Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Puue (1)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kes on arengupuudega inimene?

Lõik failist

Vasakule Paremale
Puue #1 Puue #2 Puue #3 Puue #4 Puue #5 Puue #6 Puue #7 Puue #8 Puue #9
Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
Leheküljed ~ 9 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2010-12-13 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 78 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor keirilind Õppematerjali autor
„PUUDE“ DEFINEERIMISEST JA KÄSITLEMISEST

Kasutatud allikad

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
2
rtf

Puuded

Füüsiline puue Füüsilised puuded on väga erineva raskusastmega ja puudutavad erinevaid kehaosi. On inimesi, kes ei saa kõndida, kuid samuti on puue see, kui kõndimine on raskendatud. Just füüsilise puudega inimesed peavad sageli kasutama erinevaid abivahendeid, alates näiteks kepist lõpetades ratastooliga. Füüsiliste puuetega inimeste heaolu silmas pidades on ühiskond hakanud looma mitmeid lisavõimalusi, et ka puuetega inimesed saaksid reisida, linnas liikuda, tööl ja koolis käia. Igapäevaste näidetena saab tuua kasvõi kaupluste ja asutuste juurde ehitatud kaldteed, tualettidesse lisandunud abivahendid jms.

Bioloogia
thumbnail
9
pdf

Liitpuue

Liitpuue Struktuur: 1. Liitpuue - mis see on? Liitpuue on seisund, mil inimesel on vähemalt kaks puuet. Puue on organismi struktuuri või funktsiooni puudumine või anomaalia, mis segab või aeglustab inimese tavalist arengut ja/või funktsioneerimist. Liitpuuet kirjeldades on võimalik eraldi välja tuua põhipuue ja kaasnevad puuded, näiteks: põhipuue - vaimupuue + kaasnevad puuded liikumispuue ja nägemispuue. 2. Liitpuude määratlus Liitpuude määratlust ei saa samastada haigusega, vaid erinevad haigused ja häired võivad põhjustada liitpuude

Meditsiin
thumbnail
14
doc

Tööturupoliitika

Vastavalt Eesti vabariigi ,,Tööturuteenuse seadusele" on riskigrupid Eesti tööturul 15-24-aastased noored, pikaajalised töötud, puuetega inimesed, vanemaealised, mitte-eestlased, väikelaste vanemad ja vanglast vabanenud. Puudega inimeste tööhõive määr 2002. aastal oli vaid 26%, jäädes enam kui kaks korda alla üldisele tööhõive määrale. Eesti 2003. aasta tööjõu-uuringu andmetel on puudega ja pikaajalise haigusega inimesi kokku 201300, neist 96500-l piirab puue töövõimet. Nende hulgas, kellel puue piirab töövõimet on töötuse määr 22%. Statistikaameti andmetel oli 5 2004 aastal esmase raskusastmega puudega inimesi kokku 18 045. Sellest 10 553 olid naised ja 7492 meest. Suur osa töövõimetusest oli tingitud vereringeelundite haigustest. 6 2. TÖÖHÕIVE JA SELLE KOOLITUSE AKTIVISEERIMINE

Eesti keel
thumbnail
36
doc

Erivajadustega õppija

Toetamine Koostöö Õpilase eripäraga arvestamine Suultlugemise lihtsustamine Taustamüra ja selle vähendamine Klassisisene taustamüra Klassiväline taustamüra Kaja Kuulmislangusega õpilast toetavad õpetamisstrateegiad Hooliv õhkkond Sobiv keelekasutus Sobiv sõnavara LASTE TSEREBRAALPARALÜÜS Tekivad püsiva ajukahjustusega. Tagajärjeks on eelkõige füüsiline puue. 0,1 ­ 0,2 % võivad olla tseerebraalparalüüsiga. Mõisted Paralysis cerebralis infantilis (ld. k.) Cerebral palsy (ingl. k.) Laste tserebraalparalüüs (PCI) Tekkepõhjused Sünnieelsed põhjused hüpoksia ­ hapnikuvaegus lootel ema alkoholitarbimine nakkushaigused ­ tsütomegaloviirus; herpes, HIV Sünniaegsed ja -järgsed riskifaktoriteks sünnitrauma, loote hapnikunälgus meningoentsefaliit vastsündinu hüpoglükeemia ­ väga madal veresuhkur

Pedagoogika
thumbnail
48
docx

ERIVAJADUSEGA LAPS LASTEAIAS 1

digar.ee/cgi-bin/dea?a=d&d=opetajateleht20090605.1.16 j. Leelo Tiisvelt: erivajadusega laps tavaklassis? Jah, see on normaalne. Kaasav haridus astub Eestis esimesi samme ja on selge, et tahtes kasvada tervemaks, tugevamaks ja taiplikumaks ühiskonnaks, ei ole meil teist teed, kui sellega sügavamalt edasi tegeleda, kirjutab Randvere kooli direktor Leelo Tiisvelt. Haridusliku erivajadusega on õpilane, kelle andekus, õpiraskused, terviseseisund, puue, käitumis- ja tundeeluhäired vm toovad kaasa vajaduse teha muudatusi või kohandusi õppe sisus, õppeprotsessis, õppe kestuses jne. Ehk lühidalt – nad vajavad abi, mida tavaline õpilane ei vaja, ja toetust, mida tavaline õpetaja sageli ei suuda pakkuda. Kaasava hariduse põhimõtete järgi peaks iga laps saama kvaliteetse hariduse kodu lähedal asuva kooli tavaklassis koos tavaliste õpilastega. Sama selge on, et

Alushariduse pedagoog
thumbnail
18
docx

ERIVAJADUSTEGA LASTE ARENGU TOETAMINE ENNE KOOLIIGA

§ 127. Lapsehoidjale ja temaga ühist eluruumi kasutavale isikule esitatavad nõuded (1) Lapsehoidja on füüsiline isik, kes lapsehoiuteenuse osutamise kestel last isiklikult hooldab ja arendab ning tagab tema turvalisuse. (3) Isikul peab lapsehoidjana tegutsemiseks olema kutseseaduse alusel välja antud lapsehoidja kutsetunnistus. PUUETEGA INIMESTE SOTSIAALTOETUSTE SEADUS (1999) : § 2. Mõisted: (1) Puue on inimese anatoomilise, füsioloogilise või psüühilise struktuuri või funktsiooni kaotus või kõrvalekalle. Käesoleva seaduse mõistes on puudel kolm raskusastet: 1) sügav puue on inimese anatoomilise, füsioloogilise või psüühilise struktuuri või funktsiooni kaotus või kõrvalekalle, millest tingituna vajab isik pidevat kõrvalabi, juhendamist või järelevalvet ööpäevaringselt;

Psühholoogia
thumbnail
17
docx

HAAVATAVATE SIHTRÜHMADE TOETAMINE NOORSOOTÖÖS

ÜRO puuetega inimeste õiguste konventsiooni kohaselt hõlmab puudega inimese mõiste isikuid, kellel on pikaajaline füüsiline, vaimne, intellektuaalne või meeleline kahjustus, mis võib koostoimel erinevate takistustega tõkestada tema täielikku ja tõhusat osalemist ühiskonnaelus teistega võrdsetel alustel (Statistikaamet, 2018). Eestis on puude defineerimisel lähtutud ÜRO konventsioonist ning see on sõnastatud puuetega inimeste sotsiaaltoetuste seaduses järgmiselt: puue on inimese anatoomilise, füsioloogilise või psüühilise struktuuri või funktsiooni kaotus või kõrvalekalle, mis koostoimes erinevate suhtumuslike ja keskkondlike takistustega tõkestab ühiskonnaelus osalemist teistega võrdsetel alustel (Statistikaamet, 2018). Toetusi määratakse ja makstakse Eesti alalisele elanikule või tähtajalise elamisloa või tähtajalise elamisõiguse alusel Eestis elavale isikule lisakulutusi põhjustava keskmise, raske või sügava puude korral

Noorsootöö kujunemine ja filosoofia
thumbnail
22
docx

Erivajadustega laste psühholoogia alused

õpetust Koosmõjus geneeriliselt mittetäisväärtusliku taustaga põhjustavad hariduslikke erivajadusi. Keskkonna olulisus Keskkond võib olla olulisim lapse probleeme põhjustav faktor. Keskkonda on võimalik muuta viisil, mis toetas maksimaalselt lapse potentsiaali realiseerumist. Õpetamine, sekkumistrateegiad laiemalt Kui keskkond ei vasta lapse vajadustele, siis võib tekitada lisaprobleeme. Esmane ja teisene puue Esmased e primaarsed on otseselt seotud kahjustuse koha, aja ja ulatusega. Teisesed e sekundaarsed puuded tekivad, kui lapsed ei saa esmasele puudele vastavat õpetust ning nende potentsiaal jääb välja arendamata. Arenguliinid o Bioloogiline ja kultuuriline arenguliin kattuvad tavalises arengus. 14 o Arenguliinid lahknevad ebatavalises arengus. Geenid/keskkond Anatoomia, füsioloogia psüühika käitumine

Eripedagoogika




Kommentaarid (1)

selma profiilipilt
Häli Etti: Vormindus andis soovida ja eriti ei aidanud.
17:15 31-12-2011



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun