Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse Registreeri konto

Propaganda (1)

1 HALB
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mis on propaganda ?
  • Milleks kasutati propagandat ?
  • Kuidas toimus propaganda ?
Vasakule Paremale
Propaganda #1 Propaganda #2 Propaganda #3 Propaganda #4 Propaganda #5 Propaganda #6 Propaganda #7 Propaganda #8 Propaganda #9 Propaganda #10
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 10 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2010-03-06 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 19 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Diwka Õppematerjali autor

Märksõnad

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
5
doc

Totalitaarsete riikide kunst - Saksamaa ja Nõukogude liit

ajaks juba Nõukogude Liidust lahkunud, küüditatud, sunnitöölaagritesse saadetud või hukatud. Paljud said jätkata meelepärase loomingulise tegevusega üksnes salaja. Mitmed loobusid üldse ja läksid teistele elualadele. Aeg-ajalt korraldati suurejoonelisi kampaaniaid ühe või teise kunstiteose kritiseerimiseks, millele alati järgnesid laiaulatuslikud repressioonid. Sotsialistlik realism pidi kujutama tegelikkust selle revolutsioonilises arengus, seega nõukogude propaganda vaimus. Selle voolu eeskujudeks said akademism ja klassitsim. Looming muutus ülimalt lihtsaks, plakatlikuks; Nõukogude Liitu, sotsialismi ja Stalinit ülistavaks propagandaks. Nõukogude arhitektuuri peamisteks eeskujudeks olid klassitsism ja elektika. Hooned kavandati tihti hiiglaslikud, kuid neid kaunistati väiksematele majadele iseloomulike dekoratiivsete detailidega. Sotsialistlik realism Eestis Koos Nõukogude Liidu okupatsiooni ja anneksiooniga kehtestati ka Eesti NSVs samasugused

Kunstiajalugu
thumbnail
11
odt

Kultuur maailmasõdadevahelisel ajal - referaat

paljud naised õppisid ära suitsetamise, mida varasemal ajal peeti daamide puhul sobimatuks. Kuid samas oli see ikkagi veel meeste maailm. Paljudes maades nähti naisi eelkõige pereemadena, tegelikult aga meeste teenijatena, kelle ülesandeks on kodu hoidmine ning laste sünnitamine ja kasvatamine. 6 Uued Ajupesuvahendid Raadio ja filmikunsti areng ning diktatuuride võidukäik 1930 aastail muutis ka propaganda igapäeavaelu lahutamatuks osaks. Varasemal ajal olid politikute võimalused rahva arusaamu mõjutatada piiratud. Uued vahendid muutsid propaganda aga tõeliseks ajupesuks. Raadio ja kio eelis oli see, et nndega sai pidevalt ning korraga mõjutatada miljoneid inimesi, ilma et poliitikud peaksid isikult neid nägema või nendega kohtuma. Riigialamate meelsust võis suunata kõikjal tööl, kodu, kinos, tänavatel.Diktaatprid pöörasid inimest mõjutamisele suurt tähelepanu, kasutades

Ajalugu
thumbnail
32
pptx

Totalitaarsete riikide kunst

• 1930.aastail taganes avangardistlik kunst. • Saksamaal ja Nõukogude liidus kunsti mitmekesisus ei säilinud. • Totalitaarsed riigid keelasid avangardistliku kunsti. (Isegi selle loomise). • Lubati ainult kasutada akadeismi ja realismi; sotsialistlik realism, idealiseeritud klassitsism. Saksamaa ja NSVL • Suurte juhtide ülistamine. • Revolutsioonisündmused ja sõjalised võidud. • Ideaalkangelased. • Töö ülistamine. • Massiline propaganda. Teemad • Avangardistivastane võitlus avalik • Ainulubatud on kunst, mis toetub traditsioonidele, tõstab aaria rassi väärikust • Eeskujud 19.saj akademism ja realism. • Suhtumine: Moodne kunst on „rassiliselt alaväärtuslike inimeste“ eneseväljendus • Hitler vihkas juba noorena modernistlike, edukaid kunstnikke Saksamaa • Avangardistivastane võitlus salajasem, kuid jõhkram • Ainulubatud kunstistiil sotsialistlik realism

Kunsti ajalugu
thumbnail
2
docx

Totalitaarsete riikide kunst

Aga need inimesed, kelle huvid onvastuolus ajaloo progressiga, kardavad tõde ja neile meeldib kunst, mis varjab või moonutab tõde ­ näiteks modernism. Selline ideoloogia lubas kuulutada 1920. aastate avangardistid rektsionäärideks ja soosis 19. sajandi realismi jäljendavat kunsti. Nõukogude kunsti ainuõigeks meetodiks kuulutati nn. sotsialistlik realism, mis pidi kujutama tegellikust selle revolutsioonilises arengus, seega nõukogude propaganda vaimus. Kuigi sotsialistliku realismi teooria pidas parimaks eeskujuks 19. sajandi akademismi või isegi klassitsismi, sest võimud vajasid just idealiseeritud pilte ja kujusid. Nõukogude arhitektuuri peamiseks eeskujuks said 19. sajandi klassitsism ja eklektika, kuid neile lisati paraadlikust ning mõned hooned kavandati lausa hiiglaslikuna. Nende kaunistamine väiksematelt majadelt laenatud dekoratiivdetailidega andis üpris veidraid tulemusi

Kunstiajalugu
thumbnail
4
doc

Diktatuurid Euroopas enne teist maailmasõda(Hitler,Stalin ,Mussolini)

1. Mõisted. NSVL ­ Nõukogude sotsialistlike vabariikide liit. Punaste loodud liit. Algselt kuulusid sinna Venemaa, Ukraina, Valgevene ja TagaKaukaasia, pärast teist maalimasõda juba üle 15 liiduvabariigi. Maailmarevolutsioon ­ Nõukogude valitsus lootis pärast enamlaste võitu, et terve maailma saab muuta kommunistlikuks ning nad hakkasid nii rahaliselt kui ka sõjaliselt toetama ja õhutama 1920ndate esimesel poolel kõikvõimalikke mässuliikumisi teistes riikides. Sõjakommunism Nõukogude riigi majanduspoliitika kodusõja ajal 1918 ­ 1920. Talupojad pidi kõik viljaülejäägid tasuta riigile andma, selleks loodi eraldi toitlustusarmee ja maapiirkondadesse saadeti relvastatud toitlustussalgad.Kehtestati üldine sunduslik töökohustus, enamik tööstusettevõtteid riigistati. Toiduainete ja tööstuskaupade äärmises puuduseshakati neid elanikkonnale normi järgi ja võimaluse korral jaotama. Lühikest aega ol

Ajalugu
thumbnail
6
doc

Natsi-Saksamaa/Kolmanda Riigi riigi kunst

Enamasti kujutati alasti meest, mis oli aaria rassi ideaal. Alasti naisi kujutati harvemini. Tuntuimateks skulptoriteks tol ajal olid Arno Breker ja Josef Thorak. Arno Breker oli 3 tuntud kui Hitleri lemmikkunstnik. Ta on suurel hulgal tuntud inimeste pronksportreesid valminstnud, näiteks Adolf Hitler'i, Albert Speer'i, Richard Wagner'i, Paul von Hindenburg'i ja paljude teiste. Skulptuure asetati avalikesse kohtadesse propaganda eesmärgil. Näiteks uue riigikantselei hoone ees olevad kaks kuju, die Partei ja die Wehrmacht kehastasid natsipartei ja armee aariapärast olemust. Arhidektuur Natsismile omane arhidektuur sai alguse kui sai valmis Zeppelinfeld staadium Nürnbergis, kus hakati regulaarselt paraade ja muid üritusi pidama. Kolmanda Reiigi arhidektuurile võib omaseks pidada suurusehullustust. Kuid Hitleri kõige suuremaks arhidektuuriliseks eesmärgiks võiks pidada

Kunstiajalugu
thumbnail
6
doc

Eesti kunst 20. sajandi alguses

Eesti kunst 20. sajandi alguses Referaat Kunstielu 20. sajandi algul Sajandi algul toimusid eesti kunstis, nii nagu kogu kultuurielus, suured muudatused. Ühiskond oli muutunud juba nii rikkaks, et kunstnikud said Eestis oma töid müüa ning nad ei pidanud võõrsil leiba teenima. Tekkisid esimesed võimalused saada eestikeelset kunstiharidust. Tallinnas avas 1903. a. oma ateljeekooli Ants Laikmaa ja Tartus 1904. a. Kristjan Raud. See haridus ei asendanud päris korralikku, kõrgemates koolides saadavat, kuid kanged eesti poisid õppisid ise omal käel, reisides palju, eelkõige Pariisi, külastades muuseume ja täiendasid end vabaakadeemiates (kool, kus väikese raha eest võisid kõik käia). Kunstnikud võtsid koos teiste haritlastega osa 1905. a. revolutsiooni sündmustest, mis kajastus ka nende loomingus. Revolutsioonisündmustes osalemisest oli tegelikult tähtsam igapäevane rahvuslik tegevus, eesti rahva eneseteadvuse tõstmine. Näiteks

Kunstiajalugu
thumbnail
3
doc

XX sajandi I poole kunstisuundumused

XX sajandi I poole kunstisuundumused Essee Viimase saja aasta jooksul on elu Maal muutunud kiiremini kui kunagi varem. 20. sajand on peamiselt kuulsaks saanud oma sõdade ja tööstuse kiire arengu poolest. Vähe on inimesi, kes kujutaksid oma elu ette ilma interneti või mobiiltelefonita, samuti on elementaarseteks muutunud olmetehnika, sõdu peetakse tankide ja lennukitega. See kõik on alguse saanud viimase saja aasta jooksul. Tormiline areng toimus ka kunstis, mis muutus 50 aasta jooksul nii palju, kui seda oli enne teinud pea 400 aasta jooksul. Looduslähedasele ja realistlikule maailmavaatele tekkis juurde teine, kunstniku eneseväljendusele, tema tunnetele ja meeleoludele toetuv vool. Juba 19. sajandi mõned kunstivoolud, eriti postimpressionism oli murdnud seniseid kunstilisi tõekspidamisi. Postimpressionistide kunst on justkui vahelüli vana ja niinimetatud moodsa kunsti vahel (http://www.miksike.ee/docs/referaa

Kunstiajalugu



Lisainfo

sain 5) 10 slide

Meedia

Kommentaarid (1)

Sofia159 profiilipilt
Sofia159: väga hea
20:47 28-03-2013



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun