· Kui kutsuja naine, siis kasutab ta esimesel kohal tiitlit ja selle järel oma nime · Kui abielunaine kutsutakse ametist sõltuvalt ja abielumees tema abikaasana, siis mehele kirjutatakse eraldi kutse, millele märgitakse tema tiitel ja nimi. · Naisministritele ja naissuursaadikutele määratud kutsetele märgitakse tiitel proua. · Kirikutegelaste puhul lisatakse nende kiriklik auaste. Märkus riietuse kohta: · Märgitakse alumisse nurka, seda eriti just nende vastuvõttude puhul, mis algavad pärast kella kuut õhtul. · Kutsele märgitud riietus on kohustuslik · ,,Tume ülikond" kusel tähendab seda, et pole sobiv riietuda smokingusse või isegi frakki, samas võib aga tume ülikond teatud olukorras asendada smokingut või frakki. R.S.V.P palun vastata! P.V või V.P vastata palun P.M meeldetuletamiseks Vastuvõtud Kuuluvad eelkõige äri- ja diplomaatilise suhtlemise pidulikumasse ossa. Eeldab hoolikat ettevalmistust. Liigitamine:
PÄEVANE ÕHTUNE 12.00 18.00 alates 18.00 vähem pidulik pidulikum kestus kuni 1,5 t kestus 2 2,5 t töine riietus määratud seistes istudes VASTUVÕTTUDE LIIGID Diplomaatilised vastuvõtud: · "Pokaal sampanjat" või "Pokaal veini" - 12.00 15.00 - mitteametlik - seistes - vähem tähtsa sündmuse puhul · Lõunasöök - Eestis kella 12 15 ( mujal 19 21) - Ametlik - Seistes või istudes Buffet e. rootsi laud kõige kasutatavam · Eine
dokumentide juures, et kinnitada nende ehtsust ja eristada originaaldokumente võltsingutest. Veel hiljem hakati protokolli all mõistma nõudeid, kuidas vormistada kirju (valida viisakusvorme kirjade alustamisel ja lõpetamisel) ning kuidas korraldada tseremooniaid. DIPLOMAATILINE PROTOKOLL on riikidevahelises suhtlemises väljakujunenud normide ja reeglite kogum. Diplomaatiline protokoll käsitleb riikidevahelist kirjavahetust, diplomaatiliste esindajate vahetamise korda, nende ameti- ja auastmeid, riiklikke tseremooniaid, ametlikke kohtumisi ja vastuvõtte. Diplomaatilise protokolli alusdokumendid on: - Viini konventsioon ,,Diplomaatilistest suhetest" (1961) - Viini konventsioon ,,Konsulaarsuhetest" (1963) AMETIPROTOKOLL on ametialases suhtluses üldtunnustatud käitumisnormid, tavad, kombed. Ametiprotokolli alus on asutuse või ettevõtte põhiväärtused, missioon, visioon.
Kordamisküsimused 1. Mis on eetika? Eetika jagunemine Filosoofia haru, mis õpetab vahet tegema õige ja vale, hea ja halva vahel. Aristoteles Eetika jaguneb teoreetiliseks ja praktiliseks (eetika rakendamist praktiliste probleemide kästilemisel). Teoreetiline jaguneb meta- (uurib eetika mõisteid. Nt Mis sisaldab endas ,,Õige"?) ja normatiivne-eetika (teooria selle kohta, milline käitumine on moraalselt hea või halb). Praktiline eetika jaguneb kutse- (piirdub kindla elukutse eetikaga) ja rakenduseetikaks (erinevate ühiskondade probleemid). 2. Mis on korruptsioon (nimeta ja iseloomusta kolme korruptsiooni vormi) Korruptsioon ametiseisundi ärakasutamine omakasu eesmärgil. 1) Altkäemaks/pistis altkäemaksuna on vaadeldav nii rahaline kui muu hüve(kingitused, reisid, soodustused jms), mida ametiisik saab teenistusülesannete rikkumise eest. Eesmärgid on väga erinevad nt et kiirendada teatud protsesse, kui ka teabe saamiseks, mis ei
Kesk- ja varauusaegne tähendus nõuded, kuidas vormistada kirju (viisakusvormelid) ja korraldada tseremooniaid. Tänane tähendus - kokkulepitud põhimõtted, mis käsitlevad ühiskonnas väljakujunenud käitumis- ja suhtlemisnorme, hierarhiat, ühiskondlikku positsiooni, tseremooniaid jne. Diplomaatiline protokoll Riikidevahelises suhtluses väljakujunenud normide ja reeglite kogu. Täpsemalt: riikidevaheline kirjavahetus, diplomaatiliste esindajate vahetamise kord, ameti- ja auastmed, diplomaatiline korpus, hierarhia, riiklikud tseremooniad, ametlikud kohtumised ja vastuvõtud. Tähtis koht aegade jooksul kujunenud tavadel ja kommetel, mida riikide esindajad omavahelises suhtluses järgivad. Ametiprotokoll Ametialases suhtlemises üldtunnustatud käitumisnormid, tavad ja kombed, mille alus on ametiasutuse või ettevõtte põhiväärtused ja filosoofia.
17 Kutsed jagunevad järgmiselt: täielikult trükitud kutsed Täielikult trükitud kutseid kasutatakse eriti piduliku vastuvõtu puhul. osaliselt trükitud kutsed Osaliselt trükitud kutsed on poolametlikud ja võimalusega neid käsitsi täiendada. käsitsi kirjutatud kutsed. Käsitsi kirjutatud kutsed on alati mitteametlikud ja neid kasutatakse koduste pidude ning vastuvõttude korral. Kõige rohkem kasutatakse kutsekaarte, mille soovitatavad mõõtmed on 15 × 10 või 18,5 × 12 cm. Kutse tekst (eelkõige suure ja piduliku vastuvõtu puhul) võib olla trükitud, kuid lugupidav on kutsutavate nimed käsitsi kirjutada. Organisatsioonidel, kellel on vaja palju üritusi korraldada, on kasulik tellida firma logoga (pressitud või kulla-hõbedaga trükitud) kokkumurtud kutsekaardi kaaned, mille vahele pannakse järjekordse sündmuse
kaardi pöördele ja paneb kaardi ümbrikku, kleebib kinni. Sekretär edastab ümbriku juhile. 1) Element adressaat. · Adressaat vormistatakse vasakus veerus, 5,5 cm kaugusel ülaservast. · Kirju võib adresseerida asutusele või vajadusel selle struktuuriüksusele, personaalselt ehk nimeliselt. Isiklik ei võrdu personaalne. 2) Protokoll dokument, mis koostatakse koosoleku või nõupidamise käigus ja vastuvõetud otsuse fikseerimiseks. Protokolli liigid : Sõnaline Diskussioon ehk arutelu antakse edasi sõnasõnalt. Resolutsioon Vormistatakse protokolli I ehk sissejuhatav osa ning lisatakse otsused. Jutustav Diskussioon ehk arutelu antakse edasi lühikese kokkuvõttena ainsuse 3. pöördes. Protokolli kuupäevaks on : koosoleku toimumise kuupäev. Protokoll on dokument, millel puudub element pealkiri. Protokollil on 2 allkirja : koosolekujuhataja ja protokollija. Protokoll vormistatakse üldplangile.
9 21. Verbaalsete ja mitteverbaalsete suhtlemisvahendite koosmõju Kuidas saadakse aru, et inimene valetab. Ta ütleb üht kui keha räägib teist! Rääkimisel peavad olema hääl, sõnad ja keha kooskõlas. Pole ju usutav kui inimene ütleb: Hurrraaa.... väsinud, tüplinud häälega. Tõsist juttu rääkides ei tohiks lamaskleda diivanil jne. 22. Küsimuste esitamine kliendile Küsimuste liigid: avatud küsimused suletud küsimused proovi ja katsetamisküsimused juhtivad küsimused pehmendavad küsimused retoorilised küsimused kontrollivad küsimused Igale küsimusele on oma aega ja koht. Õigete küsimustega jõuad kliendini! 23. Kliendi küsimustele vastamine Kliendi küsimusi ei tohi jätta tähelepanuta. Klient peab alati saama oma küsimustele vastuse.
Kõik kommentaarid