELi riigid on alla kirjutanud. Siseriiklike asutuste (valitsusasutuste) jaoks tähendab see seda, et lisaks siseriiklikele õigusaktidele ja korraldustele tuleb arvestada ka ELi õigusega. Iga ametiasutus vastutab sõltumatult seadusandjast, valitsusest või muudest ametiasutustest selle tagamise eest, et ELi õigust järgitakse ja kohaldatakse nõuetekohaselt. See tuleneb ELi toimimise lepingus sätestatud lojaalsuskohustusest. ELi õiguse järgimine tähendab järgmist: · jätta kohaldamata mis tahes siseriiklik õigusakt (seadus või korraldus), mis on vastuolus ELi õigusega. Ametiasutus, mis avastab, et riiklik õigussäte on vastuolus

Õigus → Õigus
68 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Avalik teenistus palgaküsimused

Iseseisev töö, teema: “PALK” . Küsimustik – läbi töötada arvestuseks. 1. Kas riigipühal töötamise korral makstakse 2-kordset palka kogu vahetuse eest? ATS § 40 lg 4 ütleb, et kui tööaeg langeb riigipühale, maksab ametiasutus riigipühal töötamise eest 2-kordset põhipalka. Seega jah, 2-kordset palka makstakse kogu vahetuse eest, mis langeb riigipühale. Kui aga ametniku vahetus algab näiteks 20.08 kell 7 õhtul ja lõpeb 21.08 kell 7 hommikul, siis 2-kordset palka makstakse 20.08 töötatud 5 tunni eest, ülejäänud vahetus langeb kuupäevale 21.08 ning nende 7 tunni eest saab ametnik tavapärast palka. 2. Kas ATS-is on reeglid ka selliseks juhtumiks, kui ametnik täidab

Ametid → Personalitöö
3 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Avalik haldus

Õiguskantsleri Kantselei kohus soolise võrdõiguslikkuse ja võrdse kohtlemise voliniku kantselei 4) Võrdse kohtlemise seaduse (§ 15) järgi on sõltumatu ja erapooletu asjatundjana tegutsev soolise võrdõiguslikkuse ja võrdse kohtlemise volinik KOV üksuste haldusorganid (alljärgnev loetelu ei ole lõplik). KOV üksuste haldusorganid vastavalt KOKS-le, ATS-le ja püsiasustusega väikesaarte seadusele on: Valla/linna volikogu kui esindusorgan Valla/linnavalitsus kui täitevorgan KOV ametiasutus valla- ja linnavolikogu kantselei valla- ja linnakantselei valla- ja linnavalitsus asutusena koos struktuuriüksustega osavalla- ja linnaosavalitsus asutusena valla- ja linnavalitsuse amet. KOV ametiasutuse hallatav asutus (näiteks Tallinna Tehnikagümnaasium, Tallinna Kiirabi) väikesaare üldkogu ------------------------------------------------------------- 1 Ametiasutus: Vastavalt ATS § 6 lg 1 on ametiasutus - riigi või KOV üksuse eelarvest

Õigus → Avalik õigus
12 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Koondamise erisused

Töölepingu seadus: Tööleping öeldakse üles ülesütlemiseavaldusega. Enne koondamist peab tööandja pakkuma töötajale võimaluse korral teist tööd. Tööandja on kohustatud vajaduse korral töötajale korraldama täiendusõppe või muutma töötaja töötingimusi, kui muudatused ei osutu talle kulukaks. Avaliku teenistuse seadus: Ametniku vabastamine vormistatakse käskkirjaga. Vabastamise vormistab Riigikogu või kohaliku omavalitsuse volikogu. Ametiasutus on kohustatud maksma lõpparve teenistusest vabastamise päeval. Kui lõpparve jääb maksmata on ametiasutus kohustatud maksma viie kalendripäöeva jooksul arvates nõude esitamise järgnevast päevast. Tähtajalise maksmata jätmise korral on ametiasutus kohustatud maksma ametipalka lõpparve väljamaksmisega viivitatud iga tööpäeva eest, kuid mitte üle ametniku ühe kuu palga. Koondatava õigused

Õigus → Õigusõpetus
103 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Avalikuteabe seadus

täitmise eest võib kohaldada järgmisi ergutusi: 1) tänu avaldamine; 2) rahalise preemia andmine; 3) hinnalise kingituse andmine; 4) kõrgemale palgaastmele viimine mitte kauemaks kui üheks aastaks. Üheaegselt võib kohaldada mitut ergutust. 37. Ametniku edutamise kord (1) Edutada võib ametnikku, kes on senisel ametikohal olnud teenistuses vähemalt kuus kuud. Motiveeritud ettepaneku ametniku edutamiseks võib teha tema ülemus, isik või ametiasutus, kes on ametniku ametisse nimetanud või kellel on õigus nimetada ametnik ametisse ametikohale, millele ametnik edutamiseks esitatakse, ja vastav konkursi- ja atesteerimiskomisjon. (2) Edutamiseks on vajalik edutatava kirjalik nõusolek. Ametniku edutamisel teise ametiasutusse on vajalik ametiasutuse, kus isik on teenistuses, juhi kirjalik nõusolek. (3) Mitme ametniku ühele ametikohale edutamiseks esitamise korral otsustab edutamise isik

Infoteadus → Asjaajamine
46 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Avalik teenistus distsiplinaarvastutus

poolt toime pandud teo õiguslik järelm. Sellest erinevusest ilmneb, et distsiplinaarkaristus on kohaldatav samaaegselt kriminaalkaristusega, ilma et tekiks vastuolu topeltkaristamise (ne bis in idem) keeluga (vrd ATS § 75 lg 9). Samas tuleb ametnikule määratud kriminaalõiguslikku karistust arvestada distsiplinaarkaristuse määramisel, s.t ametniku kriminaal- või väärteokaristust tuleb asjaoluna arvesse võtta diskretsiooniõiguse kasutamisel. Nii võib ametiasutus distsiplinaarkaristuse määramisel jõuda järeldusele, et ametnikule samas asjas süüteo tõttu määratud karistus ei ole teenistusalaste huvide tagamise aspektist piisav ning kohaldada tuleb täiendavalt ka distsiplinaarkaristust. Seega võib siinkohal formuleerida reegli, et ametniku suhtes määratakse lisaks juba määratud kriminaalkaristusele ka täiendavalt distsiplinaarkaristus, kui see on vajalik, et tagada ametniku kohustuste järgimine või rehabiliteerida ametnikkonna maine. 2

Ametid → Personalitöö
42 allalaadimist
thumbnail
6
rtf

Õiguse ja avaliku halduse teise loengu küsimused

; piiratud õigusega teovõime on kuni 18a. või täisealine kui tegemist on vaimse või nõrga mõistusega isikuga.; äriühingu puhul alates äriregistrisse kandmise hetkest 16. Mis on deliktivõime? Mis eluaastast? Deliktivõime on alates 14a., iseseisev juriidiline võime 17. Mis on õigusvõime? Mis eluaastast? Õigusvõime on isiku võime omada õigusi ja kohustusi, tekib elusaltsünniga 18. Kuidas asutusi liigitatakse: Ametiasutus (kov või riigi eelarvest finantseeritud asutused), riigiasutus (halduse kandja asutus), KOV asutus (halduse või linna halduse kandja), Valitsusasutus. 19. Nimeta ametiasutusi valitsusasutused, Riigikogu Kantselei, Riigikontroll, kohus,Õiguskantsleri Kantselei, KOV üksuse ametiasutus(nt Volikogu Kantselei), MUPO jne. 20. Millised on Täidesaatva riigivõimu asutused? Valitsusasutused (nt. ministeeriumid, maavalitsused, riiglikud ametid ja inspektsioonid,

Õigus → Õigus alused
12 allalaadimist
thumbnail
2
doc

RIIGI-JA HALDUSÕIGUSE EKSAM

kaasuse lahendamine: haldusmenetlusseadus, riigivastutusseadus, asendustäitmise ja sunniraha seadus. asjakohase lahenduse. Lahendamiseks aega 45min. viidata tuleb konkreetsele lõikele, mitte ainult paragrahvile. Sarnaneb grupi kaasusele. Mis Üldine diskretsioon: on ka võimalik, et kõrgemalseisev ametiasutus määrab halduseeskirjade kaudu tehti haldusakti menetlemises valesti? (30punkti) oma valitsemisalas olevatele asutustele diskretsiooni ühtse käsitlemise. 38. Kuidas määratletakse kaalutlusõiguse piire?

Õigus → Haldusmenetlus
19 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

Maksundus

seadusega sätestatud tingimustel ja korras on kohustatud teise isiku poolt tasumisele kuuluva maksusumma kinni pidama ja maksuhalduri pangakontole tasuma, samuti täitma teisi talle seoses kinnipidamiskohustusega pandud rahalisi ja mitterahalisi kohustusi. (Maksukorralduse seadus § 6 lg 3) 5. Maksuhaldur: - riiklike maksude maksuhaldur on Maksu- ja Tolliamet. - kohalike maksude maksuhaldur on valla- või linnavalitsus või muu maksumääruses sätestatud valla või linna ametiasutus. (Maksukorralduse seadus § 5 lg 1 ja 2) 6. Avalik õigus- on õigusvaldkond, mis reguleerib riigi tegevust ning riigi ja üksikisik vahelisi suhteid. 7. Eraõigus- on õigusvaldkond, mis reguleerib isikute vahelisi suhteid.

Majandus → Majandus
14 allalaadimist
thumbnail
10
pdf

Lähetus

esitama ametiastusele kinnituse päevaraha maksmise kohta või kinnitama ise selle saamist. Sel juhul on ametiasutusel kohustus maksta päevaraha ja muu asutuse või isiku poolt makstava summa vahe. Kui ametnikku saadab lähetusele rohkem kui üks tööandja korraga, on ta kohustatud teavitama ametiasutust teise tööandja tehtud lähetusse saatmise otsusest ja talle määratud päevarahast. Kui ametiasutusel on olemas informatsioon sellest, et teine tööandja maksab päevaraha, ei ole ametiasutus kohustatud sama perioodi eest päevaraha maksma. 7 Kui lähetusest saabumise päeval teenistuja suundub teisele lähetusele saab ta päevaraha ühekordse määra ulatuses. Välislähetustasu maksmise korral, ei maksta ametnikule päevaraha. Välislähetusse väljasõidu päeva eest makstakse päevaraha, kui välisriiki suunduv sõiduk väljub vähemalt kolm tundi enne keskööd. Saabumise päeva eest makstakse, kui

Õigus → Õigusõpetus
119 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Eesti avalik haldus - mõisted

Töötaja on isik, kes ei teosta avalikku võimu, vaid teeb üksnes avaliku võimu teostamist toetavat tööd Kodanikuühiskonna all mõistetakse inimeste omaalgatuslikku koostööd oma huvide järgimiseks ning avalike asjade arutamises ja otsustamises osalemiseks, samuti seda koostööd võimaldavaid ühendusi, võrgustikke ja institutsioone. Põhiseaduslikud institutsioonid Riigikogu (Riigikogu Kantselei on riigi ametiasutus) Vabariigi President (Vabariigi Presidendi Kantselei on samuti riigi ametiasutus, moodustatud Riigikogu otsusega) Vabariigi Valitsus Eesti Pank Riigikontroll Õiguskantsler Kohus KOV Täidesaatvat riigivõimu teostab Vabariigi Valitsus Täidesaatva riigivõimu asutused on:  valitsusasutused;  valitsusasutuste hallatavad riigiasutused Valitsusasutused • ministeeriumid; • kaitsevägi; • Riigikantselei; • maavalitsused; Mittetulundusühingud •Kõige olulisemaks reguleerivaks õigusaktiks Mittetulundusühingute seadus

Ühiskond → Ühiskond
3 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Diskretsioon

Kui admisnistratsioon rakendab abinõusid, mis käsitlevad reservatsioonita põhiõigusi, siis saab piirang tuleneda üksnes põhiseadusest enesest. st kui seda nõuavad teiste põhiõigused või muud põhiseaduslikud printsiibid. Siin on tegemist põhiseaduslike õigushüvede kollisiooniga. Adm. peab hindama õigushüvesid. PS §-d 12 lg 1, 13 lg 1, 28, 29 lg 5, 38 lg 1, 39 ...jne.. Ilma seadusliku aluseta ja volituseta ei tohi ametiasutus ega ametnik kohaldada abinõusid, mis piiravad põhiõigusi. Nii diskreditsiooninorm kui ka selle rakendamine üksikjuhtumil peavad olema rangelt kooskõlas põhiseadusega. Võrduse printsiip on üks olulisi põhiseaduslikke väärtusi, millest peab administratsioon lähtuma diskreditsiooni teostamisel. PS § 12. Diskreditsioon teostamisel peab administratsioon lähtuma ka proportsionaalsuse printsiibist PS § 11. 1

Õigus → Haldusõigus
30 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Ametniku teenistusse võtmise kord

või linna töötajad ei ole. Ametnikule esitatavad nõuded Ametisse võib määrata vaid Eesti Vabariigi või muu Euroopa Liidu kodanikku (ministeeriumi kantsleri ja riigisekretäri kohale tohub määrata vaid Eesti kodanikke.) Ametnikul peab olema vähemalt keskharidus ning ta peab olema täielikult teovõimeline inimene. Nõuetena on ka esitatud eesti keele valdamine. Täiendavaid kvalifikatsiooninõudeid võib kehtestada ametiasutuse juht või tema kõrgemalseisev juht või ametiasutus. Teenistusse ei tohi võtta isikuid, keda on karistatud tahtlikult sooritatud kuriteo eest või kes on seotud olnud korruptiivse tegevusega. Samuti võib kohus keelata isikul tulevikus teatud ametnikukohal töödata läbiviidud kohtuotsuse alusel. Samuti ei või ametnikuna töödata isik, kes on tema ametikohta kontrolliva ametniku või juhi alaneja, abikaasa või vabaabielukaaslane või vanavanem või kes on ametniku või tema abikaasa või vabaabielukaaslase vanem või vanema alaneja.

Õigus → Õigusõpetus
38 allalaadimist
thumbnail
13
docx

Kohaliku omavalitsuse KOV õiguse kordamisküsimused I kontrolltööks

inimesed, kes teostavad konkreetselt organitele antud pädevusi. KOKS sätestab KOVorganitena volikogu (KOV üksuse esinduskogu, mis valitakse valla või linna hääleõiguslike eleanike poolt KOVVS alusel) ja valitsuse (volikogu poolt moodustatud täitevorgan). Organid täidavad avalikku haldust haldusekandjast väljaspoole. HMS annab ka muid organeid, KOV üksus kui tervik, valitsuse komisjonid, erinevad struktuuriüksused, konkreetne KOV ametnik. 21. Kohaliku omavalitsuse üksuse ametiasutus Organisatsioonilises mõttes võib KOVÜ ametiasutuseks lugeda valla ja linna kui mitteriikliku haldusekandja täidesaatvat organit. Funktsionaalses mõttes saab KOVÜ ametiasutuseks kvalifitseerida nii volikogu kui ka valitsust, sest nad on pädevad avaliku võimu teostamisel täitma haldusfunktsiooni. ATS-s käsitletakse ametiasutust teenistusõiguslikus tähenduses, st esiplaanil ei ole ametiasutuse paigutumine põhiseaduslikus riigiorganisatsioonis ega

Õigus → Õigus
28 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Maksud

maksude seaduses sätestatud tingimustele. Maksud laekuvad kohalikku eelarvesse. Kohalikud maksud on: · müügimaks · paadimaks · reklaamimaks · teede ja tänavate sulgemise maks · mootorsõidukimaks · loomapidamismaks · lõbustusmaks · parkimistasu. Kohalike maksude maksuhaldur on valla- või linnavalitsus või muu maksumääruses sätestatud valla või linna ametiasutus. Vald või linn võib vastavalt kohalike maksude seaduses sätestatule sõlmida Maksu- ja Tolliametiga lepingu, millega kohaliku maksu maksuhalduri ülesanded antakse üle Maksu- ja Tolliameti piirkondlikule struktuuriüksusele. Veel on järgmised maksed: Töötuskindlustusmakse - töötuskindlustusseadusega kehtestatud sundkindlustusmakse. See on sundkindlustuse liik, mille eesmärgiks on hüvitiste maksmine töötajale ja teenistujale

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
142 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Majandus KT - Kontrolltöö kordamisküsimused nr 2

Tulumaks 21%. Tulumaksumäär 21/79. Sotsiaalmaks 33%. Töötuskindlustusmaks 2,8% (töötaja poolt) ja 1,4% (tööanda poolt). Kohustuslik kogumispension 2%. Eraisikutele kehtiv tulumaksuvabastus on 1728 eurot aastas, mis teeb 144 eurot kuus. 13. Kohaliku omavalituse maksud ja nende olemus Kohalikud maksud kehtestab iga kohalik omavalitsusüksus vastavalt vajadustele kohalike maksude seaduses sätestatud korras. Kohalike maksude haldajaks on valla- või linnavalitsus või muu valla või linna ametiasutus. KOHALIKUD MAKSUD isikumaks; kohalik tulumaks; müügimaks; paadimaks; reklaami- ja kuulutusemaks; teede ja tänavate sulgemise maks; mootorisõidukimaks; loomapidamismaks; lõbustusemaks. 14. Universaalpanganduse olemus Universaalpangandust iseloomustab olukord, kus on võimalik sooritada samas paigas põhimõtteliselt kõik finantstehingud ning saada vajadusel nõustaja abi nende tehingute sooritamiseks. 15. Inflatsiooni olemus ja kuidas mõõdetakse

Majandus → Majanduse alused
85 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Õiguse eksami vastused

Valitsusasutuste hallatavad asutused ­ ( kool, museum, akadeemia) HALDUSÕIGUS ­ avaliku õiguse haru, reguleerib avaliku halduse teostamist. HALDUSORGAN ­ avalikke ülesandeid TÄITEV asutus või üksikisik. ( AMETID ja ASUTUSED ) Eestis haldusorganid : - Keskhaldusorgan ( Vabariigi President, Valitsus, ministeeriumid, ametid, inspektsioonid) - Kohahaldusorgan - KOV organ AVALIK ÕIGUSLIK ASUTUS ­ reeglina ei teosa avalikku võimu. ERR, raamatukogu ASUTUSED ­ ametiasutus, riigiasutus, kohaliku omavalitsuse asutus, valitsusasutused (KOHUS, RIIGIKONTROLL, VALITSUSASUTUSED ja nende hallatavad ASUTUSED ). 9) ÕIGUS Õigusnormide / käitumisreeglite kogum, loodud riigi poolt, vastab ühiskonna õiglustundele. Reeglite rikkumisel võib rakendada sundi või karistada. Loomuõigus ­ tekib sündides ( ka enne seda ). Nt Inimõigused Positiivne õigus ­ objektiivne õigus, kirjalikult esitatud õigusnormide kogum, mille allikad on õigusaktid. Subjekt

Õigus → Õigusõpetus
4 allalaadimist
thumbnail
17
pptx

Maksukohustuslane ja maksuhaldur

o isiklikult huvitatud lahendist. v Õigus olla ära kuulatud. Millised kohustused on maksukohustuslasel? v Registreerimise kohustus v Lisama kaupade/ teenuste väärutusele käibemaksu v Arvutama ja tasuma käibemaksu v Säilitama dokumente v Pidama arvestust, esitama dokumente Kes on maksuhaldur? v Maksu- ja Tolliamet (riiklikud maksud) v Valla- või linnavalitsus või muu maksumääruses sätestatud valla või linna ametiasutuS (kohalikud maksud) Millised õigused on maksuhalduril? Millised kohustused on maksuhalduril? Kõik maksuhalduri õigused ja kohustused on võimalik leida Maksukorralduse seadusest. Maksuhaldur on kohustatud kontrollima maksude tasumise õigsust, määrama seaduses sätestatud juhtudel tasumisele kuuluvad maksusummad, nõudma sisse tähtaegselt tasumata maksud ning rakendama sunnivahendeid ja karistusi maksuseaduste rikkujate suhtes. Samuti ka : v

Majandus → Majandus alused
12 allalaadimist
thumbnail
5
docx

VARAJANE SEKKUMINE NORRAS

SISUKORD SISSEJUHATUS Varajase märkamise ja sekkumise korraldus Euroopa riikides on erinev. Erinevustele vaatamata pakuvad kõik riigid imikutele ja väikelastele (alates sünnist kuni 5-6 eluaastani) ja nende peredele mitmesuguseid teenuseid/võimalusi ja tuge. Mõnedes Põhjamaades näiteks külastab meditsiiniõde kõiki lapsi regulaarselt kodus maksimaalselt ühe aasta jooksul ning nõustab ja toetab vanemaid uute ülesannete täitmisel. Kui varakult tehakse kindlaks probleeme, võidakse seda tüüpi jälgimist jätkata lapse kahe ja poole aastaseks saamiseni. Teistes riikides külastavad õed kodusid üksnes juhul, kui vastsündinul on avastatud riskitegureid. Probleemide varajase kindlakstegemise järel pakutakse mitmeid erinevaid võimalusi. Mõnel pool tegeleb varajase sekkumisega spetsialistide rühm haiglas, aga enamasti kaasatakse siis sotsiaal- ja haridusasutused. Varajase sekkumise eesmärgiks on kõikjal põhimõte, et sekkumine peaks jõudma kõikid...

Pedagoogika → Alternatiivpedagoogika
69 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Reisijatevedu

paragrahvi lõikes 2 nimetatud avaliku liiniveo toetuse puudujääva osa täies ulatuses või osaliselt. Ühistransporditeenuse hinna ja tariifi ning sõidupiletihinna kehtestamine: 1. Kommertsliiniveo ja juhuveo teenuste hinna kehtestab vedaja. 2. Avaliku liiniveo sõidukilomeetri kõrgeima tariifi ja kõrgeima sõidupiletihinna kehtestab: 1) majandus- ja kommunikatsiooniminister või tema volitatud ametiasutus raudteeliikluses korraldataval sõitjateveol, v.a linnasisene vedu; 2) majandus- ja kommunikatsiooniminister või tema volitatud ametiasutus laeva-, väikelaeva- ja parvlaeva- ning lennuliikluses korraldataval maakondadevahelisel ja üleriigilisel sõitjateveol; 3) maavanem bussi-, laeva-, väikelaeva- ja parvlaeva- ning lennuliikluses maakonnasisesel sõitjateveol;

Logistika → Logistika
101 allalaadimist
thumbnail
7
docx

LÄHETUSE ÕIGUSLIK KORRALDUS

EESTI MAAÜLIKOOL Majandus- ja sotsiaalinstituut Karin Teedla LÄHETUSE ÕIGUSLIK KORRALDUS Referaat Juhendaja: Reet Nurmla Tartu 2011 Sisukord Sissejuhatus Töölähetus on tööülesannete täitmine väljapool töölepinguga kokkulepitud töö tegemise asukohta. Teenistuslähetuseks loetakse avaliku teenistuja suunamist ministeeriumis kantsleri ja muus ametiasutuses ametiasutuse juhi korraldusel kindlaksmääratud ajavahemikuks teenistusülesande täitmisele väljapoole alalise teenistuskoha asukohta. Teenistuja lähetamine välisriiki loetakse välislähetuseks. Ametilähetus eristub teistest lähetuseliikidest selle poolest, et selle lähetuse liigi puhul ei ole üheski seaduses reguleeritud tööandja ja töötaja omavahelisi suhteid. Reguleeritud on vaid kulude hüvitamise maksuvabastuse tingimusi ning sellek...

Õigus → Õigusõpetus
42 allalaadimist
thumbnail
16
doc

Spordiorganisatsiooni majandamise eksam

ja vabaharidusliku koolituse kulude katmine, välja arvatud julgeolekuasutuse ametniku tasemekoolituse kulude katmine 13. Spordiklubi eelarve koostamine ja kinnitamine 14. Milline organ kehtestab riiklikud maksud ja kes kohalikud maksud ja millise õigusliku aktiga need kehtestatakse ? *Riiklike maksude maksuhaldur on Maksu- ja Tolliamet. *Kohalike maksude maksuhaldur on valla- või linnavalitsus või muu maksumääruses sätestatud valla või linna ametiasutus 15. Spordiklubi juhatuse liikmele vajalikud omadused, keda valida juhatussse Aktiivsus, ajaresurss, suhtlusoskus, strateegiline planeerimine, juriidika, finatsid, erialased teadmised, väärtushinnangute baas, kommunikatsioon 16. Erinevad ettevõtlusvormid spordiklubi moodustamiseks AS, OÜ, MTÜ 17. Palga arvutamine 18. Mis on MTÜ kõrgeim organ ja mis on tema ainupädevus ? Kõrgeim organ on üldkoosolek. Ainupädevus on põhikirja

Sport → Sport/kehaline kasvatus
7 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Kokkupuuted isikuandmete töötlemise ja nende kaitsega igapäeva tööelus

Kokkupuuted isikuandmete töötlemise ja nende kaitsega igapäeva tööelus Privaatsus-ja andmekaitseõigus essee Juhendaja/õppejõud: Urmas Kukk Üliõpilane Üliõpilase meiliaadress Õppekava nimetus Tallinn 2017 Isikuandmete töötlemisega on tegu alati, kui tehakse midagi inimese kohta käivate andmetega. Isikuandmete töötlemine on ainuüksi isikuandmete kogumine, aga ka näiteks salvestamine, säilitamine, edastamine ja avalikustamine või hävitamine. Isikuandmed on mis tahes andmed tuvastatud või tuvastatava inimese kohta, sõltumata sellest, millisel kujul või millises vormis need on. Töötan Päästeametis, mis on Siseministeeriumi haldusala valitsusasutus, ning kujundab ja hoiab Eestis turvalist elukeskkonda, ennetab ohte ning abistab inimesi õnnetuse korral kiirelt ja professionaalselt. Umbes 2...

Majandus → Akadeemiline kirjutamine
18 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Majandus

• Privaatsus ja omandi puutumatus. Maksukohustuslase vastutus • Maksude tasumise kohustus. • Dokumentide säilitamise kohustus. • Raamatupidamise arvestuse pidamise kohustus. • Kaasaaitamiskohustus. • Õigusjärglus. • Vastutus makseõigusrikkumise eest. • Lepinguline vastutus. Maksuhaldur • Riiklike maksude maksuhaldur on Maksu- ja Tolliamet. • Kohalike maksude maksuhaldur on valla- või linnavalitsus või muu maksumääruses sätestatud valla või linna ametiasutus. • Maksuhaldur kontrollib maksuseaduste täitmist, kasutades talle selleks seadusega antud pädevust. • Maksuhaldur viib menetluse läbi võimalikult lihtsalt, kiirelt ja efektiivselt, vältides üleliigseid kulutusi ja ebamugavusi, järgides sealjuures haldusmenetluse üldpõhimõtteid ja tagades menetlusosaliste õiguste kaitse. • Maksuhaldur on maksude tasumise õigsuse kontrollimisel ja maksusumma määramisel kohustatud arvestama kõiki asjas

Majandus → Majandus
8 allalaadimist
thumbnail
13
pdf

HALDUSÕIGUSE EKSAMIKS

Avaliku halduse mõiste erinevad tähendused Avalik haldus materiaalses mõttes on sisuline avaliku halduse ülesannete täitmine. Avalik haldus organisatsioonilises mõttes on kõik isikud ja nende organid (haldusekandjad ja haldusorganid), mis täidavad avaliku halduse ülesandeid materiaalses mõttes. Avalik haldus formaalses mõttes on kõigi organisatsioonilises mõttes halduse poolt läbi viidavate tegevuste kogusumma sõltumata sellest, kas tegevus on määratletav haldusena materiaalses mõttes või mitte. Avaliku halduse tunnused 1. eesmärgistatud, korraldavat tegevust. 2. sotsiaalselt kujundav tegevus (reguleerib ühiskonnas mingeid suhteid) 3. üldistes ehk avalikes huvides. ehk on objektiivselt kasulik kogu ühiskonnale ehk teenib avalikku hüvet. 4. tegutseb riik või muu isik riigi poolt antud ülesannet täites. 5. suunatud tulevikku (eesmärk realiseerida riigi poliitika kooskõlas PSiga) 6. on suunatud konkreetsete meetmete rakendamisele (alati...

Õigus → Haldusõigus
6 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Jossif Stalin - sajandi suurim diktaator

vara konfiskeerimisega või (pehmendatud asjaoludel) 10-aastane vanglakaristus koos vara konfiskeerimisega." Ajavahemikus 1932. aasta septembrist kuni 1933. aasta veebruarini mõisteti selle seaduse alusel kohut 56 645 inimese üle ja neist 2110 mõisteti surma. Kollektiviseerimise tähtsaimaks ülesandeks oli vahendite hankimine majanduse industrialiseerimiseks. Tööstuse arendamine toimus NL-is viie aasta plaanide kaupa. Sel eesmärgil loodi Moskvas uus ametiasutus Gosplan (riiklik 3 plaanikomitee), kus oli tegev tohutu ametnike armee, kelle ülesandeks oli töötada välja majandusnäitajad iga ettevõtte jaoks; need näitajad tuli viie aasta jooksul saavutada. Karistused plaani mittetäitmise korral olid karmid, kaasaarvatud surmanuhtlus. Plaani täitmise nimel pidid töölised tegema ületunde ja neil oli keelatud elukutse vahetamine. Järelikult võib öelda, et 1930. aastate alguses taastati

Ajalugu → Ajalugu
201 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Hea halduse mõiste

Liidu kodanikele, mitte igaühele. Norm väljendab keelte neutraalsuse põhimõtet ning peaks tagama isiku keelelise identiteedi austamise (Euroopa Ühenduse asutamislepingu art 151, põhiseaduse lepingu art-d 11-82 ja III-280) (Parrest 2006:32). 5 Hea halduse tava on palju laiem mõiste. Hõlmates endas seda, et kõiki peab haldusmenetluses kohtlema erapooletult, kõigil on õigus oma arvamust avaldada menetluse käigus, ametiasutus peab oma otsuseid põhjendama ja kui inimesele on menetluse käigus alusetult kahju tekitatud, siis tuleb see hüvitada. Rääkimata sellest, et iga inimene võib liidu institutsioonide poole ühes põhiseaduse keeltest. 6 Kasutatud kirjandus: Kuusikko, K. Ametnike kohustus anda kodanikele nõu kui hea haldustava. European Public Law. Vol. 7 (2001) no. 3 Parrest, N

Õigus → Õigus
76 allalaadimist
thumbnail
24
docx

Eesti maksusüsteem, maksumaksja õigused ja kohustused

maksude haldur on vastavalt Maksukorralduse seadusele Maksu- ja Tolliamet. Kohalikud maksud on müügimaks, paadimaks, reklaamimaks, teede ja tänavate sulgemisemaks, mootorsõidukimaks, loomapidamismaks, lõbustusmaks ja parkimistasu [1]. Kohalikud maksud laekuvad kohaliku omavalitsuse eelarvesse ja maksude maksuhaldur on valla- või linnavalitsus või muu maksumääruses sätestatud valla või linna ametiasutus. 1.1. Riiklikud maksud Tulumaks – maks, mida residendist füüsilised isikud maksavad kogu oma tulult, olenemata selle teenimise kohast (riigist). Maksustamisperiood on aasta ja maksuvaba tulu 2016. aastal 170 eurot kuus ning maksumäär 20%. Juriidilise isikutulumaksu määr 2016. aastal on 20/80 [2]. Käibemaks – tarbimismaks, mida riik võtab kõikidelt jaemüügi kaupadelt ja teenustelt. Standardmääraks on Eestis 20% kauba või teenuse

Majandus → Maksud
15 allalaadimist
thumbnail
9
odt

·raskeveokimaks. Kohalikke makse võib olla kuni kaheksa: ·müügimaks; ·paadimaks; ·reklaamimaks; ·teede ja tänavate sulgemise maks; ·mootorsõidukimaks; ·loomapidamismaks; ·lõbustusmaks; ·parkimistasu. Maksude haldur Riiklike maksude haldur on vastavalt Maksukorralduse seadusele Maksu-ja Tolliamet, kohalike maksude maksuhaldur on valla- või linnavalitsus või muu maksumääruses sätestatud valla või linna ametiasutus. maksude haldurid kehtestavad vastavalt seadustele maksude kogumise protseduurid, laekumise tagamise,maksudeklaratsioonide süsteemi ja esitamise ning esitamata jätmise korra ja vastutuse. Maksudeklaratsioonid Maksuhaldur kehtestab vastavalt seadustele maksude laekumisega seotud protseduurid ning dokumentatsiooni ja nende esitamise korra: kas elektrooniliselt või paberkandjal. Enim levinud maksudeklaratsioonid on: ·Käibedeklaratsioon ·Sotsiaalmaksu deklaratsioon ·Tulumaksu deklaratsioon

Majandus → Maksundus
121 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Tööõigus, töölepingu seadus

Ametniku teenistussuhte lõppemine Vabastamine ametniku soovil: Taotlus ametniku algatusel esitada vähemalt 30 kalendripäeva ette. Põhjuseks: töövõime kaotus; haige pereliikme hooldamise vajadus; kutse aja-või asendusteenistusse või katseajal ­ teatab ametnik ette vähemalt 10 kalendripäeva. Tähtaja möödumise tõttu ­ määratud ajaks ametisse nimetatud isik vabastatakse tähtaja möödumisel, etteteatamist ei ole. Koondamine Ametiasutus likvideeritakse. Kaotatakse teenistuskoht ametiasutuses. Muudetakse ametijuhendit, mis eeldab ametniku nõusolekut ja ta ei ole seda saanud. Samale kohale naaseb õigusvastaselt teenistusest vabastatud teenistusse ennistatud isik. Etteteatamise tähtajad: Alla 1a. teenistusstaazi ­ vähemalt 15 kalendripäeva. 1-5a. teenistusstaazi ­ vähemalt 30 kalendripäeva. 5-10a. teenistusstaazi ­ vähemalt 60 kalendripäeva. 10 ja enam aastat ­ vähemalt 90 kalendripäeva.

Õigus → Tööõigus
3 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Juhi käitumise mõju alluvate rahulolule

ankeetküsitlust. Küsitluse põhieesmärgiks oli teada saada, kas erinevad juhtimisega seotud aspektid mõjutavad alluvate tööga rahulolu ning kas juhi mõju on suurem ettevõtetes või ametiasutustes. Küsitluse ankeet on toodud töö lisas. Uurimuse valimi moodustasid kokku 35 töötajat, kes töötavad viies erinevas organisatsioonis. Uuring viidi läbi kahes ametiasutuses ja kolmes ettevõttes. Ametiasutus A ­ 10 töötajat, ametiasutus B ­ 8 töötajat, ettevõte C ­ 6 töötajat, ettevõte D ­ 6 töötajat, ettevõte E ­ 5 töötajat. Empiirilise uurimuse tulemused on toodud välja küsimuste kaupa protsentuaalselt järgnevatel tulpdiagrammidel. Iga põhiküsimuse juures on selgitav alaküsimus, mille eesmärgiks on kindlaks teha, kas põhiküsimuses tõstatatud probleem mõjutab alluvate rahulolu tööga. Alaküsimustele toetudes on läbi viidud ankeetküsimustiku analüüs

Muu → Ainetöö
171 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Intellektuuaalomandi õigus KT

Autorileping koostatakse tavaliselt kindla struktuuri alusel. 6. Mis on geograafiline tähis ja kuidas see tekib Geograafiline tähis - kaitse hõlmab tooteid või teenuseid, mis on pärit teatud piirkonnast ja millel on oluline omaduslik seos selle piirkonnaga. Geograafilise tähise registeerimist võib taodelda isik, kes on kauba tootja, töötleja või müügiks ettevalmistaja või teenuse osutaja, selliste isikute või tarbijate ühendus või kauba teenuste pärioluriigi pädev ametiasutus. Registeerimis taotlus esitatakse Patendiameti vastuvõtuosakonnale. Registeerimistaotlus võib sisaldada ainult ühte geograafilist tähist. 7. Kaubamärgi mõiste ja õiguse tekkimine Kaubamärk on tähis, millega on võimalik eristada ühe isiku kaupa ja teenust teise isiku samaliigilisest kaubast või teenusest. Kaitstav kaubamärk peab olema graafiliselt kujutatav. Õiguskaitse saab: 1) kaubamärk, mis on üldtuntud Eestis tööstusomandi kaitse tähenduses.

Õigus → Intellektuaalse omandi...
39 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Seminar 2: Avalikustamine Eesti kohaliku tasandi planeerimisprotsessis

3) planeeritava maa-ala ümbruses asuva kinnisasja omanik, kui tema kinnisasja kasutamistingimusi mõjutab oluliselt planeeringuga kavandatu. Planeeritava maa-ala kinnisasja või naaberkinnisasja koormava piiratud asjaõiguse omanik kaasatakse käesolevas seaduses sätestatud menetlusse puudutatud isikuga samadel alustel ja korras. Isiku võib jätta kaasamata juhul, kui kaasamata jätmine ei mõjuta nimetatud isiku huve. 6. Kes või milline ametiasutus on KOV poolt koostatavate planeeringute puhul järelvalveorgan? Maavanem (kontrollib KOV õigusaktide vastavust seadusega). 7. Kellel on õigus korraldada üldplaneeringu (ÜP) koostamist ja kellel on õigus korraldada detailplaneeringu (DP) koostamist? Millised erandid kehtivad DP puhul? Kohalik omavalitsus. Erandid: Kohalik omavalitsus võib detailplaneeringu koostamisest huvitatud isikuga sõlmida leping või detailplaneeringu koostamise tellida. 8

Arhitektuur → Ruumiline planeerimine
68 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Ühiskonna valitsemine

o administreerimine ja omandisuhted on lahutatud; o puudub igasugune võimalus ametikohta omastada; o ametikohad on korraldatud hierarhiliselt, nii et iga madalamal seisev tase on järgmise, kõrgemal seisva taseme kontrolli all; o toimub ametkonna professionaalne koolitamine, et igaüks oleks oma valdkonnas kompetentne. Avalik teenistus seati Eesti sisse 1. jaanuaril 1996. Avaliku teenistuse seadus sõnastas selgelt mitmed olulised mõisted ­ avalik teenistus ja ametiasutus. Avalik teenistus on töötamine riigi või kohaliku omavalitsuse ametis. Ametiasutus on riigi või kohaliku omavalitsuse eelarvest finantseeritav asutus, kelle ülesandeks on avaliku võimu teostamine. Ametnik peab olema teovõimeline, vajalik on haridus ja pädevus, teatud isikuomadused, ametnik peab olema Eesti kodanik ja vähemalt 21aastane. Ka ei tohi ta olla karistatud tahtlikult toimepandud kuriteo eest jne. Ametniku koha täitmine toimub avaliku konkursi korras. 10. Korruptsioon www

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
72 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Eelotsuse küsimine Euroopa Kohtult

TALLINNA ÜLIKOOL ÕIGUSAKADEEMIA ERAÕIGUSE OSAKOND Darja S. ja Maris L. EELOTSUSE KÜSIMINE EUROOPA KOHTULT Kodutöö Õppejõud: Mare Merimaa Õppeaine: Tsiviilmenetluse erikursus Tallinn 2013 SISUKORD 1. ÜLDISED KÜSIMUSED 1.1. Euroopa Kohtu eelotsuse eesmärgid tagada Euroopa Liidu õiguse ühetaoline kehtivus, kohaldamine ja tõlgendamine Euroopa Liidu kõikides liikmesriikides (eelotsuse peamine eesmärk); tagada Euroopa Liidu õiguse edasiarendamine; tagada isikutele EL õigusest tulenevate õiguste tõhusam kaitse, kohtusse pöördumise õigus, juurdepääs siseriikliku kohtu kaudu ka Euroopa Kohtusse. (üksikisikute kaebeõigused Euroopa Kohtusse-esimese astme kohtusse-on piiratud. Oma riigi vastu Luksemburgi kohtusüsteemi otse pöörduda pole võimalik. Kui riik on EL õigust valesti ...

Õigus → Õigus
35 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Kollektiivlepingute laiendamine (tööõigus)

äriühingutele vastuvõetavad nõudmised võivad väiksemate linnade äriühingutele osutuda liialt kõrgeks;  põhiseaduse §-d 13 ja 14 kohustavad riiki kaitsma äriühingut teiste äriühingute eest;  puuduvad menetlusnõuded, mis kaitseksid kolmandaid isikuid ja tagaksid neile võimaluse esitada oma seisukohti ja märkusi enne kollektiivlepingu laiendamist. Samuti ei kontrolli mitte ükski ametiasutus, kas laiendatud tingimused on mõistlikud. Ministeeriumi sõnul on suurim probleem see, et neil, keda laiendamine mõjutab, ei ole õigust menetluses osaleda. Samuti tuleks võtta kasutusele esinduslikkuskriteerium. Laiendamisotsuse peaks tegema kolmas isik, näiteks ministeerium või kolmepoolne organ. Lisaks peaks olema võimalik lepingu laiendamise otsust vaidlustada. ETTK leiab, et kehtestada tuleks mingi esinduslikkuskriteerium, näiteks nõue, et

Õigus → Tööõigus
13 allalaadimist
thumbnail
19
docx

Kohaliku omavalitsuse õigus

Vanemad nimetab ametisse ja vabastab ametist valla- või linnavalitsus vallavanema või linnapea ettepanekul. Vanem võib anda üksikakte või sisemise töö korraldamiseks käskkirju. Õigustloovat akti ei tohi anda. Täiendavalt võib muidki kogusid luua, nt linnaosade halduskogud. Need mood isikutest, kelle posiv elukoht linnavolikogusse kandideerimisel on rahvastikuregistri järgi vastavas linnaosas ja kes on kandideerimisel avaldanud soovi osaleda halduskogu töös. KOV organ, ametiasutus, ametiasutuse hallatav asutus Organ: valla ja linna kui a-õ jur isiku oluline osa. KOV üksus kui haldusekandja on – va juhtum, mil füüsil isik on volitatud täitma KOV ül-d – õigusvõimeline, kuid mitte teovõimeline. Organid on õiguslikult loodud institutsioonid, millel on kindel pädevus. See pole aga nende isiklik pädevus, vaid haldusekandja oma. Organid väljend valla või linna tahet oma pädevuse piires.

Õigus → Haldusõigus
46 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Majandus 12. klass / spikker

) Kohalike maksude maksuhaldur on valla- või linnavalitsus või muu maksumäärusega sätestatud valla või linna ametiasutus. Vald või linna võib vastavalt kohalike maksude seaduses sätestatule sõlmida Maksu- ja Tolliametiga lepingu, millega kohaliku maksu maksuhalduri ül on anda üle Maksu- ja Tolliameti piirkondlikule struktuuriüksusele. Töötuskindlustusmaks-töötuskindlustusseadusega

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
32 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Euroopa Liidu töökeskkonna alased direktiivid

tunnustatud tervise- ja ohutusalaste õiguste kasutamine, sätestatakse, et: liikmesriigid võtavad vajalikud meetmed, et keelata artiklis 2 määratletud töötajate vallandamine ajavahemikus nende raseduse algusest kuni artikli 8 lõikes 1 nimetatud rasedus- ja sünnituspuhkuse lõpuni, välja arvatud erijuhtudel, mis ei ole seotud nende olukorraga ja mis on lubatud siseriiklike õigusaktide ja/või tavade alusel ning võimaluse korral tingimusel, et pädev ametiasutus on andnud oma nõusoleku, artiklis 2 määratletud töötaja vallandamise korral punktis 1 nimetatud ajavahemikus peab tööandja kirjalikult esitama tema vallandamise nõuetekohaselt põhjendatud aluse, liikmesriigid võtavad vajalikud meetmed, et kaitsta artiklis 2 määratletud töötajaid sellise vallandamise tagajärgede eest, mis on punkti 1 alusel ebaseaduslik. Rasedus- ja sünnituspuhkus- Liikmesriigid võtavad tarvitusele vajalikud meetmed tagamaks,

Ergonoomika → Ergonoomika
139 allalaadimist
thumbnail
5
docx

EL siseturuõiguse konspekt ja kaasused

kaotamist käsitlevate asutamislepingu artiklite 30 kuni 37 ning riigiabi käsitlevate asutamislepingu artiklite 92 kuni 94 tõlgendamist. Esimeses küsimuses on sisuliselt küsitud, kas asutamislepingu artikleid 30 kuni 37 tuleb tõlgendada sellises tähenduses, et nendes sätestatud keeld hõlmab ka kõnealusel juhul käsitletavaid hinnaeeskirju. VASTUS. Esimesele küsimusele vastata, et EMÜ asutamislepingu artiklit 30 tuleb tõlgendada sellises tähenduses, et kui riiklik ametiasutus kehtestab jaemüügi jaoks kindla summa näol kindlaksmääratud miinimumhinnad, mida kohaldatakse samaväärselt nii riiklikele toodetele kui ka imporditud toodetele, on sel juhul neil tingimustel, mis on sätestatud Produktschap voor Gedistilleerde Drankeni 17. detsembri 1975. aasta määruses, tegemist koguseliste impordipiirangutega samaväärse toimega meetmega, mis on kõnealuse artikliga keelatud. Teises küsimuses on sisuliselt küsitud, kas asutamislepingu artikleid 92 kuni 94 tuleb

Õigus → Euroopa liidu õigus
198 allalaadimist
thumbnail
17
doc

Kodanikuühiskond

aktiveerimine oma eesmärkide teostamisel ja nende üle otsustamisel; avaliku võimu või äriettevõtete tegevus, mille sihiks on anda kodanikele või neid esindavatele ühendustele võimalus osaleda neid mõjutavate otsuste tegemisel [7]. Kaasamise eesmärk on tõsta otsuste kvaliteeti ja ühiskondlikku legitiimsust, suurendades mittetulundus-, era- ja avaliku sektori osalust otsuste ettevalmistamisel ja langetamisel. Ametiasutus, kodanikuühendus või esindusorganisatsioon, kes dokumenti loob, kaasab otsustusprotsessi huvirühmi kõigist sektoritest. See tagab väljatöötatava strateegilise dokumendi tasakaalustatuse ja lähtumise avalikust huvist [8]. Avalikkuse kaasamine otsuste tegemisele peab olema avatud, läbipaistev ja paindlik. Kaasamise hea tava eesmärk on ühtlustada põhimõtteid, millest avaliku sektori asutused ja kodanikeühendused lähtuvad kaasates otsustamisse avalikkust ja huvirühmi [8].

Politoloogia → Regionaalpoliitika
178 allalaadimist
thumbnail
24
docx

Mittekehtivad kohalikud maksud

Riiklike maksude alla kuuluvad tulumaks, maamaks, aktsiisid, sotsiaalmaks, raskeveokimaks, tollimaks ja hasartmängumaks. Kohalikeks maksudeks on müügimaks, paadimaks, reklaamimaks, teede ja tänavate sulgemise maks, mootorsõidukimaks, loomapidamismaks, lõbustusmaks ja parkimistasu. Kohalike maksude maksuhalduriks oma haldusterritooriumil (edaspidi territoorium) on valla- või linnavalitsus või muu maksumääruses sätestatud valla või linna ametiasutus, kes korraldab kohalike maksude kogumist. 2 Nii on linnal võimalik makse nõuda mitmel alal, kuid kõiki kohalikke makse Eestis ei kehtestata. On mitmeid linnu ja valdu, kus kohalikke makse üldse ei nõuta (näiteks Kärdlas ja Kundas). Suuremates linnades on kasutusel mitmed kohalikud maksud, nii ka meie pealinnas - Tallinnas. Tallinnas kehtib teede ja tänavate sulgemise maks, müügimaks, reklaamimaks ja parkimistasu. Miks

Majandus → Maksundus
11 allalaadimist
thumbnail
9
rtf

Ühiskonna eksami kordamise jaoks konspekt

Kohalikud maksud kehtestatakse valla- või linnavolikogu määrusega vastavalt kohalike maksude seaduses sätestatud tingimustele. Maksud laekuvad kohalikku eelarvesse. Kohalikud maksud on: 44 müügimaks 45 paadimaks 46 reklaamimaks 47 teede ja tänavate sulgemise maks 48 mootorsõidukimaks 49 loomapidamismaks 50 lõbustusmaks 51 parkimistasu. Kohalike maksude maksuhaldur on valla- või linnavalitsus või muu maksumääruses sätestatud valla või linna ametiasutus. Kodanikuühiskond ­ ühiskond, kus kodanikud püüavad ühiselt oma probleeme lahendada ning osalevad mitmesugustes seltsides ja ühingutes. Kodanikuühiskonna oluline tunnus on nn kolmas sektor ­ seltsid, ühingud, liidud jne. Ühiskonnaelu sektorid: 52 esimene sektor e avalik sektor ­ riigiorganid 53 teine sektor e erasektor - eraettevõtted, mille eesmärk on teenida kasumit 54 kolmas sektor e mittetulundusühendused ­ mitmesugused vabatahtlikud

Ühiskond → Ühiskond
13 allalaadimist
thumbnail
25
doc

Avalik haldus konspekt

• Normikontrolli teostavad institutsioonid: – Riigikogu – Vabariigi President – Õiguskantsler – Kohtud (põhiseaduslikkuse järelevalve kolleegium) – Ametnik – Üksikisik Põhiseaduslikud institutsioonid: • Riigikogu (Riigikogu Kantselei on riigi ametiasutus) • Vabariigi President (Vabariigi Presidendi Kantselei on samuti riigi ametiasutus, moodustatud Riigikogu otsusega) • Vabariigi Valitsus • Eesti Pank • Riigikontroll • Õiguskantsler • Kohus • KOV Õigusriigi printsiibid: • Seaduslikkuse printsiip • Võimude lahusus • Põhiõiguste tagamine • Õiguskindlus – Õiguse püsivus (tagasiulatuva jõu keeld, õiguspärase ootuse printsiip); – Õiguse arusaadavus (ennustatavus) – Avaldamiskohustus

Ühiskond → Avalik haldus
29 allalaadimist
thumbnail
6
pdf

Maksuõigus

Fiskaalne eesmärk asendub sotsiaalpoliitilise eesmärgiga (nt teatud kaupadel väiksemad maksumäärad jne). Maksustamine ei tohi ohustada isiku füüsilist eksistentsi ega kaasa tuua sotsiaalset ebaõiglust. 27. § 5. Maksuhaldur (1) Riiklike maksude maksuhaldur on Maksu- ja Tolliamet. (2) Kohalike maksude maksuhaldur on valla- või linnavalitsus või muu maksumääruses sätestatud valla või linna ametiasutus. (3) Vald või linn võib vastavalt kohalike maksude seaduses sätestatule sõlmida Maksu- ja Tolliametiga lepingu, millega kohaliku maksu maksuhalduri ülesanded antakse üle Maksu- ja Tolliameti piirkondlikule struktuuriüksusele. (4) Vallad ja linnad võivad sõlmida omavahel halduslepingu, millega antakse lepinguosalistes valdades ja linnades kehtestatud sama liiki kohalike maksude maksuhalduri ülesanded ühe lepinguosalise valla või linna ametiasutusele. 28

Õigus → Maksuõigus ja maksumenetlus
76 allalaadimist
thumbnail
17
docx

Kiiresti riknevad kaubad ja ATP nõuded

TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL KIIRESTI RIKNEVATE TOIDUAINETE RAHVUSVAHELISE VEO (ATP) PÕHINÕUDED Tallinn 2012 1. Sissejuhatus Tänapäeval hõlmab rahvusvaheline kaubavahetus riikide ja mandritevahelist liikumist ning üleilmastumine on oluliselt laiendatud vajadust rahvusvaheliste vedude järele. Kaubavahetuse tulemusena võime tarbida kaupu, mida ei saa ise valmistada, näiteks on meil kauplustes müügil banaanid ja ananassid, mis tegelikult Eestis ei kasva. Samuti on võimalik osta aastaringselt värskeid puu- ja köögivilju, mereande jne. Eelpool nimetatud kaupade säilitusaeg on lühike ning selleks, et need jõuaksid kiiresti ning kvaliteetselt tootjatelt tarbijateni, on jätkuvalt suur väljakutse. Kuidas säilitada toiduainete värskus nende transportimisel, selle peale on inimesed mõtelnud ammu. Rodrigue ja Notteboom andmetel kasutasid Briti kalurid juba 1797. a looduslikku jääd oma püütud kalade sälitamiseks. S...

Logistika → Logistika alused
27 allalaadimist
thumbnail
7
rtf

Maksundus

välislähetusel 2000 krooni ööpäevas; 2) päevaraha osas, mis riigisisesel lähetusel ületab 80 krooni päevas ja välislähetusel 500 krooni päevas; 3) muude lähetusülesande täitmisega seotud kulude hüvitis osas, mis välislähetusel ületab 35 protsenti § 14 punktis 1 ettenähtud välislähetuse päevaraha summast ja riigisisesel lähetusel 100 protsenti samas punktis ettenähtud riigisisese päevaraha summast. § 162. Piirmäära ületav osa, mida maksab ametiasutus, maksustatakse «Tulumaksuseaduse» § 48 lõike 4 punkti 4 ja «Sotsiaalmaksuseaduse» § 2 lõike 1 punkti 7 alusel. Piirmäära ületav osa, mida maksab muu isik või asutus, maksustatakse tulumaksuga «Tulumaksuseaduse» § 13 lõike 3 punkti 1 või § 31 lõike 1 punkti 7 alusel. Muu isiku või asutuse makstud päevarahalt tulumaksu kinnipidamisel võetakse ametiasutuse poolt kasutamata päevaraha maksuvaba osa arvesse juhul,

Majandus → Raamatupidamise alused
239 allalaadimist
thumbnail
11
docx

Mikro- ja makroökonoomika konspekt

Maksu kinnipidaja on fs või juriidiline isik või riigi-, valla- või linnaasutus, kes seadusega sätestatud tingimustel ja korras on kohustatud teise isiku poolt tasumisele kuuluva maksusumma kinni pidama ja maksuhalduri pangakontole tasuma, samuti täitma talle seoses kinnipidamiskohustusega pandud rahalisi ja mitterahalisi kohustusi. Riiklike maksude maksuhaldur on Maksu- ja Tolliamet. Kohalike maksude maksuhaldur on valla- või linnavalitsus või muu sätestatud ametiasutus. Tööandja peab korraldama töökeskkonna riskianalüüsi, mile käigus selgitatakse välja töökeskkonna ohutegurid, vajadusel mõõdetakse nende parameetrid ja hinnatakse riske töötaja tervisele ja ohutusele, arvestades tema ealisi ja soolisi iseärasusi. III LOENG Ettevõtlus on majandustegevus, mille eesmärk on tulu saamine, Ettevõtluses osalevad majandusüksused, kelle eesmärgid tehakse kindlaks strateegilise planeerimise käigus.

Majandus → Majandus (mikro ja...
16 allalaadimist
thumbnail
13
docx

TÖÖSTUSOMAND

Õiguskaitse geograafilisele tähisele antakse selle registreerimisega riiklikus geograafiliste tähiste registris. Õiguskaitse on tagatud riikliku järelvalvega. Õiguskaitse ulatus määratakse registreeringu andmetega ning see on tähtajatu. Registreerimist saab taotleda isik, kes on kauba tootja, töötleja või müügiks ettevalmistaja või teenuste osutaja, selliste isikute või tarbijate ühendus või kauba või teenuse päritoluriifi pädev ametiasutus. Eestis on geograafilise tähise registreerimise taotlemiseks pädevad: 1. Põllumajanusministeerium, mis tahes Eesti geograafilise tähise registreerimisel 2. Majandusministeerium mis tahes Eesti geograafilise töhise registreerimisel 3. Maavalitsus ainult sellise tähise regamisel, millele vastav geograafiline ala asub tema haldusüksusus 4. Linna- ja vallavalitus ainult sellise geograafilise tähise regamisel, mis asub tema piirides

Õigus → Intellektuaalse omandi...
54 allalaadimist
thumbnail
40
docx

Kohaliku omavalitsuse õigus

KOVi organid on haldusorganid HMS § 8 lg 1 mõttes. Haldusorgan on avaliku võimu kandja üksus, mis täidab avaliku võimu kandja nimel kindlaid ülesandeid. Teine kriteerium – avaliku halduse täitmine haldusekandjast väljapoole. HMS § 8 lg 1 rohkem haldusorganeid – kohaliku omavalitsuse üksus kui tervik, valitsuse komisjonid, erinevad struktuuriüksused, konkreetne kohaliku omavalitsuse ametnik. 21. Kohaliku omavalitsuse üksuse ametiasutus (siin kindlasti mitte ainult piirduda loeteluga, vaid käsitleda ka muid õpikus äratoodud aspekte. Seoses ametiasutuse juhi õigusega anda teenistusalaseid akte lk 104: konkreetselt neid küsimusi, mida nendes aktides reguleeritakse, pole vaja teada). Lk. 101-104 Ametiasutuse mõiste on mitmetähenduslik. 1) Organisatsioonilises mõttes – vald ja linn kui mitteriiklik haldusekandja täidesaatev organ.

Õigus → Õigus
61 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun