Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Mõistete sõnaraamat
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge
Võll on jõumomenti edasikandev masina detail VÄNTVÕLL ON KUJUVÕLL Väntvõll muudab kolbidelt kepsude kaudu saadava jõu pöörlevaks jõuks (pöördemomendiks), mis seejärel kantakse üle jõuülekandele Väntvõll sepistatakse terasest või valatakse tugevast
Võlli pöörlemissagedus on 500 min (pööret minutis). Võlli skeem valida vastavalt üliõpilaskoodi viimasele numbrile A. Koormused valida vastavalt üliõpilaskoodi eelviimasele numbrile B. Vajalikud etapid: 1. Koostada võlli väändemomendi epüür; 2. Tuvastada detaili ohtlik ristlõige (ohtlik lõik) ja koostada tugevustingimus väändele;
Võlli materjal – teras C45E EN 10083. Pöördemoment võllilt trumlile kantakse liistudega mõlema rummu kaudu.
Võllikaelad - punane Vändakaelad - sinine Põsed - kollane Vastukaalud – roheline Väntmehhanism muudab kütuse põlemisel tekkinud gaaside rõhu (edaspidi-indikaatorrõhk) kolvi edasi-tagasi liikumise abil väntvõlli pöörlevaks liikumiseks.
Võlli tolerantsijärk on üldjuhul väiksem ava tolerantsijärgust! Et võll mahuks avast sisse :D. 15. Milleks kasutatakse geomeetrilisi tolerantse? Tuua näiteid kuju, suuna, asendi ja viskumise geomeetrilistets tolerantsidest ja nende tähistusest.
Võlli piirmõõtmed on seega: dmax= 32,027 dmin= 32,002 Kaliibri mõõtmed ja vajalikud pikkusmõõtplaadid on seega: GO (läbiv)= dmax= 1,00 + 1,007 + 30,00= 32,027 NOT GO (mitteläbiv)= dmin= 1,00 + 1,002 + 30,00= 32,002
Võlliga maatriksprinteritel on selleks harilikult 257 mm, pika võlliga printeritel 420 mm (võimaldab A3- formaadi põikiasetust). trükitiheduse 10 cpi korral vastab see kas 80-le või 136-le kirjamärgile (sümbolile) reas.
Võlli diameter on 30mm (kui ümardada 5millimeetrini), aga ratsionaalsem oleks toota võlli 27mm läbimõõduga (kuluks vähem materjali ja tugevustingimus oleks täidetud) või töödelda 30mm võll 27mm-ni.
Võlli põhihälve on r: alumine piirhälve ei = +34 µm = +0,034 mm, ülemine piirhälve es = ei + Td = +34 + 16 = +50 µm = +0,050 mm. Seega võlli mõõde peab olema vahemikus : D(50,034…50,050)mm
Võllitunnel on ruum, milles paikneb sõuvõll, mis väljub laevakerest deidvudseadme kaudu. Võllitunnel kaitseb võlli mehhaaniliste vigastuste eest, võimaldab võlli hooldada ja kontrollida.
Võll on võllitunneli ühes ääres ning seda toetavad tugilaagrid, mida omakorda toetavad vundamendid, mis on kinnitatud tunneli ja sisepõhja külge.
Võlli laagritappidele on sageli peale pressitud pronks hülsid, laagritappide vaheline võlli osa võidakse isoleerida mereveest vaikude ja spetsiaalsete katetega.
Võlli sees on kaks toru (üks teise sees). Nende torude kaudu OD box´sist saatub hüdraulilineõli sõukruvisse reguleerides kolvi asendit sõukruvis.
Võllitunnel on masinaruumi poolt veetiheda klinkettuksega suletav, et kaitsta masinaruumi deidvudseadme rikke korral laevakeresse tungiva vee eest.
Võll l on tehtud ühes tükis esimese, teise ja tagasikäigu hammasratastega, neljanda käigu hammasratas on võllile kinnitatud liistuga.
Võllile on MMVL näiline läbimõõt kogu mõõtme pikkuses, millesse mahub tegelik hälvetega (tolerants + geomeetriline hälve) võll.
Võllile on paigutatud kompressor mis tõmbab endasse mootorisse sisselastava õhu, surub selle kokku ning saadab selle siis mootorisse.
Võllisüsteem on istude kogum, kus sama nimimõõtme ja täpsusega liite moodustamisel jäävad võlli piirmõõtmed muutumatuks.
Võllikaelad on kogu võlli suhtes ühel sirgel, see tähendab kui väntvõlli alusel pöörata jäävad nad ühele sirgele.
Võlli otsal on tavaliselt ventilaator 4, mis mootori pööreldes puhub jahutusõhku mootorikere jahutusribide vahele.
Võllipööramisajamiks on elektrimootor. Völlipelit viiakse hambumisele hoorattaga käsitsi kangi abil.
Võlliliinikande – liugelaagrid Ülesanne: toetada võlliliini laagreid radiaal suunas.
Võllas on hea, aga mismoodi ta hea on? Ta on hea nendele, kes kurja teevad.
Võll on üks kindel tükis valmistatud malmist või sepistatud terasest.
Võlli6 - sünkroniseeriv ülekanne7- võlli kaelatihend8-pumbakambri kaas
Võlliliini ülesanne on peamasina pöördemomendi edastamine väntvõllilt sõukruvile.
Võlliliini ülesanne on anda peamasina pöörlemine üle käiturile – sõukruvile.
Võlli diameter on 30mm (kui ümardada 5millimeetrini). Variant 2. 1.Algandmed
Võlli mõõt on väiksem ava mõõdust ja nende erinevus väljendub pilus.
Võlli mõõt on suurem ava mõõdust ja nende erinevus väljendub pinges.
Võllitunnel on enamasti kaarja ülaosaga, toetatud jäikusribidega.
Võll on valmistatud ühest tükkis rostevabast metallist.
Võllid on lisaks sellele veel ka pöördemomenti edastavad.
Võllide tugipindu nimetatakse tappideks. Tappide alused on laagrid.
Võlli keskbsas on hambad hammasrataste sidestamiseks võlliga.
Võllile on veel paigaldatud nuutliite abil hammasvöö.
Võllile on asetatud vahetatava heitekopaga 6 ketas.
Võll on masinate pöörlevate osade kandjaiks.
Võlli väsimustugevus on tagatud kuid võll on alakoormatud.
Võlli kaelad on karastatud kõrgsagedus vooluga.
Võlli puhul on olulised just sitkus ja tugevus.
Võll on trumli täispikkusel.
Vote UP
-1
Vote DOWN
Võll - Rumm tüüpi liiteid leidub igas masinas.
Vote UP
-2
Vote DOWN
Võlli materjal – teras C45E, seega tinglik voolavuspiir Rp0,2 = 370 MPa. + 240
Vote UP
-3
Vote DOWN
Võllapuu – ohverduse ja piinamise sümbol Ristiusu tähtsaim sümbol.



Tulemused kuvatakse siia. Otsimiseks kirjuta üles lahtrisse(vähemalt 3 tähte pikk).
Leksikon põhineb AnnaAbi õppematerjalidel(Beta).

Andmebaas (kokku 683 873 mõistet) põhineb annaabi õppematerjalidel, seetõttu võib esineda vigu!
Aita AnnaAbit ja teata vigastest terminitest - iga kord võid teenida kuni 10 punkti.

Suvaline mõiste



Kirjelduse muutmiseks pead sisse logima
või
Kasutajanimi/Email
Parool

Unustasid parooli?

või

Tee tasuta konto

UUTELE LIITUJATELE KONTO AKTIVEERIMISEL +10 PUNKTI !


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun