Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

Kategooria infoharidus - 14 õppematerjali

Informaatika >> Infoharidus
thumbnail
5
doc

Sidusinfotöötluse eksami kordamisküsimused vastustega

KordamiskÜsimused aines SidusinfotÖÖstus 2009 kevad 1. Miks on oluline aasta 1972? 1972 alustas Lockheed i Dialog kommertsteenuse pakkumist sidusandmebaasidest. Uus tÖÖstusharu oli sÜndinud sidusinfotÖÖstus (online information industry). Siia kuulub kõik, mis puudutab infotootmist e keskkonnas: andmebaasid nii vahendus kui täistekstinfot pakkuvad, ajakirjad, raamatud, teatmeinfo jpm. Samuti kuulub siia otsivõimaluste ja keskkondade arendamine elektroonilises keskkonnas sidusotsingu areng. 2. Nimetage sidusotsingutööstuse sektorid (4 üldist ja omakorda sisupakkujate jagunemine) ning iseloomustage neid põgusalt. sisu pakkujad: kirjastused (elektroonilised ajakirjad, raamatud) Saab leida: *teemavaldkondade ja tähestiku järgi; *ajakirjanumbrite sisukordi sirvides; *erinevate otsitunnuste alusel otsides. And...

Informaatika → Infoharidus
21 allalaadimist
thumbnail
56
docx

Arvutiarhitektuuri testid

ARVUTI ARHITEKTUURI TESTID 1.test Kombinatsioonloogikaahelad(1) 1)Milline joonisel kujutatud loogikaelementidest töötab vastavalt selles kandendväärtuste tabelist kirjeldatule? V: B 2) Milline joonisel kujutatud loogikaelementidest töötab vastavalt selles kahendväärtuste tabelis kirjeldatule? V: F 3) Mida tähendab lühend CMOS? V: complementary metal oxide semiconductor 4) Kas alljärgnev lause on tõene või väär: NMOS (NMOP) transistori väratile positiivse pinge (UG=Uallikas) rakendamisl käitub see transistor avatud lülitina. V: VALE 5) Kas alljärgnev lause on tõene või väär: NMOS (NMOP) transistori väratile nullise pinge (UG= 0V rakendamisl käitub see transistor suletud lülitina. V: VALE 6) Milliste joonisel kujutatud loogikaahelate kosted on identsed? Ehk teisisõnu: milliste ahelate puhul saate sisendparameetrite samade kombinatsioonide korral väljundis ühesuguse väärtuse. V: A ja E 7) Milliste joonisel kujutatud loogikaahelat...

Informaatika → Infoharidus
126 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Arvutiriistvara testid

Arvutiriistvara testid 1.test Arvutustehnika ajalugu 1)Milline nendest firmadest tõi kasutusele esimesena aknad,ikoonid ja hiired? V: Xerox 2)Mille eest said Shockley,Brattain ja Berdeen 1956.aastal Nobeli preemia? V:Transistori leiutamise eest 3)Milline organisatsioon lõi WWW esialgse spetsifikatsiooni? V: CERN 4)Milliste sõnade lühend on ENIAC? V:Electronic Numerical Integrator and Computer 5)Milline oli kõige esimene kommertsmikroprotsessor? V: 4004 6)Kes on nende kuulsate sõnade autor(id)?-,,640K mälu peaks olema piisav kõikidele" V:Bill Gates 7)Milline nendest firmadest tõi esimesena turule IBM-PC tüüpi kaasaskantava arvuti? v:Compaq 2.test Arvuti, mis see on? 1)Kas PATA liidese külge saab ühendada (mõne) kõvaketta? V: Õige 2)Mis firma tootis esimese PC-tüüpi arvuti? V: IBM 3)Mis on Cache? V: Vahemälu 4)Mis operatsioonisüsteemi kasutas esimene PC-tüüpi arvuti? V: MS-DOS/PC-DOS 5)Mis on RAM? V: Muutmälu 6)Kas PATA liidese külge saa...

Informaatika → Infoharidus
28 allalaadimist
thumbnail
32
pdf

Gretl juhend 2016

Gretl - Gnu Regression, Econometrics and Time Series Library Gretl on avatud koodil põhinev vabavara, mida võib legaalselt installeerida oma kodusesse arvutisse või sülearvutisse. Programmi koduleht http://gretl.sourceforge.net/ TÖÖ PROGRAMMIGA Gretl Käivitada programm – avaneb menüü 1. Andmete importimine – File → Open data → Import → nimi.xlsx. Selleks et oleks võimalik andmetabelit Gretl-isse importida tuleb tabel eelnevalt sobivale kujule viia: a) kontrollida, et Exceli tabeli esimeses reas oleksid muutujate nimed (ei peaks sisaldama täpitähti) ning teisest reast alates andmed. sulgeda Exceli fail; b) avada programm Gretl; c) valida File/Open data/Import/Excel d) otsida Exceli fail (muuta Files of type) e) valida, mitmendast veerust ja reast importimist alustatakse f) näidatakse töölehtede , muutujate ja vaatlustulemus...

Informaatika → Infoharidus
16 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Käsitsi seaduspära leidmine, IF-lause

TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Infotehnoloogia teaduskond Käsitsi seaduspära leidmine, IF-lause Ülesanne aines „Andmekaevandamine“ Autor: Matrikli nr: Juhendaja: Innar Liiv Tallinn 2016 Sissejuhatus Käesolevas ülesandes on algandmete põhjal üldistatud reegleid – millal võib ning millal ei või tennist mängida. Lahenduskäik Algandmed kanti Exceli tabelisse ning viimane tulp (If-lause) tekitati ise juurde. Allpool kirjeldatud IF lausete abil tuli otsuse vastus automaatselt. Algandmed P Ot äe Il Tem Niisk Tu su v m p us ul s IF-lause päi nõ =IF(AND(B2="päike";C2="soe";D2="kõrge";E2=" P1 ke soe kõrge rk ei nõrk");"ei";"jah") tu päi ge =IF(A...

Informaatika → Infoharidus
17 allalaadimist
thumbnail
6
xlsx

Diagrammid

Ei kasuta 13.3% Alla ühe tu 33.3% Kui palju kasutate p 1-2 tundi 20.0% 2.5-4 tundi 20.0% Rohkem kui 13.3% 13% 13% Facebook 19.40% Vikipeedia 22.6% Youtube 19.4% 20% Club Pengu 22.6% 33% Muu 16.10% 20% Kas teie arvutis on viiruse tõrje? Jah 37% Kui käite netis Ei 26% Võib-olla 37% Kas olete kunagi netist viiruse saanud? 16% 19% Jah 63% EI 22% Võib-olla 15% 23% 23% ...

Informaatika → Infoharidus
2 allalaadimist
thumbnail
10
doc

LAPSEOOTEL NAISTE INFOVAJADUS JA INFOOTSIKÄITUMINE

TARTU ÜLIKOOL RAAMATUKOGUNDUS JA INFOKESKKONNAD Gaythel Kukk LAPSEOOTEL NAISTE INFOVAJADUS JA INFOOTSIKÄITUMINE Referaat Juhendaja: Krista Lepik Pärnu 2016 Sisukord 1. Naised Interneti kasutajatena.................................................................3 2. Kaasatud internetipõhistes kogukondades.............................................4 3. Lapseootus ja pereelu............................................................................5 4. Lapseootuse ja pereeluga seotud meediamaastik Eestis.......................6 5. Meediakanalid.......................................................................................7 6. Eripärasused meedia tarbimises raduse ajal..........................................8 7. Kasutatud kirjandus..................................

Informaatika → Infoharidus
8 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Noorte eneseväljendus blogides

G.Kukk Noorte eneseväljendus blogides. Sõna "blogi" (ingl k "blog") on kombinatsioon sõnadest "veeb" (ingl k "web") ja "logi" (ingl k "log"). Tulemuseks "veebipäevik" ehk "ajaveeb" (ingl k "weblog") ehk blogi. Verb: blogima. Nimisõna: blogi. See, kes blogib, on blogija." (Cohen 2005; Tammert 2008 kaudu). Weileri (2003) järgi annavad blogid igaühele võimaluse Internetis autorid olla. Blogisid on väga erinevaid ja nende tegemine on enamasti väga odav või üldse tasuta ning nende kasutamise juures läheb vaja väga vähe tehnilisi teadmisi, kuna iga blogisüsteem on juba valmis ehitatud ja disainitud. Mis on veel puudu, on ainult sisu. Blogide erinevatest kasutusvõimalustest rääkides on sobilik välja tuua ka Beers'i (2006) seisukoht, kes ütleb, et blogi on elektrooniline märkmik, mida peab ja uuendab üks või r...

Informaatika → Infoharidus
2 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Infovajaduste analüüs

Infovajaduste analüüs Millist Infot vajad töö ülesannete täitmiseks? Ettevõtte, kus mina praktikal käisin koosnes praktiliselt ühest töötajast, kes oli samal ajal ettevõtte juht, raamatupidaja ning tööline. Oma tööks vajasin infot oma tegevuste kohta ning selle sain, kui läksin hommikul kontorisse ja sealt öeldi kas ma pean kontoris arvuteid parandama või väljas klientide arvuteid hooldama. Kui klientide arvuteid oli vaja hooldada, siis anti mulle aadress. Sinna minemiseks oli vaja välja uurida, kuidas sinna oleks võimalik kohale jõuda. Selleks kasutasin Google Mapsi. Kuna mul tööautot polnud, siis liikusin kas ühistranspordiga või viidi mind kohale. Kui läksin ühistranspordiga siis kasutasin peatus.ee saiti, et teada saada milliste bussidega või trollidega sinna mul võimalik jõuda on ning mis kell. Kui ma jõudsin kliendi juurde, siis pidin uurima millised vead olid ja põhjused on, millepärast mind kutsuti ning asusin probleeme lahenda...

Informaatika → Infoharidus
7 allalaadimist
thumbnail
34
pdf

Tehisnärvivõrgud ja nende rakendamine

TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Automaatikainstituut Automaatjuhtimise ja süsteemianalüüsi õppetool TEHISNÄRVIVÕRGUD JA NENDE RAKENDUSED Õppematerjal Koostas: Eduard Petlenkov Tallinn 2004 1 Sisukord Eessõna .......................................................................................................................................2 1. Tehisnärvivõrgud ........................................................................................3 1.1. bioloogiline neuron ja bioloogilised närvivõrgud .......................................3 1.2. tehisneuron ...........................................

Informaatika → Infoharidus
6 allalaadimist
thumbnail
16
docx

MIS KASU ON KASUTUSMALLIDE MUDELIST (USE CASE MODEL)?

EESTI INFOTEHNOLOOGIA KOLLEDZ Andrei Belokurov MIS KASU ON KASUTUSMALLIDE MUDELIST (USE CASE MODEL)? Referaat INFOTEHNOLOOGIA SÜSTEEMIDE ANALÜÜSI ÕPPEKAVA Juhendaja: A.Mulin Tallinn 2011 1. MIS ON KASUTUSMALLID? Iga programmisüsteemi loomise eesmärk on sellise produkti loomine, mis aitab kasutajal teostada oma igapäevaseid tegevusi. Taoliste programmide loomisel kõigepealt määratakse nõudmised, mida antud programm peab täitma. Nende eesmärgid on: · väljatöötaja, tellija ja kasutaja vaheline kokkulepe sellest, mida peab tegema programmisüsteem; · väljatöötaja parema arusaamise saavutamine PS käitumisest; · süsteemse funktsionaalsuse piiramine; · aluse loomine projekti väljatöötamiseks; · kasutaja interface määratlemine. Kuid kui paluda kasutajal loetleda need nõudmised paberil, siis tihti või...

Informaatika → Infoharidus
5 allalaadimist
thumbnail
42
docx

Sissejuhatus infosüsteemidesse

Sissejuhatus infosüsteemidesse · Ettevõtte/organisatsiooni mõiste Paar näidet organisatsiooni definitsioonist: organiseeritud ja koordineeritud inimeste grupp koos vastavate tööviiside, reeglite, rutiinide ja vastastike ootustega, kes koos töötades üritavad saavutada ühiseid eesmärke inimeste sotsiaalne üksus, mis on süstematiseeritult struktureeritud ning hallatud (juhitud), et täita vajadusi või püüelda kollektiivse eesmärgi poole jätkusuutlikul viisil Ettevõtet defineeritakse kui vastastikuses sõltuvuses olevate ressursside (inimesed, protsessid, vastutused ja alluvusseosed, toetavad tehnoloogiad ja kapital) eesmärgipärast kombinatsiooni (n.ö. võrku), mis on: 1. vastastikuses koostoimes selleks, et koordineerida funktsioonide täitmist; vahetada informatsiooni; hankida rahastamist; luua töövooge; teha otsuseid jne 2. koostoimes keskkonnaga selleks, et saavutada ...

Informaatika → Infoharidus
54 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Arutlus teemal "Internetiohud"

Internetiohud Tänapäeval ei kujutaks enamus inimesi oma elu ette ilma virtuaalmaailmata. Oleme harjunud seal sõpradega suhtlema, tööd tegema ja ostlema. Internet on küll kiire ning mugav, kuid seda tuleb osata kasutada teadlikult, et ei tekiks probleeme. Noorte sotsiaalmeedia kasutamine on tihtipeale läinud liiga avalikustavaks. Postitatakse kõike, mida tehakse ning minnakse kaasa petuskeemidega, mõtlemata tagajärgedele. Kõik, mis on internetti üles riputatud on sealt leitav ka aastaid hiljem. Täiskasvanuna tööle kandideerides võib tööandja leida minevikust informatsiooni, mida tööotsija ei soovi. Aeg- ajalt kasutatakse sotsiaalmeedias ära noorte usaldust, et nad on valmis suhtlema võõrastega ning kaasa minema nende soovidega. Selle kurb näide oli enesetapumäng ,,Sinivaal", mis hukutas paljusid noori. Samasugune sõltuvust tekitav efekt oli mängul ,,Pokemon GO", mille tõttu kaotasid inimesed rea...

Informaatika → Infoharidus
24 allalaadimist
thumbnail
9
pptx

Infokirjaoskus

INFOKIRJAOSKUS Koostajad: SISSEJUHATUS ME LIIGUME TEADMISTEPÕHISE ÜHISKONNA SUUNAS, SELLEKS VAJAME OLLA VARUSTATUD KÕIGE UUSIMATE TEADMISTE JA OSKUSTEGA! · Infokirjaoskuse olulisus · Millal me vajame infokirjaoksukst? · Infokirjaoskuse mõiste ­ mida see tähendab? · Millised on infokirjaoskuse komponendid? OLULISUS INFORMATSIOONI HULK INFOEDASTAMIS VÕIMALUS · Arenenud kiiresti · Parem · Info ­ ja juurdepääsuvõimalus kommunikatsioonitehnolooga areng · Pidev infovoog · Andmehulkade säilitamise võimalused MILLAL ME INFOKIRJAOSKUST VAJAME? TÖÖÜLESANNETE TÄITMISEL ISIKLIKUS ELUS ÕPINGUTES MUDELID JA DEFINITSIOONID · In...

Informaatika → Infoharidus
8 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun