Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse Registreeri konto

KÕNE - Kõige tähtsam küsimus? (1)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kuid mida teha siis kui pole eesmärki sihti?
KÕNE - Kõige tähtsam küsimus #1
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 1 leht Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2010-02-10 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 43 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor kirsipunane Õppematerjali autor

Märksõnad

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
15
doc

Laste mõtlemine

refleksid, nõuab keerukamates oludes uusi lahendusi. Just nn. sundmõtlemine ongi omamoodi mõtlemise arengu vedru. L. Võgotski ja teisedki uurijad on rõhutanud, et mõtlemisprotsess ise võib mõjutada ka inimese lihaste tegevust. Silmad ja mõnikord isegi kogu keha võib nagu iseenesest pöörduda objekti poole, millega mõtlemine on momendil seotud. Inimmõtlemise vääramatuks kaastingimuseks (resp. eelduseks) on kõne. Lapse mõtlemise arendamine pole võimalik ilma tema kõne arendamiseta. 7 Hea mõtlemise arendamine inimese ontogeneesis on põhimõtteliselt väga lihtne- laps peab esimestest elupäevadest saama oma erinevate meeleorganitega tajuda ümbritseva keskkonna keerukust, mida peab saatma vanemate sõnaline selgitus. Mõtlemise mitmekülgsuse mõistmiseks on kasulik tutvuda mõtlemise liikidega: 1. Sõnalis-loogilist mõtlemist peetakse inimese juures põhiliseks liigiks.

Arenguõpetus
thumbnail
22
doc

Perekonnaopetus - PEREKOND

Kodu turvalisuse eeldusi on, et pere liikmetel oleks seal hubane. 11 1.Omaette elamispind maja või korterina. *Mehe ja naise issetulekud võimaldavad seda osta. *Ühel abielupoolel on eraldi elamispind juba olemas(mees ei abiellu enne, kui tal on naist kuhugi viia). *Elamispind ostetakse noore pere laenu abil. 2.Elamispinda saab üürida. *Üürimine on üsna kulukas, nii et see tuleb kõne alla vaid ajutise lahendusena või siis väga soodsatel tingimustel. *Mõnel juhul on võimalik üüritud pinda hiljem välja osta. *Ka väike üüripind on parem kui vanematega korteri jagamine. 3.Ehitatakse kodu ise. *Oskused ja rahalised võimalused lubavad seda. *On olemas vanemate toetus(nii materiaalne kui ka oskusabi). *1. ja 2.lahend on välistatud. Kodu loomine tähendab valitud tingimustes niisuguse elustiili ja reeglistiku kujunda-

Perekonnaõpetus
thumbnail
55
docx

Keeleteadus konspekt 2018 sügis

Saatja kanal vastuvõtja II Foneetika ja fonoloogia Foneetika (häälikuõpetus, hääldusõpetus) on teadus, mis uurib inimkõne üksusi häälikuid artikulatoorsest, akustilisest ja pertseptiivsest aspektist. Häälikute ja häälduse metakeel: [u:] Artikulatoorne foneetika uurib kõneorganite tegevust kõneloome protsessis. Akustiline foneetika uurib häälelainet ja selle vahendusel edastatava suulise kõne üksuste akustilisi omadusi. Pertseptiivne e. tajufoneetika uurib häälelainega edastatavate hääldusüksuste kuuldelise eristamise ja tajumise (äratundmise) probleeme. Foneetika põhiüksus häälik on väikseim kuuldeliselt eristatav artikulatoorsete ja / või akustiliste omadustega määratletav kõnesegment. Häälikute hulk on lõpmatu. Häälikute kvaliteeti mõjutavad tema positsioon, naaberhäälikud, kõneleja kõneorganite anatoomia, kõneleja emotsionaalne seisund.

Keeleteadus
thumbnail
49
docx

Õpilaste enesekohaste oskuste arendamine inimeseõpetuses

Õpilaste enesekohaste oskuste arendamine inimeseõpetuses 1. Loeng ÕS-is on palju mõisteid seoses enese..ga mitte niivõrd mina..ga. 40% enesega seonduvatest mõistetest on negatiivsed. Sissejuhatus. Enesekohane ja sotsiaalne pädevus õppekava osana inimeseõpetuse ainetsüklist. Enesekohane ja sotsiialne pädevus õppekava kontekstis: Hariduse andmisega sotud eesmärgid seoses ÕK arendusega jagunevad: Intellektuaalne dimensioon Produktiive Sotsiaal- personaalne, mis sisaldab persooni- ühiskkond jne (ei tegele)

Inimeseõpetus
thumbnail
25
docx

Taasiseseisvunud Eesti presidendi

teda härra eraõpetlaseks. Enamiku vabast ajast veetis Lennart ülikooli suurepärases raamatukogus. Samuti käis ta kuulamas õigusteaduse, psühholoogia ja hispaania keele loenguid. Et vaba aega oli küllaga, tekkis Lennartil olulisi, õpingukaaslaste meelest mõnikord kummalisigi tutvusi. üks neist oli ülikooli raamatukogu töötaja härra Weltmann. Raamatukogust sai Lennarti vaimne kodu. Lk 7 Ta võis seal kasutada vabadusi, mis tavaliselt ei tulnud kõne allagi. Weltmann oli andnud talle oma soovituse ja palunud töötajail aidata Lennartit alati, kui ta vajas või palus abi. Teine huvitav tuttav oli Vene juudist õppejõud, kelle nimi sai hiljem tuntuks kogu maailmas. See oli semiootik Juri Lotman, kes juudi päritolu tõttu ja vana hea tsaristliknõukoguliku kombe kohaselt oli sunnitud otsima tööd provintsiülikoolis. Meri ja Lotman jõudsid kohe ühele lainepikkusele. Meri valdas vene keelt ja vestlusteemadest puudu ei tulnud. Neist said

Ühiskonnaõpetus
thumbnail
3
pdf

Klientide ootused ja vajadused, Esmamulje teeninduses, Klienditeenindaja suhtlusvahendid.

KÕRVAD - valige väga hoolega 10 esimest sõna, kasutage laitmatut keelt, vältige parasiitsõnu, kasutage inimese nime. NINA -kasutage tagasihoidlikku parfüümi, hästi mõjub puhtuse ja värskuse lõhn, hoiduge higi ravimite alkoholi ja tubaka lõhnadest. KÄED - ainus lubatud puudutus tööl on kätlemine. *Esmamuljet õõnestavad: - lodev keel, kasutame sõnu ja väljendeid mida oleme kuulnud kodus tuttavataelt sõpradelt jne. See ei pruugi olla korrektne kõne ega kirjakeel. Kontrolliga oma keelt sõnastike ja võõrsõnade leksikonidega. *Sobimatud puudutused - patsutamine, nügimine, nööbist kinnivõtmine on liiga familiaarsed ametisuhtes kasutamiseks. *Käte peitmine - laua alla või taskusse peidetud käed tekitavad mulje et varjatakse midagi. Kui teil on harjumus käsi peita tehke endaga tööd ja harjutage mõõdukat Zsetikuleerimist. *Köhatamine - kui köhatamisest hakkab saama harjumus, proovige selle asemel neelata. *Väline visiitkaart

Klienditeenindus
thumbnail
192
pdf

Riigikaitse õpik

RIIGIKAITSE õpik gümnaasiumidele ja kutseõppeasutustele Kaitseministeerium Tallinn 2006 Riigikaitseõpik gümnaasiumidele ja kutseõppeasutustele Kaitseministeerium ja autorid: Rein Helme (1. ptk) Teet Lainevee (9. ptk), Hellar Lill (3. ptk), Andres Lumi (6. ptk), Holger Mölder (2. ptk), Taimar Peterkop (3. ptk), Kaja Peterson (11. ptk), Andres Rekker (4. ja 10. ptk), Andris Sprivul (8. ptk), Meelis Säre (4. ja 7. ptk), Peep Tambets (5. ptk), Tõnu Tannberg (1. ptk) Konsulteerinud Margus Kolga Keeletoimetanud Ene Sepp Illustreerinud Toomu Lutter Fotod: Ardi Hallismaa, Boris Mäemets, Andres Lumi, Andres Rekker, Avo Saluste Kaane kujundanud Eesti Ekspressi Kirjastuse AS Küljendanud Eesti Ekspressi Kirjastuse AS Trükkinud Tallinna Raamatutrükikoda Kolmas, parandatud trükk Üleriigilise ajaloo, ühiskonnaõpetuse ja kehalise kasvatuse ainenõukogu ühiskomisjon soovitab kasutada õpikut riigikaitse valikaine õpetamisel. Riigikaitse valikain

Riigiõpetus
thumbnail
2
docx

Perekond eile, täna, homme.

näiteks kudumine, ketramine. Poisid saadeti võimalikult kiirelt välitöödele abiks ning nad pidid omandama ka võitluskunsti. Uusajal hakati rohkem väärtustama perekonda, vallalisus ei olnud enam õige. Muutus ka suhtumine lastesse ning ka nende kasvatus. Inimeste üldine arusaam perest ja elust muutus: perekonnamoraal tugevnes, lapsi hakati rangemalt kasvatama, arvati, et laste pesemine on tervisele kahjulik, hakati rohkem jälgima oma kõne ja väljendusviisi, inimesed hakkasid oma keha häbenema. 19. sajandil hakkas välja kujunema traditsiooniline perekond. Suurpere asendus kõigest vanemate ja lastega. Perekonnas hakati väärtustama kodu ning rohkem tähelepanu pöörati järglaste kasvatamisele. Peeti sobimatuks abielluda ilma armastuseta. Kui tänapäeval lähtutakse soolisest võrdõiguslikkusest, siis 19. sajandil olid vanematel veel kindlad rollid. Ema pühendus kodule ja lastele, isa käis aga tööl ja vahendas perele

Perekonnaõpetus




Kommentaarid (1)

Noookia profiilipilt
Noookia: päris hea tekst.
14:44 11-04-2010





Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun