Kooli
nimi
Nimi
LEIUTISED EHITUSALAL
Referaat
Juhendaja :
Tallinn
20__
Muutused
ehitusalal said alguse Tööstusliku Pöördega Euroopas 18. kuni 19.
sajandil. Sellel ajal hakati üha enam kasutusele võtma masinaid,
mida esialgu ehitati puidust. Puidust masinad aga ei pidanud kaua
vastu ja hiljem, kui uued tehnoloogiad suuremat kuumust võimaldasid,
hakati masinaid ehitama rauast. See tõi kaasa tootlikkuse
suurenemise ja uute revolutsiooniliste leiutiste arenemise.
Üks nendest leiutistest on juba Vana-Kreekas leiutatud kraana , mis sai
eriti populaarseks 19. sajandil tänu aurumasina leiutamisele. Varem oldi kraana jaoks kasutatud inimtööjõudu või loomi, kuid nüüd
oli võimalik rakendada võimast jõuallikat: James Watti leiutatud
aurumasinat. Populaarseks sai kraana just 19. Sajandil ka seetõttu,
et nüüd oli võimalik kraanasid ehitada ka rauast.
Teedeehitus
Tänapäevased
tõrvatud teed on kahe šoti inseneri Thomas Telfordi ja John Loudon McAdami kätetöö. Telford kavandas teedele vee äravoolusüsteemi
Hooned: - Londoni parlamendihoone: selle silueti muudavad eri kõrguse ja kujuga tornid ebasümmeetriliseks ja maaliliseks. Põhiosa on klassistsitlikult reeglipärane ning gootikale viitavad vaid rohked kaunistused - Pariisi ooperiteater: neobaroki kuulsaim ja lustlikem näide. Fassaadi paarisambad meenutavad Louvre´i 17 sajandil ehitatud idafassaadi. Lisatud on palju toretsevaid detaile Prantsumaa: - Õhtuas gootika tunnustamist ning korraldas keskaegsete kirikute ja linnade restaureerimist - Neobaroki stiili tellijad olid enamasti uusrikkad, kes määrasid maitset Napoleon III ajal
Pikkade meresõitude alustamisega keskajal sai võimalikuks mandritevaheline mitmesajatonniste kaubapartiide transportimine purje- laevadega. Tõelised eeldused transpordi arenguks ja rahvusvahelise kaubavahetuse arenemiseks tek- kisid alles üle-eelmisel sajandil aurulaevade kasutuselevõtmisega ja kaubavedude alustamisega raudteel 19. sajandi teisel poolel. Kiire ja paindlik kaubavedu uksest ukseni sai võimalikuks alles pärast veoautode massilise tootmise alustamist 1930. aastatel. Suurte kaubakoguste transportimist
Pikkade meresõitude alustamisega keskajal sai võimalikuks mandritevaheline mitmesajatonniste kaubapartiide transportimine purje- laevadega. Tõelised eeldused transpordi arenguks ja rahvusvahelise kaubavahetuse arenemiseks tek- kisid alles üle-eelmisel sajandil aurulaevade kasutuselevõtmisega ja kaubavedude alustamisega raudteel 19. sajandi teisel poolel. Kiire ja paindlik kaubavedu uksest ukseni sai võimalikuks alles pärast veoautode massilise tootmise alustamist 1930. aastatel. Suurte kaubakoguste transportimist
Kõik kommentaarid