Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi

ÜHISKONNAÕPETUSE RAUDVARA: NÜÜDISÜHISKOND (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kellele kuulub kõrgeim võim riigis?
  • Kes on võimul ning juhivad ühiskonda?
  • Kuidas saadakse võimule?
  • Millest sõltuvad rahva õigused ja vabadused?
  • Kui palju toota?
  • Kuidas saab kodanik oma tahet valitsusele teada anda?
  • Kuidas saab inimene presidendile oma tahet avaldada?

Lõik failist

ÜHISKONNAÕPETUSE RAUDVARA
1.NÜÜDISÜHISKOND
 Ühiskond
Ãœhiskond on inimeste omavaheliste suhete kogum.
Ühiskonna mõiste hõlmab inimrühmi, keda ühendavad eriomased ja süstemaatilised normatiivsed suhted, s.t et ühte ühiskonda kuulujatel on ühesugused arusaamad asjaajamisest ja koostööst. Inimühiskond on konkreetsest ühiskonna mõiste tarvitusest abstraktsem mõiste, millega ühelt poolt märgitakse inimkonda tervikuna , eeldusel , et inimene on põhiloomuselt sotsiaalne ja niisiis vältimatult mõne inimgrupi liige, mis omakorda puutub kokku või teeb koostööd teise inimrühmaga. Õpetuse ühiskonnast lõid K. Marks ja F. Engels . Selle õpetuse järgi moodustavad kõigi inimsuhete aluse (baasi) inimeste suhted tootmises (tootmissuhted). Tootmissuhete laad sõltub tootlike jõudude tasemest ja määrab oluliselt, millised on perekonnasuhted , moraal, õigus, kirjandus, kunst jm.
Ühiskond ei ole lihtsalt inimeste kogum, vaid inimestevaheliste suhete võrgustik.
Ühiskonna tunnuseks on kultuur (ühiskonnaliikmete käitumise sisemised ja välised reeglipärasused). Tsivilisatsioon on hästi korraldatud kõrge kultuuriga ühiskond. Kasvav  tsivilisatsioon  on  ühiskond, kes   jätkab kasvamist juhul kui ta on edukas vastama väljakutsetele,  mis provotseerib uue väljakutse, muutes liikumise kestvaks protsessiks . Tunnus: enesemääramine;  Eeldus: väljakutsetele vastamine.
Agraarühiskond: püsiv, hajali , linnad kui administratiivkeskused. Kõige olulisem on maaomand
Industriaalühiskond: püsiv, suurlinnad . Masstootmine, tootmisvahendid
Postindustriaalühiskond: püsiv, metropolid, tööjõu vaba liikumine. Teenused,
Vasakule Paremale
ÜHISKONNAÕPETUSE RAUDVARA-NÜÜDISÜHISKOND #1 ÜHISKONNAÕPETUSE RAUDVARA-NÜÜDISÜHISKOND #2 ÜHISKONNAÕPETUSE RAUDVARA-NÜÜDISÜHISKOND #3 ÜHISKONNAÕPETUSE RAUDVARA-NÜÜDISÜHISKOND #4 ÜHISKONNAÕPETUSE RAUDVARA-NÜÜDISÜHISKOND #5 ÜHISKONNAÕPETUSE RAUDVARA-NÜÜDISÜHISKOND #6 ÜHISKONNAÕPETUSE RAUDVARA-NÜÜDISÜHISKOND #7 ÜHISKONNAÕPETUSE RAUDVARA-NÜÜDISÜHISKOND #8 ÜHISKONNAÕPETUSE RAUDVARA-NÜÜDISÜHISKOND #9 ÜHISKONNAÕPETUSE RAUDVARA-NÜÜDISÜHISKOND #10 ÜHISKONNAÕPETUSE RAUDVARA-NÜÜDISÜHISKOND #11 ÜHISKONNAÕPETUSE RAUDVARA-NÜÜDISÜHISKOND #12 ÜHISKONNAÕPETUSE RAUDVARA-NÜÜDISÜHISKOND #13 ÜHISKONNAÕPETUSE RAUDVARA-NÜÜDISÜHISKOND #14 ÜHISKONNAÕPETUSE RAUDVARA-NÜÜDISÜHISKOND #15 ÜHISKONNAÕPETUSE RAUDVARA-NÜÜDISÜHISKOND #16 ÜHISKONNAÕPETUSE RAUDVARA-NÜÜDISÜHISKOND #17 ÜHISKONNAÕPETUSE RAUDVARA-NÜÜDISÜHISKOND #18 ÜHISKONNAÕPETUSE RAUDVARA-NÜÜDISÜHISKOND #19 ÜHISKONNAÕPETUSE RAUDVARA-NÜÜDISÜHISKOND #20 ÜHISKONNAÕPETUSE RAUDVARA-NÜÜDISÜHISKOND #21 ÜHISKONNAÕPETUSE RAUDVARA-NÜÜDISÜHISKOND #22 ÜHISKONNAÕPETUSE RAUDVARA-NÜÜDISÜHISKOND #23 ÜHISKONNAÕPETUSE RAUDVARA-NÜÜDISÜHISKOND #24 ÜHISKONNAÕPETUSE RAUDVARA-NÜÜDISÜHISKOND #25 ÜHISKONNAÕPETUSE RAUDVARA-NÜÜDISÜHISKOND #26 ÜHISKONNAÕPETUSE RAUDVARA-NÜÜDISÜHISKOND #27 ÜHISKONNAÕPETUSE RAUDVARA-NÜÜDISÜHISKOND #28 ÜHISKONNAÕPETUSE RAUDVARA-NÜÜDISÜHISKOND #29 ÜHISKONNAÕPETUSE RAUDVARA-NÜÜDISÜHISKOND #30 ÜHISKONNAÕPETUSE RAUDVARA-NÜÜDISÜHISKOND #31 ÜHISKONNAÕPETUSE RAUDVARA-NÜÜDISÜHISKOND #32 ÜHISKONNAÕPETUSE RAUDVARA-NÜÜDISÜHISKOND #33 ÜHISKONNAÕPETUSE RAUDVARA-NÜÜDISÜHISKOND #34 ÜHISKONNAÕPETUSE RAUDVARA-NÜÜDISÜHISKOND #35 ÜHISKONNAÕPETUSE RAUDVARA-NÜÜDISÜHISKOND #36 ÜHISKONNAÕPETUSE RAUDVARA-NÜÜDISÜHISKOND #37 ÜHISKONNAÕPETUSE RAUDVARA-NÜÜDISÜHISKOND #38 ÜHISKONNAÕPETUSE RAUDVARA-NÜÜDISÜHISKOND #39 ÜHISKONNAÕPETUSE RAUDVARA-NÜÜDISÜHISKOND #40 ÜHISKONNAÕPETUSE RAUDVARA-NÜÜDISÜHISKOND #41 ÜHISKONNAÕPETUSE RAUDVARA-NÜÜDISÜHISKOND #42 ÜHISKONNAÕPETUSE RAUDVARA-NÜÜDISÜHISKOND #43 ÜHISKONNAÕPETUSE RAUDVARA-NÜÜDISÜHISKOND #44 ÜHISKONNAÕPETUSE RAUDVARA-NÜÜDISÜHISKOND #45 ÜHISKONNAÕPETUSE RAUDVARA-NÜÜDISÜHISKOND #46 ÜHISKONNAÕPETUSE RAUDVARA-NÜÜDISÜHISKOND #47 ÜHISKONNAÕPETUSE RAUDVARA-NÜÜDISÜHISKOND #48 ÜHISKONNAÕPETUSE RAUDVARA-NÜÜDISÜHISKOND #49
Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
Leheküljed ~ 49 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2018-02-13 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 29 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor grka Õppematerjali autor

Kasutatud allikad

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
49
docx

U�HISKONNAO�PETUSE-konspekt

ÜHISKONNAÕPETUSE RAUDVARA 1.NÜÜDISÜHISKOND Ühiskond Ühiskond on inimeste omavaheliste suhete kogum. Ühiskonna mõiste hõlmab inimrühmi, keda ühendavad eriomased ja süstemaatilised normatiivsed suhted, s.t et ühte ühiskonda kuulujatel on ühesugused arusaamad asjaajamisest ja koostööst. Inimühiskond on konkreetsest ühiskonna mõiste tarvitusest abstraktsem mõiste, millega ühelt poolt märgitakse inimkonda tervikuna, eeldusel, et inimene on põhiloomuselt sotsiaalne ja niisiis vältimatult mõne inimgrupi liige, mis omakorda puutub kokku või teeb koostööd teise inimrühmaga. Õpetuse ühiskonnast lõid K. Marks ja F. Engels. Selle õpetuse järgi moodustavad kõigi inimsuhete aluse (baasi) inimeste suhted tootmises (tootmissuhted). Tootmissuhete laad sõltub tootlike jõudude tasemest ja määrab oluliselt, millised on perekonnasuhted, moraal, õigus, kirjandus, kunst jm. Ühiskond ei ole lihtsalt inimeste kogum, vaid inimestevaheliste suhete võrgustik. Ühisko

Kategoriseerimata
thumbnail
56
doc

ÜHISKONNAÕPETUSE RAUDVARA

ÜHISKONNAÕPETUSE RAUDVARA 1.NÜÜDISÜHISKOND Nüüdisühiskonna kujunemine. Tööstusrevolutsioon ja kapitalismi kujunemine. Poliitökonoomilised teooriad kapitalismi arengust. Demokraatia printsiibid ja väärtused. XX sajandi ühiskonna poliitilise arengu tendentse. Moderne elustiil. Kaasaegsed majanduse- ja sotsioloogilised teooriad. Ühiskonna mõiste. Ühiskonnaelu peamised valdkonnad, ühiskonna jaotus sektoriteks. Võim majanduses, riigis ja inimsuhetes. Poliitika elluviimine riigis. Ühiskond kui poliitiline süsteem. Võimu tunnused ja teostamise meetodid. Seadused ja õigusnormid. Õiguse struktuur. Õigusriigi olemus ja tunnused. Avalik ja erasektor. Riik kui poliitilise võimu süsteem. Riigivõimu tunnused. Tänapäeva riigikorralduse vormid: unitaarriik, föderatsioon, konföderatsioon. Tsiviilühiskond. Kodanikuühiskonna institutsioonid. Kodanikuaktiivsus. Poliitiline kultuur. Mittetulundusühingud. Majandussfäär. Avalik ja eramajandus. Valitsuse majandus

Ãœhiskond
thumbnail
67
doc

Ãœhiskonna konspekt riigieksamiks

1.NÜÜDISÜHISKOND Ühiskond Ühiskond on inimeste omavaheliste suhete kogum. Ühiskonna mõiste hõlmab inimrühmi, keda ühendavad eriomased ja süstemaatilised normatiivsed suhted, s.t et ühte ühiskonda kuulujatel on ühesugused arusaamad asjaajamisest ja koostööst. Inimühiskond on konkreetsest ühiskonna mõiste tarvitusest abstraktsem mõiste, millega ühelt poolt märgitakse inimkonda tervikuna, eeldusel, et inimene on põhiloomuselt sotsiaalne ja niisiis vältimatult mõne inimgrupi liige, mis omakorda puutub kokku või teeb koostööd teise inimrühmaga. Õpetuse ühiskonnast lõid K. Marks ja F. Engels. Selle õpetuse järgi moodustavad kõigi inimsuhete aluse (baasi) inimeste suhted tootmises (tootmissuhted). Tootmissuhete laad sõltub tootlike jõudude tasemest ja määrab oluliselt, millised on perekonnasuhted, moraal, õigus, kirjandus, kunst jm. Ühiskond ei ole lihtsalt inimeste kogum, vaid inimestevaheliste suhete võrgustik. Ühiskonna tunnuseks on kultuur (�

Ãœhiskond
thumbnail
44
doc

Kõik vajalik ühiskonnaõpetuse riigieksam iks

1 I NÜÜDISÜHISKOND Ühiskonna mõiste. Nüüdisühiskonna kujunemine (industriaalühiskond, postindustriaalne ühiskond, teadmusühiskond, siirdeühiskond). Võim majanduses, riigis ja inimsuhetes. Võimu tunnused ja teostamise meetodid. Demokraatia põhiprintsiibid ja ­väärtused. Seadused ja õigusnormid. Riigi mõiste. Riigivõimu tunnused. Õigusriik. Avalik ja erasektor. Kodanikuühiskond. Ühiskonna sotsiaalne struktuur. Huvid. Pluralismi olemus ja tähtsus. Sotsiaalsed probleemid (tööpuudus, vaesus, kuritegevus jm). Heaoluriik. Infoühiskond. Ühiskonna jätkusuutlikkus ja ühiskonnaelu valdkondade seotus. 1. Ühiskonna mõiste ­ ühiskond on inimeste olemasolul viis. Ühiskond koosneb inimestest, samas ei saa olla inimest ilma ühiskonnata. (Aristoteles ­ inimene on poliitiline loom.) Nüüdisühiskonda iseloomustavad ühiskonnasektorite eristatavus ja vastastikune seotus, tööstuslik kaubatootmine, rahva osalemin

Ühiskonnaõpetus
thumbnail
30
docx

Ühiskonnaõpetuse riigieksamiks valmistumine

Ühiskond - inimeste kooselu vorm ja sellest tulenevate sotsiaalsete suhete ja institutsioonide kogum. Industriaalne e tööstusühiskond 18. sajandu Inglismaa Tööstuslik tootmine *manufaktuurid asendusid vabrikutega Töötegemine muutus ratsionaalseks ("aeg ja raha") Tugevnes bürokraatia Tööaeg domineeris puhkaja üle Palgatöö (määras väärtused) Otsiti meelelohutust (kasiinod, kabareed, loterii jne) Muutus ühiskonna sotsiaalne jaotus Progressi sümboliks kujuneb linn (palgad, moodsad kaubad, transport) Muutus leibkonnamudel - väikepere Postindustriaalne ühiskond alates 20. sajandi viimasest veerandist Teenindussektori osatähtsuse kasv Tootmise mahu asemel tähtsustatakse teaduse ja tehnoloogia osa majanduses Koveieritööliste asemel vajatakse haritud spetsialiste Riik reguleerib ka majanduse arengut (varem vaid poliitika ja õiguskord) Omanike asemel teevad otsuseid tegevjuhid (spetsialistid) Kujuneb keskklass Vabam töökorraldus Oluline loovus ja oskus töötada me

Avalik haldus
thumbnail
40
docx

Ãœhiskonna riigieksami materjal

Nüüdisühiskond o Ühiskonna mõiste Suurte inimhulkade kooselu korrastatud eluviis. o Nüüdisühiskonna kujunemine Ühis- Agaarühiskond Tööstus Post-industriaal Infoühiskond Teadmusühiskond kond ühiskond ühiskond Tunn o 3000a eKr o 18. saj ­ o 20.saj o 1980n o 21. Saj - ... u-sed ­ 18.saj 20. Saj keskpaik-.. dad o Paindlik lõpp keskpaik . o Uue töögraafik o Peamine o Peamine o Teenindu tehnoloogia o Teadussaav tööhõive tööhõive s-sektori kasutusele- u-tuste raken- põllumajan tööstuses osatähtsuse võtt damine majan- duses o Linnastu tõusmine o Inform duses, polii- o Suurpered mi-ne, o Kõrgte

Ühiskonnaõpetus
thumbnail
17
doc

Ãœhiskonna valitsemine

ÜHISKONNA VALITSEMINE Demokraatlik süsteem Põhimõtted: 1) kõrgeima võimu kandja ning allikas on rahvas; 2) rahvas teostab võimu kaudselt oma esindajate valimise teel; 3) võimulolev valitsus tugineb valijate enamusele; 4) rahvaesindajad pole seotud konkreetsete valijatega, vaid tegutsevad oma ametialal iseseisvalt; 5) demokraatia tähendab huvide, seisukohtade ja vaadete paljusust; 6) vähemusse jäänul on õigus oma seisukohtadele kindlaks jääda; 7) mitmesuguste jõudude, huvide ja seisukohtade vaba konkurentsi ning vähemus kaitseks peavad kõigile kodanikele olema tagatud demokraatlikud vabadused (info-, ajakirjandus-, koosolekute, ühingute, ettevõtlusvabadus jne.); 8) demokraatlike vabaduste ja üldiste inimõiguste kaitseks peab olema sõltumatu kohtuvõim. Eestingimused: 1) üldine kirjaoskus; 2) ajakirjanduse (jt. massiteabevahendite) laialdane levik; 3) kodanikuühiskonn

Ãœhiskond
thumbnail
11
docx

ÜHISKONNAÕPETUSE KONTROLLTÖÖ

ÜHISKONNAÕPETUSE KONTROLLTÖÖ KORDAMINE Sotsioloogia- teadus, mis uurib sotsiaalsed protsesse, võõraviha levik, enesetappude arv Ühiskond on inimgrupp, kelle vastastikused suhted on organiseeritud ja struktureeritud kultuuri poolt ja kultuur on see, mida inimene teeb ja millel pole bioloogilist ega geneetilist alust. Ühiskonna struktuur avatud ühiskonnas = kodanikuühiskond + avalik sektor + ärisektor 1. Avalik sektor e. esimene sektor tegutseb avalikes huvides, realiseerub poliitikute ja ametnike töö kaudu. 2. Erasektor e. teine sektor tegutseb erahuvides ja on kasumile orienteeritud. 3. Kodanikuühiskond e. kolmas sektor lähtub nii avalikust kui omahuvist ja realiseerub enamasti kodanikualgatusena valdkondades, kus on puudujäägid avaliku sektori tegevuses või kus puudub erasektori huvi. 1) ..AVALIK SEKTOR. (riiklik sektor, mis hõlmab riigi- ja omavalitsusasutusi koos töötajaskonnaga, samuti riigi kasutusse laekuvad maksu-, tulu- ja riigivarasid. Avaliku sektori

12. klassi ühiskond




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun