Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Mõistete sõnaraamat
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge
Tegelaskõne kunstis on argikõnega võrreldes: • sisutihedam • funktsionaalsem • komplitseeritum • korrastatum • esteetilisem
Tegelaskonseptsioonid - põhimõtted, mille alusel tegelane on loodud: mask, ampluaa, tüüp, karakter Paralingvistika- hääletämber, kõnetempo, pausid, rütm, intonatsioon, hääletugevus Nulltasand- neutraalsed märgid, nt vaikus ja liikumatus Miinusvõte- millegi tugevalt silmatorkav puudumine (nt alasti olemine teatris)
Tegelaseks on Mendash, (pool-inimene, pool-põhjapõder). Jutustused Mendash- põhjapõdrast moodustavad kõige algsema ja varajasema osa koolasaami mütoloogiast. Osades pärimustes võib kohata Mendashi asemel ka nime kõnnt, mida võib seletada sellega, et mõlemad sõnad tähendavad põhjapõtra.
Tegelaste hulk on selles raamatus suur, seepärast toon välja vaid pea- ja mõned kõrvaltegelased: Bella, Charlie, Edward, Alice, Carlisle, Esme, Jasper, Emmett, Rosalie, Jacob, Sam, Embry, Paul, Jared, James, Victoria, Laurent, Jane, Alec, Aro, Marcus, Caius, Alex, Jessica, Mike, Angela.
Tegelaste patriotism on napisõnaline, nad ei pasunda sellest, see on neile omane („Isa Milon“). Mõned käsitlevad viltuläinud eluteed („Kaelakee“). Talupojanovellid: 1) toovad esile parema poole, hea suhtumise; 2) Tšehhoviga sarnane: talupojad käituvad nagu metslased, matsid.
Tegelasgalerii on kirju: talupojad, maarentnikud, hõimupealikud, ülikud, kerjused, rändurid ja mustlased. Šoti-tsükli romaanides oli tähtsaimaks tunnusjooneks see, et peategelased paistavad vähem silma kui värvikalt kujutatud kõrvaltegelased.
Tege - likult on see kõik tagantjärele tarkus, ilus oleks ikka kui saaksime ette öelda, millal muutus vajalik on. Teatud ideed ju on. Suunavad ajaloolast küsima, et miks ja kuidas see juhtus. See omab uurimise seisukohast mingit mõtet.
Tegelased ise – Frederick ja Miranda - võib lugeda siiski tüüpilisemate tegelaste hulka, sest kindlasti pole harv Miranda suguste kaunite ja arukate tüdrukute esinemine ning ka Frederickile sarnanevate kinniste ja veidrate soovidega tegelased.
Tegelaskõne kunstis on argikõnega võrreldes • Sisutihedam – ei raisata aega sõnade otsimiseks • Funktsionaalsem – puudub jutustaja • Komplitseeritum – tegelane annab edasi autori ideoloogiat • Korrastatum • Esteetiline- stiilist lähtuv
Tege - ma?" Ainsaks küsimuseks on olnud: "Mil viisil teeb füüsilise töö tegija oma tööd kõige paremini?" Teadmustöö puhul on aga sõlmküsimuseks: "Milline on töö-ülesanne?" Mida teha, on füüsilise töö puhul alati selge.
Tegelaste arv on piiratud ja tavaliselt jäävad nad muutumatuteks. Novell on tihe ja läbimõeldud, väga hoolikas ülesehitus on suletud novellil, kus pinge järkjärguline tõus viib üllatava lõpplahenduseni e püäntini.
Tegelaseks on küll metallitööline Jüri Säävel, mis annab ka raamatule pealkirja, kuid põhiprobleemid on üksnes minimaalsel määral kokkupuutes töölisliikumise ning sellega seostuvaga. Teos keskendub inimesele.
Tegelaste hulgas on ülekaalus negatiivsete vastu ning ühiskonnakriitiline ollus leiab kõigiti tagasihoidlikku käsitlust, peetakse teost siiski tigedaks rünnakuks seltskonnale, mida oli vaja jõudsasti tagasi lüüa.
Tegelaskond on ääretult mitmekesine ja kirju-mirju. On suuremad vargad ja väiksemad vargad, mõned tagsihoidlikumad ja mõned isegi nii-öelda aatelised, on kiusu ja kadedust, õnne ja õnnetusi ja filosoofiat.
Tegelaste käitumine on inimlik ja mõistetav (M. Müürsepp .... 1995: 50 ja 51). Mulle isiklikult meeldivad selle raamatu pildid väga ja ma arvan, et kui laps raamatu kätte võtab siis ei mängi see väga suur rolli.
Tege - mist on korrutise tuletisega (järjekorda ei tohi muuta): ⃗⃗ ⃗⃗ ⃗⃗ ⃗ ⃗⃗ ⃗ ⏞⃗ ⃗ ⏞⃗ ⃗ ⃗⃗ ⃗ ⃗ ⃗ ⃗⃗ ⃗ ⃗ ⃗ ⃗ ⃗⃗ ⃗⃗
Tegelaste elutegevus on vähenenud. „Tegelasi langeb loogu“. Vahel on selliseid stseene, kus tegelased mõistatavad selle üle, et kas tegemist on tegelikkusega või ebareaalsusega.
Tegelasest – kooridest – on eriti haaravad šoti pagulased, mõrtsukate triviaalne koori-staccato ning spetsiaalselt Pariisi lavastuse jaoks kirjutatud ülev võidukoor.
Tegeilukult on jäätmete taaskasutus sama vana kui inimkond. Näiteks juba eelindustriaalsel ajal koguti Euroopas vanapronksi ja teisi metalle ümbersulatamise eesmärgil.
Tegelaskonna puhul on silmatorkav ka see, et enamus tegelasi iseloomustab hübriidsus, see tähendab, et kõik nad on iseenesest mõistetavalt seotud mõisaga, va Räägu Rein.
Tegelaste kirjeldusest on äärmiselt ebatõenäoline, et kõik, kes pole „Hamletit“ lugenud või näinud suudaksid ennustada näidendi lõppu lähtudes vaid loo kangelasest.
Tegelase karakter – see on tegelase teistele tegelastele (teistele gruppidele) kõigi tekstis antud binaarsete vastanduste kogum, st diferentseerivate tunnuste valik.
Tegelaskontseptsioonid – suurimad raamid, mille järgi tegelased üles ehitatakse: • Personifikatsioon – tegelane, kes esitab abstraktset ideed, nt Voorus või Rikkus.
Tegelasel on omad väärtused ning pea kõigi tegelaste elus omab raha kõrget positsiooni. Kõigil raamatutegelastel on raha suhtes omad ootused ja lootused.
Tegelaskujude detailirikkus on põnevusega uuritav Mõned detailid on leidmiseks suuremale lapsele või hoopis täiskasvanule: näiteks on juturaamatu „Vaikuse hääled“
Tegelased piirsituatsiooni - äärmuslikku ja absurdsesse olukorda, mille abil selguvad ümbritsevatele inimestele ning ka lugejale inimese tegelikud iseloomuomadused.
Tegelaskujunde vastandamine - Arkadina , heal tasemel näitleja , vastukaalis Niina(algaja näitleja). Arkadina endast heal arvamusel, Niina ei surunud ennast peale.
Tegelase nimi on humoorikas viide sellele, et emo mood, kui selline on suuresti oma identiteedi minetanud ehk siis teisisõnu välja suremise äärel.
Tegeimist on väga keeruka tegevusega ja sellega seostuvad mulle koheselt kaheksakümnendad, kus sellist asja harrastasid vanemad inimesed.
Tege - likkuses tuleb veaarvutuses eeldada kõige hullemat: vead muudavad tulemuse alati eba- täpsemaks, suurendades vastuse viga.
Tegelaskõne - üks põhilisi karakteriloome vahendeid, mis rajaneb sõnavaliku, lauseehituse, intonatsiooni, keelevigade jm eripäral.
Tegelaste mõtte - tundemaailma varjundeid, seostasid nende hingeelu miljööga. Nad püüdsid hetkemuljete kaudu jõuda nähtuse olmuseni.
Tegelaste silmis on inimlikkuse puudumisega tihedalt seotud väikekodanlik silmakirjalikkus ja kasuahnus, millega nad üritavad võidelda.
Tegelaskuju huumor – väikelast võlub tegelaskuju huumor vähe, sellist huumorit leiame 10-12 aastaste laste raamatuis (Alice Imedemaal)
Tegelaste seas on ka Robin Hood koos oma lindpriide salgaga, kelle mainet tänapäeva popkultuuris Scotti kirjeldus suuresti mõjutas.
Tegelaskontseptsioon tähendab tegelaste loomise üldpõhimõtteid, teatud mudelit, mis mõjutab draamatehniliste vahendite valikut.
Tegelaste kirjad on esitatud vastastikku (nagu „Clarissas“). Kirjade autorid ütlevad välja oma arvamusi tollase aja kohta.
Tegelaskujud on liikuvad ja elujõulised, poosid ja asendid on rõhutatult juhuslikud. Figuurid on heledad tumedal toonil.
Tegelaste nimed on laenatud Contra tutvusringkonnast, kuid reaalsed prototüübid on väidetavalt olnud vaid hiirtel.
Tegelaste keeletarvitus on tavaline. Paari tegelase puhul või märgata mingit murrakut, millest alguses oli raske arusaada.
Tegelaskuju nipernaadi on Eesti kirjanduses ilmselgelt vabaduse kehastus. Kerge oleks elada ilma kohustuste ja reegliteta.
Tege - mist on ainult algandmete (OTUde tunnuste ja tunnuse seisundite) ülevaat- liku korrastamisega.
Tegelase identiteet on probleemne: me ei tea ta mõtteid ega tundeid (nt Hemingway “Hills Like White Elephants”).
Tegelaste iseloomustamisel on kasutatud autori meenutusi ja seda, millisena nägi autor kõrvalt omal ajal kaaskannatajaid.
Tege - likult oleneb nähtavus udus ning vihma- ja lumesajus kõige rohkem laterna valgusjaotusest.
Tegelasel on tihe suhe oma minevikuga, teos on üles ehitatud sellele, kuidas ta kirjeldab oma mineviku.
Tegelaskonna keskmes on Kreutzwald. Läbi Kalevipoja rahvaväljaande (1862) hakkab levima eepos ka lugejate hulgas.
Tegeikult on mul päris hea elu. Sõbrad ei ole mind solvanud, me suhtleme ja lõbutseme üksteteist
Tegelase psüühikat on võimalik näidata tema hääle, miimika žestide, käitumise või ka välimuse kaudu.
Tegelane deemon – langenud ingel, mäss Jumala vastu, mõistetakse hukka, aga jääb endale kindlaks.
Tege - mist on pigem mudeliga, sest laetud kehaks ei pea olema ilmtingimata just kera.
Tegelaskujust on see, et ta omab südametunnistust ning soovib, et maailmas valitseks tasakaal.
Tegelaste tegevused on pandud sulgudesse; 3) tegelaste nimed on tekstis suurte tähtedega kirjutatud.
Tege - likult vajab selle oskuse täielik omandamine pikka ja tead- likku treeningut.
Tegelas - te hingeelu/läbielamisi, õnnepüüdlusi, kaotusvalu, unelmaid, meeleheidet.
Tegelased poeemis on erakordsed ja/või romantilised kangelased, kes elavad läbi nn. hingelise
Tegelaskond on väga lai ja värvikas, teosest käis läbi vähemalt 20 erinevat inimest.
Tegelasel on ajalooline reaalne teisik, ta on pandud tegutsema fiktsionaalses maailmas
Tegelaskujusid on hästi kirjeldatud ning seetõttu on kerge nende välimust ette kujutada.
Tegelaskoomika - koomikavõte, mis põhineb tegelaskuju karikeeritud välimusel ja kõnel.
Tegelaste loomisel on ta kasutanud kodulinnas teada-tuntud inimeste iseloomu ja välimust.
Tegelaste roll on ellu jääda, nad ei saa olla iseseisvalt eksitsteerivad entiteedid.
Tegelaste mõtteviis on sarnane, võidakse avaliku elu tegelaste käitumisviisi õigustada.
Tegelane gracioso – naljamees; seda oli ka Sancho Panza) Toboso Dulcinea on naine.
Tegelaskujusid on seal üpriski vähe ning enamus neist pole sarnaste omadustega.
Tegelaste puhul on nii halba ha head – ei ole läbinisti häid ja halbu inimesi.
Tegelaskuju rodionil on D. Kirjeldusel vaesunud üliõpilane ja küllalt härrandlik.
Tegelaskond on suhteliselt väike ning selle keskpunktis on Jose ja Carmen.
Tege - mist on meil mõistusliku elu eksisteerimise tipptasemega.
Tege - vustesse teiste inimeste majandusliku kasu eesmärgil.
Tegelaskujudel on vastutus oma rahva ja maa ees, kust põgeneda ei saa.
Tegelaste hulgas on nii mütoloogilisi kui ka tegelikult elanud inimesi.
Tegelaste tüpiseerimine – pandi kajastama kindlat karakterit, iseloomujoont.
Tegelaste juures on määrava tähtusega nende sotsiaalsed tunnused.
Tegelaskuju nipernaadi on Eesti kirjanduses ilmselgelt vabaduse kehastus.
Tegelased neis on hästi arendatud ja filmi sisu on kaasahaarav.
Tegelasel on palju motiive ja iga teo taga on mitu motiivi.
Tegelast – Reini jõe äärse kalju kurikuulsat sireeni.
Tegelase sisekonflikt - kas kaitsta isa au, või tõde jalgele seada.
Tegelaseks on rahvas, kes muutis ooperi sündmuste käiku.
Tegelasel on maise reaalsuse surve, nälg, ilmaolu.
Tegelane ise on otsuse vastu võtnud, tuleb tasakaal.
Tegelaskonda on kirjeldatud eestlastele loomutruult.
Tegelaste loomusesse on autor kätkenud oma elukäsituse.
Tegelaste suhtes – s.o. sündmustiku dramatism.
Tegelaste taga on ka konkreetsed prototüübid.
Tegelaskujudeks on silmapaistvad võimukandjad.
Tegelaskontseptsioon tähendab tegelase olemust.
Tegelaste puhul on teada elulised eeskujud.



Tulemused kuvatakse siia. Otsimiseks kirjuta üles lahtrisse(vähemalt 3 tähte pikk).
Leksikon põhineb AnnaAbi õppematerjalidel(Beta).

Andmebaas (kokku 683 873 mõistet) põhineb annaabi õppematerjalidel, seetõttu võib esineda vigu!
Aita AnnaAbit ja teata vigastest terminitest - iga kord võid teenida kuni 10 punkti.

Suvaline mõiste



Kirjelduse muutmiseks pead sisse logima
või
Kasutajanimi/Email
Parool

Unustasid parooli?

või

Tee tasuta konto

UUTELE LIITUJATELE KONTO AKTIVEERIMISEL +10 PUNKTI !


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun