Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Olivetti-Ettore Sottsass (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist


Itaalia radikaalse antidisaini koolkonna ühe kuulsama esindaja Ettore Sottsassi tööd on julged , nurgelised ja värvikirevad.
Ta oli mees, kes kandis kõikjal kaasas fotoaparaati, et pildistada kõike, mis silma hakkab. Peamiselt jäädvustas ta arhitektuuri – uksi, templeid, kööke. Muu hulgas oli Sottsassil aastaid komme pildistada kõiki hotellitube, kus ta mõne naisega maganud oli.
Ettore Sotsass oli 1960ndatel Itaalias tekkinud antidisaini koolkonna esindaja. Selle liikumise eesmärk oli seista vastu modernismi lihvitud elegantsusele. Sottsass ja tema kaasaegsed armastasid julgeid värve, irooniat, asjade tavapäraste mõõtmete moonutamist ja kitši. 1980ndatel lõi Sottass antidisaini liikumise Memphis, mis sai oma nime Bob Dylani kuulsa laulu järgi.
Maailmavaatelt oli Sottsass sildade põletaja. «Tulevik saab alata vaid siis, kui minevik on täielikult hävitatud, selle loogika on saanud tolmuks ning alles jäänud vaid nostalgia,» on disainer öelnud.
Minevikupärandist oli Sottsassile kõige tähtsam tema isa, tuntud itaalia arhitekt Ettore Sottsass Sr. Erinevalt nooremast Sottsassist pooldas isa funktsionalistlikku ja ratsionaalset maailmavaadet arhitektuurile ja disainile. Nooremale Sottsassile oli funktsionalim igav – tema meelest pidi disain olema eelkõige sensuaalne ja huvitav.
Huvitav oli ka Sottsassi enda elu – ta teenis leiba kunstniku, arhitekti, tööstusdisaineri, klaasimeistri, kirjastaja, teoreetiku ja keraamikuna. 1958. aastal asus ta tööle Olivettisse, kus
Olivetti-Ettore Sottsass #1 Olivetti-Ettore Sottsass #2 Olivetti-Ettore Sottsass #3 Olivetti-Ettore Sottsass #4
Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
Leheküljed ~ 4 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2011-01-19 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 14 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Geksu Õppematerjali autor
konspekt + pildimaterjal

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
4
doc

Enzo Mari

Oli ka teisi projekte, millega ta samal ajal tegeles, kuid tuhatoos oli alati tal mõttes. Kui ta selle lõpuks valmis disainis oli lõpptulemus väga elegantne ja täiesti erinev tavapärastest tuhtoosidest. Kahjuks oli see liiga teitsugune, et see rahvale meeldiks. Selline lugu pühendumusest karaktiseeribki Enzo Mari karjääri kõige rohkem. Disainerina on ta liiga esoteeriline et saavutada kommertsliku edu, mida naudivad ta 20 sajandi II poole kolleegid nagu Ettore Sottsass ja Joe Colombo. Kuid ta suur pühendumus ja keerukus ta töödes on siiski taganud suurt austust ja imetlust disainerite liidus. 1952 -1956 , kui ta õppid Brera Akadeemias, Milanos, pidi ta elatist teenima visuaalse kunstnikuna. Samal ajal lõi Itaalias õitsele tööstusdisain ja Enzo Mari hakkas huvi tundma disaineri elukutse vastu. Ta lähenes disainile pigem teoreetiliselt, uurides selle rolli hetkelises kultuuris ning inimese kui kasutaja ja disaini vahelist suhet.

Disain



Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun