Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

Äriplaani e-kursuse materjal - sarnased materjalid

äriplaan, koosta, kassavood, laen, töötaja, käibemaks, liselt, prognoosid, klient, konkurents, turundus, finantsprognoosid, ettevõtja, müügitulu, mainor, muutuvkulu, peatüki, muutuvkulud, konkurentsieelis, intress, püsikulu, visioon, kapital, püsikulud, genereeruv, riskid, äriidee, missioon, alapeatükk, soetamise, abitabel, turg, müügikulu
thumbnail
22
pdf

Äriplaani juhend

............................................................................................... 6 7. TOODE/TEENUS ...................................................................................................................... 8 8. TOOTMINE/TEENINDAMINE ................................................................................................ 8 9. TURU ANALÜÜS ..................................................................................................................... 9 10. KONKURENTS ..................................................................................................................... 10 11. TURUNDUSPLAAN ............................................................................................................. 12 12. PERSONAL JA JUHTIMINE ................................................................................................ 13 13. FINANTSPLANEERIMINE .................................................................................................

Äriplaan
398 allalaadimist
thumbnail
14
doc

ÄRIPLAANI VAJADUS JA SELLE KOOSTAMINE

............................................10 Lisa 1. Juhend äiplaani koostamiseks finantseerijale....................................................... 2 SISSEJUHATUS Käesoleva uurimistöö, "Äriplaani vajadus ja selle koostamine", tegemine on ajendatud peamiselt isiklikust huvist ja vajadusest tundma õppida äriplaani koostamise põhimõtteid. Igale ettevõtte juhile on kasulik koostada äriplaan ja sellele tuginedes mitmeti arendada end ja oma firma tegevust. Andmebaasi koostamine, kogumine ja täiendamine, ettevõtte juhtimine ja finantsanalüüs on oskused, mida läheb vaja igal ettevõtjal. Äriplaani sunnib koostama kaks peamist vajadust. Eelkõige on äriplaan vajalik ettevõtjale (ettevõtjatele) enestele, et selle abil oma äriidee tasuvust analüüsida. Kui ettevõtjal enesel

Äriplaan
91 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Äriplaan eksam

1. Prognoosid äriplaanis: müügi, kasumi, rahakäibe, bilansi. 2. Äriplaani struktuur: Äriplaanil ei ole kindlalt etteantud struktuuri, kuid selle koostamisel tuleb jälgida, et äriplaan sisaldaks kõigile osapooltele (omanikud, juhtkond, projekti rahastajad) vajalikku infot. 1. Äriidee kokkuvõte - kirjeldatakse, missugust toodet või teenust on kavas hakata pakkuma ning antakse ülevaade oma senisest tegevusest; - tuuakse välja toote või teenuse turustamisvõimalused ja konkurentsieelis 2. Loodava ettevõtte ülevaade - kirjeldatakse, mis eesmärgil ja mis vormis ettevõte on plaanis luua;

Ärijuhtimine
48 allalaadimist
thumbnail
48
doc

Äriplaani Koostamine

muuta. Mõnikord võrreldakse äriplaani lennugraafikuga, mis on küll täpselt paika pandud, kuid mida näiteks ootamatult muutuvad ilmastikutingimused või muud liiklustingimused muuta võivad. Äriplaani koostamiseks on mitmeid põhjusi: 1. et ettevõtte juhtidel oleks tegevuskava, millest otsuse langetamisel lähtuda; 2. äriplaani ettevalmistamine sunnib ettevõtjat uurima oma äritegevuse eri aspekte ning küsima endalt küsimusi, mille peale ta muidu ei tuleks; 3. äriplaan on hea vahend, kui soovitakse oma töötajatele firmat ja selle eesmärke ning tulevikuplaane tutvustada; 4. äriplaan võimaldab hinnata oma edusamme ja võrrelda tegelikku arengut planeerituga; 5. ettevõtja vajab äriplaani ka siis, kui ta tahab saada ettevõttesse investeeringut või laenu. Äriplaaniga ettevõtja: - põhjendab, kui palju raha ta vajab, - tõestab investorile, et ettevõte on võimeline töötama piisava kasumiga;

Majandus
514 allalaadimist
thumbnail
17
doc

ABIMATERJAL ÄRIPLAANI KOOSTAMISEKS

Töövihiku täitmise tulemusena kujuneb igale üliõpilasele materjal, mis on sisuliselt individuaalse äriplaani tööversioon. Kirjutage oma äriplaanile kokkuvõte vastates allpool esitatud küsimustele. Kokkuvõtte pikkuseks võiks olla 1-1,5 lehekülge. Kokkuvõttes esitatakse lühidalt kogu äriplaani sisu. Peab olema lühidalt esitatud kõik oluline info, mida vajab investor või tulevane äripartner otsustamaks, kas äriplaan on reaalne, kasumlik ja piisavalt atraktiivne. Juhul, kui Teil esialgu puudub vastus mõnele küsimusele, siis püüdke kirja panna nii palju kui oskate. Kokkuvõtet täiendatakse ja parandatakse koolituse lõppedes. I Kokkuvõte 1. Millises ärivaldkonnas alustatav ettevõte hakkab tegutsema? Lühitutvustus ärivaldkonna olukorrast Eestis ja maailmas. Põhjendada selles valdkonnas tegutsemise vajalikkust/võimalikkust. 2. Äriidee lühike kirjeldus.

Äriplaan
76 allalaadimist
thumbnail
16
doc

ÄRIPLAANI STRUKTUUR

Toote/teenuse kirjeldus äriplaanis võib sisaldada (kirjelda sinule sobivaid punkte): Kirjeldage oma toodet/teenust nii põhjalikult, et ka kõige suurem võhik saaks aru. Kirjeldage oma toote kasutamise võimalusi. Mitme toote puhul, näidake ära nende osatähtsus. Toote/teenuse olemus ja peamised tunnused: *spetsiifiline; toode/teenus; * laiatarbekaup. Füüsiline koostis - tooraine, pooltooted, valmistoode. Turukõlblikkus ja konkurents: · kas on tegemist uudistootega või on toode juba müügil? · millised on olemasolevate toodete puudused? · kas vaadeldavas tootes on olemasolevate toodete puudused kõrvaldatud? · kui ei, siis kuidas seda puudust korvata? · millist kasu saab klient vaadeldava toote omandamisest? Eelised, mis teevad teie toote eriliseks ja konkurentide omast erinevaks? Põhitoodetele/teenustele pakutavad lisanduvad tooted/teenused (hooldus, remont).

Äriplaan
111 allalaadimist
thumbnail
48
doc

Äriplaani koostamine

Mõnikord võrreldakse äriplaani lennugraafikuga, mis on küll täpselt paika pandud, kuid mida näiteks ootamatult muutuvad ilmastikutingimused või muud liiklustingimused muuta võivad. Äriplaani koostamiseks on mitmeid põhjusi: 1. et ettevõtte juhtidel oleks tegevuskava, millest otsuse langetamisel lähtuda; 2. äriplaani ettevalmistamine sunnib ettevõtjat uurima oma äritegevuse eri aspekte ning küsima endalt küsimusi, mille peale ta muidu ei tuleks; 3. äriplaan on hea vahend, kui soovitakse oma töötajatele firmat ja selle eesmärke ning tulevikuplaane tutvustada; 4. äriplaan võimaldab hinnata oma edusamme ja võrrelda tegelikku arengut planeerituga; 5. ettevõtja vajab äriplaani ka siis, kui ta tahab saada ettevõttesse investeeringut või laenu. Äriplaaniga ettevõtja: - põhjendab, kui palju raha ta vajab, - tõestab investorile, et ettevõte on võimeline töötama piisava kasumiga;

Majandus
46 allalaadimist
thumbnail
21
doc

Äriplaani koostamine

- kuidas ta oma eesmärgid saavutab? - kuidas vähendada ebakindlust, juhtida riske ja kasutada ära võimalusi? Äriplaani koostamiseks on mitmeid võimalusi: 1. ettevõtte juhtidel oleks tegevuskava, millest otsuse langetamisel lähtuda; 2. äriplaani ettevalmistamine sunnib ettevõtjat uurima oma äritegevuse eri aspekte ning küsima endalt küsimusi, mille peale ta muidu ei tuleks; 1 3. äriplaan on hea vahend, kui soovitakse oma töötajatele firmat ja selle eesmärke ning tulevikuplaane tutvustada; 4. äriplaan võimaldab hinnata oma edusamme ja võrrelda tegelikku arengut planeerituga; 5. ettevõtja vajab äriplaani ka siis, kui tahab saada ettevõttesse investeeringut või laenu. Äriplaaniga ettevõtja: - põhjendab, kui palju raha ta vajab, - tõestab investoritele, et ettevõte on võimeline töötama piisava kasumiga;

Majandus
584 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Töövihik

Töövihiku täitmise tulemusena kujuneb igale osavõtjale materjal, mis on sisuliselt individuaalse äriplaani tööversioon. 1. koolituspäev Ülesanne nr.1. Kirjutage oma äriplaanile kokkuvõte vastates allpool esitatud küsimustele. Kokkuvõtte pikkuseks võiks olla 1-1,5 lehekülge. Kokkuvõttes esitatakse lühidalt kogu äriplaani sisu. Peab olema lühidalt esitatud kõik oluline info, mida vajab investor või tulevane äripartner otsustamaks, kas äriplaan on reaalne, kasumlik ja piisavalt atraktiivne. Juhul, kui Teil esialgu puudub vastus mõnele küsimusele, siis püüdke kirja panna nii palju kui oskate. Kokkuvõtet täiendatakse ja parandatakse koolituse lõppedes. I Kokkuvõte 1. Millises ärivaldkonnas alustatav ettevõte hakkab tegutsema? Lühitutvustus ärivaldkonna olukorrast Eestis ja maailmas. Põhjendada selles valdkonnas tegutsemise vajalikkust/võimalikkust. 2. Äriidee lühike kirjeldus.

Äriplaan
720 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Kuidas koostada äriplaani

niivõrd vormiline külg, pakume võimalust ja soovitame kasutada finantsprognooside koostamisel kassavoogudel põhinevaid isegenereeruvaid aruandeid (xls). Mida silmas pidada plaani elluviimisel Oletagem, et teil on suurepärasena tunduv äriidee. Seejärel olete kogunud infot turu suuruse, konkurentide, rahastamisvõimaluste, riskide kohta ja kirjutanud äriplaani. Te olete veendunud, et teie ideega võiks teenida kasumit. Teil jääb üle ainult äriplaan ellu viia. Allpool on mõned punktid, mida pidada silmas oma äriplaani elluviimisel. Ajakava iga äriplaani juurde peab kuuluma ajakava, millal mida teha, et jõuda kasumini. Näiteks tootmisettevõtte puhul võiks lihtsustatud tegevuste järjestus välja näha niimoodi: toote väljatöötamine toote testimine tooraine ostmine tooraine kohaletoimetamine tööliste koolitamine tootmine reklaam toote

47 allalaadimist
thumbnail
38
doc

OÜ MINIBOAT ÄRIPLAAN

........................................2 SISSEJUHATUS..............................................................................................................5 1. ÄRIPLAANI KOOSTAMISE VAJADUS JA PÕHIMÕTTED..............................6 1.1 Äriplaan kui dokument.....................................................................................6 1.2 Äriplaani koostamise põhjused........................................................................ 6 1.3 Mis on äriplaan?................................................................................................7 1.4 Äriplaaniga ettevõtja.........................................................................................7 1.5 Üldisi näpunäiteid äriplaani kirjutamiseks.................................................... 8 1.6 Äriplaani koostamine ja komponendid...........................................................9 2. ÜLDANDMED...........................................

Majandus
381 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Ettevõtte kordamisküsimused

Olulisemad motivaatorid ettevõtjana tegutsemisel McClellandi järgi. · üle 70% uutest töökohtadest tekib gasellides Ettevõtja roll McClellandi järgi. · kõrge riskiga ettevõtted Käitumisteaduslik lähenemine ettevõtjatele · Ettevõtluse arendamiseks oli oluline stimuleerida indiviide alustama oma 11. Äriidee, äriidee teostatavuse analüüs, ärimudel, äriplaan ­ sammude olemus äriga ning kiirendada selle abil majandusarengut; tekkis ahvatlus selgitada ning järjekord ettevõtte rajamisel. välja isiksuse-omaduste profiili, mis seostuks ettevõtlus-alase eduga (või läbikukkumisega). 1. Äriidee leidmine (+ ärikontseptsiooni väkjatöötamine+toote prototüübi valmistamine)

Ettevõtlus
100 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Äriplaani kokkuvõte

kliendid ja/või varustajad. Lähikeskkond on tegevusharu, mille ulatus sõltub ärivaldkonna deinitsioonist äriidees. · Kaugkeskkonna faktorid jagatakse infosüstematiseerimise eesmärgil viide gruppi: majanduslikud faktorid, sotsiaalsed faktorid, poliitilised faktorid, tehnoloogilised faktorid, ökoloogilised faktorid. · Lähikeskkonda iseloomustavad: sisenemisbarjäär, ostjatevõim, hankijatevõim, konkurents. · SWOT analüüsi kasutatakse abivahendina strateegia valimisel ja riskide hindamisel. Strateegiliste võimaluste hindamiseks kaalutakse, kas ettevõte on pigem tugev või pigem nõrk ning kas ärikeskkond pakub rohkem võimalusi või on seal rohkem ohtusid. · Toode - Enne, kui hakataoma toodet või teenust kirjeldama, tuleb selgeks teha, kes ja milleks seda vajavad. Vajaduste määratlemine võimaldab täpsemalt hinnata turu

Ettevõttlus
74 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Ettevõtluse konspekt

tunda. Saavutusmotivatsioon ja tugev võimuvajadus 10. D. L. Birch´i panus ettevõtlusuuringutesse. Gasellettevõtted. Leidis, et väikeettevõtted annavad suurema osa töökohtadest. Jagas firmad ``hiirteks'' ja ``gasellidest'', neist viimane on kiiresti kasvav väikeettevõte, kes annavad ligi 70% uutest töökohtadest. 11. Äriidee, äriidee teostatavuse analüüs, ärimudel, äriplaan ­ sammude olemus ning järjekord ettevõtte rajamisel. Äriidee on idee, mida saab ära kasutada ärilisel otstarbel tulu teenimiseks Analüüs väljasõelumine eesmärgiga leida neid, millega tasub edasi tegeleda, millel on potentsiaali Ärimudel etapp enne äriplaani, kus pannakse kogu äri eesmärgid lühidalt paberile kirja 6 kategoorias (võtmepartnerid, võtmetegevus, võtmeressursid, väärtuspakkumine, kliendisuhted, turustuskanalid, sihtgrupp)

Ettevõtlus
141 allalaadimist
thumbnail
21
docx

Ettevõttemajandus

1. Naisi ei võeta tõsiselt 2. Mees julgeb rohkem riske võtta kui naine 3. Raskused ettevõtluse ja koduse elu ühitamisel 4. Enesekindluse puudus Ettevõtlusaktiivsus on kõrgem haritumate ja suurema sissetulekuga naise seas. Töötasustamise põhiprintsiibid Töö hüvitamine: 1. Rahaline (otsene, kaudne) 2. Mitterahaline (meeldiv töö, töökeskkond) · Tasu peab olema õiglane ja vastama töötaja tööpanusele; · Töökohtade hindamise aluseks on töö keerukusaste, spetsiifika ja olulisus ettevõttele; · Töökohtade hindamise põhikriteeriumid: oskusteave, vastutus, vaimne ja füüsiline pingutus ning töötingimused; · Töökohtade hindamise meetodid: analüütilised ja mitteanalüütilised. Palk ­ tasu arvutamise meetod tööpanuse eest, peab kajastama tööpanuse kasvamist ja kahanemist Palgavorme on kolm: 1. Ajapalk 2

Majandus
103 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Äriplaani koostamine

· ,,täis pesa"- noorim laps alla 1.a., tarbimine maksimaalne, ei ole rahul oma majandusliku seisuga · ,,täis pere 2" ­ noorim laps üle 3.a., majanduslik seis parem, ostavad suuri koguseid · ,,täis pere 3" ­ majanduslik seis parem, lapsed teenivad lisa, ostavad suuri kestvuskaupu · ,,tühi pesa 1"- töötavad inimesed, lapsed elavad lahus, varanduslik seis hea · ,,tühi pesa 2" ­ pensionil, oluline sissetulekute vähendamine MIKS PEAB KLIENT RAHULE JÄÄMA? · Rahulolev klient ostab rohkem ja on lojaalne · Ostab uudistooteid · Räägib ettevõttest ja tootest head · Vähem tähelepanu konkureerivatele toodetele · On vähem hinnatundlik ÄRIPLAANI KOOSTAMINE · Tiitelleht · Sisukord · Kokkuvõte · Peatükid · Lisad TIITELLEHT · Kooli nimetus · Pealkiri ­ firma nimi · Koostaja · Juhendaja · Koht, aeg KOKKUVÕTE · 1.1 ettevõtte põhiandmed · 1

Majandus
169 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Äriidee leidmine, hindamine

kahanev või jääb samaks. Nõudluse kasv meelitab turule ka konkurente. 3.Nõudluse kasvu rahuldamiseks vajalikud ressursid ­ kas teil on piisavalt tööjõudu, toorainet, töövahendeid, rahalisi vahendeid. 4.Klientide arv ja paiknemine ­ mida suurem on loodetavate klientide arv ja mida suuremas piirkonnas saab toodet müüa, seda parem. 5.Turuosa ­ ideaalina peaks turuosa suurendamine olema ettevõtte eesmärk. 6.Toote kasutusiga ­ kui tootel on lühike kasutusiga, peab klient selle kiiresti ära tarvitama ja uue ostma. See võimaldab käivet tõsta. Kui aga toote kiire kulumise põhjuseks on madal kvaliteet, võib see käivet vähendada. Hinnake, kas teie toodet ostetakse pideva vajaduse või ühekordse emotsiooni tõttu. Mida igapäevasemat vajadust rahuldate, seda prognoositavam on käive. 7.Klientide vajaduste rahuldamise täielikkus ­ eesmärgid, mille poole teie klient püüdleb, peavad olema võimalikult täiuslikult rahuldatud. 8

Majandus
9 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Äriidee leidmine, hindamine. Äriplaan konspekt

kahanev või jääb samaks. Nõudluse kasv meelitab turule ka konkurente. 3.Nõudluse kasvu rahuldamiseks vajalikud ressursid – kas teil on piisavalt tööjõudu, toorainet, töövahendeid, rahalisi vahendeid. 4.Klientide arv ja paiknemine – mida suurem on loodetavate klientide arv ja mida suuremas piirkonnas saab toodet müüa, seda parem. 5.Turuosa – ideaalina peaks turuosa suurendamine olema ettevõtte eesmärk. 6.Toote kasutusiga – kui tootel on lühike kasutusiga, peab klient selle kiiresti ära tarvitama ja uue ostma. See võimaldab käivet tõsta. Kui aga toote kiire kulumise põhjuseks on madal kvaliteet, võib see käivet vähendada. Hinnake, kas teie toodet ostetakse pideva vajaduse või ühekordse emotsiooni tõttu. Mida igapäevasemat vajadust rahuldate, seda prognoositavam on käive. 7.Klientide vajaduste rahuldamise täielikkus – eesmärgid, mille poole teie klient püüdleb, peavad olema võimalikult täiuslikult rahuldatud. 8

Majandus
23 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Äriplaani koostamine

dokumendid, kurndi ja hoone asendiplaanid, eksperthinnangud, toote näidiste fotod, tellimuskirjad, turu-uuringud jms. ÄRIPLAANI KOOSTAMISE JUHEND Äriplaan on äriidee detailne lahtikirjutus soliidse dokumendina, mida vajab ettevõtja: · Eelkõige ise oma äriidee tasuvuse hindamiseks ja tegevuse planeerimiseks. · Rahastajale esitamiseks · Tegevuse plaanipäraseks arendamiseks Rahastajale esitamisel kirjutatakse äriplaan rahastaja poolt etteantud struktuuri järgi ning igal rahastajal on oma äriplaani struktuur koos erinevate rõhuasetustega. Äripaan on kaheosaline: · Sõnaline osa · Finantsosa Sõnalises osas kirjeldatakse äriideed ja selle teostamisega seotud tegevusi ning idee realiseerimiseks vajalikke ja olemasolevaid ressursse. Äriplaan kirjutatakse lahti äriplaani struktuuris toodud teemade lõikes: · Tiitelleht · Sisukord (arvestades tegevusala ja äriplaani struktuuri)

Laomajandus
154 allalaadimist
thumbnail
30
doc

Ettevõtluse kordamisküsimused

ja kulude erinevused täielikult integreeritud, osaliselt integreeritud ja integreerimata ettevõtete vahel. · Mastaabiefekt - suurendab tootmismahu ja turuosa suurust, mis on vajalik selleks, et olla konkurentsi-võimeline. · Kiire toodete innovatsioon - lühendab toodete elutsük-leid. Suureneb risk, et konkurendid mööduvad parema tootearenduse abil (uue põlvkonna toodetega jne). - Porteri viie konkurentsijõu mudel, tegurid, mille mõjul konkurents tugevneb või nõrgeneb. Michael Porteri viie konkurentsijõu mudeli kohaselt määravad konkurentsiolukorra tegevusharus: · Konkurents tegevusharus konkureerivate ettevõtete vahel - Sageli on see viiest jõust kõige olulisem ja tugevam. Võtmeküsimus: Kui agressiivselt kasutavad haru ettevõtteid erinevaid konkurentsirelvi oma turupositsiooni ja majandustulemuste parandamiseks?

Ettevõtlus
52 allalaadimist
thumbnail
28
doc

Ettevõtluse kordamisküsimuste vastused

omavahel konkureeriksid samade ostjate pärast. Lai määratlus Kitsam määratlus Rõivaste tootmine Töörõivaste tootmine Transport Lennutransport Mööbli tootmine Aiamööbli tootmine Toiduainetööstus Jookide tootmine/mahlade tootmine Porteri viie konkurentsijõu mudel, tegurid, mille mõjul konkurents tugevneb või nõrgeneb. Kaks täiendavat tegurit, mida peaks arvestama ­ hubigruppide mõju ja täiendkaubad. Tegevusharu liikumapanevad jõud Kriitilised edutegurid Strateegilised grupid tegevusharus. Võtmeküsimused: · Haru majanduslikud iseärasused · Konkurentsi-jõudude tugevus · Haru liikumapanevad jõud · Konkurentsi-analüüs · Edu võtmetegurid · Järeldus: tegevusharu atraktiivsuse hinnang - Makrokeskkonna analüüs ­ PESTLE

Ettevõtlus
263 allalaadimist
thumbnail
28
doc

Ettevõtluse kordamisküsimuste vastused

omavahel konkureeriksid samade ostjate pärast. Lai määratlus Kitsam määratlus Rõivaste tootmine Töörõivaste tootmine Transport Lennutransport Mööbli tootmine Aiamööbli tootmine Toiduainetööstus Jookide tootmine/mahlade tootmine Porteri viie konkurentsijõu mudel, tegurid, mille mõjul konkurents tugevneb või nõrgeneb. Kaks täiendavat tegurit, mida peaks arvestama ­ hubigruppide mõju ja täiendkaubad. Tegevusharu liikumapanevad jõud Kriitilised edutegurid Strateegilised grupid tegevusharus. Võtmeküsimused: · Haru majanduslikud iseärasused · Konkurentsi-jõudude tugevus · Haru liikumapanevad jõud · Konkurentsi-analüüs · Edu võtmetegurid · Järeldus: tegevusharu atraktiivsuse hinnang - Makrokeskkonna analüüs ­ PESTLE

Ettevõtluse alused
132 allalaadimist
thumbnail
15
pdf

Äriplaani koostamine

ÄRIPLAANI KOOSTAMINE KODUKANDI KOOLITUSKESKUS LEKTOR: MARGIT KOOL 2009 ÄRIPLAANI KOOSTAMINE Mis on äriplaan? Äriplaan on äritegevuse planeerimise ja analüüsimise tulemusel tekkiv kirjalik dokument, mille järgi mõeldud äriideed ellu viiakse. Äriplaani kohendatakse vastavalt muutuvatele tingimustele majanduses. Miks on äriplaan vajalik? äriplaan on äritegevuse alusdokument, mis näitab kuidas ja mil viisil te majandustegevust kavandate ja annab suunised igapäevasteks majandusotsusteks; äriplaan on oluline finantseerijate jaoks; äriplaan on oluline finantseerimise saamiseks; äriplaani ettevalmistamine sunnib uurima äritegevuse erinevaid aspekte ja mõtlema põhjalikult äriidee peale; võimaldab läbi mängida erinevad stsenaariumid ja avastada varakult võimalikud ohud.

Majandus
185 allalaadimist
thumbnail
92
docx

Äriplaan kohvikule

....................................................................................................42 Lisa 1. Stardikapitali eelarvestamine................................................................................42 Lisa 2. Kasumiaruanne.....................................................................................................43 Lisa 3. Bilanss...................................................................................................................44 Lisa 4. Kassavood.............................................................................................................45 Lisa 5. Tooted...................................................................................................................46 3 Lühikokkuvõte Käesoleva äriplaani idee on rajada Kuressaare kesklinna mahe- ja toortoidukohvik nimega Mahedik. Ettevõtte missiooniks on propageerida

Äriplaan
784 allalaadimist
thumbnail
19
doc

Äriplaani koostamine

Mis on äriplaan? Aeg on raha. Kui te kirjutate äriplaani, ilma et teil oleks selge ettekujutus selle otstarbest, siis raiskate tõenäoliselt nii oma aega kui raha. Äriplaani kirjutamine nõuab aega, pingutust ja ressursse. Enne kui pühendada kõik oma ressursid äriplaani kirjutamisele, peate te teadma, mida see äriplaan teie äri jaoks saavutab. Äriplaani all mõeldakse ettevõttja poolt kirjalikult fikseeritud nägemust oma ettevõttest, eesmärke, kogu olemasolevat informatsiooni ettevõtet ümbritsevast keskkonnast, ettevõtja ning tema ettevõtte objektiivset hinnangut ja konkreetset majandusarvestust. Äriplaanil on kolm funktsiooni. Ta võib olla ärisisene juhtimisvahend, mille abil saate teha tulevasi äriotsuseid. Olles selgelt määratlenud oma

Majanduse alused
34 allalaadimist
thumbnail
50
doc

ETTEVÕTLUS ÄRIPLAANI KOOSTAMISE ALUSED

meetod (q), mis võrdleb vara turuväärtust tema asendamiskuluga q= vara turuväärtus/ vara asenduskulu Ettevõtte ostmisel tuleb endale selgeks teha: 1. Ettevõtte senised kasumid ja muud olulisemad finantsnäitajad ja finantssuhtarvud. 2. Kas müügimaht kasvab, kahaneb või on stabiilne? 3. Kas kulutused ja kasum on läbimüügiga võrreldes tavapärased? 4. Miks omanik tahab ettevõtet müüa, millised on tema tulevikuplaanid? 5. Milline on konkurents? 6. Milline on ettevõtte maine klientide silmis? 7. Milline on konkurentide, hankijate ja pankurite suhtumine ettevõttesse? 8. Millised on ruumide renditingimused? 11 9. Kas praegune personal sobib ka edaspidi? 10. Kas kõik kohustused kajastuvad bilansis? 11. Milline on põhivarade seisund, kas nad on õigesti hinnatud? 12

Ettevõtlus
85 allalaadimist
thumbnail
20
doc

Ettevõtluse alused

· Ettevõtja ­ see, kes näeb tootes ärivõimalust ja suudab seda ära kasutada. · Kasvava organisatsiooni juht ­ juhib ettevõtet kiire arengu perioodil, suudab kontrollida organisatsiooni kasvu ja tegevusulatuse laienemist. · Väljakujunenud, stabiilse organisatsiooni juht. 15. Ettevõtja ja väljakujunenud organisatsiooni juhi omaduste erinevused. 16. Äriidee, äriidee teostatavuse analüüs, ärimudel, äriplaan ­ sammude olemus ning järjekord ettevõtte rajamisel. · Äriidee leidmine (+ ärikontseptsiooni väljatöötamine + toote prototüübi valmistamine). · Äriidee teostatavuse analüüs (feasibility study) ­ kas äriidee on ka ärivõimalus? Teostatavuse analüüs seisneb äriidee elujõulisuse esmases hindamises. Püütakse määratleda potentsiaalseid probleeme ja vastata küsimusele: · Kas see idee hakkab tööle ja kas sellega tasub edasi minna?

Ettevõtluse alused
37 allalaadimist
thumbnail
30
doc

Ettevõtlus alused eksami küsimused

 Innovaatorid on huvitatud tulemustest, neid huvitab ideede edukas kasutamine. Loovad inimesed seda ei vaja – neid motiveerib idee. 22) Organisatsiooniline loovus on protsess, mille käigus inimeste ideed ja ressursid transformeeruvad innovatsiooniks. Olulised on:  Autonoomia – üksikisikud saavad ise otsustada, kuidas ülesandeid täita, eksperimenteerida.  Teisitimõtlemine – kultuur lubab/eeldab, et töötaja käitub individualistlikult, ebastandardselt ja isegi veidralt.  Väljakujunematus – loov tööprotsess, mis sõltub autonoomsete töötajate koostööst, määrab ära juhtimisprotsessi ja mitte vastupidi. Tippjuhtkonnal toetav ja hõlbustav roll. Organisatsioonilist loovust soodustavad:  Organisatsioonikliima: “atmosfäär” on osalemist soodustav, loob positiivse meelestatuse, võimaldab vabalt väljenduda, nõuab tulemuslikkuse standardite saavutamist.

Ettevõtlus alused
112 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Äri versus äritsemine

seadusemuudatustest, ettevõtluskeskkonnast, pankadest, kohalike elanike hoiakutest, ühiskonna arengutasemest, majanduse üldisest seisust jne. Ettevõtte ebaõnnestumine, sundlõpetamine, pankrot ning oma raha või investeeringu kaotamine ei ole ettevõtlusriskid, vaid riski ilmnemise tagajärjed. Nende tagajärgede vältimiseks peab ettevõtja suutma riske teadlikult ennetada ja maandada. Vastutus äris tuleneb rollist ­ kas ollakse omanik, juht või töötaja. Üldreegel on järgmine: omanik ei vastuta juht vastutab töötaja vastutab vastavalt töölepingule Kogu oma varaga vastutab ettevõtte kohustuste täitmise eest äriühing. Head äriideed on vaja nii ettevõtte alustamiseks kui ka arendamiseks. Ettevõtluskogemuse puudumise tõttu on ellurakendatavat äriideed keerulisem leida eelkõige alustajatel. Samas võib

Majandus
5 allalaadimist
thumbnail
33
docx

Ettevõtluse eksami kordamisküsimused

Asukoha valikut mõjutavad tegurid jaekaubanduses: 1. Piirkonna majandusareng (eelistatum on stabiilne ja diversifitseeritud tootmine, sissetulekute tõus, väike sesoonsus). 2. Elanikkond (soovitavalt kasvav, arvestada tuleb soolist, vanuselist ja varanduslikku jaotust ning elulaadi). 3. Muud soodustavad tegurid - transport, hulgikaubandus, vaba tööjõud, kohaliku omavalitsuse suhtumine. 4. Konkurents - teda pole vaja karta, kuid tuleb tunda. Uut ettevõtet on mõeldav luua, kui 5. turg on laienev, kasvav; 6. osa konkurente on nõrgad. Hulgimüüjal: tarbijate põhihulgale lähemal; soodsad transpordivõimalused; reeglina äärelinnas; teiste hulgimüüjate lähedus võib olla kasuks. Tööstusettevõtetel: 1. Piirkondlikud ettekirjutused - kas selline tootmine on lubatud? 2. Rendileantavate pindade olemasolu. 3

Ettevõtlus ja väikeettevõtte...
388 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Äri planeerimise kordamisküsimused

Ärieetiliste probleemide tekkepiirkond: huvide konflikt (altkäemaks, sugulase tööle võtmine), ausus ja õiglus (õiglust aetakse segi seaduslikult kaitstud huvidega), kommunikatsioon (infohäired puudutavad reklaamteateid, toodete turvalisust isel teavet, keskkonnnasõbralikkust jne, nt suitsude puhul “Vähem tõrva” ei muuda seda tervislikumaks), organisatsiooni suhted on suhted organisatsiooni liikmete vahel, tarbijatega, varustajatega, konkurentidega jne (Eetiline töötaja hoiab suhetes konfidentsiaalsust) 9) Turuanalüüs, SWOT-analüüs ja PEST-analüüs – Turuanlüüs koosneb konkurentidest, klientidest ning turu trendidest. Klientide puhul kasutatakse segmenteerimist ja konkurentide puhul nende analüüsi. SWOT – Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats; Võimalused, Ohud, Tugevused ja nõrkused, PEST – Political(tarbijakaitseseadused, looduskaitseseadused,

Ärijuhtimine
18 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Majandusalused

2003 20,75 115 6300 Kas keskmise nominaalpalga kasv 2002.aastal võrreldes 2001.aastaga on: C A-90% B-9,1% C-10% Kas keskmine nominaalpalk 2003.aastal on: C A-7606 kr B-6320,75 kr C-7245 kr D-7590 kr Kas tarbijahinnaindeksi väärtus 2002.aastal on C A- 105 B-95 C- 110 Kas keskmine reaalpalga kasv 2003.aastal võrreldes 2001.aastaga on B A- 0,2 % B- 5 % C- 15% Turumajandus Hindade kujunemise turul määrab müüjatevahelisne konkurents. Turgude uurimisel pääratakse suurt tähelepanu majandusharu turustruktuurile ehk majandusharu jaotumisele ettevõtete vahel. 4 olulist tunnust 1. Müüjate arv turul 2. Müüjate pakutava hüvise omapära 3. Uute müüjate võimalused turule sisenemiseks 4. Müüjate võime mõjutada hinda · Hindade kujunemise turul määrab müüjatevaheline konkurents. · Turgude uurimisel pööratakse suurt tähelepanu turustruktuurile ehk majandusharu

Majandus
34 allalaadimist
thumbnail
3
odt

Äriplaani näidismudel

allhanget. - Kuidas toimub operatiiv- ja kvaliteedi juhtimine. - Tulemuspalga või tükitöö korral näidatakse selle arvutamise alused. - Kui on tegemist uue toote või teenusega, siis kirjeldatakse ka toote juurutamise protseduuri. Turg Turu iseloomustus: suurus, sesoonsus, kasvamine/kahanemine perspektiivis. Kliendi iseloomustus: kes ostavad, nende vajadused, võimalused, ostuotsuse langetamise kriteeriumid: klient ettevõte ­ kes otsustab ostud, mida ise toodab, kes on tema toote/teenuse kliendid. Klient eraisik- tema sugu, vanuserühm, asukoht ja sissetulek. Hinnatase. Antud ettevõtte tegelik või oodatav turuosa. Kas valitud turg on hinnatundlik või väärtustatakse mingit teist näitajat- kvaliteet, disain jms. Kas selles valdkonnas esineb kliendilojaalsust. Kas keegi kontorllib turgu ­ n: hinda, juurdepääsu jaotuskanalitele jms. Konkurents

Kutsevalik
196 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun