Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"aabeli" - 27 õppematerjali

thumbnail
2
doc

Piibel. Keskaeg. Itaalia renessanss

Kordamine arvestustööks Piibel. Keskaeg. Itaalia renessanss 1. Mis on piibel? Piibli osad. Piibel on ristiusu õpetuse aluseks olevate tekstide kogum. Piibel koosneb 2 osast: Vana testament ja Uus testament. 2. Tunnis loetud piiblitekstide sisu tundmine (mehe ja naise tegemine, inimeste elu paradiisis ja väljaheitmine ning karistused, Kaini ja Aabeli lugu, veeuputuse lugu, Paabeli torni lugu, Saalomoni ülemlaul) Inimene on tehtud mullast. Naine on tehtud mehe küljeluust ja mees jätab maha oma ema ja isa ning hoiab oma naise poole ja nemad on üks liha. Madu ahvatleb naist hea ja kurja tundmise puust sööma ja naine annab mehele ka. Mao karistus on see, et ta peab roomama, naise karistuseks oli sünnitusvalu ja mees valitseb tema üle. Mehe karistuseks oli see, et ta peab eluaeg tööd tegema.

Kirjandus → Kirjandus
13 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Jaan Kross- Tahtamaa

asuvat muda hakata eksportima välismaale. 2. Kes on Lingo Luuk, millised suhted olid Aabeliga? Lingo Luuk on ökonoom, kes elab Rootsis. Tema tegi Aabelile ettepaneku nõuda endale Tahtamaa omandiõigus ja sinna rajada mudaravila. Edaspidi saidki Lingost ja Aadelist äripartnerid. Lingo investeeris ärisse 4 miljonit, Aabel andis maad ja nii loodi äri. Tegeleti mudaraviga, ehitati Tahtamaale sanatoorium, puhkemajad ja eksporditi muda. 3. Millised olid Aabeli, Marge ja Elmari suhted? Aabel( tõlkis luuletusi eesti keelde) ja Marge(südamehaiguste arst) tutvusid rongis, nad said kohe jutule ja olid üksteise jaoks sümpaatsed. Hiljem viis saatus nad kokku Aabeli klassivenna sünnipäeval, alates sellest sünnipäevast olid nad kohtunud regullaarselt aastaid. Aabel ja Marge armastasid üksteist kuid pidid oma suhet avalikkuse eest varjama, enamasti kohtusid nad Aabeli korteris Vana-Posti tänavas.

Kirjandus → Kirjandus
152 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Tahtamaa

kümme kilomeetrit edelas. Maa suurus on 19 hektarit, sellest 10 asub Saaremaa mandril ja 9 Tahtasaarel. See talu kuulus kunagi Aabel Haljandi vanavanaisale ja siis vanaisale. Talu oli ostetud vanaisa poolt Schoultzide käest 1902.a 1500 rubla eest, taluhooned olid maha põletatud kas venelaste minnes või sakslaste tulles. Tahtamaa on see maa, mida tahetakse omada selleks, et muda abil raha teenida. 2. Millised olid Aabeli, Marge ja Elmari suhted? Aabel ja Marge tutvusid rongis, nad said kohe jutule ja olid üksteise jaoks sümpaatsed. Hiljem viis saatus nad kokku Aabeli klassivenna sünnipäeval, alates sellest sünnipäevast olid nad kohtunud regullaarselt aastaid. Aabel ja Marge armastasid üksteist kuid pidid oma suhet avalikkuse eest varjama, enamasti kohtusid nad Aabeli korteris, Vana-Posti tänavas. Oma suhet

Geograafia → Geograafia
5 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Ebavõrdsus Eesti ühiskonnas- paratamatus või probleemidega

Eelistatud ei soovi ega taha oma eelisest loobuda ja üritavad jätkata vana traditsiooni. Isegi väikeses ühiskonnas nagu Eesti on võimalik näha ebavõrdsust igal nurgal, mis vajab lahendust. Kas see probleem on igaveseks juurdunud meie ühiskonda või saab seda lahendada? Isegi maailmalooja ja kõik võimas Jumal on soosinud ühte teisele. Vennad Kain ja Aabel olid senikaua võrdses seisus Jumala ees, kuni ta võttis vastu vaid Aabeli ohverduse ja jättis Kaini oma. Selle teoga näitas ta ebavõrdsust Kaini vastu. Ühe venna kingi eelistamist teisele sünnitas viha ning kadedust, mis viis Kaini nii kaugele, et ta tappis oma lihase venna. Mõrva oleks olnud võimalik ära hoida, kui Jumal oleks käitunud võrdselt mõlema vennaga. Ebavõrdsus oli siis, Kaini ja Aabeli ajal ning on ka praegu tüliõun. Tänasel päeval on Eesti ühiskonnas üheks probleemiks sugupoolte ebavõrdsus. Levinud on

Eesti keel → Eesti keel
72 allalaadimist
thumbnail
2
pdf

Piiblilood töö küsimused ja vastused

Selle valmistas rahvas, kuna ei teadnud, mis Moosesega juhtunud. 10. Seleta lahti sõnapaar "kadunud lammas" (LK 370) - 100st lambast läheb üks ära, ent omanik läheb ja otsib ta üles ja on rõõmus et ta leidis. samamoodi on taevas, et pattudest tagasi pöördunud patusest on rohkem rõõmu kui sellest kes pole kunagi olnud eksiteel. 1. Kes ja millal ning kus tõi rahva ette Meie Isa palve? - Jeesus tõi rahvale Meie Isa palve, kui ta mägedes jutlustas (mäejutlus). 2. Kaini ja Aabeli lugu - Kain-Aabel olid Aadama-Eeva pojad. Kain ohverdas Jumalale vilja ja Aabel karja. Kaini ohvrit Jumal ei tahtnud, kuna ohvrisuits temani ei ulatanud, samas kui Aabeli suits ulatus. Kain vihastas väga ning tappis venna, mistõttu Jumal määras ta olema maa peal kodutu ja põgenik. 3. Kes oli Taavet ja kelle vastu võideldes saavutas ta võidu? Mis temast edasi sai? Kellega ta abiellus? - Taavet oli karjapoiss, kes võitis lingukiviga koljati, suure sõjamehe. Hiljem sai Taavetist

Eesti keel → Eesti keel
37 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Kristlik kultuur.

Jumal ajas Aadama ja naise oma karmi käsuga Eedeni aiast välja, sest tal oli hirm, et ehk söövad nad ka elupuu vilja, mis neile igavese elu annab . Seepärast pani Jumal Eedeni rohuaeda tulemõõga ja elupuud keerubid valvama. Legendi järgi tekkis naise pisaratest liilia, kui ta Aadamaga Eedenist välja aeti. Oma naisele pani nime Aadam: Eeva . Nimi tähendab “elu”. Nii said kokku “maa” ja “elu” Kain ja Aabeli lugu Kain ja Aabel olid Vana Testamendi järgi Aadama ja Eeva pojad. Kain - põlluharija, Aabel – karjakasvataja. Lõikusaja saabudes tõid mõlemad Jumalale ohvreid – Kain ohverdas põllusaadusi, Aabel oma karja esimese talle. Selgus, et Jumal võttis Aabeli ohvri vastu, Kaini viljaanni lükkas aga tagasi. Uues Testamendis põhjendusi, et Aabeli usk oli see, mille Jumal heaks kiitis aga kaini omamitte. Legendi järgi Kain vihastas ja ta nägu läks pilve

Kirjandus → Vana-rooma kirjandus
4 allalaadimist
thumbnail
29
doc

Õpimapp - Tammsaare ja Gailit

.......................................................... 7 Näidendid............................................................................................................................7 Stiil......................................................................................................................................7 Tsitaadid..................................................................................................................................8 Kaini ja Aabeli heiastusi kodukirjanduses.................................................................................. 9 Mõtteid ja tundeid "Tõest ja õigusest"......................................................................................16 August Gailit.............................................................................................................................19 Elukäik............................................................................................................

Kirjandus → Kirjandus
90 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Kriminoloogia ajalooline areng

Erinevatel ajastutel on seda mõistetud ja mõtestatud erinevalt, lähtudes hetkel kehtivatest normidest. Prof. E. Raska on oma raamatus ,,Kriminoloogia sissejuhatus ainesse"(2002), toonud ilmeka ja arusaadava näite kuritegevuse algusaja kohta. Ta seletab nähtuse lahti läbi Vanas Testamendis esitatu: "Ja Aadam sai ühte oma naise Eevaga, kes sai käima peale ja tõi Kaini ilmale ning ütles: "Ma olen Jehoova abiga mehe ilmale toonud." Ja tema sünnitas taas: ta venna Aabeli. Ja Aabel oli pudulojuste karjane, Kain aga põllumees...Ja sündis kui nad väljal olid, et Kain kippus oma venna Aabeli kallale ja tappis tema" Talitsemaks inimese kurjust lõi Jehoova kümme käsku. Need hädavajalikud käitumisjuhised kasvasid välja mitte teoreetilistest kaalutlustest, vaid nimelt praktilisest vajadusest. Need olid mõeldud inimeste ohjamiseks oma tegudes ja tõekspidamistes. Ajalooline areng

Õigus → Õigus
33 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Antiik ja keskajateater

Näitlejate kostüümid olid kallid ja fantaasiaküllased. Etenudis saatis kas vokaalne või intstrumentaalen muusika. Näitekirjanduse esimeseks võrseks oli liturgiline traama. Piiblist võetud tekst oli ladinakeelne, seda esitati altari lähedal ja osatäitjad olid vaimukad. Liturgilise dramakõrval hakkas arenema ka ilmalikdraamakirjandus. 12-13 sajandi müsteeriumides esinesid juba tavalised linnakodanikud. Näiteks müsteerium kujutas endas Aadama mängu, Kaini ja Aabeli lugu ning Kristuse tulekut kuulutavate prohvetite rongkäiku. Seda teost iseloomustad dialog ja huvitavad koomilised karakterid. Teine näidendi liik miraakel arenas eriti Prantsusmaal. Allikaks oli siin legendid jumalaema ja pühakute imetegudest. Miraakleid esitatti turuplatsidel, maalilistes kostüümidse ja ja rohke butafooriga. Pärast varasel keskajal populaarseks saanud narripühade keelustamsi 15. sajandil jätkasid nende traditsioone teiste üritustega.

Kirjandus → Kirjandus
21 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Piiblilood, Vana Testament

sõi. Nad peitsid end Jumala eest, kuid Jumal leidis nad ning saatis inimesed paradiisist välja, sest nad olid Jumala käsust üle astunud. Nad olid kaotanud surematuse. Aadamale ja Eevale sündisid kaks poega: vanem poeg Kain, kes oli põllumees, ja noorem poeg Aabel, kes oli karjakasvataja. Kui lõikusaeg kätte jõudis annetasid mõlemad pojad midagi Jumalale. Kain ohverdas oma vilja põllult ja Aabel noorima looma oma karjast. Jumal võttis vastu ainult Aabeli ohverduse. Aabeli suits läks otse Jumala poole, kuid Kaini suits roomas vaid maa lähedalt. Kain vihastas. Kain tappis Aabeli. Kain oli neetud ja Jumal ütles, et Kain peab olema maa peal kodutu ja põgenik. Jumal kinkis Aadamale ja Eevale veel ühe poja ­ Setti. Inimkond kasvas ning inimesed läksid kas Kaini teed või Seti teed. Ajapikku inimesed eemaldusid Jumalast ja Tema tahtest, sest valitsema hakkas kurjus. Jumal oli kurb inimeste kurja käitumise pärast ja Ta kahetses, et oli

Kirjandus → Kirjandus
145 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Agatha Christie elulugu

Kriminaalkirjandus Seikluskirjandusega on tihedalt seotud kriminaalse sisuga romaanid ja jutustused, mille aineks on kuritegu ja kus vastamisi on uurija ja kurjategija. Kriminaalset (lad k criminalis ­ süütegu, roim) ainestikku võib leida juba rahvaluulest ja müütidest (nt Kaini ja Aabeli lugu piiblist; kreeka müüt "Tantalos", kus nimitegelane tappis oma poja ja püüdis seda jumalate eest varjata). Eriti viljakaks ajaks seikluskirjanduse loomisel oli 19. sajand. Sel ajajärgul, romantismi aegadel, hakati viljelema põnevus- ja õudusjutte. Veel tänapäevalgi köidavad lugejate meeli Ameerika kirjaniku Edgar Allan Poe novellid ("Usheri maja langus", "Must kass", "Ovaalne portree", "Mõrv Rue Morgue`il" jt) või M. Shelley jutustus "Frankenstein".

Kirjandus → Kirjandus
29 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Romantiline luule

mingit vastust usus ega vagas kuulekas elus, mida elab enamik inimesi. Ta on uhke mässaja kõigi tavaarusaamade vastu. Et ta eitab jumalat, tuleb põrguvaim tema hinge endale nõudma. Ent Manfred ei allu talle. ,,Kainis" zanrimääratlus ,,müsteerium" tuleb sellest, et käsitletakse Vana Testamendi ainest. Tegelasteks Aadam ja Eeva, nende pojad Kain ja Aabel, tütred Aada ja Silla. Byron teeb Aadast Kaini ja Sillast Aabeli naise. Tegevus algab sealt, kus Milton oma ,,Kaotatud paradiisi" lõpetas: meie esivanemad on pärispatustena paradiisist välja aetud. I vaatuses toovad tegelased ohvrit Jumalale. Samas sugenevad küsimused, miks Jumal ikka laskis maol paradiisi roomata. Ilmub Lutsifer, et Kaini kahtlusi veelgi süveneda. Kaini ängistuse peamine põhjus on see, et Jumal, lastes küll inimesel ilmale tulla, ei lase tal siinses ilmas igavesti elada

Kirjandus → Kirjandus
76 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Romaani kunst

pääses teinekord nende tööde hulka ka päris elulisi stseene, vahel isegi natukene naljakaid. Kohati mõjuvad need tööd kohmakalt ja abitult, ent ega romaani kujurid püüdnudki loodust täpselt matkida. Nende eesmärgiks oli usuliste elamuste väljendamine ning nii mõnegi töö mõjukust näib ebatäiuslikkus just suurendavat. Kristus ristil - krutsifiks Aadama ja Eeva paradiisist Kain tapab Aabeli. Reljeef väljakihutamine Reljeef piiskop Bernwardi ustel piiskop Bernwardi ustel Väga elavad on reljeefid ühel varasemal romaani kunsti teosel - nn. piiskop Bernwardi väravatel St. Michaeli kirikus Hildesheimis Saksamaal. Hoolimata sellest, et inimese kehaehitusest ja proportsioonidest pole meistril

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
69 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Piibli kujunemine

Kui uputuse päev lähenes läksid kõik laeva ja Jumal sulges veel nende tagant laeva luugi. Veeuputus kestis vähemalt 6 kuud ja kogu selle aja olid kõik need loomad laevas. Aadam ja Eeva ­ Esimesed inimesed, kes elasid Eedeni aias. Kain ja Aabel ­Kain ja Aabel olid Aadama ja Eeva pojad. Kain oli põllumees ning Aabel karjakasvataja. Kui jõudis kätte lõikusaeg, ohverdasid mõlemad vennad jumalale. Kain tõi ohvriks vilja oma põllult ja Aabel noore looma oma karjast. Jumal võttis Aabeli ohvri vastu, kuid Kaini oma mitte. Selle peale Kain vihastas. Jumal tahtis küll Kaini õigele teele juhatada, kuid oli juba hilja, ta oli oma otsuse teinud. Kord, kui Kain juhtus olema Aabeliga kahekesi, tungis ta Aabelile kallale ja tappis ta. Kainist sai hulkur ja põgenik. Kain oli esimene mõrvar maa peal ja Aabel esimene mõrvaohver. Taavet ja Koljat ­Koljat oli hiiglase kasvu sõjamees, kes võitles vilistite leeris. Tal oli seljas soomusrüü, peas vaskkiiver, ja käes tohutu oda

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
65 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Lühireferaat Piiblist

prohvetiraamatud ja kirjad (õpetus- ehk tarkuseraamatud ning luuletekstid). Peamiselt on selles käsitletud Juudamaa ja Iisraeli ajalugu ning usundi arengut, Jumala tegusid enne Kristluse sündi, lepinguid, mille Jumal tegi oma valitud rahvaga, et rahvast ette valmistada lunastaja (Jeesuse) vasyuvõtmiseks. Tuntumad Vana Testamendi teemad ja motiivid on maailma loomine, pattulangemine ( Aadam ja Eeva ), Kaini ja Aabeli lugu, veeuputus ning Jumala leping Noaga, Taaveti ja Koljati võistlus. [3]. 3. Uus Testament e. Evangeelium Uus Testament sündis hellenistlikus maailmas ja on kirja pandud kreeka keeles. Uus Testament koosneb Jeesuse Kristuse elust jutustavaist evangeeliumidest ja varakristluse ajaloost. Uue Testamendi säilinud käsikirju on üle 5300. Arvatakse, et Rooma keiser Constantinus Suur, kes tunnistas 313. aastal ristiusu lubatuks, finantseeris Piibli koostamist

Eesti keel → Eesti keel
16 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Piibli mõisted

Mao soovitusel maitses Eeva puu vilja ja andis ka Aadamale. Jumal sai nende peale pahaseks ja nad pidid paradiisist lahkuma. Neist said maaharijad ja nad said 3 poega – Kain, Aabel ja Sett. Kain ja Aabel Kain ja Aabel - Kain ja Aabel olid Aadama ja Eeva pojad. Kain oli põllumees ning Aabel karjakasvataja. Kui jõudis kätte lõikusaeg, ohverdasid mõlemad vennad jumalale. Kain tõi ohvriks vilja oma põllult ja Aabel noore looma oma karjast. Jumal võttis Aabeli ohvri vastu, kuid Kaini oma mitte. Selle peale Kain vihastas. Jumal tahtis küll Kaini õigele teele juhatada, kuid oli juba hilja, ta oli oma otsuse teinud. Kord, kui Kain juhtus olema Aabeliga kahekesi, tungis ta Aabelile kallale ja tappis ta. Kainist sai hulkur ja põgenik. Kain oli esimene mõrvar maa peal ja Aabel esimene mõrvaohver. Taavet ja Koljat Koljat oli hiiglase kasvu sõjamees, kes võitles vilistite leeris. TKoljat teotas ja naeris Jumala rahvast

Teoloogia → Usuõpetus
6 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Wikmani poisid kokkuvõte

Härra Tooder oli ainus õpetaja, kes praktiseeris veel kümnendas klassis korrarikkujate nurkasaatmist. Tooderi tunni ajal korraldasid kümnenda klassi poisid magneesiumi plahvatuse. Nad panid prügikasti magneesiumi ja süütasid selle siis, kui prügikast oli otse õpetaja nina all laua peal. Plahvatus oli väga ere ja lõi silmist pimedaks. Tooder võttis seda väga isiklikult ja lahkus selle tõttu koolist. Ta võttis Wikamani gümnaasiumist ära ka enda poja, oma seitsmeaastase Aabeli, ehmunud silmadega tumedapäise poisinääpsu, kes õppis sealses koolis esimeses klassis. Aga see oli läinud poistele, vähemalt algselt, veel kõigest kõige vähem korda. Hr. Hellmann/Helmhotz ja tema suhe Pennoga Kord tema tunnis proovis Penno kammi suule asetades ja puhudes pininat tekitada. Tolmuahv aga ütles talle, kui sa mängid meile Mozardit või Bachi, siis me kuulame sind meeleldi, aga see pinin jäta küll järgi. Kuna Penno midagi paremat ei osanud,

Kirjandus → Kirjandus
158 allalaadimist
thumbnail
4
doc

George Byron

õhutama Kaini oma venna Abeli vastu. Kolmanda vaatuse tegevuspaik on taas maa. Kain mõtleb endiselt kahtlusemõtteid ja Aada üritab jällegi oma meest mõjutada, et ta rõhuks rohkem armastusele ja nende pojale Eenokile. Nüüd tulebki saatuslik moment: Kain ohverdab jumalale ja Abel ohverdab jumalale. Abli ohvrialtari tuli läheb otse taevasse ent Kaini oma satub tuulekeerisesse ja tuli kustub. Kain vihastub sellest. Abel soovitas vennal uus ohver tuua. Kain on nii vihane ja lükkab venna Aabeli altari ümber. Abel püüab teda takistada ja siis. Kain lööb oma venda ja Abel sureb. Abeli naine Aada ja ka Isa Aadam on valmis kristlikus vaimus talle andestama. Aga ema Eeva, kes armastas oma poega Abelit rohkem, kui Kaini, ei anna andeks ja ta neab oma poja Kaini ära. Siis tuleb issanda ingel ja ta jääb igaveseks ekslejaks ja pagulaseks. Lõbeb nii, et Aada võtab enda ja Kaini poja ja tütre kaasa ja läheb koos Kainiga ära, et Kainiga koos süükoormat jagada.

Kirjandus → Kirjandus
27 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Piibli mõisted

kogu oma maise vara. (NB! Muiste loeti ka naine, lapsed ja sulased-teenijad mehele kui perekonna peale kuuluva liikuvvara hulka.) Sellest ka ütlus: Iiobi sõnumeid kuulutama. See tähendab kellelegi halbu uudiseid teatama. Kain ja Aabel - Kain ja Aabel olid Aadama ja Eeva pojad. Kain oli põllumees ning Aabel karjakasvataja. Kui jõudis kätte lõikusaeg, ohverdasid mõlemad vennad jumalale. Kain tõi ohvriks vilja oma põllult ja Aabel noore looma oma karjast. Jumal võttis Aabeli ohvri vastu, kuid Kaini oma mitte. Selle peale Kain vihastas. Jumal tahtis küll Kaini õigele teele juhatada, kuid oli juba hilja, ta oli oma otsuse teinud. Kord, kui Kain juhtus olema Aabeliga kahekesi, tungis ta Aabelile kallale ja tappis ta. Kainist sai hulkur ja põgenik. Kain oli esimene mõrvar maa peal ja Aabel esimene mõrvaohver. End läätseleeme eest müüma ­ tänapäeval end väga odavalt müüma. 10 käsku:

Teoloogia → Religioon
83 allalaadimist
thumbnail
11
odt

Romaani ja Gooti stiili võrdlus

Saksamaal, seoses suurte nikerdatud altarite moodiminekuga. NÄITED Romaani skulptuurikunstist: Kohut mõistev Kristus. Viimse kohtupäeva stseen Vezelay' Madeline'i kiriku portaalil; Hingede kaalumine. Vezelay kiriku portaal; Naine ja deemon. Kapiteel Vezelay kirikus; Kristus ristil ­ krutsifiks; Sainte Trophime kiriku portaal Arles'is; Taavet tapab Koljati. Kapiteel Vezelay kirikus; Naine ja deemon. Kapiteel Vezelay kirikus; Kain tapab Aabeli. Reljeef piiskop Bernwardi ustel; Aadama ja Eeva paradiisist väljakihutamine Reljeef piiskop Bernwardi ustel. NÄITED Gooti skulptuurikunstist: Pühakud Chartres'i katedraali portaalil; Reimsi katedraal. Püha Peetrus; Reimsi katedraal.; Viimsepäeva stseen; Reimsi katedraal. Külgportaali skulptuurid; Reimsi katedraal. Külgportaali skulptuurid; Reimsi katedraal. Madonna; P ariisi Notre Dame. Madonna; Sünagoog. Strasbourg'i katedraal; Voorused tallavad patte

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
284 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Herbjørg Wassmo romaan „Dina raamat“

Duell oli aurikkumise lahendamiseks. Puškini tappis G. d'Anthes. Dina võrdles Leod Puškiniga, kuna luuletaja oli tolle lemmik ning mees oli Dinale palju lugusid Puškinist rääkinud. Leo tõlkis naisele ka venekeelseid luuletusi, seetõttu võrdlebki Dina seda püstolit luuleraamatuga. „Ma näitan Kaini peale ja teen talle pea peale märgi.“ („Dina raamat“ lk 517) Kain oli Vanas Testamendis Aadama ja Eeva esimene poeg. Kain tappis oma venna Aabeli. Jahve pagendas ta selle kuritöö eest, kuid pani temale märgi, mis teda kaitses, ning lubas Kaini tapjale seitsmekordset kättemaksu. Dina tulistas oma jahipüssist Leod pähe lootes, et nii kaitstakse teda teispoolsuses. Enne tunnistas Leo, et on tapnud mitmeid inimesi, kes on tema arvetes reeturid. Leo andis mõista, et ka Dina on reetur ning kavatses naise tappa. „Alates tökatmustast hommikust kuni pärastlõuna tumeda viirastuseni ... muutsid jõulueelsed päevad oma nägu

Kirjandus → Kirjandus
1 allalaadimist
thumbnail
15
doc

Wikmani poisid

Tooderi tunni ajal korraldasid kümnenda klassi poisid magneesiumi plahvatuse. Nad panid prügikasti magneesiumi ja süütasid selle siis, kui prügikast oli otse õpetaja nina all laua peal. Plahvatus oli väga ere ja lõi silmist pimedaks. Tooder võttis seda väga 4 isiklikult ja lahkus selle tõttu koolist. Ta võttis Wikamani gümnaasiumist ära ka enda poja, oma seitsmeaastase Aabeli, ehmunud silmadega tumedapäise poisinääpsu, kes õppis sealses koolis esimeses klassis. Aga see oli läinud poistele, vähemalt algselt, veel kõigest kõige vähem korda. Oma lõpumärgi kinkisid poisid ka Tooderile, kuna nad arvasid, et see oleks sobiv zest. Nad tundsid ennast siiski sisimas süüdi magneesiumi jamas ja arvasid, et see kink oleks nagu andestamise palumine. Tooder ei mõistnud algul, kuidas poisid tahavad talle

Kirjandus → Kirjandus
298 allalaadimist
thumbnail
18
docx

10. klassi kirjandus

5. kuidas Jumal karistas madu? Madu peab roomama kogu elu kõhuli ja sööma põrmu ja naise ja mao vahele tegi vihavaenu 6. kuidas Jumal karistas meest? Mees peab oma palehigis töötama, et süüa saada ja surres peab ta mullaks saama ja peab põllutaimi sööma 7. kuidas Jumal karistas naist? Mees valitseb naise üle ning lapsi ilmale tuues peab naine tundma valu 8. kes on Kain ja Aabel? Aadama ja Eeva pojad 9. miks Kain vihastas Aabeli peale? Sest Jehoova vaatas Aabeli ja tema roaohvri peale, aga mitte Kaini oma peale 10. kuidas Jumal karistas Kaini? Ta pidi hakkama hulkuriks ja põgenikuks ning maa, mida too kündis, ei kandnud enam vilja 11. kes oli Noa ja kui vanaks ta elas? Noa oli vaga mees, kes kõndis koos Jumalaga ning kellele Jumal andis kohustuse päästa looma- ja linnuliigid. Noa elas 950 aastaseks 12. missugune oli Noa leping jumalaga

Kirjandus → Kirjandus
126 allalaadimist
thumbnail
13
docx

Taani raamatukultuur

Taani raamatukultuur Kirjanduse algmed Põhjamaade vanemas mütoloogias ja sangariluules oli oma osa ka Taani pärimustel. Nt Edda kangelaslauludes Helgi laul on oletatavalt taani algupäraga. Saxo Grammaticus'e Taani ajaloos on säilitatud paljud taani saagad, nt. Hagbardi ja Signe lugu ja saaga Rolf Krake'st. Ristiusu tulekuga X sajandil langes aga taani vaimuelu tugevate võõraste mõju alla. Kõigepealt sai seal ainuvalitsejaks katoliiklik ladinaharidus. See tähendas seda, et teaduste kuningannaks tunnistati teoloogia ja teised teadused selle teenijaks, kes pidid hoolitsema kirikuõpetuse vankumatu puhtuse eest. Seda kiriklikku suunda teadustes nimetati skolastikaks. Arusaadavalt ei võinud kiriklik vaimuharidus keskaja lõpul sallida osalt veel paganlikust mütoloogiast, osalt rahvuslikest ebausukujutlusist (trolliluule) ainet ammutavat rahva suusõnalist kunsti. Omakeelne sõnakunst elas seepärast keskajal edasi vaid suulise traditsioonina rikk...

Majandus → Raamatukogundus ja...
5 allalaadimist
thumbnail
24
doc

Üldine teatriajalugu I sügis

Poolliturgiline draama on lõplikult defineerimata. Säilinud kolm teksti poolliturgilisest draamast: Ülestõusmismäng ja Aadama mäng ­ mõlemad anglonormannikeeles ning hispaania keelne Hommikutarkade mäng. Aadamamäng ainsana neist kolmest eesti keeles ilmunud ning koosneb kolmest osast: · aadama ja eeva pattulangemisstseen (Jumal ajab nad paradiisist välja, laskuvad mööda trepiastmeid alla, maapealsed sündmused toimuvad juba maa peal) · kaini ja aabeli lugu · vana testamendi prohvetite ettekuulutus ehk siis prohvetite rongkäik (Prohvetid suundusid pärast etteasteid allilma, kus jäid Kristuse tulekut ootama) Sellele teosele omane kiriklik sümboolne mõtteviis. Ruumi tajus keskaegne inimene just vaimses raamis. Poolliturgilist draamat nimetatakse pooliseseisvaks nähtuseks ­ koosneb elementidest, mis on olnud ja mis veel tulevad. Suunatud kogu vaatajaskonnale, igaühele selles aadamamängus midagi

Kategooriata → Üldine teatriajalugu
165 allalaadimist
thumbnail
0
docx

V. Hugo Jumalaema kirik Pariisis terve raamat

Kölni Salvianus (390-- 484) -- preester ning vaimulik kirjanik. Nagu mesilaste) geomeetria -- viide sellele, et mesilased ehitavad kärjed kuuetahulistena, mis on kõige säästlikum vaha kasutamise viis. Lk. 456 ...nagu Jupiter «liiases» kaalus... -- Viide «liiase» VIII laulule, kus Zeus vaeb kreeklaste ja troojalaste saatusi (69--74). Lk. 460 «Kain, mis oled sa oma vennaga teinud?» -- Piibli legendi järgi tappis esimese inimese poeg Kain oma venna Aabeli, mille järel ta kuulis häält selliselt küsivat. Lk. 482 «lius valges riides olend» -- Dante surnud armsam Beatrice, kauniduse ning voorusliku armastuse sümbol (Dante «Purgatorio», XXX). Lk. 492 Enguerrannd de Marigny -- Philippe Ilusa rahaminister, kes laskis ehitada Montfauconi võlla ja poodi ise hiljem seal üles. 3 0 5 Admiral Coligny, Gaspard de (1519--1572) -- prantsuse hugenottide juht. Mõrvati 1572.

Kirjandus → Kirjandus
91 allalaadimist
thumbnail
291
doc

Tõde ja Õigus II Terve tekst

Kes teab? Priimus! Paas!" Kumbki ei teadnud kui mitu aastat tagasi loodi maailm. Kogu klass ei teadnud seda tähtsat asja. ,,Mina ka ei tea," ütles õpetaja nukralt. ,,Ei tea, ei mäleta, vana pea ei hoia enam kinni. Aga küllap sest nii mõnigi hea tuhat aastat ära saab, nii oma viis kuus või veelgi rohkem. Kindlat arvu on ju raske leida, pisut raske jah, armsad lapsed. Ma mõtlen nimelt aega, kus tuli esimene inimene, see Aadam. Mitte vana Aadam, vaid lihtsalt Aadam, see Kaini ja Aabeli isa, esimese mõrtsuka isa. Esimene inimene ja esimene naine, ja kohe sigitasid ja sünnitasid nad kahekesi mõrtsuka. Oleksid võinud pisutki kannatada, aga ei, muud kui mõrtsuka. Aadam ise ei tapnud, aga sigitas poja, see tappis. Poeg tappis! See sünnib ka meiepäevil nõnda, et isa ei tapa, ajab muidu läbi, aga poeg ei aja... Nii siis: sest saadik, kus tuli ilma esimene inimene, on kerge maailma päevi lugeda, sest maailma päevad käivad ühes inimese päevadega, ja kui inimene

Eesti keel → Eesti keel
31 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun