Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"aimama" - 39 õppematerjali

aimama - ette tundma, vaistlikult arvama demonstratsioon - meeleavaldus;
thumbnail
1
doc

Aatomi ehitus ja perioodilisussüsteem

31) Mis on leelismetallid, leelismuldmetallid ja halogeenid? 32) Millised keemilised elemendid on kõige rohkem levinud: a) universumis, b) maakoores (litosfäääris) , c) vesikeskkonnas (hüdrosfääris), d) õhkkonnas (atmosfääris), e) biosfääris? ÜLESANDED 1) Osata koostada kirjalikult arvutusi, mitu elektroni mahub maksimaalselt antud elektronkihile (näiteks kolmandale jne) 2) Osata koostada elementide elektronskeeme ja elektronskeemide alusel aimama, mis elementidega on tegu. 3) Osata leida perioodilisustabeli alusel elemendi sümbolit, järjenumbrit, aatommassi, prootonite, elektronide, neutronide, elektronkihtide arvu, tuumalaengut ja väliselektronide arvu.

Keemia → Keemia
48 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Hamlet - küsimustele vastamine

Selle kontrollimiseks lasi ta rändnäitlejatel näidelda läbi stseeni, kus kuningas mõrvatakse sarnaselt tema isaga. Näidendi eesmärk oli vaadata Claudiuse reaktsiooni. See idee Hamletil ka õnnestus ­ Claudius läks endast väga välja ja jooksis poole etenduse pealt minema. Siis oli Hamlet Claudiuse süüs kindel. 6. Mis põhjustab Hamleti hukkumise? Hamleti hukkumise põhjuseks võib pidada seda, et ta nõustus liiga kergeusklikult Laertesega võitlema, kuigi ta oleks pidanud aimama Laertese ja kuninga kavatsusi. Nimelt oli Laertese mõõk mürgiga koos. Samuti aitasid kaasa viha ja kibestumus isa surma pärast, mille pärast Hamlet ei suutnud enam ehk kõige paremini oma otsuseid läbi mõelda.

Kirjandus → Kirjandus
90 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Maailm on valla - minna või mitte?

Kindlasti on ju lihtsam, kui kaalul oleks vaid kaks ust tulevikku . Mida teha peale gümnaasiumi, on küsimus, millele sooviksin leida vastuse. Olen paika pannud endale ühe prioriteedi ­ saada ülikooli haridus. Kuid mis eriala, seda ma välja mõelda ei ole suutnud. Suuresti sõltub mu valik nendest kolmest aastast, mis tuleb mul läbida Järvakandi Gümnaasiumis. Kooli lõppedes ma tean, kuidas on kulgenud minu õpperada ning mis on vaevanähtu tulemus. Selle aja peale peaksin aimama, mis mind köidab ja suutma teha elus järgmise käigu. Paljud võtavad peale gümnaasiumi vaba aasta. Sellel perioodil loodetakse välja mõelda põhipunktid, millele oma elu rajada, ja ehk leida ka endale sobiv elukutse. Kasutatakse seda ajavahemikku väga erinevalt. Kindlasti ei saavutata mingit arengut kodus istumise ja televiisori vahtimisega . Üks ja päris populaarne võimalus on enne kõrgkooli astumist minna vaatama maailma ,rännata ringi

Kirjandus → Kirjandus
18 allalaadimist
thumbnail
2
doc

SÜNONÜÜMID

Fonogramm-helilindistus Morfoloogia ­ vormiõpetus Sudu ­ udu suits Garantii-tagatis Müriaad ­ lõputu hulk Sõsar ­ õde Germanism ­ saksapärane Müriaad ­ võistlus Sõtse ­ isa õde sõna Neologism ­ uudissõna Süntaks ­ lauseõpetus Hame ­ särk Niinepuu-pärn Süüme ­ südametunnistus Hoomama ­ aimama Nostalgia ­ mineviku igatsus Süüme ­ südametunnistus Imal ­ magusavõitu Nuppel ­ knopka Taie - kunst Interpunktsioon ­ Nöpsik ­ knopka Taies ­ kunstiteos kirjavahemärgistus Ohjama ­ juhtima Tarima ­ vedama Isak ­ üksik, erak Olme ­ igapäevane Tarnima ­ hankima Jõnk ­ rumal Olve ­ olukirjeldus Team ­ meeskond

Eesti keel → Eesti keel
38 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Aatomi ehitus ja perioodilisustabel

28) Kuidas muutuvad rühmas ülevalt alla ja vastupidi ning perioodis vasakult paremale ja vastupidi elementide metalsed omadused ning peab suutma seda ka põhjendada. Kuidas muutuvad rühmas ülevalt alla ja vastupidi ning perioodis vasakult paremale ja vastupidi elementide mittemetalsed omadused ning peab suutma seda ka põhjendada. ÜLESANDED 1) Osata koostada aatomite elektronskeeme, elektronvõrrandeid, iooni elektronskeeme ja aatomi elektronskeemide alusel aimama, mis elementidega on tegu. 2) Osata koostada aatomi elektronvalemeid (alakihtidele paigutumise järjekord) ja ruutskeeme, ruutskeemi alusel kokku lugema elektronpaare ja paardumata elektrone. 3) Osata leida perioodilisustabeli alusel elemendi sümbolit, järjenumbrit, aatommassi, prootonite, elektronide, neutronide, elektronkihtide arvu, tuumalaengut ja väliselektronide arvu. 4) Peab oskama võrrelda elementide aatomite raadiuseid ja neile vastavate ioonide raadiuseid

Keemia → Keemia
76 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Õpi mängeldes

ja selle talletamine kuhugi. Me õpime oma vahetu ümbrusega seotud asju: asju mis meile meeldivad, mis tekitavad meeldiva enesetunde.Me õpime, et valjusti häält tehes tunneme end paremini(nt beebid teevad häält ja neile tullakse appi,)Me õpime, et kogu oma närvisüsteemi rakendamine vaidlusteks annab meile hea enesetunde.Me õpime jälgima teisi perekonnasüsteemi liikmeid. Õpime teisi inimesi süüdistama.Õpime, mis on meis halba, endale tähelepanu tõmbama, teisi inimesi järele aimama. Inimesed õpivad siis kui neil lastakse seda teha nii nagu neile meeldib, neile turvalises ja toetavas ümbruses. Mitteõppimisest Me ei õpi asju, millest meil ei ole kasu ( kui me ei leia seost informatsiooni ja sellest saadava kasu vahel, siis me ei õpi seda ära). Me ei õpi seda, mis ei ole huvitav, mis on meile vastumeelsed, mis on esindatud meie vähekasutatud süsteemis. Me ei õpi kui usume, et oleme juhmid ( see on meile kellegi poolt sisendatud). Me teeme valiku mitte õppida

Pedagoogika → Areng ja õppimine
19 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Utilitarism ja kohuse eetika

Utilitarism ja kohuse eetika „ Ühe skandaali märkmed“ Filmis „Ühe skandaali märkmed“ oli peategelaseks uus keraamikaõpetaja, Sheba, kellel tekkis keelatud armastus oma õpilase, Stevega. Nad hakkasid peale tunde kohtuma. Sheba nimetas seda järelaitamistunniks, kuid mis tegelikult seal juhtus, jäi nende vahele, vähemalt seniks kuni ajalooõpetaja Barbara hakkas aimama, mis tegelikult toimub. Barbara, kes oli karm ja õiglane õpetaja, hakkas sõbrunema Shebaga enne seda juhtumit, mil ta avastas, et õpetajal ja õpilasel on suhe. Muidugi, kui ta sellest kuulis ei jätnud ta kasutamata võimalust manipuleerida Shebaga. See oli lihtne ja utilitarismis täiesti normaalne nähtus. Ta vaikis ning ei rääkinud kellegile, kuna Sheba oli talle truu sõbranna ja ta sai ise kasu

Filosoofia → Eetika
9 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Aatomi ehitus ja perioodilisussüsteem 8. klass

30) Millised keemilised elemendid on kõige rohkem levinud: a) universumis, b) maakoores (litosfäääris) , c) vesikeskkonnas (hüdrosfääris), d) õhkkonnas (atmosfääris), e) biosfääris? Universumis- Maakoores- Vesikeskonnas- Õhkonnas- Biosfääris- ÜLESANDED 1) Osata koostada kirjalikult arvutusi, mitu elektroni mahub maksimaalselt antud elektronkihile (näiteks kolmandale jne) 2) Osata koostada elementide elektronskeeme ja elektronskeemide alusel aimama, mis elementidega on tegu. 3) Osata leida perioodilisustabeli alusel elemendi sümbolit, järjenumbrit, aatommassi, prootonite, elektronide, neutronide, elektronkihtide arvu, tuumalaengut ja väliselektronide arvu.

Keemia → Keemia
53 allalaadimist
thumbnail
6
odt

Rereraat Cristoph Kolumbus: maadeavastaja

ka lääne suunas liikudes. Kuigi viikingite laevad jõudsid Põhja-ameerikasse ligi 500 aastat enne Kolumbuse retke, tekkis Euroopal püsiv kontakt tolle Uue-maailmaga alles tänu Kolumbuse avastusele. Suutmata täita endale võetud eesmärki, kaotas ta Hispaanias enda vastu usalduse, langes intriigide ohvriks ja suri hüljatuna. Kolumbus oli elu lõpuni veendunud, et jõudis siiski Indiasse (võib-olla alles viimasel reisil hakkas aimama tõde). Kuigi Kolumbus oli palunud enda surnukeha toimetada Ameerikasse, maeti ta esialgu siiski Valladolidi kloostrisse. Kolm aastat hiljem sängitati säilmed ümber Sevillasse. Lõpuks lubati Kolumbuse poja Diego lesel Maria de Rojas y Toledol transportida koos mehe põrmuga äi ümbermatmiseks Santo Domingo katedraali, kuhu säilmed jõudsid 1541. aastaks.Sinna jäid mõlemad säilmed kuni 1795. aastani, mil Hispaania loovutas Haiti

Ajalugu → Ajalugu
14 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Naises on kõik saladus

kahe äärmuse vahele jääb veel tohutult jaotusi, kuhu iga üks neist ennast kuskile paigutada püüab. On keeruline järeldada, mille järgi keegi end kuskile heaks arvab kuuluvat, kuid siiski on nad kõik mingil salapärasel moel endale siin ilmas koha leidnud. Naised on ettearvamatud ning keerulised. Nende mõttekäik üllatab vahel ka neid ennast. A.H. Tammsaare raamatus "Kõrboja peremees" on Madli öelnud oma vennatütre Anna kohta nii: "Niisama on lugu ka Annaga: teda peab aimama, teda peab mõistma, muidu põle temaga miskit hakkamist." Anna oli Kõrboja Reinu tütar, kes oli otsustanud tulla maale elama. Külaelanike seas tekitas see suurt elevust, ometigi oli naine vaid tavaline inimene nagu iga teinegi, kuid ta oli linnast. Anna oli õppinud saksa keelt ning suhelnud peenete inimestega. Tema riided olid pitsist ning keegi ei kujutanud ette kuidas üks üdini linnavurle maatöödega hakkama saab. Ka Madli ei

Eesti keel → Eesti keel
91 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Peer Gynt

Teos rõhutab ka mõtete olulisust ehk siis inimese sisemust. Inimene, kes kogu elu elab ühes linnas ja ehk ühes kohaski, teeb tööd ja elab muidu nii tavamõistes igavat elu on palju rohkem olnud tema ise, kui keegi teine, kes on rännanud ringi, teinud mitut tööd, pole end mitte ühegi kohaga ega inimeseda sidunud. See ei pruugi olla nii, kuid võib. Väga huvitav koht oli teoses see, kui Nööbivalaja ütleb Peerile, et iga inimene peab aimama, peab taipama mida Meister on tahtnud , et temast saaks: " Ent kui sa ei iial taibata suuda, mis Meister on sinuga mõelnud ja soovind, kas see siis põrmugi asja ei muuda?"- Peer Gynt , " Peab aimama seda , peab tajuma."-Nööbivalaja Kuidas seda mõista? Mina mõistan seda nii, et iga inimene peab andma alati endast parima, ükskõik mida ta ka ei teeks. Ja kui inimene on andnud endast parima, siis rohkem ei olegi tal teha ning selle eest tasutakse talle vääriliselt.

Kirjandus → Kirjandus
175 allalaadimist
thumbnail
4
doc

"vanameeste näppaja" Mehis heinsaar

Seal oli 32 õunapuud. Olles vaevaliselt puu otsa roninud nägi ta üht suurt tumedat pilve, vihmapilv see ei saanud olla kuna ülejäänud taevas oli sinine. See pilv kord hajus ja siis jälle koondus. See oli musträstasteparv, mis maandus õunaaeda. Linnud mandusid üksteise otsa hunnikusse, tiibu rapsides haarasid nad küüniste ja nokkade abil üksteisest kinni. Neist sai umbes Hannes- kõrgune torn kui linnud jäid vait ja liikumatuks. Hannes hakkas musträstastes aimama inimkuju. Mida enam inimkuju musträstaste all selgines, seda hajusamaks muutusid linnud. Nüüd seisis Hannese vastas inimene, ilma lindudeta. Hannes vaatas teda ja ennast ning avastas et tema täpne koopia seisab tema vastas. Hannes küsis lindpoisilt mis ta nimi on ning lindpoiss vastas, et tema nimi on Hannes. Hannes pani kori käst ning astus sinna kus oli ennem lindpoiss seisnud. Poisslind ronis puu otsa, kus Hannes oli ennem õunu korjanud, ning hakkas õunu korjama

Kirjandus → Kirjandus
197 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Kõrboja peremees

olemata mürk. Katsuge, kas on hea." Lk. 120) - Tagasihoidlik ("Tema ei armasta rääkida, aga meie armastame, tema elab ja vaikib nagu ta õnnis emagi." Lk 27) - Ettearvamatu ("Keegi ei tea õieti, mis ta mõtleb või mis talle haiget teeb, sureb äragi, ilma et keegi õieti teaks, miks ta sureb. Teda peab aimama, teda peab mõistma, muidu põle temaga miskit hakkamist." Lk 27) Kasutatud kirjandus: Tammsaare, A. H. Kõrboja peremees. Eesti Raamat 1970 Kõrboja peremees Romaani põhimeeleolu on sisendanud Koitjärve ümbruse kontrastne maastik. Paukjärve- äärselt künkalt avanes vaade kaunile männimetsale, mis meelestas romantiliselt; vastassuunas avanev rabamaastik sisendas aga argipäevast meeleolu

Kirjandus → Kirjandus
248 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Mälutreening

(Kaitsejõudude peastaap, 2002:57) Mäletan, kuidas BALTBAT-is õpetasid US Special Forces instruktorid meid mälu kasutama. Tegemist oli snaiprite vastase väljaõppega. Kuid nagu ütles instruktorite ülem kapten Philips : "Selleks, et snaiprite vastu võidelda, peate te ise nendeks 3 muutuma, mõtlema ja tegutsema nagu nemad, te peate õppima olema mitte teie ise, vaid teie vaenlane. Te peate oskama tähele panna muutusi ruumis ja aimama, kas tegemist võib olla teie vaenlase poolt ilmutatud aktiivsuse tagajärgedega või ei. Ainult siis on teil ja teie alluvatel võimalus ellu jääda" (Capt. Philips, 1998.a, Counter sniper activities and force protection, [ loengukonspekt, minu tõlge], Adazi: BALTBAT.). Meie instruktorid olid oma ala profid. Ootasime nendelt Panama ja Lahesõja veteranidelt kõike peale selle, mis meid ees ootas. Ja ootas meid mälutreening. Iga päev treenisime mälu

Psühholoogia → Psühholoogia
39 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Seitsmes rahukevad

Hädavaevu jaksas ta katuse üles tõsta, siis aga kukkus see maha. Mt. pistis käe tarru, ning ehmus, tundes oma käe all külma noatera. Ta uuris nuga, mässis tagasi paberisse ning pani tarru. Ta sai aru, et onu sees oli hirm ärapeidetud Saksa täägi pärast, vanaema sees mure riigilaenu maksmise ning piimanormi pärast, ema sees ahastus suhkru ja palituriide pärast. Tema oli neile lohutus ja vandetõotus tuleviku käest. Teda nähes pidid nad aimama helgemat tulevikku. Minategelane mattis Manni maha, rohkem ei ole ta teda näinud. Järgmisel päeval läks mt esimest korda koos emaga linna. Sinna sõideti bussiga. Pargis muusikat kuuldes mõtles mt taas, et on laps-rahva tulevik. Ema ostis talle jäätist, kuna mt seda aga varsti ei tahtnud, oli ema õnnelik kui sai selle ise ära süüa. Emal oli vaja tutvuse kaudu hankida tõend, et on riigile müünud toore seanaha. Seni kuni täiskasvanud asju ajasid, läks mt. Heljuga välja

Kirjandus → Kirjandus
1360 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Oskar Luts ja looming

Oskar Luts Oskar Luts sündis 7. jaanuaril 1887 Tartumaal, Palamuse kihelkonna Järvepere küla Posti talus, mis asus Kuremaa järve idakaldal. Mitte järves, nagu kirjanik oma perekonnanimele vihjates on armastanud rõhutada. Kui Oskar oli 4-aastane, kolis pere Palamusele, kus isa avas kingsepatöökoja ning ehitas varsti Veskijärve äärde ka väikese maja. Oscar, nagu ta nimi koguduse personaalraamatusse ristimisel kirjutati, oli oma pere esimene laps. Vend Arno(ld), kes sündis 1893. aastal, suri vaid kolmeaastasena, noorim vend Theodor (1896-1980) jäädvustas end eesti kultuurilukku aga filmioperaatori ja -lavastajana. Oskar Lutsu koolitee algas 1894. aastal Änkküla külakoolis, jätkus Palamuse kihelkonnakoolis 1895-1899 ja Tartu Reaalkoolis 1899-1902. Aastatel 1911-1913 õppis ta Tartu Ülikoolis farmaatsiat. Ühestki koolist ei ole tal lõputunnistust ­ raskused matemaatikaga panid kirjaniku selle saamisel...

Kirjandus → Kirjandus
7 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Anna Ahmatova

müüt, mitte reaalse elu tegelane. Ometi on kangelanna ja luuletaja minas palju ühist, Ahmatova värssidest leiame tõepoolest autobiograafilisi seiku: lahkumine Gumiljovist, igatsus poja järele, armumised jne. Kuid need pole protokollid, vaid pildid läbi imelise fantaasiaprisma. Ahmatova justkui fotografeeriks oma kangelannat ­ seetõttu pole ta pildil üksi, vaid koos kõigega, mis teda ümbritseb. Tunnetest ei räägita, neid peab lugeja ise aimama, kui ta märkab vihjeid, mis luuletaja pildile on "unustanud". Jäädvustatud hetked tunduvad kiretud ja halastamatud, must-valged, kuid ehmatamapanevalt sügavad. Ahmatovat huvitas kangelanna ketkedel, kui on "hinge kukkunud viimane kivine sõna", karikas on täis saanud, "tema" on lõplikult läinud. Ahmatova kangelanna jääb daamiks ka siis, kui võiks olla lihtsalt ahastav naine. Tema ümber on loorid, peeglid, kübarad, kindad, lõhnaõli, pärlid, sõrmused ­

Kirjandus → Kirjandus
61 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Eesti keele sõnaseletusi

A buklett ­ voldik aaria - üksiklaul ooperis burger - hamburger aasiv - heatahtlikult pilkav busmanid - Lõuna-Aafrikas elav rahvas abiturient - gümnaasiumi lõppklassi õpilane bänd - ansambel absoluutne - täielik büroo ­ kontor adjektiiv - omadussõna D adresseerima - aadressi järgi saatma daalia - ilutaim (jorjen) aduma - mõistma, taipama daam - proua adverb - määrsõna debatt - vaidlus, arutelu agressiivne - ründav, vallutushimuline defekt - viga agu - koidueelne hämarus dekoratsioon - kaunistus, kujundus aimama - ette tundma, vaistlikult arvama demonstratsioon - meeleavaldus; akaatsia - troopiline põõsas või puu väljakutsuv käitumine, selgitav näitamine alasi...

Eesti keel → Eesti keel
39 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Enesekehtestamise võtted

8. Õigus öelda: "Ma ei saa aru." Sokrates on öelnud, et tõelise tarkuseni jõuab inimene alles siis, kui ta mõistab, kui vähe ta teab elust, iseendast ja ümbritsevast maailmast. Mitte keegi meist pole nii taiplik ja nii hea analüüsivõimega, et aru saada kõigest, mis ümberringi toimub. Õpitakse oma kogemustest ja tihti õpetavad kogemused, et eelarvamused ei pruugi õiged olla ning võivad viia eksiteele. Lapsik uskumus: " Sa pead teiste inimeste vajadusi ette aimama ning vastavalt neile tegutsema, muidu ei tule lahkhelideta kooselust midagi välja. Sa peaksid taipama, milles need vajadused seisnevad, ilma, et tekitaksid probleeme juurde sellega, et sunnid teist oma vajadusi selgitama. Kui sa ei saa ilma pideva korrutamiseta, mida teised inimesed tahavad, siis ei suuda sa teistega üksmeelselt koos elada ning oled vastutustundetu või rumal." Õigus öelda, et ei saa aru, on tegelikult väga lihtne ettekääne muuta oma elu lihtsamaks

Psühholoogia → Psühholoogia
141 allalaadimist
thumbnail
32
docx

MAKSUINTRESSIDEGA SEOTUD PROBLEEME KOHTUPRAKTIKA NÄITEL

välista ringkonnakohtu otsuse põhjendava osa vaidlustamist. Kuid halduskollegium tõdeb,et apellatsioonikohtu otsuse põhjendavat osa saab vaidlustada üksnes erandlikel asjaoludel. Riigikohtu lahend peab olema sõnastatud selgelt nii nagu ka madalama astme kohtulahend. Keskmine mõistlik lugeja, kes konkreetses Riigikohtu lahendi vormistamisel ei osale, lähtub lahendi lugemisel, mis kohtuotsuses kirjas on, mitte ei pea aimama, mida Riigikohus oli tegelikult silmas pidanud. Teiseks oluliseks küsimuses antud Riigikohtu lahendis oli, kas maksuotsuse täieliku täitmise peatamise ajal tuleks isikut käsitada maksuvõlglasena või mitte. Riigikohus tõstatas küsimuse, mis ei puudutanud antud kohtulahendis asjaolusid, kuna maksukohustuslane ei vaidlustanud ringkonna kohtu motiive selles küsimuses. Varasema kohtupraktika näitel ei saa isikut pidada ega käsitada maksuvõlglasena, ajal mil maksuotsus on peatatud

Õigus → Õigus
9 allalaadimist
thumbnail
8
pdf

"Nahka kriipivad nädalad" Reeli Reinaus

Ta kõnnib mööda Jänese rada ja avastab sama uberiku, kus Renegi aeg-ajalt peatub. Teisel ööl tulebki Rene purjus peaga majja ja ründab Kleeri. Hommikul, kui poiss kaineks on saanud, tutvuvad nad korralikult ja sõbrunevad natuke. Kleer saab iga päev Frediga kokku ja on temasse juba päris kiindunud. Ühel päeva sajab aga vihma ja noored kokku ei saa. Selle asemel suhtlevad nad hoopis veebikaamera abil. Mõne päeva pärast ei saa Kleer enam Fredi telefoni teel kätte ja ta hakkab halba aimama. Tema elektronposti on Fred saatnud ähvarduskirja, kus on pornovideo Kleeri näoga tüdrukust, kes tegelikult pole Kleer. Poiss nõuab nädala jooksul sadat tuhandet krooni, vastasel juhul lekitab 4 ta video internetti. Kleer on murest murtud, kuid õnneks tuleb talle appi Rene. Ta palub tüdrukul Fredi kohta kõik meelde tuletada ja kirja panna, et poiss hiljem ise üles otsida. Rene avastab, et sarnaseid pornoklippe on internetis hulgi

Eesti keel → Eesti keel
19 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Küüditamine

Ukse taga seisid püsside- ga sõdurid ning teejuhina kohalikud kommunistlikud tegelased. Une pealt üles aetud inimestele teatati, et nad on mõistetud eestist väljasaatmisele ning peavad oma kodudest viivitamatult lahkuma. Asjade kokkupakkimiseks anti tavaliselt aega tund. Ei aidanud siis vanemate ahastus ega laste nutt. Alanud oli eestlaste väljasaatmine Siberisse ehk küüditamine. Küüditamise läbiviija oli NKVD (narodnõi kommisariat vnutrennih del) Tegelikult oleksid inimesed pidanud aimama, mis neia ees ootab. Aasta võõrast võimu oli Eestile rängalt mõjunud. Eesti rahva elujõu ja rahvusliku iseteadvuse murdmisest veel ei piisanud. Vahistati suur hulk Eesti riigis oma igapäeva töid teinud ametnikke. Riik võttis jõukamatelt inimestelt nende vara, samuti ettevõtted ja pangad. Tulemuseks oli rahva elatustaseme allakäik. Uued võimukandjad püüdsid igati halvustada iseseisva Eesti päevil saavutatut. Läbi suveööhämaeuse lisandus üha ja üha uusi inimkoormaid rongidele

Ajalugu → Ajalugu
44 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Referaat düsleksia

kahekordne, nõrv või tugev täht. Laps kirjutab nii nagu kuuleb ja püüab kirjutada sõnasse kõik tähed. Tunneb enamikku tähti, kuid kuna iga häälik võib algaja lugeja jaoks olla eraldi mäluüikuks, on sõnaline töömälu pikkade sõnade puhul ülekoormatud ega võimalda sõna kokku sünteesida. Samuti ei suuda ta mälus hoida loetud sõnu, mistõttu ta hakkab sõnalõppe ja ka lauset üksikute tähtede ja sõnade toel aimama.(Hallap, Padrik, 2008, 297) Ortograafiline etapp: kujuneb õigekirjareeglitele vastav kirjaoskus ja iseseisev ladus lugemine. Lugemiskiirus kasvab, kuna laps haarab sõnaosi ja lühemaid sõnu tervikuna. Lugemine ei ole veel ladus, kui laps suudab lugeda teksti ja saada sellest aru. Kirjutamisel toetud ta oma hääldamisele. Teab mõningaid õigekirjareegleid (nt nimed ja 4 luase algus kirjutataks suure tähega), kuid eksib nende kasutamises

Psühholoogia → Psühholoogia
55 allalaadimist
thumbnail
6
odt

"Maria Stuart" Stefan Zweig

soost Maria Stuarti abielukandidaadiga, diskreetse ühenduse, ning tolle auahne emaga, Margarete Lennoxiga, pidas läbirääkimisi. 1565. aastal said lord Lennox ja Darnley loa naaseda Sotimaale. (Kas see oli Elisabethi kaksikmäng või lihtsalt rumalus?) Maria Stuart armus koheselt Darnley' sse. Mees, ehkki mitte just tark, oskas hoida häid suhteid kõikjal. Sõlmiti salajane abielu. Kui Moray hakkas midagi aimama, oli ta mures, kuna see mees oli otsene oht, Darnley oli võõras võim. Toimus abielu, pidustused kestsid neli päeva. Moray polnud nõus ning ta saadeti koos mõttekaaslastega turuplatsile tapalavale, ent ta suutis põgeneda Londonisse. Samal ajal kuhjas kuninganna oma kaasa kinkidega üle. Peagi, kui ta märkas, et see rumal, edev, häbematu ja tänamatu mehehakatis polnud tema armastust väärt, võttis ta kingitused

Kirjandus → Kirjandus
18 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Naised, kes jooksevad huntidega

· Kuidas naine, kes keelust üleastumise, keelatud naudingute,järgnenud karistuse paratamatu kadalipule vaatamata ellu jääb, targemaks saab,lunastab patud erilisel viisil (SINIHABE) · Tõestus naise jõu ja vägevuse kohta · VAIST ON NAISE HINGEVARANDUS · Loomusunnilist elu elavates ürgnaistes, kes end ei eita, on alati natuke hunti · Tähtis on järgida nõuandeid, ,,paljude emade"kogemusi/abi · Naiste ihu on võimeline tunnetama,ette aimama 1)La loba-on vana naine, kelle tegelik töö on kontide kogumine, eriti meeldivad talle hundikondid. Kui ta on ühe olendi jaoks kondid kokku saanud, siis lausub ta loitsud ja muudab ta elavaks. · Kodu on paik kus naise mõistus sulaneb vaistudes,naise sisim hingeelu väärtustab ta argielu, koht kus naine hakkab huntidega kaasa jooksma. Naisel on võimalik üles leida Ürgnaine mistahes teadlikult intensiivse toimingu kaudu. LOOMING

Psühholoogia → Psühholoogia
28 allalaadimist
thumbnail
9
pdf

Ettevõtlus mikrotasandil

Ettevõtja ja juhi tüüpiliste omaduste ning käitumise võrdlus ETTEVÕTLUS MIKROTASANDIL Ettevõtja Tegur Juht Makrokäsitluses räägitakse väike- ja keskettevõtetest, mikrokäsitluses aga valdavalt Juhitud tajutud võimaluste poolt. Strateegiline Juhitud jooksvalt kontrollitavate väikeettevõtetest, keskettevõtetest ka, enamasti vaid viimaste erisuste väljatoomisel. orientatsioon ressursside poolt. Põhjus: enamik väikeettevõ...

Majandus → Ettevõtlus
66 allalaadimist
thumbnail
30
docx

Optsioon

OPTSIOONI OSTJATE RISKID 1. Optsiooni ostja riskib sellega, et võib lühikese ajaga kaotada kogu optsiooni eest tasutud summa. Optsiooni puhul on tegu potentsiaalselt väärtust kaotava varaga ning optsioon võib muutuda optsiooni tähtaja saabumisel väärtusetuks. Optsiooni ostja, kes ei müü oma optsiooni järelturul ega kasuta seda enne optsiooni tähtaja saabumist, kaotab kogu optsiooni tehtud investeeringu. Kasumi teenimiseks ei pea optsiooni ostja õigesti aimama mitte üksnes alusvara prognoositava hinnamuutuse suunda, vaid ka seda, millal hinnamuutus aset leiab. Kui alusvara hind ei muutu enne optsiooni tähtaega prognoositud suunas ja ulatuses, millest piisaks optsiooni maksumuse katmiseks, siis võib investor kaotada kogu optsiooni tehtud investeeringu või olulise osa sellest. 2. Mida väärtusetum on optsioon ja mida lühem on optsiooni tähtaja saabumiseni jäänud aeg, seda

Majandus → Majandus
23 allalaadimist
thumbnail
26
doc

Benito Mussolini ja fašism

7 Mussolini perekonnaelu oli õnnelik, kuigi ta enda naisega pidevalt koos ei elanud, sest too ei soovinud avalikkuse tähelepanu. Lisaks tütar Eddale oli neil ka kolm poega: Vittorio, Bruno ja Romano. Rachele pidas Mussolinit parimaks isaks ja heaks abikaasaks, olenemata sellest, et oli tema arvukatest armukestest teadlik. Oma elu lõpul, kui Mussolini hakkas enda langust ette aimama, tegi ta kõik endast oleneva, et tema perekond Itaaliast ilma probleemida põgeneda suudaks. 8 2. FASISTLIK ITAALIA 2.1 Itaalia enne Mussolini võimuletulekut Alates 1860 aastast oli riigi valitsus ebastabiilne: aastatel 1860-1922 oli võimul 38 valitsust, mis tegi ühe valitsuse keskmiseks valitsemisajaks keskeltläbi 1,6 aastat. 6

Ajalugu → Ajalugu
104 allalaadimist
thumbnail
24
doc

Kodutöö liiklusjärelvalves

html) 36. Loetle asjaolud, mida juht peab arvestama kiiruse valikul. Juht peab kohandama oma sõiduki kiiruse olukorrale vastavaks, kuid ei tohi ületada suurimat lubatud kiirust. Juht peab sõidukiiruse valikul arvestama oma: sõidukogemust, teeolusid, tee ja sõiduki seisundit, veose iseärasusi, ilmastikutingimusi, liikluse tihedust ning muid liiklusolusid, et ta suudaks seisma jääda sõiduki eespoolse nähtavusulatuse piires ning teel oleva sellise takistuse ees, mida juht pidi ette aimama. Juht peab vähendama kiirust ning vajaduse korral seisma jääma, kui tingimused seda nõuavad, eriti siis, kui nähtavus on halb, viima kaugtuledelt lähituledele üleminekul sõidukiiruse vastavusse uue nähtavusulatusega, vähendama kiiruse selliseks, mis võimaldaks vältida teist liiklejat kahjustavat vee, pori, kruusa või muu sellise ülespaiskamist ning vältida või vähendada liikleja ja teega piirneva elamuala tolmutamist.

Muu → Liiklusjärelvalve
1 allalaadimist
thumbnail
34
rtf

ISIKSUSE- ja SOTSIAALPSÜHHOLOOGIA

liikmed. Sotsialiseerumise käigus õpitu internaliseerub- põimub personaalsesse Kalle Küttis 2011 28 Isiksuse- ja sotsiaalpsühholoogia identiteeti või "mina"sse sellisel määral, et muutub isiksuse osaks. Sotsiaaalne kompetentsus- oskused, mida omandatakse sotsialiseerumisprotsessis. Sotsiaalselt kompetentsed on võimelised mõistma ja ette aimama, mida neilt oodatakse ning kuidas nad peaksid toimima, et nende käitumine vastaks teiste ootustele. Sotsiaalne kompetentsus on võime suhelda teiste inimestega kasulikult, abivalmilt ja toetavalt, ilma et see ohustaks isiksuse iseseisvust või enesemääratlust. Emotsionaalne intelligentsus. 3. ISIKSUSESISESED PROTSESSID. Hoiak- õpitud kalduvus reageerida teatud isiku või objekti suhtes pooldaval või mittepooldaval moel. Hoiak koosneb 3 komponendist: 1

Psühholoogia → Isiksuse- ja...
257 allalaadimist
thumbnail
24
doc

Ladina eesti alussõnastik

gntus, a, um tundmatu incid, cid, ­, ere (sisse) kukkuma, sattuma; ille, illa, illud 1. pron. dem. see, too; 2. pron. juhtuma, sündima; tekkima pers. ta, tema incipi, cp, ceptum, ere alustama, illstris, e selge, hele; hiilgav, kuulus hakkama; ette võtma, üritama; algama img, ginis f kujutis, pilt incit, v, tum, re kannustama, õhutama, imitor, tus sum, r järele aimama, innustama matkima, jäljendama incol, colu, cultum, ere elama, asuma immine, ­, ­, re välja paistma, kõrguma; incolumis, e kahjustamata, rikkumata, ähvardama puutumata; terve imm adv. tõesti, tõepoolest; imm vr vähe incrdibilis, e uskumatu sellest inde adv. sealt; siis, seepeale; siit alates,

Keeled → Ladina keel
89 allalaadimist
thumbnail
102
docx

Eesti kirjandus II kevad

See oli üsna ebavõrdne vaidlus, sest keegi väga vabavärssi ei kaitsnud. Sisuliselt korraldati suurem hukkamõistukampaania. Kross, Niit ja Kaalep (olid ka paroodias tähelepanu alla võetud) said kõvasti nahutada. Hukkamõistukampaania tulemus on lõpuks see, et vabavärss saab 60ndatel aastatel võimalikuks. Küsimus polnud mitte vabavärsis kui sellises, vaid selles, et luule mängib vormiga ja selles mängus võib hakata aimama kahemõttelisust. 50ndate lõpus hakkavad tegutsema Noorte Autorite Koondised(NAK) ja nendes domineerivad üsna selgelt lastekirjanikud (Raud, Niit, Rannap).  1962-68 luulekassetid – Need on pappkarbid, kuhu köidetakse kokku kirjanduslikke debüüte. Seal on ka väikseid põikeid proosasse. Sulaaeg!  1964 Nikita Hruštšov kaotab võimu - Sulaaeg taandub. o Leonid Brežnevi võim hakkab tugevnema  ta hakkab

Filoloogia → Eesti kirjanduse ajalugu
193 allalaadimist
thumbnail
33
doc

Kriminaalpoliitika kordamine

Langesid põrmu mitmed varasemast empiirilisest kogemusest ja statistilisest uuringutest kinnitust saanud kujutelmad kriminogeense keskkonna põhiomadustest. Osutus, et varem kehtinud kriteeriumide järgi "terve" keskkond võib ometi "toota" kriminaalsust. Niisugune areng sundis ühiskonnateadlasi ja kriminolooge kahtlema selles, Newtoni klassikaline mehaanika vaimus konstrueeritud lineaarse põhjuslikkuse mudel ikka suudab adekvaatselt kirjeldada ühiskonnas tegelikult toimuvat. Hakati aimama, et sotsiaalne mateeria on midagi võrratult komplitseeritumat, kui on sea mateeria füüsikaline või bioloogiline vorm. Metodoloogilises plaanis tähendas see vajadust leida uus, sotsiaalse mateeria uurimiseks ja 32 kirjeldamiseks sobivam lähenemisviis. Selle pakkuski juba 19. sajandi lõpus struktuurfunktsionalistliku metodoloogia näol välja kujunema hakanud teadus ühiskonnast ­

Õigus → Õigusteadus
252 allalaadimist
thumbnail
35
doc

Üldine Teatriajalugu II

Oluline ,,Hoplaa, me elame!" 1927. Revüü Weimari-aegsest Saksamaast. Looming otseselt poliitiline. ,,Mass-inimene" 1919 ­ 1920. ,,Masinahävitajad" 1922, ,,Hinkemann" 1923. Uue-ihalus. 69) (Nikolai Jevreinov) ­ Antirealist. Prantsuse-vene perekonnast. Esimese näidendi kirjutas 7- aastaselt; teismelisena esines klounina. Peterburis töötas ka koos Komsserzevski perekonnaga. Teatraalsus tema järgi inimkonna ürginstinkt. Teater on mõeldud loodust järele aimama. Teatris nägi universaalset eksistentsi sümbolit. Kuulsaim essee 1908 ,,Teatraalsuse apoloogia". Sarnaselt Meierholdiga propageeris teatri alglätete juurde pöördumist ja vanade vormide taaselustamist. Ta tahtis autentselt taastada ja tema käe all valmisid mitmed retrolavastused. Oli äärmiselt produktiivne: teoreetilised tööd + üle 30 näidendi. 1912 Gogoli ,,Revident": iga vaatus lahendatud erinevas paroodilises stiilis: üks vaatus parodeeris

Kategooriata → Üldine teatriajalugu
175 allalaadimist
thumbnail
102
doc

Mängud

TALLINNA PEDAGOOGILINE SEMINAR Alushariduse ja täiendõppe osakond LÕE-1 Ave Hüüs MÄNG Portfoolio Juhendaja: Kaire Kollom Tallinn 2009 Sisukord Sisukord.................................................................................................................................. 2 Mängud alates sünnist:......................................................................................................... 10 KALLI-KALLI...................................................................................................................... 10 HOIDEKEEL...................................................................................................................... 10 RAHUSTAV MUUSIKA...................................................................................................... 10 TII-TAA TILLUK...

Pedagoogika → Mäng
353 allalaadimist
thumbnail
0
docx

E.Bornhöhe Ajaloolised jutustused(tasuja)

hallitanud kivivõlvi kandsid. Komtuur käskis seppa sammaste vahele astuda ja teravasti tagumise seina peale vaadata. Sepp täitis vastu tahtmist käsku. Ta süda oli arusaamatul põhjusel valutama hakanud. Tähendatud köhal ei näinud ta muud kui üht rauast tehtud imelikku vigurit, mis seina sisse oli müüritud. Vigur oli väga kentsakas ja sepp hakkas seda vastu tahtmist ligemalt uurima, ilma et õiget aru kätte oleks saanud. «Kas hakkad nüüd aimama, mis ma sulle kinkida tahan?» küsis komtuur ta selja taga. «Ei sugugi,» vastas sepp rõhutud häälel. Ta kõri oli otsekui kinni nööritud. «Ma k i n g i n s u l l e e l u , m ä s s a j a !» müristas komtuur hirmsa häälega. Samal silmapilgul hakkas kentsakas vigur sepa silma ees liikuma, põrand kadus ta jalge alt ja sepp tundis ennast maa alla vajuvat. 223 Kui Villu kohmetusest toibus, ei näinud ta kusagil enam kõige vähemat valguse kurt.

Kirjandus → Kirjandus
62 allalaadimist
thumbnail
177
pdf

ÜHE MUUTUJA MATEMAATILINE ANALÜÜS

LTMS.00.022 ÜHE MUUTUJA MATEMAATILINE ANALÜÜS Loengukursus Tartu Ülikooli loodus- ja täppisteaduste valdkonna üliõpilastele 2019./2020. õppeaasta Toivo Leiger Joonised: Ksenia Niglas Pisitäiendused 2016–20: Märt Põldvere, Natalia Saealle, Indrek Zolk, Urve Kangro 2 Sisukord 1 Reaalarvud 6 1.1 Järjestatud korpused . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6 1.1.1 Korpuse aksioomid . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6 1.1.2 Järjestatud korpus . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8 1.1.3 Täielik järjestatud ...

Matemaatika → Algebra I
8 allalaadimist
thumbnail
291
doc

Tõde ja Õigus II Terve tekst

asemel. Tahad minna neid kohe tooma? Võib ka kohe. Jah, mnemoonika, mnemoonika, pea meeles!" hüüdis Tigapuu järele, kui Indrek läks tekki ja patja tooma, sest äkki tundis ta, et mida varem ta neist vabaneb, seda parem. VII. Sekeldused Tigapuu ja direktoriga mõjustasid Indrekut kahtepidi -- teda ennast isiklikult ja tema vahekordi teistega. Tahes või tahtmata ta oli pidanud heitma pilgukese neisse oludesse ja inimestesse, kus keskel tal tuli elada ja teotseda. Ta hakkas aimama, et kui ta ei tahtnud sattuda igasugusesse tühjatähja ega raisata oma viimseid väheseid nii hädatarvilikke kopikaid, siis ta pidi hakkama talitama teisiti. Ta pidi õppima teisiti elama, kui oli elanud kodu või kirjutaja juures, kus oli tegemist ainult vana Maiega või paari poepoisiga, kes otsisid tema tutvust. Varsti märkas ta, et tema kipub üksi jääma. See olenes temast endast, aga ka teistest. Tema

Eesti keel → Eesti keel
31 allalaadimist
thumbnail
0
docx

V. Hugo Jumalaema kirik Pariisis terve raamat

«Aulik härra, ma nõuan sellele kaebealusele siin kohtu raske ja kuulmatu teotamise pärast nii suurt trahvi, nagu teie ise heaks arvate.» Seejärel istus ta hingeldades uuesti oma kohale, pühkis suuri higitilku, mis laubalt alla veeresid ja pisaratena tema ees laialilaotatud pärgamendirulle niisutasid. Härra Robert d'Estouteville kortsutas kulmu ja tegi Quasimodole käega nii käskiva, ilmeka ja tähelepanu nõudva liigutuse, et kurt aimama hakkas, milles asi seisab. Prevoo pöördus karmil toonil tema poole: «Mis sa, lurjus, oled teinud, et siia sattusid?» Vaene mees, arvates, et prevoo tema nime küsib, katkestas oma tavalise vaikimise ja vastas kähiseva kurgu-häälega: «Quasimodo.» Vastus sobis nii vähe küsimusega, et metsik naerulagin uuesti algas ja härra Robert vihast punetades kisas: «Kas sa ka minu üle irvitad, sa igavene pätt!»

Kirjandus → Kirjandus
91 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun