Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Mõistete sõnaraamat
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge
Üldjoontes on kodukülastusprogrammide eesmärgiks mõjutada last ohustavaid riskitegureid , mis raseduse ajal võivad ilmneda (suitsetamine, uimastikasutamine, kehv toitumine ja tervislik seisund). Eriti märkimisväärseks on osutunud Elmira programm, milles hariti vanemaid rääkides loote ja imiku arengu mõjudest, sõprade ja perekonna mõjust rasedusele, lapse sünnist ja imiku ning ema eest hoolitsemisest ja pereliikmete sidumine teiste tervise- ja sotsiaalteenustega.
Üldeesmärk on seotud metoodilise materjaliga otseselt seotud – tumedas kirjas: §3 (2) Üldeesmärgist lähtuvalt toetab õppe- ja kasvatustegevus lapse kehalist, vaimset, sotsiaalset ja emotsionaalset arengut, mille tulemusel kujuneb lapsel terviklik ja positiivne minapilt, ümbritseva keskkonna mõistmine, eetiline käitumine ning algatusvõime, esmased tööharjumused, kehaline aktiivsus ja arusaam tervise hoidmise tähtsusest ning arenevad
Üksuste seosed - süntagmaatilised ja assotsitiivseid (ühised tunnuseid)- Kui midagi teen , nt lugema, pean valima, mida loen, nt raamatut, siis peab õige tunnuse valmima“ loeN“ „raamatUT“. Ta ei pöranud kõne mõistmisele tähelepanu ja teadlased kaua aega jätsid selle kürvale pikaks ajaks Tõi välja samas, keel, kõne ja mehhanism, mis üimaldab kõnet kasutada.
Üldpedagoogika - uurib kasvatus-ja õpetusprotsessi üldisi seaduspärasusi Pedagoogika ajalugu-uurib pedagoogilisi teooriaid, kasvatuse sisu ja meetodeid ajaloo erinevatel perioodidel, mis tihti moodustavad suhteliselt iseseisvaid pedagoogika harusid: rahvapedagoogika, sõjapedagoogika, pere kasvatuse pedagoogika, õiguspedagoogika, ravipedagoogika.
Üldõpetus – terviklik õppesüsteem, kus keskendutakse koduloole, kus kogu lapse tegevus keskendub ühele ja samale asjale, probleemile ning mille alustegevuseks on vaatlemine ja uurimine. Üldõpetus on tööviis. Üldõpetus on nii sisuline tervik teema käsitlusest kui ka üksikute ainevaldkondade metoodiline arendus.
Ühes majas - kuidas vanja, Tanja koer Barbos, part Ustinja ja kanapoeg Boska igavusest üksteisele haiget tegid järgemööda, vabandades ennas, et „on minust rumalamaid“... 5. Kelle oma?- lugu sellest, kuidas kaks poissi vaidlesid, kumma oma on koer. Kuni ühel hetkel kargas metsavahi koer Mustule kallale.
Üle 9 - kuune imik: • ei istu (Oona 2007); • ei näi seostavat ennast ja lähedasi pereliikmeid nimedega; • häälitseb harva kõnelemise kombel, ei kasuta häälikujadasis ( mamamam jmt.); • ei huvitu suhtlusmängudest (n peitus); • ei huvitu heli tekitavatest leludest (Ward 2001:77).
Üliaktiivsetele lastele on iseloomulik see, et tähelepanu keskendumise raskused avalduvad teravates olukordades, kus laps on sunnitud tegema vaimset pingutust nõudvat ülesannet (n õppimine). Samal ajal võib ta näiteks TV-saate jälgimisel või arvutimängu mängimisel pikemat aega järjest tegutseda.
Ülekaalulisus on tingitud neiroendokriinse süsteemi ümberehitamisega, mis on seotud sugulise küpsetamisega ja tihti moodustab n.ö. puberteetse perioodi hüpotalamilist sündromi (гипоталамический синдром пубертатного периода) (Солнцева А.В)
Ühistegevus – ühtekuuluvustunde või ühisprobleemi rõhutamisejks). Tõsisema probleemi üle diskuteerijate arvu suurendamiseks on otstarbekas jagada üldteema alateemadeks, mis antakse arutamiseks väikestele rühmadele 10-15 min pärast tutvustatakse tehtud järeldusi.
Üliõpilasel on õigus olla immatrikuleeritud korraga ühele õppekohale samal kõrgharidusastmel. Bakalaureuse- ja magistriõppe integreeritud õppes õppiv üliõpilane ei saa samal ajal olla immatrikuleeritud kõrghariduse esimese või teise astme õppekavale.
Ülekoormatud kooliprogrammid on kindlasti üks (ja oluline) põhikoolist väljalangemise põhjus. Mulle tundub, nagu oleksid õppekavade koostajad oma tööd tehes suure mere kaldal veteavarusi silmitsenud, mitte arenevaile lastele võimetekohaseid ülesandeid silmas pidanud.
Üldistamisvõime on kehvasti arenenud nt. ATH laps on rühmas ja õpetaja ütleb talle, et ära togi teist last ja siis kui ATH laps läheb koridori, algab kõik taas uuesti, kuna ta mõtleb, et keeld kehtis ainult rühmas ja see sama keeld ei kehti koridoris.
Üldhariduskooli põhiülesanne on aidata kujuneda isiksusel, kes tuleb toime oma elu ja tööga, arendab ennast kogu elu ja aitab kaasa ühiskonna arengule, määratleb end oma rahva liikmena, kodanikuna, kaasvastutajana Eesti, Euroopa ja maailma tuleviku eest.
Üleüldse on nad lapsed, kes ei suuda elada ühegi väljakujunenud süsteemi järgi, arvatakse, et nad muudavad maailma, raputades igandite, hierarhiliste ja bürokraatlike süsteemide ja põhjendamata käskude-keeldude alustalasid.
Üheks levinumaks on aktsiate ositamine ehk tükeldus ehk splittimine. See on operatsioon, mille käigus asendatakse üks suure nimiväärtusega aktsia mitme väiksema nimiväärtusega aktsiaga, kuid aktsiakapital jääb samaks.
Ülevaatlik on saksa tuntud andekuse uurija Harald Wagneri ja tema meeskonna koosatud andeka lapse omaduste jaotamine kolme liiki: õppimise ja mõtlemise alal; töössesuhtumise ja huvide alal; sotsiaalse käitumise alal.
Üldsus on huvitatud sookäitumise normidest: millal hakkavad noori huvitama sooküsimused, mis vanuses armutakse esimest korda, millal alustatakse seksuaalelu jne. Sellistele küsimustele ei ole konkreetset vastust.
Ühes valdkonnas on probleem. Ja siis täpsustatakse mis see on. *nõustamine ja rehabilitatsioon (ja prognoos) – püüab ette hinnata, kuidas laps võiks kohaneda sekkumisele, mis on lapsele planeeritud.
Ülekaalulisuse tagajärjed on alati tõsised: 1. psühholoogilised probleemid 2. halb füüsiline seisund 3. ainevahetuse rikkumine 4. suhkrutõbi 5. respiratoorsed haigused 6. probleemid skelettiga 7. südamehäired
Üleparandamine on soovimatu käitumise reguleerimise viis nõnda, et laps parandab oma käitumist ning teeb selle paremakski. Lapsele tuleks kokkuleppeliselt anda mõningaid majapidamistöid.
Ülemise kontroll - limiidi (H) leidmiseks kasutatakse järgmist valemit: (7.8) H = 3⋅ Z∗ − 2⋅ L . Valemite abil leitavaid suurusi on näitlikkuse mõttes parem kujutada joonisel 7.1.
Üleolekut - sõnakuulelikkus: leplus ja alluvus endast tugevamate ees - viha vallapäästmine: agressiivsuse vallandamine eesmärkide saavutamist takistavate tegurite
Üldkogu ehk senat. Kolmas mees ülikooli ametiredelil oli rektor, kes tegeles jooksvate asjadega. Ülikooli astumiseks ei nõutud kindla koolitüübi lõpetamist.
Ülitundlikkus on füüsilise, meelelise, intellektuaalse, loomingulise ja emotsionaalse energia küllus. Ülitundlikkus toidab, rikastab, võimendab ja avardab annet.
Ühemunaraku kaksikutel on mõlemal risk 40%. Skisofreeniasse haigestumisel ja haiguse ägenemise kordumisel peetakse oluliseks ka sotsiaalseid ja psühholoogilisi faktoreid.
Üldpedagoogika ehk pedagoogika üldised alused annavad enamasti ülevaate kasvatuse ajaloost, ped.uurimismeetoditest, kasvatuse eesmärkidest ja hariduskorraldusest.
Ülekaalulisus on seisund, millal kehamass tunduvalt ületab normi pika ajaperioodi jooksul. Iga aastaga selle haigusega põevad rohkem ja rohlem lapsi ja noorukeid.
Üldises pildis on oluline, et HEV last varakult ühiskonda integreerides anname me sellega positiivse tõuke nii tavaõpilastele, õpetajatele kui ka ühiskonnale.
Üldjuhul madal – keskmiselt on selleks 0,20. Korrelatsioon on aga kõrgem IQ ja Torrence’ testiga mõõdetud loomingulisuse ja keskmisest madalama IQ puhul.
Üldreeglina on uuringute tulemused näidanud, et varast arendusravi saanud Downi sündroomiga lapsed tulevad paremini toime kui ravita jäänud lapsed.
Üksasi on see, et tore on teha koos, siis tekib see kogukonnatunne ja eriti hea on veel niimoodi koos teha, kui kõik tulevad vabatahtlikult.
Üldiselt spetsiifilisemaks - alguses on üldisemad liigutused (ka areng üldine- tekivad suuremad elundkonnad) ja siis muutub see järjest spetsiifilisemaks.
Üksikmäng – kujutab endast lapse individuaalset mängu mitmesuguse materjaliga, kusjuures teiste lastega ei toimu mingit suhtlemist.
Üksuste vahel on 2 laadi seosed, millest tulenevad kaks rõhku/operatsiooni. Nt mööbli nmetuste hulgast valid, mis on laud,mis on tool.
Üldõpetuse rakendamisel on oluline siduda laste jaoks konkreetsete õppeainete väljundid ja õppimise tähendusrikkas, holistilises kontekstis.
Üleüldistamine on uue info ebakohane assimileerimine olemasolevasse skeemi, alaüldistamine iseloomustab ülemäärast akommodatsiooni.
Ühiskonnapoolne ootus ehk „Kõik mõtlevad, et ma olen agressiivne ja vägivaldne, eks ma peangi siis käituma vastavalt ootustele.
Ülekaalulisus lapseeas on seotud hüpertensiaga – 80% lastel ja noorukitel selle pataloogiaga on kõrgenenud arteriaalne vererõhk.
Ühistegevusi on järjest vähem, kuid kiindumus ja lugupidamine, sõprus ja armastus kujunevad välja just ühistegevuses.
Üldised õpi - ja mõtlemisoskused kujunevad konkreetsete tegevusoskuste rakendamise kogemuse üldistamise tulemusena.
Üleloomulikku jõudu on omistatud tammele. Puudest süüdatud tuli aitas ära hoida ähvardavat sõda, katku ja muid ohte.
Üksikasjalikult on käsitletud aktiivset vaatlust looduses, katsete korraldamist ning probleemülesannete esitamist.
Ülekaalulisus on ainevahetuse krooniline haigus, mis ilmneb rasvakoe liigses arengus ja progresseerub aja jooksul.
Ühe käes on pallike. Ta küsib: “Ütle, mis on roheline,” ja veeretab palli vastas istuvale lapsele.
Ülekaalulisuse ravimine on pikaajaline protsess, mis peab olema hästi läbi arutatud arsti, vanemate ja lapse vahel.
Ühiskonnas 5 - 6% indiviide, kellel antisotsiaalne ja kuritegelik käitumine jääb püsima kogu eluks.
Ühel mängijatest – pimedal kellamehel – on kelluke kaelas. Mängijad katsuvad kellameest tabada.
Üldine tendents on see, kui tüdrukutel on vähem sagedane, on neil algus veel varem, kui poistel.
Üliõpilased - skolaarid- ei teinud alati kindlat vahet ülikooli ja lihtsalt hea kooli vahel.
Üksikmäng – laps mängib üksnda mitmesuguste vahenditega, teiste lastega suhtlemist
Üldõpetuse tuumaks on kodulugu, mis on lähtekoht kogu lapse mõttetegevusele ja väljendusele.
Üldkokkuvõttes on Sten nutikas poiss, kelle piiratu fantaasia ei lase tal kunagi igavleda.
Üldfaktor – inimese võime arutleda, lahendada probleeme ja mõelda abstraktselt.
Ülikool 2 - aastane kunstide kursus + õpingud arsti-, õigus- või usuteaduskonnas
Üldfaktoriks on inimese võime arulteda, lahendada probleeme ja mõelda abstraktselt.
Ühtesid on kerge lugeda, teiste puhul põrkame ikka ja jälle takistustele.
Ülekande rakendamine – Õpitu peab olema rakendatav uudsetes olukordades ja seostes.
Ülejaanud rakud on normaalsed. Niisuguste laste kohta öeldakse, et tegemist on
Üksikule – d e d u k t s i o o n ja seejärel tagasi – induktsioon.
Üksildus tähendab oma sisult seda et antakse neg hinnang oma suhetele.
Üliõpilasel on kohustus täita õppekava, millele ta on immatrikuleeritud.
Üksildane laps on tavaliselt õnnetu ja sellel tuleb tähelepanu pöörata.
Üldpedagoogika - uurib kasvatus-ja õpetusprotsessi üldisi seaduspärasusi
Ühisgümnaasiumi i - IV klassi õpilastel esineb lugemis-ja kirjutamisraskusi.
Ühist tegevust on vaja planeerida, kooskõlastada, oma seisukohta kaitsta.
Ülesannete täitmiseks on vajalik tööhüpoteeside püstitamine ja kontrollimine.
Ülikooli sees on käinud kord ägenev, kord raugev ideoloogiline sõda.
Üheparteival - oleneb aks lubab enda kõrvale ühendusi või mitte.
Üldjoontes on tänapäeva arenguteadus keskmiste suundade teadus.
Ülejäänud lapsed on ostjad. Ostjad peavad kaupluses käituma viisakalt.
Üleparandamine – operantne tingitus Tõhus vandalismiaktide puhul.
Üldõpetus on lapse individuaalsust arvestav kasvatusesüsteem.
Üleüldse on intelligentsus väga laialt mõistetav väärtus.
Ühiskonna majandus - , sotsiaal- kui ka kultuurivaldkonna arengusse.
Üldoskused - õpilase areng ja selle soodustamine koolis.
Üleöödeposiit on kõige lühema võimaliku tähtajaga hoius.
Üldistamise raskused – lapsed tavaliselt sellega kokku ei puutu.
Üldtuntud sooritustestiks on autojuhilubade taotlemisel sõidueksam.
Üldreeglina on kaebamine tee tähelepanu võitmisele.
Üksikjuhtumi analüüs – ühte isikut uuritakse sügavuti.
Ülitähtis on armastuse ja turvalisuse jagamine.
Ühtedele hoogudele on parem üks ravim, teistele teine.
Üldõpetus - lähenemisviisid, rakendamine
Ühtlustada – tekkis vajadus haridusele.
Üldistusi lisades on oluline tuua ka näiteid.
Üldine viga on palli poolik jälgimine.
Ülitähtis on selle juures toitumine.
Vote UP
-1
Vote DOWN
Üldoskused – koostöö; kokkulepete sõlmimine, kompromisside leidmine; ülesande sisu mõistmine • laulud – muusika
Vote UP
-2
Vote DOWN
Ühekojaline parlament on Eestis, kahekojalised on Suurbritannias, Venemaal, Saksamaal, Norras.



Tulemused kuvatakse siia. Otsimiseks kirjuta üles lahtrisse(vähemalt 3 tähte pikk).
Leksikon põhineb AnnaAbi õppematerjalidel(Beta).

Andmebaas (kokku 683 873 mõistet) põhineb annaabi õppematerjalidel, seetõttu võib esineda vigu!
Aita AnnaAbit ja teata vigastest terminitest - iga kord võid teenida kuni 10 punkti.

Suvaline mõiste



Kirjelduse muutmiseks pead sisse logima
või
Kasutajanimi/Email
Parool

Unustasid parooli?

või

Tee tasuta konto

UUTELE LIITUJATELE KONTO AKTIVEERIMISEL +10 PUNKTI !


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun