Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"äripartnerid" - 56 õppematerjali

äripartnerid on olenemata soost võrdsed • klient on „kuningas“
thumbnail
1
odt

Poliitiline eetika

Eetika on tänapäeval eelkõige teoreetiline distsipliin, mis uurib inimeste ühiskondlikku koosolu, ühiskonna ja inimese suhet kõige üldisemas mõttes ning püüab anda vastavaid seletusi ja põhjendusi. Kirjutan siin essees spetsiifilisemalt poliitilisest eetikast. Tallinna linnavolikogu esimees Toomas Vitsutile ja Tallinna linnaplaneerimisameti juhataja Toomas Õispuule kuulunud ettevõte tegeles lõhkeaine veoga Liibüasse, see pole ju kohe kindlasti eetiline ? Meeste äripartnerid olid Arco Vara asutajad, Arti Arakas ja Richard Tomingas, kes ostsid laeva, mille Vitsuti ja Õispuu firmale välja rentisid vaid 1 krooni eest, mehed oli mõlemad osanikud laevafirmas nimega ,,Eastern Shipping Group". Algselt meeste äsja loodud firma palkas eestist neli meremeest, ning saatsid nad Bulgaariasse sadamalinna laevale nimega ,,Balkan Star" järgi, hiljem selgus, et laev oli varem juba rajalt maha võetud, relvaveo kahtlustega. Meremeeste sõnul

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
12 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Jaan Kross- Tahtamaa

. Lingo Luuk ilmub Aabel Haljandi korteriuksetaha ja teeb talle ärilise ettepaneku. Lingo soovitab Aabelil nõuda endale talukoha omandiõigus ja siis müüa maa Lingole,et see saaks sellel maal asuvat muda hakata eksportima välismaale. 2. Kes on Lingo Luuk, millised suhted olid Aabeliga? Lingo Luuk on ökonoom, kes elab Rootsis. Tema tegi Aabelile ettepaneku nõuda endale Tahtamaa omandiõigus ja sinna rajada mudaravila. Edaspidi saidki Lingost ja Aadelist äripartnerid. Lingo investeeris ärisse 4 miljonit, Aabel andis maad ja nii loodi äri. Tegeleti mudaraviga, ehitati Tahtamaale sanatoorium, puhkemajad ja eksporditi muda. 3. Millised olid Aabeli, Marge ja Elmari suhted? Aabel( tõlkis luuletusi eesti keelde) ja Marge(südamehaiguste arst) tutvusid rongis, nad said kohe jutule ja olid üksteise jaoks sümpaatsed. Hiljem viis saatus nad kokku Aabeli klassivenna sünnipäeval, alates sellest sünnipäevast olid nad kohtunud regullaarselt aastaid

Kirjandus → Kirjandus
152 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Suhtlemisoskus kui visiitkaart

Uue inimesega tuttavaks saades saadakse esmamulje tema välimusest ja tema suhtlemisoskusest, korrektne ja viisakas suhtlemisviis on uue tutvuse aluseks ja sellisel moel saadakse endale tuttavaid. Ärimehele on esmane kohtumine äripartneriga äärmisel tähtis, sest sellest võib sõltuda see, kas tehakse äritehing või jäetakse see tegemata. Sest kui suhtlemine kahe isiku vahel on ropp ja jäetakse üksteisele halb mulje, vahetatakse kohe äripartnerid välja. Ärimehel on olemas ka visiitkaart, aga see antakse alles siis kui vestlus on läinud hästi, et uuesti ühendust võtta. Suhtlemine on kui esmane visiitkaart, mis annab teisele isikule esmamulje. Ka uusi tutvusi luues on suhtlemine tähtis, mitte keegi ei taha suhelda inimesega, kes ei räägi viisakalt ja uurib liialt palju ja ei austa teist inimest. Vastasel juhul järgmine kord ei taha see inimene enam uuesti suhelda, sest temale jäi halb mulje eelmisel korral ja kellelgi

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
36 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Etiketi lõputöö

Kirjelda oma sõnadega mis on etikett? Käitumisreeglistik Nimeta kolm tervitamise viisi. 1. sõnaline 2. sõnatu 3. füüsiline Töösituatsioonis: Mees alluv ja nais ülemus, kes teretab keda esimesena ja kes annab käe esimesena? Mees tervitab esimesena ja annab käe ka esimesena. Milliseid peakatteid ei võta mehed peast tervitamisel? 1.sõjaväevormi müts 2.usklike peakate Millisel juhul võtavad naised tervitamisel ära peakatte? Täida lünk: Äripartnerid on ...................................................võrdsed. Nimeta kaks visiitkaardi liiki. 1.ametikaart 2. lihtkaart Visiitkaardi rahvusvaheliselt kõige enam levinud mõõtmed? 9x5 Kuhu kirjutatakse visiitkaardil aadress? Parem alumine nurk Helistamine. Millega algavad kõik telefonikõned? 1. tervitasisega 2.enese tutvustamisega Millal võib ühepoolselt kõne lõpetada? Hea sõber, tuttav Ametikohtumised saab jagada nelja rühma nimeta kaks. 1.vestlused 2.nõupid...

Filosoofia → Etikett
105 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Ärieetika eksamiküsimused

– Sissejuhatus e/v eesmärgid, missioon, koodeksi vajadus ja selle täitmine Ettevõtte moraalipoliitika Pöördumine e/v huviliste poole, selgitades eesmärke ja püüdlusi Ettevõtte eetiliste standardite kirjeldus Töötajatele täpses, lühidas, selges keeles. Huvide konfliktid, konfidentsiaalsus,kingitsued ja hüvitised; keskkonnahoid,, suhted meediaga, võrdsed võimalused Vastutustundliku ettevõtluse olemus.  1. võtavad eesmärgiks olla head äripartnerid,  2. panustavad oma töötajate rahulolusse,  3. edendavad kohalikku või Eesti elu,  4. lahendavad keskkonnaprobleeme  5. või arendavad mõnda eluvaldkonda (kultuur, sport vm).

Majandus → Ärieetika
29 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Suur Gatsby- tegelaste traagika

meeldisid, kuid raha selle jaoks teenis ta ebaausatel viisidel. Käisid küll kõlakad, et Gatsby tegeleb ebaseadusliku äriga, ilmselt oli ka Daisy sellest teadlik, kuid teda see ei muserdanud. Naisele oli oluline, et tema ümber oleks kõik luksuslik. Inimeste suhted olid pealiskaudsed, enamjaolt hoiti suhet omakasu eesmärgil. Kui inimene sai sulle kuidagi kasulik olla, tuli temaga ka suhelda. Seda võis näha sellest, kuidas suhtusid Gatsby äripartnerid, kellega ta tihedamalt suhtles, tema matustesse. Nad tõid vabandusi, et ei saa tulla, või et mõtlevad sellele, kuid matustele nad siiski ei jõudnud. Ilmselt ka ei plaaninud jõuda, sest Gatsby oli nende jaoks kõigest äripartner ning peale surma polnud ta enam neile kasulik. Myrtle’i elu oli täis pettumust. Ta abiellus Georgiga arvates, et ta on hästi kasvatatud ning heal järjel. Siiski tuli välja, et isegi ülikond, millega Georg pulmas käis, oli laenatud. Kui

Kirjandus → Kirjandus
29 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Juhtimise eksam 2011

Planeerimine- eesmärkide püstitamine ja nende saavutamise teede kindlaksmääramine Organiseerimine- kohustuste, õiguste ja vastutuse kindlaksmääramine Eestvedamine- inimeste motiveerimine Kontrollimine- saadud tulemuste võrdlemine püstitatu eesmärkidega 3. Organisatsioon ja keskkond. Mikro- ja makrokeskkond. Keskkonna piirangud juhi tegevuses. Väliskeskkond jaguneb: Mikrokeskkond ­ kliendid, konkurendid, tarnijad, äripartnerid, kohalikud regulaatorid Makrokeskkond ­ üldised majanduslikud, poliitilised, sotsiaalkultuurilised, tehnoloogilised ja globaalsed dimensioonid 4. Mintzbergi rollide jaotus.(10 erinevat rolli) Suhtlemisega 5. Organisatsioonikultuur ja selle tähtsus firma edu saavutamises Kultuur-. 6. Millised tegurid mõjutavad juhi eetilist käitumist. Juhi isiksus/kasvatus,isiklikud väärtushinnangud,religion/,firma/poliitika,ülemste

Sotsioloogia → Avalik esinemine
40 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Kordamisteemad ärieetikas

5. Eetiliselt korrektne käitumine Juhtkonna tasemel peaks olema määratletud: · Missugused on need väärtused , millest ei taganeta; · Mille poolest on firma unikaalne; · Millisena tahetakse ennast presenteerida avalikkusele. · Kes aitab ja kuidas lahendada organisatsioonis tekkinud eetilisi konflikte. Ettevõtte väärtushinnangud on seotud järgmiste aspektidega: Arvestatakse erinevaid huvigruppe: töötajad, kliendid, aktsionärid, äripartnerid suhtumine kvaliteeti ja innovatsiooni; Töölevärbamine toimub objektiivsetel alustel; töötajate ja omanike vahel on aus ja lugupidav suhe; austus töötaja kui üksikisiku vastu ning organisatsiooni kohustused töötaja ees; keskkonnakaitse olulisus; Ettevõtte sisekliima peaks soodustama lojaalsust ja heatahtlikust. Barjäärid, mis takistavad väärtustel põhinevat organisatsiooni missiooni elluviimisel:

Majandus → Ärieetika
6 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Ärieetika kordamine

mitte tegu (deont. eetika) ega selle tagajärjed (teleol. Eetika). • Milline inimene on hea? Milliseid iseloomujooni oleks hea endas arendada? • Aretē – kr. k loomutäius, voorus • Head iseloomuomadused – voorused; halvad – pahed. Eetiline egoism. on teooria, kus õige ja vale sõltuvad sellest, kui palju need toovad mingisugust tagajärge isikule. Eetilise ettevõtte juhtimismudel.  võtavad eesmärgiks olla head äripartnerid,  panustavad oma töötajate rahulolusse,  edendavad kohalikku või Eesti elu,  lahendavad keskkonnaprobleeme  või arendavad mõnda eluvaldkonda (kultuur, sport vm). Töösuhete eetika. Töösuhted peavad olema ühesti mõistetavad ja läbipaistvad. Kui üks osapool tegeleb näiteks pettuse, varguse või millegi muu sellisega, mõjutab see hetke töösuhet ning ja tulevikus on sellisel ettevõttel raske leida koostööpartnereid

Varia → ärieetika
16 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Riskid majanduses

Poliitiliste riskide alla kuulub veel maksmiskeelurisk, kui ei lasta oma võlgu tasuda neil, kes tegelikult on maksevõimalised; embargorisk, kui riik ei luba eksportida või importida teatud kaupu jm. (Hirjel 1996) Poliitilisi riske maandada on väga keeruline. Näiteks Gruusia sattus sõtta Venemaaga, mis tõi lisaks muudele hädadele kaasa blokaadi ja kodusõja. Eesti ettevõtjad, kellel oli äri Gruusias, sattusid tõsistesse raskustesse. Õiguslik risk tekib sellest, et äripartnerid asuvad erinevate õigussüsteemidega riikides. Õiguslikke riske saab maandada korrektsete ja mõlema riigi asjaolusid arvestavate lepingute sõlmimisega. Majanduslikud riskid on tururisk, krediidirisk, transpordirisk, hinnarisk, varustamis- või vastuvõtmisrisk, asukoharisk, asendamisrisk. (Hirjel 1996) Tururiski all mõeldakse seda, et ostja orienteerub teistele toodetele, toote halb kvaliteet või konkreetne sortiment ei vasta ostja soovidele, müügivarustajad või ostjad on valed,

Majandus → Majandus
61 allalaadimist
thumbnail
24
ppt

FENG SHUI

FENG SHUI M.Sc TUULIKI VUKS 08/29/13 TUULIKI VUKS 1 Maagiline ruut ehk 8 tsooni teooria raha, rikkus, Kuulsus, maine rahulolu hea nimi suhted, armastus TULI TUUL 9 MAA 4 2 tuli maa puu perekond, sugupuu lapsed, loovus Keskus KESKUS ÄIKE Tai Chi ...

Muu → Ruumikujundus
5 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Ärieetika konspekt

kirjeldus (töötajatele täpses, selges keeles) Peab sisaldama ausus ja seadusest kinnipidamist, siseinfo kasutamist, suhteid tarnijatega ja poliitilist tegevust, ettevõtte varade ja ressursside kasutust, käitumiskultuuri Tagamiseks tuleks kontrollida ja vaadelda, kuivõrd koodeksit järgitakse, tunnustada täitmist ja häid tulemusi ning teha selgeks, et koodeks kehtib ja selle täitmine on kohustuslik Vastutustundliku ettevõtluse olemus. Tunnused:  Eesmärk olla head äripartnerid  Panustada oma töötajate rahulolusse  Edendada kohalikku või Eesti elu  Lahendada keskkonnaprobleeme või arendada mõnda eluvaldkonda Ettevõtte sotsiaalne vastutus – ettevõtjal on kohustus teostada poliitikat, võtta vastu otsuseid ja järgida om tegevuses joont, mis lähtub eesmärkidest ja väärtustest, mida püüab saavutada ühiskond. Tänu vastutustundlikule ettevõtlusele paraneb ettevõtte maine, klientide lojaalsus kasvab,

Majandus → Ärieetika
51 allalaadimist
thumbnail
22
docx

Missoni

Kui II Maailmasõda oli puhkemas liitus Ottavio Itaalia sõjaväega. Sõja ajal võtsid Inglise väed ta Egiptuses vangi kus ta oli neli aastat. Pärast sõda hakkas ta tegema koostööd oma spordi kaaslase ja sõbra Giorgio Oberwegeriga. Nad kasutasid ära oma teadmisi ja kogemusi sportimisest ning hakkasid tootma spordirõivaid. 1948 aasta Olümpiamängudele Itaalias hakkasid nad disainima spordidresse sportlastele. Nad sobisid hästi kokku ja neist sai lugupeetud äripartnerid. Samal ajal oli Tai edukas sportane võisteldes kergejõustikus, mis sisaldas ka 400m tõkkejooksu milles ta oli võitnud medaleid. Olümpiamängude ajal kohtus ta Londonis Rositaga, kes oli samuti tekstiililise taustaga ja nad armusid koheselt. 1953 nad ka abiellusid. Ottavio ja Rosita Missoni 2. MISSONI Pärast abiellumist avasid Ottavio koos Rositaga väikse kudumitehase Gallarateses Itaalias, mis oli kodukohaks Rositale. Nad hakkasid ise masinatega kudumeid tegema. Ottavio oli

Muu → RÕIVA- JA TEKSTIILITOODETE...
4 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Somaalia piraadid

üks põhiteemasid. Tundub, nagu oleksid Somaalia piraadid alati olemas olnud. Nende jätkuvad rünnakud kaubalaevadele on meie jaoks muutunud igapäevaseks ja paratamatuks nähtuseks. Uudisekünnise ületavad vaid erilised sündmused. Kaubalaeva Maersk kapteni vabastamisaktsioonis tapetud kolme piraadi kaaslased lubasid kättemaksu Ameerika Ühendriikide lipu all seilavatele laevadele. Nende äng on mõistetav, sest saamata jäi hõlptulu ning kaotati kallid sugulased ja äripartnerid. See fataalne kokkupõrge näitas, et mõne riigi jaoks on oma kodanike vabastamine mitte ainult ressursside küsimus, vaid ka poliitiline väide, mida niisama lihtsalt ümber ei lükka. USA presidendi otsese volituse alusel teostatud rünnak saatis selge sõnumi piraatidele, kes ei soovi oma eluga riskida. Eeldus USA-poolseks rünnakuks oli otsene oht oma riigi kodaniku Richard Phillipsi elule ning muude võimaluste puudumine tema elu päästmiseks. Sobiva hetke saabudes avasid

Geograafia → Geograafia
18 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Keda peetakse tänapäeval edukaks inimeseks

Keda peetakse tänapäeval edukaks inimeseks Tänapäeval soovivad paljud inimesed saada edukateks. Kuna tänapäeva inimeste mõttemaailm, tegevusala kui ka teadmised on erinevad, mõistame me ka edukust erinevalt. Omades kindlat eesmärki on edukaks saamine tunduvalt reaalsem, kui sellest lihtsalt unistades. Enda jaoks püstitatud eesmärgid on inimestel erinevaid, kuid nende ülesanne kõigil on üks ­ motiveerida tegutsema. Üldlevinud arusaama järgi peetakse praeguses Eestis edukaks eelkõige inimest kellel on oma kasumit teeniv ettevõte. Juhan Parts kirjeldab oma artiklis Postimehele, millised oskused ja keskkond peavad olema ettevõtluse kaudu edukaks saamisel. Üleilmastuvas maailmas edukas olemiseks ei piisa ka lihtsalt heade oma ala spetsialistide olemasolust, vaid oluline on ka see, et spetsialistid oskaksid enda teadmisi majanduslikus mõttes rakendada ning oleksid paindlikud. Olukord, kus pärast kõrgkooli tööle minnakse ning kun...

Majandus → Majandus
34 allalaadimist
thumbnail
16
docx

KÜ: Etteantud teksti vormistamine

Sisukord Microsoft Office............................................................................................... 2 1.Kontoritarkvarapaketi koosseis....................................................................3 1.1 Microsoft Word...................................................................................... 3 1.2 Microsoft Excel...................................................................................... 3 1.2.1 Kas Excelit saab kasutada ka dokumendiloomistarkvarana?..........3 1.3 Microsoft Power Point............................................................................4 1.4 Microsoft Outlook.................................................................................. 4 1.4.1 Outlook haldab erinevat teavet.......................................................4 1.5 Microsoft Access.................................................................................... 5 1.6 Mi...

Informaatika → Arvutikäsitusõpetus
3 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Ärieetika

Heategevuse printsiip on samastatav ühiskondliku filantroopiaga ehk vabatahtliku abistamisega. Usalduse printsiip on mõistetav juhtide otsuste läbi, mis mõjutavad paljude ühiskonnaliikmete elu ja juhtidel on vastutus tasakaalustada erinevate gruppide huve. Majandus ja ühiskond on teineteisest sõltuvad. Otsus, mis mõjutab ühte poolt, mõjutab kohe ka teist. Vastutustundliku ettevõtte tunnused Eestis: • võtavad eesmärgiks olla head äripartnerid, • panustavad oma töötajate rahulolusse, • edendavad kohalikku või Eesti elu, • lahendavad keskkonnaprobleeme • või arendavad mõnda eluvaldkonda (kultuur, sport vms). Kasu CSRst: • Paranenud maine ja turupositsioon kogukonnas • Suurem teadlikkus ettevõtte heast nimest ning kaubamärgist • Klientide lojaalsuse kasv • Ressursi efektiivsem juhtimine, kulude vähendamine • Konkurentsieelis töötajate leidmisel ning hoidmisel

Majandus → Ärieetika
52 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Kuidas klienditeenindust iluvaldkonnas parendada?

....................6 lk. 4.2 Kohtumine kliendiga.......................................................................6 lk. 5. Kasutatud allikad..................................................................7 lk. 1. Mis on ,,kallistus"? Jack on Connecticutis asuva, 1958. aastal asutatud ülieduka kvaliteetrõivaste jaemüügiga tegeleva firma Mitchells /Richardsi juht. Firma juhtimisel löövad kaasa nii Jacki neli täiskasvanut poega kui ka tema naine. Tema armastatud perekond ja äripartnerid on ära teeninud klientide, sealhulgas ka mõnede tippjuhtide kestva lojaalsuse ja imetluse. Põhjus on lihtne- Mitchellid ,,kallistavad" oma kliente. Kallistamine on klienditeeninduse liik, mis näib petlikult lihtne, aga on äärmiselt edukas, ja mis rajaneb põhimõttel, et iga tehingu keskmes on teatav suhe. Jack Mitchelli ärifilosoofia põhinebki ,,kallistamisel" ­ see tähendab isiklikke suhteid, näiteks seda, et klienditeenindaja

Kosmeetika → Iluteenindus
60 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Ettevõtlus konspekt

ETTEVÕTLUS Ettevõtlus – mis tahes seadusega kooskõlas olev majandustegevus, mille eesmärk on tavaliselt kasumi teenimine. Ettevõtlus toimub ettevõtte asutamise ja selle käigus hoidmise kaudu. Oluline õigusakt on äriseadustik. Ettevõte – tööjõu, kapitali ja tootmisvahenditega varustatud iseseisev majandusüksus, mille kaudu ettevõtja tegutseb. Valmistab tooteid ja teenuseid. Tunnusteks on varade lahusus, oma bilanss, raamatupidamine ja juhtimine. Ettevõtte vara on lahus ettevõtte omanike varast. Ettevõtte sünonüüm on firma. Ettevõte koosneb asjadest, õigustest ja kohustustest. Ettevõtja – isik, kes tegutseb äris kasu saamiseks ja kannab sellesse ärisse tehtud isiklike investeeringute kaotamise riski. Ettevõtjat peetakse turumajanduses äritegevuse peamiseks mootoriks. Ärilause: “Selleks et edulugu hoida, tuleb seda kogu aeg edasi kirjutada.” (Kaidi Ruusalepp) Äriseadustikus – ettevõtja on füüsiline ...

Majandus → Majandus
10 allalaadimist
thumbnail
12
pdf

KAPITALI EELARVESTAMINE

KAPITALI EELARVESTAMINE Kapitali eelarvestamine on seotud pikaajaliste strateegiliste äriplaanide koostamisega, mille käigus tuleb leida vastused järgmistele küsimustele: Milline on meie projekti ajaldatud nüüdispuhasväärtus (NPV)? Milline on projekti sisemine tasuvuslävi (IRR) ja modifitseeritud tasuvuslävi MIRR? Samuti leitakse diskonteeritud ja diskonteerimata tasuvusajad. Kõige üldisemalt võib öelda, et kui: 1. Sisemine tasuvuslävi projektil on suurem, kui nõutav tulunorm, 2. Projekti NPV on positiivne ja 3. Kasumiindeks on üle 1.0, Siis võib selle projekti vastu võtta. Pikaajalised investeeringud ja nende finantseerimine Pikaajaliste investeeringute planeerimine on kasumi saamise eesmärgil tehtavate pikaajaliste (kasumit ei saada tavaliselt varem kui aasta pärast) investeerimisotsuste vastuvõtmine. Pikaajalise...

Majandus → Majandus
70 allalaadimist
thumbnail
21
doc

Äriplaani koostamine

väärtused Teie äriidee realiseerimiseks; · või tunnete, et selle äriga tegelemine on Teie kutsumus; · kus ja kuidas kavatsetakse alustada tegevust; · kuidas kavatsete oma äri arendada lähemas tulevikus (2-3 aastat). 8 1.5 PROJEKTI KIRJELDUS Kui Teie äriidee seisneb mingi täiesti uue toote või teenuse pakkumises, siis tuleks Teil seda siin peatükis võimalikult üksikasjalikult kirjeldada. Arvestage, et tulevased äripartnerid või investorid ei ole enamasti samavõrd tuttavad Teie äriideega kui Teie ise. Kui aga tegemist ei ole mingi uue ideega, kirjeldage lühidalt: · milline on Teie toode või teenus; · millised on selle kasutamisvõimalused; · kes seda toodet või teenust võiks kasutada; · miks inimesed ostavad just Teie toodet või teenust; · mis on kliendile Teie toote või teenuse juures kõige tähtsam; · kuidas kavatsete toodet või teenust tulevikus edasi arendada;

Majandus → Majandus
585 allalaadimist
thumbnail
44
doc

Informaatika äriplaan

Ja puudused?  Profiil – Mis arvamust ja seisukohta tahaksime kuulda tagasisidena enda kohta?  Imago – Mida potentsiaalsed teenuse tarbijad meie teenuse ja ettevõtte kohta ütlevad? 4.2. SWOT-analüüs Tugevused: Nõrkused: * Kvaliteetne ja kompetentne teenindus * Suhteliselt noor ettevõtmine * Teenuse ja tellimise kiirus * Arenemisfaasis kogemustepagas * Soodsad hinnad * Lisateenuste pakkumine * Püsivad äripartnerid ja kliendid * Äriplaan Võimalused: Ohud: * Tarbijate ostujõu kasv * Uute konkurentide sisenemine turule * Majandustõus * Klientide huvi vähenemine * Vahendajate suurenev koostöövalmidus * Turumahu vähenemine * Taotletavate struktuurifondide poolt * Turuhindade langus rahastatavate toetuste saamine * Krediidivõimaluste langus 5. Teenus, turg ja konkurents 5.1. Teenusest

Õigus → Äriõigus
69 allalaadimist
thumbnail
40
doc

Uurimustöö Ettevõtte esimene aasta AS Baltic Pack Est näitel

reaalselt turul vaja. Ettevõtjal peaks olema ka sihikindel, kannatlik, otsustav ja positiivne suhtumine. Ettevõtja peab oskama oma vigadest õppida, võib isegi öelda, et edukate ettevõtjate edu võtmeks ongi läbikukkumist õppimise protsessina käsitleda. Edukad ettevõtjad saavad väga hästi läbi erinevat tüüpi indiviididega. (Schaefer 2010) Omanikevahelised head suhted on väga tähtsad. Et alluvate töömoraali üleval hoida, peavad kõigepealt äripartnerid hästi läbi saama. Ettevõte ei ole positiivne, kui omanike vahelised suhted on negatiivsed. Väga hoolikalt tuleks valida partnerit. Partneri valikul tuleks meeles pidada, et väga tähtis on partnerite hea läbisaamine ning, et oleks sarnane vaade, milline peaks ettevõte tulevikus olema. Isiklik- ja ärialane suhtlemine partneritega tuleb hoida eraldi. Partnerit tuleb austada ja kuulata tema ideesid. Partnerlussuhet tuleb hoida. Selleks tuleks

Kategooriata → Uurimistöö
102 allalaadimist
thumbnail
10
doc

TURUNDUSE ALUSED eksami teemade loetelu 2010

seisundisse. · Paratamatult jõutakse olukorrani, kus tarbijatel on keskne positsioon, turundusosakonnal aga ettevõttesiseseid tegevusi kooskõlastav funktisoon. 9. Ettevõttesisene turunduskeskkond. Koosneb erinevate allüksuste ja osakondade võimustruktuuridest ning töötajatest. 10. Turunduse mikrokeskkond. Mikrokeskkonna moodustavad lähimad äripartnerid, kelleks on tarnijad, vahendajad, tarbijad, konkurendid ja huvigrupid. 11. Turunduse makrokeskkond. Makrokeskkonna moodustavad kuus komponenti: majanduslik, juriidilis-õiguslik, demograafiline, kultuuriline, tehnoloogiline ja looduslik keskkond. 12. Turunduskeskkonna analüüs ja analüüsi meetodid. Makrokeskkonda analüüsitakse PEST-analüüsiga + SWOT analüüs. Sisekeskkonna analüüs: turunduse strateegiad,

Majandus → Turunduse alused
81 allalaadimist
thumbnail
19
doc

Organisatsiooni arengustrateegia pagariettevõtte näitel

pagaritooteid. 1.2 Visioon Loiri Pagari tulevikuplaan on laiendada turgu, avada tulevikus veelgi oma kauplusi, soov pakkuda laiemat tootevalikut Loiri Pagari-ahjudest. 4 2. Väliskeskkonna analüüs Väline turunduskeskkond liigitatakse mikro- ja makrokeskkonnaks. Ettevõtte mikro- keskkonna moodustavad lähimad äripartnerid, kelleks on tarnijad, tarbijad ja konkurendid. Kui mikrokeskkonna puhul saab rääkida kahepoolsest mõjust ja võimalusest kujundada situatsiooni ettevõtte jaoks soodsas suunas, siis makrokeskkonna mõju on peamiselt ühesuunaline. Siin jääb ettevõtte osaks eelkõige kohandumine. 2.1 Põhitegurid Konkurendid · Otsesteks konkurentideks on kõik pagarifirmad. Hetkel on turul umbes 233 pagari- ja

Sotsioloogia → Organisatsioon-a juhtimine
86 allalaadimist
thumbnail
16
doc

Eetika konspekt

hoolitud partnereist esimese miljoni kohta polevat "eetiline" küsida. Esimene ärieetika keskus loodi 1976. a. USAs Bentley College'is, Massachusetts'is. Ärieetika ülesanne on aidata ettevõtjal lahendada moraalikonflikte, mis tulenevad äritegevusest. Ärieetika kohta märgitakse: eetiline käitumine on õige käitumine vastavalt seadusetele ja ka üle seaduslike normide. Ärieetika aluseks peaks olema võidan/võidad põhimõte äripartnerid otsivad ühisosa, millest kõik pooled saavad kasu. Teised põhimõtted: · võidan/kaotad Võitja kasutab oma tahte saavutamiseks oma positsiooni, jõudu, isikuomadusi jne., arvestab ainult oma ettevõttega; · võidan Otseselt ei soovita teise poole kaotust, lihtsalt mõeldakse kitsarinnaliselt ainult iseendale. Ettevõtja võib jääda üksi; · võidan/võidad või pole äri

Filosoofia → Eetika
12 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Raamatupidamis arvestus eksam

nõuetele), on juhtkond kohustatud avalikustama ebakindlust põhjustavad asjaolud lisades. Arusaadavuse printsiip- raamatupidamise aruannetes esitav informatsioon peab olema esitatud nii, et see oleks ülevaatlik ja üheselt mõistetav aruannete kasutajatele, kellel on aruannetest arusaamiseks piisavad finantsalased teadmised. Raamatupidamise aruandeid koostatakse laia ringi aruande kasutajate informeerimiseks (sh ettevõtte omanikud ja kreeditorid, töötajad, äripartnerid, avalikkus, riiklikud institutsioonid ja teised). Ülevaatlikkuse ja arusaadavuse huvides kasutatakse kogu aruandes ühesugust terminoloogiat. Aruannete koostamisel tuleb silmas pidada seda, et see oleks hästi loetav ja mõistetav ka välistele aruande tarbijatele, kes ei pruugi olla kursis ettevõtte igapäevase tegevusega. Seetõttu tuleb aruande koostamisel vältida ettevõttesisest spetsiifilist keelekasutust, mis ei pruugi olla mõistetav välistele lugejatele

Majandus → Raamatupidamine
64 allalaadimist
thumbnail
17
docx

Fundamentaalanalüüs ettevõtte tasandil

langused oli tundmatud. 1. Sissejuhatus Fundamentaalanalüüsi ettevõtte tasandil kasutatakse hinnangu andmiseks ettevõtte finantsolukorra kohta. Fundamentaalanalüüsi võib teostada kas praeguse olukorra või eelnevate perioodide kohta, samuti võib teha prognoose tuleviku kohta. Fundamentaalanalüüsi teostavad nii firma tegevjuhid kui ka aktsionärid (ka tulevased potentsiaalsed aktsionärid), samuti äripartnerid kreeditorid, audiitorid ja ülejäänud asjast huvitatud isikud. Fundamentaalanalüüs seisneb vajalike fundamentaalnäitajate arvutamises ja nende interpreteerimises. Erinevatel analüüsijatel on erinevad eesmärgid analüüsi teostamiseks ja sellest tulenevalt võivad erinevate analüüsijate poolt teostatud analüüsid teineteisest erineda. Näiteks on aktsionärid huvitatud eelkõige aktsiate tulususe näitajatest, tarnijad aga hoopis likviidsusnäitajatest jne.

Majandus → Finantsjuhtimine
102 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Konkurentsiõiguse kordamisküsimused

KONKURENTSIÕIGUSE KORDAMISKÜSIMUSED 1.Konkurentsiõiguse mõiste, allikad ja liigid Konkurents toimub igalpool kus põrkuvad erinevad huvid. Konkurentsi liigid: · Turu struktuur- osa võtavad väike ettevõtjad ,kes lasevad välja ühesugust toodangut.(täielik konkurents) · Monopoolne konkurents- hangib turule mitmesugust sarnast mitte identset toodangut.(mitte täielik konkurents) · Oligopol- identsed või erinevat toodangut.Turu seisund ,kus valitseb väike arv ettevõtjaid. 2. Ettevõtja ja kaubaturu mõiste Ettevõtja käesoleva seaduse tähenduses on äriühing, füüsilisest isikust ettevõtja või muu majandus- või kutsetegevuses osalev isik või juriidiliseks isikuks mitteolev ühendus või ettevõtja huvides tegutsev isik. Käesoleva seaduse tähenduses võib lugeda üheks ettevõtjaks samal kaubaturul tegutsevaid ühte kontserni kuuluvaid ettevõtjaid või teisi valitseva mõju kaudu üksteisega seotud ettevõtj...

Õigus → Äriõigus
121 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Elmo Nüganen

Peaosas Rain Simmul Märt Avandi Taavi Eelmaa Kristel Elling Kalju Komissarov Mari-Liis Lill Mait Malmsten Rein Oja Kalju Orro Anne Reemann Indrek Taalmaa Peeter Tammearu Aivar Toomingas Helene Vannari (http://www.imdb.com/title/tt0832309/fullcredits#cast) ,,Meeletu" on südamlik komöödia inimesest, kes teeb elus kannapöörde, et mõtestada oma elu, ja leiab lahenduse siitsamast, enda kõrvalt. 40-aastane ettevõtja Toomas (Rain Simmul) otsustab teha elus aastase pausi - jätta abikaasa ja äripartnerid sinnapaika ning asuda üksi, ilma elektri ja telefonita, metsa elama. Uus elufilosoofia, viirastuvad kaunitarid ja värvikad külaelanikud on vaid osa uutest kogemustest, mis tal ees seisavad. (http://video.delfi.ee/video-last/SQyEr4uF/) 4. ,,Aeg ja perekond Conway" "Aeg ja perekond Conway" on briti näitekirjaniku J.B. Priestley 1937.aastal kirjutatud näidend. Priestleyt inspireeris J.W. Dunne-i raamat "Eksperiment ajaga". Priestley tahtis oma

Teatrikunst → Näitlemine
25 allalaadimist
thumbnail
17
docx

Raamatupidamise eksam

asjaolud lisades. Arusaadavuse printsiip ­ raamatupidamise aruannetes esitatav informatsioon peab olema esitatud nii, et see oleks ülevaatlik ja üheselt mõistetav aruannete kasutajatele, kellel on aruannetest arusaamiseks piisavad finantsalased teadmised (kuid ei pruugi teada ettevõtte tegevust). Raamatupidamise aruandeid koostatakse laia ringi aruande kasutajate informeerimiseks (sh. ettevõtte omanikud ja kreeditorid, töötajad, äripartnerid, avalikkus, riiklikud institutsioonid ja teised). Ülevaatlikkuse ja arusaadavuse huvides kasutatakse kogu aruandes ühesugust terminoloogiat. Olulisuse printsiip ­ raamatupidamise aruannetes tuleb kajastada kogu raamatupidamiskohustuslase finantsseisundit, majandustulemust ja rahavoogusid mõjutav oluline informatsioon. Oluline on selline aruandeinformatsioon, mille avaldamata jätmine või ebakorrektne avaldamine võib mõjutada aruannete kasutajate poolt aruannete põhjal tehtavaid

Majandus → Raamatupidamine
92 allalaadimist
thumbnail
17
docx

TURUNDUS SPIKKER

abistavates funktsioonides. Kõik struktuuriüksused, sh ka turundusosakond, paigutatakse tarbija suhtes võrdsesse seisundisse. Paratamatult jõutakse olukorrani, kus tarbijatel on keskne positsioon, turundusosakonnal aga ettevõttesiseseid tegevusi kooskõlastav funktisoon. 9. Ettevõttesisene turunduskeskkond. Koosneb erinevate allüksuste ja osakondade võimustruktuuridest ning töötajatest. 10. Turunduse mikrokeskkond. Mikrokeskkonna moodustavad lähimad äripartnerid, kelleks on tarnijad, vahendajad, tarbijad, konkurendid ja huvigrupid. 11. Turunduse makrokeskkond. Makrokeskkonna moodustavad kuus komponenti: majanduslik, juriidilis-õiguslik, demograafiline, kultuuriline, tehnoloogiline ja looduslik keskkond. 12. Turunduskeskkonna analüüs ja analüüsi meetodid. Makrokeskkonda analüüsitakse PEST-analüüsiga + SWOT analüüs. Sisekeskkonna analüüs: turunduse strateegiad, turundusorganisatsioonid ja süsteemid, turundusmeetmete analüüs,

Majandus → Turundus
200 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Lepingu areng ja liigid.

poole seisukohalt on oluline pakkumise siduvus. Kui isik on teinud teisele ettepaneku sõlmida leping mingitel kindlatel tingimustel, siis on ta sellega seotud ja ei või enam loobuda. Vaieldavatel juhtudel otsustab kohus, kas pakkumisele vastamisega sai leping sõlmitud või mitte. Reklaami ei peeta pakkumiseks, sest ta ei ole suunatud konkreetsele inimesele. Seepärast ei saa nõuda reklaami alusel ülisoodsa lepingu sõlmimist. Eksitava reklaami piiramine on tarbijakaitse ülesanne. Kui äripartnerid peavad läbirääkimisi ja kirjutavad seejärel lepingule alla, siis on lepingu teooria kohaselt kõik selge. Mida aga arvata olukorrast, kus pakkumine ja nõusolek tuleks välja lugeda inimeste tegudest? Näiteks vaidlevad õigusteadlased, kuidas käib lepingu sõlmimine kaupluses. Kas kauba riiulile paigutamine on pakkumine ja selle ostukorvi asetamine nõusolek? Või on pakkumine see, kui ostja võtab kauba riiulilt ning leping sõlmitakse alles siis, kui poemüüja raha vastu võtab?

Õigus → Tööõigus
93 allalaadimist
thumbnail
24
docx

KALLISTA OMA TÖÖKAASLASI

SISSEJUHATUS Ma lugesin läbi raamatu ´´Kallista oma töökaaslasi´´, mille autoriks on Jack Mitchell. Ta on Connecticutis asuva eduka kvaliteetrõivaste jaemüügiga tegeleva firma juht, kellel on kokku kolm rõivakauplust. Nendest kaks on asutatud 1958. aastal Connecticutis, mille kaupluste nimedeks on Mitchells ja Richards. Kolmas pood Marshs asub Long Islandil ja on laiendatud 2005. aastal. Firma juhtimisel aitavad kaasa nii tema naine kui ka neli täiskasvanud poega. Tema perekond ja äripartnerid on ära teeninud paljude klientide ja tippjuhtide lojaalsuse, imetluse ja tunnustuse. Oma raamatus jagabki ta Mitchellide suguvõsa uuenduslikke turundus- ja juhtimisnippe. Mitchelli ärifilosoofia põhineb lihtsal ’’kallistamisfilosoofial’’, mis on terves maailmas saanud väga suurt tunnustust. See raamat sisaldab palju tõsielulisi lugusid reaalsetest inimestest ja autor esitab oma meeskonna ’’kallistamise’’ põhimõtet, mis ei sõltu sellest, mis personaliga on tegemist

Sotsioloogia → Sotsioloogia
27 allalaadimist
thumbnail
9
pdf

Ettevõtlus mikrotasandil

· ettevõtte tegevusala on suure riskiga (nt kinnisvaraarendus). · raha käsitamine kasumina; · vale asukoht (mõjutab nii tulusid (klientide arvu) kui ka kulusid (nt VÄIKEETTEVÕTJATELE ON OLULINE on ka asjatundlik nõuanne -- transport jm); allikateks on raamatupidajad, tarbijad, pangad, juristid, äripartnerid, perekond, sõbrad, tarnijad, konsultandid, kohalikud (oma- ja riigi-) · juhtimisarvestuse puudumine (tüüpiline tagajärg on, et esimene valitsusorganid, haridusasutused, ettevõtluskeskused ning tegevusaasta jääbki viimaseks).

Majandus → Ettevõtlus
66 allalaadimist
thumbnail
13
doc

JUHTIMISE ALUSTE EKSAMIKÜSIMUSED KOOS VASTUSTEGA

Erinevatel juhtimistasemetel on funktsioonide osatähtsused erinevad: mida kõrgem on juhtimistase, seda seda suurem on planeerimise ja organiseerimisega seotud tegevuste osatähtsus. Erineb ka tegevuse sisu: tippjuhid kujundavad kogu organisatsiooni, madalamate astmete juhid aga üksikisikute ja rühmade tööd. 3. Organisatsioon ja keskkond. Mikro- ja makrokeskkond. Keskkonna piirangud juhi tegevuses. Lähi- ehk mikrokeskkond: kliendid, konkurendid, tarnijad, äripartnerid, regulaatorid (tarbija-, tervise-, töö-, keskkonnakaitse jm) Makrokeskkond (üldised majanduslikud, sotsiaalkultuurilised, poliitilised ja tehnoloogilised tingimused). Mida suurem on keskkonna ebakindlus, seda suuremaid piiranguid seab see juhtide ette. Stabiilne ja vähekeerukas: kergesti ennustatav, vähe tegurei, komponendid on mingil määral sarnased ja püsivad, nende tundmiseks vajatakse elukogemusi minimaalsel määral. Dünaamiline ja

Majandus → Juhtimine
473 allalaadimist
thumbnail
21
docx

Ettevõttemajandus

asjadest, mida ettevõte peab tegema (Euroopa Komisjon) · 2) Sotsiaalsete probleemide muutmine majanduslikeks võimalusteks ja majanduslikuks kasuks, tootlikuks võimsuseks, oskusteks, hästitasustatud töökohtadeks ja rikkuseks (Peter Drucker) Ettevõtte lubadus toimida majanduslikult ja keskkonda säästval viisil, mis on kooskõlas tema huvigruppidega (investorid, kliendid, töötajad, äripartnerid, kohalik kogukond, keskkond ja ühiskond) (Strategise veebilehekülg) · 3) Ettevõtte avatud ja läbipaistev tegevus, mis põhineb eetilistel väärtustel ja austusel töötajate, kogukonna ja keskkonna vastu. Selle eesmärgiks on anda säästlikku väärtust nii huvigruppidele kui ka ühiskonnale laiemas tähenduses (The European Multi-Stakeholder Forum on Corporate Social Responsibility) Ühiskondliku vastutuse põhijooned: · Seotus pohitegevusega

Majandus → Majandus
103 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Diplomaatiline etikett ja protokoll konspekt eksamiks

tolle abikaasale, vanemale daamile või härrale. Üksikisikut esitletakse grupile Külalise vastuvõtmine ja saatmine Külalise aukoht ­ vastuvõtjast paremal Sissepoole avanevate ustega ruumis avab vastuvõtja ukse ning palub enesele järgneda Vastuvõtjal on soovitatav liikuda külalisest veidi eespool Tervitamine äris ja diplomaatias Tuleb arvestada, et diplomaatia on konservatiivsem kui ärimaailm, kus etikett märksa paindlikum ja ajas muutuvam! Äris: klient on alati kuningas äripartnerid on alati võrdsed tutvustamisel ja esitlemisel tuleb alati esimesena öelda kliendi nimi ning kasutada seda korduvalt ärivestluse jooksul kolmanda (soovimatu) isiku lisandudes ei pea teda tingimata kliendile tutvustama Hüvastijätmine Tõuske püsti! Vaadake silma! Naeratage! Ulatage käsi! Tänage! Visiitkaart Ameti- ehk ärikaart: asutuse täisnimetus ja logo (vapp), isiku nimi, amet, tiitel,töökoha aadress, telefon, faks ja e-post Lihtkaart: isiku nimi (mõnikord ka ametikoht)

Politoloogia → Diplomaatiline etikett ja...
145 allalaadimist
thumbnail
17
doc

Juhtimise eksam vastustega

Ka spetsialistid ja tehnilised näitajad. On strateegilised juhid- tippjuhid- äriideed, eesmärgid, sihid, võistlusstrateegiad Operatiivne juhtimine- kõik tasemed- tulemuste saavutamine, eelarves püsimine, turuolukordadele reageerimine. Igapäevases elus tuleb rohkem olla operatiivjuht. 3. Organisatsioon ja keskkond. Mikro- ja makrokeskkond. Keskkonna piirangud juhi tegevuses väliskeskkond jaguneb: mikrokeskkond- kliendid, konkurendid, tarnijad, äripartnerid, kohalikud regulaatorid. Kliendid on firma eksisteerimise põhjuseks, nende maitse ja soovide muutumisega kaasneb keskkonna ebamäärasus. Konkurendid neid peab pidevalt jälgima, et leida nende tegevusele vastasmõju makrokeskkond- üldised majanduslikud, poliitilised, sotsiaalkultuurilised, tehnoloogilised tingimused Majanduslikud tingimused arvestavad intressimäärasid, inflatsiooni, üldist majandustsüklit. Poliitilised- üldine poliitiline stabiilsus ja ametlike ringkondade

Majandus → Juhtimine
353 allalaadimist
thumbnail
46
doc

Turunduse lõpupraktika Eesti Hotelli- ja Turismikõrgkoolis

TALLINNA MAJANDUSKOOL Ärijuhtimise osakond Valli Kink Turunduse lõpupraktika Eesti Hotelli- ja Turismikõrgkoolis praktikaaruanne Juhendaja:Helle Liblik Tallinn 2014 0 SISUKORD SISUKORD...................................................................................................... 1 SISSEJUHATUS................................................................................................ 2 1Ettevõtte üldiseloomustus............................................................................2 2Ettevõtte tooted.........................................................................................11 3Turundustegevus........................................................................................14 4Logistiline tegevus........................................

Majandus → Turundus
211 allalaadimist
thumbnail
44
docx

Suhtlemist mõjutavad tegurid kultuurilise mitmekesisuse taustal

SISSEJUHATUS Kuna rahvusvaheline kaubandus ja teaduslik ning poliitiline koostöö tihenevad, teevad akadeemikud, rahvusvahelised organisatsioonid ning koguni rahvad ja valitsused järjest suuremaid pingutusi, et parandada omavahelisi suhtlemisvõimalusi ja dialoogi. Üha enam saab selgeks, et selle eesmärgi saavutamiseks on lisaks võõrkeelte õppimisele senisest märksa laiemas ulatuses soovitatav ka heatahtliku, mõistva suhtumise kujundamine teiste rahvaste tavadesse, nende ühiskonna ja kultuuri eripäradesse. (Lewis, 2003, lk 24) Kuna Eesti ettevõtted on hakanud ja hakkavad tõenäoliselt ka edaspidi järjest rohkem koostööd tegema välismaal asutavate ettevõtetega, siis on töötajatel vaja tundma õppida erinevaid kultuure, kuidas ületada kultuuribarjääre ja kuidas erinevast kultuurist inimestega peaks suhtlema. Ka juhiabi, tase 6 kutsestandardis kutset läbivates kompetentsides on selgelt öeldud, et juhiabi rakendab klienditeeninduse põhimõttei...

Psühholoogia → Suhtlemine
32 allalaadimist
thumbnail
20
doc

Turunduse alused kontrolltöö

kujundamisele. Sagedamini kasutatavateks positsioonimis-vahenditeks on toode, teenus, hind, aeg, müügikoht ja maine. 15. Selgitage, kes moodustavad ettevõtte sisese ja välise turunduskeskkonna? Sisene turunduskeskkond koosneb erinevate allüksuste ja osakondade võimustruktuuridest ning töötajatest. Väline turunduskeskkond liigitatakse harilikult mikro- ja makrokeskkonnaks. Mikrokeskkonna moodustavad lähimad äripartnerid, kelleks on tarnijad, vahendajad, tarbijad, konkurendid ja huvigrupid. Makrokeskkonna moodustavad kuus komponenti: majanduslik, juriidilis-õiguslik, demograafiline, kultuuriline, tehnoloogiline ja looduslik keskkond. 16. Milliseid enamlevinumaid edutamise vahendeid kasutatakse vahetusprotsessis? Turundus on vahetusprotsess, mille käigus kaupu ja teenuseid vahetades luuakse väärtust. Vahetuskontseptsioon on turunduses kesksel kohal. Turu vahetuse vorm

Majandus → Turunduse alused
213 allalaadimist
thumbnail
24
doc

Majanduse suur konspekt

siis ta tunneb ka iseenda laitmist. (Isegi kui tema seda ei teinud.) Sellised inimesed on nendel teemadel ka väga haavuvad. Tema tegevused peavad olema vastuvõetavad. Nt avab oma poe teisel kellaajal kui muidu, kui teeb seda tihti, siis tema kliendid valivad uue koha. Püsiklient on truu, toob tõenäoliselt uusi kliente juurde. 5. Ettevõtjast peremeheks olemine Absoluutne otsustamisõigus. Teeb kõike, mida peab õigeks. Muidugi on takistusi ­ seadusandlus ja äripartnerid. Muide ettevõtja võib ka toota midagi, mida ei taheta osta, kuid sellisel juhul võib ta ennast kiirelt pankrotis leida. Ta võib küll teha, mida ta tahab aga samuti peab ta lepinguid täitma. Muidu kaovad kliendid. 6. Otsene side ettevõtja ja teenistujate vahel Sellega tuleb ettevõtjal järgmiste probleemidega tegeleda. Kuidas käske anda? Mis vormis tuleks käsud anda? Mis toonis võib kellelegi öelda? 7. Isiklik kontakt töötajate ja klientidega

Majandus → Majandus
210 allalaadimist
thumbnail
48
doc

Äriplaani Koostamine

ÄRIPLAANI KOOSTAMINE Õppematerjal Äriplaan SISUKORD SISUKORD............................................................................................................... 2 1. ÄRIPLAANI KOOSTAMISE VAJADUS JA PÕHIMÕTTED..................................3 2. ÄRIPLAANI KOOSTAMINE JA KOMPONENDID................................................ 5 3. ETTEVÕTTE ÄRIPLAAN......................................................................................6 3.1 KOKKUVÕTE.................................................................................................. 6 3.2 ETTEVÕTTE LÜHIÜLEVAADE ......................................................................8 3.3 ÄRIIDEE ISELOOMUSTUS.......................................................................... 10 ...............................................

Majandus → Majandus
515 allalaadimist
thumbnail
48
doc

Äriplaani koostamine

realiseerimiseks või tunnete, et selle äriga tegelemine on Teie kutsumus muud põhjused kus ja kuidas kavatsetakse alustada tegevust; kuidas kavatsete oma äri arendada lähemas tulevikus (2-3 aastat). 3.4 PROJEKTI KIRJELDUS 3.4.1 Tooted või teenused Kui Teie äriidee seisneb mingi täiesti uue toote või teenuse pakkumises, siis tuleks Teil seda siin peatükis võimalikult üksikasjalikult kirjeldada. Arvestage, et tulevased äripartnerid või investorid ei ole enamasti samavõrd tuttavad Teie äriideega kui Teie ise. Kui aga tegemist ei ole mingi uue ideega, kirjeldage lühidalt: milline on Teie toode või teenus; millised on selle kasutamisvõimalused; kes seda toodet või teenust võiks kasutada; miks inimesed ostavad just Teie toodet või teenust; mis on kliendile Teie toote või teenuse juures kõige tähtsam (kvaliteet, hind, sellega kaasaskäiv teenindus vm.).

Majandus → Majandus
49 allalaadimist
thumbnail
26
doc

Ettevõtluse eksami kordamisküsimused 2016

- Nad suudavad määratleda selle tegevusharu kriitilised edutegurid. - Nad suudavad kokku panna meeskonna, kes tagab ettevõtte tugevuse kriitiliste edutegurite valdkonnas. Ka potentsiaalsed investorid hindavad investeerimisotsuse langetamisel ettevõtte juhtimismeeskonda, tema varasemaid kogemusi ja võimeid tulla toime tegevusharu oluliste eduteguritega. 7) Tutvused ja sidemed väärtusahela erinevate osadega (kliendid, tarnijad, äripartnerid jms) - Pole tähtis, mida sa teed, oluline on, keda sa tead. - Kasulik on tugev suhete võrgustik erinevate ettevõtetega seotud väärtusahela osadega ­ klientide, hankijate, edasimüüjate ja konkurentidega. Olulised ja head kontaktid võivad anda ettevõttele kolm olulist tulemust: - Aidata leida turul trende või muutusi, mille äratabamise arvelt saab kasu lõigata - Vajalik informatsioon saadakse kiiremini kätte, jõutakse seda ära kasutada enne

Majandus → Ettevõtluse alused
39 allalaadimist
thumbnail
25
doc

Majandusarvestuse ajalugu ja raamatupidamine

finantsseisundit, majandustulemust ja rahavoogusid. Oluline on selline aruandeinformatsioon, mille avaldamata jätmine võib mõjutada aruande kasutajate poolt aruande põhjal tehtavaid majandusotsuseid. Väheolulisi objekte võib arvestada ja aruandes kajastada lihtsustatud viisil. Arvesta võimalusega, et majandusaasta aruandega saavad tutvuda kõik soovijad ­ seega ka potentsiaalsed äripartnerid. Tunnista oma ettevõtte nõrku kohti ja too esile tugevad küljed ­ vigadeta pole meist niikuinii keegi! · Järjepidevuse ja võrreldavuse printsiip ­ raamatupidamise aruande koostamisel kasutatakse jätkuvalt varem kasutatud arvestuspõhimõtteid, aruandlusviise ja aruandeskeeme. See tähendab nüüd seda, et kui näiteks oled valinud kasumiaruande skeemi number 2, siis jätkad selle ettevõtte majandustulemusi kajastades ikka sama

Majandus → Majandus
192 allalaadimist
thumbnail
24
pdf

ÄRIÕIGUSE KONTROLLKÜSIMUSED

mängima seadus, kui on reguleeritud, siis võetakse aluseks lepingus sätestatu. Esindus Õigustataud isik võib kõiki tehinguid teha. On kehtetu, kui selline õigus on antud. Ühinguleping Täisühing tegutseb osanike sõlmitud ühingulepingu alusel. Osanikud lepivad kokku: 1. Täisühingu ärinimes ja asukohas Asukohal suur tähtsus, juriidiliselt asukoht võib õiguslikke tagajärgi tuua, kui äriregistris jääb muutmata. Tekib kahtlustus ja kõik äripartnerid saavad äriregistrist andmeid, ka asukoha kohta. Riigiorganid kasutavad asukohta mis äriregistris, kohtukutse läheb äriregistri aadressile. Kui aadress muutunud, siis kutse ei tule kohale ­ probleemid. 2. Osanike sissemaksete suuruses 3. Muudes seaduses sätestatud kohustuslikes tingimustes Osanikud võivad kokku leppida ka muudes tingimustes, mis ei ole seadusega vastuolus. Kui kokku on lepitud tingimustes, mis on vastuolud seadusega, kohaldatakse seaduses sätestatut.

Õigus → Asjaõigus
103 allalaadimist
thumbnail
21
docx

Sissejuhatus eraõigusse kordamisküsimused

mahahindluse, abonement-, lisa- või täiendava tasu, intressimäära, rendi või üüri määramine; 2) tootmise, teenindamise, kaubaturu, tehnilise arengu või investeerimise piiramine; 3) kaubaturu või varustusallika jagamine, sealhulgas kolmandale isikule kaubaturule pääsu piiramine või püüd teda sealt välja tõrjuda; 4) konkurentsi kahjustava teabe vahetamine; 5) võrdväärsete kokkulepete puhul erinevate tingimuste rakendamises kokkuleppimine, millega äripartnerid pannakse ebasoodsasse konkurentsiolukorda; 6) kokkuleppe sõlmimise eelduseks tingimuse seadmine, et teine pool võtab endale kokkuleppe objektiga mitteseotud lisakohustusi. 39. Mida peetakse kõlvatuks konkurentsiks? -ebaaus äritegevus, heade kommete ja tavadega vastuolus olevad teod, sealhulgas: 1) eksitava teabe avaldamine, avaldamiseks esitamine, tellimine, konkurendi või tema kauba halvustamine; 2) konfidentsiaalse teabe kuritarvitamine, konkurendi töötaja või esindaja ärakasutamine

Õigus → Sissejuhatus eraõigusse
37 allalaadimist
thumbnail
64
pdf

Konspekt ettevõtte rahandus

ETTEVÕTTE RAHANDUS CORPORATE FINANCE Kristo Krumm Ettevõtte rahandus Kristo Krumm 1. SISSEJUHATUS Ettevõte on tervik, mis moodustub üksikutest osadest: Sisseost Tootmine Finantsid Müük Jne Ettevõtte finantsvaldkond moodustub samuti osadest, mille loomise aluseks on erinevad sihtgrupid oma infovajadustega: Raamatupidamine Ettevõtte rahandus Juhtimisarvestus Kulude arvestus controlling Ettevõtte rahanduse ehk finantsjuhtimise eesmärk: Rahanduseks nimetatakse rahaasjade korraldamist ettevõttes. Ettevõtte finantsjuht peab teadma ja arvestama järgmiste tingimustega: Mis mõjutab finantsjuhtimist ja otsustamist? Kuidas organiseerida äritegevust kõige ratsionaalsemal viisil? Kus asub rahandusfunktsioon ettevõtte struktuuris? Kuidas maksimeerida kasu...

Majandus → Rahanduse alused
245 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun