Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Innovatsiooni vaheeksam - essee 2011 (2)

5 VÄGA HEA
Punktid
Elu - Luuletused, mis räägivad elus olemisest, kuid ka elust pärast surma ja enne sündi.

Esitatud küsimused

  • Kuidas on tehtud innovatsiooni 1 Kättesaadav httpwwwineecontentphp?

Lõik failist

TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL
Sotsiaalteaduskond
Õiguse instituut
INNOVATSIOONI VAHEEKSAM
Essee
Õppeaine: Innovatsioon
Õppejõud: Rainer Kattel , Prof .
Tallinn 2011
SISUKORD
Vaheeksami küsimused: 3
Valikulised küsimused: 8


Vaheeksami küsimused:


  • Palun kirjeldage toote-, protsessi-, organisatoorset ja turunduslikku innovatsiooni, sealjuures eristades kõikidel juhtudel nii radikaalset kui inkrementaalset (järk-järgulist) lähenemist. Lisaks selgitage igat juhtumit illustreeriva näitega Eesti ettevõtlusest lähtuvalt (kokku 8).
    On olemas erinevad innovatsioonide tüpoloogiad. Eristatakse toote-, protsessi-, organisatsiooni- ja turundusinnovatsiooni. Kui ettevõte tuleb välja enda jaoks olulise uue toote või teenusega ja see erineb oluliselt seni pakutavast, siis on tegemist tooteinnovatsiooniga. Toode või teenus peaks hõlmama endas muudatusi tehnilistes tingimustes, komponentides, materjalis , lisatud tarkvaras või muudes funktsionaalsetes omadustes. Tooteinnovatsioone müüakse otse tarbijale, erinevalt protsessi­innovatsioonist, mis kujutab endast uue või oluliselt täiustatud tootmisprotsessi, tarnimismeetodi või tootmise abitegevuse kasutuselevõttu. Protsessiinnovatsiooni alla kuuluvad tehnoloogia , seadmete ja/või tarkvara muutused, mille eesmärgiks on toote kvaliteedi, tootmise või selle abitegevuse tõhususe ja/või paindlikkuse, keskkonna­säästlikkuse või turvalisuse tõus. See tähendab, et võib osutada sama kaupa-teenust mis eelnevalt, aga kasutades täiuslikumat tootmisprotsessi. Kolmandaks innovat­siooni­­ liigiks võib tuua organisat­sioonilise uuenduse mis omakorda tähendab
  • Vasakule Paremale
    Innovatsiooni vaheeksam - essee 2011 #1 Innovatsiooni vaheeksam - essee 2011 #2 Innovatsiooni vaheeksam - essee 2011 #3 Innovatsiooni vaheeksam - essee 2011 #4 Innovatsiooni vaheeksam - essee 2011 #5 Innovatsiooni vaheeksam - essee 2011 #6 Innovatsiooni vaheeksam - essee 2011 #7 Innovatsiooni vaheeksam - essee 2011 #8
    Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
    Leheküljed ~ 8 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2012-03-26 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 111 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 2 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor Kristi72 Õppematerjali autor
    1. Palun kirjeldage toote-, protsessi-, organisatoorset ja turunduslikku innovatsiooni, sealjuures eristades kõikidel juhtudel nii radikaalset kui inkrementaalset (järk-järgulist) lähenemist. Lisaks selgitage igat juhtumit illustreeriva näitega Eesti ettevõtlusest lähtuvalt (kokku 8).
    2. Milliseid konkurentsieeliseid võivad ettevõtted saavutada läbi innovatsiooni toote elutsükli varajases (ehk juurutus) staadiumis ning kuidas saavad ettevõtted sellist konkurentsieelist kaitsta? Toeta argumentatsiooni näitega.
    3. Palun võrrelge innovatsioonistrateegiaid järgnevate majandustegevuste puhul: juuksur, autotööstus, biotehnoloogia ja tarkvara nii tehnoloogiatrajektooride liikidest ning mastaabisäästu ja mitmekülgsussäästu kontseptsioonidest lähtuvalt. Toeta argumentatsiooni näidetega.
    4. Kasutades elutsükli ja S-kõvera lähenemist, kirjeldage palun, kus on Skype kui toode positsioneeritud ja miks.

    Kasutatud allikad

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    7
    doc

    Innovatsioon loeng 3, 5, 6

    tahate samasugust toodet turule tuua, siis teil oleks vaja ju sama moodi saada sama suurt tagasisidet tarbijatelt, leida vigu jne, kui seda võimalust pole, siis on väga raske hakata konkureerima nö suurte gigantidega, sest mastaabisääst loob teile informatsioonilise asümeetria. See toimib nagu loomulik barjäär konkurentide ees. Tänu sellele on kogu mastaabiefektiga seotud nö valdkond, mõistmaks innovatsiooni, nii oluline. Kui me räägime innovatsioonist ja majandusest, siis just nimelt mastaabisäästu, selle erinevat toimist erinevates valdkondades, sektorites ja eelkõige muutumist ajas ongi vaja kõige rohkem mõista. Ja tuleneb see tehnoloogiast. Nt. Toyota Mastaabisääst tähendab pidevat õppimist, tootlikus ettevõttes kasvab ja sellega seoses on teil ka konkurentsieelis. Loeng 6: Rajasõltuvus- kui olete mingile rajale-trajektorila sattunud, siis on raske sealt maha tulla.

    Innovatsioon
    thumbnail
    25
    doc

    Innovatsiooni loengu kordamisküsimused

    Loeng 1: Millest tuleneb vajadus aru saada innovatsiooni erinevatest tahkudest ning millised teadusvaldkonnad tegelevad innovatsiooni uurimisega? Innovatsiooni ajendab võime näha seoseid, märgata võimalusi ja neid ära kasutada. Ettevõtted saavutavad innovaatiliste tegude kaudu konkurentsieelise. Innovatsiooni uurimisega tegelevad majandus, sotsioloogia, psühholoogia, poliitika, juhtimine, ajalugu, geograafia, tehnika teadused, IT. Kirjeldage, kuidas innovatsioon annab ettevõtetele konkurentsieelise; tooge näiteid. Konkurentsieelist loovad organisatsioonid, kes suudavad kasutada uut teadmist, tehnoloogilisi oskusi ja kogemusi uuenduste loomiseks oma toodetes ja teenustes ning nende loomise ja kättetoimetamise meetodites. Samuti on konkurentsieelise allikaks peetud suutlikkust pakkuda kiiremat, odavamat, kvaliteetsemat teenust. Southwest Airlines saavutas USA efektiivseima lennufirma positsiooni, kuigi oli konkurentidest palju väiksem

    Innovatsioon
    thumbnail
    6
    docx

    Innovatsioon kordamisküsimused

    1.Millest tuleneb vajadus aru saada innovatsiooni erinevatest tahkudest ning millised teadusvaldkonnad tegelevad innovatsiooni uurimisega? Sellest, et innovatsiooni õige kasutamine aitab suurendada tootlikkust, uued tooted aitavad võita ja hoida turuosa ning kasvatada kasumlikkust. Uute toodete väljatöötamine on oluline oskus, sest keskkond on pidevas muutumises. Innovatsiooni uurimisega tegelevad majandusteaduse, tehnoloogia, sotsioloogia ja inseneriteaduse valdkonnad. 2.Kirjeldage, kuidas innovatsioon annab ettevõtetele konkurentsieelise; tooge näiteid. Protsessiinnovatsioon mängib olulist strateegilist rolli, pakkudes uusi või oluliselt täiustatud mehhanisme. Toetudes nendele mehhanismidele ja oma paremale tootmisoskusele saavad ettevõtted turul konkurentsieelise, pakkudes paremat/uuemat toodet/teenust kui teised ettevõtted. · Pakutava toote või teenuse uudsus: pakkuda midagi, mida teised ei suuda. Nt: Esimese Walkmani,

    Projekti juhtimine
    thumbnail
    12
    docx

    Innovatsioon

    Sissejuhatus: kursus, teema, terminoloogia Millest tuleneb vajadus aru saada innovatsiooni erinevatest tahkudest ning millised teadusvaldkonnad tegelevad innovatsiooni uurimisega? Sellest, et innovatsiooni õige kasutamine aitab suurendada tootlikkust, uued tooted aitavad võita ja hoida turuosa ning kasvatada kasumlikkust. Uute toodete väljatöötamine on oluline oskus, sest keskkond on pidevas muutumises. Innovatsiooni uurimisega tegelevad majandusteaduse, tehnoloogia, sotsioloogia ja inseneriteaduse valdkonnad. Kirjeldage, kuidas innovatsioon annab ettevõtetele konkurentsieelise; tooge näiteid. Protsessiinnovatsioon mängib olulist strateegilist rolli, pakkudes uusi või oluliselt täiustatud mehhanisme. Toetudes nendele mehhanismidele ja oma paremale tootmisoskusele saavad ettevõtted turul konkurentsieelise, pakkudes paremat/uuemat toodet/teenust kui teised ettevõtted.

    Ühiskond
    thumbnail
    3
    doc

    Innovatsioon loeng 1

    Loeng 1: 1. Millest tuleneb vajadus aru saada innovatsiooni erinevatest tahkudest? Innovatsiooni nähakse tihtipeale väga valesti, kuidagi ettevõtte kaugena. On olemas ainus õige viis näha teda ettevõtetega seonuvalt. Meedias kasutatakse mõistet innovatsiooni tihtipeale valesti. Innovatsiooni tuleb näha ettevõtete kontekstis ja sellisena, et see annab konkurentsi eelise. Innovatsiooni nähakse: · kõrgtehnoloogilisena, · teadus- ja arenduskesksena · elitaarse ja kaugena. Eestis levinud radikaalne innovatsioonikäsitlus on mütoloogilise iseloomuga (vastandudes ratsionaalsele ja konstruktiivsele). Sellega omakorda kaasneb omakorda oht, et kasutatav mõiste muutub sisutühjaks. Innovatsioon on leiutise, avastuse, uue või olemasoleva teadmise uudne kasutamine majanduslikus protsessis.

    Innovatsioon
    thumbnail
    4
    doc

    Innovatsioon loeng 2

    Oluline on veel see, et tulenevalt infotehnoloogia arengust tekkis võimalus väga suurteks ja ülemaailmseteks aliantsideks. Ühtäkki oli kogu maailm koostööks avatud, oli imelihtne saata jooniseid ühest maailma otsast teise ja saada sealt tooted vastu, samamoodi koostöö teadus valdkonnas. V põlvkond 90´. On hakatud rõhutama, et u 90´aastate teisest poolest alates saab rääkida 5 generatsioonist. Siin nähakse ettevõtete arendust ja arenguvõimalusi kui puhtalt innovatsiooni strateegiast tulenevalt. See kuidas ettevõte defineerib ära ennast tehnoloogiamaailma suhtes ja innovatsiooni suhtes, see tegelikult määrab äöra selle ettevõtte arengu võimalused. Mitte ainult ei võeta teaduse ja tehnoloogiamaailmast omaks parimaid vaid kommunikeeritakse ka sinna oma vajadusi ja üritatakse sel moel kõike muuta. Turgudesse mitte ainult ei siseneta vaid turge ka tekitatakse. Lood ise nõudluse oma toodete, teenuste jaoks. Lisaks toimub veel strateegiline

    Innovatsioon
    thumbnail
    11
    docx

    Innovatsioon ja tootearendus

    Mis nende küsimuste mõte on - TURUEELIS Enamasti tahab keegi tulla turule mingi ideega, mis juba on olemas. (Uue asjaga tullakse harva välja.) Tulebki välja mõelda, mis on turueelis. Mis on lihtne turueelise saamine. Näiteks Karja pagariäri. Maakonnas esimene, kes hakkas leiba viilutama. Nüüd teevad kõik seda. Turueelis on vajalik. Tootel või teenusel on oma eluiga: Arendus, kasv, küpsus ja langus. Lisaks toote arengule ja innovatsioonile on ka tootmise viisi areng ja innovatsioon. Näiteks pesulõksu puhul ei ole toode ise muutunud, vaid kuidas, kuidas pakendatakse, müüakse. Veel näiteid siinsed, kus turud on juba täis, spa tegijad läksid Viimsisse ja Jurmalasse ja tegid seal ka spad. Pideva kasvu saladuseks on uue arengukõvera alustamine enne vana hääbumist. Point on selles et uue arenguga tuleb pihta hakata juba siis kui vana alles kasvab. Asi selles, et kasvu tsükli ajal on kõige rohkem vahendeid uue arendamiseks. Igasugu

    Innovatsioon
    thumbnail
    12
    docx

    Innovatsioon vastused

    (kirjutamismasinad vs elektrooniline tekstotöötlus, jää vs külmikud) Protsesside ümberpaigutamine – süüsteemi osade omavahelise töö ümberkorraldamine (efektiivsemate võrgustike ehitamine; Zara ja Benetton rõivaste, Dell arvutite ülekanne ühest rakenduskontekstist teise – väljakujunenud elementide kombineerimine eri turgude tarbeks. (polükarbonaatraattad- nagu veerevpagas arendatud laste mänguasjadeks) 4. Inkrementaalne innovatsioon ehk tasapisi kasvav. Nt. Volkswagen Golf 5,6,7, autoed, lennukite ja telerite uued versioonid. Kujutab endast järkjärgulist olemasolevate toodete ja protsesside edasiarendamist. See ilmneb tavaliselt praktilises tegevuses. . Radikaalne või baasinnovatsioon – olemasolevate toodete, protsesside, organisatsiooniliste korralduste, tootmis-, levitamis-, kommunikatsioonisüsteemide põhjalik muutus. Nt: auruenergia, IKT-„revolutsioon“, biotehnoloogia

    Ühiskond




    Kommentaarid (2)

    YBD profiilipilt
    YBD: aitäh korraliku materjali eest
    22:57 08-05-2013
    easytosay profiilipilt
    easytosay: aitas väga, aitäh :)
    13:27 13-05-2012



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun