Tiitelleht Sisukord 1. Kokkuvõte (lk.3) 1.1. Ettevõtte põhiandmed Ettevõtte nimi: Aadress: Toode / teenus: Omandivorm: FIE / OÜ / AS / MTÜ ... Ettevõtte suurus: kas töötajate arv või teenindus- /tootmispinna suurus vms 1.1. Ettevõtte taustaandmed (olemasoleva äriplaani täiendamise korral ülevaade ettevõttest, uue äriplaani korral andmed koostaja kohta, ajakava) 1.2. Äriidee (lühitutvustus) 2. Turusituatsioon ja selle arenguväljavaated 2.1 Tegevusala ja turupiirkonna kirjeldus (üldine piirkonna kirjeldus - suurus, rahvaarv, olemasolevate sarnase toodete/teenustega tegelevate ettevõtete arv) 2.2. Kliendid (esmakliendi kirjeldus, kliendi ootused) 2.3. Konkurents (konkurentide analüüs loetelu, plussid/miinused) 3. Ettevõtte SWOT analüüs Sisemised plussid miinused, välised ohud - võimalused. 4. Missioon, visioon 4.1 Missioon (miks on ettevõte loodud), visioon (milline on nägemus ettevõttest) 4.1. Ettevõtte visioon aastal .... (nägemus, m...
· Raha võib riigist välja voolata · Paigutusotsused ajas paratamatult muutuvad. Tooteahelad 39.Tooteahelate juhtimine Tootja poolt juhitud tooteahelad Suured rv. korporatsioonid mängivat keskset rolli ja kontrollivad kogu tooteahelat (nii tootmist kui tarbimist) Kapitali- ja tehnoloogiamahukad tööstused (teadmistemahukad) Hästimakstud tööjõud Hierarhilised ahelad, allhankijad pakuvad komponente Autod, lennukid, arvutid, tööstusseadmed, jne. Ostja poolt juhitud tooteahelad Kaubamärgi (brändi) omanikud ja suured müüjad kontrollivad ahelat Detsentraliseeritud võrgustik Palju allhankelepinguid Allhankijad teevad toote lõpuni valmis Tööjõumahukad tööstused. / Ei nõua teadmisi, madalapalgaline tööjõud Riided, jalanõud, mänguasjad, tarbeelektroonika Toormaterjal või komponendid vahetooted
ringlemissageduse osatähtsus. Lähtepunktiks väärtusahelas olevad tootja või maaletooja ja standardsed tooted hajutatakse laiali kogu turualal. Viimasel ajal on ettevõtetes hakatud üha enam mõistma, et tihe koostöö tarnijate ja klientidega loob paremad eeldused edu saavutamiseks nii üla- kui ka allvoo suunal. 5 Kui ettevõte on võimekas ja seob enda külge edukalt nii kliendid kui ka allhankijad ja tarnijad, muutub uute konkurentide lisandumine alale raskemaks. Väärtusahela analüüs on aidanud loobuda lisaväärtust mitteloovatest, kallitest ja tarbetutest tegevustest ning vahendajatest. Väärtusahel (Value Chain) on laiem mõiste, hõlmates lisaks tarneahelale muuhulgas selliste protsesside planeerimist, juhtimist ja juurutamist, nagu Strateegiline turuanalüüs Ettevõtte üldjuhtimine R&D Turundus ja müük Müügijärgne klienditugi Tehnoloogia
Osapoolte vahelist koostööd sellises ahelas nimetatakse sageli vertikaalseks integratsiooniks. Enamlevinud väärtusahela mudeliks on nn. Üldine ehk segamudel, mille puhul toimivad üheaegselt nii koguv kui ka hajutav väärtusahela osa. Viimasel ajal on ettevõtetes hakatud enam mõistma, et tihe koostöö tarnijate ja klientidega loob paremad eeldused edu saavutamiseks nii üla- kui ka allvoo suunal. Kui ettevõte on võimekas ja seob enda külge edukalt nii kliendid kui ka allhankijad ja tarnijad, muutub uute konkurentide lisandumine alale raskemaks. Väärtusahela analüüs on aidanud loobuda lisaväärtust mitte andvatest, kallitest ja tarbetutest tegevustest ning vahendajatest. Tarneahel on nagu tootjatehast lõpptarbijaga ühendav toru (ingl. k. erialases kirjanduses kasutataksegi sageli terminit pipeline). Tarneahelat vaadeldakse kui ketti, mille iga osa koosneb neljast lülist. Osa all
· Paigutusotsused ajas paratamatult muutuvad. Tooteahelad 23.Tooteahelate juhtimine Tootja poolt juhitud tooteahelad - Suured rv. korporatsioonid mängivat keskset rolli ja kontrollivad kogu tooteahelat (nii tootmist kui tarbimist) - Kapitali- ja tehnoloogiamahukad tööstused (teadmistemahukad) - Hästimakstud tööjõud - Hierarhilised ahelad, allhankijad pakuvad komponente - Autod, lennukid, arvutid, tööstusseadmed, jne. Ostja poolt juhitud tooteahelad -Kaubamärgi (brändi) omanikud ja suured müüjad kontrollivad ahelat -Detsentraliseeritud võrgustik -Palju allhankelepinguid -Allhankijad teevad toote lõpuni valmis -Tööjõumahukad tööstused. / Ei nõua teadmisi, madalapalgaline tööjõud -Riided, jalanõud, mänguasjad, tarbeelektroonika
osakoormate hindades. Ekspedeerija komplekteerib auto erinevate klientide kaupadest, mis annab võimaluse mastaabisäästuks. Ekspedeerija pakub logistika lisateenuseid: ladustamine, jaotamise logistika, vedu tagaluuk-autoga, toll jne. Sinu jaoks võib selliste eraldiseisvate teenuste otsimine aeganõudev olla. Läbi ekspedeerija saad kõik vajalikud logistika teenused ühest kohast, mis ongi loodav lisandväärtus ja tarneahel kulgeb algusest lõpuni tõrgeteta. Ekspedeerimisfirmal on kindlad allhankijad nii kauba transportimise, ladustamise kui ka tollimise vallas. Koostöö on regulaarne. Need partnerid on valitud hoolega, võttes arvesse nende töö kvaliteeti ja kogemusi. Ekspedeerimisfirma partner on tema parim visiitkaart. Agenteerimine (Agency) tsarterites sätestatakse, kelle vedaja või prahtija- agente kasutatakse laadimis- ja/või lossimissadamates. Agendi määramise õigus ja kohustus ei
· laoseis hiigellaod, täis detaile ja tooteid minimaalne, õigeaegne tootmine, müük · kvaliteedikontroll detailide saabumisel pidev kvaliteedijuhtimine · juhtimine liiderfirma ühtne meeskonnatöö · töötajate osalemine arendustöös puudub, kindel tööoperatsioon osalevad tootearenduses · allhankijad palju, geograafiline lähedus pole oluline palju, samas piirkonnas · oluline suur käive, ~2milj.autot aastas turundus ja tootearendus 69. teab tekstiili- ja rõivatööstuse paigutust mõjutavaid tegureid; Tekstiili- ja rõivatööstus on tööjõumahukad tööstusharud, nende paiknemist mõjutab oluliselt tööjõu maksumus (palgavahed on arenenud ja arengumaades sajakordsed)
oluline ka seetõttu, et sihtkoha külastatavus pole liialt tihe või rahvarohke, kõik peab jääma tasakaalu loodusega. Analüüsi peab esitama kirjalikult vormitatult. (Villo 2007) Põhikriteeriumid, mis on esitatud turismiettevõtetele on seotud looduse ning kultuuri säilitamisega. Ettevõte peab olema täielikult teadlik sihtkoha eripäradest, kultuurist ning loodusest. Samuti peab esitama analüüsi, milles on kajastatud sihtkoha teadlikkust ning ohtusid. Ettevõte giidid ning allhankijad teavad kõiki EHE-märgise nõudmisi ning tunnevad turismitoodet ning vajalikke kriteeriume märgise omamisel. Samuti on suur 5 tähelepanu looduse hoidmisel kui turismitoodet pakutakse, kõik riskid tuleb ettevõtte poolt minimeerida. (Villo 2007) Turismitootele kehtivad eraldi kriteeriumid, mis peavad väga täpselt kirjeldatud olema. Arvestama peab inimeste arvuga, maaomanike ettekirjutistega, piirkonna tundlikusega,
kasutamist, püüdes saavutada transpordisüsteemi optimaalset arendamist, reisija- ja kaubaveotingimuste parandamist. Kaasajal põhisuundadeks deregulatsioon, turuorientatsiooni tugevnemine ja sellega kaasnev privatiseerimine. 29. Nimeta autovedude alaliigid. (4) · Korje- ja laialiveod · Multimodaalne transport · Eriveod · Rahvusvahelised veod 30. Nimeta merevedude alaliigid. (4) · Liiniveod · Tramp- e tsarterveod · NVOCC laevafirmade allhankijad · Kabotaaz ühe riigi eri sadamate vahel 31. Kes on ekspedeerija? Ekspedeerija on juriidiline või füüsiline isik, kes võtab enda nimel ja kliendi arvel endale vastutuse kaupade ühest kohast teise toimetamise eest koos kõikide ettevalmistavate terminali- ja muude transpordioperatsioonidega ning nendesse puutuvate, kaupade edasitoimetamise käigus vajalikuks osutuvate teenustega. Ekspedeerija organiseerib kohaletoimetamise. Ta on pigem
klientidele avatud. Kuna vanalinn on põhiline Tallinna turismipiirkond, on oodata ka turistidest huvilisi. Eestis kaasaegseid lauamänge ei toodeta, seetõttu ostetakse see kaup sisse välismaalt. Lauamängude valikus oleks alguses ligikaudu sada erinevat lauamängu, et pakkuda ostjaile piisavalt suur valikut. LARPi mõõkasid hakkaks ettevõte ise tootma ning LARPi rõivastuse tootmiseks leitakse allhankijad, kuna rõivastuse valmistamine nõuaks palju oskustöölisi, ruume ja vahendeid samas kui toodangu maht ei oleks väga suur. Potentsiaalseteks alltöövõtjateks oleksid õmblusfirmad, nahatöötlusega tegelevad ettevõtted ja sepikojad. Peale otsese müügitegevuse hakkaks ettevõte tegelema ka erinevate fantaasiateemaliste ürituste korraldamisega ning lauamängude ja LARPikultuuri edendamisega Eestis.
Personali esialgu ei palka, teeme oma meeskonnaga kõik tööd ise ära. Valmistoodangut rohkem töödelda ega pakkida pole vaja, samuti puuduvad suuremad särkide laialijaotamise kulud. Kriitiliseks faktoriks võib olla allhankijate võimetus särke õigeks ajaks valmistada ning meieni tarnida. Riskide hajutamise poolelt peaksime reklaampinda müüma hinnaga, et oleks võimalik vajadusel kasutada Eesti allhankijaid (kui Aasia allhankijad ei suuda tähtajast kinni pidada). Samuti sel juhul esitaksime Aasia allhankijatele kahjunõude vms. 6. Toodang Reklaampinna müük atraktiivse disainiga T-särkidel, mille eesmärk on neid tasuta tudengitele jagada väga konkreetsele sihtgrupile suunatud. Pakume ettevõtetele pikaajalist reklaami võimalust. Reklaam särkidel on ajaliselt piiratud vaid särkide kasutusajaga. Samuti on võimalik ettevõtetelt efektiivselt jõuda
Ettevõtted peavad kaupa saatma kliendile õigeaegselt, et mitte klienti kaotada. Ettevõtted peavad kindlasti kinni pidama kuupäevadest, et kaup ikka täpseks ajaks kohale jõuaks, sest hilinemine ei ole hea. Tarneahelaid vaadeldakse üha enam väärtusahelatena. Väärtusahel toodab ettevõttele lisaväärtust juurde. Ettevõte peab arvestama klientide vajadusi ja ootusi ning siis kliendi soove rahuldama. Mõni edukas ettevõte, kes suudab endaga siduda kliendid, tarnijad kui ka allhankijad, kindlustab endale selle, et uute konkurentide lisandumine muutub raskemaks. Lõpetuseks tahaksin öelda seda, et sain teada väga palju olulist infot tarneahelate ja kauba liikumisest. Transportimine on väga keerukas, samuti ka kaupade ja saadetiste kättetoimetamine lõpptarbijani. Sain aru kui palju riske on tarneahelas ja kuivõrd raske on ühel ettevõttel toimida ja paika panna tarne süsteem. 14
auto c. Eriveod ülisuurte ja raskete jaotamatute ühikute vedu d. Rahvusvahelised veod 30. Merevedude alaliigid a. Liiniveod Kindlad liinid kindlate tariifide alusel. b. Tramp e. Tsarterveod ei ole seotud kindlate sõiduplaanidega ega tariifidega. c. NVOCC Vedajad, kellel endal laevu pole. Laevafirmade allhankijad, kes pakuvad kindla sõiduplaaniga liiniteenust. d. Kabotaazh ühe riigi eri sadamate vaheline transport. 31. Ekspedeerija on füüsiline või juriidiline isik, kes võab end nimel ja kliendi arvel endale vastutuse kaupade ühest kohat teise toimetamise eest koos kõikide ettevalmistavate, terminaali- ja muude transpordioperatsioonidega ning nendesse puutuvate, kaupade edasitoimetamise käigus vajalikuks ostutvate teenustega.
TTK0030 Majandusgeograafia Kordamisküsimused 2011/2012.õa. Sissejuhatus 1. Geograafia kui kommertsteadus. Positivism geograafias: Pärast Teist maailmasõda, kvantitatiivne geograafia, mille eelduseks oli: · Kogunenud oli piisav hulk andmeid · Tekkis vajadus andmete süstematiseerimise järele · Hakati kasutama arvuteid · Kogu protsessi jaoks oli olemas teaduslik alus positivistlik teadusfilosoofia- ja metodoloogia. Positivistlik teadusfilosoofia ja metodoloogia. · Positivismi keskne väide on teaduse määratletus empiiriliste küsimustega. · Tõeline teadmine põhineb ainult vaadeldavatel ja mõõdetavatel faktidel ning nende võrdlemisel. · P-i kohaselt on puhas teadus väärtushinnangutest vaba, neutraalne ja objektiivne. · Positivistlik teadusfilosoofia rõhutas loodus-ja ühiskonnateaduste ühtsust ning seadis teaduse eesmärgiks seletamise ja ennustamise. · Geograafide ülesandeks sai ruumiliste s...
16. · tarnijad tegutsevad ühesuguste põhimõtete järgi 17. JIT tähtsus põhineb alljärgneval: 18. · lõpeb raiskamine 19. · tegutsemisviisid on lihtsad (lihtne juhtimine) 20. · vaheladustamise vajadus väheneb 21. · lüheneb läbimisaeg 22. · seadistusajad lühenevad ja tootepartiid vähenevad 23. · vigade arv väheneb (0 vea mõtteviis) 24. · personali kaasatakse tootmisprotsesside arendamisse ja töö muutub efektiivsemaks 25. Eelised: kvaliteet, allhankijad kui partnerid, allhankija asub lähestikku kliendiga, võike laopinna vajadus, varude suur ringlemissagedus. 26. Kvaliteedijuhtimise süsteemid 27. Kvaliteedijuhtimine on meetod, millega tagatakse toote või teenuse loomiseks, arendamiseks ja rakendamiseks vajalike tegevuste ning süsteemi tõhus toimimine. 28. Lean- juhtimine (lean,5S) 29. Lean tootmise kõige fundamentaalsemaks alustõeks on asjaolu, et tootmises on suures plaanis kahte
Samal ajal suureneb hajutavas logistikas, mida nimetatakse enamasti jaotuseks, vedude ja lao ringlemissageduse osatähtsus. Lähtepunktiks väärtusahelas olevad tootja või maaletooja ja standardsed tooted hajutatakse laiali kogu turualal. Viimasel ajal on ettevõtetes hakatud üha enam mõistma, et tihe koostöö tarnijate ja klientidega loob paremad eeldused edu saavutamiseks nii üla- kui ka allvoo suunal. Kui ettevõte on võimekas ja seob enda külge edukalt nii kliendid kui ka allhankijad ja tarnijad, muutub uute konkurentide lisandumine alale raskemaks. Väärtusahela analüüs on aidanud loobuda lisaväärtust mitte andvatest, kallitest ja tarbetutest tegevustest ning vahendajatest. 1.8. Logistika juhtimine Logistikatöö eeldab pidevat toimingute, tegevuste ja protsesside juhtimist ja haldamist. Ilma pideva juhtimise ja selle juurde kuuluvate kõrvaltegevusteta ei oleks ühe ettevõtte ega ka kogu tarneahela logistilised tegevused efektiivsed
Ettevõte ise eelistab antiikajalist, kuid odavamas hinnaklassis mööblit, et pöörata tähelepanu siiski taaskasutusele. 7 4 INFRASTRUKTUUR Partnerlus viitab siin eelkõige koostööle oma allhankijatega, kuid potentsiaalselt ka kolmandate osapooltega. Allhankijaid käsitledes ei ole mõistlik keskenduda allhankijate analüüsile, kes toodavad ettevõttele visiitkaarte või puhastavad kohvimasinat. Oluline on esile tuua allhankijad, kes osalevad toodete ja teenuste müügis ning, kes osalevad väärtuse loomise protsessis. Teeme koostööd kvaliteetse firmaga JYSK, kes on spetsialiseerinud sisustuskaubale ning aitab sisustada riidepuude ja stangedega. Mööbli soetame pigem taaskasutuskeskustest ning võimalikult hea hinna eest. Põhi kaup tuleb oma klientidelt, kes soovivad riideid müüa kuid ka meie poolt sest tarnime kaupa Inglismaalt ning disainime ümber
Atmosfäär Atmosfäär Maad ümbritsev õhukiht Troposfäär atmosfääri kõige alumine, 10-15 km paksune kiht, kus leiavad aset peamised ilmastikunähtused. Globaalne õhuringlus suuremõõtmeliste õhuvoolude suhteliselt püsiv süsteem, mille järgi toimub õhumasside ümberpaiknemine maakeral Õhumass kindlate omadustega väga suur õhu hulk, mis on välja kujunenud ühesuguse aluspinna kohal Tsüklon madalrõhkkond Antitsüklon kõrgrõhkkond Mussoon ulatuslik õhuvoolude süsteem, mille korral tuule suund muutub sesoonselt vastupidiseks Passaat püsivalt ekvaatori poole puhuv tuul Kasvuhoonegaasid atmosfääris olevad gaasid, mis neelavad soojuskiirgust Osoonikiht neelab ultraviolettkiirgust Happesademed happelise reaktsiooniga sademed, mis tekivad atmosfääri saastamise tagajärjel õhku paiskunud gaasiliste väävel- ja lämmastikoksiidide lahustumisel veepiisakestes Kiirgusbilanss on maa aluspinnas neeldunud ja...
Meretransport on vanimaid transpordi liike, meritsi veetakse 90% rahvusvaheliste vedude mahust maailmas. Hetkel on aasta maht 5 miljardit tonni, sellest 30% hõlmab nafta ja nafta produktid. Mereveo teenused liigitatakse kõige üldisemalt: 1. Liiniveod - vedu toimub kindlatel liinidel ja kindlate tariifide alusel. 2. Charter-veod (trampveod) - ei toimu kindlatel liinidel ja tehakse kokkulepe tariifidega 3. NVOC (Non Vessel Operating Carriers) - laevafirmade allhankijad, kes pakuvad kindla sõiduplaaniga liini teenuseid. 4. Cabotage - vedu ühe riigi erinevate sadamate vahel (riigi sisene meritsi vedu). · Sadamad kui mere- ja maismaatranspordi integreerijad Sadama roll riikide arengus - 1998.a. veebruaris Washingtonis Maailmapanga aasta konverentsil ameeriklased Gallup ja Sach tulid välja tõdemusega, et erinevate maade majanduslik areng on tingitud kahest asjaolust: juurdepääsust meresadamatele ja kliimast, mis ei lase levida massilistel
28. Ärimudeli mõiste, erinevad ärimudelite näited (,,bite and hook", ,,bricks and clicks business model", ,,freemium business model" jt) Ärimudel on äriidee hindamine erinevate kategooriate alusel. Neli põhikomponenti: põhistrateegia (kuidas konkureerib, kus turul, taotluslik eelis), strateegilised ressursid(tuumkompetentsid ehk mida osatakse eriti hästi ja strateegilised varad ehk midagi haruldast mida ettevõte omab),partnerlusvõrgustik (hankijad, allhankijad jne) ja kliendisuhted (sihtturg, turustuskanalid, klientidele pakutavad tugiteenused, hinnastruktuur). ``Bite and hook'' nn ``sööt'', ehk müüakse odavalt, vb ka kahjumiga ent seejärel teenitakse lisatoodetelt või teenustelt. NTX: mobiiltelefonid ja kõned ``Bircks and click business model'' traditsioonilise ja online tegevuse integreerimine, kus internetipood toetab tavapoodi tellimustelt, kättesaamine kohapealt.
konkurentsieelis kululiider, diferentseeritus, fokuseeritus. Strateegilised ressursid: tuumkompetentsid (mida osatakse eriti hästi) ja strateegilised varad midagi haruldast ja väärtuslikku, mida ettevõte omab, nt asukoht, brändid, patendid, kvalifitseeritud töötajad, kliendiandmebaasid, olulised partnerlused. Nendele tuginedes püütakse luua püsiv konkurentsieelis. Partnerluste võrgustik: hankijad, allhankijad, outsourcing, muud olulised partnerid võrgustikud, ettevõtete organisatsioonid, ühisettevõtted, strateegilised liidud jms Kliendisuhted: sihtturg, klientideni jõudmine turustuskanalite ülesehitus, kontakti viis - nt traditsioonilised kauplused, postimüük, internetimüük jne, klientidele pakutavad tugiteenused nt kohaletoimetamine, paigaldamine, väljaõpe, järelmaks,
konkurentsieelis kululiider, diferentseeritus, fokuseeritus. 2. Strateegilised ressursid: tuumkompetentsid (mida osatakse eriti hästi) ja strateegilised varad midagi haruldast ja väärtuslikku, mida ettevõte omab, nt asukoht, brändid, patendid, kvalifitseeritud töötajad, kliendiandmebaasid, olulised partnerlused. Nendele tuginedes püütakse luua püsiv konkurentsieelis. . Partnerluste võrgustik: hankijad, allhankijad, outsourcing, muud olulised partnerid võrgustikud, ettevõtete organisatsioonid, ühisettevõtted, strateegilised liidud jms 4. Kliendisuhted: sihtturg, klientideni jõudmine turustuskanalite ülesehitus, kontakti viis - nt traditsioonilised kauplused, postimüük, internetimüük jne, klientidele pakutavad tugiteenused nt kohaletoimetamine, paigaldamine, väljaõpe, järelmaks, remont ja hooldus, klienditelefonid, veebilehed, parkimisvõimalused jms),
konkurentsieelis – kululiider, diferentseeritus, fokuseeritus. Strateegilised ressursid: tuumkompetentsid (mida osatakse eriti hästi) ja strateegilised varad – midagi haruldast ja väärtuslikku, mida ettevõte omab, nt asukoht, brändid, patendid, kvalifitseeritud töötajad, kliendiandmebaasid, olulised partnerlused. Nendele tuginedes püütakse luua püsiv konkurentsieelis. Partnerluste võrgustik: hankijad, allhankijad, outsourcing, muud olulised partnerid – võrgustikud, ettevõtete organisatsioonid, ühisettevõtted, strateegilised liidud jms Kliendisuhted: Sihtturg; klientideni jõudmine – turustuskanalite ülesehitus, kontakti viis - nt traditsioonilised kauplused, postimüük, internetimüük jne; klientidele pakutavad tugiteenused nt kohaletoimetamine, paigaldamine, väljaõpe, järelmaks, remont ja
materjalide suurused ja kogused paika panna. Tihtipeale (just eritööde osas) tehakse seda kliendiga kooskõlastatult just selleks, et täita võimalikult täpselt kliendi ootused. Seejärel saame kalkuleerida hinna ning esitada hinnapakkumise. Kui kliendile on meie hinnapakkumine vastvõetav, siis ta esitab tellimuse. 1.2. Hankijad Ettevõtte vajab kvaliteetset toorainet, et toota kvaliteetset mööblit. Allhankijad on puidu ettevõtted, kes toovad metsast puitu. Meie firma asetseb Tallinna tööstuslikus regioonis. Asume aadressil Peterburi maantee 5, kaugele ei jää ka sadam ja vajalikud partnerid (tooraine ja ehitustarvete edasimüüjad). Allhankijatega on meil tehtud lepingud ning kauba eest tasumine toimub kuu aja jooksul. Puitu tellime Aegviidu Puit AS-ist. 1.3. Tootmistegevus Juhtkond kontrollib toodete kvaliteeti ja kord aastas kutsume oma firmasse välismaa
taotletav konkurentsieelis kululiider, diferentseeritus, fokuseeritus. 2. Strateegilised ressursid: tuumkompetentsid (mida osatakse eriti hästi) ja strateegilised varad midagi haruldast ja väärtuslikku, mida ettevõte omab, nt asukoht, brändid, patendid, kvalifitseeritud töötajad, kliendiandmebaasid, olulised partnerlused. Nendele tuginedes püütakse luua püsiv konkurentsieelis. 3. Partnerluste võrgustik: hankijad, allhankijad, outsourcing, muud olulised partnerid võrgustikud, ettevõtete organisatsioonid, ühisettevõtted, strateegilised liidud jms 4. Kliendisuhted: sihtturg, klientideni jõudmine turustuskanalite ülesehitus, kontakti viis - nt traditsioonilised kauplused, postimüük, internetimüük jne, klientidele pakutavad tugiteenused nt kohaletoimetamine, paigaldamine, väljaõpe, järelmaks, remont ja hooldus, klienditelefonid, veebilehed, parkimisvõimalused jms),
kululiider, diferentseeritus, fokuseeritus. 2.Strateegilised ressursid: tuumkompetentsid (mida osatakse eriti hästi) ja strateegilised varad midagi haruldast ja väärtuslikku, mida ettevõte omab, nt asukoht, brändid, patendid, kvalifitseeritud töötajad, kliendiandmebaasid, olulised partnerlused. Nendele tuginedes püütakse luua püsiv konkurentsieelis. 3. Partnerluste võrgustik: hankijad, allhankijad, outsourcing, muud olulised partnerid võrgustikud, ettevõtete organisatsioonid, ühisettevõtted, strateegilised liidud jms 4. Kliendisuhted: sihtturg, klientideni jõudmine turustuskanalite ülesehitus, kontakti viis - nt traditsioonilised kauplused, postimüük, internetimüük jne, klientidele pakutavad tugiteenused nt kohaletoimetamine, paigaldamine, väljaõpe, järelmaks, remont ja hooldus, klienditelefonid, veebilehed, parkimisvõimalused jms),
kululiider, diferentseeritus, fokuseeritus. 2.Strateegilised ressursid: tuumkompetentsid (mida osatakse eriti hästi) ja strateegilised varad midagi haruldast ja väärtuslikku, mida ettevõte omab, nt asukoht, brändid, patendid, kvalifitseeritud töötajad, kliendiandmebaasid, olulised partnerlused. Nendele tuginedes püütakse luua püsiv konkurentsieelis. 3. Partnerluste võrgustik: hankijad, allhankijad, outsourcing, muud olulised partnerid võrgustikud, ettevõtete organisatsioonid, ühisettevõtted, strateegilised liidud jms 4. Kliendisuhted: sihtturg, klientideni jõudmine turustuskanalite ülesehitus, kontakti viis - nt traditsioonilised kauplused, postimüük, internetimüük jne, klientidele pakutavad tugiteenused nt kohaletoimetamine, paigaldamine, väljaõpe, järelmaks, remont ja hooldus, klienditelefonid, veebilehed, parkimisvõimalused jms),
levikut; maaelu kriisi, teede ja ühistranspordi halba olukorda; tööpuudust, madalaid palku ja pensione; negatiivset iivet ja tänavalapsi; arstiabikriisi ja kvalifitseeritud tööjõu Eestist lahkumist, puudusi haridussüsteemis, varade ning maa massilist ja kergekäelist müüki välismaalastele ja välisettevõtete domineerimist meie elu kõigis valdkondades, usu kadumist oma riiki ja demokraatia taandarengut. Meie majanduse struktuur on ebarahuldav me oleme võlgu elavad allhankijad, madala lisandväärtusega toodangu tootjad. Riigi osa majanduses on pidevalt püsinud allpool kriitilist piiri, mistõttu Eesti riigil ei ole olnud võimalik mõjutada riigi majandusarengut ega järgida Euroopas enesestmõistetavaks peetavaid sotsiaalstandardeid. Keskerakonna majanduspoliitika üldeesmärgid 1. Keskerakonna majanduspoliitika nurgakiviks on sotsiaalse turumajanduse arendamine. Majandusküsimuste lahendamine lahus sotsiaalsetest tuleb lõpetada. Meie eesmärk on
turgu uute tulijate vastu (suletud konverentsid) Avatud konverentsidel on osavõtt kõigile vaba. Euroopa ja muu maailma vahelist liiklust teostab 40 konverentsi. Tramp e. tgarterveod - ei ole seotud kindlate sõiduplaanide ega tariifidega. Kaubasaatja prahib laeva kokk-uleppetariifiga. Üha rohkem asendunud liinivedudega. Tüüpiline näit. vilja, nafta, söe ja väetiste puhul. NVOCC (Non Vessel Operating Common Carriers. Vedajad, kellel endal laevu pole. Laevafirmade allhankijad, kes pakuvad kindla sõiduplaaniga liiniteenuseid (konsolideerinüsja uksest-ukseni teenused). NVOCC-d vastutavad kliendi ees vedajana. NVOOC funktsioonid: · vedaja vastutus oma klientide ees · merevedajate teenuste kasutamine · grupi- või konsolideerinüsteenuste osutamine; · uksest-ukseni teenuste osutamine Kabotaazh - ühe riigi eri sadamate vahel. Euroopa Liidus loetakse sadamate vahelkabotaazhiks ka merevedusid EL liikmesriikide vahel
Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Ain Tulvi LOGISTIKA Õpik kutsekoolidele Tallinn 2013 Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Käesolev õppematerjal on valminud „Riikliku struktuurivahendite kasutamise strateegia 2007- 2013” ja sellest tuleneva rakenduskava „Inimressursi arendamine” alusel prioriteetse suuna „Elukestev õpe” meetme „Kutseõppe sisuline kaasajastamine ning kvaliteedi kindlustamine” programmi „Kutsehariduse sisuline arendami...