• Töötav tarkvara on olulisem kui ulatuslik dokumentatsioon. • Koostöö kliendiga on olulisem kui kliendiga läbirääkimine lepingu osas. • Muutustele reageerimine on olulisem kui plaani järgimine. Agiilsete meetodite põhimõtted: • Jaga ja valitse! • Kliendi pidev osalemine tarkvara arenduse protsessis, mitte ainult algul ja lõppus. • Inkrementaalne tarkvara väljastamine, inkrementaalselt anname välja terviklikke tükke, mis iseseisvalt töötavad. • Pigem inimesed kui protsess – rõhku pööratakse arendustiimi oskustele ja nende töö organiseerimisele. • Muutuste haldamine – kogu tarkvaraarenduse protsess on ehitatud sellele et nõuded...
Selle vältimiseks ja tarkvara kvaliteedi parandamiseks on vaja kulutada lisaks aega ja raha refaktoreerimisele. Halb struktuur muudab tarkvara hilisema muutmise keerulisemaks ja kulukamaks. 11 4. Agiilsed arendusmeetodid Agiilsete arendusmeetodite jaoks sobib kasutada inkrementaaset mudelit. Agiilse tarkvaraarenduse levimise algus läheb 2001 aastasse, kui senise üliplaanipärase arenduse vastased kirjutasid alla "The Agile Manifesto"-le, mille kõige olulisemates punktides rõhutakse inimesele ja inimeste vahelisele suhtlemisele: Inimesed ja suhtlemine on tähtsamad kui protsessid ja tööriistad. Töötav tarkvara on tähtsam kui dokumentatsioo...