Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Personali juhtimine ja organisatsiooni käitumine (0)

2 HALB
Punktid

Esitatud küsimused

  • Millised on mulje suunamise motiivid?
  • Milliste stereotüüpidega teised rahvused eestlasi iseloomustavad?
  • Millised stereotüüpe juhid kasutavad alluvate kohta?
  • Milliseid stereotüüpe kasutavad alluvad juhtide kohta?
  • Mille suhtes milline?
  • Kuidas väljendate mõlema meeskonna eesmärke?
  • Millised on mõlema meeskonna kolm olulisemat normi?
  • Kuidas toimub rollide jaotamine ja muutmine?
  • Kuidas kujundate meeskondade kohesiivsust?
  • Kuidas koordineeritakse koostegevust?
  • Kuidas toimuv tagasidestamine?
  • Kuidas meeskondade liikmeid arendatakse?
  • Millised on mõlemas meeskonnas peamised ohud?

Lõik failist

0
ORGANISATSIOONI KÄITUMINE. M. VADI .
SISUKORD
I. ORGANISATSIOONIKÄITUMINE 3
1.1. Organisatsioonikäitumine 3
Eksamiülesanne 1. 6
II. INDIVIID 7
2.1. Individuaalsus ja isikus 7
Eksamiülesanne 2 9
2.2. Taju 9
Eksamiülesanne 3 14
Eksamiülesanne 4 15
2.3. Käitumise muutmine töises tegevuses 15
Eksamiülesanne 5 20
2.4. Hoiakute muutmine 20
Eksamiülesanne 6 23
Eksamiülesanne 7 23
2.5. Väärtused 23
Eksamiülesanne 8 28
2.6. Mina-pilt ja emotsioonid 28
Eksamiülesanne 9 34
III. GRUPID, MEESKONNATÖÖ JA SUHTLEMINE 35
3.1. Gupp ja selle käsitlemise alused 35
Eksamiülesanne 10 40
3.2. Meeskonnatöö organisatsioonis 43
Eksamiülesanne 11 48
3.3. Ametisuhtlemine 49
Eksamiülesanne 12 55
3.4. Kehtestav käitumine 55
Eksamiülesanne 13 57

I. ORGANISATSIOONIKÄITUMINE

1.1. Organisatsioonikäitumine


Organisatsioonikäitumine on käitumisekeskne lähenemine juhtimisele. Kui juhtimise käsitlemises eristada mikro- ja makroperspektiivi ühelt poolt, ja teoreetilist ja rakenduslikku suunda teiselt poolt, siis saame näidata organisatsioonikäitumise seoseid organisatsiooniteooria , personalijuhtimise ja organisatsiooni arendamisega (joonis 1.1).
Joonis 1.1. Organisatsioonikäitumise seos teiste juhtimise käsitlustega.
Organisatsioonikäitumise teoreetiline orientatsioon tuleneb taotlusest, et selle raames võetakse fookusesse käitumisteaduste uurimuste tulemused, mida püütakse organisatsioonilises kontekstis tõlgendada ja rakendada.
Inimeste organisatsioonilise käitumise analüüsimisel on otstarbekas keskenduda viiele aspektile: individuaalsus, grupid, organisatsiooni ülesanded ja tehnoloogia ehk töö teostamise vahendid ja võtted, organisatsiooni ülesehitus ning organisatsiooni keskkond. Psühholoogia- alased teadmised ja uurimused võimaldavad täpsemalt analüüsida kahte esimest—individuaalsust ja gruppe organisatsioonis. Üksikisikule ja gruppidele annab organisatsioon raamistiku, mis võimaldab tegevust kooskõlastada. Mida suurem on indi­viidide, gruppide ja organisatsiooni vajaduste ja eesmärkide ühisosa, seda liht­sam on korrastust luua. Organisatsiooni saab muuta tegusamaks, kui inimesed saavad oma psüühilisi omadusi ja
Vasakule Paremale
Personali juhtimine ja organisatsiooni käitumine #1 Personali juhtimine ja organisatsiooni käitumine #2 Personali juhtimine ja organisatsiooni käitumine #3 Personali juhtimine ja organisatsiooni käitumine #4 Personali juhtimine ja organisatsiooni käitumine #5 Personali juhtimine ja organisatsiooni käitumine #6 Personali juhtimine ja organisatsiooni käitumine #7 Personali juhtimine ja organisatsiooni käitumine #8 Personali juhtimine ja organisatsiooni käitumine #9 Personali juhtimine ja organisatsiooni käitumine #10 Personali juhtimine ja organisatsiooni käitumine #11 Personali juhtimine ja organisatsiooni käitumine #12 Personali juhtimine ja organisatsiooni käitumine #13 Personali juhtimine ja organisatsiooni käitumine #14 Personali juhtimine ja organisatsiooni käitumine #15 Personali juhtimine ja organisatsiooni käitumine #16 Personali juhtimine ja organisatsiooni käitumine #17 Personali juhtimine ja organisatsiooni käitumine #18 Personali juhtimine ja organisatsiooni käitumine #19 Personali juhtimine ja organisatsiooni käitumine #20 Personali juhtimine ja organisatsiooni käitumine #21 Personali juhtimine ja organisatsiooni käitumine #22 Personali juhtimine ja organisatsiooni käitumine #23 Personali juhtimine ja organisatsiooni käitumine #24 Personali juhtimine ja organisatsiooni käitumine #25 Personali juhtimine ja organisatsiooni käitumine #26 Personali juhtimine ja organisatsiooni käitumine #27 Personali juhtimine ja organisatsiooni käitumine #28 Personali juhtimine ja organisatsiooni käitumine #29 Personali juhtimine ja organisatsiooni käitumine #30 Personali juhtimine ja organisatsiooni käitumine #31 Personali juhtimine ja organisatsiooni käitumine #32 Personali juhtimine ja organisatsiooni käitumine #33 Personali juhtimine ja organisatsiooni käitumine #34 Personali juhtimine ja organisatsiooni käitumine #35 Personali juhtimine ja organisatsiooni käitumine #36 Personali juhtimine ja organisatsiooni käitumine #37 Personali juhtimine ja organisatsiooni käitumine #38 Personali juhtimine ja organisatsiooni käitumine #39 Personali juhtimine ja organisatsiooni käitumine #40 Personali juhtimine ja organisatsiooni käitumine #41 Personali juhtimine ja organisatsiooni käitumine #42 Personali juhtimine ja organisatsiooni käitumine #43 Personali juhtimine ja organisatsiooni käitumine #44 Personali juhtimine ja organisatsiooni käitumine #45 Personali juhtimine ja organisatsiooni käitumine #46 Personali juhtimine ja organisatsiooni käitumine #47 Personali juhtimine ja organisatsiooni käitumine #48 Personali juhtimine ja organisatsiooni käitumine #49 Personali juhtimine ja organisatsiooni käitumine #50 Personali juhtimine ja organisatsiooni käitumine #51 Personali juhtimine ja organisatsiooni käitumine #52 Personali juhtimine ja organisatsiooni käitumine #53 Personali juhtimine ja organisatsiooni käitumine #54 Personali juhtimine ja organisatsiooni käitumine #55 Personali juhtimine ja organisatsiooni käitumine #56 Personali juhtimine ja organisatsiooni käitumine #57 Personali juhtimine ja organisatsiooni käitumine #58
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 58 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2013-04-06 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 107 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor armazzz Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
7
doc

Organisatsiooni käitumise eksam

1. Organisatsioonikäitumise olemus ja eesmärgid`?Organisatsioonikäitumine uurib inimkäitumist organisatsiooni kontekstis, keskendudes üksikisikut ja rühma puudutavatele protsessidele ja tegevustele. Sel põhjusel hõlmab OK ka organisatsiooni ja juhtimisprotsesside uurimist organisatsiooni pidevalt muutuvas kontekstis ning huvitub eelkõige inimeste mõjust nendele. OK on rakenduslik käitumisteadus, mille eesmärk on kaardistada laialdased teoreetilised ja praktilised teadmised, et avardada meie käitumist inimkäitumise keerukusest organisatsioonis ning anda teadmisi juhtimise mõtteviisist ja tegutsemisest. 2. Organisatsioonikäitumise uurimismeetodid?vaatlus, küsitlus ja intervjuu

Organisatsiooniline käitumine
thumbnail
17
pdf

ORGANISATSIOONIKÄITUMINE EKSAMI KÜSIMUSED 2014 KEVAD

ORGANISATSIOONIKÄITUMINE EKSAMI KÜSIMUSED 2014 KEVAD 1. Millised on organisatsioonikäitumises kolm uuritavat tasandit? 1. Indiviid: Kuidas leida töö, mis sobib ja meeldib (kutsumus) ja kuidas saavutada häid tulemusi? Kuidas mõista kaastöötajaid/kliente? Kuidas leida ja hoida motivatsiooni? 2. Grupp: Kuidas töötada meeskonnana efektiivselt? Kuidas lahendada konflikte meeskonnas? 3. Organisatsioon: Kuidas organisatsioon kui tervik on tulemuslikum? Kuidas viia läbi muudatusi? Mis kasu on organisatsioonikultuurist? 2. Milliste sotsiaalteadustega on organisatsioonikäitumine tihedalt seotud? 3. Mis moodustab organisatsiooni sise- ja väliskeskkonna? Sisekeskkond: Struktuur - struktuur ehk koostisosade arv ja seosed nende vahel. Eesmärk määrab struktuuri, eesmärkide muutumisel tuleb muuta ka struktuuri.

Ühiskonnaõpetus
thumbnail
21
doc

Organisatsioonikäitumise eksamiküsimused

1. Millised on organisatsioonikäitumise kolm uuritavat tasandit? 10p Indiviid ­ baasteaduseks on psühholoogia, mis uurib isiksust, motivatsiooni, emotsioone, stressi, taju, hoiakuid, väärtuse töörahulolu jne. Juhtimisteadusteks, mis selle uurimisobjektiga tegelevad on organisatsioonikäitumine ja personali juhtimine. Grupp ­ baasteadusteks sel tasandil on sotsioloogia ja sotsiaalpsüholoogia. Sotsioloogia uurib grupikäitumist tööjaotust, konflikte ja organisatsioonikultuuri. Sotsiaalpsüholoogiaga uuritakse näiteks kommunikatsiooni, grupiprotsesse ja otsustamist. Juhtimisteadusteks, mis grupi tasandiga tegelevad on samuti organisatsioonikäitumine ja personali juhtimine. Organisatsioon ­ seda uurivad baasteadusteks on politoloogia ja antropoloogia. Organisatsiooni tasandil

Majandus
thumbnail
14
doc

Organisatsioonikäitumise eksamikonspekt

1. Defineeri organisatsioon. Organisatsiooni sise- ja väliskeskkond ja nendevahelised seosed. Tänapäevases käsitluses on organisatsioon inimühendus, kes tegutseb koos ühiste eesmärkide saavutamiseks ja keda on iseloomustatud kindla eesmärgi, strateegia, struktuuri ja tehnoloogiaga. Sisekeskkond: · Struktuur - struktuur ehk koostiosade arv ja seosed nende vahel. Eesmärk määrab struktuuri, eesmärkide muutumisel tuleb muuta ka struktuuri. · Inimesed - juht saavutab eesmärgi inimeste kaudu, kasutades ära nende tööjõudu ja intellekti.

Organisatsioonikäitumine
thumbnail
46
pdf

Maaja Vadi "Organisatsioonikäit umine"

Maaja Vadi Sissejuhatus - Organisatsioonikäitumine - üks juhtimisteadusi, milles põimuvad majandus, psühholoogia, sotsioloogia ja organisatsiooniteooria. 1 Organisatsioonikäitumise olemus ja juhi töö Juht peab inimloomuse ja kõrgetehnoloogia terviklikuks süsteemiks ühendada. - Organisatsioon - inimeste ühendus, mida seovad struktuur, tehnoloogia ja strateegia. - Organisatsioonikäitumine - õpetus käitumise seaduspärasuste rakendamisest organisatsioonis, nende seostamine organisatsiooni struktuuri, tehnoloogia ja väliskeskkonnaga. Inimesed kujundavad organisatsioonisisese sotsiaalse süsteemi. Struktuur näitab, kuidas inimesed organisatsioonis grupeeruvad. Tehnoloogia loob füüsilised ja majanduslikud eeldused organisatsiooni ees seisvate ülesannete täitmiseks.

Psühholoogia
thumbnail
8
docx

Organisatsioonikäitumise kordamisküsimused

Organisatsioonikäitumise olemus ja organisatsioonid 1. Organisatsioonikäitumine ­ mõiste ja olemus OK on teadus, mis uurib süsteemselt ja rakendab teadmisi indiviidide ja gruppide käitumisest organisatsioonis, kus nad töötavad. Organisatsioon on inimgruppi, kes töötab ühiste eesmärkide saavutamise nimel ja on loonud määratletava omavaheliste suhete struktuuri. Organisatsioonikäitumine on teadus sellest, mida inimesed teevad organisatsioonis ja kuidas nende käitumine mõjutab organisatsiooni saavutusi. Organisatsioonikäitumine uurib töötaja käitumise seletamise, mõistmise, ennustamise, loomise ja muutmise protsessi organisatsiooni kontekstis. 2. Organisatsioonikäitumise kui õpetuse eesmärgid eesmärgid: mõista ja ennetada inimeste käitumist tööl.indiviidide, gruppide ja struktuuride käitumise mõju organisatsioonile. 3. Organisatsioonikäitumise uurimismeetodid Vaatlus ja osalusvaatlusJuhtumite kirjeldus ja analüüsKüsitlusEksperiment ja

Organisatsioonikäitumine
thumbnail
17
docx

Organisatsiooni käitumise eksami küsimused/vastused

1. Millised olid klassikalise teadusliku koolkonna põhilised seisukohad ja kes olid koolkonna tuntumad esindajad?  Teaduslik juhtimine (F. Taylor) –Töökoht peab olema ettevalmistatud, töötaja peab olema oskustega  "Hawthorne´i" uurimused (E. Mayo) –väärtustab inimsuhteid. Edu alus-meeskonnatöö, grupitöö, suhtlemise tähtsus, sellest tulenevalt paranevad töötulemused.  Ideaalne organisatsioon (M. Weber) – teoreetik, praktik, Preisi päritolu. Ratsionaliseeritud, standardiseeritud. On Kanti põhitõdedega. Seadus täitmiseks. Austus kõigi ametikohtade vahel.  Ohio Ülikooli uuringud (liidristiilid) – liidristiilid, juhi käitumise stiilid. Autorikraatlik, demokraatlik, minnalaskev –passiivne (ei võta teravaid otsuseid vastu nt. omaniku käsutäitja.)  Juhtimine eesmärgi kaudu (P. Drucker) – juht püstitab eesmärgid organisatsioonile

Organisatsiooniline käitumine
thumbnail
10
docx

Organisatsiooni käitumise eksami küsimused ja vastused

Organisatsioonikäitumise kordamisküsimused 1. Organisatsiooni tegevust mõjutavad sisekeskkonna ja väliskeskkonna tegurid Sisekeskkond: · Eesmärk o organisatsiooni poliitika; o organisatsiooni strateegia. · Inimesed: o nende teadmised ja oskused; o nende tegelikkuse tajumine ja väärtused. · Tehnoloogia: o masinad; o info töötlemine. · Struktuur: o ülesanded; o rollid. · Kultuur: o organisatsiooni väärtused; o juhtimisstiil. Väliskeskkond:

Organisatsioonikäitumine




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun