Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Mõistete sõnaraamat
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge
Õpetaja roll on võimalikult vähe rääkida • lähtutakse õpilase individuaalsetest võimetest ja vajadustest • õpilane seab ise oma õppetööle eesmärke • kõigi inimeste võrdõiguslikkus ja võrdväärsus • töö toimub 1-2 nädalaste perioodidega • klassitegevuse kohta peetakse eluraamatut • klassis reeglid, eraldi nurk, mis on mõeldud vestluse jaoks • igal õpilasel kooliga seotud mingi kindel ülesanne, mille eest ta vastutab
Õpetaja amet on väga vastutusrikas töö. Õpetaja on see, kes kujundab noort inimest, juhib teda kohanemisel laia maailmaga, arendab õpilast tema isiksuse kujunemisel, avardab õpilase mõttemaailma, paneb nad arutlema, analüüsima ja küsimustele vastuseid otsima, et õpilased saavutaksid vaimse küpsuse ja kujuneksid iseseisvaks ning saaksid hakkama tulevases elus, toetudes koolis omandatud teadmistele ja oskustele.
Õpetamine on väga raske töö ja nõuab väga järjepidevat töötamist, nuppe topsi panna, tundus, et ta irvitas mu üle, nagu ütleks: “Mis sa, rumaluke, nii mis paneb austust avaldama nendele inimestele, kes autistlike nõmedat asja minult nõuad!” Lihtsalt naeris ja naeris laginal.
Õpetaja kutse - eetika lehekülgi:  http://www.opetajateliit.ee/uudis_160304_1.php  http://www.eetika.ee/sites/default/files/eetika/files/ff417524f1ca08ff1a5fcbb8131e6ce 2.pdf  http://www.ehl.org.ee/index.php?page=320&  https://www.hm.ee/et/tegevused/opetaja/kutse-andmine
Õpetamine klassi - tunnisüsteemis ja innovaatika (sealhulgas seletusena, miks paljud uuendused kipuvad mõne aja pärast ununema). Õpetamisel klassi-tunnisüsteemis on õpetajal keskne roll nii uue õppematerjali esitamisel kui ka õppimise suunamisel ja korraldamisel.
Õpetamise juures on minu arvates väga oluline õpetaja ja lastevanemate hea ja usalduslik koostöö, sest sellise lapse õpetamine ei peaks käima ainult koolis, vaid ka kodus, sest siis saab laps aru, et see on vajalik ning, et teda ümbritseks stabiilne ühiskond.
Õpetamisel on väga kulukas, aga ka väga tähtis ja oluline, sest tihti on see ainus võimalus, kuidas need lapsed saavad suhelda üksteistega, omandada haridust, et selle kaudu saada positiivne ellusuhtumine võrdselt teiste ühiskonnaliikmetega.
Õpetaja roll on mänguliseks tegevuseks soodsate tingimuste loomine, mis omakorda eeldab põhjalikku töö kavandamist ja läbimõtlemist, et tegevus oleks lapsele aktiivselt mõtestatud ja laps saaks tegevuses osaleda partneri rollis.
Õpetaja ülesanne on motiveerida õpilasi, juhatada teema sisse, jagada informatsiooni, selgitada tavatoiminguid ja kokkuleppesignaale, juhendada tööd rühmades või individuaalselt ning lõpuks organiseerida tagasiside ja hindamine.
Õpetajatel endal on samuti oma õpistiil ja eelistused Doktor Reinhold Niebuhr on kunagi öelnud: Jumal, anna meile kannatlikkust taluda asju, mida ei saa muuta, julgust muuta asju , mida saame muuta, ja tarkust eristada üht teisest.
Õpetaja ülesanne on toetada õpilaste sotsialiseerumist ja toimetulekuoskuste kujunemist (kodus, tööturul, ühiskonnas), soodustada teabe iseseisva hankimise ja kasutamise oskuse kujunemist, mõjutada väärtushinnanguid.
Õpetaja töö on muutunud paindlikuks ja läbimõelduks  professionaalsuse tase (proficient level) – osad tegevused on muutunud automaatseks  meisterõpetaja tase (expert level) – toimitakse intuitiivselt
Õnnetuste vältimiseks on kasulik järgida mõningaid ohutusreegleid. Inimestel avalduvad hood erinevalt ja need hood alluvad erinevalt ka ravile, mistõttu nii nende ohuaste kui ka ohutusnõuded on mõnevõrra erinevad.
Õpetaja amet on rutiinne töö, mille tagajärjeks võivad olla ülekoormus ja piiratud võimalused. Õpilaste õpimotivatsiooni aitab tõsta see, kui õpilased on kaasatud aktiivsemalt kooliellu.
Õpetamiseks on vajalikud teadmised: • pedagoogilis-psühholoogilistest mõistetest ja teooriatest • praktilised pedagoogilised teadmised ja oskused • võime langetada pedagoogilisi otsuseid
Õpetaja kutse - eetika Õpetajate eetilisus ja professionaalsus, samuti ka südametunnistus ja pühendumus panevad aluse meie ühiskonnas väärika põlvkonna ja õnneliku inimese kujunemisele.
Õiguslik vale on veel vähem loomulik, sest lubadused midagi teha või tegemata jätta on lepingutaolised tegevused, mis asuvad väljaspool looduslikku olukorda ja piiravad vabadust.
Õpetame - õpime-omandame protsessi, sest nagu Gallagher (2008) avaldas, osalus võib juhtida demokraatiani, kus iga lapse hääl oleks oluline ja nende soovid esiletõstetud.
Õpetaja kutse - eetikasse kuuluvad kasvatuse, õpetamise ja suunamise küsimused õigest ja valest, heast ja halvast, heast ja õnnelikust elust ja seda puudutavatest otsustest.
Õpetaja kutse - eetika tähtsusest ja selle kajastamise vajalikkusel ning sellekohase näitliku osa väljatoomisel käesolevas referaadis lähtusin aineõpetaja vajadusest osata
Õpetaja olla tähendab kutset, kutsega kaasnevat staatust ja eriala spetsialisti ning ametit konkreetses asutuses, kus õpetaja kutsekäitumist reguleerivad eetikaprintsiibid.
Õpetajate ülesanne on püstitada sobivad eesmärgid nii igale lapsele eraldi kui kogu rühmale, et need vastaksid laste huvidele, arvestaksid iga lapse tugevaid külgi ja vajadusi.
Õpetamisel on muutunud üha tähtsamaks ärksa õpihuvi kujundamine, õppija varasemate kogemuste ja ootustega avestamine ning efektiivsete õpioskuste kättejuhatamine.
Õigusrikkuja – alaealine kuritegelikult käituv indiviid (juvenile delinquency) 31 Kriminaalkoodeksist lähtuvalt eestis selleks kriminaalvastutuse iga 14.aastane isik.
Õpetaja amet on küllaltki keeruline, sest õpetada tuleb pingelises, sotsiaalses ja poliitilises olukorras ning see elukutse nõuab kõrget emotsionaalset intelligentsi.
Õpetamine - õppetegevuse organiseerimine, õpilaste, motivatsiooni ja sihipärase tegevuse formeerimine, plaanipärane süstematiseeritud hariduse sisu edasi andmine.
Õpetaja ülesandeks on õpikeskkonna loomine, tegevuse jälgimine ja laste vaatlemine, samuti pidev laste suunamine, toetamine, aidates lapsi luua iseendale uut arusaamist.
Õpetaja kutse - eetika on sõnastatud palju üldsõnalisemalt kandes endas põhilisi väärtusi, mis osalt kattuvad Eesti Õpetaja-eetika koodeksiga.
Õpetaja ülesandeks on aidata lapsel pöörata huvi teostatavale, seada üheskoos lapsega otstarbekaid eesmärke ja suunata last eesmärkide saavutamisel.
Õiguslik lähenemine – tahtlik käitumisakt seaduse (kriminaalõiguse) vastane, mille eest on legaalsed karisutsed riiklikul tasandil reguleeritud.
Õpetaja ülesandeks on olla organiseeriv, stimuleeriv, motiveeriv ning nõustav, võttes arvesse kõikide õpilaste erinevusi ja teadmistepagasit.
Õpetajate hulgas on Inge Taela kinnitusel õnneks palju ka neid, kes taipavad indigopõlvkonna vajadusi, see on laste jaoks väga suur toetus.
Õpetajate esma - ja täiendkoolitus ei ole viidud ühtsesse süsteemi, koolituse ja õpetaja edasise edutamise vahel ei ole järjepidavust.
Õigupoolest tähendab see aga lapsele õpetamist, kuidas end ülal pidada nii, et ta kokkuvõttes oma käitumist kontrollida suudab.
Õpetaja tegevuses on oluline jälgida lapse tegevust ja huvi tekkimist õpitava vastu ja selliselt kaardistada lapse lähiarengu vöönd.
Õpetaja ülesanne on abistada last tegevuse organiseerimisel, toetada teda individuaalse tee leidmisel, oma loomuse realiseerimisel.
Õpetaja sõnul on ta oma teadmiste poolest teistest lasteaialastest ees, aga tal on raskusi keskendumise ja iseseisva tööga.
Õpetaja ülesanne on vaadelda lapse tegevust, dokumenteerida ja analüüsida kogutud materjali, et selle põhjal sunnata last.
Õpetajaga on mõjutavad. • Indiviidiga seotud faktorid: hoiakud kooli ja õpetajate suhtes, kõrge õpimotivatsioon.
Õiget seletust on raske anda; ning ettekirjutus – mida peaks tegema, n: missugune peaks olema valitsuse osa tervishoius.
Õpetaja roll on lisaküsimuste abil õpilast ennast edasi arendama julgustada, kuni sel viisil koos vastuseni jõutakse.
Õpetaja seisukohast on muidugi selgem võtta erinevaid õppeaineid juba eelnevalt aineti jagunevana või ühtsete tervikutena.
Õetja – õpetaja  õpetaja – lapsevanem  õpetaja – kooli juhtkond  õpetaja – muu personal
Õpetaja kohus on õpilane ära kuulata ja talle adekvaatset nõu anda ning suhelda õpilasega kui võrdne võrdsega.
Õpetajate võimuses on mõjutada õpilaste motivatsiooni, kuid see muutub üha raskemaks, mida vanemaks õpilased saavad.
Õdede ülesandeks on lapsi registreerida, neid kaaluda, nende ihusoojust mõõta ning neid arsti juurde juhatada.
Õk on laste rühmaga kaasas vähemalt kaks täiskasvanut, üks kolonni ees ja teine kolonni taga.
Õpetamine on väga nõudlik töö, mitte ainult vaimselt ja emotsionaalselt, vaid ka füüsiliselt.
Õpetaja isikul on väga suur roll selles, millised väärtushinnangud ja teadmised kujunevad lastel.
Õpetajaid - kasvatajaid tuleb arvata liialduseta iseseisva Eesti alusmüüride rajajate hulka.
Õpetaja kohuseks on luua õpilastele soodsad tingimused, et nad võiksid oma arusaamu konstrueerida.
Õpetamis - ja õppevahendite valikut, samuti sobiva õpikeskkonna loomisel ja rakendamisel.
Õpetajatöö eeldusteks on professionaalsus, mõtlemine, planeerimine, juhtimine ja teistega suhtlemine.
Õiget otsust on raske langetada, sest keegi ei oska tegelikku lapse arengut ette ennustada.
Õpetajad koolides on kogukonna teenrid, kellel on missioonitunne ja teadlikkus oma kohustustest.
Õmblusviisik on masinõmblus. Raamatul on kinnine selg, olemas on valts ning kattematerjal
Õpetaja kutse - eetika on õpetamise, õppimise, kasvamise ja kasvatamisega seotus eetika.
Õpetaja roll on olla toetaja, juhendaja, mentor, mitte teadmiste ainuvaldaja ja esitaja.
Õpetaja kutse - eetika kätkeb endas suuremat väljakutset, kui tavaametite esindajatel.
Õpetaja roll on õpilasi suunata teatud sihipäraste õpiülesannete püstitamise abil.
Õpetajate leht - 2004 18 juuni, nr. 24-25 Maria Tilk ” Lapsepõlv ei ole kadumas” ü
Õpetajakoolituse muutumine – kuidas toetada õpetaja haridustehnoloogiliste pädevuste kujunemist.
Õpetamise alustamiseks on oluline kindlaks määrata õpilaste keh võimete ja oskuste tase.
Õnnelikkuse – juurde, ei ole nad seadused sisuliselt, vaid ainult nimeliselt.
Õpetajatööks on enamasti kõige hea eest seismine ja õpilaste eest vastutamine.
Õpetaja kvaliteet on kõige olulisem koolisisene faktor, mis mõjutab õpitulemusi!
Õmblusviisiks on metallklambrit ning koosneb see masinõmmeldud poognatest.
Õed - vennad kasvasid ja mängisid esimesed seitse aastat koos.
Õed - vennad mängisid ja kasvasid esimesed seitse aastat koos.
Õpetajate konsulteerimine on sisuliselt nõustamine kuid ta asub teraapiast kaugemal.
Õige toitumine on oluline igal juhul, mitte ainult toiduallergia korral.
Õigem on eeldada, et reinvesteerimine toimub diskontomääraga.
Õpetada mõtlema - tähendas kasvatada igapäeva käitumise hingestatust.
Õpetaja kutse - eetika. http://www.opetajateliit.ee/uudis_160304_1.php
Õlipastell on pastell, mille sideainena on kasutatud õli ja vaha.
Õigekirjaajal on vaja kaasa häälida, see aitab ka millelegi kaasa.
Õnnetuist õnnetumad on need lapsed, kes on ühtlasi pimedad ja kurttummad.
Õmblusviisiks on masinõmblus, selg on kinnine ja valts nähtamatu.
Õpetaja käitumis - ja tegevusmall Õpetaja kui klassi juht ja suunaja.
Õed - vennad mõjutavad teineteist ka peale lapsepõlve.
Õpetajatele on vaja motivatsiooni, et töötada teises keeles.
Õpeesisu deduktiivsust on keerukas õppevarast lahutatult analüüsida.
Õpetajaks olemine tähendab tööd endaga, sisemist vaimset kasvu.
Õpetaja töö on palju muutunud, sest lapsepõlv on muutunud.
Õigeaegse raviga on neid vigu võimalik 100%-liselt parandada.
Õlgehistööd on hinnatud nii mõisates kui talurahva seas.
Õpetaja funktsioonid – abi, nõuanne, ravi, teadmised, mõistus.
Õpetaja ülesandeks on luua lastele piisavalt hea arengukeskkond.
Õpetaja roll on sealjuures väga suur ja tähendusrikas.
Õpetajakutse on ühiskonnas väärtustatud ja köitev.
Õpetajate õigused on siin kohal jäetud tagaplaanile.
Õpetamine klassi - tunnisüsteemis ja innovaatika.
Vote UP
-1
Vote DOWN
Õnnetusjuhtum – tahtmatu, ettekavatsemata ja äkilise toimega jõud või tegevus, mis toob endaga kaasa isiku vigastused.



Tulemused kuvatakse siia. Otsimiseks kirjuta üles lahtrisse(vähemalt 3 tähte pikk).
Leksikon põhineb AnnaAbi õppematerjalidel(Beta).

Andmebaas (kokku 683 873 mõistet) põhineb annaabi õppematerjalidel, seetõttu võib esineda vigu!
Aita AnnaAbit ja teata vigastest terminitest - iga kord võid teenida kuni 10 punkti.

Suvaline mõiste



Kirjelduse muutmiseks pead sisse logima
või
Kasutajanimi/Email
Parool

Unustasid parooli?

või

Tee tasuta konto

UUTELE LIITUJATELE KONTO AKTIVEERIMISEL +10 PUNKTI !


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun