MAINORI KÕRGKOOL Rakenduspsühholoogia õppesuund Personalijuhtimise eriala PAKENDI TÄHTSUS ETTEVÕTTE TOODETE EDUKAKS MÜÜGIKS Referaat Juhendaja: Aet Kull Tallinn 2007 Pakendi tähtsus ettevõtte toodete edukaks müügiks 2 SISUKORD SISSEJUHATUS...................................................................................................................3 1. TURUNDUSEST ÜLDISELT...........................................................................................4 2. PAKEND............................................................................................................................5 2.1. Pakendamine................................................................................................................5 3. PAKENDI KUJUNEMINE.............................
MAINORI KÕRGKOOL Disaini Instituut Gerda Kättmann, Alina Leontjeva DS-1-P-E-tal PAKEND TURUNDUSES, TÄNAPÄEVA TRENDID Referaat Tallinn 2009 SISUKORD SISSEJUHATUS Valisime referaadi teemaks pakendi tähtsuse turunduses ja selle ilmingud praegusel ajal. Pakendil on üha suurenev roll turunduslikust aspektist vaadatuna, pakend võib väga tugevalt mõjutada tarbija ostusoovi. Tootjal on oluline teada, milliseid võimalusi annab pakend tarbija ligimeelitamiseks, ja tarbijal on kasulik olla kursis nende samade peibutusmeetoditega, et teha oma ostuotsus teadlikult, mitte ainul pakendi järgi valides. Töö esimeses peatükis on lahti seletatud pakendi mõiste ja välja toodud selle erinevad funktsioonid. Teises peatükis vaatleme lähemalt pakendi osatähtsust turunduses, selle mõju tarbijale. Referaadi viimases peatükis on kirjeldatud erinevaid trende, mida võib tänapäeval pakendite puhul
käiku või ringi, sõltuvalt pakendi kasutusotstarbest, -võimalusest ja kõlblikkusest. Nt klaasist korduskasutuspudelid, korduskasutuses olevad kaubaalused, metallvaadid. · Ühekorrapakend mõeldud vaid ühekordseks kasutamiseks ning muutub peale kasutamist jäätmeks. Nt kilekott, toidukile. 3. Milliste nõudmistega tuleb arvestada pakendi kavandamisel? Pakendite disain ja konstrueerimine on üks osa pakendatava toote loomise protsessist. Üldjoontes on pakendi loomine eraldiseisev protsess, kuid on tihedalt seotud pakendatava toote loomisega. Disainiprotsess saab alguse pakendile esitatavate nõuete paika panemisega: pakendi konstruktsioon, turunduslik välimus, toote säilivusaeg, kvaliteedi tagamise kindlus, logistilised parameetrid,seadustes sätestatud nõuded, keskkonnaalased aspektid jne. Kehtestatud peavad olema konkreetse pakendi
käsitöölised liitusid tsunftidesse ja seal olid juba sisemised esteetikareeglid, turureeglid ilureeglid jne. Tehtes hüppe edasi tulevikku, kaasnes tehnoloogiliste uuenduste ilmnemine, tööstusrevolutsioon. Võiks öelda, et esimene disaineri elukutse jääb 20nda sajandi algusesse, täpsemalt Bauhausi koolkonda, mis asutati 1919 Saksamaal. Oma 14 aasta jooksul, suutis ta siiski luua põhjapaneva mõiste tootedisainist. Bauhausi koolkond püüdis kunsti tuua inimesteni tööstusliku protsessi kaudu, kuid nii paradoksaalne kui see ka ei ole, see oli kahjuks tollal mõistetav ainult intellektuaalsele eliidile. Bauhausi koolkonna tegevuse lõppemise järel, liiguks 40ndasse, 50ndatesse, kus oli rõhuasetus konstruktivismil, ja mis 50ndatel kulmineerus sellise definitsiooniga, tootedisainis tervikuna, et vorm järgib funktsiooni. Seal oli oluline koht just sellel, et kõik objektid ja tooted peaksid olema
iseseisvalt liikuda (kaubaalus, konteiner, treiler, vagun) ja mis sisaldavad mitut väiksemat saadetist. Logistika seisukohalt võib veoühikut ka transpordipakendiks lugeda. Samuti võib pakendamisel rühmapakendit üldse mitte kasutada. Näiteks , kui plastikkottidesse pakitud aianduslik turvas on paigutatud kaubaalustel sõidukisse, siis EV pakendiseaduse mõistes ei ole veopakendit, küll on aga veoühik kaubaaluse näol. Rühma- ja veopakend ning veoühik on peamised käsitsemisühikud logistiliste operatsioonide puhul. Jaekaubanduse müügiühikud ei pea olema põhilised veopakendi (VP)suuruse määrajad . Näiteks müüakse õlut reeglina 6 kaupa(rühmapakend),pakitakse veopakendisse 24 kaupa . VP peab olema piisavalt suur, et anda mastaabisäästu, ja küllalt kerge, et hõlbustada käsitsemist inimeste poolt ilma mehaanilise abivahendita. Soovitav on ,et veopakendi standarditud sortiment ei oleks liiga suur.
klienti ja üldsust turundajaga. Turundusuuringute liigid: Uuringuprotsessi faasidest lähtuvalt(sondeerivad, kirjeldavad, põhjuslikud) Projekti suuna järgi(andmekogumis, probleem, baas) Uuringumeetodist(kvalitatiiv,kvantitatiiv) Kestuse ja korraldamise alusel(ühekordsed, jätku,monopoolne,mitme tellija, valmis) Valimi koostamise meetodid: Juhuvalemid- lihtne, süstemaatiline, kiht, klaster. Mittejuhuvalimis- mugavus, omaotsustus, kvoot, lumepall. Valimi koostamise etapid: Üldkogumi määratlemine Valimiraami identifitseerimine Valimi meetodi valik Valimi suuruse määratlemine Valimi moodustamine 5. SIHTTURUNDUS JA POSITSIONEERIMINE Füüsilisest isikust tarbijate vajadused: · Baasvajadused- igapäevaseks eluks vajalik toit, riietus, peavari ja puhkus. · Luksussoovid · Impulsiivsed soovid tekivad äkki ja ost toimub hetketuju ajel. Massturundus põhineb masstootmisel ja -turustamisel ning massikommunikatsiooni
täisteenust turunduskommunikatsiooni valdkonnas. See tähendab ,et kliente on vaja teenindada konkureeritult kiiresti, turuhinnaga ja vastavalt mõnele kliendile ka paindlikult. Kasumlikkuse, kui ka teenuse kvaliteedi ja kiire täitmise eesmärgil, on vaja soetada kindlaid tootmisvahendeid. Peamiste müüdavate toodete tootmiseks läheb vaja laiaformaadilist printerit, kleepsulõikajat ja kuumapressi. Tooteid, mida nimetatud masinatega toota saab, on palju. Mõned peamised asjad on reklaambanner, suureformaadiline trükis, firmariided, kleebised, sildid, viidad ja plakatid. Nimetatud toodete teostus aga nõuab väga palju lisateenuseid nagu idee, teostus, disain ja paigaldus, mille pakkumine on reklaamifirmale tulutoov, aga samas ka vastutusrikas ja täpne töö. Ilma reklaamita äris läbi ei löö ja reklaami vajadus seoses majanduse jahenemisega on veelgi suurenenud.
LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL ÄXKÕ XXXX PAKENDITE KAVANDAMISE LOGISTILSED PÕHIMÕTTED Referatiivne analüüs Õppejõud: XXXX, Mõdriku XXX 1 Sissejuhatus Pakend on ümbris kaupade mahutamiseks, kaitsmiseks, säilitamiseks, esitlemiseks, veoks või turustamiseks. Kaupade ümbrise käsitlemine pakendina ei sõltu ümbrise kujust, valmistusviisist, materjalist ja kasutuskordsusest. Lisaks loetakse pakendiks ka täitematerjale, mida kasutatakse koos pakendiga veoohutuse tagamiseks ning kahju kaitsmiseks kahjustuste eest. Inimkond on pakendeid kasutanud väga kaugetest aegadest alates. Klaaspudelid on kasutusel juba 3500 aastat tagasi. Enne seda on kasutatud juba säilitusnõusid ja nahklähkreid. Algul oli pakend kui toode ja hiljem pikkamööda muutus pakendi ülesanne toote kaitsjaks ning säilitajaks. 1950 aastani k
Kõik kommentaarid