Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Õppeedukust mõjutavad tegurid (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mis mõjutavad õpilase tulemusi ja edukust?

Lõik failist

Õppeedukust mõjutavad tegurid #1 Õppeedukust mõjutavad tegurid #2
Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
Leheküljed ~ 2 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2012-10-18 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 22 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Ghillie Õppematerjali autor
496-sõnaline / 2 leheküljeline essee. Kirjavead parandatud, hindeks 5.

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
19
doc

Õpetaja koolis ja ühiskonnas

käskkirjaga. Probleemid · pädevuse nappus: vanemad ei oska teadlikult oma laste arengut toetada · halvad harjumused: kodudega võetakse ühendust alles siis, kui on tekkinud probleemid. Ka vanemate hulgas on neid, kes arvava, et vestlema peaks siis, kui on midagi halvasti. · Kodused kasvatusprobleemid: vanemad ei leia piisavalt aega oma lastega koosolemiseks, mistõttu tekivad neil omavahel suhtlemisraskused. · Aines edasijõudmist ja edukust tähtsustatakse ülemäära, selle asemel et pöörata tähelepanu suhete kvaliteedile ja lapsele endale. · Õpetajate eelarvamused ja negatiivset taustaoletused: see tüdruk käitub hästi, tähendab kodus on kõik korras. · Eelistused: individuaalset tähelepanu pööratakse ainult kas toimetulekuraskustega või väga tublidele lastele. Muutunud paradigma * Arenguvestlus - vana: arenguga on probleem, mistõttu tuleb korraldada kohtumine vanematega

Õpetaja koolis ja ühiskonnas
thumbnail
19
doc

Pedagoogilise psühholoogia kokkuvõte

3.Esitada uus info väikeste ja hästi jälgitavate sammudena, toetudes juba õpilastel olemasolevatele teadmistele sellest teemast. 4. Esitada õpilastele regulaarselt küsimusi õppimise aktiveerimiseks ja veendumiseks, et eelnevast materjalist on enne järgneva juurde asumist aru saadud. 5. Lõpetada esitus põhiseisukohtade ülevaatega. 6. Loengu järel jätkata küsimuste või ülesannetega , mis aitavad õpilastel kinnistada materjali nende endi mõistete struktuuri. Loengu edukust mõjutavad põhifaktorid 1.Lektori entusiasm avaldub huvis aine vastu ja esituses, soodustades sellega õppimiseks soodsa õhkkonna loomist klassis. 2. Suur mõju on ka lektori kommunikatsioonioskustest- sobiv loengutempo, lektori kehakeel., edastatava informatsiooni selgus. Loengulise esituse tõhusust aitavad suurendada demonstratsioonkatsed ja näitvahendid. Viimaste õpetuslik efekt on suurem, kui õpetaja tutvustab õpilastele kõvahäälselt nende sooritamisega kaasnevat arutlust.

Pedagoogiline psuhholoogia
thumbnail
50
pdf

Pedagoogiline psühholoogia

Samuti võib ka ülemäärane reflektiivsus takistada normaalset õppimist ja edasist toimetulekut elus ning ka sellistel juhtudel tuleb astuda samme sobimatute käitumisharjumuste kõrvaldamiseks. Nemad ei suuda eristada olulisest mitteolulist . Neil võib 20 minutiline kodutöö kesta näiteks tunde. Met. võtted kontseptuaalse tempo korrigeerimiseks. Osaliselt mõjutab ka laste k.tempot vanemate ja õpetaja eeskuju. Probleemide lahendamise edukust ei määra LAHENDAJA KASUTATAV LÄHENEMISVIIS, VAID ÜLESANDE ISELOOM. See on põhjus, miks kõik katsed muuta laste kontseptuaalset tempot, õpetades neid kiirust aeglustama ja tähelepanelik olema, ei ole andnud oodatud tulemusi. Impulsiivsed lapsed õpivad küll väliselt aeglasemalt tegema, kuid teevad vigu samapalju, nagu ennegi. Seega tuleb impulssiivsetel lastel õpetada nii tempot maha võtma kui ka arukalt tegutsema – kujundada enese kontrollivõimet

Alternatiivpedagoogika
thumbnail
13
docx

Pedagoogiline psühholoogia eksam

meetoditega võrreldes häid tulemusi mis tahes teadmiste või oskuste õpetamisel pikemas perspektiivis. Kehtib eeldusel, et õppetöö on hoolikalt ette valmistatud: pedagoogiliselt läbitöötatud, et seda saaks süstemaatiliselt esitada, harjutamisel kinnistada, uudsetes situatsioonides rakendada ja selle omandatuse taset hinnata, ning õppemeetodid nii valitud et õpilased saaks aktiivselt õppetöös osaleda. 6. Loeng, jutustus, seletus. Nõuded loengu ülesehitusele. Loengu edukust mõjutavad põhitegurid. Loeng kui õppematerjali eritamise meetod annab õpetajale hea kontrolli õpetatava üle, on hõlpsati kombineeritav teiste õppemeetodite ja ­vormidega ning kergesti kohandatav ajapiirangutele ja nõuetele ning kergesti kohandatav ajapiirangutele ja nõuetele.Praktikas kombineeritakse loengut küsitluse või müne muu tegevusega klassis. 7. Õpetamine klassi-tunnisüsteemis ja innovaatika(sealhulgas seletusena, miks paljud uuendused kipuvad mõne aja pärast ununema).

Pedagoogika
thumbnail
15
doc

HEV koordinaatori roll

Kui probleemi on õigel ajal märgatud, siis saab kindlasti ka tulemuslikult sekkuda. Probleemkäitumise peamised põhjused tulenevad just probleemidest kodus, koolis ja sõpruskonnas. Vanemad on sageli liialt hõivatud, et lapse muredesse süveneda. Kui laps oma probleemidega üksi jätta, siis üldjuhul need süvenevad ning allakäik on lihtne ­ tekivad arusaamatused koolis teiste õpilastega käitumises, halveneb õppeedukus, on suur võimalus, et hakatakse sõltuvusaineid tarvitama, tuleb ette juhtumeid, kus pannakse toime erinevaid õigusrikkumisi ning lõpuks jõutakse alaealiste komisjoni. Kui vanemad lapse abistamisega ise hakkama ei saa, peab sekkuma kool või kohalik omavalitsus. Põhjuste välja selgitamisel tuleb koostööd teha mitme ala spetsialistidega: arstid, psühholoogid, psühhiaatrid, logopeedid, pedagoogid, sotsiaaltöötajad/lastekaitse ning vajadusel ka muud lapsega seotud isikud

Sotsiaalpedagoogika
thumbnail
45
doc

Andekas laps

andekas ühel, teine teisel alal (ibid). Levinuim haridusringkondades kasutatav definitsioon andekuse kohta pärineb Francois Gagnélt: · Andekad lapsed on need, kellel on potentsiaal saavutada suurepäraseid tulemusi tervel real (enamasti kognitiivsetel) aladel. 4 · Võimekad lapsed on need, kellel on potentsiaal saavutada suurepäraseid tulemusi ühel kindlal (mitte ilmtingimata kognitiivsel) tegevusalal. Talendi arengut mõjutavad katalüsaarorid on isiksuslikud, keskkonnast tulenevad ja seotud juhustega (joonis 1) (Sepp 2010: 9) Seega hõlmab andekus terve hulga tugevaid külgi ning eeltoodud definitsioon haarab ka selliseid lapsi, kellel ei tarvitse ilmneda andekuse tunnuseid, mis on koolide või koguni perekondade ja kogukondade poolt ette kirjutatud (Pittelkow, Jacob 2004: 12). Intelligentsuse kohta käiv teooria on Howard Gardneri multiintelligentsuse teooria.

Sotsiaalpedagoogika
thumbnail
194
pdf

Käitumine klassiruumis, Bill Rogers

“ Support For Learning 4 5 Teemad Tänuavaldused 1. peatükk käsitleb laste käitumise dünaamikat; kuidas nii õpilas(t)e kui õpetaja käitumine Raamatu kokkupanek pole vaid autorile ajamahukas ettevõtmine. Ma tahan tänada oma abi- teineteist heas ja halvas vastastikku mõjutavad. Õpetaja „kontrolli“ ja juhirolli mõtestatakse kaasat Lorat – lähimat sõpra ja kaasõpetajat – kes andis mulle aina tuge ja talus paberikuhjasid nii juhtimise, õpetamise kui korrahoidmise eesmärkidest lähtuvalt. söögilaual. Tänu ka meie tütrele Sarah’le; me jagasime seda söögilauda ikka ja jälle (kodutöödeks 2. peatükk keskendub õppeaasta kriitilisele faasile – „kehtestamisfaasile“

Psühholoogia
thumbnail
24
doc

"Andekus kui erivajadus"

Andekusest rääkides jõutakse varem või hiljem küsimuseni "mis andekust põhjustab?". Tänaseni sellele ühest vastust leitud ei ole. On neid, kes kaitsevad seisukohta, et andekus kasvab "treenides" ehk on sõltuvuses ümbritsevast keskkonnast ning on teisi, kes leiavad, et andekuse kujunemisel mängib suurimat rolli pärilikkus. Tõde peitub ilmselt aga kahe seisukoha vahepeal. Pedagoogika ja psühholoogia alussambaks on juba ammust ajast olnud teooria, et inimese isiksuse kujunemist mõjutavad kolm faktorit ­ pärilikkus, keskkond ja kasvatus (Unt, 2005, 35). Siinses käsitluses võime keskkonna ja kasvatuse siiski lihtsustamise mõttes üheks lugeda, st kasvatuse keskkonnafaktori alla arvata. Otstarbekas on pärilikkust ja kasvukeskkonda andekuse kontekstis vaadelda koosmõjus, sest igal juhul on laps mõjutatud mõlemast. Näiteks, kui lapsel on sünnipärased eeldused kiireks kõne arenguks, aga ta on sündinud inimeste keskele, kes temaga esimeste eluaastate jooksul

Lastekaitse




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun