Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Riigi ja valitsemise III osa (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Lõik failist

Vasakule Paremale
Riigi ja valitsemise III osa #1 Riigi ja valitsemise III osa #2 Riigi ja valitsemise III osa #3 Riigi ja valitsemise III osa #4 Riigi ja valitsemise III osa #5 Riigi ja valitsemise III osa #6 Riigi ja valitsemise III osa #7 Riigi ja valitsemise III osa #8 Riigi ja valitsemise III osa #9 Riigi ja valitsemise III osa #10 Riigi ja valitsemise III osa #11 Riigi ja valitsemise III osa #12 Riigi ja valitsemise III osa #13 Riigi ja valitsemise III osa #14 Riigi ja valitsemise III osa #15 Riigi ja valitsemise III osa #16 Riigi ja valitsemise III osa #17 Riigi ja valitsemise III osa #18 Riigi ja valitsemise III osa #19 Riigi ja valitsemise III osa #20 Riigi ja valitsemise III osa #21 Riigi ja valitsemise III osa #22 Riigi ja valitsemise III osa #23 Riigi ja valitsemise III osa #24 Riigi ja valitsemise III osa #25 Riigi ja valitsemise III osa #26 Riigi ja valitsemise III osa #27 Riigi ja valitsemise III osa #28
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 28 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2009-01-08 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 149 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor raivokaer Õppematerjali autor
Põhjaliku riigivalitsemise konspekti viimane osa

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
31
doc

Riigi ja valitsemise põhialused II

pensionärid jt) kõikvõimalike vähemuste (rahvus-, seksuaal-, allkultuuri-, stiili- jne), välistoimijate jt aktsepteerimine Usaldus ja legitiimsus Üldistatud usaldus, usaldus teiste oluliste toimijate suhtes, riigi (poliitilise süsteemi), avalike institutsioonide, erinevate toimijatüüpide (erakonnad, ühendused, ametnikud, kodanikud jne) ja erinevate toimijate (kultuuriseltsid vs teenuse-MTÜ-d) usaldamine ja nende

Riik ja valitsemine
thumbnail
19
doc

Riigi ja valitsemise põhialused

Poliitika tegemine ja uurimine n Poliitika erinevates lähenemistes: n võimuga seotud küsimused n riigi valitsemise küsimused n ühiste asjade korraldamise küsimused n nappide vahendite jagamise küsimused n Poliitika tegemine on poliitikaküsimuste iga-päevane lahendamine: koostöö ja konflikt n Poliitika uurimine on midagi muud kui igapäe-vane poliitikategemine. Püütakse mõtestada inimeste käitumist poliitika tegemisel Argi- ja teaduslik teadmine Argi- e tavamõtlemine: n Mitteusaldatavad vaatlustulemused n Valikulised tähelepanekud

Riik ja valitsemine
thumbnail
19
doc

Poliitika ja valitsemise alused

Politics on eesti keeles poliitika, mis väljendub võimuvõitlusena. Policy on tegevuskavade elluviimine. 2. Mille poolest erinevad poliitika tegemine ja poliitika uurimine? Poliitika tegemise puhul lahendatakse igapäevaselt poliitikaküsimusi, kuid poliitika uurimise puhul püütakse mõtestada inimeste käitumist poliitika tegemisel. 3. Mille poolest erinevad valitsus, administratsioon, bürokraatia ja juhtimine? Valitsus on täidesaatva võimu institutsioon. Administratsioon on erinevad riigi valitsemist korraldavad organid, täitva võimu e valitsuse asutused. Bürokraatia on juhtimise ratsionaliseeritud ja depersonaliseeritud süsteem, mis kindlustab ettevõtete jms tegevuse maksimaalse täpsuse ja efektiivsuse. Juhtimine on tegevuse juhatamine, lähedane mõistele administratsioon, sest see juhibki tegevust. 4. Kuidas on tekkinud tänased poliitikat ja valitsemist uurivad teadused? Missugused erinevad traditsioonid on nende jaotamisel

Arenguõpetus
thumbnail
16
docx

RAHVUSVAHELISED SUHTED

Idealism ehk liberalism Näeb riike koostöövõimelisena, rahvusvaheliste suhete süsteemi korrastatuna/korrastumisvõimelisena. Erimeelsuste lahendamise vahend- lepingud. Riikidel palju ühishuvisid, erihuvid ühitatavad kompromisside toel(rahvusvahelised suhted on positiivse/negatiivse summa mäng). Keskne on absoluutne kasu:Riikide põhieesmärk on inimarenguks hea keskkonna pakkumine. Riikidevahelise lepingusüsteemi arendamine maailmarahu süsteemiks. Sekkuv liberalism: sekkumine teise riigi asjadesse ühishuvi nimel õigustatud. Mittesekkuv liberalism: sekkumine teise riigi asjadesse pole õigustatav, mõjutama peaks kaudselt, nt eeskuju kaudu. Uusliberalism-üheks olulisimaks rahvusvaheliste suhete toimijaks rahvusvahelised lepinguorganisatsioonid-need võimaldavad luua ennustatavama keskkonna ning vähendada nn tehingukulusid(info hankimine) UUEMAID KOOLKONDI

Politoloogia
thumbnail
77
xlsx

POLIITIKA JA VALITSEMIS ALUSED TEST 1 - 12 vastused

b. nende inimeste hulk, kes on valmis mind vajadusel aitama c. potentsiaal leida oma ideedele toetust tutvuste kaudu d. sotsiaalne kapital pole üksikisiku omadus, vaid ühiskonna omadus. 12. Kodanikujulgus tähendab, et: a. kodanik teab oma õigusi, b. kodanik julgeb oma õigusi kasutada, c. kodanik oskab oma õigusi kasutada. 13. Sotsiaalne mobiilsus tähendab: a. liikumist erinevate elukutsete vahel, b. ühiskonna suutlikkust mobiliseerida ressursid teatud eesmärgi elluviimiseks, c. riigi suutlikkust viia vajadusel läbi üldmobilisatsioon, d. liikumist ühiskonna positsioonihierarhias, e. mobiiltelefonide kasutamise ulatust ühiskonnas. 14. Usaldus ühiskonnas Putnami järgi: a. on seotud vasakpoolsete liikumiste ja erakondadega, b. kasvab välja isikutevahelistest suhetest, c. on lollide lohutus. 15. Poliitiline kaasatus tähendab a. Kodanikeühenduste arvamuste arvestamist poliitika kujundamise protsessis b. Poliitilise tõrjutuse ja võõrandumise vastandit c

Riigiteadused
thumbnail
24
doc

Poliitika - ja valitsemise alused - EKSAM

kehtivad normid ja on usaldus,mis suurendab koostööd ühise kasu saamise eesmärgil. Sotsiaalse kapitali tunnused: 1)suhetega seotud 2)pingutuse,töö tulemus 3)sinna saab investeerida 4)sammu-vastusammu põhimõte 5)usalduse või usutavuse mõõde 6)kasutamine tugevdab 1 Mis on poliitiline kultuur? Tutvusta selle kahte erinevat tähendust. Poliitiline kultuur on poliitilist elu mõjutavate tavade,ideoloogiate,kommete,uskumuste ja müütide muster. Tähendused: 1)Võrdlev:iga riigi poliitilisel kultuuril on omapära 2)Väärtushinnanguline:kasutatakse igapäevakõnes 1 Tutvusta avaliku arvamuse mõistet. Avalik arvamus on ühiskonnas laialt levinud suhtumine,mida paljud inimesed onavalikult väljendanud. 1 Milles seisneb avaliku arvamuse kujunemise protsess ja missugused on avaliku arvamuse tasandid (Pierce)? Avaliku arvamuse tasandid (Pierce): 1)üldine avalikkus (kõik inimesed) 2)hääletav avalikkus(valijad) 3)tähelepanelik avalikks(jälgivad infot)

Riigiteadused
thumbnail
88
docx

Rahvusvahelise poliitika loengud

● Legitiimse vägivalla monopol (Max Weber) -> Valitsusel vms on legitiimne võim vägivallale (st, et keegi teine pole võimuga vägivallale) ● Tunnustamine Suveräänsuse tüübid ● Robert Jackson: - Negatiivne -> juriidiline korraldus, formaalsus - Positiivne -> võimekus, mida teha suudab ● Stephen Krasner: - Siseriiklik suveräänsus -> vägivalla monopol, põhiseadus - Vastastikkuse sõltuvuse suveräänsus -> riigi võimekus kontrollida oma piire (kui palju inimesi, raha, kaupa jne seal liigub) - Juriidiline -> võime teistega suhelda, astuda rahvusvahelistesse lepingutesse jne - Vestfaali -> klassikaline ülemvõimuga territoorium; keegi väline EI ANNA korraldusi Suveräänsuse puudumine ● Läbikukkunud riigid - Jacksoni kvaasi-riigid -> puudub empiiriline pool, ei suuda piire kaitsta, vägivalla monopol puudub/puudulik

Rahvusvahelised suhted
thumbnail
40
docx

Ühiskonna riigieksami materjal

ö o Kirju klassikul- tuur, mitmekesi- sed väärtushin- nangud, riigi sekkumine majanduss e Võim majanduses, riigis ja inimsuhetes Majandus on eelkõige areen, kus toimub pidev võitlus suurema võimu saavutamise nimel. See seisukoht on peamine alus võimukesksetele lähenemistele. Lähtutakse eeldusest, et huvid turul ei ole reeglina harmoonilised vaid põrkuvad ja konfliktsed ning iga turuüksuse

Ühiskonnaõpetus




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun