Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse Registreeri konto
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

Seminari korralduse õpimapp - sarnased materjalid

konverents, seminari, sitlus, kontserdimaja, konverentsikeskused, konverentsid, kontsert, tegime, ppej, saime, seminare, kalkulatsiooni, workshop, sealjuures, messe, urbanik, koostaja, pimapp, juhendaja, dorpat, rumaa, konverentsiteenused
thumbnail
2
docx

Eesti konverentsituru konverentsikeskused

Eesti konverentsi turg Rahvusraamatukogu konverentsikeskus - tänu heale asukohale Tallinna kesklinnas ning laiale konverentsiruumide ja teenuste valikule on see üks originaalsemaid ehitisi ürituste korraldamiseks. Pakutakse mugavaid ja stiilseid konverentsi- ja seminariruume, tänapäevaseid tehnilisi vahendeid ning paindlikku teenustepaketti. Konverentsikeskus paikneb raamatukogu põhikorrusel seotuna avara fuajee ja toitlustuskompleksiga. Fuajees on külalistele avatud garderoob, raamatukauplus ning näitusesaal. Hotell Pärnu Konverentsikeskus-parim koht konverentside ja koolituste korraldamiseks otse suvepealinna südames!Hotellis on kaks konverentsiruumi, saunaga saal rühmatööks ja nõupidamistesviit. Konverentsilõunaid ja -õhtusööke pakutakse restoranis Embecke. Konverentside afterparty'de jaoks sobivad läheduses asuvad ööklubid Mirage, Sugar ja Bravo. Hotell Pärnu professionaalne teenindus ja mugav keskkond on tagatiseks konverentsi

Seminari korraldus
11 allalaadimist
thumbnail
61
doc

Tööõiguse seminarid

3. Mida tähendab turvalise paindlikkuse põhimõte? Millised on selle elemendid? Millist mõju avaldab turvalise paindlikkuse idee rakendamine töösuhete reguleerimisele (TLS-is)? - Flexicurity = flexibility + security ­ üritatakse muuta tööturgu paindlikumaks, aga samas ka turvalisemaks töötajale ja tööandjale, aga ka tööotsijale. 1 2. Töölepingu eristamine 4. Kas seminari kavale lisatud käsundusleping nr 34 (vt ÕIS-is õppematerjalide all) on olemuselt käsundusleping? Miks? Millised lepingu tingimused on sarnased töölepingule, millised mitte? Kas töö tegemiseks kohustatud isik on töö tegemise viisi, aja ja koha valikul olulisel määral iseseisev? - Töölepingule sarnased: Leping on tähtajatu, töötaja peab ülesanded täitma isiklikult, isik ei ole oma töö tegemise viisi, aja ja koha valikul iseseisev, isik peab ülemuse

Tööõigus
128 allalaadimist
thumbnail
132
pdf

Mikroökonoomika Seminar 2

b) saavutatakse siis, kui piirprodukt saab võrdseks nulliga; c) saavutatakse konstantse mastaabiefekti korral; d) on minimaalne toodangukogus, mille pika perioodi keskmine kulu on minimaalne. 34. Oletame, et firma püsikulud TFC = 80 ja tal on järgmised muutuvkulud TVC q012345678 TVC 0 110 150 180 220 270 340 440 580 Arvuta a) firma kogukulud (TC), b) firma püsikulud (TFC), c) keskmised püsikulud (AFC), d) keskmised muutuvkulud (AVC), e) keskmised kogukulud (ATC); f) piirkulud (MC). Tabel seminari all, ei viitsinud siia vedada ja 35.ülesanne ka seal!!! Seminar 4 Täieliku konkurentsi turg ja täieliku konkurentsi firmad 1. Millega võrdub täielikult konkureeriva firma (TKF) keskmine tulu (AR)? AR = D = MR = turuhind 2. Kas majanduskasumi puudumine tähendab seda, et firma ei suuda katta oma tootmiskulusid? Põhjendage vastust. Ei tähenda, firma katab täpselt oma kõik kulud ja on kasumi lävel 3. Kas turupakkumine täieliku konkurentsi tingimustes on elastsem lühi- või pikal

Mikroökonoomika
997 allalaadimist
thumbnail
7
doc

TURUNDUSE SEMINAR

5. Kuidas usk mõjutab rv kaubavahetust? Too näiteid! Usul on suur tähtsus rv kaubavahetusel. Iga maa usundigrupid eeldavad isesugust lähenemist. Turunduses on vaja arvestada tarbimistabudega. MC Donaldsil pole mõtet minna India turule, , indias ei sööda loomaliha, islamiusulised ja juudid sealiha. Välisturul tuleb järgida usupühasid, kooskõlastada nendega turundusplaanid. Naiste positsioon majanduselus on riigiti väga erinev, sellega tuleb arvestada. Jms. 6. vaata väljaprinditud seminari. 7. Millised on maailma olulisemad rv organisatsioonid ja milliseid turuvaldkondi nad reguleerivad? GATT ­ rahvusvaheline kaubandus ja tollipoliitika WTO-kaubanduslepingud EUROOPA LIIT-(lk 47)-arendada liikmete omavahelist kaubandust(konkurentsi vähendamine, kooskõlastada majanduspoliitika, ühised tollitariifid) EFTA-liikmesriikidest imporditavatele kaupadele ei kehtestata mingeid tariife ega kvoote. NAFTA-kaotati rahvuslikud äripiirid ning loodi maailma suurim kaubandusühendus-Põhja

