Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Kunst 15. sajandil ja 17.sajandi üldiseloomustus (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Lõik failist

MADALMAADE KUNST 15. SAJ.
Belgia, Hollandi ja Luksemburgi aladel renessanss ei levinud. Sellest hoolimata tekkisid uued suunad.
Erinevused võrreldes Itaaliaga:
  • Antiikeeskujud puudusid.
  • Rangeid reegleid ja matemaatilisi skeeme ei kasutatud.
  • Kunsti peamised tellijad ei olnud kirikud, vaid linnakodanikud.
  • Tähtsad olid inimeste õigluse ja võrdsuse ideed.
  • Usuline temaatika oli sümbolite kaudu peidetud ka igapäevaelu piltidesse.
  • Kunstnike põhieesmärk oli avada inimese hingeelu .
  • Suurte seinamaalide asemel levisid tahvelmaalid. Palju oli altarimaale.
  • Kunstnike peeti endiselt käsitöölisteks.
    Kasutati peamiselt õlivärve.
    Jan van Eyck
  • Madalmaade suur meister. Nim. Peenmaalijaks.
  • Õlimaalidel oli seitset värvi kihti.
  • Oskas anda värvidele erilise sära ja intensiivsuse. Sügavuseillusiooni saavutamiseks maalis eespool olevad objektid soojemateks ja tahaplaanile jäävad külmemates toonides.

Abielupaar Arnolfini maal
  • Kujutatakse abieluvande andmist oma kodus.
  • Peenmaali musternäidis.
  • Ruumis on veel inimesi, kes paistavad peeglist.
  • Maal on täis sümboleid:
    1) Küünlad – jumala kõikenägev silm.
    2) Palvehelmed – truudus , vooruslikkus.
    3) Apelsinid – näitavad vahemere äärset vaheolu.
    4) Koer – truudus, armastus.
    5) Punased kardinad ja voodikatted – kirg.
    6) Rohelist värvi kleit – viljakus.

  • Koos vennaga maalisid Genti katedraali altari, mis koosneb 24. pilditahvlist piibliteemadel.
Kunst 15-sajandil ja 17 sajandi üldiseloomustus #1 Kunst 15-sajandil ja 17 sajandi üldiseloomustus #2 Kunst 15-sajandil ja 17 sajandi üldiseloomustus #3 Kunst 15-sajandil ja 17 sajandi üldiseloomustus #4
Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
Leheküljed ~ 4 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2011-05-24 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 25 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor EdgarPoe Õppematerjali autor
Madalmaade kunst 15.saj - Jan van Eyck, Hieronymus Bosch
Saksa kunst 15.-16.saj
Prantsuse kunst 16.saj - Blois loss, Chambord loss, Fontainebleau loss
17.saj üldiseloomustus
Barokk
Itaalia - Arhitektuur ja Rooma

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
2
odt

Madalmaade kunst

Inimesed on tema maalidel armetud ja loomalikud olendid, kes on määratud hukkumisele. Teoste maailm on äärmiselt iseäralik, meenutab õudusunenägusi. Tema teoseid hinnati kõrgelt juba tema eluajal. Hispaania kuningas Philippe II oli tema maalide kollektsionäär. 20. saj. On ta olnud eeskujuks surrealistidele. Triptühhon ,,Lõbude aed" I osa kujutab inimesi paradiisis. II inimeste hukatusliku lõbutsemist maises elus. III lõbujanu tagajärjel saabuvat igavest needust põrgus. SAKSA KUNST 15 ­ 16. SAJ. Endiselt valitses keskaegne gootistiil. Uuendusena hakkas levima trükigraafika. Odavuse tõttu võimaldas see kujutavat kunsti laiemalt levitada. Teoste sisu oli enamasti usuline ja õpetlik. 16. saj. Algas Saksamaal reformatsioon, mis tõi muutusi kirikusse, ühiskonda ja ka kunsti. Sel perioodil tegutses ja elas saksa ajaloo kuulsaim kunstnik Albrecht Düren (graafik). PRANTSUSE KUNST 16. SAJ. Prantsusmaa ja Itaalia vahel toimusid sõjad. Seoses sellega levis

Kunstiajalugu
thumbnail
38
docx

kunstiajalugu renessansist romantismini

Itaalia renesanssarhitektuur 15 saj 36-40 ((15.-16. sajandil toimunud vaimne ja kultuuriline murrang. Renessansi ja uusaja majanduslik alus oli varakapitalistlike, st rahaliste suhete kujunemine linnades. Esirinnas olid Itaalia jõukad kaubalinnad, kus 14.-15. sajandil tekkisid esimesed pangad.)) Firenze kunstikeskus Filippo Brunelleschi (1377-1446) esimene renessanssi “suurmeister” mitmekülgne menu ehitaja ja kunstiteoreetikuna 1419 - Firenze toomkiriku kaheksatahuline kuppel - kuulsus arhitektina Firenze Leidlaste Kodu - fassaadi ilmestab peentele korintose sammastele toetuv kaaristu Medicide tellimusel San Lorenzo kirik - lameda puulaega basiilika,

Kategoriseerimata
thumbnail
4
doc

17.SAJ KUNSTI ÜLDISELOOMUSTUS

III ­ Maad, kus valitses protestantism, millel olid tugevad kapitalistlikud majandussuhted. Põlati katoliku kiriku kunsti. Holland, Põhja-Saksamaa, Skandinaavia. Tellijaks oli kodanlus. 17. saj ühtne stiilinimetus ­ barokk(portugali k ,,korrapäratu kujuga pärl") Barokki iseloomustavad liikumine, pinge, kontrastid ja maaliline tervik; puudub reeglipärasus, voolavus ja ülepakutud. Barokk-kunsti sünnimaaks Itaalia. Kunstnikele anti suuri tellimusi, kunst pidi sümboliseerima usu ülevust ja jõudu. Kirik soovis elulähedast kunsti. Hakkab mõjuma rahvalikkus(barokk-elementidega rahvarõivad) BAROKK ITAALIAS ARHITEKTUUR Esmajärguline ülesanne kirikute ehitamine. Valitsevaks kirikutüübiks piklik hoone, mis moodustas ühe avara saali, mitte ei jagunenud löövideks nagu keskajal. Puuduvad sambad ning kolm löövi. Külglööve asendasid kabeliteread. Otsas oli apsiid, kirikud endiselt ida-lääne suunalised

Kunstiajalugu
thumbnail
5
doc

Romaani ja gooti kunst, renessanss

· Saksamaa ­ romaani stiil valitses kaua aega. Oli suurem monotoonsus, massiivsus, raskepärasus. Eeskujuks olid Prantsusmaa ja Itaalia. Kasutati palju võlvimist. Meizi, Wormsi, Speyeri, Limburgi toomkirikud. Alam-Saksamaal levis eriline telliskivi ehitus (Lübecki toomkirik). · Eesti ­ lülitus Euroopa kultuuri alles vallutustega, see tõttu romaani stiil ei jõudnud levida, kuid Saaremaal ja Lääne-Eestis on mõnedes kirikutes tuntavad romaani elemendid. Kujutav kunst: Nii maal kui skulptuur olid arhitektuuri teenistuses, nendega kaunistati kirikuid, et seletada inimestele lahti piiblilugusid, näidata võimsust ning rikkust. Mõlemaid iseloomustas pikad väljavenitatud figuurid, riietatud kaelast kandadeni ja keha kontuure pole aimata (va krutsifiksid). Süzeedes eelistati ähvardavaid teemasid (viimne kohtupäev) ja imede kujutamist. Õitses ka miniatuurmaal e. raamatumaal. Bayeuxi vaip. GOOTI KUNST (12. II pool ­ 15. saj)

Kunstiajalugu
thumbnail
9
doc

Renessans-Barokk

Kui varem oli peetud ainult Jumalat loojaks, siis nüüd hakati kasutama sama mõistet ka seoses geniaalsete kunstnikega ning viidati sellega kunstniku inspiratsiooni jumalikule päritolule või koguni tema enda jumalasarnasusele. Selline mõtteviis soosis kunstnike individualismi, auahnust ja eneseteostuse otsinguid. Leonardo da Vinci on pärandanud meile suhteliselt vähe lõpetatud teoseid, see-eest aga uskumatult rikkaliku kogu kavandeid ja ideid kunstide, teaduse ja tehnika vallas. Tema kunst on üldistav ja suurejooneline, kuid selle loomisel toetub ta rohkem kogemusele ja nägemistajule kui matemaatikale. Maalimisel arvestas ta erinevalt varakristlikest kunstnikest õhuperspektiiviga- õrn heletumedus aitab luua kaunist tervikkujundit ja unistuslikku meeleolu. ,,Madonna kaljukoopas". 2 ,,Püha õhtusöömaaeg" (8. pilt)- iga nägu on omaette psühholoogiline portree, Kristuse esiletõstmiseks

Kunstiajalugu
thumbnail
12
doc

11. klassi õpiku küsimuste vastused

Sest hinge rändamise kaudu võib inimene taas sündida kas looma, inimese või jumalana. 10. Mida või keda kujutasid tavaliselt india vabaskulptuurid? Vabafiguurid kujutasid 11. Millal oli india kujutava kunsti õitseaeg ­ klassikaline periood? 4-7.sajand 12. Nimeta kaks kuulsat india tüüpi templit, neist üks Kambodzas ja teine Jaava saarel Indoneesias. Angkor Vati tempel Kambodzas ja Boroboduri tempel Jaava saarel. 2.HIINA KUNST 1.Kui vana on hiina kunstitraditsioon? IV a ekR 2.Millisele konstruktsioonile on enamasti üles ehitatud hiina arhitektuur? Palkkonstruktsioonile 3.Kes ja millal ühendas Hiina? 4.Milline on Hiina tähtsaim kiviehitis? Suur Hiina Müür 5.Mida tead kuulsate terrakotasõdurite kohta? Millal ja milleks nad loodi? 6.Milliseid erinevaid seisukohti rõhutasid konfutsionism ja taoism?Kuidas nad olid praktilised elus ühitatavad? Taoism ­ looduslähedane elu, sõltumatu ühiskonnast, vaba inimene.

Kunsti ajalugu
thumbnail
52
docx

kunstikultuuri ajalugu 11 klass

Mohenjo-Daro: reeglipärane planeering, eeskujulikult heakorrastatud, kaevud ja kanalisatsioon. Puudusid templid ja valitseja paleed, peamised elamud, osa 2-3 korruselised. Ehitusmaterjaliks põletustellis. Keraamilised ja pronksist esemed nappide kaunistustega, kuid otstarbeka vormiga. Kunst ja religioon: looduses suured kontrastid: kõledad kiltmaad ja rohelised orud. Kontrastide seosele rajatud kõik valitsevad usundid: hinduism, budism, džainism – põimuvad omavahel. Kunst religiooni teenistuses. Mütoloogia tohutult fantaasiarikas. Hinduism – keerukas fantaasiaküllane mütoloogia, peajumalad Brahma, Višnu, Šiva, veel jumalaid, pooljumalaid jms. Budism – levis 3. saj. E.m.a. valitses Ašoka, rahuarmastaja, rasked monoliitsed Buddha mälestussambad, tipus budistlike sümbolitega kapiteelid. N: Lõvidega kapiteel India vabariigi vapil. 3. saj. E.m.a. ka stuupade ehitus – poolkerakujulise kupliga kaetud ehitised Buddha mälestuseks

Kultuuriajalugu
thumbnail
3
doc

Renessanss väljaspool itaaliat

Madalmaade renessanss 15.sajandil Jätkub hilisgootika õitseng nii skulptuuris kui arhitektuuris. Ei levi uuestisünni teooriad. Erines Itaaliast iseseivuse puudumise tõttu, kuulus hispaaniale (kunstiga anti edasi rahvuslikkust, majanduslikult kiire areng ­ linnakodanluse rikkus). Kunsti tellisid linnakodanikud, ehk siis kunstnikud olid linnakodanluse teenistuses. Ei otsita ideaalproportsioone antiigist. Kunst oli väga maalähedane. Tähtsal kohal inimeste võrdsus ja õigus. Levivad ketserlikud ideed ja seega usulised pildid on olmelisemad ja õpetlikud. Palju on moraalitsemist, inimese hingeelu on oluline, keha on teisejärguline. Puudub itaalialik toretsemine ja elegants. Esimesel kohal on hingeelu avamine. Tõuseb tahvelmaali osatähtsus, kunst on privaatne ja kuulub kodanlusele. Itaallastel on ranged matemaatilised reeglid, Madalmaade kunstnikud lähtuvad kogemusest.

Kunstiajalugu




Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun