Kappide moodulid koos arvuti juhitud Pakkide säilitamine, edastamine ja lukusüsteemidega tagastamine (1). 2.4 Tarkvaralahendused Cleveroni logistikalahenduse juurde kuuluvad tarkvaralahendused, mille abil pannakse kogu süsteem ja äriprotsessid toimima. Kõik pakiautomaadid ja sorteerimise infosüsteemid on ühendatud interneti abil ühtsesse võrku ning võrgu abil suhtlevad erinevad tarkvaramoodulid teineteisega, juhivad riistavara ning edastavad vajalikku infot. Cleveroni tarkvaralahendused võimaldavad · Saada pidevalt infot kõigi pakiautomaatide võrgus liikuvate ja liikunud saadetiste kohta. · Jälgida pakiautomaatide tehnilist korrasolekut reaalajas ning saada teavitusi...
TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Informaatikainstituut Infosüsteemide õppetool Iseseisev töö aines 'Infosüsteemide projekteerimine': Kino infosüsteemi strateegilise arenduse dokumentatsioon Teostajad: Indrek Kempi (001546) Pärtel Lias (010617) Eero Ringmäe (010636) Õpperühmad: LAP51 ja LAP 52 Juhendaja: Lea Elmik Tallinn 2003 Autorideklaratsioon:...
instituut Turunduse õppetool Terttu Kadarpik KÜLMUTUS- JA KÖÖGISEADMETE TURUNDUS KODUTURUL Turunduskontroll Juhendaja: Dotsent Ann Vihalem Tallinn 2007 Sisukord Sissejuhatus...................................................................................3 1.Turg...........................................................................................4 2.Tarbijad.......................................................................................4 3.Konkurendid.................................................................................5 4.Teenus........................................................................................6 5.Strateegia...
Klassikaline tasakaalus tulemuskaart jagab strateegiast tulenevate eesmärkide elluviimiseks vajalikud tegevused neljaks tasakaalustatud valdkonnaks. · Finantsid · mida ootavad meilt omanikud ja rahastajad? · Kliendid · millist toodet/teenust ootavad meilt sise- ja väliskliendid? · Sisemised äriprotsessid · mida peame tegema hästi, et huvipoolte ootusi ja vajadusi rahuldada? · Õppimine ja areng · mis valdkondades peaksime arenema, et säilitada oma eelised konkurentide ees? · Lahendada tekkinud mõõtmisprobleem · Visioon tulevikuväärtuse loomisest · Fookus strateegia elluviimisele TTK võimaldab lisaks finantstulemustele kontrollimisele jälgida, mil määral suudedakse...
eelkõige majanduslik kasum. Et siis peaküsimused peaksid olema umbes sellised: · Kas veebilehekülg toob meile kliente niipalju juurde, et selle ülalhoid on põhjendatud? Kas veebilehekülje kinnipanemine viib meilt kliente ära? · Kas veebileheküljega saab siduda ettevõtte äriprotsesse nii, et kulud väheneksid? Milliseid äriprotsesse tuleb muuta? Milliseid uusi äriprotsesse tuleb luua? Millised äriprotsessid tuleb asendada? · Millist koolitust ja ümberõpet tuleb ettevõtte töötajatele (IT, mitte IT) korraldada seoses tänaste ja homsete muudatustega äriprotsessis?...
- 15 - 3. PROTSESSID 3.1. Protsessi mõiste Protsess on igasugune üksiku või mitmeosalise tegevuse loogiline järjestus, mis viib kliendi nõudeid rahuldava toote valmimiseni või teenuse osutamiseni. Protsessil on sisend ja väljund ning ta lisab väärtust ja on korratav. Tüüpilised äriprotsessid on: Tellimuse läbitöötamine Tootearendus Tootmine Sisseost Personali arendamine Klienditeenindus Tooteplaneerimine Turundus Müük Ühist omavad kõik väärtusloome keti protsessid. Igaühel neist on ettevõtte edukusse teatud panus, mis aga oma kaalukuselt on erinev. Kui lähtuda sellest, et ainult vigadeta protsessid toodavad vigadeta tooteid ja teenuseid, siis on loogiline ja mõttekas kindlustada ära...
ITIL CoBit 2002-2003 tekkis infosüst. metoodika. Kujunes välja tarkvarade kasutamis metoodika. 4 võimast ülemaailmset muutust ettevõtetes 1. Globaliseerumine ka majanduslik. Ebay,amazon,alibaba. Turg on globaliseerunud. Konkurents maailmaturul. Tekkisid globaal tarnimissüst.-d. 2. Tootmise automatiseerimine võimaldab kiiresti toota piiramatu arvu tooteid. Vaja spetsialiste. Tootmine on muutunud teadmistepõhiseks. Tootmine alguses ja hiljem on hinnapoolest sama. Arendus ja reklaam on tasutud ja poole aasta pärast toode poole odavam. Eluiga lühike. 3. Ettevõtete toote turuletoomine. Toote turuletoomine kiirendab uue toote arenduse ja turule toomist. Produkt vananeb moraalselt juba valmistamiseajal 4. E-firmade rajamised Intranet- ettevõtte...
IT STRATEEGILISE JUHTIMISE LÜHITUTVUSTUS Strateegilise juhtimise 2 käsitlust ·Ettevõtte ärieesmärgid võivad olla ka IT- põhised, näiteks e-tehnoloogia evitamine ·Sellise ettevõtte IT ja äristrateegia vahekorda kujutab IT STRATEEGILISE JUHTIMISE LÜHITUTVUSTUS IT strateegia ja äristrateegia vahekord ·IT on äri karkass (framework) ·paljud IT protsessid (või isegi enamik neist) on äriprotsessid pole haruldane, et ettevõttel ei ole ainsatki IT toeta protsessi, ·IT häiretega kaasneb äri seiskumine, infotehnoloogiata pole äri üldse mõeldav, (eelkõige uued) tooted on IT-põhised ·IT kulud/maksumus on oluline konkurentsivõime näitaja ·IT kulud on tihti kuni 20% ettevõtte käibest. IT STRATEEGILISE JUHTIMISE LÜHITUTVUSTUS Juhtimise strateegia hierarhia võimalus on Üks eesmärkide organiseerimise hierarhiate kasutamine....
Soodustab koostööd 3. Annab võime äriprotsesse tõhustada soodustab kiiret äriprotsessi juhtimist. SOA tüübid 1. Teenuse arhitektuur See on füüsiline disain üksikust teenusest, mis ümbritseb kõik ressursid teenusega. Sinna alla kuuluvad: Andmebaasid Tarkvara komponendid XML raamistikud 2. Teenuste materjalide arhitektuur Koosneb teenustest, mis automatiseerivad äriprotsessid . SOA tüübid 3. Teenuste kompositsiooni arhitektuur Teenustepõhise arhitektuuri tuum Koosneb üksikutest teenuste arhitektuuridest. 4. Teenustepõhine ettevõtte arhitektuur Ühendab teenuse, kompositsiooni ja materjalide arhitektuurid ja lisaks kõik ettevõtte tehnoloogilised ressursid, mis kasutavad neid arhitektuure. Puudused Metaandmete käsitlemine Teenuste omavahelises suhtluse kohta informatsiooni tagamine ja haldamine võib minna keeruliseks....
Usaldusväärsus ja turvalisus on igal juhul eduka äri toimimisel eelduseks. E-äris on suur tähtsus usaldusel ja kommunikatsiooni selgusel. Interneti laialdane levik on andnud ettevõtetele uue ärisuhete algatamise koha, mis on viinud kõik äriprotsessid on-line keskkonda. Järgneval joonisel e-äri suhete võrgustikust on näha, kuidas toimub ühenduse võtmine mitme äripartneri vahel. 27. Millega tegelevad IKT hooldus ja kasutajatugi? töökohade paigaldamine, nende hooldus, viiruskaitse, töökohtade andmete varundus, tarkvara uuendamine töökohtadel. Kasutajatugi IT probleemide lahendaja, või suuremates organisatsioonides terve osakond (HelpDesk, peer-to-peer), kelle üldisteks ülesanneteks on: veasituatsioonide registreerimine,...
Andmed salvestatakse andmehoidlatesse, kust need peavad olema rakendussüsteemide jaoks kättesaadavad. · Infosüsteemide hetkeseis ettevõttes/organisatsioonis Infosüsteemidealast hetkeseisu ettevõtetes iseloomustavad alljärgnevad märksõnad: killustatud ja/või dubleeritud äriprotsessid ülekattega, omavahel kokkusobimatud ja killustatud infosüsteemid ja andmehoidlad IT süsteemid, rakendused ja andmehoidlad on loodud ettevõtte konkreetse allüksuse jaoks arvestamata ettevõtet kui tervikut · Ettevõtete/organisatsioonide kriitiline nõue Selleks, et konkurentsis püsida, on ettevõtete jaoks kriitiliseks nõudeks nende võime pidevalt oma tegutsemist parendada. Võtmemõisteteks on tegutsemise agiilsus (lihtsus) ja paindlikkus. Selleks,...
Ettevõtte/organisatsiooni mõiste Oma olemuselt on organisatsiooni puhul tegemist inimeste grupiga, mille liikmed annavad oma kohustuste/vastutuspiirkonna raames panuse mingi ühise eesmärgi täitmiseks teevad koostööd mingi tulemuse saavutamiseks. Organiseeritud ja koordineeritud inimeste grupp koos vastavate tööviiside, reeglite, rutiinide ja vastastike ootustega, kes koos töötades üritavad saavutada ühiseid eesmärke. Ettevõtet defineeritakse kui vastastikuses sõltuvuses olevate ressursside eesmärgipärast kombinatsiooni. Ettevõtte/organisatsiooniga seotud huvigrupid omanikud raha vm mõõdetava väärtuse teenimine; kliendid vajaduste rahuldamine läbi väärtuse omandamise; juhid minimaalsete kuludega maksimaalsete tulemuste saavutamine; töötajad turvaline ja rahuldustpakkuv töökeskkond. Infosüsteemi mõiste Tehnilises käsitluses mõistetakse infosüsteemi all omavahel seotud komponentide (riistvara, tarkvara, kommunikatsiooniseadmed ja a...
Mis on tarneahel 1.TASAND Ettevõttesiseste tegevuste ning otseste tarnijate ja klientide võrgustik 2.TASAND Logistiline torujuhe algtarnijast lõpptarbijani Omavahel seotud logistilised tegevused 2. Virtuaalsed tarneahelad, 3 põhitunnust Töötajad asuvad paljudes erinevates paikades Struktuur kiiresti muutuv Paljusid funktsioone täidavad partnerid 3. Tarneahela äriprotsessid . Mis ahelas, mis üle. Kliendisuhete haldamine, klienditeeninduse korraldus, nõudluse juhtimine, tellimuste täitmine, tootmisvoo juhtimine, tarnijasuhete haldamine, tootearendus ja turuletoomine, tagastuste haldamine Tootja sisseost, tootmine, turundus ja müük, finantsid, logistika, tootearendus 4. Tarneahela juhtimise erinevused traditsioonilise juhtimise logistikaga Tarneahel on ühtne tervik, mitte fragmenteeritud elementide jada....
Veel peetakse organisatsiooni muutuste läbiviimisel oluliseks organisatsioonikultuuri teemat, sest see võib positiivselt või negatiivselt mõjutada muutuste läbiviimise protsessi (Lorsch; 1986; Martin 1992). Boddy ja Macbeth (2000) leidsid, et piisavate ressursside eraldamine omab statistiliselt olulist mõju projekti tulemusele. Kombineerides neid uuringute tulemusi selgub, et projekti keskkonna moodustavad: äriprotsessid , tehnoloogia, ressursid, struktuur ja tööjaotus, inimesed ja nende pädevused, organisatsioonikultuur, mõjujõud. 11 Projektid püüavad muuta ühte või enamat elementi oma keskkonnas. Projektijuht loob nö. uued reeglid (Walsham 1993) lootes, et töötajad muudavad oma käitumist vastavalt nendele. Omavahelise suhtlemise tulemusena kujundavad töötajad uue süsteemi tehes...
Valdavalt kasutatakse valmis tooteid (juhtiv tootja on SAP). Eelised: · Organisatsiooniline paindlikkus ja agiilsus (kiire reageerimine võimalikele probleemidele) · Tugi otsuste tegemisel (organisatsiooniülene ülevaade, adekvaatsemad otsused) · Kvaliteet ja tõhusus (tõhusamad äriprotsessid , parem klienditeenindus, tõhusam tootmine/tarnimine) · Kulude vähenemine Puudused: · ERP süsteemidesse sisse ehitatud äriprotsesside tugi lähtub enam levinud headest praktikatest · ERP süsteemid on keerulised ja juurutus on pikk ettevõtmine · ERP süsteemi juurutamisel on lihtne teha vigu, vajalik on väga põhjalik eelnev analüüs 46. Milliseid klientidega seotud tegevusi toetab organisatsioonis klientide haldussüsteem (CRM)?...
Infosüsteem võib aidata juhte ja töötajaid probleemide analüüsil, keerukate teemade visualiseerimisel ja uute toodete loomisel. 3. Infosüsteemide hetkeseis ettevõttes/organisatsioonis: killustatud ja/või dubleeritud äriprotsessid ülekattega, omavahel kokkusobimatud ja killustatud infosüsteemid ja andmehoidlad IT süsteemid, rakendused ja andmehoidlad on loodud ettevõtte konkreetse allüksuse jaoks arvestamata ettevõtet kui tervikut. 4. Infosüsteemi üldised eesmärgid- IT infrastruktuuri, andmete ja kogu ettevõtet hõlmavate andmetöötlussüsteemide planeerimine; loomine või hankimine; rakendamine ja haldamine ; uute IT võimaluste jälgimine ning nende kaasamine organisatsiooni...
Roost , TTÜ Informaatikainstituut, Loengukonspektid aines Süsteemianalüüs, 2014 IDU 5360 SÜSTEEMIANALÜÜS Loeng 1. Sissejuhatus (kontseptuaalsesse) süsteemianalüüsi. Aine fookus Aine taust Eesmärgid ja õpiväljundid Aine korraldus Aine fookus KONTSEPTUAALNE SÜSTEEMIANALÜÜS VALDKONNA ANALÜÜS TARKVARA NÕUETE ANALÜÜS ITERATIIVNE ARENDUSPROTSESS Fookus: Kontseptuaalse süsteemanalüüsi meetodite rakendamine valdkonna ning tarkvara nõuete detailseks analüüsiks iteratiivses arendusprotsessis Aine taust Analüüsi ained: 1. Sissejuhatus infosüsteemidesse (IDU 3350) või Modelleerimine (IDU 3355); -> 2. -> Süsteemianalüüs (IDU 5360) -> 3. -> Infosüsteemi strateegiline analüüs (idu0021) ehk Ettevõtte äriarhitektuur (idu1321) Aine on eelduseks (OIS) IDU5661 - Infosüsteemide projekteerimine, IDU0050 - Objektorienteeritud disain, IDX5010 - Struktuuranalüüs ja ekspertsüsteemide te...
Millise süsteemiliikiga on tegemist? Vali üks: a. Expert System b. Decision Support System c. Management Information System d. Transaction Processing System Küsimus 2 Tegevus "Alternatiivide võrdlemine" on seotud järgmise SLDC etapiga: Vali üks: a. Süsteemi analüüs b. Süsteemi planeerimine ja valik c. Süsteemi teostus ja kasutamine d. Süsteemi disain Küsimus 3 Systems planeerimine ja valik on seotud järgmiste tegevustega: Vali üks või enam: a. Süsteemi piirete ja mahu määramine b. Parima lahenduse soovitamine c. Dokumentatsiooni koostamine d. Nõuete kindlakstegemine e. Vajaduse identifitseerimine Küsimus 4 Infosüsteemi arendamise elutsükkel on sammude jada, mis on vajalik infosüsteemi arendamise haldamiseks. Mis on elutsükli neljas samm? Vali üks: a. Infosüsteemi väljavalimine ja planeerimine b. Infosüsteem...
Lisaks investeerimisvõimalustele mõjutavad dividendipoliitikat: • Ettevõtte kapitali struktuur ja sisemiselt loodava kapitali olemasolu 5.Eestis kasutatakse Euroopa Komisjoni (VKE) suurusega ettevõtete määratlust. Millised on need kategooriad? • keskmise suurusega ettevõtted, väikeettevõtted, mikroettevõtted 6.Tasakaalustatud tulemuskaart sisaldab neli tasakaalustatud valdkonda. Milline neist on vale? • Finantsid • Laenud • Kliendid • Sisemised äriprotsessid • Õppimine ja areng 7.Milline tooduist ei ole investeeringuprojekti hindamise etapp: • Esialgne projektiga tutvumine • Üksikasjalik projekti hindamine • Autoriseerimine •Alginvesteerimine • Rakendamine • Järelvalve • Investeeringu järgne audit 8.Raha paigutamist pikemaks ajaks ja kindla, kestva hilisema kasusaamise eesmärgil nimetatakse • Mahutamiseks 9.Kapitaalremonti/rekonstrueerimist võib defineerida kui • Reaalinvesteering 10.Kui kasumiindeks e...
Ettevõtjaks sünnitakse, mitte ei saada. 2. Ettevõtjaks olemine on ainus võimalus olla täielikult sõltumatu, iseenese boss. 3. Ettevõtlusega võib üleöö rikkaks saada. 4. Parem on olla ettevõtte ainuomanik, kuna siis jääb kogu teenitav tulu endale. 5. Ettevõtte võib rajada, kasutades teiste inimeste raha (nt võttes pangalaenu või saades hankijatelt krediiti) ja riskides ise vähesega. 6. Raha teeb raha. 7. Ettevõtja edu määrab suuresti õnn ta oli kogemata õigel ajal õiges kohas. Teadmised ja oskused on seejuures vähe olulised. 8. Ettevõtja peamine motivaator on raha, ta tahab teenida suurt kasumit, et saaks seda kulutada. 9. Ettevõtja on tegutseja, mitte mõtleja. Ettevõtja võtab suuri riske. 10. Ettevõtte rajamise järel saab oma ärist kohe ära elada ETTEVÕTLUS on tulu saamisele suunatud iseseisev (majandus)tegevus (mis on kooskõlas seaduse ja moraalinormidega) · peale ettevõtjate võivad ettevõtlusega tegeleda (ehk t...