Turundus
43 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Õiguse entsüklopeedia seminaritöö

grupitööna tuli analüüsida seadusi leidmaks neist ladinakeelseid termineid. Teiseks riigiõiguse aine, mille raames kaasuste lahendamisel oli tarvis leida erinevaid seaduse sätteid, millele kaasust analüüsides toetuda peamiselt Eesti Vabariigi põhiseadusest, aga ka näiteks riigieelarve seadusest ning vabariigi valitsuse ja Euroopa Parlamendi valimise seadusest. Samuti oli abiks õigusaktidega tutvumisel käesolev aine õiguse entsüklopeedia, kus seminari käigus leidsime õigusnormide struktuuriosi erinevate õiguslausete kohta, mis esinesid näiteks karistusseadustikus, Eesti Vabariigi põhiseaduses. Karistusseadustikuga pidin kahjuks ka tutvuma isikliku negatiivse kogemuse tõttu, kus olin kannatanu vägivalla aktis. 1. Aktide kuulumine objektiivsesse õigusesse ning Eesti õiguskorda kuuluvad olulisemad õigustloovad aktid, mis sätestavad õigustloovate aktide sünniks vajaliku formaalse tee

Õiguse entsüklopeedia
124 allalaadimist
thumbnail
31
doc

AVALIK HALDUS 2016 kevad

Estonian Business School 20152016 õppeaasta kevadsemester AVALIK HALDUS Kordamisküsimused eksamiks ettevalmistumisel aineprogrammi teemade osas Teema 1. Riik ja ühiskond 1. Avaliku-, erasektori ning kodanikuühiskonna olemus, struktuur ja sektorite omavaheline koostoime tasakaalustatud ühiskonnakorralduses ( Loengu materjal) I Avalikusektori olemus (poliitika, riik)- osa majandusest, mis on seotud valitsuse rahaliste ülekannetega. Kontrolli funktsiooni teostab valitsus monetaar - ja fiskaalpoliitikaga. A/S tuumaks on riik. A/S tegeleb valitsemise ja haldamisega. A/S-i põhiülesanne on rahvusliku julgeoleku ja sotsiaalse heaolu kindlustamine. Institutsionaalsest aspektist lähtudes on A/S see osa majandusest, kuhu kuuluvad riigi- ja munitsipaalasutused, - fondid ja ­ettevõtted. Avaliku sektori funktsioonid: 1) riigivalitsemise ja omavalitsuse korraldamine 2) seadusandluse ja õigusemõ

Avalik haldus
14 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Platoni ja Aristotelese seminar

1. seminar: Platon ja Aristoteles Tekstid: 1. Jan Szaif, Platoni koopa-võrdpilt, AKADEEMIA 9/1997, lk 1829­1842 2. Aristoteles, Nikomachose eetika, I raamat http://www.ut.ee/klassik/aristoteles/nikomachos/index.html Vastustena palun mitte valikuliselt taasesitada loetud teksti vaid teha loetu põhjal iseseisvalt järeldusi ja kokkuvõtteid! 1. Kuidas mõistavad eetikat Platon ja Aristoteles? Platonil puudub süstemaatiline käsitlus nende kohta. Aristotelese enda käsitluste olulisim tunnus on teoreetilise analüüsi sidumine praktilise kogemusega, tegelikkuse süstemaatilise uurimisega. Platon pidas eelkõige üleüldist üheselt mõistetavat eetikat, kuid Aristoteles lähtus üksikisikust. Aristoteles oli rohkem sellel arvamusel, millele enamik rahvast, mis tõttu oli lähemal tegelikkusele. Aristotelesel kaalutletud valikud. Platoni oma on ümbritsevate inimestega arvestav, Aristotelesel indiviidi ellujäämine, Plato

Filosoofia
54 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Ladina juriidiline terminoloogia seminar

Ladina juriidiline terminoloogia 19.12. seminari kodutöö 1) Tõlkida tekstist 20 (lk 30) laused 1-6, 8, 9, 12, 13 (gerundium), 15-18, 20 (gerundivum). Gerundiumi ja gerundiivi kohta lähemalt lk 127. 2) Lugeda läbi ja võtta loengusse kaasa Cicero teksti „Esimene kõne Catilina vastu“ eestikeelne tõlge (ÕIS-s väljas). Teksti põhjal esitada kirjalikult (üksi või kahe peale, max 0,5 lk):  mis on kõne eesmärk ja autori taotlus; millega ta oma eesmärki põhjendab?  milliste märksõnadega kirjeldatakse Catilinat?  milline on Cicero ise selle kõne taustal? tekst 20 lk30 1. Ius disponendi. Ius possidendi. Ius utendi. – (omandiõiguse peamised elemendid) õigus asja käsutada; õigus asja vallata; õigus asja kasutada 2. Culpa in custodiendo. Culpa in eligendo. –Hooletusjärelvalve; (Süü, mis seisneb isiku hooletuses või ettevaatamatuses oma kohustuse täitmisel); hooletus (abiliste) väljavalimisel. 3. Culpa in faciendo. Culpa in non faciend

Ladina juriidiline...
62 allalaadimist
thumbnail
4
pdf

Õiguse alused(Tallinna Ülikool) II seminar vastustega

Õiguse alused. Teise praktikumi küsimused 1. Leia kehtivast õigusest: 1.1) 1 õigustkaitsev norm Karistusseadustik § 229 lg 1 Kaitsealuse sordi aretajale või omanikule kuuluvate õiguste omastamise või kaitsealuse sordi kasutamise eest ilma omaniku väljastatud litsentsita - karistatakse rahalise karistuse või kuni kolmeaastase vangistusega. 1.2) 1 pädevusnorm Eesti Panga seadus § 11 lg 1 Eesti Panga presidendi ainupädevusse kuulub: 1) panganduspoliitika kujundamine ning Eesti Panga tegevuse üldjuhtimine, samuti Euroopa Keskpankade Süsteemi ülesannete täitmise korraldamine; 2) Eesti Panga Nõukogu otsuste täitmise korraldamine ja nende täitmise tagamiseks vajalike meetmete (sealhulgas sanktsioonide) rakendamine; 3) [kehtetu ­ RT I 2003, 15, 88 ­ jõust. 1.05.2004] 4) Eesti Panga esindamine ilma eri volituseta kõigis küsimustes ja instantsides nii

Õiguse alused
39 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Eesti ja Gruusia analüüs, seminar 2

Eesti ja Gruusia analüüs Töö eesmärgiks on analüüsida Eesti ja Gruusia majandust, täpsemalt võrrelda SKP, inflatsiooni ning töötuse muutusi aastatel 2007-2011. Töö aluseks on võetus esimese seminari materjalid. Antmete otsimisel kasutasin saiti The World Bank. GRUUSIA JA EESTI SKP VÕRDLUS 2007 2008 2009 2010 2011 Gruusi SKP muutus võrreldes eelmise perioodiga (%) 12,3 2,3 -3,8 6,3 7,0 Eesti SKP muutus võrreldes eelmise perioodiga (%) 7,5 -4,2 -14,1 2,6 9,6

Majanduse alus
45 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Forseliuse Seminar

Enda ja oma õpilaste tõestamiseks reisis Forselius kahe oma õpilase Ignatsi Jaagu ja Pakri Hansu Jüriga Stokholmi ning viis nad kuningas Karl XI ette, kus poisid oma võimeid näitasid. 1688. aastal sai Forselius Stokholmis võimu ja loa asutada uusi koole ning ta määrati Eesti- ja Liivimaa talurahvakoolide inspektoriks. Tagasireisil aga läks tema laev Läänemere sügistormis põhja ning Forselius hukkus. Ilma temata ei saanud jätkata ka koolmeistrite seminar. Seminari elueaks jäi ainult neli aastat, ent haridust oli seal saanud pea 160 eesti noormeest. Forseliuse seminar pani aluse talurahvaharidusele Eestis. Viimase Stockholmi-reisi ajal ülendati B. G. Forselius Eesti- ja Liivimaa kubermangude rahvakoolide inspektoriks, aga tagasiteel hukkus ta Läänemerel, tõenäoliselt 19. novembril 1688. 19. sajandil oli eestlaste kirjaoskus Lääne-Euroopa rahvastega võrdsel tasemel,

Ajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Ladina juriidiline terminoloogia seminar

Ladina juriidiline terminoloogia 25.11. seminari kodutöö 1) Tekst 18 (laused 8-15), lk 29. 8. Fiat iustitia, pereat mundus - Õigus peab sündima, mingu või maailm hukka! 9. audiatur et altera pars – kuulatagu ka teist poolt! 10. caveat emptor – ostja olgu ettevaatlik (s.t risk langeb ostjale)! 11. vivat, crescat, floreat! – las ta elada, kasvada, areneda! 12. Gaudeamus igitur - Niisiis olge rõõmsad! 13. videant consules, ne quid res publica detrimenti capiat – konsulid olgu valvel, et riik kahju ei kannataks! 14. quod sentimus, loquamur, quod loquimur sentiamus – öelda, kuidas me tunneme ja elada, nagu me ütleme. 15. transeamus ad obligationes, quae ex delicto oriuntur, veluti si quis fecerit, bona rapuerit, damnum dederit, iniuriam comserit – GAUDEAMUS salmid 1, 4 ja 6. 1. Gaudeāmus igitur, iuvenēs dum sumus! 1. Rõõmustagem nüüd kuni oleme veel noored! Post

Ladina juriidiline...
16 allalaadimist
thumbnail
18
pdf

Majandusteooria I seminari vastused

Sissejuhatus majandusteooriasse MJRI.09.027 Seminariülesanded mikroökonoomikast Majapidamisteooria seminar 1. Defineerige mõisted pere, majapidamine ja leibkond, ning arutlege nende mõistete sarnasuste ja erinevuste üle. Milline on konkreetselt pere (majapidamine, leibkond), kuhu te ise kuulute? Milline on selle tulude struktuur? Leibkond — ühises põhieluruumis (ühisel aadressil) elavate isikute rühm, kes kasutab ühiseid raha- ja/või toiduressursse ja kelle liikmed ka ise tunnistavad, et on ühes leibkonnas. Leibkond võib olla ka üksikisik. (ESA definitsioon). Majapidamine – majandusüksus, millel on ühine eelarve ja ühine sissetulek ning ühine otsus hüviste tarbimiseks (meie õpiku definitsioon). Majapidamine – ühise tarbimiseelarvega ja tarbimisplaaniga tarbiv majandussubjekt (üksikisik või inimeste grupp). Majapidamine saab tulu ressursside müügist, lisandub ümberjaotuse kaudu saadav tulu (näiteks pen

Majandusteooria alused
114 allalaadimist
thumbnail
14
pdf

2. seminar. Õppimise olemus. Õppimisteooriad.

10.09.2015 2. seminar Õppimise olemus. Õppimise ajendid ja motiivid keskkonnaga kohanemise kontseptsioonist lähtudes. ÕPPIMISE MÕISTE ja OLEMUS. ÕPPIMISTEOORIAD.

31 allalaadimist
thumbnail
1
docx

CIMZE seminar

CIMZE seminar Cimze seminar oli läti pedagoogi ja muusiku Janis Cimze juhitud Liivimaa kihelkonnaõpetajte ja köstrite seminar, mis tegutses 1839-1849 Valmieras ja 1849-1890 Valgas. Janis Cimzet peetakse Baltimaade koorilaulutraditsiooni peamiseks rajajaks ja eesti esimese üldlaulupeo üheks isaks. Seminari võeti vastu läti ja eesti rahvusest õpilasi iga kolme aasta tagant. Õppetöö toimus saksa keeles ning tähtsateks õppeaineteks olid muusika ja pedagoogika. Cimze seminar andis põhjaliku muusikalike ettevalmistuse. Muusikaõpetuses ühendati muusika praktilise ja teoreetilise õpetuse ühendamine. Cimze juhatas isiklikult õpilastest koosnevat meeskoori ning nõudis laulude rütmist ja dünaamikast kinnipidamist. Andekamatele noormeestele andis ta ka lisatunde harmooniast ja kompositsioonist. Samuti pidas ta oluliseks oreli- ning klaverimänguoskust. Cimze sisendas õpilastesse lugupidamist rahvalaulu vastu. Cimze kasvandikud on pannud tugeva aluse eesti heliloomingu- ja kl

Muusikaajalugu
14 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Tekstianalüüsi seminari läbiviimine tekstiga "Luos Weg"

Luos Weg nach Hause Welcher Absatz passt in welche Lücke? Ein Absatz bleibt übrig. A Luo sagt nur:"Sie haben mich nie geschlagen, nie ausgeschimpft, sie haben mich wie ein eigenes Kind behandelt. Reicht das denn nicht?" Nach ihrem Tod nahmen die neuen Großeltern ihn auf. B Im vergangenen Herbst stieß er im Internet auf die Webseite von ,,Baby, komm nach Hause". Vor fünf Jahren hatten Eltern entführter Kinder ein Netzwerk gegründet, um einander bei der Suche zu helfen, die Behörden unternehmen meist nicht viel. C Er sah den Vater an, dann den Bruder. In diesem Moment habe er gewusst, dass es sich nicht geirrt hat, sagt Luo. Er erkannte seinen Bruder sofort. D Die Bundesnetzagentur hat die Rufnummer 116 000 der "Initiative Vermisste Kinder" zugeteilt. Der Verein soll unter der Rufnummer eine Hotline für vermisste Kinder betreiben. Über die 116 000 sollen Betroffene bei der Suche nach vermissten Kinder unterstützt werden. E Wieder und wieder hatte er die alten Bilder in s

Saksa keel
1 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Tekstianalüüsi seminari läbiviimine

Wähle die richtige Variante! ·Als Luo Gang entführt wurde, war er a) 3 b) 5 c) 7 Jahre alt. ·In seinem Kopf hatte er die Erinnerungen, dass es in seinem alten Heimatort a) Flüsse und Brücken b) viele Bauernhöfe gab oder c) sein alter Heimatort war eine Großstadt. ·Warum wollte Luo die alten Bilder in seinem Kopf betrachten? a) damit er schönere Träume haben kann b) weil er über seine alte Heimat allen erzählen wollte c) er hoffte, so würden die Bilder nicht verlöschen ·Dass in China ein Kind wieder nach Hause findet, kommt a) ziemlich oft vor b) ist noch nie vorgekommen c) kommt nicht oft vor. ·Die Kinder in China verschwinden a) nur in großen Städten b) nur in kleinen Dörfern c) überall. ·Warum werden die Kinder entführt und verkauft? a) damit sie ihre neuen Eltern später versorgten b) damit andere Kinder mehr Spielkameraden hätten c) weil die Großeltern Enkelkinder haben wollen. ·Luo erzä

Saksa keel
2 allalaadimist
thumbnail
10
pptx

Bengt Gottfried Forselius ja õpetajate seminar

Bengt Gottfried Forselius ja õpetajate seminar Sisukord Bengt Gottfried Forseliusest Forseliuse seminari asutamine Forseliuse seminar Forseliuse õppemeetodid Forseliuse seminaari laim ja Forseliuse surm Kasutatud kirjandus Bengt Gottfried Forseliusest U 1660-1688. Harju-Madise pastori Johann Haquinus Forseliuse poeg. Tallinna Ülikoolis. Juristiharidus Wittenbergi ülikoolis. Forseliuse seminari asutamine Luteri kiriku soov õpetada lugeda. Alguses õpetasid köstrid Eestvedajaks sai Bengt Gottfried Forselius. 1684. a. Rajati esimene koolmeistrite kool. Forseliuse seminar Asus Tartu lähedal Piiskopi mõisas. Kestis 2 aastat. Ainus õpetaj oli Forselius. Õpetati lugemist ja usuõpetust, aga ka: · Kirikulaule · Raamatuköitmist · saksa keelt · Arvutamist Lõpetas pea 160 õpilast. Forseliuse õppemeetodid

Ajalugu
32 allalaadimist
thumbnail
6
odt

Majanduse alused – 1. Seminar

Majanduse alused – 1. Seminar Antud seminari eesmärgiks on tutvuda Eesti Statistikaameti Interneti andmebaasiga (http://www.stat.ee/ ) ja Maailmapanga Interneti andmebaasi (http://data.worldbank.org). Kasutades neid andmebaase, tuleb esitada tabelina SKP näitaja sissetuleku meetodil ning võrrelda Eesti antud perioodi SKP muutust Belgia SKP muutusega. Tabelites tuleb välja tuua SKP suurus ja kuni kolme olulisema SKP komponendi suurused.

Majandus
1 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Pedagoogiline eetika. Seminarid.

SEMINARID FLFI.02.097 Pedagoogiline eetika Prof. Margit Sutrop 2011/2012 sügissemester 11. 11.2011 I SEMINAR Kutse-eetika küsimusi. Õpetaja eetika. Professionaalsus, Rollimoraal. 1. küsimus: Hannele Niemi ütleb, et õpetaja ülesanne on juhtida ja toetada õpilase kasvamist ja arengut. Niemi osutab, et õpetamisel tehakse suur hulk väärtusvalikuid. Milles need väärtusvalikud tema järgi seisnevad? Tema on väärtusvalikutele lähenemiseks laias laastus leidnud kaks huvitavat ideelist lähenemist, mille detailidel on vägagi erinevad tahud : - Hea elu valikud. Et tulevikuks oleks perspektiivi tuleb luua õpilases vaade heale elule. See peab endas sisaldama usku tulevikku ja headesse väljavaadetesse. Head inimsuhted. Oskus teineteisega rääkida. Maailmanägemus, usaldus ja julgus. Hea elu ei ole mitte kõigile ühte moodi võimalik. Selle vastandiks o

Pedagoogiline eetika
112 allalaadimist
thumbnail
4
docx

EMBRIOLOOGIA SEMINAR TOETAVAD KÜSIMUSED

Tartu Tervishoiu Kõrgkool Õenduse õppekava Anastassia Ishkova EMBRIOLOOGIA SEMINAR TOETAVAD KÜSIMUSED Seminari töö Tartu 2013 1. Millised on progeneesi etapid? Progeneesis on kaks etapid: gametogenees (ovogenees ja spermatogenees) ja viljastumine (fertilisatsioon). 2. Mis on sügoot? Sügoot (üherakuline loode) on viljastatud ergastatud lõigustumiseelne munarakk. 3. Mis on blastomeer? Blastomeer on lõigusrakk, mis eelneb mooruja ja järgneb gastrulastaadium. 4. Mis on moorula? Blastomeerid moodustavad tiheda rakumassi – kobarloode ehk moorula. 5

Bioloogia
61 allalaadimist
thumbnail
56
doc

Eesti ajalugu

EESTI AJALUGU LIIVI SÕJAST PÕHJA SÕJANI. (1583-1700) EESTI 3 KUNINGA PERIOODIL. (1561 ­ 1645) Võõrvõimude kõrval olid ka omavalitsused - Eest-, Liivi- ja Saarerüütelkonnad. Rüütelkonnad kutsusid kokku Maapäeva. Maapäevade vaheaajal valitsesid Maamarsalid. POOLA AEG LÕUNAEESTIS Poolakad hakkasid tegema vastureformatsiooni. Eestisse saadeti selleks puhuks jesuiidid. Need rajasid Tartusse oma õppeasutuse "Tõlkide Seminari." Selle juures tegutses 1584 aastast gümnaasium, esimene eestis. Jesuiidid andsid välja ka palju trükkiseid, kuid Eestlased hävitasid need hiljem. Jesuiitide tähtsaimaks saadikuks eestis oli Antonio Possevino. Sigismund Augusti privileeg - Lõuna-eesti aadlikele tagastati nende valdused ja kinnitati, et eesti talupojad on pärisorjad. Kuigi Liivi sõda oli lõppenud ei saabunud eestisse rahuaeg. Poola ja Rootsi jätkasid võitlust eesti sisealade pärast.

Ajalugu
194 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Alkoholi seminari tööleht

TÖÖLEHT ­ ALKOHOL Vastuste leidmiseks uuri alkoinfo.ee lehekülge! 1. Mis on alkoholiühik? ...Üks alkoholiühik on 10 g puhast alkoholi.................... Mitu alkoholiühikut sisaldab näiteks: 200 ml (keskmine klaas) 12% punast veini = peaaegu 2............. alkoholiühikut 500 ml 5,2% õlut = ...peaaegu 2................. alkoholiühikut 750 ml (üks pudel) 11% vahuveini = ......6,5............... alkoholiühikut 40 ml (üks pits) 40% viina = .........1,2.................... alkoholiühikut 2. Millised on alkoholi tarvitamise madala riski piirid naistele: Päevas .........kuni 2....................... alkoholiühikut Mitu alkoholivaba päeva peab nädalas olema? ......vähemalt kolm...................... Kas alkoholi nädalakoguseid võib koguda ja ära juua korraga? ...Ei................... Millised on alkoholi tarvitamise madala riski piirid meestele: Päevas ......kuni 4................................ alkoholiühikut

Rahvatervis
2 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Tunnetuspsühholoogia esimese seminari kohustuslikud küsimused

1. Millistest osadest koosneb närvirakk ja mis on nende osade ülesanded? Ole valmis leidma pildilt. Närvirakk koosneb rakukehast, dendriitidest ja aksonitest. Dendriite pidi liigub erutus rakukeha suunas. Aksonid juhivad erutuse impulsse rakukehast eemale. 2. Mis on müeliin, kus teda leidub ja mis on tema funktsioon? Müeliin on närvikiude kattev valge rasvaine. Muudab närvikiude sisaldavad kesknärvisüsteemi osad valgeks ja palja silmaga nähtavaks. 3. Millised on põhilised virgatsained ja mis on nende funktsioonid? Põhilised virgatsained on atsetüülkoliin(õppimine, mälu, ärkvelolek), dopamiin(üldine motiveeritus, edasipüüdlikkus), serotoniin(meeleolu, hetkeajede kontrollimine, ärkvelolek) ja noradrenaliin (tähelepanu, ärksus). 4. Kuidas erinevad omavahel ajupoolkerad? Primaarsed sensoorsed alad funktsioneerivad üsna sarnaselt nii vasakul kui paremal pool, kuid sekundaarsed alad funktsioneerivad üsna erinev

Tunnetuspsühholoogia ja...
106 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Majandussotsioloogia 4.seminar

4. seminari tekst 1. Milliste muutustega ühiskonnas on seotud lastele omistatud väärtuse teisenemine ajaloolises perspektiivis? Tooge vähemalt 3 näidet loetud tekstist. Näide 1. Mikromajanduse teoreetikud väidavad, et lastele omistatud väärtuste teisenemised on põhjustatud turuhindade muutumiste tõttu. Lapsed muutusid tarbekaubaks, kui nad lakkasid olema kasumlikud majanduslikud investeeringud. Näide 2. Muutused perekonnas on seotud lastele omistatud väärtuste teisenemistega. Kasvav eristumine, majandusliku toodangu ja kodu vahel, muutis perekonna kokkukuuluvust. Perekondlike sidemete nõrgemisega kaasnes kõikide pereliikmete – ka laste - emotsionaalse väärtuse langus. Näide 3. Demograafilised teooriad väidavad, et laste väärtuste muutumised on seotud sellega, et 20. sajandi alguses langesid sündimus ja suremus. Kui varem ei julgenud lapsevanemad oma vastsündinud lapsesse emotsionaalselt kiinduda, sest su

Majandussotsioloogia
2 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Majandussotsioloogia 2. seminari kodutöö: väljaränne ja majandus

ERLE MAIDO 155635TAAB11 07.09.2015 Väljaränne ja majandus 1. Milline statistiline problemaatika rändega kaasneb? Miks ei ole võimalik väljarännet üheselt mõõta? Statistikas ei ole väljarändajate kohta võimalik väga täpselt arvet pidada, sest olgugi, et ÜRO alalise elukohavahetuse definitsiooni sõnul loetakse selgelt inimene uues riigis alaliseks elanikuks, kui ta on seal elanud või kavatseb seal elada vähemalt 12 kuud, ei ole siiski võimalik kindlaks teha, kas inimene läheb püsivalt minema, sest väga levinud on mitmes riigis paralleelselt elatav elu või mitme riigi vahel toimuv pendelränne. Väljarännet ei ole võimalik mõõt

Majandussotsioloogia
31 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Majandussotsioloogia 5. seminari kodutöö

ERLE MAIDO 28.09.2015 Jarvis, D. S. L. (2007) Risk, Globalisation and the State: A Critical Appraisal of Ulrich Beck and the World Risk Society Thesis, Global Society, 21(1), 23-46 Tekst toob välja, et moderniseerunud ühiskond on liikumas järgmisesse faasi, mida U. Beck nimetab ’refleksiivseks modernsuseks’ (ingl. k reflexive modernity)? Refleksiivne modernsus on kaasajastamise protsess, mis on välja arenenud tööstuslikust modernsusest, sellele on omane, et ei toimu enam nii suurt tööstuslikku arengut, kui see oli tööstusliku modernsuse ajal. Refleksiivse modernsuse ühiskonnas väärtustatakse inimeste produktiivsust ning seda, mis on juba ühiskonna poolt kasutuses. Sellele on omane riskiühiskond. Kuidas on selliste muutustega ühiskonnas seotud järgmised protsessid: Iga protses

Majandussotsioloogia
29 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Majandussotsioloogia 4. seminari kodutöö: The Price and Value of Children

ERLE MAIDO 155635TAAB11 21.09.2015 Laste hind ja väärtus 1. Milliste muutustega ühiskonnas on seotud lastele omistatud väärtuse teisenemine ajaloolises perspektiivis? Tooge vähemalt 3 näidet loetud tekstist. 18. sajandil tervitati vastsündinud last “talupoeglikus” Ameerikas kui tulevase töö tegijat, kes oli oma vanematele tuleviku kindlustuseks. 19. sajandi keskpaigaks muutus laps “linna” keskklassis ökonoomselt mõttetuks. Rahaliste hüvitiste asemel muutus tähtsaks laste haridus. Töölisklassi laste väärtus kasvas edasi. Järsk industrialiseerimine tutvustas lastele uusi tegevusalasid ja 1870. aastaks oli iga kaheksas laps tööline. Laste t�

Majandussotsioloogia
26 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Majandussotsioloogia 8. seminari kodutöö: Haridustaseme mõju edule tööturul. Muutuv majandus ja tööturg.

ERLE MAIDO TAAB11 19.10.2015 Tekst: Kazjulja, M. ja Saar. E. (2014) Haridustaseme mõju edule tööturul. Muutuv majandus ja tööturg. Toim. Eamets, R. Eesti Statistikaamet 1. Tooge teksti põhjal välja, kuidas on erinevad teooriad selgitanud hariduse mõju edukusele tööturul (sh inimkapitali, signaliseerimise ja sõelumise teoreetilised lähenemised, sümboolne teooria ning kredentialism). Inimkapitali teooria – inimkapitali teooria kohaselt annab haridus teatavad oskused, mis on vajalikud tööturul hakkama saamiseks. Kõrgem haridustase muudab inimesi tööandjate silmis väärtuslikumaks, kuna tööandja eesmärk on maksimeerida tootlikkust. Signaliseerimise ja sõelumise teooria – nende teooriate koha

Majandussotsioloogia
9 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Kõnetegevuse psühholoogia 3. seminar

Teema: kõne funktsioonid Mis on kolme kõne vormi erinevused funktsioonide ja vahendite osas? Suulise kõne peamiseks funktsiooniks on partnerite vahetu suhtlemine. Kõne on süntaktiliselt vähe hargnenud, oluline on intonatsioon, paralingvistilsed vahendid.Kasutatakse enimkasutatavaid sõnu, esineb sõnakordust ja palju asesõnu. Mõistmist soodustab situatsioon. Sisekõne peamiseks funktsiooniks on oma tegevuse planeerimine ja reguleerimine ning vaimse tegevuse teenindamine. Sisekõne areneb suulise kõne baasil ja on sellega võrreldes veelgi vähem hargnenud. Ei vaja täpset artikuleerimist, toetub ainult kujutlestele sõna hälikkoostisest. Kirjalikku kõnet kasutatakse peamiselt mittevahetuks suhtlemiseks. Mõistmist ei toeta paralingvistilised vahendfid ega situatsioon.Kirjalik kõne on kõige enam hargnenud, kasutatakse keerulisemaid lauseid, kirjavahemärke, sõnavalik on laiem. Mis on suulisele kõnele iseloomulikud tunnused? Suuline kõne on süntaktiliselt vähe hargnenu

Eesti keel
260 allalaadimist
thumbnail
6
docx

ESIMENE SEMINAR ASJAÕIGUS

ESIMENE SEMINAR Varastatud jalgratta kaasus O on jalgratta omanik. O jätab jalgratta poe seina äärde selleks ajaks, kui ta poodi läheb. Samal ajal, kui O poes on, võtab varas V O jalgratta ja lahkub sellega. O näeb V tegevust poe aknast ja jookseb V-le järele ning võtab jalgratta V-lt jõuga ära. V väidab, et O tegevus oli ebaseaduslik, kuivõrd tsiviilõigusi teostatakse kohtu korras, et kui O oligi ratta omanik, oleks O pidanud kohtu kaudu jalgratta V-lt välja nõudma. Kas O tegevus oli õiguspärane? Hüpotees: Kas O võis V-lt võtta oma ratta AÕS § 41 (2) alusel ? Punkt 2 on erinorm punkti 1 suhtes. Eeldused: 1) Kas on vallasasi ? TsÜS § 50 (1) ja (2) + 2) Kas O on valdaja ? AÕS § 33 (1) + 3) Vallasasi on ära võetud omavoliliselt ? AÕS § 40 (2) + a) valdaja nõusolekuta ? + b) seadusevastaselt ? + c) rikkumine või äravõtmine ? + 4) Teolt tabatud või jälitatud ? + Ühiskonnas ei sallita, kui minnakse jõuga midagi võtma, õigusrahu. 5

Õigus
73 allalaadimist
thumbnail
13
doc

Leedu ajalugu

LSDP-s suurenes etniliste leedulaste osakaal ning viis partei lõhenemiseni ­ iseseisvuse pooldajad ja vene enamlaste pooldajad. V.Mickiavicius ­ Kapsukas radikaliseerus järjest enam ja liitus hiljem vene enamlastega. Peeti Leedu kommunismi käilakujuks. 20. saj alguse leedus sündis ka liberaalne partei Varpase seltskonnast Leedu Demokraatlik Partei, kelle eesmärgiks oli iseseisev Leedu. Juhiks Kazys Grinus (tulevane leedu presdent) ja Jurgis Saulys. Kazys samuti Mariampole seminari lõpetanu ning Moskva ülikoolis arstiks õppinu. Peale 1906 a oli Grinus poliitilise tegevuse tõttu korduvalt vahistatud. Oli ka üks 1920 a rajatud Asutava Kogu mõjukamaid liikmeid. 1926 ka president. Hiljem tegutses arstina ja poliitiliselt aktiivne Saksa okupatsiooni ajal. II Maailmasõja ajal pages Leedust USA-sse. Ernestas Kavanauskas oli pärit Põhja-Leedust ja õppis Peterburis inseneriks. Ilmus poliitiliselt esile 1905 ning istus see eest ka veidi vanglas

Ajalugu
94 allalaadimist
thumbnail
18
pptx

Sagadi mõis

edukaks seminariks vajalik: ruumid, toit ja majutus.  seminariruumi kasutamine kaheks päevaks  dataprojektori kasutamine  looduslikust materjalist valmistatud kirjutusvahendid  saabumiskohvi  kohvipaus koos pirukaga  2-käigulise lõunasöök Sagadi mõisa restoranis  3-käigulise õhtusöök Sagadi mõisa restoranis  majutuse Sagadi mõisa hotellis kaheses toas üheks ööks   hommikusöök hotelli restoranis MÕISAPÄRANE SEMINARIPAKETT Mõisapärane seminari pakett sisaldab:  härrastemaja saali ja salongide kasutamise ühel päeval  dataprojektori kasutamise  saabumiskohvi koos pirukaga  mõisapärase kohvipausi  2-käigulise lõunasöögi Sagadi mõisa restoranis  3-käigulise õhtusöögi Sagadi mõisa restoranis  majutuse Sagadi mõisa hotelli kaheses toas üheks ööks   hommikusöögi hotelli restoranis KOHVIPAUSID JA TOITLUSTUS  Mõisapärane kohvipaus (kohalik koorekomm ,

Turism
6 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun