Ökomärgised Iseseisev töö Tallinn 2010 Sisukord 1. Eestis kasutusel olevad ökomärgised.................................................................................3 2. Ökomärgiste andmise kriteeriumid....................................................................................7 3. Ökomärgiste taotlemise kriteeriumid...............................................................................8 4. Kemikaalide ohumärgised..............................................................................................
Annika Alemaa ÖKOMÄRGISED Tutvustus Ökomärgis on tähis,mis kinnitab toote või teenuse keskkonnasõbralikkust. Ökomärgis antakse tootele mis avaldab keskkonnale vähem negatiivset mõju. Eesmärk on propageerida keskonnasäästlikku tarbimist ja käitumist. Märgised paigaldatakse tootele,pakendile või teenusele. Tutvustus Ökomärgis tõestab tarbiale,et sinu toode on keskkonnasõbralikum kui teised samasse tooterühma kuuluvad tooted. Ökomärgised on usaldusväärsed,kuna selle annab välja sõltumatu organisatsioon,toetudes adekvaatsele teabele ja teadusuuringule. Ökomärgis teavitab tarbijat,et tootja hoolib keskkonnast ning tõstab ettevõtte mainet. Ökomärgis annab turueelise. Tarbija kasu Tõestab tarbijale,et toode on keskkonna ja tervisesõbralik.
Jõhvi Gümnaasium Referaat "Ökomärgid" Jõhvi 2007 Ökomärgid Ökomärgised võeti kasutusele, et pakkuda kliendile võimalust leida ja valida tooteid/teenuseid, mis tekitavad loodusele vähem kahju. Ei saa ju otsustada selle järgi, kui tootjad reklaamivad oma tooteid näiteks nii: "Meie pesupulber ei sisalda kloori ega optilisi kirgastajaid", "Meie patareides on toksiliste ainete sisaldus minimaalne", jne. Niisiis seepärast loodigi, osaliselt tarbijate survel, ökomärgised, mis on positiivsed märgid ja mis
Töö lõpus on mõned näited ohumärgistest ja kastutatud allikate loetulu. Ökomärkide taustast ja leidumisest. Ökomärgised võeti kasutusele, et pakkuda kliendile võimalust leida ja valida tooteid/teenuseid, mis tekitavad loodusele vähem kahju. Niisiis seepärast loodigi, osaliselt tarbijate survel, ökomärgised, mis on positiivsed märgid ja mis paigaldatakse tootele/pakendile/teenusele, et näidata selle loodussõbralikkust. Eesti toodete/teenuste ökomärgid Mahemärk Kasutatakse mahepõllumajandusliku toidu eristamiseks muust samaliigilisest toidust. Mahemärk ei asenda kaubamärki, see on pigem garantiimärk, mis kaubamärgile lisatuna osutab ja kinnitab, et toode on kasvatatud ja käideldud ökoloogiliselt ja biodünaamiliselt. Ainult neid märke väljaandvad riigiasutused võivad neid kaitsta kontroll- või garantiimärkidena. Märgis ei erista ühe ettevõtja toodet teise omast, sama märki võivad
TARTU ÜLIKOOL Pärnu kolledz Ettevõtluse osakond Kateriina Ehapalu TH1 ÖKOTURISM Referaat Juhendaja: Airi Noppel Pärnu 2012 SISUKORD 2 SISSEJUHATUS Ökoturism on aina suuremat populaarsust koguv turimisviis maailmas, mille on tinginud vajadus hoida loodus- ja kultuuripärandit ning samaaegselt ka toetada kohalike elanike heaolu. Antud referaat keskendub ökoturismi ja -turisti olemuse selgitamisele. Uurimise alla tuleb ökomärgistus ja selle eesmärk. Referaadiga püütakse leida ökoturismi positiivsed jooned ja tugevused ning analüüsida ka kitsaskohti. Samuti
Allan Kokkota Eesti Roheline Liikumine Ökomärgistus Eestis Alljärgnevas saab teada ökomärkide taustast, toon välja Eesti ja enamlevinud ökomärgid. Lisan näiteid kõikvõimalikest ökomärkidest, natuke statistikat inimeste tarbimisharjumuste seotuses keskkonnasõbralikkusega ja annan seletused eri märkide tähenduse kohta. Töö lõpus on mõned näited ohumärgistest ja kastutatud allikate loetulu. Ökomärkide taustast ja leidumisest.
ÖKOMÄRGID Referaat Tallinn 2010 SISUKORD SISSEJUHATUS.............................................................................................................................3 1. ökomärgised ........................................................................................................................4 1.ökomärgised .................................................................................................................................4 2. Eesti toodete/teenuste ökomärgid......................................................................................4 2.Eesti toodete/teenuste ökomärgid...............................................................................................4 1.1 Eestis enamlevinud ökomärgid..............................................................................................6 3. Erinevad märgid ja nende tähendused...........................................................
Öko- ja mahemärgise d Fred-Georg Pääro & Raigo Tarassov Ökomärgis Ökomärgsi on tähis, mis kinnitab toote või teenuse keskkonnasõbralikkust Ökomärgise taotlemine on vabatahtlik See antakse erapooletu institutsiooni poolt Ökomärgise saamiseks peab toode või teenus vastama kehtestatud kriteeriumidele Ökomärgise andmisel lähtutakse toote või teenuse olelusringi hindamisest Olelusringi hindamine See on meetod, mis võimaldab uurida toote või teenuse keskkonnamõju Seejuures võetakse arvesse kõik protsessid alates tooraine hankimisest kuni toote kasutusest kõrvaldamiseni Mahemärgis Mahemärgis viitab sellele, et toode või selle koostisosad on mahepõllumajanduslikku päritolu Mahemärgiseid kasutatakse tavaliselt toiduainete märgistamiseks Erinevus ökomärgistega seisneb selles, et mahemärgise saamiseks tuleb täita mahepõllumajandusliku tootmise
Kõik kommentaarid