Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse Registreeri konto
Mõistete sõnaraamat
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge
Turvalisusvajadused - 2. Turvalisusvajadused- Valu vältimine, kaitse Kujutlustes ohu otsimine ja otsimine reaalse ohu puhul, vältimine, ohusituatsioonide keskkonnamuudatuste otsimine eeldades vältimine, ohtlike turvalisust, ebaharilike situatsioonide tõrjumine situatsioonide tahtlik ... kujundamine, ... Maslow vajaduste hierarhia (J. Rowan)
Turu segmenteerimine on strateegiline protsess, mida iseloomustavad: 1) tarbijate rühmade eraldamine mõtestatud osadeks (segmentideks), selgitamaks, millised nendest on tulusad turud; 2) toodete spetsiaalne väljatöötamine nende segmentide jaoks ning 3) reklaami- ja turundustegevuse suunamine nendele gruppidele.
Transiitreklaam –  busside, trammide, autode, furgoonide, lennukite jms  külgedel, ees või taga on leidnud koha paljude firmade reklaamid.  Transiitreklaami eeliseks on küllaltki suur päralejõudmine, hea võime  tõmmata tähelepanu, soodus mõju transpordivahendit ootavate inimeste  kaudu või kestev ekspositsioon transpordivahendis viibivale inimesele,  väiksem maksumus, geograafiline ja demograafiline selektiivsus.

Trükikunsti areng – vt. järgmine küsimus 3. Postikorralduse areng – Eestis kehtestati Rootsi riigiga ühtne postimäärustik 1636. 4. Tsensuur – meetmed tekkisid pärast Prantsuse Revolutsiooni (1804 – esimene tsensuurimäärustik Venemaal, vist) 5. Raske elu – sõjad, katkud, orjus jne. Varsti tulid talurahvaseadused, mis ärgitasid mõttelendu! 6. Teaduse ja uute ideede levik mujal maailmas – ülikool tegi tarku mehi, kes tulid meie rahvast päästma!
Tegelasteks on hambaravi keskuste kliendid ja antud kliinikud ise. • Kus on konflikt ja millest see tuleb? Artiklist tuleb välja, et ühe ja sama hambaravi protseduur võib erineda hinnaliselt lausa neljakordselt. „Näiteks algab valguskõvastuva komposiittäidise hind Tallinna südalinna hambaravis Kliinik32 60 eurost, samal ajal kui Väike-Õismäel asuvas Sapiensis 16 eurost, “ kirjutab ajakirjanik.
Tegevusjuhendist on väga palju kasu . Kahjuks võin ka öelda et AS Hoolekandeteenuste hooldekodudes kasutatakse selliseid tegevusjuhendeid kahjuks liiga harva – eks seal on osalt süü nii vähesel personalil, vähestel edukogemustel kui ka lihtsalt suutmatuses kliendile vajalike abivahendite leidmisel ja juurutamisel.

Turundus on juba kord selline valdkond, kus tuleb reklaami hindamiseks kasutada hästi palju tervet mõistust, et saada aru, kas reklaam kannab seda sõnumit, mida tahetakse edastada ning kas reklaami käekiri väljendab tellija väärtusi (Reklaami märgatavuse mõju uuringutest 2005).
Tabloidide sisu on kergem, meelelahutuslikum, üldinimlikku huvi rõhutav, märgatavalt sensatsioonikeskne, pöörates tähelepanu rohkem kuritegevusele, vägivallale, skandaalidele ja meelelahutusele. Väga laia lugejaskonnaga, enim on esindatud madalama sissetuleku ja haridusega grupid.
Teatavas mõttes on see kui käitumisnorm, mille järgi toimida.

Teavet majandus - või kutsetegevuse kohas, kus müüakse kaupa või osutatakse teenust, antavat teavet kauba, teenuse või selle müügitingimuste kohta - Müügikoha aknal teave müüdava kauba kohta ei ole reklaam reklaamiseaduse mõistes
The sun - omanikuks on News International ja hakkas ilmuma aastast 1963. The Sun igapäevane tiraaz on 2 806 746. See ajaleht on tuntud enda staaride kõmuga ja kolmanda lehega, kus võib näha modelle vanuses 18-27 topless.
Troop on piltlik võte väljenduse mõjuvuse saavutamiseks (tropos kreeka k – pööre, suund; sõnade tähenduse ebatavaline seostamine). Troobis on sõnad ebatavaliselt, semantiliselt kaheplaaniliselt seotud.

Thalberg auhinna – ta on ainus võõrkeelse filmi tegija, kes selle saanud on.  1960dal aastal pääses ta ajakirja TIME kaanele, esimese võõrkeelse filmitegijana pärast Leni Riefenstahl’i 1936. aastal.
Tihenenud on ka konkurents Eestis ja Leedus, kuna turule on lisandunud uusi kaubamärke ning kaubanduspind on kasvanud,» lisas ta. Eesti põllumajandustooteid eksporditakse üha enam Soome
Trükkimine – elektrooniline :Kommunikatsioonivormi muutus on muutnud (Inimese maailma tajumise viise(aeg ja ruum - Ühiskonda kaasatust ja õpiprotsesse - Inimeste omavahelisi (võimu)suhteid -

Teavitamine – org-i formuleeritud sõnumite lähetamine adressaatidele; põhiliselt ühesuunaline tegevus (juhtkonnalt töötajatele, org-ist ühiskonnale - olulisemaid meediasuhted).
Tegutsemiskeskkond ehk sihtrühmad, kultuuriline ja geograafiline keskkond, majandus- ja sotsiaalne keskkond, ei allu tihti organisatsiooni kontrollile, kuid mõjutavad organisatsiooni palju.
Trükiväljaandes on lugude juurde või lehekülje päisesse märgitud, kas tegemist on uudise või arvamusega, võrguväljaandes on uudised ja arvamused koondatud eraldi rubriikidesse.

Teksti sisu – Eesmärk? Kelle vaatepunkti esindab? Mis on jäänud kirjutamata? Milliseid väiteid ei põhjendatud? Milliseid keelelisi mõjutamisvõtteid kasutatakse?
Teisisõnu tähendab see põhimõtete kogumit, mis kujuneb välja omavahelises suhtlemises ettevõtte sees ja mida kujundatakse suhtlemiseks väliskeskkonnaga.
Terroriseerimine - kes poleks meist seda meedias näinud? Ma olen selle vastu, sest neid asju propageeritakse tihti, kuigi isiklikult mina ei ole nendest mõjutatud.

Trükimeedia – ajalehed ajakirjad Elektrooniline meedia – raadio televisioon Online meedia – Org.veebilehed,blogid,sotsiaalmeedia, online väljaanded
Teooria tugevus on indiviidi rollile keskendumine meediasõnumite tähenduslikuks muutmisel, mida oli varem kas eitatud või ignoreeritud (Williams 2003).
Teisel korrusel on esitatud lugu Eesti purjelaevade ehitamisest ning nende seilamisest maailmameredel ning seal leidub ka suur kaljase mast koos purjega.

Telekas on saateid, mis tunduvad reklaamivabad, kuid neis esinevad logod, mis on loosse sisse kirjutatud, nii et tegelikult on tegu reklaamiga.
Tasakaalustatus – sõna saavad kõik osapooled Erapooletud (õiglus) – lugejale andtakse kogu info, mis on olemas, ja ta teeb ise lõppjärelduse.
Tootsil on sees modaalsust rohkem, sõnu nagu võib-olla, pöörama jne. Laused on piisavalt lühikesed, tekstist arusaamist ei hägustanud.

Toetub turu - uuringutele, sihtrühmadele, missioonile ja eesmärkidele Vale planeering – rahaline kahju/ ev maine ja kaubamärgi kahju
Tarbimisväärtus - Toote tasandil peab pakkuma tarbijaile tema praktiliste vajaduste rahuldamist vähemalt konkurentidega võrdsel tasandil.
Turundus – kogum tegevusi,mille abil ettevõtted ja organisatsioonid loovad võimalusi väärtuste vahetamiseks oma klientidega.

Tabloidid on formaadilt väiksemad, sisaldavad palju pilte ning on orienteeritud sensatsioonile ja „pehmematele“ uudistele.
Tulemuslikum on kommunikatsioonivaldkondi omavahel integreerida, st suunata sõnumeid erinevate kommunikatsioonitoimingute kaudu.
Tavaline inimene - satub meedia tähelepanu alla väga harva, enamasti siis kui nad on seatud mingite erakorraliste sündmustega

Tlü raadio - 9. Nov tellimissoovitus (tutvustatakse tudengihinda ) 5. Nov Seminar: 3nda Tlü Tlü raadio Facebook.
Tagasiside kogumine - selgitab ettevõttes ja seda ümbritsevas keskkonnas toimuvaid ja firma tegevust mõjutavad muutusi.
Tavaliselt kesken - dub audit kahe kuni nelja sihtgrupi info liikumisele ning nende suhtluse hetkeolukorra hindamisele.

Tavaliselt 2 - 3 lausega (u. 4 rida) peab ütlema ära; mis toimub, kus toimub, millal toimub ja kes korraldab.
Tauriin – mitmekordne annus stimulanti • Tauriin on orgaaniline hape, mida leidub inimese organismis.
Telekanalil on tulusam ületada tunnis lubatud reklaamimisaeg ja maksta trahvi, kui järgida reklaamiseadust.

Teised ajakirjanikud on üldjuhul tegevad mõnel teisel (ajakirjas kirjutatavate artiklite temaatikaga seotud) alal.
Tavaline inimene - satub tähelepanu alla harva, enamasti siis, kui ta on seotud mingi erakorralise südmusega
Teisalt on aga hea, et mul oleks võimalik kasutada ka klassikute teoseid oma teooriaosa kirjutades.

Tunnustuse jagamine on vajalik, et tekiksid eeskujud ning et ka teistel kasvaks tahtmine midagi ise korda saata.
Tegelik kogemus on alati usutavam kui meediaväljaannetest loetud või mis tahes kampaaniast saadud info.
Teadmiste tasandil on enam vähem lihtne mõjutada Väärtuste tasandil on inimest kõige raskem mõjutada.

Teemaarendusel on äärmiselt oluline kriitiliselt mõelda ning eristada olulist ebaolulisest.
Totalitaarne - võimalik/vajalik, põhiliselt info sõjaväele, valitsuse reguleeritav.
Tavapäraselt on eetris kell 19.00, suvisel perioodil kell 20.00 kestvusega 60 minutit.

Tendentse on postmodernsusel vähe olemuslikku sisu ja kindlat sisemist tähendust
Teksti päritolu – kus on tekst ilmunud? kes on autor? milliseid allikaid on kasutatud?
Tellijaile on tasuta õnnesoovid ja leinakuulutused ning muu reklaam soodushinnaga.

Toiteväärtusega gm - taimede reaktoreid püütakse juba erinevusi ning kasutusvõimalusi.
Treening - mõnele sobib jooga, kuid teine saab parima laengu just aeroobikast.
Tahe – teadlik eneseregulatsioon, mille aluseks on suunatud psüühiline

T pea - ja kõrvallause lahutatakse iseseisvateks lauseteks Läksime koju.
Tartu koolkond - J. M Lotman, Z. G. Mints, B. F. Jegorov, I. A. Tšernov, P. Torop,
Tsensuur on riigivõimu poolt infolevi suhtes rakendatav järelvalvesüsteem.

Teadusstiil – nõuab täpsust, ühemõttelisust, eesmärk teadmisi edastada.
Tiitellehel on välja toodud üheksa pealkirja numbris avaldatud artiklitest.
Tns emor - i andmetel oli ajalehel 2010. aasta kolmandas kvartalis 167 300

Toodud pildil on ava pisut suletud, et soovitud lill selgemalt esile tuleks.
Toomas liivamägi – „Detsembrikuumuse“ ainelise esseekonkursi korraldaja.
Teisisõnu – maksumaksja raha eest ei tohi teha varjatud propagandat.

Tasakaalustatus – nii süüdistaja kui kaebealune peavad olema esindatud
Toimetajad on Mart Peoleo ja Lea Arme. Reklaamiga tegeleb Maris Abel.
Tsensuur – ajakirjanduse jms läbivaatamine riigiasutuse poolt

Tururegulatsioon - tarbija mõjutab oma valikutega reklaamiandja huvisid
Teoreetilises osas on ülevaade ajakirjas olnud reklaamidest aja vältel.
Teravussügavus on küllaltki väike, sest pildid on kohati udused.

Toimetaja on see, kes kogub uudiseid ja paneb kokku ajalehe.
Trafa - me kõik oleme, parem mõistmine loob eeldused.
Teisena on märgata rahvusliku arengu mudeli järgimist.

Toimetaja veerg on alati keskendunud mõnele kindlale teemale.
Televisiooni areng on pidev ja globaalne auditoorium suureneb.
Taustamaterjalis on selgitatud uudissündmusele eelnenut.

Teadete sisu - tarbimiskontekst - saatja-vastuvõtja-
Teemauuringud –  mida tuleb tarbijale teadustada
Taktikaline nõustamine on mõlemil pakutavate teenuste hulgas.

Teksti esitlus – Mida rõhutab pealkiri, mida foto?
Tabloid – kõmulehed, kollane ajakirjandus
Teenusmärk –  teenuse sümbol või märk.

Toidulaud on tervise üks tähtsamaid aluseid.
Tinder on asutatud mitmete inimeste poolt.
Teenimine on aga meedia üheks eesmärgiks.

Tsensuur – kontroll ajakirjanduse üle
Tahe on lisamotivatsiooni allikas.


Tekstide teenused on jälle väga sarnased.
The kid on Charlie Chaplini film.

Tabloid ehk kollane ajakirjandus
Tugitegevus ehk assisteeriv tegevus
Vote UP
-1
Vote DOWN
Tsensuur – avaldavate materjalide eel- või järelkontroll Meedia avatus sõltub riigikorrast ja teenib valitseva ideoloogia huve Mittedemokraatlikes riikides liigub info ülalt alla ehk võimust rahvani

Vote UP
-1
Vote DOWN
Turu mõiste on praktiline ja sobib meediatööstuse ja meediamajanduse analüüsi seisukohalt, samas tekib ka probleeme, kuna mõiste pole päris
Vote UP
-1
Vote DOWN
Tabu - alust asendab eufemism( kr k heaütlus) Must kaaren- valgelind; hüljes-kala; hunt- pühajuri kutsikas; neeger-
Vote UP
-1
Vote DOWN
Turunduskommunikatsiooni vahendid on reklaam, avalikud suhted, müügitoetustegevused (müügitöö, otseturundus). Siia kuulub ka üritusturundus.

Vote UP
-3
Vote DOWN
Tehissõnad - laup – otsaesin; raal-rüperaal 3. Murdesõnad- sisask- ööbik; lõhmus- pärn, palukas- pohl 4. Tuletised ja liitsõnad- televiisor- teler; selmet, arvuti, magala 5. Kõnekeel- pastakas, telekas, kustukas



Tulemused kuvatakse siia. Otsimiseks kirjuta üles lahtrisse(vähemalt 3 tähte pikk).
Leksikon põhineb AnnaAbi õppematerjalidel(Beta).

Andmebaas (kokku 683 873 mõistet) põhineb annaabi õppematerjalidel, seetõttu võib esineda vigu!
Aita AnnaAbit ja teata vigastest terminitest - iga kord võid teenida kuni 10 punkti.

Suvaline mõiste



Kirjelduse muutmiseks pead sisse logima
või
Kasutajanimi/Email
Parool

Unustasid parooli?

või

Tee tasuta konto

UUTELE LIITUJATELE KONTO AKTIVEERIMISEL +10 PUNKTI !


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun