Swot - ANALÜÜS Tabel 2. Ettevõtte SWOT-analüüs Tugevused Nõrkused • ainuke taimetoidule spetsialiseeruv • vähene tuntus toitlustusettevõte Eestis • suhteliselt kitsas sihtgrupp • asukoht Tallinna südalinnas • inimeste vähene informeeritus • kiire ja kvaliteetne teenindus taimetoitlusest ja selle eelistest • mitmekesine menüü • otseste konkurentide puudumine/ • lastesõbralikkus eelnevate sama ala toitlustusasutuste
Swot analüüs - sisekeskkond(sisemised tugevused, nõrkused), väliskeskkond(välimised võimalused,ohud). Mikro-lähikeskkond(kliendid, konkurendid), makro- üldkeskkond(masu, poliitika). **Konseptuaalne areng, McGregor:X-teooria. Inimene ei armasta töötada ja püüab seda vältida, juhi roll on sundida ja kontr oma alluvaid, Y-teooria-inimene pole loomupoolest laisk, töö on loomulik tegevus. Juhi roll on arendada alluvate potensiaali.
Swot - analüüs on strateegline planeerimisvahend, millega hinnatakse projekti või äriettevõtte tugevaid külgi (i. k. strengths), nõrku külgi (weaknesses), võimalusi (opportunities) ja ohte (threats). Selle analüüsi raames määratletakse äriettevõtte või projekti eesmärk ja selgitatakse välja seda eesmärki soodustavad ja mittesoodustavad sisemised ja välimised faktorid.
Swot - analüüs Sisemised tugevused Sisemised nõrkused • Kaubamärgi tuntus • Kogemuste puudumine • Hea asukoht • Klientide võitmine on raske • Suur valik erinevaid värve ja • Puuduvad suured finantsid numbreid reklaamide jaoks • Mitmekesine kaubavalik Ohud Võimalused • Suur konkurentide hulk • Laienemine suurematesse • Sõltumine välisriikidest linnadesse
Swot analüüs – turunduslikus swotis tuuakse ära firma tugevad ja nõrgad küljed, mis kuuluvad sisemisse revisjoni ning võimalused ja ohud, mis kuuluvad välisesse revisjoni. SWOT analüüs aitab säilitada konkurentsipositsiooni, parandada finantsolukorda, tõsta tootlikkust, teenindustaset, parandada suhteid töötajatega, klientidega, tarnijatega ja vahendajatega.
Swot - analüüs Plussid Miinused • mõistlikud hinnad • tundmatus • püsiklientidele soodustused • kliendid võivad alguses olla umbusklikud • Head tingimused kaugsõidu autojuhtidel puhata ja remontida autot Ohud Võimalused • konkurentsi teke • pakkuda töökohti • Ehitustööde teostamine kallineb • Teha koostööd bensiinijaamadega või • Majanduslik hinna tõus kõigile remondi töökodadega tarvetele • Koostöö võimalus logistika töid pakkuvate firmadega
Swot - analüüsis tuuakse välja plaanitud idee: o tugevad ja nõrgad küljed o ohud – mis võib takistada plaanitud idee elluviimist o võimalused – kuhu võiks teenused / tooted tulevikus areneda SWOT analüüsi abil hinnatakse valitud strateegiat ja võimalikke riske.
Swot - analüüsi kasutatakse enamasti hetkeolukorra määratlemiseks ja tulevikuväljavaa- dete leidmiseks, kuid sobib ka eneseanalüüsiks projektiorganisatsiooni ja projektiidee koh- ta (institutsionaalne analüüs) - veenmaks, et antud organisatsioon/idee on hea/parim.
Swot - analüüsi tulemusena võib ettevõte käituda erinevate tegevusskeemide kohaselt: • Max-Max strateegia – ettevõtte eesmärgiks on püüda maksimeerida oma sisemisi tugevusi, et läbi nende ära kasutada väliskeskkonnast tulenevaid võimalusi.
Swot - analüüs • Mis õnnestus? • Mis tekitas probleeme? • Praktikal olles õppisin:….. Mis vajaks veel õppimist? • Kutse- ja ametioskuste areng: (näit. tänu praktikale sain arendada klienditeenindaja oskusi ja lihvida suhtlemisoskust…)
Swot - analüüs- tugevused, nõrkused võimalused, ohud Strateegiline juhtimine Kus me oleme, kuhu me tahame jõuda ja kuidas? • Ettevõtja lähenemine – 1 jõuline isiksus, loob visiooni, kuhu me läheme ja ütleb, kuidas asjad käivad.
Swot - analüüs - finantsanalüüsi vorm, kus hinnatakse ettevõtte tugevusi, nõrkusi, võimalusi ja ohtusid tagurpidi split – tehing, mille tagajärjel aktsiate arvu vähendatakse olemasolevate aktsiate nimiväärtuse suurendamise teel.
Swot - analüüsi teostamine võimaldab sõnastada asjakohased strateegiad, mis (1) kasutavad organisatsiooni tugevaid külgi ja võimalusi, (2) kaitsevad organisatsiooni väliste ohtude eest või (3) parandavad kriitilisi nõrku
Swot - analüüs aitab firmal rakendada tegelikke võimalusi, säilitada konkurendipositsiooni, suurendada käivet ja arendada paremaid tooteid, parandada suhteid töötajate, klientide, tarnijate ja vahendajatega.
Swot - meetodiga kaardistatud tugevuste ja nõrkuste analüüsiks on hea illustreerida neid ühe radardiagrammiga (vt joonis 3), et uurida tugevuste ja nõrkuste määramisel toimivate faktorite
Swot - meetodiga kogutud tekstilise materjali analüüsi eesmärgiks on välja selgitada peategurid (faktorid) SWOT-meetodiga määratud valdkondades: TUGEVUSED, NÕRKUSED, VÕIMALUSED ja OHUD.
Swot - analüüs ... sobib hetkeseisust ülevaate saamiseks (ja andmiseks) ning on abiks nii hetkeolu- korra kaardistamisel kui ka projekti ideede ja strateegiate väljatöötamisel.
Swot - analüüs on hea võimalus, et analüüsida piirkonadade tugevusi ja nõrkusi, mis tulenevad ettevõttest endast ning võimalusi ja ohtte, mis on väliskeskkonnast tulenevad.
Swot – ANALÜÜS SWOT analüüs on väga tuntud, lihtne ja laialt levinud analüüsi mudel, mille kaudu kaardistatakse organisatsiooni tugevused, nõrkused, võimalused ja ohud.
Swot - ANALÜÜS SWOT-analüüsi abil selgitatakse välja spordiorgani- satsiooni tegevuse tugevad ja nõrgad küljed ning ohud ja võimalused, mis tulenevad turunduskeskkonnast.
Swot - analüüs ei täida auditi funktsiooni, vaid on võrdlev analüüs, kus kindlate valdkondade kaupa määratletakse ettevõtte seisund konkureerivate ettevõtete
Swot - analüüsi puhul pööratakse tähelepanu: 1. Tugevad küljed (strenghts) Millisel alal on organisatsioon tasemel, milles on ta parem oma konkurentidest.
Swot analüüs on väga tuntud, lihtne ja laialt levinud analüüsi mudel, mille kaudu kaardistatakse organisatsiooni tegevused, nõrkused, võimalused ja ohud.
Tulemused kuvatakse siia. Otsimiseks kirjuta üles lahtrisse(vähemalt 3 tähte pikk). Leksikon põhineb AnnaAbi õppematerjalidel(Beta).
Andmebaas (kokku 683 873 mõistet) põhineb annaabi õppematerjalidel, seetõttu võib esineda vigu! Aita AnnaAbit ja teata vigastest terminitest - iga kord võid teenida kuni 10 punkti.