Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Innovatsioon loeng 3, 5, 6 (1)

5 VÄGA HEA
Punktid
Elu - Luuletused, mis räägivad elus olemisest, kuid ka elust pärast surma ja enne sündi.

Esitatud küsimused

  • Millist rolli võib nõudlus mängida innovatsioonide esile kutsumisel?
  • Milline on riigi roll ettevõtluskeskkonna arendamisel?
  • Mis tähenda kui ühes või teises valdkonnas on plahvatuslikud tootlikuse kasvud?
  • Miks õppimiskõverad muutuvad laugeks?

Lõik failist

Loeng 3:
Innovatsioon on üldjuhul seostatud ühe ettevõtte majandustegevuses mingi uuendusega, mis annb sellele ettevõttele konkurentsi eelise. Tema toode, teenus on parem kui konkurentidel ja tänu sellele ettevõte teenib ka rohkem raha.
  • Miks spetsialiseeruvad ettevõtted erinevates riikides erinevatesse valdkondadesse?
    Majandusteaduses ehk majanduspoliitikas on kaks täiesti erinevat arusaama sellest kus spetsialiseerumised või konkurentsieelised tulenevad. Ühelt poolt on meil klassikaline majandusteadus, mille idee seisneb selles, et kui me vaatame miks ettevõtte toodavad erinevaid asju erinevates piirkondades, siis on näha, et looduslik ja geograafiline keskkond soodustab ühes piirkonnas näiteks veini tootma ja teises mitte. Ja on mõistlik, et need geograafiliselt erinevate piirkondade riigid omavahel kauplevad. Ettevõtjad keskenduvad sellel mis on nende keskkonnas füüsiliselt, geograafiliselt, loodusvaraliselt olemas.
    Teine ja vastanduv arusaam põhineb selles, et kui me vaatame ajaloos edukaid riike, kus innovatsioon ja majandusareng on olnud väga jõuline ja kus inimeste elatustaset on kõvasti parandatud, siis me peaaegu mitte kunagi ei leia riike nende hulgast kellel on olulised looduslikud eelised. Idee on selles, et peaaegu kõik konkurentsieelised või põhjused miks ettevõtted ühesse või teise
  • Vasakule Paremale
    Innovatsioon loeng 3-5-6 #1 Innovatsioon loeng 3-5-6 #2 Innovatsioon loeng 3-5-6 #3 Innovatsioon loeng 3-5-6 #4 Innovatsioon loeng 3-5-6 #5 Innovatsioon loeng 3-5-6 #6 Innovatsioon loeng 3-5-6 #7
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 7 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2012-03-26 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 67 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor Kristi72 Õppematerjali autor
    1. Miks spetsialiseeruvad ettevõtted erinevates riikides erinevatesse valdkondadesse?
    2. Millist rolli võib nõudlus mängida innovatsioonide esile kutsumisel?
    3. Milline on riigi roll ettevõtluskeskkonna arendamisel?
    1. Defineeri mõisted positiivne, negatiivne ja konstantne mastaabiefekt.
    2. Kirjelda mastaabiefekti erinevust mastaabisäästu ja mitmekülgsussäästu puhul.
    3. Analüüsi mastaabiefekti erinevust erinevate majandusvaldkondade puhul ja selle muutumist ajas.
    4. Miks õppimiskõverad muutuvad laugeks?
    1. Kirjelda toote elutsüklit konkurentsi ja tehnoloogilise küpsuse vaatevinklist.
    2. Kuidas on tehnoloogilised trajektoorid ja organisatsiooniline võimekus omavahel seotud?

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    8
    doc

    Innovatsiooni vaheeksam - essee 2011

    TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Sotsiaalteaduskond Õiguse instituut INNOVATSIOONI VAHEEKSAM Essee Õppeaine: Innovatsioon Õppejõud: Rainer Kattel, Prof. Tallinn 2011 SISUKORD Vaheeksami küsimused:...................................................................................................... 3 Valikulised küsimused:........................................................................................................8 Vaheeksami küsimused: 1. Palun kirjeldage toote-, protsessi-, organisatoorset ja turunduslikku innovatsiooni,

    Innovatsioon
    thumbnail
    6
    docx

    Innovatsioon kordamisküsimused

    1.Millest tuleneb vajadus aru saada innovatsiooni erinevatest tahkudest ning millised teadusvaldkonnad tegelevad innovatsiooni uurimisega? Sellest, et innovatsiooni õige kasutamine aitab suurendada tootlikkust, uued tooted aitavad võita ja hoida turuosa ning kasvatada kasumlikkust. Uute toodete väljatöötamine on oluline oskus, sest keskkond on pidevas muutumises. Innovatsiooni uurimisega tegelevad majandusteaduse, tehnoloogia, sotsioloogia ja inseneriteaduse valdkonnad. 2.Kirjeldage, kuidas innovatsioon annab ettevõtetele konkurentsieelise; tooge näiteid. Protsessiinnovatsioon mängib olulist strateegilist rolli, pakkudes uusi või oluliselt täiustatud mehhanisme. Toetudes nendele mehhanismidele ja oma paremale tootmisoskusele saavad ettevõtted turul konkurentsieelise, pakkudes paremat/uuemat toodet/teenust kui teised ettevõtted. · Pakutava toote või teenuse uudsus: pakkuda midagi, mida teised ei suuda. Nt: Esimese Walkmani,

    Projekti juhtimine
    thumbnail
    12
    docx

    Innovatsioon

    Millest tuleneb vajadus aru saada innovatsiooni erinevatest tahkudest ning millised teadusvaldkonnad tegelevad innovatsiooni uurimisega? Sellest, et innovatsiooni õige kasutamine aitab suurendada tootlikkust, uued tooted aitavad võita ja hoida turuosa ning kasvatada kasumlikkust. Uute toodete väljatöötamine on oluline oskus, sest keskkond on pidevas muutumises. Innovatsiooni uurimisega tegelevad majandusteaduse, tehnoloogia, sotsioloogia ja inseneriteaduse valdkonnad. Kirjeldage, kuidas innovatsioon annab ettevõtetele konkurentsieelise; tooge näiteid. Protsessiinnovatsioon mängib olulist strateegilist rolli, pakkudes uusi või oluliselt täiustatud mehhanisme. Toetudes nendele mehhanismidele ja oma paremale tootmisoskusele saavad ettevõtted turul konkurentsieelise, pakkudes paremat/uuemat toodet/teenust kui teised ettevõtted.  Pakutava toote või teenuse uudsus: pakkuda midagi, mida teised ei suuda. Nt: Esimese Walkmani, sulepea, fotoaparaadi,

    Ühiskond
    thumbnail
    25
    doc

    Innovatsiooni loengu kordamisküsimused

    Loeng 1: Millest tuleneb vajadus aru saada innovatsiooni erinevatest tahkudest ning millised teadusvaldkonnad tegelevad innovatsiooni uurimisega? Innovatsiooni ajendab võime näha seoseid, märgata võimalusi ja neid ära kasutada. Ettevõtted saavutavad innovaatiliste tegude kaudu konkurentsieelise. Innovatsiooni uurimisega tegelevad majandus, sotsioloogia, psühholoogia, poliitika, juhtimine, ajalugu, geograafia, tehnika teadused, IT. Kirjeldage, kuidas innovatsioon annab ettevõtetele konkurentsieelise; tooge näiteid. Konkurentsieelist loovad organisatsioonid, kes suudavad kasutada uut teadmist, tehnoloogilisi oskusi ja kogemusi uuenduste loomiseks oma toodetes ja teenustes ning nende loomise ja kättetoimetamise meetodites. Samuti on konkurentsieelise allikaks peetud suutlikkust pakkuda kiiremat, odavamat, kvaliteetsemat teenust. Southwest Airlines saavutas USA efektiivseima lennufirma positsiooni, kuigi oli konkurentidest palju väiksem

    Innovatsioon
    thumbnail
    16
    docx

    TURG JA KONKURENTSILIIGID

    Maie ja Valdur TURG JA KONKURENTSILIIGID Uurimistöö Õppeaines: Mikro- ja makroökonoomika ….teaduskond Õpperühm: Juhendaja: Esitamiskuupäev:……………. Üliõpilase allkiri:…………….. Õppejõu allkiri: ……………… Tallinn 2015 KONKURENTS Konkurents on võitlus klientide pärast, mida peavad kõik samu vajadusi rahuldavad ettevõtted. Konkurents ettevõtete vahel muutub üha teravamaks ja seda põhjustavad eelkõige ettevõtete arvu suurenemine, tootehindade üleüldine alanemine ning tarbijate ja ettevõtjate targemaks muutumine. Konkurents majanduses on müüjate (tootjate) võitlus ostjate pärast. Konkurents on majandustegevuses osalejate püüdlemine sama eesmärgi poole olukorras, kus ühe edu tähendab teise ebaedu. Ettevõtte konkureerimise viisid

    Mikro ja makroökonoomika
    thumbnail
    34
    docx

    Kululiidri strateegia referaat

    KULULIIDRI STRATEEGIA REFERAAT . Tallinn 2015 SISUKORD SISUKORD..........................................................................................................................................2 SISSEJUHATUS..................................................................................................................................3 1.KULULIIDRI STRATEEGIA...........................................................................................................4 2.KULUEELISE ALLIKAD................................................................................................................5 2.1.Mastaabisääst..............................................................................................................................5 2.2.Ebaökonoomsus..........................................................................................................................6 2.3.Kogemuskurv.........................

    Juhtimine
    thumbnail
    17
    pdf

    Professor Porter ja tema viis konkurentsijõudu

    kõrge kasvumäär koos madalate turutõketega tõmbab ligi uustulnukaid. Isegi ilma uute tulijateta ei garanteeri kõrge kasvumäär kasumlikkust, kui kliendid on mõjuvõimsad või asendustooted atraktiivsed. Mõned kiiresti kasvavad ärivaldkonnad, nt personaalarvutid, on tegelikult viimastel aastatel olnud kõige vähem kasumlike ettevõtmiste hulgas. Kitsas keskendumine kasvule on üks peamisi põhjuseid, miks tehakse halbu strateegilisi otsuseid. Tehnoloogia ja innovatsioon. Kõrgtehnoloogiast või uuendustest ei piisa, et muuta valdkond struktuurselt atraktiivseks (või mitteatraktiivseks). Üksluised madala tehnoloogiaga valdkonnad hinnatundlike ostjatega, kõrgete vahetamiskuludega või mastaabisäästust tulenevate kõrgete turutõketega on sageli palju kasumlikumad kui sellised erutavad valdkonnad nagu tarkvara ja internetitehnoloogia, mis tõmbavad konkurente ligi. Valitsus. Valitsuse osalus ei ole valdkonna kasumlikkuse mõttes iseenesest ei hea ega ka halb

    Strateegiline planeerimine
    thumbnail
    4
    doc

    Innovatsioon loeng 2

    tead mis on praktika, kuidas on mõtekas teha, kuidas vigade protsent oleks võimalikult väike. Võimekus kasutada oskusteta tööjõudu. Esimestes faasides on see selgelt 0 lähedane, samas hilisemates faasides on väga palju oskusteta tööjõuga peale hakata, kui asi läheb odavuse peale. See selgitab ka selle ära, miks hästi palju tootmist on ja on ka minemas Aasia riikidesse. 5. Kuidas erineb innovatsioon majandussektorite kaupa? Teaduspõhise tootmise: Tüüpilised tuumik tooted: on elektroonikatööstus, keemiatööstus, biotehnoloogiatööstus Peamised tehnoloogia allikad: teadusarendustegevus, baasuuringud. Teadmusintensiivne: Tüüpilised tuumik tooted: on teamispõhisest erinev selle poolest, et tootmine leiab aset nt. finantssektoris, jaekaubandus, kirjastamine, turism Peamised tehnoloogia allikad: tarkvara ja süsteemiosakonnad, tarnijad- kes tanivad spetsiifilist riistvara.

    Innovatsioon




    Kommentaarid (1)

    easytosay profiilipilt
    easytosay: sain abi, aitäh !
    18:00 29-10-2012



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun