ÄRIPLAANI STRUKTUUR 1. Kokkuvõte Kuigi kokkuvõte on äriplaani esimene osa, on soovitav selle kirjutada viimasena. Kokkuvõtte koostamisele tasub palju tähelepanu pöörata, sest see on äriplaani kõige rohkem loetud osa. Äriplaani kokkuvõttest peab saama kiire ülevaate, mida ja milliste vahenditega plaanitakse saavutada. Kokkuvõte ei tohiks olla pikem kui 1 lehekülg. Veelkord - kokkuvõttes tuleb esile tuua ainult olulisim! 2. Ettevõtte üldandmed · Ettevõtte nimi · Ettevõtte juriidiline vorm · Aadress · Telefonid · Faks · E-mail · Juhatuse liikmed · Põhikapital, st aktsiakapital/osakapital
................................................................................................. 20 15. ÄRIPLAANI LISAD .............................................................................................................. 20 Lisa 1. Hinnapakkumise (lihtsustatud) näidis............................................................................... 21 2 SISSEJUHATUS Käesoleva juhendi eesmärk on selgitada äriplaani koostamise põhinõudeid. Äriplaanis peab olema võimalikult selgelt väljendatud äriidee ja selle teostus. Äriplaani koostamine on omamoodi test, kas idee töötab või mitte kui "asi" näib paberil tulus ja toimiv, siis on mõtet hakata ideed realiseerima. Vastasel juhul kui idee ei anna positiivset tulemust teoreetiliselt, siis pole mõtet teha kulutusi ning asuda realiseerima äriideed, mis suure tõenäosusega ei saagi hakata tulu tootma.
Turunduse alused I INNOVE õpiku konspekt 1. TURUNDUSE OLEMUS 1.1. Turundusega seotud põhimõisted Turundus (marketing) on osategevuste kompleks, mis hõlmab turu-uuringuid, toote kujundamist, turustuskanalite valikut, hinnapoliitikat, müügi toetamist ja müüki ennast. Eesmärgiks on seejuures tarbijate vajaduste tundmaõppimine, nende rahuldamine ja samaaegselt ka ettevõtte enda eesmärkide saavutamine. Turundus on üks juhtimisfunktsioone. Turundustegevus algab ammu enne müügi toimumist ja jätkub ka pärast selle toimumist. Sageli arvatakse ekslikult, et turundus hõlmab vaid toodete reklaami ja müüki. Tegelikkuses on müümine ja reklaam turundusest vaid nagu jäämäe tipp, turundus tervikuna on märksa keerukam elementide kombinatsioon. Turundus on ettevõtte juhtimise väga oluline alustala nii strateegilisel kui taktikalisel tasandil. Konkurentsi tihenedes ja turgude arenedes on turunduse roll muutunud järjest olulisemaks. Seda ka Eesti kontekstis – seoses sise
TURUNDUS Loengukonspekt Õppejõud Reet Niilus Mõdriku 2011 2 SISUKORD 1.TURUNDUSE OLEMUS...................................................................................................... 4 1.1 Turunduse määratlused....................................................................................................4 1.2 Turunduse ajalugu........................................................................................................... 5 1.3 Turustuspoliitika..............................................................................................................5 1.4 Turunduse vajadus...........................................................................................................6 1.5 Turunduse juhtimise filosoofiad......................................................................................7 1.5.1 Turunduskontseptsiooni komponendid................................................................
................................................................................................................. 75 Allikad ja viited ...................................................................................................................................... 77 2 ÕPIJUHIS Enamik, kes antud õppevahendit loevad-kasutavad, peavad äriplaani ilmselt kooli poolt ette nähtud kohustuslikuks kirjatööks. Seega tuleb äriplaani kirjutama hakates meeles pidada, et: 1) äriplaani (3 EAP) ei ole võimalik koostada ühe õhtuga, kuigi on olemas käsiraamat „Äriplaan 30 minutiga“; 2) töö tuleb kirjutada ise ja panna sellesse sisse oma teadmised – ei ole mõtet kopeerida olemasolevaid äriplaane, sest teadmisi ja oskusi nõnda juurde ei tule;
probleemi või otsitakse lihtsalt probleemi, millega oma lahendus siduda. ● Lahendused - Sektsioon, kus seletatakse lahti, kuidas ja mille abil määratletud probleeme lahendama hakatakse. Selles punktis on oluline omada infot klientide eelistuste, ootuste ning soovide kohta, et teha võimalikult edukaid valikuid. ● Võtmemõõdikud - Mõõdetavad verstapostid, mille abil analüüsitakse antud ärimudeli edukust. Võtmemõõdikute omamine ja saavutuste jälgimine on vajalik äriplaani etapiliseks hindamiseks. Nii on vajadusel võimalik teha andmetest tulenevaid muudatusi, et parandada tulemusi. ● Väärtuspakkumine - Lihtsalt sõnastatud ning üheselt mõistetav sõnum klientidele pakutavate hüvede kohta. (Milles seisneb uudsus? Kohandatus kliendile? Disain? Kaubamärgi staatus? Hind? Kas kliendi kulud vähenevad? Kas kliendi risk väheneb (garantii)? Kasutamismugavus?) ● Konkurentsieelis - Määratleb selle, mis kaitseb praegustel ning tulevikus
VÕRGUSTIK ja kliendisuhted. Kas see idee hakkab tööle ja kas sellega tasub edasi minna? Leidub erinevaid metoodikaid selle läbiviimiseks. Teostatavuse analüüs eelneb põhjaliku äriplaani koostamisele. ,,bite and hook" odavalt, ka kahjumiga, seejärle teenitakse lisatoodetelt või Osa kogutavat informatsioonist lihtsustab järgnevat äriplaani väljatöötamist. teenustelt nt mobiiltelefonid ja kõned, tindiprinterid ja tindikassetid. Nitendo wii. Narkodiilerid? 32
uudishimu, kontrollitunne, kognitiivne dissonants, saavutusvajadus Sotsiaal-kultuuriline motivatsioon sh. armastusevajadus, eneseohverdamisvajadus, empaatiavajadus, kuuluvusvajadus, ... Isegi bioloogiliste vajaduste rahuldamise puhul kirjutab kultuur ette, millisel viisil seda vajadust rahuldama peaks (v.a. hingamine). "Ma tahan!" Tahe teadlik eneseregulatsioon, mille aluseks on suunatud psüühiline aktiivsus (T. Bachmann, R. Maruste. Psühholoogia alused. Tln. 2001, Ilo). Tahe on lisamotivatsiooni allikas. Tahteakti genees VAJADUS Vajaduse Soovimin tunneta Eesmärgi
Kõik kommentaarid