Reklaam on kuulutused, plakatid, raadio, televisioon ja interneti teel teatamised jm vahendid, mille eesmärgiks on midagi laiemalt tuttavaks teha, tarbijaid meelitada või informatsiooni levitamine mingi toote, kauba, brändi populaarsuse eesmärgil. Tänapäeva tarbimisühiskonnas tuleb toodet või teenust pakkuval ettevõttel end reklaamida, kuna konkurents o...
Sõltuvalt reklaamisituatsiooni ning kauba asukohastosalusmäära mõõtmes, saame nende hoiakute põhjal ennustada, kas ostukavatsus võiks tekkida või mitte. Reklaamitavasse hoiaku kujunemise peamiseks teguriks loetakse reklaamitava margi tuntust. See on üks nendest teguritest, mis mõjutab nii afektiivseidhedoonilisi kui ka kognitiivseidutilitaarseid hoiakukomponente, seda eriti madala osalusmääraga reklaamitingimustes. Soodustergurid reklaami suhtes soodsa hoiaku kujunemisel: • Huvi toote liigi vastu. • Eelnev reklaamitava margi eelistamine. • Reklaami ilmumine trükireklaamina. • Isik...
Reklaamipsühholoogia seaduspärasused - mõjustamisreeglid põhinevad eksperimentides saadud andmete üldistamisele ning on väljendatavad tegurite toime ja koostoime funktsioonidena - funktsiooniks on nõustumise tõenäosus(sagedus), hoiakumuutused, eelistatud alternatiiv _ sõltumatuks muutujaks on tingimused, mõjurid või omadused, millest funktsioon sõltub 1. Reklaamiteate mõjukuse sõltuvus teate esitaja...
Reklaamipsühholoogias on olulised mitu hoiaku tasandit: reklaamteatesse, tootesse, isikusse, kes reklaamib, firma, reklaami, teabekanal. Hedooniline-meeldivus ja tunnetel pühinev Utlitaarne-praktilisus. Reklaamitavasse hoiaku kujunemise peamiseks teguriks loetakse reklaamitava margi tuntust. Emotsioon. Emotsionaalne reageering ja hoiak on nagu medali kaks külge, ühe poolega medalit pole. Hoiakud kujunevad muuhulgas tundeelamuste mõjul, kuid ka emotsioon võib vallanduda eelneva hoiaku tulemusel. Reklaamipsühholoogias tuleks eristada 3 aspekti: Reklaamteate hedooniline toon. Reklaami vastuvõtva inimese emotsionalne seisund. Reklaami otsene emotsionaalne sisu. E...
1985): Lihtsaim viis saada esialgne ettekujutus utilitaarse ja hedoonilise hoiakukomponendi väärtustest on esitada reklaami (javõi toote) kohta 2 küsimust: 1. Kas see meeldib või ei meeldi? 2. Kas see tundub kasulik või kasutu? Sõltuvalt reklaamisituatsiooni ning kauba asukohast osalusmäära mõõtmes, saame nende hoiakute põhjal ennustada, kas ostukavatsus võiks tekkida või mitte. Reklaamitavasse hoiaku kujunemise peamiseks teguriks loetakse reklaamitava margi tuntust. Avalik arvamus, maine, imidž Mis on mis? Imago või imidž – KUVAND (emotsioonid, pilt inimese peas) Maine - REPUTATSIOON (pigem ratsionaalne argument, üldisem arvamus) Maine mõõt: KÕRGE-MADAL või HEA-HALB; maine muutus on pikalisem kui avalikuüldise arvamuse muutus. Imidži mõõt: TUGEV-NÕRK oma mitmekesisuses....
2) Hedoonilised emotsioonid. - Ekstreemumite seadus - seaduspärasus, mille kohaselt pikema ajavahemiku tagant jäävad paremini meelde nii tugevalt psotiivseid kui ka negatiivseid emotsioone tundmusi esile kutsunud reklaamteated või nende momendid, mitte aga neutraalsed. Reklaamitavasse soodsa suhtumise kujundamisel on reeglina efektiivsem positiivne emotsioon. Emotsioonide põhiliigid: Aktivatsioon, pingulolek, skeptilisus, enesekindlus, viha, allasurutus alluvus, rahulikkus, väsimus, uimasus, iha, ülevus (õnnelik), aatelisus (moraalne), sotsiaalne lähedus, tänulikkus, kurbus, põlglikkus (halvakspanev), ärritavus, malbus (rahunenud, vaimne), lõbu. - Margiteadvus - reklaamipsühholoogia teoreetiline konstrukt,...
· 1953 Karl Hovland's model Exposure Attention Comprehension Acceptance Retention (talletamine, mäletamine) (Behavioral) Change (Communication and Persuasion, 1953) Hovland: "uinumisefekt" 1949, sõnumi "allika usaldusväärsus" kui olulisim tegur Hoiaku muutmisel/muutumisel 1951 · 1961 R. J. Lavidge, G. A....