Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Miks tavakodanik peab teadma oma õigusi ja kohustusi majandusküsimustes? (2)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mis on üldse majandusküsimused?

Lõik failist

Miks tavakodanik peab teadma oma õigusi ja kohustusi majandusküsimustes #1
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 1 leht Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2011-02-15 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 33 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 2 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor AnnaAbi Õppematerjali autor
Tarbija õigused ja kohustused

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
6
docx

Tarbija õigused ja kohustused ning võimalused oma õiguste kaitsmiseks.docx

Tarbijal on õigus: 1)nõuda ja saada kaupa või teenust, mis vastab nõuetele, on ohutu tarbija elule, tervisele ja varale ning mille omamine ja kasutamine ei ole keelatud 2)saada pakutavate kaupade ja teenuste kohta vajalikku ja tõest teavet teadliku valiku tegemiseks ning õigeaegset teavet kauba või teenusega seotud riskide kohta 3) saada tarbijaõigus- ja tarbimisalast teavet 4) saada nõu ja abi, kui tema õigusi on rikutud 5) nõuda endale tekitatud varalise ja mittevaralise kahju hüvitamist 6) taotleda oma huvide arvestamist ning olla oma ühingute ja liitude kaudu esindatud tarbijapoliitikat kujundavate otsuste tegemisel. Tarbija õigus saada teavet Tarbijal on õigus saada pakutava kauba või teenuse kohta ohutuse, samuti tervise, vara ja majandushuvide kaitse seisukohalt vajalikku teavet. Tarbijale antav teave peab olema esitatud eesti keeles, kui tarbija ei ole nõustunud teabe esitamisega

Õigus alused
thumbnail
24
odt

Tarbija kaitse ja selle korraldus

• tänava- ja turukaubanduse korraldamine ning kaubanduse korraldamine avalikul üritusel. Tarbijal on õigus:  nõuda ja saada kaupa või teenust, mis vastab nõuetele, on ohutu tarbija elule, tervisele ja varale ning mille omamine ja kasutamine ei ole keelatud  saada pakutavate kaupade ja teenuste kohta vajalikku ja tõest teavet  saada tarbijaõigus- ja tarbimisalast teavet  saada nõu ja abi, kui tema õigusi on rikutud  nõuda endale tekitatud varalise ja mittevaralise kahju hüvitamist  taotleda oma huvide arvestamist ning olla oma ühingute ja liitude kaudu esindatud tarbijapoliitikat kujundavate otsuste tegemisel. 5 Tarbija teavitamine ja kauba märgistamise üldnõuded Tarbija õigus saada teavet:  Tarbijal on õigus saada pakutava kauba või teenuse kohta ohutuse,

Tarbijakäitumine
thumbnail
8
docx

Tarbijakaitse II KT

1. Asja vastavus lepingutingimustele. Õiguslik puudus Ostjale üleantav asi peab vastama lepingutingimustele, eelkõige koguse, kvaliteedi, liigi, kirjelduse ja pakendi osas. Lepingutingimustele peab vastama ka asja juurde kuuluvad dokumendid. Tarbijamüügi puhul on tarbija põhiliseks ootuseks, et müüdud asja saab kasutada sihtotstarbeliselt. Asja vastavust lepingutingimustele reguleerib võlaõigusseadustik. Tarbijamüügi puhul vastutab müüja asja puuduse eest. Puuduse hindamisel tuleb arvestada,millised olid asja omadused selle ostjale üleandmise ajal. Müüja vastutab ka varjatud puuduste eest, mis ilmnevad pärast ostu sooritamist. Varjatud puudused on sellised

Tarbijakäitumine
thumbnail
3
doc

Tarbijakaitse seadus

Tarbija põhiõigused · nõuda ja saada kaupa või teenust, mis vastab nõuetele, on ohutu tarbija elule, tervisele ja varale ning mille omamine ja kasutamine ei ole keelatud; · saada pakutavate kaupade ja teenuste kohta vajalikku ja tõest teavet teadliku valiku tegemiseks ning õigeaegset teavet kauba või teenusega seotud riskide kohta; · saada tarbijaõigus- ja tarbimisalast teavet; · saada nõu ja abi, kui tema õigusi on rikutud; · nõuda endale tekitatud varalise ja mittevaralise kahju hüvitamist; · taotleda oma huvide arvestamist ning olla oma ühingute ja liitude kaudu esindatud tarbijapoliitikat kujundavate otsuste tegemisel. Tarbija õigus nõuda kaitset 2 · Kui kaupleja on keeldunud tarbija kaebust lahendamast või tarbija ei ole nõus

Majandus
thumbnail
37
docx

TARBIJAÕIGUS

Sooviti, et need oleksid kvaliteetsed ning selle saamiseks koonduti tarbijaühistutesse. John Kennedy tegi esimese algatuse (kõne) õigusakti vastuvõtmiseks. Tarbijakaitse hartas põhiõigused: 1. Õigus ohutusele ­ pakutavad kaubad ei tohi ohustada tervist 2. Õigus valikule ­ valik võimalikult paljude kaupade vahel 3. Õigus olla ära kuulatud ­ tarbija arvamusega arvestatakse õigusaktide loomisel 4. Õigus informatsioonile ­ peab olema piisavalt informatsiooni valiku tegemiseks Tänapäeval põhilised tegutsejad kodanikuühendused. Consumers International ­ koosneb erinevate riikide esindajatest. Tarbija on tänapäeva ühiskonnas amatöör ­ ta ei tunne kaupu ja teenuseid (need on tehniliselt järjest keerulisemad ja kaugemad). Standardvarustus ­ inimesel on teatud nägemus, mis neil peab olemas olema, et elus hakkama saada (õpik lk 27) Tarbijaõiguste kujunemine

Õigus
thumbnail
20
docx

Kliendiinfo stend

isik või isik, kes müüb kaupa või osutab teenust väljaspool majandus- või kutsetegevust tänava- või turukaubanduse korras.  Kaup – müügiks pakutav või müüdav vallasasi.  Klient – tarbija tarbijakaitseseaduse tähenduses ja tarbijaks mitteolev isik, kes soovib teha või teeb tehingu kauplejaga.  Müügikoht – koht, kus kaupleja vahetult pakub ja müüb kaupa või pakub ja osutab teenust.  Hind- kauba või teenuse eest makstav summa  Hind peab avalduma kirjalikult ning selgelt ja loetavalt.  Kaupleja või teenusepakkuja peab sind kauba või teenuse hinnast teavitama enne ostutehingu sõlmimist.  Kui kauba hind kassas ja müügisaalis ei ühti, siis võib klient kaubast kassas enne ostu sooritamist loobuda.  Kauba või teenuse eest tasumisel peab kaupleja andma ostutseki e. kauba või teenuse ostmist tõendava dokumendi.  ostutsekk on kauba või teenuse ostmist tõendav dokument, millel on vähemalt:

Kliendisuhete juhtimine
thumbnail
13
docx

Tarbijakaitse I KT

rühma ­ tarbijaid. Tarbijaõigust võib vaadelda subjekti ­keskse õigusharuna,mille tähelepanu keskmes on rohkem tarvija isik kui tarbimisprotsess kui selline. Tarbijavaidluste lahendamisel ja normide tõlgendamisel on oluline roll kohtudel ja tarbijavaidluste kohtuvälise lahendamise organitel. Tarbija-füüsiline isik kellele pakutakse,omandab,kasutab kaupa või teenust eesmärgil mis ei seondu tema majandus ­ või kutsetegevusega. Kaupleja- on isik või asutus, kes majandus- või kutsetegevuse raames pakub ja müüb kaupa või pakub ja osutab teenust.Mis ei ole kaup on teenus ( õigusabi,juuksur) Kaup on kaupleja pakutav,müüdav või muul viisil turustatav asi või õigus. Teenus on kaupleja pakutav,müüdav või muul viisil turustatav hüve,mis ei ole kaup. Tootja- on toote kavandamise ja valmistamise eest vastutav isik, kelle eesmärgiks on lasta toode enda nimel turule

Teenindus
thumbnail
35
docx

TEENUSTE OSUTAMISE LEPINGUD

TEENUSTE OSUTAMISE LEPINGUD KÄSUNDUSLEPING Käsunduslepinguga kohustub üks isik (käsundisaaja) vastavalt lepingule osutama teisele isikule (käsundiandja) teenuseid (täitma käsundi), käsundiandja aga maksma talle selle eest tasu, kui selles on kokku lepitud (VÕS § 619) Käsundisaaja peab käsundi täitmisel tegutsema käsundiandjale lojaalselt ja käsundi laadist tuleneva vajaliku hoolsusega ning vastavalt oma teadmistele ja võimetele käsundiandja jaoks parima kasuga, mh tuleks ära hoida kahju tekkimise käsundiandja varale. Oma majandus või kutsetegevuses tegutsev käsundisaaja peab lisaks sellele toimima üldiselt tunnustatud kutseoskuste tasemel (620). Käsundisaaja peab käsundi täitmisel järgima käsundiandja juhiseid. a

Riigiõpe




Kommentaarid (2)

tuts22 profiilipilt
tuts22: väga hea ja põhjalik.
21:28 05-01-2016
M2rdu profiilipilt
M2rdu: Abiks ikka !
18:03 09-10-2012



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun