Ärieetika Eetilise juhtumi analüüs Juhtumi kirjeldus Õues on talv. Lund on juba sadanud väga palju, seepärast on paljude majade katused paksult lumega kaetud. Nagu meie situatsioonis. Ilmad lähevad soojemaks ning lumi muutub raskemaks (sulab). Mitte keegi ei lükkanud maha lund katuselt. Tagajärjeks on suur kahju korterimaja viimasele (5-ndale) korrusele. Varsti korteriomanikud märkavad, et mööda seina voolab alla vesi. Tagajärjeks on suur veemull seina peal, mis äkitselt plahvatab
Kahjusaaja järgmine samm on kahju suuruse tõendamine. Selleks tuleb võtta kalkulatsioon või remondiarve. Asendamisele kuuluvad detailid alles hoida. Eelistatud on poolte omavaheline kokkulepe, kuid kohtuotsuseta tavaliselt tekkinud kahju ei hüvitata. Palgata endale advokaat. Võimalikud abijuhised Kanti õiguste ja kohustuste toeooria järgi peaksid inimese moraalseks tegutsemiseks nii õigused kui ka kohustused tasakaalus olema. Antud konflikti puhul võib tähendada see seda, et õigus nõuda kahju hüvitamist saab olla võimalik ainult sel juhul, kui olla ise hoolikas, tähelepanelik ja eeskujulik liikleja. Egoismi seisukohalt võttes maksimeerib inimene enda hüve. Antud konflikti puhul võib täheldada seda, et kõik on enda hüvede eest väljas. Kahjusaaja soovib raha, et kahju korvata. Tee omanik ei taha teha kulutusi. Need on ka mõlema poole eesmärgid. Ühtseks on siin raha, mida kumbki ei soostu maksma kuigi kergekäeliselt.
XXXXX Ärikonflikti lahendamine Juhtumi kirjeldus Lilleseemneid ja -sibulaid müüv Bakker Holland jagab klientidele taas reklaamlehti, kus lubatakse ostu eest suuri kingitusi, mida ei pruugi saada. Möödunud nädalal laekus lugejale Tallinnas koju Bakker Hollandi müügikataloog, mille juures oleval reklaambrosüüril lubati, et 13,99-eurose ostu eest saab endale tippkategooria kingituse, mis on suurem kui kaks meetrit. Reklaamlehelt leiab tsitaate, mis viitavad, et suur kingitus on ostjat igal juhul ootamas: «Ametlik teade: Sind on ootamas ebatavaliste mõõtmetega kingitus!» või «Kraabi kuldset võlulambi- kleepsu ja vaata järele, millise kategooria kingituse saad!» või «Su kingitus ei mahu postkasti!» või «Kood XX-XXXXX annab õiguse üle 2 meetri suurusele kingitusele! Ära viivita ja saada saateleht meile nüüd!» Reklaamleht teatab, et kampaani
aga saaksid valida teise poes, kus nad ei peaks selliste muredega kokku puutuma. Omakorda oleks see hea jällegi selle poe konkurentidele hea, sest kliendid on otsustanud valida muu kaupluse ning toovad tulu neile sisse. Loo huvilised on: 1)Klient, kes ostis rehvid 2)Müüja, kes need müüs 3)Pood, kus sündmus aset leidis 4)Teised poed 5)Teised kliendid Probleemi püstitus: Eetilise konfliktiga kerkib üles mitu probleemi või põhiprobleem koos alaprobleemiga. Alaprobleemiks on kliendi ja poe(müüja) edasised suhted, kuidas peaks klient edaspidi käituma selles poes suhtes ning kas ta soovib sealt veel kunagi midagi osta. Selle probleemi kõrvalprobleemiks on veel see, et kuidas peaks pood käituma müüjaga, kes jagas vale informatsiooni ning käitus ebaprofessionaalselt, kas töötaja vallandada või saata koolitusele.
A läheb B kurja koera silitama ja saab hammustada, isik istub kaasreisijana autosse, mida juhib purjutaja. Tegu riski vabatahtliku aktsepteerimise juhtumitega: kannatanul kahju hüvit nõue välistatud (teistes riikides). EE-s mõistlik tulemus § 139 kaudu. A puhul vähendada kahju, mis ulatuses ise seda põhjustas. Loomapidaja vastutab § 1060 järgi süüst sõltumata. Ehitise eest samuti riskivastutus § 1058. Lahendid, mis § 1058 alla ei mahu, tuleb lahend DÜK alusel, siis küs kas käibekohustus laieneb ka neile isikutele, kes jalutavad võõras aias 30. Kuidas lahendada kausaalsuse probleem nn "dilemma olukorras"? Dilemma olukord, kus kahjutekitaja käitumise tõttu satub kannatanu ohtlikku olukorda ja peab valima, kuidas edasi käituda. A teeb I-l korrusel süüa ja laseb midagi kõrbema. III korruse B näeb oma ukse alt, et suitsu tuleb ja pikemalt mõtlemata hüppab aknast alla. Kahju põhjustaja peab vastutama
Õpetaja viidi esmaabisse ning sellele järgnes järelravi. Reisibüroo keeldub saadud tervisekahjustusi kompenseerimast. Huvilised Huvilised on kõik keda antud juhtum puudutab, või keda võiks puudutada, näiteks teised õpetajad, giidid ja reisijad kellega võiks samasugune situatsioon juhtuda. Käesoleval juhul on huvilised: Õpetaja Bussijuht Bussi-ja reisibüroo Lapsed Lapsevanemad Teised bussijuhid ja reisibürood Teised ja potensiaalsed kliendid Probleemi püstitus Enamasti kerkib eetilise konfliktiga koos üles mitu probleemi. Nende hulk on tavaliselt vastavuses huviliste hulgaga. Antud kontekstis on põhiprobleem: kuidas peaks reisibüroo käituma kompensatsiooni maksmise osas. Lisaprobleemid: kes vastutab reisjate turvalisuse eest sõitvas bussis ja kas meie reisibussid on inimeste jaoks piisavalt turvalised. Juriidiline analüüs Eeskirjade järgi ei tohi reisija segada bussijuhti, seista sõidu ajal. Enne teenuse tarbimist tuleb tutvuda
II kontrolltöö küsimused Deliktiõigus reguleerib vastutust õigusvastaselt ja lepinguväliselt tekitatud kahju eest. Kui vaadata VÕSi ülesehitust, saame eristada deliktilist üldvastutust (ka vastutus delikti üldkoosseisu alusel) (§§ 1043-1055). Teiseks reguleerib VÕS riskivastutust, mis on süüst sõltumatu vastutus (§§ 1056-1060). Kolmandaks on tootjavastutus ehk vastutus puudusega toote eest (§§ 1061-1065). Lisaks nimetatutele võib eraõigusest leida ka deliktilise vastutuse erikoosseise, mis on samuti deliktiõiguse alla kuuluvad normid (nt AÕS-ist tuleneb omavolilise valdaja vastutus asja kahjustamise eest). Kõikidel nendel juhtudel sõltumata vastutuse kvalifikatsioonist pannakse nõude ulatus paika VÕS üldosa 7. peatüki sätete järgi. 1. Mis hetkest muutub sissenõutavaks õigusvastaselt tekitatud kahju hüvitamise nõue ja mis hetkest satub sellise kahju eest vastutav isik viivitusse kahju hüvitamisega? Sissenõutavaks muutub ta üldjuhul kohe p
KINNISVARA HALDAMINE MI. 1731 2 EAP Facility Management Kalender 1. 02. veebruar - 1. loeng Teema 1. Ainetöö selgitus. 2. 09. veebruar – 2. loeng Teema 2. 3. 16. veebruar – 3. loeng Teema 3,4. 4. 23. veebruar – 4. loeng. Teema 5 5. 01. märts – 5. loeng. Teema 6,7. 6. 08. märts – 6. loeng. Teema 8. 7. 15. märts 7. loeng Teema 9. 8. 22. märts SEMINAR 9. 29. märts ARVESTUS Õpikud 1. Kinnisvarahooldaja käsiraamat. TTÜ kirjastus, 2008. 2. Kinnisvarahalduri käsiraamat. TTU kirjastus, 2007. Eesti Kinnisvara Haldajate ja Hooldajate Liit www.ekhhl.ee infomaterjalid Eesti Maaülikool Metsandus- ja maaehitusinstituut Geomaatika osakond Õppevahend aines KINNISVARA HALDAMINE MI. 1731 (2 EAP) Facility Management Koostas: lektor Madis Kaing Tartu 2012
Kõik kommentaarid