Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"märkmete" - 151 õppematerjali

thumbnail
7
docx

Meetodid kirjaliku ja suulise tekstiga töötamiseks

................5 Soovitusi loengu konspekteerimiseks...................................................................................6 Kokkuvõte............................................................................................................................7 Sissejuhatus Antud töö teemaks on võtted kirjaliku ja suulise tekstiga töötamiseks. Töös annan ülevaate sellest, mis on PQ4R-i meetod ning millised on selle meetodi läbimiseks vajalikud etapid, millised on põhilised märkmete tegemise võtted kirjaliku teksti lugemisel või loengu/õpetaja esituse kuulamisel ning milline on õppimise seisukohalt tõhus konspekteerimine. Juttu tuleb ka sellest, kas ja kuivõrd on tänapäeva massikommunikatsiooni ühiskonnas konspekteerimisoskus üldse vajalik. Referaadi koostamiseks olen kasutanud Edgar Krulli õpikut ,,Pedagoogilise psühholoogia käsiraamat", loengu materjale ning interneti abi. PQ4R-i meetod

Pedagoogika → Pedagoogiline psuhholoogia
36 allalaadimist
thumbnail
30
pptx

Esitluse riistvara

Esitluse riistvara Toomas Rüütel 11.klass Arvuti VGA pistik - projektori VGA pistik (RGB IN) Mimio (Xi) - optiline infrapunalahendus Optilise infrapunalahendusega tahvli Mimio leiutasid 1997.a. Ameerika Massachusettsi tehnikaülikooli (MIT) insenerid koostöös tudengitega (loe lisaks). Tõuke uue tahvli sünniks andsidki üliõpilased, kes soovisid pühenduda vaid probleemülesannete kuulamisele ja lahendamisele mitte vahepealsete märkmete kirjapanemisele. Olles varustatud heade tehniliste vahenditega ja tulles vastu õppijate soovidele loodigi uus seade, mis andis võimaluse märkmete, valemite ja jooniste salvestamiseks otse loengutunni käigus. Interaktiivsete puutetahvlite kasutamine Puutetahvlile vajutades saab navigeerida klassiarvutit lisada meediat (pildid, helid, joonised, graafikud), mis on seotud elus vajaminevate oluliste teadmiste ja oskustega

Informaatika → Arvuti töövahendina
1 allalaadimist
thumbnail
4
pptx

Intervjuu vormistamine

Juhul kui kõne sisule lisaks tuntakse huvi uuritava suhtumise, tekkivate emotsioonide vms vastu, siis märgitakse üles ka mitteverbaalsed häälitsused (ohked, mühatused) jt kõne iseloomustavad ja täiendavad aspektid (hääle ebakindlus, naer, pausid Intervjuu vormistamine Kui tegemist on kirjalike märkmetega, siis on oluline intervjuu "taastada" puhtaks kirjutatuna võimalikult ruttu. Hiljem võib ka enda märkmete lahtikirjutamine olla keerulisem Puhtaks kirjutatud intervjuule lisatakse kindlasti juhtumi unikaalne kood Märkmed intervjueerimise aja ja situatsiooni kohta Tähelepanekud seoses vestluse meeleoluga (nt sõbralik, vastutulelik, rahulik, tõrjuv, ettevaatlik ) Muud intervjuu käigus tehtud tähelepanekud ­ nii seoses intervjueeritava käitumisega või enda tegevusega (nt mõni asi jäi küsimata), aga vahel ka endal vestluses tärganud mõtted... Intervjuu vormistamine

Eesti keel → Eesti keel
78 allalaadimist
thumbnail
14
pdf

Uudise alused: Intervjueerimine

Reporter peab otsustama ise. Kui allikas on oluline, aga info mitte nii oluline, siis võib välja jätta. Avaliku elu tegelase puhul aga: ei pea neile midagi meenutama, sest nad teavad, mis on ajakirjandus; kõik, mis avaliku elu tegelase intervjuul välja ütleb, kuulub reporterile, kui pole muudmoodi kokku lepitud. Kui allikas ütleb ennem, et ei tohi seda infot lehte panna, siis ka ei tohi. REPORTERI TEGEVUS - Küsimine on üks pool, teine pool on suhtlemine, kuulamine, vaatamine, märkmete tegemine. Intervjuu on materjali saamiseks. Reporter peab mõtlema oma tulevase loo peale. Kaks küsimust: kas teema, mis sai valitud, on õige? Kas on saadud piisavalt infot?. Kuulamine ja suhtlemine Enamus kuulevad, aga ei kuula. Tasub kuulamise juures meeles pidada: Kogenud allikad ootavad neutraalset suhtumist. Olla viisakas, sõbralik ja aus. Allikad, kes pole harjunud intervjuudega, vastavad tüüpilisele ajakirjanikule. Öelda, et ajakirjanik vaba tema abi. Reporter peab ego maha suruma.

Muu → Uudise alused
7 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Ajakasutuse juhtimine

kõrgkooli eksameid. Samuti puudub varasem kokkupuude spetsiifiliselt ,,ettevõtlusega". Samas leian, et minu eesmärk on üsnagi saavutatav, kuna eksam koosneb loengutes läbitud materjalist, EAS´i dokumentidest ning isiklikest märkmetest. Seega on kogu materjal mulle teada ning ka kättesaadav. Minu eesmärgi saavutamiseks vajalikud tegevused on: õppejõu poolt koostatud materjali läbitöötamine, enda märkmete üle lugemine, mõistete üle kordamine, loomulikult ka keskendumine, meeldejätmine, ning segavate faktorite blokeerimine. Usun, et minu eesmärk on küllaltki realistlik, sest mul on kasutada kõik õnnestumiseks vajalikud ressursid sh. materjalid, koht õppimiseks ning võimalus blokeerida segavad faktorid. Soovin eesmärki saavutada, sest ma ei ole varasemalt täpset eesmärki oma elus

Ühiskond → Õpioskus
32 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Õpioskused - Seoste märkamise ja analoogiate leidmise oskus

Seoste märkamise ja analoogiate leidmise oskus Tegevuse eesmärk on lugeda sõnu ning leida riimuv pilt. Tegevus õpetab õpilastele seoste loomist ja analoogiate leidmist. Seoste märkamise oskus on vajalik selleks, et õpilane suudaks kasutada varasemaid teadmisi ja luua seoseid ette antud ülesannetes. Seostamise oskus on üks suuremaid õpioskuse liike, mida saab arendada erinevatel viisidel. Raamatus on toodud välja kõige levinumad viisid, milleks on märkmete tegemine, loetu ümbersõnastamine, küsimustele vastamine, selgituste andmine jt (Krull, 2018). Meie õpioskuste ülesanne sisaldab seoste märkamise oskust läbi analoogiate leidmise. Tegevus seostub põhikooli riikliku õppekava punktidega 2.1.4. luuletuse sisu avamine õpetaja abiga, riimuvate sõnade leidmine; 3.2.3.1 Mõisted: riim. Õpetaja valmistab ette töölehed, kus ühes servas on erinevad sõnad nt puu, pass ja kõrval on

Pedagoogika → Õppimine ja õpetamine I ja II...
1 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Itaalia renessanss

Ülesanne seisneb illusoorse detailirikkuse loomises. Illusoorsust kujutati erinevate värvivarjunditega ja inimeste paigutusega ruumis, Tsentraalperspektiivi abil 5.Millise pärandi jättis järeltulevatele põlvedele Leonardo da Vinci, Tõeline renessasiinimene? Leonardo väärtuslik käsikirjakogu, mis oli kahtlemata kõige olulisem renessansiaja pärand, sai pärast tema surma kannatada tulekahju, varguste ja vandalismi tõttu. Kuid siiski läbi aegade säilinud da Vinci täpsete märkmete ja jooniste põhjal ongi olnud võimalik taastada selle ajastu geeniuse leiutiste mudeleid. 6.Michelangelo oli tüüpiliselt mitmekülgne renessansiinimene. Põhjenda seda väidet. Michelangelo Buonarroti oli kunstnik, kes elas aastatel 1475-1564 ning kelles olid ühinenud teadlase, maailja, luuletaja, arhitekti ja skulptori anded.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
21 allalaadimist
thumbnail
17
doc

Tarkvarauuring

..................................................................................... 8 4. Google grupid...................................................................................................................... 9 5. Projektijuhtimise programmid............................................................................................ 10 6. Web Calendar................................................................................................................... 11 7. Märkmete tegemise programm.......................................................................................... 12 8. CMS programmid.............................................................................................................. 13 9. Firma majandutarkvara..................................................................................................... 14 10. Universaalsed programmid.............................................................................................. 15 11

Informaatika → Kontoritöö tarkvara
64 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Leonardo Da Vinci

suurepärase ülevaate da Vinci leiutistest, elust, mõtetest ja tunnetest. Tema märkmetest on säilinud üle viie tuhande lehekülje, mis on kirjutatud korrektses peegelpildis käekirjaga, paremalt vasakule. Leonardo väärtuslik käsikirjakogu, mis oli kahtlemata kõige olulisem renessansiaja pärand, sai pärast tema surma kannatada tulekahju, varguste ja vandalismi tõttu. Kuid siiski läbi aegade säilinud da Vinci täpsete märkmete ja jooniste põhjal ongi olnud võimalik taastada selle ajastu geeniuse leiutiste mudeleid.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Andme- ja tekstitöötlus

VAHEARVESTUS Martin Malm, VE II I OSA Tehnikad mida olen kasutanud ja kasutan edaspidi on olulise info allajoonimine ning märkmete  tegemine. Need aitavad hiljem tähtsamad kohad üles leida ja muuta tekst arusaadavamaks. Tehnika, millest ma varem pole kuulnud ja mida ma varem kasutanud pole on hermeneutiline  ring. 1a - Eelnevalt olen kasutanud olulise allajoonimist, lühikokkuvõtte kirjutamist ja jooniste ning mõisteskeemide tegemist. 1b - Juurde õppisin kasutama hermeneutilist ringi mis tundub suhteliselt keeruline. II OSA Teema põhineb maailmamõistmisel. Kas vaatlus on meie jaoks algseim, ülim allikas või mitte. Kui vastus on eitav, siis kust mujalt me saame oma teadmised? Keda uskuda, mida uskuda? I väide: Enamik me arusaamu ei põhine vaatlusel, vaid igasugustel muudel allikatel. Argument: Autor viitab igasugustele muudele allikatele, näiteks nagu „The Times“, et kust nemad ammutavad oma teadmised? II väide: Allika...

Informaatika → Andme-ja tekstitöötlus
60 allalaadimist
thumbnail
23
doc

Tarkvarauuring

....10 2.1. Google`i grupid...........................................................................................................................................10 2.2Projektijuhtimise programmid......................................................................................................................11 2.3. Veebipõhine kalender..................................................................................................................................11 2.3. Märkmete tegemise programm ...................................................................................................................12 3.CMS PROGRAMMID.......................................................................................................................................12 4.FIRMAS VAJAMINEV MAJANDUSTARKVARA......................................................................................15 4.1 Dokumendihaldus programmid..................................................

Informaatika → Arvutiõpetus
79 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Kas tsivilisatsioonide arengus on ühiseid jooni?

Kas tsivilisatsioonide arengus on ühiseid jooni? Pärast esimeste inimeste kujunemist hakati algsest elupaigast välja rändama. Enne, kui hakkasid tekkima suuremad kogukonnad, olid inimesed rännanud juba Maa erinevatesse paikadesse. Alates 3000.aastast e.Kr hakkasid kujunema esimesed tsivilisatsioonid ehk hästi korraldatud ja kõrge kultuuritasemega ühiskonnad. Väidetavalt on iga tsivilisatsiooni tekkes midagi ühist. Kas see on tõsi või on igal tsivilisatsioonil täiesti omapärane tekkelugu? Kõik esimesed tsivilisatsioonid tekkisid suurte jõgede äärealadele, näiteks Mesopotaamias, Egiptuses, Indias, Kreeta saarel või Hiinas. Põhjus on lihtne, jõgede ümbruses olid viljakad põllumaad ja head tingimused ühiskonna rajamiseks. Igat tsivilisatsiooni iseloomustab ka loovalt kultuurilt üleminek tarbijalikule kultuurile. Tsivilisatsioonide tekkepiirkondades oli juba üle mindud küttimiselt ja koriluselt viljelusmajandus...

Ajalugu → Ajalugu
5 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Arvamuslugu Koolist

sellest, me pole seda kõike läbi teinud või vähemalt osaliseltki. Me ei oska omandatud asju kasutada päriselus. Arvan, et enamus meist ei oska kasutada mõõdikuid ja asju, millest tunnis räägitakse. Me teame, mida nad teevad ja mõõdavad, kuid me tihti ei oska skaalat kasutada jne. Koolipäevad on tihti väga pikad ja igavad. Ma tahaksin koolis käia, kui meil poleks peaaegu iga tund samasugune istumine, õpetaja jutu kuulamine, märkmete tegemine. Võiks olla midagi sellist, mida saaksime koos gruppiga uurida, teha, ise järele vaadata allikatest, mitte nii, et õpetaja räägib kõike ette ära või näitab tahvli peale ja meie lihtsalt kirjutame. See tüütab väga kiirelt ja arvata on, et keegi ei viitsi istuda kaheksa tundi koolis ja kirjutada või teha seda sama asja koguaeg. Arvan, et koolides võiks olla rohkem gruppitööd ja rohkem

Eesti keel → Eesti keel
24 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Paul Kondase näitus

KUNSTI NÄITUS Kuna kunstiajaloo tunniks oli vaja kunstinäitusel käia. Seega käisin ma viljandis Paul Kondase keskuses ­ seal oli Paul Kondase maalinäitus(Naivist) ja nukunäitus - kokku 23 kunstinukku. Kui sinna läksime ja ukse avasime, ootas meid seal ees üks tore tädi. Kes oli meile ka nn. giidiks. Ostime siis oma piletid ja asusime esimesse ruumi kus oli nukunäitus, mille kuraatoriks oli Mare Hunt ja koos Marega oli kokku 22 kunstniku tehtud nukud. Kui alustasime oma märkmete tegemisega, külmusid minul ja ka Alvaril vist pastakad ära, igatahes need lakkasin töötamast. Aga tore giid tõi meile laenuks uued ja jätkasime sealt kus pooleli jäime. Kunstikeks olid : Viive Noor, Kaili Kask; Eva Kõiv, Ave Maser, Terje Kiho, Resa Tiitsma, Christi

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
20 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Oswald Spengler

Spengler kuulus ka konservatiivse revolutsiooni peamiste apologeetide hulka, mõjutades avalikku arvamust oma kirjanduslikult kõrgetasemelise ajaloolis- poliitilise publitsistikaga. 1933. aastal ründasid natsionaalsotsialistliku Saksamaa uued võimud teravalt Spengleri seisukohavõtte, milles ta kritiseeris riigis toimuvat, mispeale Spengler oli sunnitud tõmbuma avalikust elust kõrvale. Ta alustas materjali kogumist uue suurteose jaoks, mida ta valmis ei saanud. Spenglerist järgi jäänud märkmete põhjal on hiljem mõistetud, et ta kavandas "Õhtumaa allakäigus" esitatud ideede laiaulatuslikku revideerimist. Õhtumaa allakäik Peateoses „Õhtumaa allakäik“ käsitleb ta maailma kultuuride üksteisest sõltumatut arengut, mis teeb iga kultuuri puhul läbi samad staadiumid (aeg on saatus ja ruum on juhus). Talupoeg on kultuuri vältimatu eeltingimus, kuid mitte kultuuri looja ega kandja. Kultuuri arengu indikaatoriks on linnade tähtsuse

Kirjandus → 10. - 12. klassi kirjandus
0 allalaadimist
thumbnail
7
odt

INIMKOMMUNIKATSIOON

) Tööta tekstiga (Kasuta piisavalt kõva paberit, kasuta suurt kirjasuurust, kasuta ainult 1 lehe poolt, tee värviliseks tähtsad kohad, nummerda leheküljed ), harjuta lugemist lehelt ja peast, harjutamine teeb meistriks, niiet korda ja korda oma esitust. Harjutada tuleb kõva häälega, hangi endale publik, palu tagasisidet kelleltki, mõõda aega. Harjuta kindlasti tervet esitust. Harjuta küsimustele vastamist. 19. Mida tuleb silmas pidada märkmete tegemisel ja kasutamisel? Tuleb märkida kavapunktid, mitte kogu tekst. Värviliseks tuleb teha võtmesõnad ja võtmelaused. Märkmete tegemisel tulebki kasutada märksõnu ja võtmelauseid kavapunktides. Valida kas kaartidele kirjutamine või lehele. Kasutada on mugavam kindlasti nummerdatud lehti või kaarte. Vältida lühendite kasutamist. Märkmete lugemisel alusta märkmetesse vaatamata, tea oma märkmeid, statistika ja tsitaadid loe

Muu → Karjäärinõustamine
35 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Kunstiretsensioon Maris Ojasuu fotonäitusest

südasuvise udu lummas niit. Samas on naise pilgus laibalikku tuimust, alistumust ja ükskõiksust, mis sobivalt jutustavad kaotatud unistustest. Portreepiltide toonides on jäädud enam vähem samaks maastikupiltidega, samas valguse kujutamine on portreepiltidel justkui tahaplaanile jäetud. Minule jättis näitus pigem meeldiva mulje. Sisu on ühesõnaga olemas, kuid puudu jäi nö vau- efektist, ükski pilt ei naelutanud oma ette pikemaks ajaks kui märkmete tegemiseks vajalik oli. Maris Ojasuu arenemist tulevikus tasub siiski jälgida, annet tal on.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
23 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Uurimismeetodid infoteaduses - kordamisküsimused

vahetult toimuvad; lubab uurida inimesi, kes võib olla ise ei saa esitada aruannet oma tegevuse kohta. Miinused: inimesed, kes teavad, et neid vaadeldakse võivad käitumist muuta; eetilised probleemid, konfidentsiaalsuse küsimus; vaatlus võib olla väga aeganõudev, isegi kui on valitud teatud üritused ja olukorrad. 6. Kvalitatiivsed andmed: märkmed, päevikud. Kvalitatiivse uurimuse käigus kogutud andmed dokumenteeritakse välitöö märkmete abil, mille eesmärgiks on talletada sotsiaalsest keskkonnast kogutud informatsioon, et selle põhjal mõista ja tõlgendada uurimuses osalejate käitumist ja vastastikuseid suhteid. Kogutud andmed peaksid aitama seal kogetu rekonstrueerimist. Välitöö tähistab viibimist vahetult uurimisobjekti asukohas, kus viiakse läbi vaatlus või tehakse intervjuusid. Välitöö märkmed sisaldavad aruannet sellest, mida uurija näeb, kuuleb, kogeb ja mõtleb andmete kogumise käigus

Infoteadus → Dokumendihaldus
6 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Arvuti ülevaade

Samsung Ativ Book 9 Lite (NP905S3G-K02EE) Sissejuhatus/Eelvaade Ülevaate teen sülearvutist Samsung Ativ Book 9 Lite. Antud arvuti puhul on tegemist nn. UltraBookiga ehk õhukese sülearvutiga mille peamisteks omadusteks on selle kergus, suur portatiivsus, ruumisäästlikus ja pikk aku kestvus säilitades samal ajal multimeedia sülearvutile võimalikult lähedased võimsused. Kuigi aku kestvuse pealt hoitakse muude asjade pealt võimalikult palju kokku. Arvuti spetsifikatsioonid · Protsessor: AMD Quad Core A6 ­ 1450 · Ekraan: 13.3", resolutsiooniga 1366*786 · Video: AMD Radeon HD 8250 · Andmekandjad: 128 GB SSD ketas · Muutmälu: 4 GB süsteemimälu kiirusega 1066 MHz · Pordid: Mini-VGA, mikro-HDMI, USB 3.0/2.0, 3-in-1 kaardilugeja, kõrvaklapi väljund, mini Ethernet · Toide 40W · Kaal 1.44 kg Ülevaade Disain/Kere Samsung Ativ Book 9 Lite on odavama variant Samsung Ativ Book Plus- i...

Tehnoloogia → Arvutitund
2 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Powerpointi konspekt

KONSPEKT Powepoint: salidiprogramm esitlusprogramm Eemalda õigekirjakontroll! Esitluse koostamine: algab tiitelslaidiga: pealkiri, autor seejärel sisuslaidid viimasena tühi slaid Käivitamine: StartPrograms(Microsoft Office)PowepointDesign Templates (näidis) /Blanc Uue slaidi lisamine: InsertNew slide NB! Uus slaid listakse aktiivse slaidi järgi! Esitluse salvestamine: FileSave Asfaililaiend presentation .ppt ­ saab tööd jätkata FileSave Asfaililaiend PowerPoint Show .pps ­ avamisel algab show Märkmete koht: suure slaidi all Esitlus käivitub: Slide ShowView Show Eelmine slaid: Backspace Esitluse katkestamine: Parem klõps Esc-nupp Kujundusmalli muutmine: ParemklõpsSlide Designe FormatSlide Designe NB! Muudetakse kõikide slaidide kujundust Kõik slaidid on korraga näha: ViewSlide Sorter view Tagasi tööaknasse: ViewNo...

Informaatika → Informaatika
72 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Aktiivõpe ja aktiivõppe meetodid

Näiteks köitvas loengus kasutatakse erinevatest allikatest pärinevaid mitmesuguseid näiteid, vastuolusid, illustratsioone, näitlikustamist. Aktiivõppes on olulised ka soojendus- e. häälestusülesanded võiks olla seotud esitatava teemaga, kuid õpilaste jaoks ei pruugi see seos ilmtingimata kohe nähtav olla. Näiteks enne Ludwig van Beethoveni tutvustamist lasta õpilastel rääkida, mis muutuks nende elus, kui nad jääks kurdiks. Aktiiivõpet iseloomustab ka märkmete tegemine - mõistekaardid, ideeskeemid. Teadmiste kontrollimiseks võiks lasta õpilastel koostada küsimusi, ristsõnu või ka väitlust. Tulemuste edastamiseks võiks kasutada (uurimuse kokkuvõtte, referaadi, PowerPoint esitluse jms) esitamiseks seminari, kus kantakse ette oma töö ning kuulajad esitavad selle kohta küsimusi, arvamusi. Samuti saab kasutada videoseminari mitme kooli vahel. AKTIIVÕPPE MEETODID · Ajurünnak

Ühiskond → Ühiskond
37 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Marco Polo

vend Kaikatu. Printsess anti Arguni noorele pojale Gazanile. Kolm saadikut lahkusid Kaikatu juurest, asusid teele ja ratsutasid päevad läbi, kuni nad jõudsid Trapezundi. Sealt edasi purjetasid nad Konstantinoopolisse, sealt Negroponti ja 1295 aastal lõpuks Veneetsiasse. Kaks aastat hiljem vangistasid veneetslastega sõdinud genovalased Marco ning ta oli paar aastat Genova vangis, kus tema kaasvang Rustichello da Pisa tema mälestuste, märkmete ja kaasatoodud dokumentide põhjal reisiloo kirja pani. Seega võib pidada Rustichellot 1298. aastal ilmunud raamatu „Miljon“ kaasautoriks.

Geograafia → Geograafia
27 allalaadimist
thumbnail
3
docx

PERSONALI PLANEERIMINE JA TÖÖANALÜÜS

vähemalt 2 meetodit · Kui palju infot koguda? ­ standardiseeritud infot on kergem töödelda. Kas siduda tööanalüüs kohe ametikohtade hindamisega või mitte? 7. Loetlege tööanalüüsi meetodeid. Kirjeldage üht neist oma valikul. Dokumentide analüüs Küsimustikud, ankeedid (Position Analyse Questionary PAQ) ­ levinuim meetod. Vaatlus - otsene ja kaudne, osalusvaatlus; ülesannete sagedus, tegevuse sisendid ja väljundid Töö protsessi jälgimine ja märkmete tegemine vahetult kõrval seistes või kaamera vahendamisel. Simulatsioon Individuaalsed ja rühmaintervjuud Eksperthinnagud ­ standardid www.kutsekoda.ee Kriitilised intsidendid: väga hea või halva soorituse olukorrad Tööaja pilditamine: tegevused, aeg töö iseloom, seotud isikud, dokumendid, tulemused 8. Kirjeldage ametijuhendi koostamise protsessi Koostatakse töö analüüsi baasil. Peegeldab kogumina firmasisest

Haldus → Personali planeerimine ja...
58 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Uue õpitehnika rakendamine õppimises

Oma õpingute vältel olen kogenud mitmeid erinevaid raskusi nagu näiteks erinevate mõistete õppimine, süvenemine raskelt mõistetavatesse tekstidesse, ebahuvitav teemavaldkond ning samuti on olnud raskusi ajaröövijate blokeerimisega. Oma õppimist saan parandada eraldades enda jaoks nädalas kindlad ajad õppimisele kasutades selleks kalendrit, ehk siis paremini planeerida nädalakava. Samuti on väga tõhus loengutes märkmete tegemine ja oma konspekti koostamine, sellisel juhul on hiljem vaja üksnes oma märkmed üle vaadata ning materjal on lihtsamini meeldejäetav. 2 EESTI ETTEVÕTLUSKÕRGKOOL MAINOR Õpitehnikatest proovisin kasutada üsna mitmeid. Kõigepealt kasutasin

Kategooriata → Õpioskused ja õppekorraldus
36 allalaadimist
thumbnail
3
doc

"Meie aja kangelane"M. Lermotov - kokkuvõte

M. Lermotov- Meie aja kangelane. Sisu seletus. Meie aja kangelase- esimene peatükk( sisu tegevuse järgi) -TAMAN. See lugu on kirjutatud Petsorini märkmete põhjal. See on Petsorini päeviku esimene osa. Selles on juttu kuidas Petsorin läheb linna nimega Taman. Petsorin satub elama ühte viletsasse hurtsikusse. Selles hurtsikus elas ka üks pime poiss. Esimesel ööl satub ta nägema kentsakat asja- pime rääkis kellegi naisterahvaga mererannas, kes omakorda ootas paati. See naine oli hüti perenaise tütar. Järgmisel õhtul kohtab Petsorin peretütart ja nad lähevad randa, istuvad paati ja sõidavad merele

Kirjandus → Kirjandus
566 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Kontsert EMTA kammersaalis

alustas klaver kiires tempos ning natuke hiljem tulid sisse keelpillid, samuti kiires tempos. Järgnes lõik, kus keelpillid mängisid ainult hüplevas tempos. Kuulda oli, et tsello mängis selles osas soolot. Loo lõppedes kiirenes tempo veelgi ja lõppes järsult. Kuna ma pole ise suur klassikalise muusika armastaja, siis mulle see kontsert väga ei meeldinud. Esinejad mängisid küll väga hästi ja panid kogu oma hinge muusikasse, aga nende emotsioonid ei jõudnud minuni. Ma keskendusin märkmete kirjutamisele ja muusika iseloomustamisele, seega ei saanud kontserti täielikult nautida. Minu jaoks oli kontserdile valitud liiga sarnased lood ning neid oli raske kuulata. Kasutatud materjalid Kontserdi kava Heliloojate kohta sain teada järgmistelt lehekülgedelt: https://et.wikipedia.org/wiki/Ottorino_Respighi https://et.wikipedia.org/wiki/Surnud_11._mail https://et.wikipedia.org/wiki/Ferenc_Liszt

Muusika → Klassikaline muusika
1 allalaadimist
thumbnail
12
odp

Galileo Galilei

Aastal 1583 sai Galilei tuttavaks Toskaania õukonnamatemaatikuga ning sattus vaimustusse matemaatikast. Ülikoolis hakkas ta nüüd käima matemaatikaloengutel. Isa ei nõustunud eriala vahetamisega ja aastal 1585 lahkus Galilei ülikoolist ilma kraadita. Iseseisva elu algus Pärast Pisast lahkumist püüdis Galileo Galilei elatada end matemaatika ja loodusteaduste eraõpetajana Firenzes. Aastal 1586 viis ta läbi oma esimese iseseisva teadusliku uurimuse ning alustas märkmete tegemist, millest hiljem vormusid Galilei tuntud teosed. Tasapisi hakkas tema kuulsus loodusfilosoofina levima. Sõprade abil saigi ilma mingi kraadita Galilei Pisa Ülikooli matemaatikaprofessoriks. Galilei võttis enda juurde elama rikkaid üliõpilasi, õpetades neid ka väljaspool loenguid. Õpetus, mida ta eraviisiliselt jagas, erines tunduvalt ülikooli ametlikust programmist. Pisa Ülikool

Ajalugu → Ajalugu
2 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Meie aja kangelane

ja ,,negatiivseid" kangelasi. Lermontov loob elavate inimeste psühholoogilised tõepärased portreed, kellest igaühes on köitvaid ja liigutavaid jooni. Ent mis peamine- tegelased on keerulised, nagu on keeruline elugi. Aga kesksel kohal on ,,oma aja kangelase", haige ajastu poja Petsorini vastuoluline kuju, kes ühteaegu veetleb ja tõukab eemale. M. Lermotov- Meie aja kangelane. Esimene peatükk( sisu tegevuse järgi) -TAMAN. See lugu on kirjutatud Petsorini märkmete pôhjal. See on Petsorini päeviku esimene osa. Selles on juttu kuidas Petsorin läheb linna nimega Taman. Petsorin satub elama ühte viletsasse hurtikusse. Selles hurtsikus elas ka üks pime poiss. Esimesel ööl satub ta nägema kentsakat asja- pime rääkis kellegi naisterahvaga mererannas, kes omakorda ootas paati. See naine oli hüti perenaise tütar. Järgmisel ôhtul kohtab Petsorin peretütart ja nad lähevad randa, istuvad paati ja sôidavad merele. Ta môistab,

Kirjandus → Kirjandus
308 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Paul Gauguin

1891. aastal kimbutasid Gauguini suured võlad, samuti olid tema suhted oma naisega ja naise sugulastega muutunud külmaks, ning vajaka jäi ka kunstniku üldisest tunnustamisest. Lapsepõlv Peruus oli ehk esimeseks teadvustamata tõukeks sellelegi, miks Euroopa ühiskond ja kultuur ei suutnud Gauguini tõsiselt paeluda. Lapsena nähtud lihtsad inimsuhted ning valgusküllane ja lopsakas loodusmaailm pakkusid talle lihtsalt enamat. Veel selgemalt võib aga tema märkmete põhjal veenduda, et kriitilisus ja kohati põlastuski Euroopa suhtes olid pesitsenud Gauguini hinges pikemat aega. See oli viimane piisk karikasse: ta otsustas hüljata Euroopa kultuuri ja tsivilisatsiooni lõplikult. Gauguin purjetas Lõuna-Ameerika suunas, jõudes Martinque'i saarele, kus veetis mõned päevad. Lühikest aega töötas ka Panama kanali ehitusel ning siis maabus Vaikses ookeanis asuvasse Prantsuse Polüneesia saarele, Tahitile. Siin jätkas ta oma maalimist.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
42 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Uurimistöö läbiviimine

RAKENDUSUURINGUD on suunatud ,,päris maailma" vastuste või praktiliste küsimuste väljaselgitamiseks, koheste lahenduste leidmiseks, millegi loomiseks Teemad tulenevad käimasolevatest probleemidest Uuringud viiakse läbi loomulikus olukorras. Põhietapid: 1. Huvitava teema leidmine, valdkonna piiritlemine. 2. Materjali kogumine (raamatukogust, andmebaasidest, Internetist). 3. Töö kavandamine ja eesmärgi püstitus, ajakava koostamine. 4. Tekstidega tutvumine, märkmete tegemine. 5. Kava (või ka varasema teema) täpsustamine ning hüpoteesi(de) püstitus. 6. Andmete kogumine uurimise jaoks. 7. Kogutud andmete töötlus ja rühmitamine. 8. Uurimistöö tulemuste analüüs. 9. Teoreetilise materjali ning uurimistöö tulemuste sidumine loogiliseks tervikuks. 10. Keelekasutuse kontroll ja uurimistöö nõuetekohane vormistamine. Uurimistöö teema · aktuaalne · eluline · teadusliku/mitteteadusliku eristamine

Kategooriata → Uurimistöö alused
65 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Eneseanalüüs

Ikka näost-näkku. Eelistan luua pilkkontakti ja vaadata otse silma. Hindan otsekohesust ja konkreetsust, mille puudumine võib tihtipeale arusaamatusi tekitada. Ei kasuta parasiitsõnu (tavaliselt jälgin ennast) ja ei ropenda. Hoian distantsi, ei lähene inimesele liiga lähedale. Ei tunne ennast mugavalt, kui vestluspartner on väga lähedal ja puudutab. Kui teen tööd ei taha, et seistakse selja taga. Ma olen enda jaoks välja töötanud erinevaid süsteeme märkmete tegemiseks ja kasutan neid vastavalt rääkija esinemisstiiliga. Panen tähele rääkija hääletooni, zheste, mõtlen kuuldu üle, et järele mõelda; sellest aru saada ja meelde jätma. Püüan rääkida normaalse häälega, kuigi kui lähen närvi siis tõuseb hääl mõne tooni võrra kõvamaks. Kui näen, et partner ei jõua jälgida minu vestlust, räägin aeglasemalt. Tavaliselt ei katkesta esinejat ega hinda teda enne, kui on kuulnud kogu esitust. Üldiselt olen hea kuulaja

Psühholoogia → Suhtlemine
38 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Etikett - helistamine

Kui mõne tuttava telefoni number on muutunud, siis ärge unustage teha muudatusi telefoniraamatus, märkmikus või telefoni mälus. Valeühendused tekivad vaid helistaja hooletusest numbri valimisel. Kui helistate eraisikuna mõnda ametiasutusse (nt. restorani, polikliinikusse, reisibüroosse vms.), siis mõelge enne, mida soovite küsida, varuge käeulatusse kirjutusvahend, kalendermärkmik või paber märkmete tegemiseks ning kõik vajalikud dokumendid. Ebaviisakas on jätta telefonile vastanud inimene ootama. Kas on sobiv helistada? Tänapäevase kiire elutempo juures on üsna raske aimata, mida inimene, kellele helistate, parasjagu teeb või millises riigis asub. Seepärast on alati mõistlik helistades kohe pärast tervitamist ja enda tutvustamist küsida: ,,Kas on sobiv hetk rääkida?" või ,,Kas te saate praegu rääkida

Psühholoogia → Suhtlemisõpetus
26 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Mida õppisin suhtlemispraktikumis?

Kontakti võtmine on minu jaoks ka väga oluliseks saanud. On tähtis, et olen täiesti ettevalmistunud kontakti võtuks ja eelnevalt tegevuselt ümberlülitunud. Hea on, kui mõlemad osapoolel on soov kontakti luua, sest siis on kontakti võtt palju tõhusam. Siis öeldakse lõpetuseks mõned laused ja kokkuvõtted, seejärel toimuvad järeltegevused (lubaduste, kokkulepete fikseerimine, teatud märkmete tegemine jne) Heas kontaktis toimub aktiivne kuulamine, silmside, positiivne kehakeel, sellel peab olema hea ajastus ja inimene peab olema avatud. Halvas kontaktis puudub silmside, laused on napisõnalised, kehakeel on tõrges ja võib toimuda teiste asjadega tegelemine, halva kontakti eelduseks võib olla ka halb ajastus. Selliste kontaktide puhul mina enamasti ütlen oma sõnumi ära, lepin kokku teise aja või lähen inimese juurde hiljem. Kontakti

Psühholoogia → Psühholoogia
66 allalaadimist
thumbnail
8
docx

ERIVAJADUSTEGA LAPSE VAJADUSED JA VÕIMALUSED REHABILITATSIOONIKS 1

rühma tegevuskavas. Lasteaialaste puhul saame rääkida arengulistest erivajadustest (AEV), koolilaste puhul aga hariduslikest erivajadustest (HEV) (Kõrgesaar, 2002.) Kuidas teha kindlaks, kas laps on erivajadustega või mitte? Lapse erivajadusi saab määratleda üksnes tema arengu põhjaliku tundmaõppimise järel, arvestades konkreetset kasvukeskkonda (Häidkind, 2007). Lapse arengust ülevaate saamiseks on vajalik pikemaajaline lapse vaatlus ja sellest lähtuvalt märkmete tegemine. Samuti on väga oluline kaasata sellesse protsessi spetsialiste ja perekonda. Olulisem kui arstide poolt diagnoosi panemine, on tähelepanu pöörata lapse olemasolevate oskuste hindamisele, keskkonna võimaluste arvestamisele ja koostööle täiskasvanute vahel (Häidkind, Kuusik, 2009). Kõigest sellest lähtuvalt on lasteaiaõpetajal oluline roll lapse arengu toetamisel, seda läbi varajase märkamise ja individuaalsuse

Pedagoogika → Alushariduse pedagoog
15 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Florence Nightingale referaat teooria

Ta uuris meditsiinilisi raamatuid ja atlaseid ning külastas varjupaiku kodututele ja haigetele. Esimese teadusliku määramise ravitsemise erialale andis F.Nightingale oma raamatus „Ravitsemise märkused“ (1859). Ta arvas, et ravitsemine on tegevus, mis kasutab patsiendi ümbrust, et abistada tema taastumist, kus ravitsemise eesmärk oli formuleeritud järgmiselt: „Luua patsiendi jaoks parimaid tingimusi selleks, et aktiveerida tema enda jõud“. Allpool on loetud mõnede märkmete lühikokkuvõte sellest raamatust. 1. Värske õhk Õhk palatides peab olema nii värske ja puhas, nagu väljaspool, aga on vaja hoolitseda selle eest, et haige ei külmetuks. See on esimene reegel haigete hoolitsemises. Ilma selle reeglita iga ravimine muutub mõttetuks. 2. Toitumisrežiim Iga haigus nõuab erilist dieeti. Enne lõunat tuleb haigele anda kerget toitu (nt. puljong), et ette valmistada tema magu raskemale toidule

Meditsiin → Õenduse alused
264 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Keskaja suured maadeavastajad

Üks põhjus on see, et peale reisiraamatu nappide andmete pole Marcost midagi teada. Raamat ütleb, et 1271. aastal läks Marco seitsmeteistaastasena isa Niccolo ja lell Matteoga kaasa teekonnale Hiinasse. Järgnenud seitseteist aastat veetsid Polod Hiinas ning 1925. aastal jõudsid nad Veneetsiasse. Varsti vangistasid veneetslastega sõdinud genovalased Marco ning ta oli paar aastat Genova vangis, kus tema kaasvang Rustichello da Pisa tema mälestuste, märkmete ja kaasatoodud dokumentide põhjal reisiloo kirja pani. Seega võib pidada Rustichellot 1298. aastal ilmunud raamatu ,,Miljon" kaasautoriks. Mõned tänapäeva teadlased peavad Marco vangilangemise lugu ja raamatu kirjutamise viisi kaheldavaks. Igatahes näitab see raamat Marcot suurepärases valguses. Ta arvatakse Hubilai khaani kõrgemate nõunike hulka ja ta õpib selgeks neli keelt, teda saadetakse tähtsatele diplomaatilistele ülesannetele, millest üks ulatub koguni Indiasse

Ajalugu → Ajalugu
12 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Kuidas vähendada asutustes tekkivaid jäätmeid?

laskmine. Siis võib igaüks ise otsustada, kas ta vajab sellest koopiat või mitte. Koopiat tehes tasuks mõelda ka sellele, kas jagada paber kõigile või piisab ühe lehe paigutamisest teadetetahvlile. A4lehtede puhtad tagaküljed või liigsed, kogemata väljatrükitud lehed kõlbavad kindlasti märkmepaberiks. Nende teist poolt võiks kasutada ka niinimetatud "mustaks" väljatrükiks. Vanu ümbrikke võiks kasutada plastkaante asemel. Loomulikult võiks ümbrike ka märkmete jaoks kasutada. Kauba hankimisel peaks üheks kriteeriumiks olema toote vastupidavus, remonditavus ja hooldatavus. Nii pikeneb toote kasutusiga. Toode, millel on eespoolmainitud omadused, võib pikemas perspektiivis osutuda odavamaks. Tuleks unustada ka ühekordsed nõud ja tuua töökohta nimeline kohvikruus. Ka muud nõud võiksid olla korduvkasutatavad Eelistades taaskasutatavatest materjalidest valmistatud tooteid (paberrätikud, tualettpaber, märkmikud jne

Loodus → Jäätmekäitlus
7 allalaadimist
thumbnail
11
doc

L. da Vinci elu ja looming

Juba 1480. aastatel joonistas kunstnik üsnagi täpseid anatoomilisi visandeid ning kuigi võib tema joonistustes leida mõningaid detailivigu, on need oma selguse poolest imetlusväärsed. Kokkuvõttes võib öelda, et Leonardo da Vinci tundis inimese ehitust ehk paremini kui nii mõnigi arst. 9 2.2.2 Leiutised ja kavandid Leonardo da Vinci märkmete seas on tohutul hulgal mehaanika ja loodusteaduse visandeid. Kuna tehnilisi töid leidub rohkem kui kunstilisi töid, saab väita, et teda huvitav väga ka inseneritöö. Viimase vastu tekkis tal huvi juba noorusaastatel Firenzes. Ta joonistas pilte kraanadest ja muudest

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
18 allalaadimist
thumbnail
21
rtf

Eesti Väitlusseltsi õppematerjal algajatele väitlejatele

..................................................................15 Teine eitaja (E2).............................................................................................................................16 Kolmandad kõned..........................................................................................................................16 Karl Popperi väitlusformaat: kõnelejate rollid...................................................................................17 Märkmete tegemine.......................................................................................................................17 IV osa: Kohtunikutöö.........................................................................................................................19 Kes võitis?......................................................................................................................................19 Kõnelejapunktid...................................................

Kategooriata → Väitlus
52 allalaadimist
thumbnail
15
docx

Õppe kavandamise kontrolltöö vastused

järelduste tegemine edasiseks õpetamiseks; tunnikontroll, hinnete panek); ülekande ja üldistusvõime arendamine (varieeruva kontekstiga õppeülesannete sooritamine; diskusioonide korraldamine õpitu praktiliste rakendusvõimaluste kohta; eluliste probleemsituatsioonide lahendamine). Õppemeetodite ja võtete vaatamine Gagne õppetunni etappide valguses aitab korrastada kujutlusi võimalikest lähenemisviisidest ja vältida olulisi vigu vahetu õppetöö korraldamisel. 14. PQ4R-i meetod. Märkmete tegemine ja konspekteerimine Kirjaliku teksti õppimine (PQ4R näitel), märkmete tegemine ja konspekteerimine. PQ4R meetod on üks tuntumaid õppimisviise teksti meeldejätmiseks ja sellest arusaamiseks. Koosneb 6 etapist: 1.Vaata üle ; 2.Esita küsimusi; 3.Loe; 4.Mõtle; 5.Arutle ja meenuta; 6.Korda üle. Sobib kasutamiseks keskkooli vanemates klassides. Nooremad ei suuda veel analüüsida õpitava informatsiooni struktuuri, kasutada küsimusi oma arusaamise jälgimiseks ega

Pedagoogika → Eripedagoogika
126 allalaadimist
thumbnail
14
pptx

Galileo Galilei elulugu

vaimustusse matemaatikast. Ülikoolis hakkas ta nüüd käima meditsiiniloengute asemel matemaatikaloengutel. Paraku ei nõustunud isa eriala vahetamisega ja aastal 1585 lahkus Galilei Pisa Ülikoolist ilma kraadita. Iseseisva elu algus Pärast Pisast lahkumist püüdis Galileo Galilei elatada end matemaatika ja loodusteaduste eraõpetajana Firenzes. Aastal 1586 viis ta läbi oma esimese iseseisva teadusliku uurimuse (see puudutas hüdrostaatikat) ning alustas märkmete tegemist, millest hiljem vormusid Galilei tuntud teosed. Tasapisi hakkas tema kuulsus loodusfilosoofina levima, abiks oli ka isalt päritud oskus leida mõjukaid sõpru. Nende abiga saigi ilma mingi kraadita Galilei 1589 Pisa Ülikooli matemaatikaprofessoriks (selle professuuri alla kuulusid ka astronoomia ja loodusfilosoofia, mis tähendas peamiselt füüsikat). Erinevalt näiteks meditsiiniprofessori palgast ei

Füüsika → Füüsika
19 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Galileo Galilei

vaimustusse matemaatikast. Ülikoolis hakkas ta nüüd käima meditsiiniloengute asemel matemaatikaloengutel. Paraku ei nõustunud isa eriala vahetamisega ja aastal 1585 lahkus Galilei Pisa Ülikoolist ilma kraadita. Pärast Pisast lahkumist, püüdis Galileo Galilei elatada end matemaatika ja loodusteaduste eraõpetajana Firenzes. Aastal 1586, viis ta läbi oma esimese iseseisva teadusliku uurimuse (see puudutas hüdrostaatikat), ning alustas märkmete tegemist, millest hiljem vormusid Galilei tuntud teosed. Tasapisi hakkas tema kuulsus loodusfilosoofina levima, abiks oli ka isalt päritud oskus leida mõjukaid sõpru. Nende abiga, saigi ilma mingi kraadita Galilei,1589 Pisa Ülikooli matemaatikaprofessoriks (selle professuuri alla kuulusid ka astronoomia ja loodusfilosoofia, mis tähendas peamiselt füüsikat). Erinevalt näiteks meditsiiniprofessori palgast, ei võimaldanud matemaatikaprofessori sissetulek äraelamist, aga suur samm oli

Füüsika → Füüsika
1 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Sisekliendi teeninduse teoreetilised käsitlused. Sisekliendi teenindamise printsiipide praktiline rakendamine teenindusorganisatsioonis.

kinnipidamine. Lisaks personaalsele suhtlusvalmidusele tuleb klienditeenindajal tihti kasutada arvutit, telefoni, faksiaparaati, paljundusmasinat, valuuta- või kaardilugejat, kassaaparaati jne. Selliste teenindussuhtluse abivahendite kasutamisest sõltub teenindamise sujuvus, kiirus ja korrektsus. Abivahendite hulka kuuluvad ka tööks vajalikud blanketid, infokaustad klientide teenindamiseks vajaliku teabega ning kindlasti pastapliiats ja paber märkmete tegemiseks. 4 Klienditeenindajal tuleb selliseid abivahendeid koos oma personaalsete suhtlusvahenditega osata väga hästi kasutada. Samas peavad need abivahendid olema alati klientidele käepärast, töökorras ning asja- ja ajakohased. Nii nagu silmast silma suhtlemisel, on ka telefonisuhtluses oluline see, et kliendile pakutakse vabatahtlikult oma abi, ootamata, et ta seda teilt ise küsiks. See abi võib olla

Sotsioloogia → Sotsiaaltöö korraldus
443 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Kodutöö - kuus mõttemütsi

5. Nüüd algab esimene aruteluring, mis ei peaks kestma kauem kui 10 minutit. Mütsikandjad jäävad rangelt oma rolli. 6. Välisring jälgib arutelu. See võib toimuda vabalt või teatud konkreetsete kriteeriumite järgi (argumentide kvaliteet, kehakeel jne.) Kriteeriumid võib jagada ka vaatlejate vahel ära ( On soovitav koostada nn. "vaatluslehed", kus on vaatlusülesanne ja ruumi märkmete jaoks). 7. Nüüd on võimalik lasta mütsidel ringi sees liikuda (maksimaalselt kaks korda). Nüüd nõutakse arutelust osalejatelt rollide välkkiiret vahetamist (Vaatluskriteerium: Kui kiiresti tulevad osalejad vahetusega toime?). Arutelule järgneb kokkuvõtete tegemine. Seejuures peaksid kõigepealt arutelus sõna saama osalejad ja siis vaatlejad. Distsipliin on mõttemütside kasutamisel väga tähtis. Kõik osalejad peavad mõttemütsi juurde

Muu → Probleemilahendus
28 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Ludwig Wittgenstein

väärtus, tähendust ja elu. Wittgenstein oli mures, kas ta on on moraalselt hea või lausa täiuslik. Samas oli ta ise gei. 1920. ja 1930. aastatel ründas ta oma loomingus "Traktaadis" väljenduva filosoofilise perfektsionismi vastu. Sellest tegi Wittgenstein järelduse et on "Loogilis- filosoofilises traktaadis" vigu teinud. 6 "Tõsikindlusest" Tema elu kahe viimase eluaasta märkmete kohta on välja antud "Tõsikindlusest" Ka see raamat on jagatud osadesse ja prargrahvidesse. Wittgensteini eesmärgiks on leida tõde ning ta filosofeerib sellest. Järjekordselt otsib autor mingile mõistele tähendust. Seekord on selleks lause ,,ma tean" .Paragrahv 59-s jõuatakse järelduseni, et selle lausega märgitakse loogilist taipamist kuid mille abil ei saa aga realismi tõestada. Ta väidab, et igat lauset saab teistest tuletada, aga kuidas me teame, et esimene lause on kindel?

Filosoofia → Filosoofia
19 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Personalijuhtimise küsimuste vastused

hinnata töö keerukust ja teostamiseks kuluvat aega. Küsimustike ja ankeetide kasutamine on üks levinumaid töö analüüsi meetodeid, kuna võimaldab lühikese ajaga koguda palju struktureeritud informatsiooni. Kuna küsimustik on standardne kõikide tööde jaoks, tekib sageli vajadus kogutud informatsiooni mõne muu meetodi, nt vaatluse või intervjuu vahendusel täpsustada. Vaatlus on töö protsessi jälgimine ja märkmete tegemine vahetult kõrval seistes või kaamera vahendusel. Erinevate tööde puhul püütakse määratleda sarnaseid aspekte, näiteks hinnata ülesande sagedust, kirjeldada töö sisendeid ja väljundeid ning teha seda kõikidel ametikohtadel. Tavapäraselt esitab vaatleja täiendavad küsimused vaatluse lõpus, et mitte häirida töö teostajat. Simulatsiooni all mõistetakse tööülesannete matkimist väljaspool igapäevast töökeskkonda, näiteks teenindusolukorra etendamist õppeklassis

Haldus → Personalijuhtimine
32 allalaadimist
thumbnail
3
odt

Galileo Galilei

Näiteks Giuseppe Moletti, Guidubaldo del Monte ning isa Christoforo Clavie hulgas. Ta oli nendega kirjavahetuses ning edastas neile oma katsete tulemusi. Nemad nimetasid Galileod " tänapäeva Archimedeseks ". Pärast Pisast lahkumist proovis Galileo end elatada matemaatika ja loodusteaduse eraõpetajana Firenzes. Aastal 1586 viis ta läbi oma esimese iseseisva teadusliku uurimuse mis puudutas hüdrostaatikat. Ta alustas märkmete tegemist, millest hiljem kujunesid välja Galilei tuntud teosed. Vaikselt hakkas tema kuulsus loodusfilosoofina levima, abiks oli ka isalt päritud oskus leida mõjukaid sõpru. Nende abiga saigi ilma mingi kraadita Galileo 1589 Pisa Ülikooli matemaatikaprofessoriks (selle professuuri alla kuulusid ka astronoomia ja loodusfilosoofia, mis tähendas peamiselt füüsikat). Erinevalt meditsiiniprofessori palgast ei võimaldanud matemaatikaprofessori palk äraelamis, aga suur samm oli siiski astutud

Ajalugu → Ajalugu
3 allalaadimist
thumbnail
56
docx

Klassitsism

rajatud tähetorn, Vana Anatoomikum, toomkiriku varemeist kujundatud, erandlikult neogooti stiilis, raamatukogu, kliinikud ja Toomemäe sillad. Ehkki kaks maailmasõda on Tartu kesklinna tublisti harvendanud, kujundab toonane klassitsism kõrvuti stalinistliku neoklassitsismiga tänaseni Tartu kesklinna arhitektuurilist palet. Sellest pärineb ka Tartu hüüdnimi Emajõe Ateena.  Tartu Ülikooli peahoone värviskeem taastati arhitekt Krause märkmete põhjal alles 21. sajandil.  Tartu raekoda 2005. aasta hansapäevade aegu.  Inglisild Lossi tänava kohal. Lehekülg 23 - 29 Lehekülg 24 - 29 9. Seleta mõisted ja too nende kohta näiteid 1. Trofeekimp on arhitektuuriline kaunistus kokkuköidetud relvadest; pärineb Vana- Roomast  Trofeekimp Moskva Borodino sillapüloonil 2. Büst on rinnakuju, inimese pea plastiline

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
28 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Personalistrateegia ja töö analüüs

teostamiseks kuluvat aega. Küsimustike ja ankeetide kasutamine on üks levinumaid töö analüüsi meetodeid, kuna võimaldab lühikese ajaga koguda palju struktureeritud informatsiooni. Küsimustikud koosnevad enamasti vabavormilistest küsimustest ja skaalapõhistest valikutest. Kuna küsimustik on standardne kõikide tööde jaoks, tekib sageli vajadus kogutud informatsiooni mõne muu meetodi, nt vaatluse või intervjuu vahendusel täpsustada. Vaatlus on töö protsessi jälgimine ja märkmete tegemine vahetult kõrval seistes või kaamera vahendusel. Erinevate tööde puhul püütakse määratleda sarnaseid aspekte, näiteks hinnata ülesande sagedust, kirjeldada töö sisendeid ja väljundeid ning teha seda kõikidel ametikohtadel. Tavapäraselt esitab vaatleja täiendavad küsimused vaatluse lõpus, et mitte häirida töö teostajat. Simulatsiooni all mõistetakse tööülesannete matkimist väljaspool igapäevast töökeskkonda, näiteks teenindusolukorra etendamist õppeklassis

Majandus → Juhtimise alused
169 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Maadeavastamised

Üks põhjus on see, et peale reisiraamatu nappide andmete pole Marcost midagi teada. Raamat ütleb, et 1271. aastal läks Marco seitsmeteistaastasena isa Niccolo ja lell Matteoga kaasas teekonna reisil Hiinasse. Järgnenud seitseteist aastat veetsid Polod Hiinas ning 1925. aastal jõudsid nad Veneetsiasse. Varsti vangistasid veneetslastega sõdinud genovalased Marco ning ta oli paar aastat Genova vangis, kus tema kaasvang Rustichello da Pisa tema mälestuste, märkmete ja kaasatoodud dokumentide põhjal reisiloo kirja pani. Seega võib pidada Rustichellot 1298. aastal ilmunud raamatu ,,Miljon" kaasautoriks. Mõned tänapäeva teadlased peavad Marco vangilangemise lugu ja raamatu kirjutamise viisi kaheldavaks. Igatahes näitab see raamat Marcot suurepärases valguses.Ta arvati Hubilai khaani kõrgemate nõunike hulka ja ta õpis selgeks neli keelt, teda saadeti tähtsatele diplomaatilistele ülesannetele, millest üks ulatus koguni Indiasse

Geograafia → Geograafia
30 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun