Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"õpetav" - 85 õppematerjali

õpetav - manitsev (maaharimine, karjakasvatus, õppimise kasulikkus).
thumbnail
8
pdf

Kehalise kasvatuse didaktika suuline eksam

3. Sooritada tirel ette nii väiksel alal kui võimalik. Eesmärk on täiustada kägarasendi võtmist. (NB! Võta kohe põlvede alt kinni) 4. Sooritada tirel ette nii vaikselt kui võimalik. Eesmärk on täiustada terviklikku tireli sooritamise tehnikat. 5. Sooritada tirel ette nii kiiresti ja nii aeglaselt kui võimalik. Eesmärk on täiustada terviklikku tireli sooritamise tehnikat. 4. Jooksuharjutused tunni põhiosas – õpetav tund, õpetamise osa (10 min). 1) Kõik võtavad kolonni, käed vastasõpilase õlgadel, jooks ümber torbikute. Lapsed jaotatakse kahte leeri: 2) Kiire jooks saali otsa, tagasi sörkides. (seina ääres) 3) Pölvetõstejooks 4) Sääretõstejooks 5) Galopp ühe küljega 6) Galopp teise küljega 7) Kesklemine MÄNG: Lapsed on juba kahes leeris, üks leer moodustab ühe võistkonna, teine teise. Saali tagaotsas on valmis pandud kaks rõngast.

Sport → Kehalise kasvatuse didaktika
46 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Hegel

Hegel: 1770 – 1831 AJALUGU — vaimu vabanemise, enesest teadlikuks saamise protsess, liikumine absoluutse vaimu poole. Vaimu enesetunnetuse ajalugu on fundamentaalne Selle peegeldused Selle tööriistad religioon sõjad filosoofia üksikisikud jne. MAAILMAAJALUGU Mõistuse Odüsseia, teadvuse dialektiline areng tees  antitees  süntees konservatiivne — õigustab kõike, kuid ka revolutsiooniline — miski ei jää, ei püsi Teadvus on mõisteline, saavutab oma igal astmel täpsema tõsikindlama teadmise. VAIMU ENESETUNNETUSE VORMID: 1. Kunst Antiik Kaemuslik 2. Religioon Keskaeg Kujutluslik 3. Filosoofia Uusaeg Puhas mõtlem...

Filosoofia → Filosoofia
4 allalaadimist
thumbnail
16
ppt

Riskikäitumine Eesti noorte hulgas.

Psühhoosi põhjus võib olla india kanepist valmistatud uimasti, kesknärvisüsteemi mõjutavate ainete, hallutsinogeenide ja kokaiini kuritarvitamine. · Uimasti mõjul halveneb mälu ja seega muutub võimatuks aru saada näiteks masinate käitamise keerulistest juhenditest. · Pärast joovet püsivad kõrvalekalded üldjuhul mitu päeva. Uimastite vältimine. Ennetuste liigid: 1. Informatiivne 2. Tundekasvatuslik 3. Keeldumisoskusi õpetav 4. Sotsiaalseid toimetulekuoskusi õpetav 5. Alternatiivseid tegevusi pakkuv 6. Laiahaardelised programmid Informatiivsed ennetusprogrammid Alus: noored proovivad uimasteid, sest neil puuduvad adekvaatsed teadmised uimastite negatiivsetest külgedest. Eeldus: kui noortele ÕIGESTI öelda, et uimastid on kahjulikud, siis noored lõpetavad uimastite tarvitamise. Programmi mõju: teadmised suurenevad, kuid käitumine ei muutu. Kokkuvõte efektiivsusuuringutest: 1

Meditsiin → Terviseõpetus
47 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Riho Päts

Üldise esteetilise kasvatuse süsteemis on muusikalisel kasvatusel üldhariduskoolis keskne koht, kirjutab R. Päts pea 50 aastat tagasi. Märgib ära ka muusikaõpetuse metoodikasse toonud C. Orffi ja Z. Kodaly tähelepanuväärseid ideid ja töövõtteid. Püüab ka oma kogemuste põhjal avardada õpetajate silmaringi ja tutvustada uuringutega muusikaalaste psüühiliste protsesside valdkonnast. R. Päts rõhutab, et muusikaline kasvatus peaks iseloomult olema mitte niivõrd õpetav kui emotsionaalne. ,,Arukas muusikaõpetaja leiab pakutava muusikalise materjali käsitlusele ja emotsionaalsele musitseerimisele kindlasti sobiva tasakaalu." Muusikal kui esteetilise kasvatuse vahendil on suur tähtsus noorte moraalsel ning vaimsel kasvatamisel. Sellest tulenevalt peab kooli muusikaline kasvatus taotlema seda, et lastel tekiks huvi ja armastus muusika vastu, et areneksid nende loomupärased muusikalised eeldused ja et musitseerimise teel rikastuks nende tundeelu.

Muusika → Muusika
5 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Lydia Koidula

Eesti keeles luuletamist alustas ta Pärnus, kuid esialgu olid tema luuletused vagatsevad ja sentimentaalsed. Alles Tartu vaimses õhkkonnas avaldus tema tõeline luuleanne. Esimesed luuletused avaldas 1865 Eesti Postimehes. 1866 ilmus anonüümselt tema esimene luuletuskogu "Vainulilled". Sisaldab varasemaid, ka Pärnus kirjutatud luuletusi. Valdavalt olid need tõlked ja mugandused saksa keelest. Valitseb moraliseeriv ja õpetav, paiguti usuline kallak. Kõige populaarsemaks on saanud luuletused "Kodu" ("Meil aiaäärne tänavas"), "Sügismõtted" ("Juba kase ladvalt lehed langvad"). Luuletus "Kaugelt koju tulles" kajastab juba inimese kokkukuuluvust kodumaaga.

Eesti keel → Eesti keel
10 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Liikumisõpetuse esimese kontrolltöö konspekt

Koolieelse lasteasutuse riikliku õppekava järgi on valdkond liikumine õppe- ja kasvatustegevuse eesmärgiks, et laps: 1) tahab liikuda ja tunneb liikumisest rõõmu; 2) suudab pingutada sihipärase tegevuse nimel; 3) tegutseb aktiivselt üksi ja rühmas; 4) mõistab kehalise aktiivsuse olulisust tervisele; 5) järgib esmaseid hügieeni- ja ohutusnõudeid. Valdkonna sisu PÕHILIIKUMISED: KEHALISE KASVATUSE Kõnd, jooks ALASED TEADMISED: Ronimine, roomamine Ohutus Hüpped Enesekontroll Visked, püüdmine Hügieen TANTS JA RÜTMIKA LIIKUMISMÄNGUD Rütmilised harjutused Põhiliikumiste arendamine Laulumängud Kehaliste võimete arendamine Muusikalised mängud Tähelepanu arendamine Ar...

Sport → Integreeritud liikumisõpetus
38 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Minu õpetaja

Aga minu õpetaja Kristi tegi seda. Ta lõi mind oma toreduse ja huumorisoonega pahviks. Temaga võis rääkida kui sõbraga, temalt võis alati küsida, kui midagi vaja oli või kui millestki aru ei saanud. Mõningad õpetajad loovad klassis hirmuõhkkonna ja neilt ei julge keegi midagi küsida, kuigi nad oskavad asju seletada. Teised õpetajad on jälle sellised, kellelt võid sa küsida, kui vaja, aga nad ei oska sulle teemat selgeks teha. Kristi oligi mulle rohkem nagu matemaatikat õpetav sõber, mitte kui matemaatika õpetaja. Teiseks oli Kristi õiglane, julge ja kui vaja, siis ka karm. Võib arvata, et kui õpetaja saab õpilastega läbi kui sõpradega, siis võib see ka õpilaste hindeid mõjutada. Ja kuna ta oli noor ja praktiliselt kogenematu, oleks ta julgus vabalt võinud mõnel korral teda alt vedada ja ta oleks näiteks võinud klassi ees punastada või kokutada. Kuna klassis valitses vaba õhkkond, siis tihti unustasid õpilased end rääkima ja ei tahtnud

Kirjandus → Kirjandus
15 allalaadimist
thumbnail
13
pptx

Säästev areng ja keskkonnapoliitika

Ø loodusvarade kasutus Ø Jäätmekäitlus Ø veekaitse ja -kasutus jne. Keskkonnapoliitikat teostab enamasti riik, kuid seda võivad kujundada ja mõjutada ka ettevõtted ja organisatsioonid. Keskkonnapoliitika vahendid seadusandlik ehk sundiv (nt keskkonnanormid, saasteload); finantsmajanduslik ehk stimuleeriv (nt keskkonnamaks, kaubeldavad load, tagatisrahasüsteem); sotsiaal-kommunikatiivne ehk õpetav ja veenev (nt keskkonnainfo avalikustamine, üldsuse kaasamine, keskkonnamärgised, vabatahtlikud keskkonnalepped). Riikidevaheline koostöö Loodusvarade säästev kasutamine Ökoloogiliste globaalprobleemide lahendamine Rahvusvahelised arengustrateegiad Riikidevahelised kokkulepped Agenda 21 Agenda 21 Agenda 21- on maailma jätkusuutlikkuse programm, mille algatas ÜRO. Agenda 21-s on kirjas tegevused, mis peaksid toimuma nii globaalsel, rahvuslikul kui ka kohalikul tasandil.

Geograafia → Keskkonnageograafia
4 allalaadimist
thumbnail
26
pptx

Esitlus Hermann Hesse "Stepihunt"

” "Ja ka kõige õnnetumas elus on omad päikesepäevad ning keset liiva ja kivirähka omad väikesed õnnelilled." Lemmiktegelane ➔ Hermine ➔ Noor ➔ Harry väga hea sõber, kellesse armus, kelle kahjuks maagilises teatris peegeldusest noaga tapab. ➔ Meenutas välimuselt Harry nooruspõlvesõpra Hermanni. ➔ Mõjuvõimas, domineeriv, sõbralik, abivalmis, kurtisaan, lõbus, tark. ➔ Oluline roll peategelase eneseotsingutel, maailmavaate muutmisel. ➔ Harry üle domineeriv, õpetav, toetav. Ebasümpaatne tegelane ➔ Gustav ➔ Harry vana sõber. ➔ Kohtusid ühes kambris. ➔ Teoloog ➔ Ükskõikse, julma, kurja jutuga. ➔ Tappis tuimalt autojuhte. ➔ Mitte väga oluline roll romaanis. Konfliktid, siseheitlus ➔Peategelase konflikt iseendaga. ➔Hundi ja inimese sisevõitlus. ➔Kodanlikkuse põlgamine, kuid samas selles maailmas elamine. ➔Tüli professoriga Goethe portree pärast. ➔Konflik Pabloga Maria pärast. Miks? ➔Kõrged ideaalid

Kirjandus → Kirjandus
20 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Mihkel Muti looming

M. Lühiproosat on tõlgitud vene, inglise, saksa, soome ja gruusia keelde. Mihkel Mutt ilmus eesti kirjanduse "eesliinile" 1980-ndate aastate algul iroonilise proosa viljelejana. Kirjanduskriitilisi artikleid avaldas ta juba seitsmekümnendatel, kuuludes niisiis Tiit Hennoste periodiseeringu kohaselt keskmisse eesti kriitikute põlvkonda. Muti ajakirjanduslik looming asjatundlik ja tasakaalukas köitvalt sõnastatud ja moodsalt rahvakeelne, asjatundlikult refereeriv ja innukalt kaasamõtlev, õpetav ja vahel koguni õpetlik, võrdse innuga loomeprobleemidesse ja olmeküsimustesse süvenev. Tema esseistikat ning kirjandus- ja teatriarvustusi koondab valmik " Kõik on üks ja seesama" (1986), paroodiaid ja humoristlikke lühipalu kogumik "Kerge meel" (1988). Kirjanikuna leidis tähelepanu novellikogu "Fabiani õpilane" (1980; F. Tuglase novelliauhind "Õpilase Fabiani" eest), mille põhiosa, Fabiani-novellide tsükkel,

Kirjandus → Kirjandus
88 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Mänguasjade analüüs

Arvan, et tegelikult sobiks need nukud umbes alates viiendast eluaastast. Suurem osa nukke on valmistatud plastmassist, mõned ka kummist, kasutatud on ka riiet. Hea mulje jätsid mulle pehme kehaga Barbied, nimega Good Night Susie, kellel olid plastmassist ainult pea ning käte ja jalgade otsad. Sellise nukuga on hea mängida, teda saab panna sellisesse asendisse nagu laps ise tahab ja teda on ka lihtne riietada, nii et mängul on siis ka õpetav funktsioon. Tavalistel Barbiedel on terve keha jäik ning nendega on tegelikult üsna vähe võimalusi mängida. Klassikalised Barbie nukud on endiselt ilusad, pikkade juustega ja ilusate riietega, nendega käivad kaasas koerad, kingad, käekotid. On ka komplekte, kus on olemas ka Ken ja kaks väikest last, nii et saab mängida ka peremängu. Minu jaoks mõjusid üsna hirmutavalt Bratz nukud, keda müüakse Barbiedega ühes riiulis

Pedagoogika → Mäng kultuuri kontekstis
50 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Ajalooliselt tuntud õendusteoreetikud ja nende tööd

Ajalooliselt tuntud õendusteoreetikud ja nende tööd Õendusteoreetik Teooria pealkiri Teooria lühikokkuvõte 12.mai rahvusvaheline õdedepäev, sest Nightingale sündis siis. - - Florence Nightingale Teooria paneb rõhu patsiendi heaolule ja tervisele ka peale haiglast välja saamist; Aidata nii haiget 1.kontseptsioon(indiviid) omab põhilisi vajadusi, mis on osa tervisest; vajab abi kui tervet patsienti paranemisel, iseseisvuse saavutamisel; 2.kontseptsioon(keskkond) patsient ja tema igapäevastes tema pere on üks tervik; 3.kontseptsioon(tervis); 4.kontseptsioon(õendus) õelt tegevustes oodatakse õendusplaani täitmist. 14põhivajadust... INDIVIID: omab põhilisi Virg...

Meditsiin → Õendus
155 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Praktika aruanne laeval Victoria

Anna Popova praktika aruanne. 26.11 Kell 11.00 jõudsin laevale Victoria, toimus ekskursioon ja tutvustati tööülesandeid. Kell 15.00 hakas töö: Paigutsain küpsiseid ja puuvilju vaagnatele, lõikasin paprikat, pakkisin toodeid lahti ja paigutasin ümber vaagnatele, pakendasin ja panin kuupäeva ja kellaaja kleepsud juurde. Väga tore ja õpetav esimene tööpäev 27.11 Kell 11.30 toimus veekindlate uste koolitus, hiljem tuli evakueerimine, kus kõik pidid häire peale kogunema Show baari ja hiljem minema tekkile, panema selga päästevesti ja ootama kapteni edasiseid ülesandeid. Sain teada, kuidas tuleb käituda kui toimuks avarii laeval või põleng. Töö hakas kell 16.00. Õppisin tegema juustudaudasid. Ladusin browny küpsiseid, piparkooke, beseed ja marmelaadi vaagnatele. Hiljem lõikasin kurke, tomateid, paprikat millest

Turism → Turism
13 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kokkuvõte - Vabadusest - John Stuart Mill

3)Argumendid A1 Täisealisel täie mõistusega inimesel peab olema valikuvabadus. (sh.valida kahjulikke asju- otsustab ise)- võib veenda täiskasvanud inimest A2: Ühiskonna vahelesegamine tugineb üldistel oletustel-neid ei pruugi olla alati õiged. Inimene teab kõige paremini, mis on talle hea. A3: (täiskasvanute) Karistamise asemel tuleks lapsi õigesti ja piisavalt harida A4: Halvad eluviisid -> halvad tagajärjed-> õpetav, hoitav eeskuju teistele A5: paheline elu karistab inimest ise Veenmine- Inimesed on kohustatud üksteist abistama hea halvast eristamisel ning üksteist julgustama seal, kus tuleb valida üks ning hoiduda teisest. 2) Kuid ühelgi inimesel ega kuitahes suurel inimeste hulgal pole õigust keelata teisel täisealisel inimesel talitada omaenese hüvanguks nii, nagu ta ise tahab. 4) Inimesele võib esitada või isegi peale suruda kaalutlusi, mis teda otsustamisel abistavad,

Filosoofia → Filosoofia
36 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Klassitsism

sajandi lõpul) eelistas nii elus kui kunstis enam tõsidust, rangust. Klassitsistlikule kunstile on omased kindlad ilunormid. See annab kunstile teatud mõistuspärase ilme (õnneks alati ei järgitud neid norme). Kujutavale kunstile on iseloomulik lineaarplastiline käsitlusviis, st rõhutatakse kontuuri ja vormi. Kujutav kunst võttis ka teemad väga sageli antiikajaloost või ­mütoloogiast. Kuid teemas leidus alati vihje oma kaasajale. Seega püüdis kujutav kunst olla õpetav ja moraliseeriv. Klassitsism on viimane stiil, mis haaras kõiki kunstiliike (arhitektuur, kujutav kunst, tarbekunst). Järgnevalt näited maade kaupa: Prantsusmaa (juhtiv maa klassitsistlikus kunstis) Arhitektuur Klassitsistlikule arhitektuurile oli iseloomulik: 29 lihtsus, rangus 30 sirgjoon ülekaalus 31 sümmeetria 32 suured siledad (liigendamata) seinapinnad 33 antiikkunsti elemendid (sambad!) 34 hoone fassaadi keskosa kujundati sageli kui antiiktempli esikülg

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
17 allalaadimist
thumbnail
10
doc

KLASSITSISM

revolutsioonis 18. sajandi lõpul) eelistas nii elus kui kunstis enam tõsidust, rangust. Klassitsistlikule kunstile on omased kindlad ilunormid. See annab kunstile teatud mõistuspärase ilme (õnneks alati ei järgitud neid norme). Kujutavale kunstile on iseloomulik lineaarplastiline käsitlusviis, st rõhutatakse kontuuri ja vormi. Kujutav kunst võttis ka teemad väga sageli antiikajaloost või –mütoloogiast. Kuid teemas leidus alati vihje oma kaasajale. Seega püüdis kujutav kunst olla õpetav ja moraliseeriv. Klassitsism on viimane stiil, mis haaras kõiki kunstiliike (arhitektuur, kujutav kunst, tarbekunst). Järgnevalt näited maade kaupa: Prantsusmaa (juhtiv maa klassitsistlikus kunstis) Arhitektuur Klassitsistlikule arhitektuurile oli iseloomulik:  lihtsus, rangus  sirgjoon ülekaalus  sümmeetria  suured siledad (liigendamata) seinapinnad  antiikkunsti elemendid (sambad!)

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
6
odt

Uusaja Religioon

Miks on prohvet Muhamedil islami traditsioonis selline roll, et tema karikatuuril kujutamine võib tuua kaasa rahvusvahelise konflikti? Islami mitmepalgelisus on see, millele selle religiooni käsitlemisel tuleb pöörata tähelepanu. India uskumusmaailmad- India on üks piirkond maailmas, kust on võrsunud mitmed religioossed traditsioonid, milledest osad on levinud tänaseks üle kogu maailma. Lisaks hinduismile on sellest religioonide hällist sirgunud nii vägivallatust õpetav dzainism kui sikhism, mille üks ususümbol on pistoda. Mis neid erinevaid usutraditsioone ühendab ja eristab on küsimus, millele püütakse leida vastus. Hinduism- Hinduismi kohta öeldakse mõnikord, et tegemist ei ole ühe religiooniga, vaid nimetusega religioonide dzunglile, kus teineteise kõrval elab ja tegutseb lugematu hulk erinevaid jumalaid. Ning hoolimata sellest ütleb muistne hindu pühakiri Rigveeda, et Tõde on üks, inimesed ainult nimetavad seda erinevate nimedega

Ajalugu → Ajalugu
4 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Vana-Kreeka kordamine

33) Andreion-maja kõige esinduslikum ruum, külaliste tuba. Paiknes tavaliselt õue tänavapoolses küljes. 2. Isikud (kes oli ja mida ta tegi?) 1) Perikles-tänu temale kehtis 5 saj keskpaigas Ateenas demokraatlik kord. 2) Solon-Ateena riigimees, kes kärpis aristokraatia eesõigusi ning andis lihtkodanikele suurema võimaluse riigiasjades kaasarääkimisele. 3) Prometheus-Inimesi õpetav ja aitab titaan. Õpetas inimestele tule kasutamist ja muid tarvilikke oskusi. 4) Homeros-pime laulik, kreeklased pidasid teda mitme eepose autoriks. 5) Aischylos-5 sajandi esimese poole kuulsaim Ateena tragöödia kirjanike. 6) Sophokles-Kuningas Oidukuse autor, tema teosed on peetud kõige täiuslikumateks selles zanris. 7) Pythagoras-matemaatik ja filosoof. Tema arvates põhines maailmakorraldus arvulistel suhetel.

Ajalugu → Ajalugu
24 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Loengus käsitletud materjali analüüs

Lõengus käsitletud materjali analüüs Julia Uvarova STSTB 2 kõ Eesti entsüklopeedia järgi Sotsiaalpedagoogika on kooli kasvatustööd täiendav kooliväline kultuurharidustöö, mis on abivajajat arendav, kasvatav, taastav, hüvitav, õpetav, juhendav jms. tegevus. Sotsiaalpedagoogika aitab inimesel sotsiaalselt rahuldaval tasemel ühiskonnas elada. Sotsiaalpedagoogika kui omaette distsipliin. J. Hämäläinen oma raamatus Sissejuhatus sotsiaalpsühholoogiasse kirjutab, et sotsiaal- pedagoogiline mõtteviis ja tegevus on tekkinud selleks, et ennetada ja leevendada sotsiaalset tõrjutust ja teisi sotsiaalseid probleeme pedagoogiliste vahenditega. Sotsiaalset tõrjutust

Sotsioloogia → Sotsiaaltöö
100 allalaadimist
thumbnail
14
docx

GOOTI KUNST

GOOTI KUNST Gootika tekkis 12. sajandi esimesel poolel Põhja-Prantsusmaal. Prantsusmaa on keskaegse teaduse ja luule sünnikoht. Stiili nimetus tinglik (tekkis 16-18 saj.). Siis oli terminil „gootika“ halvustav tähendus – sünonüümiks sõnadele „metsik“, „kultuuritu“, „barbaarne“. Nimi võeti idagermaani hõimu gootide järgi. 13. saj. väljakujunenud feodalism ja naturaalmajandusei vastanud enam ühiskonna arengule ja nõuetele. Arenesid linnad, elavnes kaubandus, käsitöölised jagunesid tsunftidesse. Feodaalide survele ja nõudmistele vastasid talupojad ülestõusudega, mis õõnestasid feodaalset ühiskonda. Alates 11. sajndi lõpust hakkab Euroopas kõigil elualadel juhtivat osa mängima Prantsusmaa. Gooti stiili tekkes on olulised linnade areng, keskse kuningavõimu kujunemine, rüütlikultuur, linnade sõltumatus. Filosoofia ja teoloogia areng, kiriku reformipüüded, maailma nähtuste seadmine rangesse alluvussü...

Kultuur-Kunst → Kunst
15 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

Lydia Koidula

Eesti keeles luuletamist alustas ta Pärnus, kuid esialgu olid tema luuletused vagatsevad ja sentimentaalsed. Alles Tartu vaimses õhkkonnas avaldus tema tõeline luuleanne. Esimesed luuletused avaldas 1865 Eesti Postimehes. 1866 ilmus anonüümselt tema esimene luuletuskogu "Vainulilled. Sisaldab varasemaid, ka Pärnus kirjutatud luuletusi. Valdavalt olid need tõlked ja mugandused saksa keelest. Valitseb moraliseeriv ja õpetav, paiguti usuline kallak. Kõige populaarsemaks on saanud luuletused "Kodu" ("Meil aiaäärne tänavas"), "Sügismõtted" ("Juba kase ladvalt lehed langvad"). Luuletus "Kaugelt koju tulles" kajastab juba inimese kokkukuuluvust kodumaaga. 1867 ilmus taas anonüümselt "Emajõe ööbik". On toimunud üllatav areng nii sisus kui vormis. Ülekaalus on originaalluuletused. Luulekogule annab tooni isamaaluule, mis on programmiline ja üleskutsuv

Kirjandus → Kirjandus
50 allalaadimist
thumbnail
9
pptx

EESTI KIRJAKEEL 17.-18.sajandil. Vana kirjaviis

EESTI KIRJAKEEL 17.- 18.sajandil. Vana kirjaviis "Keel ja ühiskond" X klassile 9. ptk Mare Hallop KiNG 14.10.2013 30.10.2012 17. sajandi lõpp 17. saj lõpp kirjakeele arengus murranguline: § oli tegeldud ligi 100 aastat piibli tõlkimisega, § suurem osa uuest testamendist põhjaeesti keelde tõlgitud, § olemas lõunaeestikeelne vana testamendi tõlge, 1680 suur pööre: Bengt Gottfried Forseliuse (1660 ­ 1688) § ettepanek - rahvahariduse arendamise ja rahvakoolide arendamiseks kergem kirjaviis, vana kirjaviis ehk Forseliuse kirjaviis kasutas oma aabitsas (1685 ­ pole säilinud), põhjustas keelevaidlusi piiblikonverentsidel (1686, 1687), süsteemsuse ja lihtsuse pärast võeti...

Kirjandus → Kirjandus
15 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Koduõppe liikumine

Miks valisin? Ei tea sellest midagi, tahan saada lasteaiaõpetajaks ja kui lapsevanem peaks küsima, miks ta võiks/ei võiks oma last edasi kodus õpetada, siis oskan vastata. Magistritöös tuli välja see, et need õpetajad, kes koduõppest midagi ei tea, ei ole selles suhtes kuigi sallivad ja postitiivsed ning näevad koduõppes isegi konkurentsi 2. Slaid ­ olemus Laps võib olla koduõppel vanema soovil või tervislikel põhjustel Oma lapsi kodus õpetav ema näeb koduõppes elustiili, koduõppe õpilane näeb seda pideva õppimisena ning haridusteoreetiku jaoks on koduõpe eelkõige lapsevanema vastutuse võtmine oma lapse heriduse eest . Nii vanema soovil kui tervislikel põhjustel koduõppel olevale lapsele koostatakse uue koduõppe korra järgi individuaalne õppekava. Alates sügisest 2008 on nii vanema soovil kui tervislikel põhjustel koduõpe lubatud kuni põhikooli lõpuni.

Pedagoogika → Pedagoogika alused
18 allalaadimist
thumbnail
6
odt

Miks me peame hoidma Jumala head loodut

Me elame ajal, kui hüvesid kaubastatakse, kui loodust ja atmosfääri koheldakse endiselt liiga sageli kui kanalisatsiooniauku või kui ressurssi, millel pole mingit väärtust ega hinda. Enamik maailma riike ei ole veel kindlaks määranud süsinikdioksiidiga saastamise hinda. Tööstusettevõtetel lubatakse fossiilseid kütuseid põletada ilma tekkiva saastumise tagajärgrde eest maksmata. Mittesäästev areng ohustab vaeste inimeste elatusallikaid. Piiblis õpetav majanduspõhimõte on ’’kõigile piisavalt’’ ning selle aluseks on kõigile ühiseks hüveks antud asjade jagamine(1 Ms 16). Nii piibelliku kui ka luterliku teoloogia keskmeks on armastus ligimese vastu, mis hõlmab ka tulevasi põlvi kui meie ligimesi. Minu (Tornimäe Neitsi Maarja Kaitsmise kirik Saaremaal) koguduse liikmetel tundub siiski säilinud olevat traditsioon õige looduslähedase eluviisi osas, kuna elatakse maal, kõik inimesed siin

Ühiskond → Ühiskond
1 allalaadimist
thumbnail
133
ppt

Puidutöötlemise tehnoloogia CNC pinkidel

55. Kuidas liigitatakse juhtsüsteeme korrektsioonide andmise võimaluste järgi? 56. Kuidas liigitatakse juhtsüsteeme tööreziimide järgi? 57. Kuidas liigitatakse juhtsüsteeme juhtsüsteemi mälumahu järgi? 58. Millised on CNC ­ tööpingi juhtprogrammi koostamismeetodid? 59. Mida kujutab endast juhtprogrammi käsitsi koostamismeetod? 60. Mida kujutab endast juhtprogrammi programmeerimine editor reziimis arvutis ? 61. Mida kujutab endast juhtprogrammi õpetav programmeerimismeetod? 62. Mida kujutab endast juhtprogrammi kõrgema programmeerimiskeele kasutamine? 63. Mida kujutab endast juhtprogrammi graafiline interaktiivne programmeerimine? 64. Mida kujutab endast juhtprogrammi CAD/CAM programmeerimine? Arvjuhtimisprogramm Koosneb: · Lausetest · Programmi algust tähistavatest sümbolitest · Programmi lõppu tähistavatest sümbolitest NC - programm N20 G90 G71 Programmi algus N30 G40 G80

Metsandus → Puiduõpetus
71 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Ajaloo töö küs. vastused

lugemis- ja kirjutamisoskuse levitamisele, tõlgiti usule äratavat kirjandust ja püüti ka ise kirjutada. Selle mõjud ­ vähenes kuritegevus, mõnes paigas kadus see sootuks. Tehti usinamalt tööd, oldi kõlbelisemad. Koos vennastekogudusega levis kirjaoskus. Samas hävitati vanad ehted, ohvripaigad, keelati ära peod, torupillimäng, kirevad riided, lõbustused. Eestlane oli tumedates riietes tõsine inimene. Masendav. 4. Milline oli Baltikumi valgustajate tegevus? Nende tegevus oli õpetav, hariv. Talupoegi õpetati kasvatama puu-ja juurvilja, marju, tegema nendest hoidiseid, moosi. Levitasid raamatuid, moodustasid lugemisseltse. Nende poolt tuli kaitsepookimine rõugete vastu. Välja anti ajakiri tervishoiust. A.W.Hupel ­ Osales agaralt raamatute levitamises ning lugemisseltside moodustamises. Kirjutas mitmeid teoseid kohalikest, andis välja esimese tervishoiuteemalise ajakirja. 5. Mida nõudis Browne 1765a. patent? Browne oli iirlasest kindralkuberner.

Ajalugu → Ajalugu
196 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Sotsiaalpedagoogika - essee

ühiskonna turvalisusele tervikuna. Iga inimene tahab midagi väärt olla. Eneseusu kaotanud noorel on lihtsam ennast nähtavaks teha vastutustundetu käitumisega. Täiskasvanute ülesanne on õppida noori juhtima ja suunama viisil, mis väljendab lugupidamist ja sisendab noortesse eneseusku (Walton, 2001). Sotsiaalpedagoogika üldine mõiste on: Sotsiaalpedagoogika on kooli kasvatustööd täiendav kooliväline kultuurharidustöö; ka abivajajat arendav, kasvatav, taastav, hüvitav, õpetav, juhendav jms. tegevus, mis aitab inimesel sotsiaalselt rahuldaval tasemel ühiskonnas elada (Eesti Entsüklopeedia). Koolisotsiaaltöötajale on omistatud läbi aegade erinevaid rolle- õpetaja asendaja, psühhoterapeut, sotsiaalne planeerija ja sidepidaja kodu ja kooli vahel. Tegelikult sotsiaaltöötaja tööülesanded ongi seotud kõikide nende koolielu osadega. Kuid see lai tööülesannete nimekiri on aidanud kaasa ebaselge koolisotsiaaltöötaja rolli loomisele

Sotsioloogia → Sotsiaalteadused
114 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Metamorfoos - F. Kafka kokkuvõte ja analüüs

Ma ei ole kunagi midagi sarnast lugenud ja see tekitas minus erinevaid tundeid. Minu arvates oli see teos põnev, sest ma tahtsin terve aega tead, mis temaga edasi juhtub. Kõige rohkem tekitas see lugu minus kurbust ja vastikust. Ma tundsin Gregorile terve aeg kaasa, sest tema perekond, kelle heaoluks ta nii palju oli rüganud, ei hoolinud temast enam silmapilkselt kui ta putukaks transformeerus. See oli ka õpetav teos, eriti on see kasuks tänapäeval. Selle õpetus, mis seisnes selles, et üksteisest tuleks hoolida sõltumata välimusest, oleks abiks väga paljudele noortele praeguses generatsioonis. See pani ka mind mõtlema selle teema üle järele. 15. Lisa teosest lõik/lõigud koos lehekülje numbriga, mis sulle enim meeldis või mida pead oluliseks. „Ühel hommikul rahutuist unenägudest ärgates leidis Gregor Samsa, et ta oma voodis

Kirjandus → Kirjandus
62 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Me peame rääkima kevinist essee

Kas esimesele küsimusele võib jaatavalt vastata või on ikkagi ka Eva süüdi toimunud sündmustes ? Oli Kevin nii raske iseloomuga laps kui ta oli, oleks ehk omajagu kaasa aidanud, kui Eva oleks siiralt seda last soovinud ja ei oleks juba raseduse ajal temasse vastikuse ja eelarvamustega suhtunud. Ma arvan, et sellele küsimusele ei ole kindlat ja õiget vastust, sest iga lugeja peab selle ise enda jaoks otsustama. Mina kindlasti olen kahe käega poolt, et see on üks suurepärane ning õpetav romaan ja soojalt soovitan mitte ainult tulevastel eripedagoogidel selle läbi lugeda, vaid ka kõigil teistel.

Pedagoogika → Alternatiivpedagoogika
30 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Juhtimine. Kordamisküsimused kt nr.1

Ideaaljuhul on kõik konkurentsijõud nõrgad. 33. Millised on vastavalt Douglas McCregori teooriale X ja Y inimese omadused ja oskused? X inimene (autoritaarne juhtimisstiil): laisk, teeb tööd karistuse kartuses, on vaja vahetult suunata, väldib vastutust, pole suuteline loovaks tööks. Y inimene (kaasav juhtimisstiil): töö on nagu mäng või puhkus – loomulik tegevus, on võimeline ise ennast kontrollima ja juhendama, kui on pühendunud tulemuse saavutamisele, on õpetav võtma vastutust, on võimeline loominguliseks tööks, tema intellektuaalne potentsiaal on osaliselt kasutatud. 17. Millised on kolm peamist juhtide eetilist käitumist kujundavat tegurit? Juhtide eetilise käitumise kujundavad tegurid on juhi isiksus (kasvatus, väärtushinnangud, religioon), firma (poliitika, ülemuste käitumine, kaastöötajate käitumine) ja keskkond (seadustik, ühiskonna väärtushinnangud ja kõlblusnormid, tegevusharu eetiline kliima). 33

Majandus → Juhtimine
6 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Voltaire "Zadig"

institutsioonidesse. Nad vaidlesid selle üle, milline neist uskudest on see õige ning Zadig tegi neile oma lihtsa loogikaga selgeks, et nad kõik on võrdväärsed ning et ükski kirik ega institutsioon ei saa öelda, mida inimene võib või ei või teha. See otsus kuulub ainult ühele ja ainsale Jumalale, kes on kõik loonud. Kogu see jutt käis valgustusaegsete kirikupeade pihta, keda Voltaire osavalt laimas. ,,Zadig" oli kokkuvõtvalt paljuski osas õpetav teos. Voltaire püüdis oma filosoofiaga inimeste silmi avada, andes neile mõista kõigest sellest, mis maailmas puudu oli; kõigest sellest, mis maailma kui tervikut lõhestas. Ta mitte ainult ei kritiseerinud, vaid suunas inimesi õigele mõtlemisviisile, õigeid teadmisi omandama ning loomulikult ka vooruslikkusele. Justnimelt vooruslikkus oligi ilmselt kogu teose kõige tähtsam komponent, sest ilma selleta ei oleks maailm võimeline adekvaatselt eksisteerima

Kirjandus → Kirjandus
124 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Eesti ajakirjanduse ajalugu

1825): loodusest, ajaloost, tervishoiust, esimesed raamatuarvustused, esimene pilt eesti ajakirjanduses, esimesed teabegraafikad. Kubermanguvalitsuse teatajad (ametlikud). Ma-ilm ja mõnda (Kreutzwald, 1849): väga moodne, Saksa pildiajakirja eeskujul. ERIPÄRA: autoriteks baltisakslastest vaimulikud, rahvavalgustuslik missioon, talupojale suunatud ­ õpetlik, personaalne, põimub kirjandusega, kirjakeele arendamine, jutustav maneer! 1857-1878 Rahvuslik ärkamine, õpetav ajakirjandus Perno Postimees (sõnumid kiriku- ja koolielust, põllutööst, tervishoiust, jutud, teadaanded, kuulutused. SOTSIAALPOLIITILISTE PROBLEEMIDE KÄSITLUS KEELATUD!). Järjepideva ajakirjanduse algus. Õpetas talurahva lehte lugema. Huumor, jutud, luuletused. Emotsionaalne. Üle- eestiline. Jannsen toimetas (1857-63). Eesti Postimees ­ Esimene ülemaalise tähtsusega. Ajakirj. Ainuvalitseja kuni 1878. Õpetlik, konservatiivne, rahvustunde õhutamine, hariduse propaganda

Ajalugu → Eesti kultuuriajalugu
11 allalaadimist
thumbnail
19
doc

Deklareerimisprotsessi modelleerimine

hindamislehed semestri lõpus. Dekanaat Dekanaati huvitab tudengi õpingukoormus, et määratleda tema staatus, kas ta on täis või osakoormusega, kas talle määrata õppetoetus või mitte jne. Dekanaati huvitavad tudengi deklareeritud ained, et väljastada hindamislehed semestri lõpus. Ainet õpetav instituut Ainet õpetav instituut on huvitatud õppejõudude koormusest ning õppetegevuse eest instituudile laekuvatest rahasummadest. Ülikool Ülikool on huvitatud ainete, deklaratsioonide jms statistikast. Pank-haigekassa Pank ja haigekassa on huvitatud kaudselt: kas konkreetne isik on tudeng või ei ole. Sellest sõltub kas inimesele antakse õppelaenu, nõutakse seda tagasi, kas inimene omab haigekassa kindlustust.

Filosoofia → Eetika
40 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Gooti kunst

Gooti kunst. Referaat. Sigrid Nurmeleht 10c Gootika tekkis 12. sajandi esimesel poolel Põhja-Prantsusmaal. Prantsusmaa on keskaegse teaduse ja luule sünnikoht. Stiili nimetus tinglik (tekkis 16-18 saj.). Siis oli terminil ,,gootika" halvustav tähendus ­ sünonüümiks sõnadele ,,metsik", ,,kultuuritu", ,,barbaarne". Nimi võeti idagermaani hõimu gootide järgi. 13. saj. väljakujunenud feodalism ja naturaalmajandus ei vastanud enam ühiskonna arengule ja nõuetele. Arenesid linnad, elavnes kaubandus, käsitöölised jagunesid tsunftidesse. Feodaalide survele ja nõudmistele vastasid talupojad ülestõusudega, mis õõnestasid feodaalset ühiskonda. Alates 11. sajndi lõpust hakkab Euroopas kõigil elualadel juhtivat osa mängima Prantsusmaa. Gooti stiili tekkes on olulised linnade areng, keskse kuningavõimu kujunemine, rüütlikultuur, linnade sõltumatus. Filosoofia ja teoloogia areng, kiriku reformipüüded, maailma nähtuste seadmine ...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
62 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Hariduskorraldus kontrolltöö

Kodune Kontrolltöö Palun analüüsige elitaarse hariduse põhimõtteid ning nende rakendumist eesti haridussüsteemis. Elitaarse hariduse põhimõte on valida välja võimekad lapsed ning võimaldada valitutele maksimaalne võimetekohane areng. Elitaarsus egalitaarses Eestis väljendub erakoolide ja eliitkoolide näol. Eliitkoolid põhjustavad sotsiaalset kihistumist ja eliidi ja nö pööbli teket ning erakoolidesse pääsevad need kõrgema klassi ehk eliitkihist pärit vanemate lapsed, kuna neil on raha maksta laste hariduse eest. Üks oluline elitaarse hariduse tunnus on sisseastumiseksamid esimeses klassis. Paljudes Tallinna eliitkoolides olid sellised katsed juba kasutusel, kuid hiljaaegu keelas haridusamet need ära. Nüüdsest hakkab haridusamet Tallinnas määrama lapsele elukohajärgse kooli. Mitteelukohajärgse kooli staatus ning luba sisseastumisvestluseid(katseid) korraldada jäi ainult mõnel Tallinna suurkoolil.(...

Pedagoogika → Pedagoogika
63 allalaadimist
thumbnail
18
doc

Aino Pervik

nende arendamisel. Ta haarab kergelt ka muid koolielu kitsaskohti, noorte suhteid vanematega, vanemate omavahelisi suhteid (R. Krusten 1979: 147). Kujutades ühte keskkooli lõpuklassi ja peategelasena isepäist tütarlast Nelet, on autor taotlenud sisendada suuremat sallivust teisitiolemise ja enesetoetamise eri viiside suhtes. Samuti on kirjanik välja astunud valevagaduse ja moraalse kitsarinnalisuse vastu. (R. Krusten 1995: 211). „Õhupallile“ järgnes praktilisi kodutöid õpetav „Kaarist on kasu“ (1971), juttude püüdeks on lastes tööhuvi äratamine. Autor juhib lapse tähelepanu tolmupühkimisele, pesemisele, köögitöödele, lauakatmisele, nööbiõmblemisele. Aino Pervik on kirjutanud ka mõtte- ja sõnamänguliste lühipalade kogu „Umbluu“ (1972). Perioodikas on ilmunud Pervikul ka novelle ja lastejutte (E. Nirk, … 1975: 270). Kaheosalises muinasjutus „Kunksmoor“ (1973) ning „Kunksmoor ja kapten Trumm“ (1975) on suurimaks

Kirjandus → Kirjandus
37 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Kehalise kasvatuse ja spordi alused eksami küsimused

Kehaliste võimete arendamine ja oskuste õpetamine? Idealist ja realist keskendub aine sisule Pragmatist ja eksistentsialist rõhutab kogemusi mitmesugustes tegevustes Naturalist pooldab mängulist ja enesele suunatud tegevust · eesmärgi püstitamine · vahendid, meetodid selle saavutamiseks · tagasiside õppimisel · õpitud, omandatud kinnitamine üks asi on mingi oskuse nn fundamentaalne äraõppimine teine asi on selle õpitud oskuse kasutamine teatud mängulises situatsioonis või võistlustel Kehaliselt haritud inimene on (4) *on omandanud liigutusoskusi mitmesugusteks kehalisteks tegevusteks *on kehaliselt vormis *osaleb regulaarselt kehalises tegevuses *omab teadmisi kehalise tegevuse kasulikkust ja oskab neid kasutada *väärtustab kehalist tegevust ja selle osatähtsust tervislikule eluviisile Keh. kasvatus ja sport kui akadeemiline distsipliin(3)? *On üks akadeemilisi aineid, mis hõlmab endast nii õpetust kui teooriat *Kehalise...

Sport → Sport/kehaline kasvatus
24 allalaadimist
thumbnail
26
docx

UJUMINE

TALLINNA ÜLIKOOL Terviseteaduste ja Spordi instituut Kehakultuur UJUMINE Referaat Sisukord Sissejuhatus.......................................................................................................... 3 Ujujate tehniline ettevalmistus..............................................................................4 Ratsionalse ujumistehnika alused......................................................................4 Ujumistehnika efektiivsus...............................................................................5 Ujumistehnika täiustamine ja tehnilise ettevalmistamise protsess.................6 Ujumistehnika täiustamine enesekontrollivõtete kasutamisega....................10 Tehnikaalne ettevalmistus................................................................................ 10 Kokkuvõte........................................................

Sport → Ujumine
33 allalaadimist
thumbnail
42
doc

Automatiseerimistehnika vaheeksam II kordamisküsimused vastustega

AUTOMATISEERIMIS TEHNIKA VAHEEKSAMI KORDAMISKÜSIMUSED MES0040 1. Suhtelised ja absoluutsed koordinaadid APJ pingi programmeerimisel, nende tähistamine juhtprogrammides. Tooge näide ja joonistage skeem. AJP süsteemides on kasutusel ristkoordinaadistik, kus on koordinaatide tähised määratud vastavalt ISO nõudmistele. Liikumisi telgede suunas absoluutsetes koordinaatides tähistatakse tähtedega X, Y, Z ja suhtelistes koordninaatides U,V,W ning pöördeid ümber telgede vastavalt A, B, C. X- koordinaat paikneb alati horisontaalselt, Z koordinaat langeb kokku instrumendi teljega, treipingi puhul spindli teljega. AJP pinkide programmeerimisel kasutatakse koordinaatide etteandmiseks kaht varianti. Esimesel juhul antakse järgmise punkti koordinaadi väärtus mõõdetuna eelmisest punktist, tegemist on suhteliste koordinaatidega (kasutatakse ka terminit programmeerimine juurdekasvudena). Teisel juhul toimub koordinaati...

Tehnika → Automatiseerimistehnika
193 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Maailma kirjandus

Antiik: Eepos ja eepiline laul Hesiodos: 7.saj alg e.m.a. Sündis väikeses Boiootia linnakeses Askras Helikoni mäe nõlval, kuhu ta isa oli asunud Väike-Aasia aioolia aladelt. Meieni on tervikuna jõudnud 2 eepost: jumalate põlvnemisest jutustav eepiline kataloog Teogoonia ja põllumehi õpetav Tööd ja päevad. Katkendeid on säilinud ka eepilisest kataloogist Naiste kataloog, mis räägib erinevate kreeka kangelaste ja nende emade põlvnemisest; ülejäänud teostest on alles vaid fragmente. Homerose ja Hesiodose eeposi võrreldi juba antiikajal. Töödes ja päevades esinev viide Hesiodose võidule rapsoodide võistlusel inspireeris mitmeid lugusid tema võistlusest Homerosega. Alkidamase jutustusele toetuvas populaarses loos Homerose ja Hesiodose

Kirjandus → Kirjandus
44 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Eesti keele metoodika kordamiskusimused 2015

Eesti keele metoodika I eksami küsimused 2015 1. Mis on hariduse eesmärk? Hariduse eesmärk on: luua soodsad tingimused isiksuse, perekonna, eesti rahvuse, samuti rahvusvähemuste ja Eesti ühiskonna majandus-, poliitilise ning kultuurielu ja loodushoiu arenguks maailma majanduse ja kultuuri kontekstis; kujundada seadusi austavaid ja järgivaid inimesi; luua igaühele eeldused pidevõppeks. 2. Millistest arenguteooriatest lähtutakse õppekavade koostamisel? Millisest arenguteooriast lähtub praegu kasutusel olev RÕK? Nimetage olulisemad põhimõtted. (tabel) Kognitiivse konstruktivismi (Jean Piaget, John Dewey): Stadiaalne areng; Õppija aktiivne. Õpetaja on partner, suunaja ja toetaja; Õppija vajaduste ja kogemuse, õpistiili arvestamine; Uut infot tõlgendatakse ja struktureeritakse oma maailmapildi ja varasemate teadmiste terviku valguses. Sisemine motivatsioon ­ õpi...

Pedagoogika → Pedagoogika
15 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Sue Cowley “Õpetaja õpiabi”

Tuleks välja uurida, kas nad käituvad nii ainult minu tunnis või ka teistel õpetajatel on klassiga probleeme. Seejärel tuleks aru saada, kas põrgulikult käitutakse vaid mõnes teatud aines või on õpilastele kõik ained vastukarva. Näiteks toob Susan Cowley välja, et algkoolis võib klass muutuda rahutuks matemaatika ülesandeid lahendades ja põhikoolis hoopis keeli õppides. Kui klass käitub väga halvasti ainult minu tunnis ja õpilastele ei meeldi minu õpetav aine, siis tuleb klass korralikult ette võtta. Põrgulik klass on sarnane lobisemishimulise klassiga. Ka selles situatsioonis tuleb jääda endale kindlaks ja rahulikuks ning õpilaste peale mitte ärrituda ega karjuda, sest selline käitumine võib õpilasi veelgi enam innustada erinevatele ulakustele. Tavaliselt on põrgulikus klassis olemas vähemalt üks liider, kes ka teisi innustab halvasti käituma. Mina püüaksin selle õpilasega nelja

Kirjandus → Kirjandus
6 allalaadimist
thumbnail
16
doc

Lapse areng ja arvuti

Osa mänge on nii verised, et toovad täiskasvanulegi hirmujudinad ihule. Kindlasti on teile tuttav olukord, et koolist tulles tahetakse kohe arvuti taha minna. Oleks tore, kui vahel ununeb ka arvuti muude, toredamate toimetuste keskel aga sootuks. Peres võiks olla 6 kokkulepe, et vägivaldseid mänge ei mängita. Vägivalla mõiste tuleks lapsega üheskoos arutledes selgeks teha ­ see oleks lapsele ühtlasi elust arusaamist õpetav harjutus. Arvuti ega televiisor ei tohi täita lapsehoidja rolli ­ kuigi pahatihti see just ongi õlekõrs, mis annab vanematele aega oma asju toimetada. Ennekõike peab arvuti last arendama. Internetis on palju arendavaid mänge, aga on ka palju saasta. Lapsevanem lihtsalt peab olema valikute langetamise juures, sest tegelikult ju vastutab vanem otseselt selle eest, mida laps mängib, mida internetis teeb. (Miksonn 2007: 3)

Informaatika → Informaatika
91 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Immanuel Kant

Järelikult tuleb tegelda keskpärastega." - 1755 aastal ta promoveerub ja asub ülikooli juures tööle eradotsendina. - Alles 15 aastat hiljem saab loogika ja metafüüsika professuuri, mida peab elu lõpuni. - Herder: "Oma õitsvamatel aastatel oli tal noore poisikese lõbusus, tema avatud mõtlemiseks loodud pea oli täis hävitamatut erksust ja rõõmu, mõtterikkaim kõne voolas huultelt, kasutas nalju, anekdoote ja teravmeelsusi, tema õpetav ettekanne oli kõige meeldivam ajaviide. Ta julgustas ja sundis ise mõtlema." - 40 aastat peab ta loenguid matemaatika, füüsika, geograafia ja antropoloogia kohta. - Kanti elu on sündmustevaene. Ta võib rääkida võõrastest maadest, kuid ei lahku kunagi Königsbergist. - Põhjuseks oli ka lapsepõlvest kaasa saadud nõrk tervis, üks õlg oli pisut kõrgem kui teine. - Seoses nõrga tervisega paneb ta paika omaenese päevakorra ja toidumenüü.

Filosoofia → Filosoofia
136 allalaadimist
thumbnail
15
doc

Keskaja kirjandus

6) Miks on piibli tõlkimine igat kultuuri rahva jaoks oluline? Kuna piibel oli paljude jaoks suur loomeläte. Seal oli palju erinevaid kirjanduszanreid koos ning just see on muutunud ta eriliseks. See oli selle keele arngu jaoks väga suure rolliga. See aitas arendada konkreetset keelt. Saadi väga palju aimu erinevast kirjanduszanritest ja see aitas arendada kirjandust edasi. Tänu oma keelde tõlkimisele jõudis see inimestele paremini kohale, mis seal raamatus öelda taheti. Seal oli ka õpetav osa, mõtlemise- ,keele- ja kirjanduse arendaja. See näitas, et rahvas kes oli tõlkinud enda jaoks selle olid kultuursed. 7) Kui paljudesse keeltesse on seda tõlgitud? Tõlgitud on piibel umbes 300sse keelde. 8) Kes ja millal tõlkis piibli eesti keelde? Käsikiri valmis 1736. Aastal ning välja anti eestikeelne piibel 1739ndal aastal. Tõlkjaid oli mitu, kuid kõige tähtsam oli kirikuõpetaja Anton Thor Helle. 9) Millliseid käske lisaksid tänapäeva piiblisse?

Kirjandus → Kirjandus
113 allalaadimist
thumbnail
24
docx

Laste- ja noortekirjanduse konspekt

Lastekirjanduse funktsioonid: 1) esteetiline – hedonistlik külg, mängulis-artistlik külg, leiutav, meelelahutav, puhastab külg 2) tunnetuslik – õpetuslik, kasvatuslik, ''Nii või naa'' Eno Raua esimene selline raamat, Aabits 3) väljenduslik funktsioon 4) kommunikatiivne – hõlmab sotsialiseerumist 5) fiktsionaalne – õhutab fantaasiat ja kujutlusvõimet, ''Sirli, Siim ja saladused'' Aabits – kindlasti on see tähestik, õpetav funktsioon. Esimesed eestikeelsed aabitsad pärinevad 14. sajandist, teosed Rootsis Lundi ülikoolis. Lastekirjanduse kujunemine on kujutatud järgmiselt: *rahvaluule ja täiskasvanute kirjanduse töötlused *didaktilised lood aabitsates ja vaimulike raamatutes *lastekirjandus kui iseseisev süsteem, teatava žanri ja laadiga *polüfooniline mitmehäälne kirjandus Lastele hakati lugemisvara väljastama reformatsioonidega kaasnenud emakeelse rahvahariduse ideede ajal

Kirjandus → Laste- ja noortekirjandus
55 allalaadimist
thumbnail
17
doc

Pascali põhitõed

PASCAL 1. loeng. Looja - N. Wirth, nimi B. Pascali (1623-62) järgi. + Üldotstarbeline, hästi õpitav ja õpetatav, head stiili õpetav, kergesti loetavad programmid. Struktuurprogrammeerimise klassikaline keel. - Standardis puuduvad madaltaseme vahendid jms. -> suhteliselt aeglane programm, arvutist "viimast võtta" on raske/võimatu. Enamlevinud IBM PC-tüüpi arvuteil (Turbo Pascal, Object Pascal (Delphi) jm), kuid ka UNIX ja VAX süsteemides. SUN-i Pascal (meie töövahend) - üldiselt standard-Pascal. Märkus edasijõudnutele. moodulitehnika (UNIT) sellisel kujul ei tööta. andmetüübid - standardsed + string ja alpha. (string - 255 sümbolit, alpha - 10 sümbolit ) Üldised juhised: ·programm koosneb lausetest. Iga lause on soovitav kirjutada eraldi reale, rea lõpus vajutada -klahvi. ·Üldiselt iga lause lõpus semikoolon (;), esineb erandeid. ·Suur- ja väiketähed on erinevad märgid: 'A' ja 'a' on kaks ise asja. Programmilaused (võtmesõ...

Informaatika → Informaatika
30 allalaadimist
thumbnail
18
doc

Keskkonnapoliitika ja –juhtimissüsteemid eksamiks

meetmeid (maksud), kui ka turumeetmeid nagu kaubeldavad load, mitte niivõrd tulemi reguleerimist. Majandushoovad pole suutelised täielikult tagama keskkonnakaitse eesmärkide täitmist, sest osa loodusest pole majanduslikult hinnatav Keskkonnapoliitika vahendid saab jagada kolme rühma: 1. seadusandlik ehk sundiv (nt keskkonnanormid, saasteload); 2. finantsmajanduslik ehk stimuleeriv (nt keskkonnamaks, kaubeldavad load, tagatisrahasüsteem); 3. sotsiaal-kommunikatiivne ehk õpetav ja veenev (nt keskkonnainfo avalikustamine, üldsuse kaasamine, keskkonnamärgised, vabatahtlikud keskkonnalepped). Teise jaotuse järgi, mis baseerub riigi sekkumise määra ja valitsuse käitumise järgi, eristatakse: 1. kõrvalehoidvat 2. apelleerivat 3. tasakaalustavat 4. stimuleerivat 5. otsustavat 6. osalevat 7. ettekirjutavat 8. direktiivselt planeeritavat 12.Keskkonnamaksud keskkonnapoliitika elluviimiseks.

Loodus → Keskkonnapoliitika
13 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Eesti teatri ajalugu II

olid küll maalitud realistlikult, kuid oli näha, et nad on loodud kunstiliselt. Ruum oli puhtalt keskkond, ta ei iseloomustanud tegelast. Ei olnud ka aktiivset ruumi kasutamist. 3. Võrrelge Ilmar Tammuri ja Kaarel Irdi lavastajakäekirja. Kaarel Ird oli jõuline teatrijuht. Paljud tema põhimõtted lavastaja ja t-juhina pärinesid Menningult. Menningule sarnaselt hindas lavastaja Ird harmoonilist ansamblimängu ja realistlikku teatriesteetikat. Tema jaoks oli oluline teatri õpetav roll ja töö publikuga. Ird pidas oluliseks kaasaegsete eesti autorite ergutamist uute näidendite kirjutamisele. Tema omapäraks on aga see, et ta tegi nii sõna- kui muusikalavastusi, mida tingis tema juhitud teatri mitmezanrilisus. Ta tõi sageli lavale rahvalike, sageli muusikaga seotuid algupärandeid. Just tema ajal jõudis Vanemuises algupärandite osakaal kogurepertuaarist, võrreldes teiste teatritega, 35%-ni. Ta

Kategooriata → Üldine teatriajalugu
155 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Keskkonnakaitse, looduskaitse

Keskkonnakaitse Keskkonnakaitse ­ looduse ja inimese lähiümbruse kaitse ning hoolitsus inimese eest, lisaks organismide ja koosluste kaitse nende enda väärtuse pärast. *Keskkonnakaitse kitsamas mõttes ­ looduse kaitse kahjustuste eest. *Keskkonnakaitse ­tegutsemisviisid, millega hoidutakse keskkonda kahjustamast. *Looduskaitse ­ tegevus, mille eesmärk on teatud keskkonnaseisundi säilitamine või saavutamine. *Keskkonnakaitsmine on ühteaegu reformistlik mõtteviis ja praktiline tegevus, mis on vastuvõetav nii valitsusele kui ka elanikkonnale. *Ta kutsub üles looduslike ressursside kasutamise arvestama reaalsete võimalustega, ökosüsteemide kandevõime ja taluvuse piiridega. *Keskkonnakaitse on tegevus, mille abil püütakse hoida ja kaitsta keskkonda inimtegevuse negatiivsete mõjude eest. *Keskkonnakaitse hõlmab ühiskonna, organisatsioonide ja üksikisikute tegevust, mille eesmärk on inimese vahetu elukeskkonna ja ka looduse kui terviku kaitse ...

Loodus → Keskkonnakaitse ja säästev...
63 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun