Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"suurejoonelisus" - 112 õppematerjali

suurejoonelisus on seega kõrge enesehinnang ja tähistab inimest, kes on suurte ambitsioonidega ja õigustab neid taotlusi.
thumbnail
110
odp

Uusaja kunst ja arhitektuur

Uusaja kunst & arhitektuur I Barokk II Rokokoo III Klassitsism IV Maalikunst Arhitektuuris, maalikunstis, muuskad ja kirjanduses valitsesid igal ajastul kindlad stiilireeglid, mille järgi anti hiljem nimi kogu perioodile I Barokk ● tähendab ebakorrapärast pärli ● Iseloomulik suurejoonelisus, kergemeelsus, mängulisus, kontrastid ja tugevad tunded ● Suur eeskuju Antiik-Rooma ● Eesmärk oli avaldada mõju meeltele ning vaatajat jahmatada I Barokk ● Tähendab ebakorrapärast pärli ● Iseloomulik suurejoonelisus, kergemeelsus, mängulisus, kontrastid ja tugevad tunded ● Suur eeskuju Antiik-Rooma ● Eesmärk oli avaldada mõju meeltele ning vaatajat jahmatada Püha Peetruse basiilika Gesú kiriku fassaad Sant'Ivo alla Sapienza

Ajalugu → Ajalugu
5 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Kunstisuunad ja stiilid

Parmigianino Egeuse kunst 26.-12. saj e.m.a. Haarav, peenemaitseline, Knossose loss, vaas (Kreeka-mükeene) heledad rõõmsad värvid. kaheksajalaga, Inimesi kujututati Atense varakamber, Egiptusepäraselt Mesopotaamia kunst 36.-6. saj e.m.a Suurejoonelisus. Assüüria kuningas Valitsejakujud: kuigi Assusbanipal nägudes taotleti sarnasust, lõvijahil, Lagasi linna on juuksed, habe ja rõivad valitseja Eudea antud erilise stiilipüüdega: lihtsustatud , isegi nagu

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
34 allalaadimist
thumbnail
22
odp

Barokki stiil

Barokki stiil Emily Ronk Victoria Põllumäe Anabel Zopp Barokk ● 17.sajandil Euroopas valitsenud kunstistiil ,mida iseloomustab suurejoonelisus, mängulisus ,kontrastid ja tugevad tunded. ● Barokk tuleneb portugali keelsest sõnast barocco ,mis tähendab ebakorrapärast pärli. ● Barokki stiil on pärit Itaaliast. Arhitektuur ● Barokk arhitektuuris kasutati palju merekarpe. ● Majad olid voolujoonelised ning majadel olid ka ovaalsed aknad. ● Majade sees olid kõrged, maalitud laed ning maja seinade kaunistamisel kasutati palju kulda.

Kultuur-Kunst → Kultuur
7 allalaadimist
thumbnail
18
ppt

Klassitsismi arhitektuur

Klassitsismi arhitektuur Klassitsism ­ mis see on? 16-18. sajandi kunstisuund Iluideaal : Rooma ja Vanakreeka kunstiteosed. Mõistuspärasus, selgus, vormikooskõla, stiilipuhtus Arhitektuur : kuplid, sambad, kolmnurksed viilid Periodiseering Tavaliselt jagatakse klassitsism kahte perioodi: 1. Varaklassitsism - kuni aastani 1800. 2. Kõrgklassitsism - pärast seda. ..Prantsusmaal Prantsuse klassitsismi periodiseeritakse tavaliselt järgmisel moel: 1. 1760-1790 - Louis XVI stiil 2. 1790-1800 - Direktooriumi stiil 3. 1800-u. 1820 - ampiirstiil (tuleneb prantsusekeelsest sõnast 'empire'- keisririik) Algus: barokk-klassitsism Prantsusmaa Louvre'i lossi idafassaad Lõplikult juurdus u. 1760 a. Varaklassitsism Prantsusmaal e.Louis XVI stiil Kuulsaim arhitekt oli Jacques Germain Soufflot, kelle tuntuim teos on Pariisis Panteon. ehitusmeister Jaques Ange Gabriel, kes kujundas Concorde'i väljaku Varaklassitsism Itaalias Sünnimaa Avaldustag...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
22 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Ajalugu Kordamisküsimused 8.klass

inimesi süüdistati leppingus saatanaga. • Miks on eksperimendid teadustöös olulised? • Looduse tundmaõppimiseks • Kuna inimese meeleorganid tajuvad vaid maailma ähmast pealispinda • Nimeta üks teadussaavutus järgmises valdkonnas: • Meditsiin- põhjalik inimkeha uurimine • Astronoomia- Maa ja teised planeedid tiirlevad ümber päikese • Füüsika- gravitatsiooniteooria • Iseloomusta baroki stiili: suurejoonelisus, mängulisus, kontrastid ja tugevad tunded • Iseloomusta rokokoo stiili: kergemeelne, lihtne, mänglev • Iseloomusta klassitsistlikku stiili: selge, lihtne ja reeglipäranae • Miks soovisid varauusaegsed valitsejad uusi maid avastada? • Kuna see andis suure tõuke nende majandusele. • Tekkisid kaubakompaniid kes tegelesid riigi kaubandusega kuna neile anti kaubanduse monopol. • Uued maadeavastused mida müüdi teistele riikidele maha.

Ajalugu → 8. klassi ajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Klassitsism venemaal ja eestis

Klassitsism (1770 ­ 1870) Lihtsus, rangus, reeglipärasus, suurejoonelisus. Antiikkunsti eeskujude järgimine. 1)1770-1800 varaklassitsism 2)1800-1830 kõrgklassitsism Eri maades ebaühtlane. Kõige klassitsistlikumad Prantsusmaa, Itaalia, Venemaa. Leviku põhjus ­ valgustusaeg, valgustusideede levik (Voltaire, Goethe, Schiller). Usuti mõistusepärastesse loodusseadustesse, väärtustati reeglipärasust ja korda. Välisosa (ma ei tea,mille välisosa, võib-olla,et üldiselt): lihtsus, rangus, reeglipärasus

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
133 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Klassitsimi lühikonspekt

Klassitsism: 1. Varaklassitsism u. 1770-1800 2. Kõrgklassitsism u. 1800-1830 Klassitsism tähendab ladina keeles esmaklassilist, parimat. Prantsuse klassitsism jaotatakse: 1. Louis XVI stiil 2. Direktooriumi stiil 3. Ampiirstiil Arhitektuur Pääses maksvusele stiil, mis võttis enda eeskujuks antiikehitised, nii üldlahendustes kui ka üksikasjades. Klassitsismi ajastus kasvas Palladio mõju. Klassitsismi toodi üle palju sambaid, oli huvi ümarkaarte ja kuplite vastu. Märksõnadeks võiksid olla lihtsus, rangus, reeglipärasus, suurejoonelisus. Vene arhitektid: 1. de la Mothe-Kunstide akadeemia hoone, Gostinõi Dvor 2. Rinaldi-Marmorpalee Neeva kaldal Levisid ka ilma praktilise ülesandeta ehitised: triumfikaared, võidusambad ja auväravad. Sisekujundus Sisekujunduses asendus rokokoolik kergus rangema ja tagasihoidlikuma kujundusega. Seinapannoode kasutamine jäi püsima. Armastati kasutada hammaslõiget, meandrit, helmis...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
79 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Muusikaline arvestus “Nii on meil moes”

Muusikaline arvestus "Nii on meil moes" Käisin hiljuti vaatamas Muusikaliteatri etendust "Nii on meil moes." See on Cole Porteri poolt 1934. aastal kirjutatud muusikaline komöödia. Osatäitjad olid nii kogumustega muusikalilauljad kui ka uued noored näitlejad: Kaire Vilgats ,Märt Avandi, Kristi Roosmaa, Tõnu Kark, Ülle Lichtfeldt, Ines Aru, Bert Pringi, Peeter Jakobi jpt. Etenduse lavastaja oli Andrus Vaarik. Etendusega jäin üleüldiselt rahule, muusikaline pool oli enamjaolt tugev ja ka laulude repertuaar oli päris kuulatav. Ka valgustehnikaga oli etenduse juures hästi "mängitud." Enim, aga avaldas muljet 7-me liikmeline orkester ,kes oli ennast üles seadnud lava kohale. Esiteks oli hästimärgatavalt kohalt mängimine efektne ja teiseks oli see orkester tõesti tasemel. Niiet kui etendus ära vajus (oli ka mõni nõrgem/igavam koht), sai jälgida orkestri meisterlikkust. Kuna olen ka ennem mitmeid muusikale näinud ,...

Muusika → Muusika
7 allalaadimist
thumbnail
1
doc

8 Klassi eksamik kordamine + mõisted tähtsamad

Barokk 17-18 saj Euroopas valitsenud kunstisuund, mida iseloomustab suurejoonelisus, mängulisus, kontrastid ja tugevad tunded Absolutism Riigivorm. Milles kõrgeim võim kuulub piiramatult ühele isikule Merkantilism Majanduspoliitiline õpetus,mille järgi riigi heaolu sõltub võimalikult suurtest rahavarudest Rokokoo 18 saj prantsusmaal tekkinud kergemeelne ja mänglev kunstistiil, baroki edasiarendus Klassitsism Antiikaja eeskujudele toetuv stiil kunstis, kirjanduses ja muusikas ; rõhutab selgust, lihtsust ja reeglipärasust Jacques Louis David Davis osales agaralt oma aja poliitilistes sündmustes.. Tema kuulus maal ,,Tapetud Marat`` Romantism Kunstisuund mida iseloomustab vaba ja julge tunnete väljendamine. Nimekamaid romantismiaja maailmakuntsnikke on prantslane Eugene Delacroix kelle tööd paistavad silma erksate, kontrstsete värvide poolest Realism kunstisuundumus, mis püüab elu kujutada tõepäraselt, käsitledes enamsati tõsiselt ja traagi...

Ajalugu → Ajalugu
37 allalaadimist
thumbnail
3
pdf

BAROKK JA KLASSITSISM

varaklassitsism(1760-1800) kõrgklassitsism(1800-1830) barocco-korrapärane poolümar classicus-esmaklassiline, pärl(portugali keelest) parim(ladina keelest) kunst taotleb rahutust ja liikuvust, Lihtsus, reeglipärasus, rangus, vormide ülekuhjamine ja nende suurejoonelisus moonutamine klassitsistlikus arhitektuuris barokkarhitektuuri sünnikohaks eeskujuks antiikehitised, rooma sümmeetrilised ja plokiviisilised KORINTOSE SAMMAS liigendused olulised sammas, poolsammas, JOONIA SAMMAS pilaster, kuppel, läänefassaad, olulised hammaslõige, meander,

Kultuur-Kunst → Kultuur
8 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Klassitsism

KLASSITSISM- varaklassitsism u. kuni 1800; kõrgklassitsism-pärast seda, Pr. klassits: 1760- 1790-Louis XVI stiil; 1790-1800-direktooriumi stiil; 1800-u. 1820-ampiirstiil. *Reeglipärasus, lihtsus, rangus, harmoonia, suurejoonelisus, tasakaal, sümmeetria; kasutati ANTIIGI reegleid. ARHIT.- Madeleine`I kirik Pariisis; üle kahe korruse ulatuvad sambad, talastikku ja viilu meenutav väljaehitis; lossid, mille fassad meenutas templit, pidulikud ansamblid(Helsingi Suurkirik ja selle väljak). Ehitised on sümmeetrilised ja plokiviisiliselt liigendatud. Kuulsaimad kuppelehitised: Pantheon Pariisis ja Iisaku kirik Peterburis. Pr. Louis

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
53 allalaadimist
thumbnail
17
pptx

Klassitsism kunstis.

Valgustajad(Voltaire,Diderot,Montesquieu) 2. Väljakaevamised(Pompei,Herculaneum) 3. Kirjandus(J.J. Winckelmann) Kuidas jagatakse? Klassitsism jagatakse kaheks: 1. Varaklassitsism(1770-1800) 2. Kõrgklassitsism(1800-1830) Prantsuse klassitsism jaguneb kolmeks: 3. Loius XVI stiil(1760-1790) 4. Direktooriumistiil(1790-1800) 5. Ampiirstiil(1800-u.1820) Tunnused 1. Eeskujuks võeti antiikkunsti ehitised 2. Lihtsus, rangus, reeglipärasus ja suurejoonelisus 3. Üle kahe korruse ulatuvad sambad 4. Esiosa meenutab Kreeka templit 5. Ümarkaare ja kupli kasutamine 6. Sümmeetrilisus Madeleine'i kirik Pariisis. 1806-1843. Panthéon Pariisis. 1764-1789. Iisaku katedraal Peterburis. 1818-1858. Peastaabi kaarhoone Peterburis. 1819-1829. Skulptuur Täielikult sõltub antiikeeskujudest Materjaliks oli marmor Peamised teemad antiikmütoloogia ja allegooria Rõivastatud antiigipäraselt või alasti Liigutused tagasihoidlikud Voltaire Jason

Kultuur-Kunst → Kultuur
2 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kunstikonspekt

Klassitsism 1770-1820-eitab vana ühiskonda, Hakati väärtustama ratsionaalset mõtlemist, demokraatiat, inimõigusi ja teadust. Kõik sellised uued tuuled viisid lõpuks Suure Prantsuse Revolutsioonini (1789-1799) ja kuninga Louis XVI võimu ja feodaalkorra kukutamiseni. Arhitektuur- lihtsus, rangus, reeglipärasus, suurejoonelisus, eeskuju antiikehitistest, esmaklassiline Põhimõte: idealiseeriv, tasakaalukas ning sümmeetriline, Algas täielik antiigivaimustus. Võlus tolleaegne kunst oma reeglipärasuse ja harmooniaga. Kunst pidi olema õpetlik ja näitama inimestele, millline peab olema ühe tubli kodaniku moraal. Esiplaanile seati kunsti abil riigitruuduse sisendamine ja uue ühiskonnakorra eest ohverdamise ülistamine. Johann Wilhelm von Krause (sündinud Johann Wilhelm Krause; 1. juuli 1757

Kultuur-Kunst → Kunsti ajalugu
2 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Klassitsism kunstis kokkuvõte

Klassitsismi perioodid Prantsusmaal: 1) Louis XVI stiil 2)Direktooriumi stiil 3)Ampiirstiil(keisririigistiil) Klassitsismi perioodid Euroopas: 1) varaklassitsism 2) kõrgklassitsism Arhitektuur Eeskujuks võeti antiikehitisi, üldlahenduses ja üksikasjades. Kolossaalorder(üle kahe korruse ulatuvad sambad). Sammasportikus(antiiktempli otsafassaadi meenutav väljaehitis) Ehitised on sümmeetrilised ja plokiviisiliselt liigendatud. Omased jooned: lihtsus, rangus, reeglipärasus, suurejoonelisus. Ümarkaared, kuppelehitised. Sisearhitektuur: rangem ja tagasihoidlikum kujundus; kasutati seinapaneele. Dekoratsioon ­ motiive üritati kujundada sümmeetriliselt. Levinud motiivid: hammaslõige, meander, helmisnöör, munavööt jne. Kõige lihtsam ja rangem stiil oli direktooriumistiil(kasutas vähe kaunistusi, ainult Pomeji seinamaalidelt laenatud motiivid olid populaarsed) Ampiiristiil oli rikkalikum, raskepärasemja paraadlikum

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
27 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Neoklassitsism kui mõjuvahend

probleemid ning muud kompromissi otsivad olukorrad lahendatavad. Eestis on neoklassitsistliku muusikastiili olulisemaid esindajaid Jaan Rääts, Eino Tamberg ja Eduard Tubin. Samuti on uusklassitsistlikku stiili näha ka selle aja kuulsatel ehitistel, mis omavad praktilist kasutamist veel tänapäevalgi. Näiteks avaldab mulle suurt mõju võimas Kapitoolium, mis asub Washingtonis, USA’s. Nii nagu muusikaski, avaldub ka ehitisel eriline täpsus ja suurejoonelisus. Tahaplaanile ei üritatud jääda ühegi detailiga mis avaldub võimsal Kapitooliumil. Hoonemüraka arhitektiks oli William Thornton, kes oli esimene paljudest selle aja ehituskunstnikest. Hoone jätab mind seda vaatama kauemaks. Paneb mind jälgima selle stiilitäpsust ning puhtust. Muusikavoos ning arhitektuuris on näha rohkesti ühiseid jooni. Pean oluliseks ja hindan selle stiili väljenduslaadi kaasahaaratavust ning kuulamapanevust, ehitiste puhul jälgima-

Muusika → Klassikaline muusika
10 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Rüütlikirjandus

Prantsusmaal- zonglöörideks, Hispaanias-huglaarideks, Saksamaal-spiilmannideks.Kangelaseepos-Peategelaseks on heeros, kes sooritab sangartegusid ja talub ränk katsumusi oma maa ja rahva nimel. Iseloomustab elukujutuse avarus, ülev tundetoon, üleloomulikus ja suurejoonelisus. Prantsus- ,,Rolandi laul" , Hispaania- ,,Laul minu Cidist" , Saksamaa ,,Nibelungide laul" . Rüütliromaanide tekke eeldused: 1) Ajastusele omane seiklusvaim 2)Kangelasrüütlikus vastas renessanssi ideaalile täiuslikust inimesest.Jooned rüütlikirjanduses: 1) daamikultus, 2)maisem ja ilmalikum elutunnetus 3) kirjanduse funktsioon laienes st. Hakkas mõjutama elu 4) tekivad autorid. Rüütlikirjanduse teemad: Noorus, kaunidus, harmoonia, armastus, seiklus, kirg ja nauding

Kirjandus → Kirjandus
7 allalaadimist
thumbnail
36
pptx

Barokk kirjanduses

Barokk 11.a  16. saj lõpp  Itaalia, Hispaania  Erinäoline  Rabav, üllatav Arhitektuur  Suurejoonelisus  Pöetud puud, sirged alleed  Suur tähelepanu maalidel, skulptuuridel  Fassaad dekoratiivne ja dünaamiline Versailles' loss Palmse mõis Kadrioru loss Kunst  Ornamendid  Raskepärased vormid  Soojad toonid, sujuvad üleminekud  Ebatavalised poosid  Madonna koos püha Luukaga (Annibale Carracci) Lautomängija ( Caravaggio) Teater  Suursugused kostüümid ja dekoratsioonid  Vaatemängulisus  Esimene ooper-,,Orpheus“ (Monteverdi) Kirjandus

Kirjandus → Kirjandus
5 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Ermitaaž Essee

Ermitaaz Essee Ermitaaz on üks maailma suurimaid kunstimuuseume, mille ekspositsioon asub ühtekokku viies hoones. Mina käisin seal umbes 2 aastat tagasi ja elamus, mille ma sealt sain on kirjeldamatu. Nagu ka terve see nädal, mille ma veetsin Venemaal Peterburi kultuuri- ja kunstiväärtustega tutvudes. Ermitaazi külastus oli meil eelviimasel päeval enne kojusõitu. Ermitaaz koosneb kuuest suurejoonelisest hoonest, mis asuvad Neeva jõe kaldal otse Peterburi südames. Tähtsaim neist hoonetest on Talvepalee, mis algselt oli olnud Vene tsaaride residents. Ermitaazis on tohutult ruume, giid mainis täpset arvu ka paar korda, kuid kahjuks ma ei mäleta seda enam. Iga ruum oli justkui omaette avastus- kõikjal oli nii palju maale, kujukesi ja muid ornamente. Ermitaazis on umbes 3 miljonit erinevat kunstiteost. Mulle tuletas peaaegu igasse uute ruumi astumine meelde ...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
30 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Kunstistiilud

kirp, vana kirp, kirbu kõht jne. Kuninga õukond neelas tohutult raha, väljend “Pärast meid tulgu või veeuputus” pärineb just neist aegadest. Klassitsism- Klassitsism on 16.–19. sajandi kunstisuund, mis lähtus renessansiaja antiigiharrastusest ja avaldus paljude Euroopa maade arhitektuuris, kujutavas kunstis, kirjanduses,teatrikunstis ja muusikas. Seda iseloomustasid range vorm, lihtne siluett, lagedad pinnad, pilastrite ja sammaste rohkus, reeglipärasus ja suurejoonelisus.. Palju kasutati ümarkaart ja kupleid (eriti Venemaal). Tol ajal püstitati palju uhkeid mälestusehitisi - sambaid, obeliske, auväravaid, võidukaari jm. Klassitsistliku kunsti põhijooni on kõlbluse ja moraali rõhutamine. Igas teoses pidi olema mingi õpetuslik moment. Klassitsismiajastu tuntuim PRANTSUSE maalikunstnik oli Jacques Louis David. Romantis- Romantism on 18. sajandil tekkinud, sentimentaalsusele ja armastusele keskenduv kunstivool

Kultuur-Kunst → Kunst
2 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kontrolltöö Nr 4: Klassitsism

Kontrolltöö Nr 4: Klassitsism 1. Klassitsismi seos antiigiga on lihtsus, rangus, reeglipärasus, suurejoonelisus ja täpsus. 2. Klassitsismi ajal hakati kujutama 3. Malikunstil ei olnud antiikajast otsest eeskuju leida ja see tõttu püüdsid maalijad eeskujuks võtta skulptuure, eriti reljeefe. See viis silueti ja üldse joonistuse domineerimisele. Värv kui väljendus vahend jäi tahaplaanile, nii et mõned maalid meenutavad koloreeritud joonistusi. Kõrgklassitsismi kuulsaim kunsnik oli prantslane David. David reageeris oma tähtamate teostega Prantsusmaa poliitilisele

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
16 allalaadimist
thumbnail
54
ppt

Barokkstiili kujunemine ja levimine

Kristuse ülestõusmine Inglise kuningas Charles I Elizabeth ja Anne Vana naine raamatuga Paris Claud Lorrain Meresadam päikeseloojangus Sadam jõe ääres ÖINE VAHTKOND DANAE Remrandt. Hollandlane. Ei tee vahet inetul ja ilusal, muudab need mõisted õilsaks. TORM KOKKUVÕTTEKS · Maaliti pingelisi hoogsaid stsene · Kasutatakse palju sümbolei, metafoore, allegooriaid · Suurejoonelisus, vaba kujutlusvõime · Loomutruu materjali edasiandmine · Teatraalsed zestid · Vägivaldselt väändunud kehad väljendavad tundeid, kirgi · Optiline illusioon · Eelistatakse sooje ja küpseid toone, värviüleminekud on sujuvad

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
103 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

KLASSITSISTLIK ARHITEKTUUR.

27.KLASSITSISTLIK ARHITEKTUUR 1) milliseid ehitisi võtsid klassitsismiajastu arhiteksid eeskujuks? Antiikehitisi 2)Kes oli see itaalia renessansiajastu arhitekt , kelle mõju nüüd üha kasvas? Kuidas nimetatakse temast lähtunud arhiteketuuristiili ? Andrea Palladio. ... ?? 3)milliste ehitusosade või detailide olemasolu fassaadil näitab, et hoone võib olla klassitsitlikus stiilis ? Lihtsus, rangus, reeglipärasus ja suurejoonelisus. 4)Mida ütled klassistliku sisekujunduse kohta? milliseid kaunistusmotiive kasutati? Sisearhitektuur on ragne ja tagasihoidlik kujundus. Kõik motiivid püüti kujundada sümmeetriliselt. Ornamentika, muutus sõltuvaks kreeka ja rooma eeskujudest, (jammaslõige, meander, helmisnöör, munavööt.) 5)Loetle esimesi Ameerika Ühendriikide klassitsitslikus stiilis ühiskondlike hooneid. Milline osa on nende püstitamisel JEFFERSONIL? Virgina Ülikool, ja osariigi esinduskogu hooned

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
21 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Klassitsismi üldiseloomustus

· Reeglipärasus ja kord olid suured väärtused kunstis. · Ateena ja Rooma vabariigi demokraatlik kord sai poliitiliseks ideaaliks. Arhidektuur : · Klassitsistlik arhidektuur püüdis eeskujuks võtta antiikehitisi, nii üldlahendustes kui ka üksikasjades. · Kolossaalorder ja sammassportlikus. · Ehitised on sümmeetrilised ja plokiviisiliselt liigendatud. · Klassitsistlikule arhidektuurile on omased lihtsus, rangus, reeglipärasus ja suurejoonelisus. · Ampiirstiil kaldus rooma ja isegi vanaegiptuse eeskujude poole, need olid toredamad ja massiivsemad ning sobisid paremini ehitusarhidektuuri tellijatele. · Armastati siiski ka ümarkaari ja kuppelehitisi. · Kasvas lihtsuse, sümmeetria ja tasakaalu taotlus. Sisekujundus : · Rokokoolik kergus ja asümmeetria asendusid rangema ja tagasihoidlikuma kujundusega. · Kõik motiivid püüti kujundada sümmeetriliselt.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
30 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Madalmaade kunst 15.sajandil

katedraalile. Rogier van der Weyden- Lõuna-Madalmaade koolkonna meister, õige nimega Rogier de la Pasture. Tema teoseid iseloomustab dramaatiliste tunnete väljendamine ja värvide kooskõla. Rogieri kunsti ainestik haarab kujutisi Maarja elust ja Kristuse kannatusloost. „Kristuse ristilt võtmine“- tegelaskujude miimika ja kehakeel on haaravalt traagilised. „Tarkade kummardamine“- rahulikum, valitseb pehme selgus. Hugo van der Goes- tegutses Gentis. Isoluumustab suurejoonelisus, rangus, võimas realism, sulav maalitehnika. Portinari altar- Uffizi muuseumis Firenzes. Itaalia kaupmehe Portinari tellimus. Sensatsioon, kõrgetasemeline peenmaal, õlivärvid olid teistele itaallastele eeskujuks. Hieronymus Bosch- pessimistlik fantast. Uskus, et inimene on armetu, määratud hukule. Tegi kolmeosalisi altarimaale: vasakpoolsel pildil pattulangemine, Paradiisist väljaajamine, keskel maine elu pattudega, paremas servas karistus põrgupiinade näol. „Naarilaev“

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
5 allalaadimist
thumbnail
4
odt

Renessanssi põhjalik kokkuvõte

Donatello hakkas kasutama uuesti kontraposti, mis muudab kuju seisaku loomulikuks. Teine Donatello kuulsaim teos on peaaegu elusuuruses pronksist “Taavet” 15. Sajandi maalikunstis oli levinud usulised teemad. Kasutati freskotehnikat ja temperavärve ning ka õlivärve. Murrangulise tähendusega vararenessanssi maalikunstis oli Masaccio looming, milles oli esmakordselt kasutusele võetud tsentraalperspektiiv. 16. Sajandil ehk kõrgrenessanssi ajajärgul sai arhitektidele püüdluseks suurejoonelisus vastukaaluks 15. Sajandi arhitektuurile. Kaks sellist näidet on väike kabel ehk Tempietto ja Rooma Peetri kirik. Kaks suuremat arhitekti sellest ajajärgust olid Bramante ja Michelangelo. Vararenessanssi maalikunst võrreldes kõrgrenessanssi maalikunstiga muutus täiuslikumaks. Suurim muutus sellel ajal oli kunstniku isiksuse tähtsustamine. Kunstniku ja tema loomingut peeti tava rahvast paremaks ja jumalikuks. Peamine tolle aja maalikunstnik oli Leonardo da Vinci. Teine

Kultuur-Kunst → Eesti kunstiajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
42
ppt

Klassitsism

KLASSITSISM ÜLDINE · Klassitsism on 16. ­ 19. saj. Kunsti ja arhitektuurisuund · Levinud Põhja-Ameerika, Venemaal ja Euroopas · Klassitsismi iluideaaliks olid Vana-Rooma ja Vana-Kreeka meistriteosed · Hinnati selgust, vormikooskõla ja zanri- ja stiilipuhtust · Klassitsismi õitseng oli nendest maades, kus valitses absoluutne monarhia. (Prantsusmaa, Venemaa) KLASSITSISMI TUNNUSED. 1) Antiikkunsti eeskujude järgimine (selge ja reeglipärane vormitäius). 2)Andrea Palladio mõju (üle 2-korruse ulatuvad sambad, antiiktempli otsafassaadi meenutavat väljaehitist) 3) LIHTSUS, RANGUS, REEGLIPÄRASUS JA SUUREJOONELISUS ­ MOODUSTAS PIDULIKU ANSAMBLI. 4) ÜMARKAARE JA KUPLI KASUTAMINE. 5) SISEKUJUNDUSES SÜMMEETRIA, SÕLTUVALT KREEKA JA ROOMA EESKUJUDEST. · Hammaslõige · Munavööt · meander KLASSISTISTLIK ARHITEKTUUR · Võeti eeskuju antiikehitistest · Arhitektuuris kasutati rohkest...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Klassitsism

Saksamaa ­ aristokraatlik suund, rahvalik suund Inglismaa - intellektuaalsus Arhitektuur Arhitektuur Arhitektuur Massiivne Proportsionaalsus Lihtsus Monumentaalne Kuldlõike reegel Rangus Küllastunud Kirikud, palazzod Reeglipärasus kaunistused Suurejoonelisus Põhiehitisteks kirikud, Ampiirstiil, George'i lossikompleksid stiil, Aleksandri stiil, Adamstiil. Skulptuur Skulptuur Skulptuur Rahutus Piiblitegelasi Antiikeeskujud Liikuvus kujutati tõeliste Inimese

Muusika → Muusikaajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Jacob Isaackszon van Ruisdael

generatsiooni maastikumaalijaid. Neist kuulsaim on Meindert Hobbema . Tema varasema perioodi töödest, peegeldub tema kinnisidee puude suhtes. Kui enne kasutati metsa lihtsalt dekoratiivse elemendina, siis Ruisdael võttis puud oma maalide teemaks ja andis neile elulised omadused. Tema joonistusoskus on piinlikult täpne. Seda rikastab impasto (paksu värvikihiga õlimaal), mis lisab sügavust ja iseloomu puude lehestikule ja okstele. Peale 1650ndaid tema maastike suurejoonelisus kasvab. Kujutised muutuvad suuremaks, värvid eredamaks ja rõhk on maastiku tektoonilisel kompositsioonil. Heaks näiteks selle kohta on teos "Blenheim'i loss" . Veel enam võib seda täheldada tema "Juudi kalmistu Haarlemis", mis on tema üks meisterlikumaid teoseid. Selle teose kõik teisejärgulise tähtsusega motiivid on kui lisandid peamisele motiivile, milleks on kolm rüüstatud hauda. Peale 1656 aastat muutusid tema maalid ruumikamaks ja värvid erksamaks.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Muusika kontrolltöö 10.-11.kl

soololaulud 8. HÄNDELI LOOMINGU OMAPÄRA- 1)loomingu põhijoon HEROISM. 2)Geniaalne meloodiameister. Ooperites tuntud tema Largo-aariad, mis üles ehitatud ühe ainsa pika meloodia kaarega.Säilinud 100 teost. 9. HÄNDELI LOOMING- 1)Oratooriumid(30) 2)Ooperid(45) 3)Concerto grossod (18) 10. KLASSITSISM KUNSTIS sai alguse 18.sai teise poolel, 19.sai alguses. Arhitektuuri omapärased jooned: lihtsus,rangus,reeglipärasus ja suurejoonelisus. Vastandas end barokile. Pani maksma ennast prantsusmaal, kus ta muudeti ametlikuks kultuurideoloogiaks. Palju loodi praktilise otstarbeta ehitisi ( võidukaared, auväravad jne), ehitised sümmeetrilised, palju sambaed ( branderburgi väravad, TÜ, Ühispanga maja Kuressaares, mõisad) Kolmnurk viil sammaste kohal NÄITED: Valge Maja Washingtonis, Kuressaare vanalinn. 11. KLASSITSISM MUUSIKAS 1)Püüti luua selge ülesehitusega teoseid 2) Kõik osad

Muusika → Muusika
45 allalaadimist
thumbnail
13
doc

Nikomachose eetika

MAINORI KÕRGKOOL Rakenduspsühholoogia instituut Personalijuhtimise eriala PS-1-S-E-tal Liis Peet ARISTOTELES´E ,,NIKOMACHOSE EETIKA" I JA IV RAAMAT Referaat Juhendaja: Peeter Selg Aristoteles´e ,,Nikomachose eetika" I ja IV raamat -2- Tallinn 2008 SISUKORD SISUKORD............................................................................................................................2 SISSEJUHATUS....................................................................................................................3 I RAAMAT............................................................................................................................4 IV RAAMAT..................

Filosoofia → Filosoofia
171 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Klassitsism

*Eeskujuks - antiik *Iseloomulik ­ lihtsus, selgus, korrapärasus, loogilisus *Jagunemine: · Varaklassitsism (1760 - 1800) · Kõrgklassitsism (19.saj I veerand) Prantsusmaal: · 1760 - 1790 ­ Louis XVI stiil · 1790 - 1800 ­ direktooriumistiil · 1800 - u.1820 ­ ampiirstiil (empire pr.k. - keisririik) Arhitektuur Tunnused: · Antiigi totaalne matkimine o Madeleine`i kirik, Pantheon, Tähe võidukaar Pariisis · Sümmeetria, lihtsus, rangus, suurejoonelisus, reeglipärasus · Ehitised meenutasid tihti kreeka templi otsakülgi · Kasutati sambaid, ümarkaari, kupleid, viile · Ehitati suuri harmoonilisi ansambleid (Peterburis), võidukaari · Apiirstiilis matkiti rooma ja vanaegiptuse arhitektuuri · Kasutati vaase ja ovaalseid medaljone · Sisekujundus tagasihoidlik, lihtne o Ornamentikas kasutati kreeka-rooma eeskuju (hammaslõige, helmisnöör, munavööt, meander) o Rippuva rätiku-vaniku motiiv

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
35 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Klassitsismi iseloomustus, klassitsistlik arhitektuur.

· Antiikehitised · Paljude arhitektide eesmärgiks ühiskonnaelu reeglipärasemaks, mõistlikumaks muutmine · Renessansiajastu arhitekti Andrea Palladio mõju , sest ka tema järgis antiikarhitektuuri reegleid · Kolossaalorder (üle kahe korruse ulatuvad sambad) ja sammasportikus(antiiktempli otsafassaadi meenutav väljaehitis) - antiigi ja Palladio mõjul · Klassitsistlikule arhitektuurile on omased lihtsus, rangus, suurejoonelisus · Klassitsistlikest fassaadidest oli võimalik kujundada pidulikke ansambleid · Armastus ümarkaare ja kuppelehitiste vastu Sisearhitektuuris: · Rokokoolik kergus ja asümmeetria asendusid rangema, tagasihoidlikuma kujundusega · Motiivid püüti kujundada sümmeetriliselt · Ornamentika, milles rokokooajal valitsesid naturalistlikud taimemotiivid, muutus sõltuvaks kreeka ja rooma eeskujudest. Levinud motiivideks olid näiteks

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
47 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Klassitsism + moodsad kunstid

Antiigiväärtustamine ARHITEKTUUR võttis eeskujuks antiikehitised nii üldlahendustes kui ka üksikasjades - Selleks käidi Itaalias ja Kreekas vanu ehitisi mõõtmas - Antiigi ja Palladio mõjul armastab klassitsism üle kahe korruse kõrguvaid sambaid ja sammasportikust ;palju templitelt laenatud detaile - sambaid, mida kasutati valitsushoonete, losside ja isegi tavaliste elumajade juures. Nii tekkisidki lossid, mille fassadid meenutasid templit - Lihtsus, rangus, reeglipärasus ja suurejoonelisus ; ümarkaar,kuplid Prantsusmaa Madleine`i kirik Pariisis Venemaa ANTONIO RINALDI - Marmorpalee Neeva kaldapealsel Klassitsismis levisid ka arhitektuurilised monumendid, ilma praktilise ülesandeta ehitised, nagu triumfikaared, võidusambad ja auväravad. Prantsusmaal on Tähe Võidukaar Pariisis, Saksamaal Brandenburgi väravad Berliinis, Venemaal Aleksandri sammas ja Narva väravad Peterburis. SKULPTUUR - Vanakreeka plastikat jäljendati nii vormikäsitluses kui ka motiivide valikul.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
11 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Sümbolism

Ülistas Ameerika suurust ja avarust, majanduse ja tööstuse võimsaid rütme, loodust, kõikide inimeste võrdsust, lihtsaid inimesi, inimese kehalist täiuslikkust-ilus(Laul iseendast) Sokeeris üldsust armastuse erootilise kujutamisega( Ülistan ilus elektrilist) Hilisem looming-elu pühadus, surm Esimene luulekogu 1855"Rohulehed". 12 luuletust, autori nimeta. Järgnevad kogud kannavad sama nime, luuletusi tuli juurdehümnilikkus, võimas hoog ja suurejoonelisus Baudelaire Võttis osa 1878a. revolutsioonist, kriis riigis Tõmbus elust kõrvale-uimastid, süüfilis, elu aastaid napilt. Suri tunnustamata Pärast surma kuulsus ,,kurja lilled" Tõi luulesse suurlinna võõrandamise teema-inimese anonüümsus, moraalne allakäik Väga julge erootiline luule Luuletus tsüklites ,,Must veenus"; ,,Valge Veenus"; ,,Roheliste silmadega veenus" Esineb naturalistlikke seiku

Kirjandus → Kirjandus
66 allalaadimist
thumbnail
12
xlsx

Kunstisuundade tabel

Suurejooneline. Valitsejakujude juuksed, habe ja rõivad olid esitatud erilise stiilipüüdega. Kirjutati pärgamendile. Hoolega illustreeriti lehekülje teksti algustäht. Kaunistati tarbesemeid. Paksud müürid (6-8 m), ümarkaared, väikesed uksed ja aknad. Vitraažkunst. Arhitektuur - templiehitus, mille materjaliks kasutati marmorit. Maalikunst - vaasimaal, erineva kuju ja ülesandega. Sümmeetria, tasakaal, suurejoonelisus, ranged ettekirjutused. Maalikunstis levis miniatuurmaal ehk raamatumaal (pärgamendile). Raamatutele valmistati puust või elevandiluust kaaned. Kasutati katakombe. Puust või lihvitud kivist skulptuure täidab väärikus. Arhitektuuri omapära loodi uskumuste mõjul(püramiidid). Õhuline, õrn, mänglev, intiimne ja kooskõlas tolleaegse õukondliku maitsega.

Kultuur-Kunst → Kultuuriajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Egiptuse kunst

16.-14. saj. e. Kr.). Templid moodustavad terve kompleksi. Mõned on hiigelsuured ­ Amoni templi sammassaalis (Karnakis) on 134 sammast. Võimas on ka Ramses II ajal (13. saj. e. Kr.) ehitatud Ramasseum. Oli ka kaljutempleid. Tuntuim on Ramses II ajast Niiluse ääres olev Abu Simbel. Selle ees on neli 20 m kõrgust Ramses II kuju. 1960. aastail tõsteti tempel 64 m kõrgemale, et ei jääks Assuani paisule ette. Egiptuse arhitektuuri üldilme ­ masendav suurejoonelisus. II Kujutav kunst Egiptusele on iseloomulik nn pinnakunst ­ madal ja värviline reljeef. Pinnakunst kattis templite ja hauakambrite seinu, samuti sambaid. Pinnakunstile on iseloomulik: * tähtsamad inimesed on kujutatud suurematena * perspektiivi ei tunta, tagapool olevad esemed ja inimesed on paigutatud üles * reljeefide osaks on alati hieroglüüfid * inimesed on kujutatud nn egiptuse poosis ­ nägu, käed, jalad külgvaates; õlad ja silm otsevaates

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
18 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Eesti klassitsism

1. Klassitsism oli 16.- 19. sajandi kunstisuund, kus pöörati suurt tähelepanu antiikajale ja võeti sealt eeskuju. Taotleti mõistuspärasust, selgust, vormikooskõla, zanri- ja stiilipuhtust. Tuleneb kreekakeelsest sõnas ,,classicus"- esmaklassiline, parim. 2. Arhitektuuris kasutati rohkesti sambaid, kupleid kolmnurkseid viile ja ümarkaari. Ehitised olid sümmeetrilised. Omased jooned: lihtsus, rangus, reeglipärasus, suurejoonelisus, tasakaal. Tartu linna näited: Vana anatoomikum, Tähetorn, Tartu Ülikooli peahoone (arhitekt J.W. Krause). Eesti klassitsismile on omane lihtsus, kainus, praktilisus. 3. Eestis 18. saj. Lõpul ja 19. saj. Alguses elanud kunstnikud olid valdavalt baltisakslased. Kujutava kunsti zanritest viljelesid nad peamiselt linnavaadet, portree- ja maastikumaale, lõid altari- ja vähesel määral ka mütoloogilise sisuga maale. 19. saj. II veerandist hakkasid nad

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
12
odt

Kunstiajaloo ajatabel

detailide kuhjamisest loobumine, suurejooneline Andrea Palladio (1508-1580) lihtsus, ülevaatlik, iga üksikvorm on kooskõlas Maal ja skulptuur: tervikuga, kantkiviehitus, kuplid Leonardo da Vinci (1452-1519) Maal ja skulptuur: ideaalne suurejoonelisus, Michelangelo Buonarotti (1475-1564) ühtsus, idealiseeritud tõde, tasakaalustatud Raffael (1483-1520) kompositsioon, joontel on võrratu selgus ja ilu, Correggio ( 1494-1534) värvide harmoonia, üksikasjade täielik kooskõla Giorgione (1478-1510)

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
99 allalaadimist
thumbnail
19
doc

Teadus ja kultuur uusaja esimesel perioodil

J.Winckelmanni teos"Antiikkunsti ajalugu"). Klassitsism jagatakse: 1)Varaklassitsism ca 1770-1800 2)Kõrgklassitsism ca 1800-1830 Prantsuse klassitsism: 1)Louis XVI stiil 1760-1790 2)Direktooriumistiil 1790-1800 3)Ampiirstiil 1800-1820. Klassitsismi tunnused: 1)Antiikkunsti eeskujude järgimine(selge ja reeglipärane vormitäius). 2)Andrea Pallaudio mõju(üle 2-korruse ulatuvad sambad, antiiktempli otsafassaadi meenutavat väljaehitist). 3) Lihtsus, rangus, reeglipärasus ja suurejoonelisus. 4)Ümarkaare ja kupli kasutamine. 6 ROMANTISM Tuleb prantsuse keelsest sõnast "romaanis" (mitte nagu elus). Romantism järgnes klassitsismile ja levis 18. sajandi lõpust kuni 20. sajandi alguseni. Romantism tõi esile üksiku inimese tavalise hinge. Romantikud otsisid unustust, seda otsiti minevikust, eksootilistest maadest ja oma väljamõeldud maailmast e. fantaasiast. Romantikutel oli suur huvi looduse vastu, samuti

Ajalugu → Ajalugu
41 allalaadimist
thumbnail
38
ppt

Klassitsism kunstis

absoluutne monarhia, nt Prantsusmaal Louis XIV ajal, Venemaal Katariina II ja Aleksander I ajal Periodiseering · Tavaliselt jagatakse klassitsism kahte perioodi: · 1. Varaklassitsism - kuni aastani 1800. · 2. Kõrgklassitsism - 1800-1830 Arhitektuur · Arhitektuuris pääses esile stiil, mis püüdis eeskujuks võtta antiikehitisi · Klassitsistliku arhitektuuri iseloomulikud jooned: lihtsus, rangus, reeglipärasus ja suurejoonelisus · Ehitised on sümmeetrilised ja plokiviisiliselt liigendatud, vastandina baroklikule kõigi üksikosade ühtesulatamisele. · Levinud võtteks oli hoonete sissepääsu kujundamine kreeka templi esiküljena, kus dooria, joonia või korintose stiilis sammastele toetus kolmnurkne viil. · Siledad, väheste kaunistustega seinapinnad, sümmeetria ja korrapära annavad klassitsistlikele ehitistele range, mõnikord kõledagi ilme. Sisekujundus

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
26 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Revolutsioon

G.Galilei leiutas eelmisest parema teleskoobi. Ta kinnitas , et Maa ja teised planeedid tiirlevad ümber päikese. I. Newton leidis seletusejõule, mis taevakehi orbiidil hoiab, sõnastas liikumise kolm põhiseadust, arvutas välja maa õiged mõõtmed ning seletas tõusu ja mõõna. C von Linne jagas taimed ja loomad seltsidesse, sugukondadesse ja liikidesse ning andis neile ladinakeelsed nimetused. Barokk on Euroopas valitsenud kunstistiil, mida iseloomustab suurejoonelisus, mängulisus, kontrastid ja tugevad tunded. Rokokoo on Prantsusmaal tekkinud kargemeelne ja mänglev kunstistiil, mis oli baroki edasiarendus. Tähtsamad maalikunstnikud on Velazquez, Rubens ja Rembrandt. Prantsuse revolutsioon toimus 1792-1799 aastal. Toimus kuna Prantsuse kuningriik oli kriisis. Vallutati rahva hulgas vihatud ja monarhia sümboliks peetud Batille kindlus Pariisis, see tähistaski revolutsiooni algust. Kaotati aadliseisus

Ajalugu → Ajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Franz Joseph Haydn ja Wolfgang Amadeus Mozart

Franz Joseph Haydn (1732-1809) Sündis 31. märtsil Alam-Austrias Rohrau külas. Isa oli tõllasepp, kes armastas muusikat (mängis harfi).Sündis teise lapsena üheksateistkümne lapselisse perekonda. Paar aastat õppis Hainburgi koolis.Oli seal ka kooripoiss.1740.a kutsuti ta Stephani toomkitikusse kooripoisiks. Õppis katedraalikoolis laulmist, klaverimängu ja viiulit.Ta oli võetud keisrinna õukonda musitseerima kui usinamat õpilast.Oli toomkirikus ligi 10 aastat ning lahkus sealt häälemurde pärast 1749 aastal. Vanemad soovisid , et ta alustaks Viinis vaimulikuõpinguid, kuid ta ei toetanud nende arvamust ning sellega lõppes vanemate poole rahaline toetus. 30 aastat teenis ta elamist klaveritundidega,viiulimänguga orkestris ja antsamblites nii kirikus kui ka serenaadikontserditel vabas õhus. Oli mitu aastat Nicola Porpora juures teenistuses klaverisaatja ja toapoisina. Seejärel elatus kammermuusika ja klaveripalade loomisega.1759.a sai töö krah...

Muusika → Muusikaajalugu
18 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Klassitsism, romantism ning heliloojad

Klassitsism oli 1760-1830 Euroopas ja Põhja-Ameerikas levinud kunsti ja arhitektuurisuund. Eeldused ja mõjutajad : 1. valgusfilosoofid ( Voltaire). 2. Arheoloogilised väljakaevamised ( Pompeji). 3. antiikkultuuri käsitlev kirjandus( Antiikkunsti ajalugu) Ajalooline taust : Ameerika iseseisvussõda, Suur Prantsuse revulutsioon, Napoleoni sõjad. Tunnused : 1)Antiikkunsti eeskujude järgimine 2) Lihtsus, rangus, reeglipärasus ja suurejoonelisus – moodustas piduliku ansambli. 3) Ümarkaare ja kupli kasutamine Kunst pidi olema moraliseeriv ja õpetlik; Joonistus üksikasjalik ja täpne; koloriit värvivaene; Teemad sageli antiikajaloost või mütoloogiast. 2. Mõisted: • Sonaat – žanr, mis koosneb kolmest põhiosast Ekspositsioon-teema esitlemine Töötlus-teemade arendamine Repriis-esimese osa esitamine uuendatud kujul

Muusika → Muusika ajalugu
2 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Klassitsismi 11. klassi materjal

,,Kunst pidi olema õpetlik, ülistama voorusi ja võitlema pahede vastu.". Arhitektuur Levis kogu Euroopas ja ka Ameerikasse. Antiikarhitektuuri eeskujul ehitati sümmeetrilisi suurte siledate seinapindadega hooneid, mille fassaadi keskosas eendus sammastik, millele toetus kolmnurkne viilkatus (meenutas Kreeka templi otsaseina). Antiikehitiste matkimisel mindi isegi nii kaugele, et ehitati täpseid koopiaid. ,,Madeleini kirik". Antiikehitis iseloomustab lihtsus, rangus, reeglipärasus ja suurejoonelisus. Antiikeeskujul hakati kasutama ümarkaart ja kuplit. Pariisi Pantheon tehti üks-ühele maha. Ehitati palju praktilise otstarbeta ehitisi ehkt triumfikaari. Kuulsaim nendest on tähe võidukaar, mis ehitati Napoleoni võitude auks. Venemaal: Mihhaili loss Peterburis, Puskini teater, Kaasani peakirik Peterburis. Ameerikas: Virginia ülikooli hoone, Valge Maja Washingtonis. Eestis: Toompea loss, Stenbocki maja, Tartu raekoda, Tartu ülikooli peahoone ( projekteeris Johann

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
7 allalaadimist
thumbnail
73
ppt

Klassitsismi põhjalik esitlus

Klassitsism Klassitsism (lad. k. classicus ­ esmaklassiline) ­ 1760-1830 Euroopas ja Põhja-Ameerikas levinud kunsti ja arhitektuurisuund. Eeldused, mõjutajad: 1) Valgustusfilosoofid (Voltaire, Montesquieu, Diderot). 2) Arheoloogilised väljakaevamised (Herculaneum, Pompeji). 3) Antiikkultuuri käsitlev kirjandus (J. J. Winckelmanni teos "Antiikkunsti ajalugu"). Klassitsism jagatakse: 1) Varaklassitsism ca 1770-1800; 2) Kõrgklassitsism ca 1800-1830; Prantsuse klassitsism: 1) Louis XVI stiil 1760-1790; 2) Direktooriumistiil 1790-1800; 3) Ampiirstiil (pr. k. empire - keisririik) 1800-1820. Klassitsismi tunnused. 1) Antiikkunsti eeskujude järgimine (selge ja reeglipärane vormitäius). 2)Andrea Palladio mõju (üle 2-korruse ulatuvad sambad, antiiktempli otsafassaadi meenutavat väljaehitist) 3) Lihtsus, rangus, reeglipärasus ja suurejoonelisus ­ moodustas piduliku ansamb...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
19 allalaadimist
thumbnail
31
odp

Klassitsism, romantism ja realism - kunstiajalugu

Klassitsismi ajalugu 18.sajandi II poolel arenes Prantsusmaal välja uus stiil klassitsism. Klassitsism sai eeskuju antiikkunstist. Klassitsismi omadused Põhinõueteks olid õilis lihtsus ja vaikne suurus Kunst pidi olema õpetlik ülistama voorusi ja võitlema pahede vastu Jagatakse kahte perioodi:varaklassitsism(kuni aastani 1800) ja kõrgklassitsism Klassitsismi arhitektuur Omased on sümmeetria, tasakaal, suurejoonelisus,lihtsus, rangus Eeskuju vanadelt kreeklastelt ja roomlastelt, ka Vana-Egiptusest ümarkaar ja kuppelehitised Kuulus arhitekt: Pierre Vignon Pierre Vignon "Madeleine'i kirik" http://afxafx.typepad.com/photos/uncategorized/eglise_de_la_madeleine.jpg Jacques Germain "Soufflot" https://www.mtholyoke.edu/courses/rschwart/hist255-s01/mapping- paris/images/photo_pantheon.jpg Klassitsismi skulptuur Sõltuv antiikeeskujudest nagu arhitektuurgi

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
42 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Keskaeg (kokkuvõte)

), huglaarid (Hisp.) ja Spiilmannid (Saks.). Esitasid poollauldes, Retsitatiivina, muusikariista saatel. Kreekas olid laulikuteks aoidid ja rapsoodid, Roomas miimid. Kirik suhtus rändlaulikutesse vaenulikult. Neid ei lubatud armulauale ega matta kombe kohaselt. Rahva hulgas populaarsed. 12.sajandini zonglöörid kirjaoskamatud. Olid ühtaegu nii luuletajad kui ka lauljad. Kangelaseeposed Kesksel kohal heeros. Elukujutuse avarus, ülev tundetoon, üleloomulikkus ja suurejoonelisus. Sagedased on kordused, püsimotiivid ja püsiepiteedid. Sõnastus arhailineja lihtne või pidulik. Neid on tavaks laulda.Esitajal viiulitaoline pill või harf. Teos oli liigendatud, üksikosad suhteliselt iseseisvad. ,,rolandi laul" ­ Prants. Rahvaeepos 11. Sajandist. Kirjeldab rolandi kangelassurma mauride ja frankide vahelises sõjas. Roland oli Karl Suure rüütel. Karli kättemaksust. Aluseks Karl Suure Hispaania sõjakäik, lõppes mauride võiduga. Puudub armastusteema. Kangelased

Kirjandus → Kirjandus
61 allalaadimist
thumbnail
3
rtf

Klassitsism

Antiigi ja Palladio mõjul armastab klassitsism üle kahe korruse ulatavaid samnaid ja sammasportikust.Templitelt laenatud detaile,eriti sambaid,kasutati valitsushoonete,losside ja isegi tavaliste elumajade juures.Klassitsism ei nõudnud otsest antiigi jäljendamist vaid antiikkunstist tuletatud reeglite kasutamist.Ehitised on sümmeetrilised ja plokiviisiliselt liigendatud,vastandina baroklikule kõigi üksikosade ühtesulatamisele.Lihtsus,rangus,reeglipärasus ja suurejoonelisus on klassitsistlikule arhitektuurile omased jooned.Rooma arhitekt kes on eeskujuks:Palladio. Inglise pargistiili iseloomustab looduslikkus (puud ja põõsad on saanud vabalt kasvada)vaba loodust jäljendav, looklevate teede ning juhuslikult paigutatud puuderühmadega. Prantsuse park:Loomulikku loodust tuleb parandada ja ilustada.Korrapärane teedevõrk,tiigid purskkaevudega,terrassid ja trepid,mustrina kujundatud lillepeenrad ja madalad hekid,geomeetriliseks pügatud puud ja põõsad

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
10 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Renessanss

,,Talupoja pulm"- üks küpsemaid teoseidm diagonaalne kompositsioon. Tuntakse talupoegade Brughelina, sest kuj sageli takupoegade elu. Vitaalsed talupoja tüübid, humoristlik kallak olid talle iseloomulikud jooned. I kunstnik, kes kuj talup võrdõigusliku ühiskonna liikmena. Alber Direv Loomingus terav vastuoluvõitlus dooti stiili mõjude ja uue realistliku käsitluse laadi vahel. Külastas mitmel korral Itaaliat, kuid Itaalia renessansi suurejoonelisus jäi talle võõraks. Loonud õlimaale, joonistusi, akvarelle. Tähtsaim on graafika. Viljeles puu- ja vaselõiget. Kasut gooti stiil järgi palju ebatavalisi kujundeid. Vaselõige e. ,, Melanhoolia" selle aluseks on teaduslike tunnetamise probleem. On kuj tiibadega naine ja sümboolselt helendav taevakaar vihjab sellele, et ükskord seda tõde siiski tunnetatakse- Tema meisterlikum töö.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
9 allalaadimist
thumbnail
22
odt

Klassitsism

kasutamist. Ehitised on sümmeetrilised ja plokiviisiliselt liigendatud, vastandina baroklikule kõigi üksikosade ühtesulatamisele. Täielikud kreeka ehitiste jäljendused jäid siiski erandlikuks; üheks selliseks näiteks on Madeine kirik Pariisis.Templiarhitektuuril ei saanud olla massilist levikut, kuid templitelt laenatud detaile, eriti sambaid, kasutati enamiku ehitiste juues.Nii tekkisid ehitised, mille fassaadid meenutasid templit. Lihtsus, rangus, reeglipärasus ja suurejoonelisus on klassitsistlikule arhitektuurile omased jooned. Klassitsistlikest fassaadidest oli võimalik kujundada ainulaadselt mõjuvaid pidulikke ansambleid – kuigi hoonete siseruumid olid mõnikord ebapraktilised. Eriti kehtib see kõrgklassitsismi kohta. Ampiirstiil kaldus uuesti ka rooma ja isegi vanaegiptuse eeskujude poole, sest need olid toredamad ja massiivsemad ning sobisid paremini esindusarhitektuuri tellijate – suurriikide valitsejate maitsele. Tegelikult ei lakanud kunagi rooma ja

Ajalugu → Ajalugu
5 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun