LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Ettevõtluse ja majandusarvestuse õppetool K11 Mänguasjad Referaat Mõdriku 2012 SISUKORD SISSEJUHATUS Mänguasjadel on väga tähtis roll laste kasvatamisel. Mänguasjad soodustavad lapse mõistuse ja füüsilist arengut ning aitavad last omandada eluks vajalikke teadmisi. Läbi mängude areneb situatsioonilahendamise oskus ja oskus valida õiget käitumisviisi. Läbi rollimängude mängib laps läbi erinevaid elusituatsioone ja püüab neid lahendada, seda küll temale omasel viisil ja mänguliselt. Väga tähtis on lasta lapsel mängida ka koos teiste lastega, sest siis laps omandab oskused eakaaslastega suhtlemisel. Laste mänguasjad peavad kindlasti
kuustele lastele on toode mõeldud. 6) kauba säilimisaeg- Seda ei ole märgitud, sest tegemist on esemega. 7) põhilised tehnilised andmed kauba kohta. Mänguasjade märgistamine: Mänguasjale peab enne turule laskmist olema paigaldatud vastavusmärgis (CE-märgis). CE- märgis kinnitatakse nähtaval, loetaval ja kustumatul viisil mänguasjale, mänguasjale kinnitatud etiketile või pakendile. Väikeste mänguasjade või väikestest osadest koosneva mänguasja CE-märgise võib kanda ka etiketile või mänguasjaga kaasas olevale voldikule. Selle mänguasjal on see märgis olemas, pakendi põhjal. Arvestades mänguasjaga kaasneda võivaid ohte ja vanuserühma, kellele mänguasi on mõeldud, lisatakse mänguasjale hoiatus, kus märgitakse vähemalt: o kasutaja minimaalne või maksimaalne vanus; On märgitud pakendil 18+ months (kuud) vajaduse korral: o kasutaja suutlikus;
Lapse mängu areng sünnist kuni seitsmenda eluaastani Lapse arengu juures mängib keskkond ülitähtsat osa. Sünd kuni 3.-elukuuni Lapse arengut toetavad järgmised mänguasjad: Plastklotsid, väikesed kõristid mida saab peos hoida, madratsi kohale riputatavad lelud, põrandal asuvad imiku tegevuskeskused. Oskused kolmandal elukuul. Näeb seost oma käeliikumise ja mänguasja vahel. Huvitub oma kätest mida liigutab näo ees. 4.-6. elukuuni Kõndimistugi, pehme mängumatt, pehme pildiraamat, pehmed ehitusklotsid, vanni lelud, padjad, puust kujundid, jonnipunn. Peab meeles, kuidas tuttava mänguasjaga mängida saab. Silmitseb peeglist oma kujutust, vaatab esemeid uudishimulikult. Kuuendal elukuul hoiab mänguasja kindlalt mõlemas käes maha pillamata. Küünitab aktiivselt uudishimu äratanud mänguasjade poole. 7.-9. elukuu
seose tundmist ja tekitavad uudishimu maailma tundma õppida ). * arendavust ( kõige paremad on need asjad, millega tegeledes õpib laps midagi uut ). Esimestel eluaastatel on väikese ilmakodaniku põhitegevuseks ümbritseva maailma tundmaõppimine. Paarikuune laps hakkab juba mänguasjade vastu huvi ilmutama. Paraku pole ta aga veel valmis neid ise kätte haarama. Laps tutvuks küll meeleldi esimeste leludega, kuid keegi peaks olema nii kena, et pistab mänguasja lapsele pihku. Lelu ise võiks olla selline, et laps sellest kinni saab haarata ja siis uurida. Eriti head on pehmed (näiteks riidest õmmeldud, pehmest kummist vormitud vms.) või vähemalt sangakesega asjad. Pehmus on oluline ka sellepärast, et laps võib koordineerimatult vehkides asjaga endale valusasti haiget teha. Igas vanuses lastele on põnevamad sellised mänguasjad, mis mängides laste tegevusele kuidagi reageerivad, näiteks teevad häält
13.25 Laps näeb lauda, kus on sülearvuti. Hakkab selle poole roomama. 13.25 Laps jõuab lauani, püüab ennast laua najal seisma ajada. Lapsel on keel suust väljas. 13.26 Laps seisab, toetudes lauale. Laseb lauast lahti ja teeb neli sammu ema poole. 13.26 Laps kukub, aga paneb käed laiali ning maandudes ette. 13.26 Laps roomab puuri poole, kus sees on jänes ja mille kõrval on kast mänguasjadega ja mänguasjad. 13.27 Laps jõuab mänguasjade kasti juurde. Võtab maast mänguasja, hoiab sellest mõlema käega kinni. Seejärel hoiab ainult ühe käega mänguasjast kinni ning keerab pea ,,tudeng 3" poole ja vaatab teda. 13.27 Laps jätab mänguasja maha, läheb roomammisasendisse ja liigub roomates ema poole umbes meetri, häälitsedes. 13.28 Laps keerab ennast ringi ja liigub mänguasjade juurde tagasi. Jõudes kohale istub, võtab kahe käega pallist kinni ning liigutab seda üles alla. 13.28 Laps viskab palli eemale umbes meetri ja roomab pallile järele. 13
Eelkõige on CE-märgistus tootja või importija poolt antud garantii, et toode vastab kõikidele olulistele töötervishoiu ja tööohutuse nõuetele. Ilma CE-märgita tooteid müüa ei tohi. CE- märgistus seondub ainult ohutusega, sealjuures ei kajasta märk toote kvaliteeti, töökorras olekut ega otstarbekohast kasutamist. Üldjuhul on vastavusmärgistusega tooted, mis võivad olla kasutajale ohtlikud näiteks elektrikaubad, masinad, mänguasjad ja isikukaitsevahendid. Kui tootel puudub kohustuslik CE-märk, võib see osutada faktile, et toode võib olla ohtlik või et tootja ei tunne tootele esitatavaid nõudeid. Vastavusmärgi ehk CE-märgi paigaldab tootja või tema volitatud esindaja, kui õigusakt ei sätesta teisiti. Vastavusmärk paigaldatakse, kui on järgitud toote nõuetele vastavuse tõendamise korda, sealhulgas on ettenähtud juhtudel olemas vastavussertifikaat või vastavusdeklaratsioon.
Learning Express Toys frantsiisettevõte. Ajalugu, sisu, levik Alates juba algusest loovus ja kreatiivsus olid Learning Express põhitunnused. Pärast teise lapse sündimist, Sharon DiMinico leidis enda ümbritsevas keskkonnas koht turul, mis ei olnud kellegagi veel hõivatud. Tänu oma energilisusele ning ema instinkdile, koostas tema fantastilise äriplaani, mis puudutas mänguasja poodi avamist. Tema märkas, et inimesed vajavad kohta, kus nendele pakutaks hea kvaliteediga mänguasju, raamatuid ja lastemänge. Oluline oli see, et sihtrühmaks peeti erinevate vanusega lapsi (alustades sünnist kogu nende üles kasvamise perioodi jooksul). Sharon`i plaani põhiidee seisnes selles, et mänguasjad peavad kõigepealt julgustama lapsi õppida ning loovalt mõtelda, vaimselt areneda ning muidugi meelelahutuda. Ta otsustas, et
1. LAPSEGA KOOSMÄNGIMISE ROLL KAASAEGSES PEREKONNAS Mäng on koolieeliku põhitegevus, mille käigus toimub lapse arenemine. Praegu võib näha seda tendentsi, et suureneb vanemate nõue lapse haridusele, samas kui mängu tajutakse kasutu ajaviitena. 1.1. Mängu ja mänguasja mõiste lapse arengus V. Suhhomlinski väitis, et ei ole ning ka ei või olla täielikku vaimset arengut ilma mänguta. ,,Mäng on suur särav aken, mille kaudu voolab elustavaid ideid lapse maailma. Mäng on elurõõm, milles põleb uudishimu sädemeke" ( 1979, lk 103-104 ). Mäng on täiskasvanute elu peegeldus. Mängudes laps imiteerib täiskasvanuid ning moduleerib sotsiaalkultuurilisi olukordi ja suhteid, kuna mäng on oma olemuselt ja sisult sotsiaalne
Kõik kommentaarid