Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"peatumisteekond" - 8 õppematerjali

peatumisteekond - ohu märkamisest seiskumiseni
thumbnail
10
pptx

Liiklusohutus

ja teepinna vahelist haardejõudu . Haardejõud - sõltub veorattale langevast massist ja haardetegurist. Haardetegur - iseloomustab auto rataste ja teekatte vahelist haardumist. See näitab , kui suur on libisemise tekitamiseks vajaliku jõu suhe auto kaaluga . Tee olukorda iseloomustavad haardeteguri väärtused . Auto peatumisteekonnad meetrites 1-sek. reageerimisaja puhul. Tee olukorda iseloomustavad haardeteg. väärtused Auto peatumisteekond m-s 1-sek. reageerimisaja jooksul Kiirus pidurdamise alguses km/h Haarde - Teekatte olukord tegur 20 40 50 70 90 100 Jää 0,1 21 73 110 210 335 415 Sula lumi või pori 0,3 11 32 46 82 130 155

Auto → Liiklusõpetus
38 allalaadimist
thumbnail
8
ppt

Liiklusohutus

.1 sekundit. Auto kiirusel 50 km/h läbib ta selle aja jooksul 12...15 m, kiirusel 90 km/h aga juba 25 m ja kiirusel 100 km/h ­ 30 m. · Pidurite rakendumisteekond on teekond selle aja jooksul, millal pidurid tegelikult pidurdama hakkavad, alates pedaalile vajutamise hetkest. Sõiduautodel on see aeg keskmiselt 0,1 sekundit. · Aeglustusteekonnal toimub tegelik pidurdamine. Aeglustusteekond kasvab võrdeliselt kiiruse ruuduga. · Pidurdusteekond on aeglususteekonna ja rakendusteekonna summa. · Peatumisteekond on pidurdusteekonna ja reageerimisteekonna summa LIIKLUSOHUTUS LIIKLEMISE ERIOLUKORRAD Pidurdamine Pidurdamise efektiivsus sõltub suurel määral haardetegurist ­ mida väiksem see on, seda pikemaks võib minna pidurdusteekond. Kui autol puudub blokeerumatu pidurisüsteem (ABS), siis tuleks pidurdamisel libedal

Auto → Liiklusõpetus
43 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Teeprojekteerimise 2013 kordamisküsimuste vastused

Et vähendanda kesktõmbejõu mõju sõidukile. Miks ei tohi Eestis (asfalt- ja tsement-)betoonkattega teedel kasutada viraazikallet üle 4% - Kuna talvel tekib teele jäide ja sellega kaasneb sõiduki külglibisemise oht. Millest lähtudes määratakse vähim lubatud nõgusa püstkõvera raadius (arvutuseks vajalikud parameetrid) - Projektkiirusest ja projekteerimise lähtetasemest lähtudes. Millest koosneb peatumisteekond ja millistest peamistest faktoritest sõltub ­ Peatumisteekond koosneb reageerimisteekonnast, pidurite rakendusteekonnast ja pidurdusteekonnast. See sõltub nähtavustest. Loetlege vähemalt kolm olukorda, kus III klassi maantee sõidutee tuleb projekteerida laiemana ­ 1. Väikese raadiusega plaanikõvera korral 2. Vasak pöördeks, tuleb teha eraldi rada 3. Tõusul 4. Mahasõidu kohtades Miks on vaja väikese plaanikõveriku raadiuse korral kavandada sõidutee laiend ja

Ehitus → Teeprojekteerimine
61 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Piduri-, veojõu- ja juhitavuskorrektorid

alguses aeglustus väiksem (vt. piduriassistendi mõju). Piduriassistendi abil saavutavad pidurid hädapidurduse korral maksimaalse aeglustuse kohe, kui liikumiskiirus on kõige suurem, ja seetõttu on ka peatumisteekond oluliselt lühem. Rataste blokeerumise hoiab ära ABS. Hädapidurduse korrektori ülesanne on tekitada hädaolukorras, kui autojuht vajutab kiiresti piduripedaalile, pidurisüsteemis kiire rõhutõus. Hädapidurduse korrektor - BAS võib olla integreeritud juhitavuskorrektoriga - ESP ja tekitada

Auto → Auto õpetus
130 allalaadimist
thumbnail
45
pdf

Projekteerimise seletuskiri

8.12. Nõutavad nähtavuskaugused reguleerimata raudteeületuskohal Tee Raudtee LR LV Auto Projektkiirus, Rongi kiirus, km/h peatumisteekond km/h LA, m 60 120 60 85 102 294 80 140 138 394 100 200 200 410 tabel 22:Nõutavad nahtavuskaugused reg.mata raudteeületuskohal

Tehnoloogia → Tehnoloogia projekteerimise...
37 allalaadimist
thumbnail
204
docx

800 ARK'i eksamis esinevat küsimust

hoidudes võimalikult paremale ja vajadusel peatuma. Sama kiirusega edasi sõitma. 10. Kas autorongiga sõites on vaja hoida eessõitjaga suuremat pikivahet kui sõiduautoga sõites? Võib hoida lühemat pikivahet, sest autorongi juhi reageerimisaeg on sõiduharjumuse tõttu väiksem kui teistel juhtidel. Jah, sest autorongi suur mass ja pidurite rakendamiseks kuluv aeg ei võimalda sama kiiret peatumist. Autorongi peatumisteekond ei ole pikem kui sõiduautol, seega suuremat pikivahet ei pea hoidma. 11. Millise suurima kiirusega tohib sõita BE-kategooria autorongiga asulavälisel teel? 90 km/h. 70 km/h. 50 km/h. 12. Kas tähistamata veos tohib sõidukist ettepoole ulatuda? Ei. Jah, kui veos ei ulatu ettepoole üle 1 m. 13. Kui kaua реаb liikuskahju saaja säilitama oma liiklusõnnetuses kahjustatud vara liiklusõnnetusest teatamise järgselt?

Auto → Liiklus
683 allalaadimist
thumbnail
57
pdf

KÕRVALMAANTEE EHITUSE PAKKUMUSEELARVE

tabel 24:Kiirenduskõveriku klotoidi parameetrid 8.12. Nõutavad nähtavuskaugused reguleerimata raudteeületuskohal Tee Raudtee LR LV Auto Projektkiirus, Rongi kiirus, km/h peatumisteekond km/h LA, m 60 120 60 85 102 294 80 140 138 394 100 200 200 410 tabel 25:Nõutavad nahtavuskaugused reg.mata raudteeületuskohal

Tehnoloogia → Tehnoloogia
21 allalaadimist
thumbnail
937
pdf

Erakorralise meditsiini tehniku käsiraamat

opereerida ka kaks või enam raudtee-ettevõtet. Veenduge, et kogu raudteeliiklus, mis võiks ohustada päästeoperatsioone, on peatatud, kaasa arvatud liiklus naabruses asuvatel lõikudel ja raudteeliinidel.  Rongide pidurdusteekond hädapiduri rakendudes on kuni 2 kilomeetrit. Hetkel, mil vedurijuht märkab teel taksitust või teie autot, mis asub teel või selle lähistel, on rongi peatamiseks tõenäoliselt liiga hilja. 628 Pilt 47.1. Rongi peatumisteekond hädapidurdamisel on kuni 2 km Päästetööde eripärad kaubarongiga õnnetusel Esmareageerijate meelespea kaubarongi relsidelt mahamineku/õnnetuse korral.  Kontrollige häirekeskusest / raudtee juhtimiskeskusest, et kogu raudteeliiklus, kaasa arvatud liiklus haruteedel, oleks vajadusel peatatud.  Lähenege sündmuskohale ettevaatlikult, pöörates tähelepanu tuule suunale (jälgige puude, lippude või suitsusammaste liikumist, mis sellest märku annavad)

Meditsiin → Esmaabi
312 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun