Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Mõistete sõnaraamat
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge
Mõtlemisviisid - 1.Operatsioonisüsteemi tuuma funktsioonid: opsüsteemile (OS X).Microsoft konvergeeris Arvutiteadus: teha võimalikult keerulisi asju; ressursside haldamine (mälu, protsessor, 1963 hiire patent(Engelbart). Inseneriasjandus: teha kõike seadmed),protsesside haldamine, võrguliides ja Windows 95/98/ME ja NT/2000: Windows XP, edasi lihtsamalt;Kommertsrakendused: kliendile võrguprotokollid,turvalisuse garanteerimine.
Mõtlemisviisid - luua väheneb? vastuargument: on olnud liiga kiire (“irrational exuberance” Arvutiteadus: teha võimalikult keerulisi asju; 1.programmeerimine on põnev;2. ehk polegi meil speech).1990-lõpuaastatel kiirendas interneti muutumine Inseneriasjandus: teha kõike nii palju kallilt makstud programmiste vaja? 1938, Shannon’i magistritöö sidus: Boole algebra.
Mõtlemishäired - ülekaalukas mõte (mõte, mis ei ole päris adekvaatne, on ülekaalukas) - luul (pole ratsionaalne ja ei allu korrektsioonile) - folie a deux (jagatud luul ehk kui ühel inimesel on välja arenenud luulusüsteem, siis teised võivad ka sissehaaratud saada) *kiirenemine (mõttekäik on nii suur, et tahaks rääkida palju, aga suu ei suuda välja öelda)
Mõtlemine üldse on terviklik)? Probleem peitub selles, et Nietzsche on väitnud: “Ei leidu tõsiasju, vaid ainult interpretatsioonid”, kuid samas ka: “Võimu tahe on olemise sisim olemus”. Interpretatsiooni ja perspektivismi mõisteid rõhutades saame postmetafüüsilise, erinevust propageeriva Nietzsche, võimu tahte tähtsustamise korral aga metafüüsiku.
Mõtlemises on toimunud pöördumine Lääne tsivilisatsiooni seisukohalt marginaalsemate valdkondade poole - valge haritud heteroseksuaalse keskklassi naise positsioonilt kolmanda maailma naise probleemide juurde, värviliste kunstikogemuste juurde valgete inimeste maailmas, homoseksuaalide kogemuste ning kõige selle väljendamise juurde kunstis.
Mõtlemise ühikute ehk märkide määratlusi on mitmeid, neist mõjukamad Saussure’lt ja Peirce’lt. Meile vajalik psühholoogiline arusaam on nendega seotav kuid siiski eriline: Märk on mõtlemise ehk tähendusloome meelelistest tunnustest koostatud ühik, mis osutab välise või seesmise maailma psüühiliselt eristatud aspektile.
Mõtlemis – ja õppimisprotsesse vaadeldakse informatsioonivooluna inimese teadvuses tänu Ulrich Neisserile (1967). Vastavalt kognitiiv-informatsioonilist mudelile toimub meie meeltest pärineva teabe töötlemine kindlate operatsioonide järgnevuse või ahelana.
Mõtlemist on nimetatud ühe ajupoolkeraga mõtlemiseks, kuna idealismi eirati ja järele jäi ainult materialism. Arvatakse, et peamine nõukogude kirjanduse vool oli sotsialistlik realism, aga tegelikult on seda järgivaid teosed suhteliselt raske leida.
Mõtlemise tulemuseks on mõte. Mõtted erinevad kvaliteedilt: positiivne: negatiivne: --------------------------------------------- tõene (ekslik) vale õige väär kehtiv mittekehtiv korrektne ebakorrektne adekvaatne ebaadekvaatne evidentne ebaevidentne
Mõtlemise vorm on omavahel vastasikkuses seoses.
Mõtlemise tavatähendus – uskumine, meenutamine, arutlemine Teaduslikus psühholoogias 1. mõtlemise laiem tähendus – kogu arukas käitumine 2. mõtlemise kitsam tähendus – teatud vaimsete elementidega ümberkäimine e. manipuleerimine.
Mõtlemise võime on halvatud ja konkreetse juhtumi üksikasjad ie ole täpselt teada? Siis tuleb lähtuda tüüpsituatsiooni kohta käivast printsiibist, mida ollakse varem õppinud või kasutanud = tuleb lähtuda esmapilgu-printsiibist.
Mõtlemisvormid – (1) Mõiste mis liigitatakse üksikus, üldiseks, konkreetseks ja abstraktseks; (2) Järeldus, mida jaotatakse tõeseks ja vääraks, (3) otsustus, mis võib olla a) induktiivne, deduktiivne, b) tõene, väär.
Mõtlemisel on poistel tüüpiline teha see asi kiiresti ära ja minna siis meelsama tegemise juurde. Mällu tahab jääda ainult huvitav informatsioon, kui toa peab ära koristama, siis see meelde ei jää.
Mõtlemisest on saadud enamuses kahest erinevast traditsioonist: filosoofiast ja psühholoogiast. Filosoofid pidasid pikka aega mõtlemise asupaigaks mõistust ning mõtlemise arendamist hariduse ideaaliks.
Mõtlemise keskpunktis on mõisted „teema“ ja „temaatiline arendamine, töötlemine“, püüdlus loogilise vormi poole, kus kompositsioonil oli hoopis suurem tähtsus kui improvisatsioonil.
Mõtlemis - operatsioonide kujundamine, mälu arengu toetamine, teadmiste laiendamine ümbritsevast keskkonnast, matemaatiliste kujutluste loomine, kujutavate tegevuste arendamine.
Mõtlemis - ja kõnevõime • Püstine, kahel jalal • S- kujuline selgroog • Karvkate taandarenenud • Abstraktne mõtlemine • Töövõime • Võimeline õppima
Mõtlemise ajalugu on olnud pidev pürgimus sõnastada kõik inimeste ette kerkinud küsimused sellisel kujul, et vastused langeksid kas empiirilise või formaalse liigi alla.
Mõtlemisprotsessi ratsionaalsus on sünonüümne süstemaatilisusega  Otstarbekuselt jääb heuristiline mõtlemine süstemaatilisele alla vaid uudsetes ja abstraktsetes ülesannetes.
Mõtlemis - ning tajumis-häireid (positiivsed sümptomid), aga parandavad ka meeleolu ja tõstavad haige aktiivsust ehk leevendavad ka negatiivseid sümptomeid.
Mõtlemise alustest ehk esimeses tähenduses teadus mõtlemise vormidest ja reeglitest (mõtlemistehnikad)) mis oli ainus formaalloogiline õpetus 19.saj. keskpaigani.
Mõtlemisest mõtlemise ehk reflektiivse mõtlemise ehk metamõtlemise võime • Abstraheerimise võime • Kognitiivne areng ei vasta sageli emotsionaalsele arengule
Mõtlemis - ja arutlemisoskuses, mäletamisvõimes, mõistmisvõimes, probleemide lahendamises, otsuste vastuvõtmises, teadmiste rakendamise oskustes.
Mõtlemised on erinevad siis me ka mõistame üksteist teisiti ja tihti lugu saavad vanemad meid valesti aru ja ei mõista mida tegelikult mõtleme.
Mõtlemise areng – Jean Piaget, kes on välja pakkunud Tänapäevane sotsisoloogia on praktilisem, tehakse palju mõjuka mõtlemise arengu strateegia.
Mõtlemise põhiühikuks on mõiste. Mõiste on mõte, mis üldistab teatud klassi elemente nende tunnuste järgi, mis eristavad mingit eset teistest esemetest.
Mõtlemise tulemused on otsustused ja järeldused. Otsustus on millegi jaatamine või eitamine Järeldus on olemasolevatest teadmistest saadud uus teadmine.
Mõtlemisoskus on üks tähtsamaid oskuseid ja eriti kriitiline mõtlemisoskus, et psühholoog suudaks teha õigeid otsuseid ja mitte olla mõjutatud.
Mõtlemislaad – otsekohesus, lühidus ja selgus, vastandina hispaanialikult baroksele konseptismile ja vaimusärale – tema loomingus äratuntav.
Mõtlemine kaemuslik - kujundlik. Verbaal-loogilise mõtlemise tase sõltub keele valdamise tasemest. Raskusi on üldistamisega, mõtlemine on konkreetne.
Mõtlemisel on väga suur jõud ja igaühel on võimalus seda jõudu kasutada. Meile kõigile on antud tegelikult lõpmatul hulgal võimalusi.
Mõtlemise kasutamist ehk teiste sõnadega: kuidas kirjutamise käigus lihvida vajalikke sõnu, väljendeid ja mõtteid, et rikastada oma kirjatööd.
Mõtlemise paindlikkus – võime kiiresti üle minna ühest mõtlemiskategooriast teise, võime luua erinevaid lähenemisviise mingile probleemile.
Mõtlemishäired – vormilised, sisulised Mõtlemise vormilised karakteristikud –mõtete hulk, mõtlemise kiirus, sihipärasus, seostatus.
Mõtlemise alguse ehk sisemise kujutamise staadium (18 – 24 elukuud) – laps mõtleb nüüd olukorra enne tegutsemist sisemiselt läbi.
Mõtlemises on tavapärane, et aeg-ajalt osutub möödapääsmatult vajalikuks kontrollida ja korrigeerida mõnda olulist mõtet.
Mõtlemapanevad on ka nimed Gabiella, Gerin, Gerid, Martika, Solemari, Lilily, Laliaala, Evulla, Lalabaim, Marjonella, Melmariin.
Mõtlemist iseloomustab - teadlikkuse - suunatus (hästi, halvasti defineeritud) - kasutatavate teadmiste hulk (teadmiste vaesed, rikkad)
Mõtlemist – statistika koostamisest (mitu pakki piima ära tarbime) kuni tavalise aritmeetikani (kassas raha lugemisel).
Mõtlemis - tegutsemisvabadusest turvalisuse eest, mis pakkus neile koht, kus kõik otsused nende eest ära tehti.
Mõtlemiserinevuste põhjuseid on otsitud ka keelest arvates, et protsessid vastavad selle keele iseärasusele, mida inimene kõneleb.
Mõtlemisvahendid on sõnaline keel, kujundid, visuaalne info jne. Keel kui identiteedi kandja jaguneb mitmeks rühmaks.
Mõtlemise osa on neil teisejärguline. Kognitiivsed õppimisteooriad lähtuvad Piaget tunnetusprotsesside mudelist.
Mõtlemine seevastu on Kant järgi “võime ise ettekujutusi luua” (B74jj) ning seda iseloomustab seega spontaansus.
Mõtlemise liigitamiseks on mitmeid võimalusi: Piltlikkuse astme järgi liigitades: konkreetne - ja abstraktne mõtlemine.
Mõtlemis - ja kõnevõimet nii suurel määral, et ta oli töövõimeline vaid kümmekond minutit päevas.
Mõtlemis - Aistingud, taju, OPERATSIOONID, MÕTLEMISE Tähelepanu, mälu -LIIGID, ARENG LOOGIKA STRUKTUUR
Mõtlemisel on üks hea omadus, kui mõtted jäävad meile endale, ei tee need haiget ka kellelegi teisele.
Mõtlemis - ja käitumisviisid hakkaksid lähtuma nii olemasolevast kui potentsiaalsest ostjaskonnast.
Mõtlemist on peetud sümbolite, kujundite ja sõnade teadliku ja alateadliku kasutamise protsessiks.
Mõtlemisviisi reform on aga eelduseks tõelisele vabadusele, kus on võimalik oma mõistust avalikult kasutada.
Mõtlemise areng on tema arvates seotud ühiskonna arenguga, kusjuures vahendajaks on ühikonnaliikmete
Mõtlemise voolavus – ideede ja seoste hulk, mis tekivad vastusena mingile probleemsele situatsioonile.
Mõtlematul inimetegevusel on omad rängad tagajärjed, mille peale kahjuks igapäevaselt ei mõelda.
Mõtlemis - ja tunnetushäired esinevad peaaegu kõigi depressioonitüüpide puhul.
Mõtlemis - ja elamisviis, võib Euroopa mitmekesisust pidada tema tugevuseks.
Mõtlemisliigid – esemeline, süntees, võrdlemine, üldistamine, abstraheerimine.
Mõtlemisoperatsioonid - analüüs, võrdlemine, süntees, üldistamine ja abstraheerimine.
Mõtlematu armastus - lihtsalt armastus, vb ise ei tea isegi põhjust, milleks inimest
Mõtlemiskoht on selles, kui inimene enda jaoks seadused loob ja neid ei järgi.
Mõtlemisoperatsioonid on võtted, mida inimene kasutab oma mõttetegevuses (Sõerd 1992:
Mõtlemisega – kõike nähakse must-valgena ilma vahepealsete pooltoonideta.
Mõtlemisskeem – see, mis on millekski liiga, käändub enda vastandiks.
Mõtlemises - luulumõtted, mõtlemise sisulised ja vormilised häired
Mõtlemise elemendid on jaotatavad kujundlikeks ja abstraktseteks märkideks.
Mõtlemisviis on sõltuvuses sellest, millist keelt inimene räägib.
Mõtlemist jälgida tähendab nii hinnata edu kui ka korrigeerida vigu.
Mõtlemist on palju. Nt keemikud, bioloogid, psühholoogid.
Mõtlemise iseseisvumine on eelduseks filosoofilise mõtlemise sünnile.
Mõtlemise liikidest ehk kujundlikust ja abstraktsest mõtlemisest.
Mõtlem - aju,emo-süda,isu-maks, 4 primaarvärvi.
Mõtlemis operatsioonid on mõtted, mida kasutatakse mõtlemisel:
Mõtlemisaega on 5min. Küsitlemisaega on 3 minutit.
Mõtlematu on karistada last iga eksimuse puhul.
Mõtlemise treenimisega on võimalik oma õnnevõimet tõsta.
Mõtlemiskeel on sarnane. Navahod filmisid 7 filmi.
Mõtlemis - , väljendus- ja toimimisviise.
Mõtlemisel on palju sobilikke definitsioone.
Mõtlemisviisid on fundamentaalses mõttes samad.
Mõtlemise objekt on tegelik ja kujuteldav maailm.
Mõtlemise koostisosade - meie mõtete seostamisviis.
Mõtlemisel on juurdlev ja otsiv iseloom.
Vote UP
-6
Vote DOWN
Mõtlemisvõime on see, mis laseb meil,võrreldes meie loomalikest instinktidest lähtumisega, valida suurema täpsusega seda, mis on meie tõelise olemusega kooskõlas.



Tulemused kuvatakse siia. Otsimiseks kirjuta üles lahtrisse(vähemalt 3 tähte pikk).
Leksikon põhineb AnnaAbi õppematerjalidel(Beta).

Andmebaas (kokku 683 873 mõistet) põhineb annaabi õppematerjalidel, seetõttu võib esineda vigu!
Aita AnnaAbit ja teata vigastest terminitest - iga kord võid teenida kuni 10 punkti.

Suvaline mõiste



Kirjelduse muutmiseks pead sisse logima
või
Kasutajanimi/Email
Parool

Unustasid parooli?

või

Tee tasuta konto

UUTELE LIITUJATELE KONTO AKTIVEERIMISEL +10 PUNKTI !


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun