Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse Registreeri konto
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"sõiduautol" - 15 õppematerjali

sõiduautol on tavaliselt neli, kuus või 8 silindrit. See töötab bensiini abil.
thumbnail
13
rtf

Subaru

Subarul oli hea võimalus konkureerida oma kerge ja madala raskuskeskmega alumiiniumist mootoriga suurte raskete maasturi jõuallikate vastu. Subaru inseneride poolt väljatöötatud nelikveosüsteemi ja horisontaalselt asetatud mootori ühendamine tavalisel sõiduautol andis hea ning konkurentsivõimelise tulemuse. Nelikvedu oli tuntud võistlusautodes juba varem. Tuntuimad nimed olid Ameerika päritolu "Miller", Itaalia "Bugatti" ja "Dusio", Saksamaa "Porsche" ja inglaste "Fergusson" ja "Jensen". Kaks viimasena mainitut olid Suurbritannia sportautode toodangu pärlid. Jenseni nelikveolahendus huvitas Euroopa autoturgu ihkavat SUBARU't ja pärast seda kui Jensen Motors läks üle ameerilkastele, siirdus valdav enamus insenere tööle FHI- sse...

Luksepp
16 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Mootor ja Kindlustus

Kui sõidu ajal pidurdamisel vajub piduripedaal põhjani, on enamikul juhtudel tegemist õhu sattumisega pidurisüsteemi. Vajuta mitu korda piduripedaalile ja sõidupidur rakendub tööle. Osaliselt aitab seda viga õigel ajal avastada igal hommikul enne sõidu alustamist vajutamine piduripedaalile. Kui sõidupidur aga ikkagi ei rakendu, kasuta seisupidurit ja mootoriga (käiguga) pidurdamist. Auto rattapidur on kas ketas- või trummelpidur. Sõiduautol on enamasti ees ketaspidur ja taga trummelpidur. Pidurdamisel tuleb alati arvestada rataste blokeerumise võimalust. Rataste blokeerumise vältimiseks varustatakse paljud tänapäeva autod blokeerumatu ehk nn ABS-piduriga. ABS-piduri korral on välistatud ratta blokeerumine suurel kiirusel ja külglibisemise vältimiseks pole vaja katkendlikult piduripedaalile vajutada. Kui ABS lakkab töötamast ja tema märgutuli põleb pidevalt, siis sõidupidur ikkagi töötab...

Auto õpetus
60 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Silla seadenurgad

Külgkallet saame muuta niiviisi, et esiratta õõtshargi kinnituse vahele saame panna reguleerlehti ja neid ära võtta. Kokkujooks ­ kokkujooks peab olema 3+/- 1 ja koormamata autol 4 +/- 1 . Reguleerida saab kokkujooksu järgmiselt:tuleb lõdvendada paralleelvarda reguleermuhvi kinnitusklambrid, seejärel pöörata mõlema külgvarda reguleermuhve ühepalju vastassuundades, kuni saame vastava kokkujooksu. 2. RATASTE JUHTIMINE ROOLISEADME POOLT Sõiduautol Ziguli, on roolisüsteem tehtud väga lihtsalt. Roolisüsteem koosneb roolirattast, roolivardast, roolikarbist, pendelhoovastest ja rööpvarrastest. Kõigepealt alustame roolist.Rooliratas on ühendatud roolivardaga, mis läheb otse nuutühendusega roolikarpi. Roolikarbi hoobade külge kinnituvad 2 varrast, mis kinnituvad omakorda pendehoobade külge. Pendelhoobade külge kinnituvad ka roolivarraste välimised...

Vedrustus
51 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Alternatiivenergiate kasutamine liikuritel

Sissejuhatus Üle sajandipikkuse elueaga sisepõlemismootor on tänapäeval ajale jalgu jäänud, väheefektiivne ja rohket väävliemissioooni põhjustav seade, töötagu ta siis ükskõik millise kütusega või olgu tal kui tahes efektiivne sissepritse või turbo. Tänane teadus pakub mitmeid uudseid keskkonnasõbralikke, mis on senistest sisepõlemismootoritest suurema kasuteguriga ja keskkonnasõbralikumad. Esimene pool sajandit sisepõlemismootori ajaloost kulus selle täiustamiseks ja arendamiseks, kusjuures selle käigus ei pööratud erilist tähelepanu mitte efektiivsusele ja säästlikkusele, vaid paljuski sellele, kuidas mootorist võimalikult palju hobujõudusid välja pigistada. Alles eelmise sajandi viimasel veerandil hakkasid autotootjad huvi tundma ka materjalide kokkuhoiu ja ökonoomsuse vastu. Kõigil neil on oma vead ja siiani veel lahendamata tehnilised puudused. Ent on selge, et läbimurre ühes või teises suunas on lähiaeg...

Autoõpetus
20 allalaadimist
thumbnail
20
odt

Autode Ehitus.

Klotse hoiavad koos tagastusvedrud. Pidurikilbi sõrmed on toetuskohaks, mille ümber klotsid saavad pöörduda. Kummagi klotsi ots toetub vastu töösilindri kolbi. Töösilindri ülesanne on liigutada klotse. Tagaratta pidurisilindris on kaks kolbi, mille vahel asub pidurivedelik. Kolbe tihendavad kummimansetid. Kui piduriajam tekitab vedelikus rõhu, surutakse kolvid teineteisest eemale. Tagaratta piduri klotse saab sõiduautol liigutada ka seisupiduri ajamiga. Esiratta trummelpidur võib olla ehitatud nii, et kummalgi klotsil on eraldi ühe kolviga töösilinder. Pidurduse tõhusus sõltub klotsidest ja neile rakendatavast jõust. Samuti on oluline, et kõigi rataste pidurdamine algaks üheaegselt. Selleks peavad klotsid paiknema trumlist võrdsel kaugusel. Töösilinder võib olla isereguleeruv. Pilu tagamiseks võivad kilbi küljes olla ekstsentrikud, mis ei lase klotse trumlist liiga palju eemale nihkuda...

Traktorid ja liikurmasinad
90 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Auto hoolduse põhitõed

Rehv kuumeneb rohkem ja kulub. Rehvi muster kulub kiiremini. Ja selle rehvi karkass saab vigastada. Pooltühja rehvi veeretakistusena on bensiinikulu tunduvalt suurem. näkdkkud ja hoiatustuled peavad olea´ma korras. Kui pidurdusteekond kuival kõvakattega teel kiirusel 40km/h on pikem kui 13,2m. täiskoormaga sõiduautol 14,7m, pole pidurid heas korras, vaja remonti. Seda kontrollib tehnoülevaatus. Kiirus 15km/h või väiksem peaksid ABS pidrutega autorattad järsul pidurdusel lohisema. :D:D ABS pidrutega armatuurlaual peaks olema rikkesignaaltuli. LE järgi ei tohi edasi sõita, kui pidur ei tööta, kui rool ei toimi, saju ajul ei tööta juhipoolne klaasipuhasti. Talverehvid on kohustuslikud detsembrist märtsini. Lamell on naastrehvist vaiksema veeremisega. Lumisel teel hea haardumisvõimega...

Autode hooldus
100 allalaadimist
thumbnail
17
docx

Auto remont, hooldus

210 ja 240 hinna vahe on 6-8 euri. Paigaldamine ja käitlemine ReifenDirekt.co.ee Üle 25% üle- või alarõhku alandab rehvi summaarset läbisõitu tsirka(ligikaudu) 20%. Ülerõhuga on rehv jäigem ja parem sellega sõita, hea kiireks sõiduks. Talvel peaks rehvirõhku kontrollima külmalt, sel juhul paneks 0,1...0,15 bari juurde. Oluline on täiskoormaga sõiduautol tõsta rehvi rõhku vastavalt valmistaja soovitusele. Veoautodel kasutatakse erineval teljel erinevaid rehve, 3 erinevat kategooriat. Kui rehv on korra valesti kuluma hakanud, siis nii jääbki. Kui sild on vale, võtab see kohe rohkem kütust. Kui auto on haiget saanud ja silla vedu on teine, võib olla võimalik sildade rehvide vahetus, kui juhitavus pole enam endine. Pruugitud rehvi on riskantne osta, juhitavus võib ainult halveneda, mitte mingil juhul paraneda....

Autode hooldus
122 allalaadimist
thumbnail
7
pptx

Tuled ja tehnoseisund

Auto tuled ja nende kasutamine Park ehk gabariidituled ja numbrituled (esimesed valged ; tagumised punased ; numbrituled valged) Lähituled (valged) Kaugtuled (valged) ; Tagurdamise käigu tuli (valge) Pidurituled (punased) Suunatuled (kollased) ohutuled Päevasõidutuled (valged) Udutuled (esimesed valged ; tagumised punased) Lisakaugtuled (valged) Töötuled (valged) Tuledele esitatavad nõuded . Ø Tulede klaasid peavad olema terved ja olemas . Ø Tuled peavad olema puhtad . Ø Põhituled peavad olema õigesti ja võrdselt reguleeritud . Ø Samaaegselt ei tohi/võivad (sõltub sõidukist) põleda kaug- ja lähituled. Ø Igas laternas peab olema õige võimsusega pirn . Ø Tuledel ei tohi olla ees kaitsekatteid v.a. traatvõrest valmistataud kaitsekatted 2X 2 cm Tulede kasutamine Sõidu ajal peavad põlema kas:lähituled, mida võib kasutada igal ajal ja igas kohas v.a. peatumisel ja parkimisel. P...

Liiklusõpetus
33 allalaadimist
thumbnail
25
ppt

Auto ehitus

AUTO ÜLDEHITUS SISEPÕLEMISMOOTORID Autode jõuallikana kasutatakse põhiliselt sisepõlemismootoreid ja nendest on tuntuimad neljataktiline ottomootor (bensiinimootor) ja neljataktiline diiselmootor. Kasutatakse ka kahetaktilisi mootoreid, kuid nende kasutegur on väiksem. Ottomootor (bensiinimootor) on kergem, odavam ja natuke "erksam", kuid diiselmootori kütusekulu on väiksem. Sellel põhjusel ongi diiselmootorid kasutusel põhiliselt raskematel veoautodel, traktoritel ja liikurmasinatel. Viimasel ajal üha rohkem ka sõiduautodel. Mootori juures tuleks vältida tema ülekoormamist ­ mitte sõita väikesel kiirusel madala käiguga või ka liiga suurte pööretega. Mootori ülekoormamisel võib tekkida detonatsioon, mootori võimsus väheneb ja esinevad löögid jõuülekandes. Tagajärjeks võib olla mootori liiga kiire kulumine või isegi purunemine MOOTORI ÕLITUS JA JAHUTUS Jahutusvedeliken...

Liiklusõpetus
112 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Auto üldehitus

1. Mootor Mootor on jõumasin, mis muudab mingisugust energiat tööks. Autodel kasutatakse sisepõlemismootoreid. Paneb auto rattad liikuma. Mootori kõige suuremat osa nimetakse silindriplokiks, sellele on kinnitatud silindrikaas, mida omakorda katab klapikambrikaas. Ülaosas paikneb veel bensiinipump, karburaator ja õhufilter. Küljele on kinnitatud generaator, mis on elektriseadmestik. Veel on mootoril nukkvõll, väntvõll, keps, kolb, klapid, tõukurid, õlifilter. Sõiduautol on tavaliselt neli, kuus või 8 silindrit. See töötab bensiini abil. Silindrid panevad küttesegu rõhu alla ning see plahvatab. Pilet 3. 1. Väntmehhanism Väntmehhanismi ülesandeks on võtta vastu gaaside surve ning muuta kolvi sirgjooneline edasi-tagasi liikumine pöörlevaks liikumiseks. Väntmehhanismi olulisem osa on silindriplokk, millele kinnitub enamik mootori detaile. Keps, hooratas, väntvõll. 2. Auto juhtimisseadmed, nende paigutus, ülesanne, kasutamine....

Autoõpetus
43 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Riskiohtus Kodutöö - Töökoha riskihindamine

Üliõpilane: xx xx Matriklinumber: xxxxxx Õpperühm: MAHB-41 Juhendaja: Ada Traumann Tallinn 2012 Hinnatava töökoha kirjeldus Töökoht : autoluksepp (ise valitud variant) Töö toimub väljas. Toimub esipidurite remont sõiduautol Moskvich, mis on tõstetud üles tungrauaga. Esimene ohumärk on see, et auto ei ole mujalt toestatud ­ tungraua pealt võib auto väga kergesti alla kukkuda, eriti kui tuleb kasutada jõudu poltide või mutrite lahtikeeramiseks, seega tööline on üsna suures ohus, kui ta on peadpidi auto all mutreid keeramas. On ka näha, et tööline ei kasuta enda kaitseks töökindaid ja kaitseprille, kuid antud...

Riski- ja ohuõpetus
94 allalaadimist
thumbnail
200
doc

Masina osadest ja kontroll

Traktorimootorites toimub kütuse põlemisel tekkiva soojusenergia muundamine mehhaaniliseks energiaks ja edasi generaatoris, mille käitab mootor, elektrienergiaks. Kuna kütuse põlemine toimub mootori silindris, siis nimetatakse seda mootorit veel sisepõlemismootoriks. Sisepõlemismootoreid liigitatakse küttesegu süütamise viisi järgi: Diiselmootor ­ survesüüde Ottomootor ­ sädesüüde Töötsükli osade arvu...

Masinamehaanika
33 allalaadimist
thumbnail
20
odt

Autokere osandamine ja koostamine

sissejuhatus 2. tööriistad 3.valgustid 4.salong 5.auto kere 6.kinnitusvahendid 7.kasutatud kirjandus Sissejuhatus Selles töös teen üldise ülevaate autode kere ja sisustuse osandamisest ning koostamisest. Tööriistad Archimedes (287 E.KR 212 E.KR) leiutas keerme ja kruvi põhimõtte. Alguses ei kasutatud keermeid nii nagu meie seda tänapäeval teeme, ehk siis asjade ja koostude ühendamiseks. Aja möödudes hakkasid roomlased keeret kasutama ka asjade kinnitamisel ja leiutasid algupärase mutri. Näiteks kasutasid nad sellist algelist poltliidet vankri rataste kinnitamisel. Keskajal kasutati mutreid ja keeret järjest rohem. Koos tehnoloogia ja masinate arenguga tekkis vajadus kinnitada erinevaid masina detaile üksteise külge ja oli vaja leida lahendus, et saaks kuluvaid detaile kiiresti vahetada. 18. sajandil, kui leidis aset tööstus revolutsioon, tekkis jä...

Autoõpetus
29 allalaadimist
thumbnail
30
pptx

ALTERNATIIVKÜTUSED

ALTERNATIIVKÜTUSED Valgamaa Kutseõppekeskus AT-14 Andri Põldsepp Rapsiõli mootorikütusena  Biodiislikütuse tootmiseks kasutatakse peamiselt rapsi-, päevalille- ja sojaõli, harvem lina-, maapähkli-, oliivivõi mõnda muud õli.  Euroopas kasutatakse biodiislikütuse produtseerimiseks valdavalt rapsiõli rapsiseemnete suure õlisisalduse tõttu.  Rapsiõli mootorikütusena kasutamise üheks oluliseks argumendiks on juba eeltoodud taimeõlikütuste eeliste kõrval rapsiõli soodne energiabilanss (biokütuse tootmiseks kulutatud energia suhe toodetud biokütuse energiasse). Rapsiõli mootorikütusena  Kui biodiislikütuse energiabilanss on 0.4,siis rapsiõlil on see 0.22 ning naftast toodetud diislikütuse energiabilanss on 0.18.  Rapsiõli eelised ja puudused tulenevad selle erinevatest omadustest võrreldes diislikütuste omadustega  Rapsiõli oluliselt suurema hapnikusisalduse (10.8%) tõttu võrreldes naftast toodetud diislikütusega põleb raps...

Geograafia
8 allalaadimist
thumbnail
204
docx

800 ARK'i eksamis esinevat küsimust

Sama kiirusega edasi sõitma. 10. Kas autorongiga sõites on vaja hoida eessõitjaga suuremat pikivahet kui sõiduautoga sõites? Võib hoida lühemat pikivahet, sest autorongi juhi reageerimisaeg on sõiduharjumuse tõttu väiksem kui teistel juhtidel. Jah, sest autorongi suur mass ja pidurite rakendamiseks kuluv aeg ei võimalda sama kiiret peatumist. Autorongi peatumisteekond ei ole pikem kui sõiduautol , seega suuremat pikivahet ei pea hoidma. 11. Millise suurima kiirusega tohib sõita BE-kategooria autorongiga asulavälisel teel? 90 km/h. 70 km/h. 50 km/h. 12. Kas tähistamata veos tohib sõidukist ettepoole ulatuda? Ei. Jah, kui veos ei ulatu ettepoole üle 1 m. 13. Kui kaua реаb liikuskahju saaja säilitama oma liiklusõnnetuses kahjustatud vara liiklusõnnetusest teatamise järgselt? Kuni ülevaatuseni kindlustaja esindaja poolt, või 7 päeva....

Liiklus
683 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun