Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

SUHTLEMIST TAKISTAVAD TEGURID (2)

3 KEHV
Punktid

Esitatud küsimused

  • Millega seda seletada?
  • Mis vestlust kahjustavad?
  • Mis siis nõuannetel viga on?
  • Kes ei ole Sulle kuigi sümpaatne?
  • Mida teed kui Sulle pakutakse külas toitu mis Sulle ei maitse?
  • Millise võileiva Sa tavaliselt võtad?
  • Millest Sa aru ei saa Kuidas käitud?
  • Kuidas käitud kui Sul hakkab seltskonnas pea valutama?
  • Kui kauaks kavatsed sinna jääda?
  • Kuidas sellesse suhtud?
  • Keda Sa eriti ei salli?
  • Millal lõpetad vaidlemise?
  • Millal püüad temaga ühendusse astuda?
  • Mis häirib Sind enim suhtlemisel?
Vasakule Paremale
SUHTLEMIST TAKISTAVAD TEGURID #1 SUHTLEMIST TAKISTAVAD TEGURID #2 SUHTLEMIST TAKISTAVAD TEGURID #3 SUHTLEMIST TAKISTAVAD TEGURID #4 SUHTLEMIST TAKISTAVAD TEGURID #5 SUHTLEMIST TAKISTAVAD TEGURID #6 SUHTLEMIST TAKISTAVAD TEGURID #7 SUHTLEMIST TAKISTAVAD TEGURID #8 SUHTLEMIST TAKISTAVAD TEGURID #9 SUHTLEMIST TAKISTAVAD TEGURID #10 SUHTLEMIST TAKISTAVAD TEGURID #11 SUHTLEMIST TAKISTAVAD TEGURID #12 SUHTLEMIST TAKISTAVAD TEGURID #13 SUHTLEMIST TAKISTAVAD TEGURID #14 SUHTLEMIST TAKISTAVAD TEGURID #15 SUHTLEMIST TAKISTAVAD TEGURID #16 SUHTLEMIST TAKISTAVAD TEGURID #17 SUHTLEMIST TAKISTAVAD TEGURID #18 SUHTLEMIST TAKISTAVAD TEGURID #19 SUHTLEMIST TAKISTAVAD TEGURID #20 SUHTLEMIST TAKISTAVAD TEGURID #21 SUHTLEMIST TAKISTAVAD TEGURID #22 SUHTLEMIST TAKISTAVAD TEGURID #23 SUHTLEMIST TAKISTAVAD TEGURID #24 SUHTLEMIST TAKISTAVAD TEGURID #25 SUHTLEMIST TAKISTAVAD TEGURID #26 SUHTLEMIST TAKISTAVAD TEGURID #27 SUHTLEMIST TAKISTAVAD TEGURID #28 SUHTLEMIST TAKISTAVAD TEGURID #29 SUHTLEMIST TAKISTAVAD TEGURID #30 SUHTLEMIST TAKISTAVAD TEGURID #31 SUHTLEMIST TAKISTAVAD TEGURID #32 SUHTLEMIST TAKISTAVAD TEGURID #33 SUHTLEMIST TAKISTAVAD TEGURID #34
Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
Leheküljed ~ 34 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2010-02-28 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 246 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 2 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor lisanna01 Õppematerjali autor
Käesolevas kursusetöös on kasutatud 10 raamatut ja 2 interneti allikat.
Kursusetöö eesmärgiks on teha ülevaade suhtlemisest ja seda takistavatest teguritest. Samuti välja selgitada toitlustusasutuse kontoritöötajate suhtemisoskus ja saada teada, mida peetakse enim suhtlemist häirivateks teguriteks.
Eesmärgi täitmiseks seatakse järgmised ülesanded:
• Tutvuda suhtlemist käsitleva teoreetilise kirjandusega ning anda ülevaade suhtlemisest ja erinevatest suhtlemist takistavatest teguritest;
• Valida uurimismeetod ja sobivad küsimustikud, moodustada valim ning viia läbi töötajate suhtlemisoskuste uuring;
• Teostada analüüs ning teha ettepanekud.
Uurimismeetodina kasutatakse kahte küsimustikku, mille küsitletavad ära täidavad.
Töö koosneb teoreetilisest ja praktilisest osast. Teoreetiline ülevaade baseerub erinevatel teemat käsitlevatel kirjandusallikatel. Töö teoreetilises osas antakse ülevaade suhtlemisest ja erinevatest suhtlustõketest ja kommunikatsiooni barjääridest. Praktilises osas, viiakse ankeetküsitluse vormis läbi suhtlemisoskuste uuring ning lisadena on ka küsimustikud. Uuringu tulemusena selgitatakse välja, kuivõrd hästi keegi suhtleb ning mida peetakse suhtleist häirivateks teguriteks.

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
5
docx

Suhtlemistõkked

suhtlemistõketeks. Keskkonnast ja situatsioonist tingitud suhtlemistõkked: · müra sidekanalis: kehv kuuldavus, vilets nähtavus, halb käekiri (asfaldipuuri töötamine akna taga, valju muusika raadiost, aga ka liig ere valgus või täielik pimedus, käekirja segasus). Järelikult kõik, mis on seotud raskendatud kuuldavuse, nähtavuse, haistmise, maitsmise, tundlikkusega. · situatsioonilised tegurid: kellaaeg, ruum, koht, kõrvaliste isikute juuresolek (Kellaaeg on sõltuvuses inimese tähelepanu seisundiga ­ öösel kella 4 ajal edasiantud info on aeglasemalt omandatav kui hommikul kell 10 edastatu. Ruumi suuruse, temperatuuri ja värvuse näitajad , mis mõjutavad inimese valmisolekut võtta vastu informatsiooni. Kõrvaliste isikute juuresolek - karjuv ja korraga rääkiv rahvamass).

Suhtlemise alused
thumbnail
5
pdf

Ärisuhtlus ja läbirääkimised raamatute kokkuvõtted

x peegeldage lühikeste suhtlemiste jooksul. Alistumise-kehtestamise-agressiivsuse telg: x Alistuv käitumine ­ inimesed, kes käituvad alistuvalt, ei austa piisavalt oma vajadusi ja õigusi. Nad lubavad teistel oma ruumi tungida, oma õigusi eitada ja oma vajadusi ignoreerida. x Agressiivne käitumine ­ inimesed, kes väljendavad oma tundeid, vajadusi ja mõtteid teiste arvelt, nad võidavad peaaegu alati vaidlused. x Kehtestav käitumine ­ inimesed, kes kasutavad sellist suhtlemist, mis võimaldab tal säilitada eneseaustust, otsida oma õnne ja vajaduse rahuldamist ning kaitsta oma õigusi ja isikuruumi ilma teisi ahistamata või nende üle domineerimata. Kuueastmeline kehtestamisprotsess: 1. ettevalmistus 2. sõnumi saatmine 3. vaikus 4. teise inimese kaitsereaktsiooni peegeldav kuulamine 5. 2.-4. sammu kordamine nii kaua, kui vaja 6. lahendusele keskendumine Konflikti lahendamise meetod: 1. Kohelge teist inimest lugupidavalt 2

Ärisuhtlus ja - läbirääkimised
thumbnail
16
docx

Suhtlemispsühholoogia konspekt

Suhtlemispsühholoogia konspekt „Igapäevaoskused“ Robert Bolton OSKUSED, MIS AITAVAD EHITADA SILDA INIMESTE VAHELE Kuigi suhtlemist peetakse inimsuse suurimaks saavutuseks, ei ole keskmine inimene kuigi osav suhtleja. Viletsatasemeline suhtlemine lahutab meid lähedastest ning viib üksilduseni, samuti ebaeduni töös. Ebaedu tööl – nad ei ole osavad suhtlejad. Ennast saab muuta! Ja muutus tõepoolest toimub. Üks võtmeküsimusi suhtlemisoskuste õppimisel on avastada, kuidas ennast adekvaatselt kaitsta ja samas vähendada tarbetut kaitsehoiakut. Viis oskuste komplekti: 1

Suhtlemispsühholoogia
thumbnail
5
docx

R. Bolton „Igapäevaoskused“

Rahustamine ei lase lohutajal tegelikult teisega koos olla. See võib osutuda () hoopis üheks emotsionaalse tagasitõmbumise ( ) vormiks. Rahustamist kasutavad sagli inimesed, kes tahavad olla abivalmid, kuid ei soovi kanda sellega kaasnevat emotsionaalset taaka (). Kolmeteistkümnes teesulg: rääkida inimestele, et nad kasutavad teesulge. Kolmeteist kümnes teesulg kuulub kohtumõistmise kategooriasse. Kui te soovite oma suhtlemist parandada, on näpuga teistele näitamine viletsaks stardipakuks. Oskuste rühmad Spetsiifilised oskused Tähelepanu väljendamise oskused Osavõttu väljendav kehahoid Sobilik kehakeel Silmside Väliste segajate vältimine Jälgimisoskused Ukseavajad

Isiksusepsühholoogia
thumbnail
48
pdf

Robert Bolton "Igapäevase oskused"

hinnanguga, on peamine tõke inimestevahelises suhtlemises. Inimesed, keda pidevalt kamandatakse, võivad muutuda väga järeleanlikeks ja allaheitlikeks. Üks peamisi loogikast tulenevaid hädasid isikliku või inimestevahelise stressi puhul on see, et ta tekitab emotsionaalset distantsi. Rahustamist (успокоение) kasutavad sageli inimesed, kes tahavad olla abivalmid, kuid ei soovi kanda sellega kaasnevat emotsionaalset taaka. Kui te soovite oma suhtlemist parandada, on näpuga teistele näitamine viletsaks stardipakuks. Halvast harjumusest vabanemiseks on palju kergem asendada see heaga, kui püüda sellest lahti saada vaid tahtejõu abiga.
 3 Kuulamine - see on midagi enamat kui lihtsalt kuulmine «Üks sõber, inimene kes tõeliselt mõistev, kes vaevub meid kuulama, kui me oma probleeme arutame, võib muuta tervet me maailmavaadet» (Dr. E. Mayo).

Psühholoogia
thumbnail
9
rtf

Suhtlemispsühholoogia konspekt 2

vastutus endale tagasiside küsimine Kuulaja ''kohustused'' püüda mõista tähendust (kuulamistõkete kasutamise oht) teema ja emotsioonide fikseerimine kuulaja kehakeel (otsa vaatamine jne) tagasiside andmine Tähelepanu väljendamine kuulamise ajal: tähelepanu väljendamine kui signaal rääkimiseks (oma kogemuse pakkumine võib olla ohtlik!) huvi teise inimese vastu kehakeel ja distants vestlejate vahel sünkroonsed liigutused kontrollitud liigutused, näoilmsed, silmside keskkondlikud tegurid vähemtähtsad kui rääkija, füüsilised barjäärid psühholoogiline kohalolek tähelepanelik vaikimine kuulamine: ... on enam kui sõnade kuulmine ...tähendab seotust teise inimesega ...eeldab tagasisidet abistav kuulamine: oluline: kuulaja enda kuulamisharjumus ja oskused, emotsionaalne taust, väärtustesüsteem, motivatsioon arvestada: see on rääkija probleemne olukord. hetkel oluline, mida rääkija tunneb, mõtleb jne. abistav e

Suhtlemispsühholoogia
thumbnail
11
doc

Sotsiaalpsühholoogia. Inimestevaheline suhtlemine

Suhtleja taju partnerit, paneb tähele, mõtleb. Oskus suhelda tähendab oskust kontakteeruda teiste inimestega, anda edasi informatsiooni, tajuda teist inimest ja võtta temalt vastu informatsiooni. Suhtlemisoskuste põhjaks on usaldus. Usaldus inimeste ja maailma vastu saab alguse juba imikuna. Laps, kellest ei hoolita, kes ei tunne ennast turvaliselt, keda jäetakse tihti üksi on sageli suhtlemises raskusi ja areng pidurdub. Ilma usalduseta ei ole suhtlemist. Sõnatud signaalid, parakeel, silmside ja zestid annavad suure panuse suhtlemisse. Diskursuse analüüs uurib viise, kuidas inimesed kasutavad keelt, nii et annab lugeda ,,ridade vahelt". Liigutuste põhjal saab jälgiv inimene aru, kas inimene on valmis suhtlemiseks. Tähelepanu tuleb pöörata: distantsile inimeste vahel pilkkontakti olemasolule hääle tugevusele zestidele ja muudele kehaliigutustele 4 2

Psühholoogia
thumbnail
133
pdf

Suhtlemispsühholoogia - Sotsiaalpsühholoogia 1

ehitub suhtlemine üles nagu torn või müür klotsidest. Ilma eelneva/alumise klotsita on järgmise moodustumine keeruline. Nagu märkate on suhtlemisoskuste põhjaks usaldus. Usaldus maailma ja inimeste vastu saab alguse esimesel eluaastal. Lapsel, kellest ei hoolita, kes ei tunne ennast turvaliselt, kellega tegelevad paljud erinevad inimesed, keda jäetakse üksi, on tihti suhtlemises raskusi ja areng pidurdub. Ilma usalduseta/ turvalisuseta ei ole suhtlemist. Järgmisel astmel asuvad kontakti saamine, maailma ja inimeste tajumine, ümbritsevate matkimine, esimesed häälitsused see eeldab lähedaste inimeste erinevaid kontaktiviise lapsega ­ puudutusi, naeratust, pilkkontakti, see tähendab lapsele vastamist (naeratusele naeratusega), lapsele võimaluste andmist matkimiseks, tema esimeste häälitsuste tunnustamist ja mõistmist. Tuim ja külm vanem jätab

Suhtlemis psühholoogia




Kommentaarid (2)

m44rja16 profiilipilt
Maarja V.: Tundub päris hea
19:25 24-11-2012
kairree profiilipilt
kairree: väga hea töö
21:43 10-03-2011



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun