Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Mõistete sõnaraamat
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge
Referents - brändid (brand as reference) - bränditunnuse peamine funktsioon on tagada eelkõige eristumine/äratundmine ja viidata tagatud kvaliteedile, tootearenduses keskendutakse objektiivsete tooteomadustele, reklaam on peamiselt tooteomadusi kommunikeeriv.
Reklaamifirma – korporatiivse brändi kujundamine (reklaamikampaania, infomaterjalide kujundus, toote välimus) PR-firma – kommunikatsioon (meediasuhtlus, üritused, uuringud, auditid, fookusgruppide planeerimine, kaubamärgi strat planeerimine) Meediaagentuur – reklaamikampaania kanalite ja tähtaegade planeerimine (vastavalt spetsiifikale, levikule, sihtgruppile) Keskmes turundaja – ideede, meetodite sünergia, info
Reklaamipsühholoogias on olulised mitu hoiaku tasandit: *üldine hoiak reklaami kui sellise suhtes *hoiak konkreetse reklaamiteate suhtes *hoiak isiku suhtes kes figureerib reklaamis *hoiak reklaami vahendava teabekanali suhtes *hoiak reklaamitava kauba või teenuse suhtes *hoiak reklaami apellatsiooni kandva nähtuse ringi või sotsiaalse grupi suhtes(kas apelleeritakse nt pereväärtustele või seksile või loodushoiule.
Raadiotegemine on ka ressursimahukam kui paari trükitud ajalehenumbri välja- andmine ja seetõttu on erinevaid jaamasid Eestis vähem kui nt ajalehti ja ajalehelaadseid välja- andeid. Kuna ringhäälinguloa omandamine on tasuline ning programmis tuleb vastata teatud minimaalsetele kriteeriumidele (nt päevauudiste edastamise nõue), ei hakata enamasti raadiojaama rajama oma eralõbuks.
Retoori - * Kas vanasõna pidas paika ning jõudis ka armastus (sõnajärg lisus parandatud)Vargamäe meeste õuele? * Kas Jussi viiski enesetapuni meeste kinnine iseloom? * Kui see raamat tõesti on nii halva mõjuga, siis miks on ta koolides kohustusliku kirjanduse all? * Ma ei saa aru, miks osad inimesed tapavad või röövivad teisi …
Reklaamieetika – reklaamitööstuses osalevate indiviidide eetiliste standardite koostoimes kujunev süsteem Kant: “Toimi vaid niisuguse maksiimi järgi, mille kohta võid sa ühtlasi tahta, et see üleüldiseks seaduseks saaks". Reklaam peegeldab ühiskonnas esinevaid tendentse, peegeldab neid võimendatult, kunstilisi vahendeid kasutades.
Repliik – arvamusloo lühivariant, mis edastab kirjutaja seisukoha mingil teemal lühidalt ja konkreetselt
Reklaam on üks turunduse tähtsamaid instrumente, mille eesmärgiks on teavitada läbi erinevate meediate tarbijat toodetest, rakendusdest, ideedest ja selle läbi muuta reklaami sihtgrupi suhtumist, teadlikkust ja/või tarbimisharjumusi soovitud suunas.
Vote UP
-1
Vote DOWN
Reklaam – andmete levitamine kellegi või millegi kohta populaarsuse saavutamise eesmärgil, reklaami eesmärgiks on meid millestki teavitada, aga teavitamise põhjuseid võib olla väga palju. Kõik reklaamid on suunatud mingile kindlale sihtgrupile (näiteks vanainimestele, kes kasutavad proteese, reklaamitakse blend-a-dent’i jne). Reklaam kujundab miljonite inimeste hoiakuid ja eelistusi palju rohkemates elusfäärides kui üksnes kaubandus.
Reklaam on kuulutused, plakatid, raadio, televisioon ja interneti teel teatamised jm vahendid, mille eesmärgiks on midagi laiemalt tuttavaks teha, tarbijaid meelitada või informatsiooni levitamine mingi toote, kauba, brändi populaarsuse eesmärgil.
Revalsche post - Zeitung – 1699, C.P. Grubbe (eestlaste ala esimene ajaleht!) Revalsche Wöchentliche Nachrichten – 1772, gümnaasiumiõpetaja E.A. Hörschelmann Dörptsche Zeitung – 1789, F.G. Findeisen Inlandische Blätter – 1813, K.G. Sonntag
Reklaami taga on ärihuvi levitada ja informeerida inimesi, mingis mõttes see alaealisustab inimese: ta teab, et reklaamis pakutakse illusioone, kuid talle meeldib sellese uskumine ning ta mängib kaasa, sest reklaam teeb ju nende elu lihtsamaks.
Retsensioon - arvutab nähtusi ja sündmusi; peab olema argumenteeritud ja võimaluse korral näidetega ilmestatud; eesmärk on tähelepanu juhtimine nähtuste või sündmuste tugevatele ja nõrkadele külgedele, mitte solvamine ja mahategemine.
Režissööri ees - ja perekonnanimi: Zaza Urushadze Filmi pealkiri, liik, valmimisaasta: „Mandariinid“, mängufilm, 2013 Näitlejad, kes kehastavad olulisi tegelasi? Lembit Ulfsak, Elmo Nüganen, Mikhail Meskhi, Giorgi Nakashidze, Raivo Trass
Reporter on pigem meelelahutussaade, seal on rohkem seltskonnauudiseid ja see on väga Eestikeskne. Välismaailma teemadest räägitakse seal vähem ja siis on need ka sellised ‘’Hiinas sündis haruldane panda’’ stiilis.
Rahvusvahelised korporatsioonid - eeldatakse aktiivset ja kohalikest firmadest korrektsemat kommunikatsiooni; sõltub korporatsiooni strateegiast Turuliider - oodatakse oma turusegmendis spetsialistina käitumist ning ühiskonna huvide arvestamist.
Raamimine on paratamatu, kõik esitused(kõned, kirjutised jne) on tegelikkuse võimalikud konstruktsioonid Sündmusi saab edastada vaid selekteerides Ajakirjanikud on pidevalt olukorras kus sündmusteke tuleb anda tähendus
Reklaam on spetsiifiline massikommunikatsiooni liik kasutades kanaleid, millede auditooriumid ulatuvad tuhendeteni, sadade tuhandeteni, miljoniteni .... Ja mille eesmärgiks on kokku viia müüja ja ostja, ostja ja kaup.
Reclame - lad. reclamo – hõikuma) on teave, mida avalikustatakse toodete või teenuste müügi suurendamise, ürituse või idee edendamise või mõnes muus vallas mõne muu soovitud tagajärje saavutamise eesmärgil.
Reklaamtekst on üle keskmise hea, kui selles pole kasutatud ühtki mainitud epiteeti (või minimaalselt) „Eestikeelsete reklaamtekstide seis on tüütu, üksluine, sisutu, tühisõnaline, pinnaliselt emotsionaalne.
Reklaamist on 20. saj lõpukümnenditeks vaieldamatult saanud moodsa ühiskonna lahutamatu osa. Reklaam kujundab miljonite inimeste hoiakuid ja eelistusi palju rohkemates elusfäärides kui üksnes kaubandus.
Reklaam on üks nn “konsumerismi” toitja  kultuuriline roll-Reklaam mitte ei ole kultuuri mõjutav nähtus vaid ta on kultuuri osa, kultuur ise. On tarbimiskultuuri mootor ja kunstiline väljendus.
Realistlikkus – eesmärgid peavad piiratud aja, raha ja inimeste hulga juures olema saavutatavad • suunatus kvaliteedile – siin saab lähtuda põhimõttest, et mõõta tuleb ennekõike sisu, mitte hulka.
Roche - sur-Yon`s korraldatud oksjonil, vahendas AFP. Ta võttis albumid omale Baierimaal Berghofis asunud Hitleri raamatukogust 4. mail 1945. aastal, kui prantslased Berchtesgadenisse sisse marssisid.
Reklaam on mitteisiklik infoedastusmeetod, mille eest tuleb kanda kulusid ja see on üldjuhul veenva iseloomuha ja sisaldab teavet toote teenuse kohta ning edastatakse mingis meediakanalis.
Riigiasutuses on suhtekorraldaja ülesanne kliente informeerida (nt kuidas tulusid deklareerida, passi taotleda, kodakondsust vahetada). Info jagamine pole võimalus, vaid peamine tööülesanne.
Reklaamid on palju lahedamad ning Eestis pole kedagi, kes neid oskaks teha ning reklaami lähevad õppima just need, kes kasvõi väheke oskab joonistada ja inimestele asju pähe määrida.
Reklaamid on ka petlikud, kuna seal reklaamitav toode räägitakse paremaks, kui ta tegelikult on. Oluliseks jooneks reklaamide puhul võib pidada nende ligitõmbavat väljanägemist.
Raamistamine – see termin kirjeldab uudiste vaatevinkli, tõlgendusraamistliku ja käsitlusviisi mõju publikule, uudiste kajastuse ja sündmuste kirjelduse konteksti kujunemist.
Reklaamiapellsatsioon - Reklaamiapellatsioonid: Visuaalelement mis tekib kõigi teiste elementide koosmõju tulemusena ning peitub reklaamielementide psühhologilises suunitluses ja sisus.
Reklaamistrateegia - Reklaamistrateegiaid on mitmeid toon neist välja 3 : a) Avalduslik- See strateegia kujutab endas seda, kui mõni tähtis isik kuulutab, et ta on toodet kasutanud.
Reklaam – firmade organisatsiooide ja üksikisikute tellitud tasuline mitteisiklik kommunikatsioon massimeedia kaudu, et veenda või mõjutada auditooriumi.
Reklaam on jõulu ajast, mis algab sellega, et väike tüdruk jookseb ema juurde ja nad näevad, kuidas isa ja poeg toovad kuuse tuppa, sest käes on jõulud.
Reisiv seltskond on väga kirev ning nende seast ei puudu ka kriminaal, prostituut, alkohoolikust arst ning ratsaväe ohvitseri naine, kes sõidab oma mehe juurde.
Retoorika on väga oluline suhtekorraldajatele(esimesena pani kirja mingi retoorikavärgi aristoteles). retoorika üks oluline osa on kirjutada kõnesid
Reklaamil on ka häid külgi, mis teavitavad meid näiteks meie ümber toimuvast. Annab teada uutest kontsertidest, pidudest ning soodusmüükidest.
Reklaamioskus on meie ajastu kirjaoskus kui reklaamsuudab meie meelt ühel või teisel moel lahutada siis annab tarbija talle enamjaolt kõik andeks.
Reklaami roll on mitmepalgeline, ta on nii informeerija kui ka manipuleerija, olenevalt defineerija vaatenurgast, ning sageli ka meelelahutaja.
Retiaalses on kaudne, tagasisidet peab näiteks korraldama Institutsionaalsus. Inimene lähtub oma arusaamadest, vajadustest, eesmärkidest.
Riaa andmetel on Streisandil rekord kõige enam TOP 10 albumeid hoidva naisartistina – tema nimel on 31 TOP 10 albumit, alates 1963. aastast.
Reklaam on lihtsalt propaganda kommertsvorm. Propaganda ei taha mitte ainult keskkonda sisse imbuda, vaid ise selleks keskkonnaks saada.
Reklaam on üks kultuuri väljundeid,kuulub ühiskonna juurde, väljendab seda, kuidas ühiskond end üles ehitab ja end kommunikeerib.
Reklaam internetis on üks soodsamaid kanaleid firma tutvustamiseks oma klientidele ja potentsiaalsetele tarbijatele nii Eestis kui ka välismaal.
Reputatsioon – klientide, inverstorite, töötajate ja avalikkuse emotsionaalne reaktsioon(hea/halb, tugev/nõrk) ettevõtte nime kuuldes.
Rahvapoolne regulatsioon – meediatarbija on organiseerunud ja esitab nõudmisi (Kansan Radioliitto) 9. Mis iseloomustab meediat, kui tööstusharu?
Riigipäevahoone on pidanud kogema pidevaid muutusi: ehitati 1894, maha põles 1933, peaaegu hävitati 1945, taastati taas kuuekümnendatel.
Rolliline - domineerib instrumentaalne aspekt, reeglid ette .kirjutatud rollisuhetega, sageli ühepoolne, ettekirjutav, aru andev
Reklaamipsühholoogias on olulised mitu hoiaku tasandit: reklaamteatesse, tootesse, isikusse, kes reklaamib, firma, reklaami, teabekanal.
Rekvisiite on vaja, tuleb valida koht, kus nad on olemas). 2. Heli ei tohi kunagi olla toodetud pildist lahus ja vastupidi.
Rinnastuslik lühiühendus – tseugma – öeldisega ühendatakse ühte lausesse sisult sobimatud ja vastuolulised alused või sihitised.
Reklaam on minu arvates halb sellepärast, et sööki ei valmistata nii, et kõik kohad oleks toiduplägaga koos.
Retiaalses levikutüübis on info edastatud ühest keskusest kõikidele vastuvõtjatele ning siis võib kindle olla info õigsuses.
Reklaamiapellasioon - millisetel hüvedele rõhutatakse reklaamis? Bioloogilistele, sotsiaalsetele, praktilistele, mugavus.
Reklaamijal on vaja teada, missugust telekanalit, raadiojaama, ajalehte või ajakirja sihtrühm eelistab jälgida.
Reklaami sihtrühmaks nimetatakse inimesi, kelle jaoks see reklaam on tehtud, ehk inimesi, kellele see reklaam on suunatud.
Referents brändid – brändi tunnused nende peamine funktsioon on tagada eristumine, äratundmine. Tagada kvaliteedi.
Reklaam - on orienteeritud objektide eelistamisele ja ihaldusväärseks tegemisele, sihiks toodete müük.
Reklaam on kunsti kõrgeim vorm, aga teiselt poolt on see õudseim nähtus üldse” Pe ter Lamborn Wibon
Vote UP
-1
Vote DOWN
Reklaam on üks nn “konsumerismi” toitja (Komsumerism – eneseväljenduslik, sümbolilise väärtusega kaupade-teenuste tarbimine. Kalmus 2005) Kumb on tähtsam- Kas see, mis mul on või see, kes ma olen? ● Ma näitan, kes ma olen läbi selle, mis mul on. Reklaami rollid st mida reklaam mõjutab?
Responsibility - vastutus- missuguste ühiskonnale oluliste funktsioonide täitmist me eeldame ajakirjanduselt.
Realism – seisukoht, et inimtunnetus annab võimalikult täpselt edasi temast sõltumatut reaalsust.
Realistlik - mehhaanline 2. konstruktivistlik-sotsiaalkonstruktsionistlik 3. konstrukvistlik-süsteemne
Ringhääling – raadio ja TV: kõrge regulatsioon, kontroll, litsentseerimise aste avaliku võimu poolt.
Retsu - * Nad armastasid teineteist, kuid neil oli raskusi omavaheliste suhete sed mõistmisega.
Reisimine on miski, mida peaks iga inimene tegema, et tõeliselt avastada maailma ning iseennast.
Riikliku kommunikatsioonivahendina on propaganda siiski edukas neis riikides, mis pole päris modernsed ja demokraatlikud.
Retooriline pöördumine ehk poeetiline üte, tundeline pöördumine loodusnähtuste, eemalviibijate vms poole.
Reklaami lõpus on öeldud, et Reformierakond mõtleb enda peale, aga Keskerakond mõtleb sinu peale.
Reklaamid on telesaadete vaheaegadel, kaubanduskeskuste seintel, isegi arstikabineti laual.
Reklaami sihtgrupiks on inimesed, kes mõistavad nähtut ja kuuldut, kelleks sobivad kõik inimesed.
Raadio sünnipäev – Eesti Ringhääling) * algselt muusikapõhine, sekka päevauudiseid.
Reklaamid on muutunud aga nii rohkeks, et inimestele on muutunud see tüütuks.
Rabid on judaismi nimetanud arenevaks religioosseks tsivilisatsiooniks.
Retooriline küsimus on stiilivõttena esitatud küsimus, millele ei oodata vastust.
Reklaamida – [WWW] URL http://www.director.ee/hando-sinisalu-kmme-ksku-
Rollikäsitluses on vahendaja ja mõjutaja – need on üksteisele vastaspooled
Revolutsioon – muuseumite näol tekkis ühiskonda teeniv institutsioon.
Reporteri põhitöö on teavet koguda ja sellest erinevates ˛anrites lugusid
Riskiks on kaotada tarbijad, kes nende põhimõtetega ei seostu.
Riskid – millised ohud sõnumi väljasaatmisega kaasnevad?
Riigiametite kommunikatsioonil on suur osatähtsus ennetava info edastamisel.
Repliik – autor on teada, lühem ja terav kriitika
Rfereerimine on peamine viis allikmaterjali kasutamiseks.
Reisimine on tegevus, mida enamus inimesi armastavad.
Reklaami idee - Reklaami idee on panna inimene tegutsema.
Reklaamikeelt on hea võrrelda postimüügikataloogiga.
Reichstag on alati olnud demokraatia sümbol.
Reklaamid on kõik väga osavalt valmistatud.
Režissööri ees - ja perekonnanimi: Zaza Urushadze.
Reklaam – tasustud, kontrollitud sõnum.
Repliik - lühike märkus, vastus, ütlus
Rips - off-the-gates-by_n_590075.html]
Reklaam on üks nn konsumerismi toitja.
Reklaam on pika peiteajaga suhtlus.
Reklaam internetis on väga hästi mõõdetav.
Riigipoolne regulatsioon - tsensuur ja sõnavabadus
Rohkem raha on vaja inimesi mõjutada.
Vote UP
-2
Vote DOWN
Reklaamikunst on kõige rahvalikum kunst!
Vote UP
-4
Vote DOWN
Rantjee elu on küll mugav, aga igav.



Tulemused kuvatakse siia. Otsimiseks kirjuta üles lahtrisse(vähemalt 3 tähte pikk).
Leksikon põhineb AnnaAbi õppematerjalidel(Beta).

Andmebaas (kokku 683 873 mõistet) põhineb annaabi õppematerjalidel, seetõttu võib esineda vigu!
Aita AnnaAbit ja teata vigastest terminitest - iga kord võid teenida kuni 10 punkti.

Suvaline mõiste



Kirjelduse muutmiseks pead sisse logima
või
Kasutajanimi/Email
Parool

Unustasid parooli?

või

Tee tasuta konto

UUTELE LIITUJATELE KONTO AKTIVEERIMISEL +10 PUNKTI !


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun