KRIITILINE LINGVISTIKA ehk kriitiline diskursuse analüüs
Otseseid väiteid tohib
kasutada järjest vähem, mida võib kasutada ka teisiti kui pelgalt kauplemisega kaasnevaks
kiitlemiseks – suurte väljendite tõestamine on tarbijakaitsele raske. Mida rohkem ostuvõimalused
kasvavad, seda rohkem kasvab ka toodete pakkumine. Igapäevased massitooted ei erine
üksteisest ei hinna ega kvaliteedi poolest, nii et reklaam võistleb kollokatiivsel tasemel:
reklaamipiltide najal võidakse teha otsuseid. Aeg-ajalt vahetatakse välja pakendid, reklaam
ajakohastatakse sihtrühma jaoks, et jääks uue ja värske toote mulje, kuigi tegelikult on vana.
Massid vajavad kujutluspilte. Arla kastmereklaamis on terve filosoofia: pealkirjadeks retseptide
nimed, kasutus esitatakse seal, nt Õunakaste kohtub jõulusingiga. Lõpptoode on isikustatud.
Tooted tegutsevad autonoomselt ilma inimese juhtimiseta. Tooted vahendavad sihtrü...