Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse Registreeri konto
Mõistete sõnaraamat
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge
Oligopoli ettevõtted on hinnakujundajad. Nad püüavad leida parimat hinna ja toodete hulga kombinatsiooni. Kuna turul pole palju firmasid sõltuvad üksteise tegevusest kõik.
Oligopol on haru, kus on väike arv firmasid, mis on üksteisest vastastikku sõltuvad, s.t ühe firma majanduslik otsus mõjutab teisi firmasid.
Oligopol on selline turukorralduslik vorm, kus üksikud (umbes 3-5) suurettevõtted pakuvad suure osa konkreetse turusegmendi hüvistest.

Oligopol – on turustruktuur, kus 1) on väike arv müüjaid, kellest igaüks peab arvestama oma tegevuse mõju konkurentide käitumisele; 2) müüakse nii homogeenset kui ka diferentseeritud toodangut; 3) eksisteerivad tugevad turukaitsetõkked; 4) on oluline roll hinnavälisel konkurentsil.
Oligopolile on omane koostöö ettevõtjate vahel – ühise kasumi tõstmiseks võidakse teha (vaikimisi ja/või ebaseaduslikult) kokkuleppeid tootmiskoguse piiramiseks. Selle kõige äärmuslikum vorm on kartell.
Oligopoly - a market characterized by significant barriers to entry and “a few “sellers who recognize their interdependence in the market; products may be homogeneous or differentiated.

Oligopolile on iseloomulik firmade tootmisotsuste vastastikune sõltuvus: ühe tootja otsused võivad suure tõenäosusega mõjutada konkurentide otsuseid ja tegevusi.
Oligopol on turustruktuur, kus üksikud (~3-5) suurettevtet toodavad kõik või suurema osa toodetest. Nt autod, peamised kodumasinad ja karastusjoogid.
Oligopoli mudelid - a) murtud nõudluskõver, b) kartell, c) juhtpositsioon hinnamuutustes (hinnaliider), d) mänguteooria, e) kulupõhine hinnakalkulatsioon.

Oligopol –  turustruktuur, kus üksikud (3­5) suurettevõtet toodavad kõik või suurema osa toodetest  (toodete eristamine!)
Oligopol – kolmas mittetäieliku konkurentsi turu struktuur ja ühtlasi üks enamlevinud struktuur enamikus arenenud turumajandusest.
Oligopoli tingimustes on hüvise pakkumine koondunud üksikute suurte firmade kätte ja sellisel turul on ettevõtetel võimalus kokkumänguks.

Oligopol - iseloomustab väike arv müüjaid, kellest igaüks peab arvestama oma tegevuse mõju konkurentide käitumisele.
Oligopol on turg, kus konkureerib väike arv vastastikuses sõltuvuses olevaid ettevõtteid, kes konkureerivad omavahel.
Oligopoli korral on konkurentsil oma spetsiifika, kuna palju sõltub osalejate valitud käitumisstrateegiast. MIKROÖKONOOMIKA

Oligopol – tootmisharu või turu seisund, kus valitseb väike arv omavahel konkureerivaid ettevõtteid.
Oligopol – on turustruktuur, mille puhul on harus väike arv teineteisest vastastikku sõltuvaid
Oligopol on üks enamlevinud turu struktuur enamikus arenenud turumajandusega riikides.

Oligopol - konkurentsivorm, mille korral turul valitsevad üksikud suured ettevõtted.
Oligopol – turg, kus on väike arv firmasid, mis üksteisest vastastiku sõltuvad.
Oligopolismi puhul on tarbijal valik väiksem, mis lihtsustab otsustusvõimetute inimeste elu.

Oligopolistlik konkurents – turul vähe pakkujaid, toode homogeenne, turule sisenemine raskendatud.
Oligopol – domineerivad üksikud suurfirmad, kus on konkurents väga tihe.
Oligopol – turul on tavaliselt hinnaliider, keda teised arvesse võtavad.

Oligopol – Oligopol kirjeldab turgu, kus valitsevad üksikud suurfirmad.
Oligopolil on turukaitsetõkked, milles kõige peamiseks on mastaabisääst.
Oligopol – väike arv firmasid, miks üksteisest vastastikku sõltuvad.

Oligopoli nõudluskõver on hinna tõusu korral palju elastsem kui hinna languse korral.
Oligopol on turuolukord, kus paar suurt firmat kontrollivad kogu turgu.
Oligopol - mõned müüjad mõned ostjad, pakutavad kaubad on sarnased.

Oligopoli nõudluskõver on elastsem, kui konkurendid hinnamuutusega kaasa ei lähe.
Oligopoli tekkepõhjuseks on turukaitsetõkete olemasolu, milleks on mastaabisääst.
Oligopol on üks enamlevinud struktuure arenenud turumajanduses.

Oligopol - palju väikseid ostjaid, mõned tugevad pakkujad
Oligopol - väike arv firmasid, mis üksteisest sõltuvad.
Oligopol on praktikas kõige enam levinud turustruktuur.

Oligopol - paar suurt firmat kontrollivad kogu turgu.
Oligopol - vähe tootjaid ja hinnad kõrgemad.
Oligopol - mõned-keskmine-raske-veidi erinev

Oligopol - kui on vähe firmasid turul
Oligopoli ettevõtted on samuti hinnakujundajad.
Vote UP
-1
Vote DOWN
Oligopol – turuvorm, kus väike arv vastastikuses sõltuvuses olevaid ettevõtteid konkureerivad omavahel; tähistab samas ka suurt turujõudu omavat ettevõtet

Vote UP
-1
Vote DOWN
Oligopolistlik konkurents – turul, millel on vähe ning üksteise hinnapoliitike ja turundusstrateegia suhtes väga tundlikke pakkujaid.
Vote UP
-1
Vote DOWN
Oligopol on turu struktuur, mille puhul harus on väike arv üksteisest vastastikku sõltuvaid firmasid.
Vote UP
-1
Vote DOWN
Oligopol - kujutab endast sellist turustruktuuri, mida iseloomustab väike arv müüjaid.

Vote UP
-2
Vote DOWN
Oligopoli mudelid - Seetõttu, et firmad oligopoolsel turul üksteisest vastastikku sõltuvad, on üksikfirmade käitumise uurimine küllalt keeruline.



Tulemused kuvatakse siia. Otsimiseks kirjuta üles lahtrisse(vähemalt 3 tähte pikk).
Leksikon põhineb AnnaAbi õppematerjalidel(Beta).

Andmebaas (kokku 683 873 mõistet) põhineb annaabi õppematerjalidel, seetõttu võib esineda vigu!
Aita AnnaAbit ja teata vigastest terminitest - iga kord võid teenida kuni 10 punkti.

Suvaline mõiste



Kirjelduse muutmiseks pead sisse logima
või
Kasutajanimi/Email
Parool

Unustasid parooli?

või

Tee tasuta konto

UUTELE LIITUJATELE KONTO AKTIVEERIMISEL +10 PUNKTI !


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun