Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Toidukaubaõpetus (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mitu muna sõi Eesti elanik eelmisel aastal?
  • Kust on pärit poes müüdavad munad?
  • Miks kaitsta kaubamärki?
  • Milline tähis ei sobi kaubamärgiks?
  • Mis on kaubamärk?

Lõik failist


LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL
Ettevõtluse ja majandusarvestuse õppetool
Nimi
ÕPIMAPP
Iseseisev töö
Õppejõud: Nimi, MA
Mõdriku
2015


Sisukord


Sissejuhatus 4
1 Kaubamärgi mõiste, areng ja kaitse. 5
1.1 Kaubamärgi mõiste 5
1.2 Kaubamärgi liigid 5
1.3 Kaubamärgi ajalugu maailmas 6
1.4 Kaubamärgi ajalugu Eestis 8
1.5 Kaubamärgi kaitse 9
2 Kaubamärk RAKVERE 10
1 Kaubamärk Rakvere ajalooline areng 11
2.1 Kaubamärk Rakvere saavutused ja tunnustamine 13
2.2 Kaubamärk Rakvere Tootevalik 14
2.2.1 Võileivapealsed lihatooted : 14
2.2.2 Roavalmistus tooted: 15
2.2.3 Snäkid 16
2.2.4 Tarrendtooted 16
2.2.5 Külmutatud tooted: 16
2.2.6 Küpsetatud lihatooted 16
2.2.7 Hakkliha ja tükkilihatoote 16
2.3 Tootevalik ja väljapanekud kahe kaupluse põhjal 17
2.3.1 Turu Kaubamaja 18
2.3.2 Rakvere Maxima 21
3 Liha 22
3.1 Liha märgistamine 23
3.2 Liha koostis 24
3.3 Liha kvaliteet 25
3.4 Liha liigitamine 26
3.4.1 Linnuliha 26
3.4.2 Sealiha 27
3.5 Veiseliha 29
3.5.1 Lambaliha 29
3.6 Pakendid ja pakenditete märgistamine 30
3.6.1 Näited pakendi võimalikest märgistustest 31
4 HAKKLIHA JA TÜKILIHAST TOOTED 34
4.1 Hakkliha 34
4.2 Tükilihast tooted 34
5 Lihatooted 35
5.1 Vorstid 35
5.2 SUITSULIHATOOTEID 37
5.3 PASTEEDID JA VÕIDED 38
5.4 HAKKLIHAST TOOTED 38
5.5 TARRENDTOOTED JA SÜLDID 39
6 Munad 39
6.1 Munade koostis 39
6.2 Munade pakendamine 40
6.3 Munade kvaliteediklassid ja märgistamine 40
6.4 Munad toidulaual 41
6.4.1 Kanamunad 42
6.4.2 Vutimunad 42
6.4.3 Jaanalinnumunad 42
Arutelu loetud kirjanduse põhjal 43
Kasutatud kirjandus 46


Sissejuhatus


Käesolev töö on kirjutatud Kaubamärk Rakverest, lihast,
lihatoodetest ning munadest.
Esmane põhjus, miks valisin antud teema on see, et peaaegu kõik
inimesed tarbivad igapäevaselt: liha, lihatooteid ja mune. Liha ja
lihatooted see on üsna mahukas segment . Toodete valik erinevatel
tootjatel on suhteliselt suur ja konkurents tihe.
Tootevaliku ja väljapanekute tarbeks külastasin kauplusi, kus ma
tavaliselt ei käi. See oli hea võimalus tutvuda nende väljapanekute
ja tootevalikutega.
Teine põhjus, miks valisin antud teema on see, et ma ise puutun iga
päev kokku liha ja liha toodetega. Töötan hetkel ühes Eesti
suurimas liha käitlemisettevõttes. Olen osalenud toore liha
töötlemise ja protsessis peaaegu algusest lõpuni. Töötasin ligi
kaks aastat algtöötlemises (tapamajas) ning aegajalt käisin toore
lihakäitlemise osakonnas (tarbija- ja tükilihad) ning subproduktide
osakonnas abiks pakkimisel. Erandina ei töötanud lihalõikuses,
kuid olen teadlik rümba tükeldus viisidest .
Hetkel töötan klienditeeninduses ning müün liha ja lihatooteid.
Peab tõdema, et meie sortiment on väga lai ja uueneb pidevalt.
Vahel tuleb klientidele või lõpptarbijatele selgitada millise tootega on tegu või teada toote koostist.
  • Kaubamärgi mõiste, areng ja kaitse.

  • Kaubamärgi mõiste


    Kaubamärk on ettevõtja vara ja peamine äri edendamise vahend, mis
    võimaldab kaupa ja/või teenust esile tõsta ning eristada sarnase
    tegevusalaga konkureeriva ettevõtte kaubast ja/või teenusest.
    ( Kaubamärgiseadus § 3)
    Kaubamärk loob seose ettevõtja ja potensiaalse kliendi vahel, mis
    omakorda aitab luua lojaalset tarbijaskonda ning kasvatada seeläbi
    turuosa. Silmapaistev ja tähelepanu äratav kaubamärk mõjutab
    otseselt tarbija ostukäitumist, luues ettevõtte idenditeedi, kasvatades usaldusväärsust ja muutes kontakti tarbijaga lihtsamaks.
    ( Patendiamet , 2015)
    Tarbija jaoks aitab kaubamärk eristada erinevaid identseid tooteid,
    et ta saaks seostada varem ostetud ja talle meeldivat toodet. Näiteks
    maitse omaduste ja/või kvaliteedi(teenuse) poolest positiivseks osutunud ostukogemust omades muutub kaubamärk kliendi jaoks
    kvaliteedi garantiiks. (Patendiamet, 2015)
  • Kaubamärgi liigid


    Kaubamärk võib olla sõna- ( väljend , tehissõna, isiku nimi, loosung ), tähe- ja numbriühend, kujutis-, või nende kombinatsioon.
    Lisaks võib kaubamärk olla näiteks ruumiline- (3D, originaalse
    kujuga toode ja/või pakend), heli- (mõne filmi(de)/seriaali(de)
    tunnusmeloodia) või lõhnamärk. (Vikipeedia,
    s.a.)
    Värvimärk eraldi ühe värvina kaubamärgina ei ole võimalik
    üldjuhul registreerida, kuna sel puudub võime eristada kaupu ja/või
    teenuseid. Registreerida saab juhul, kui patendiametile on esitatud
    tõendid, mille alusel on tõendatud, et tarbija tajub värvi
    kaubamärgmina. (Patendiamet, 2015)
    Kaubamärgi eriliigid, mis tähistavad teatud ühistunnetust on
    kollektiivkaubamärk ja garantiimärk. Kollektiivkaubamärk on
    isikute ühendusele kuuluv tähis, mida iga liige võib kasutada
    vastavalt põhikirjas sätestatud tingimustele. Garantiimärk on eri
    isikute kaupu või teenuseid tähistav märk, nende kaupade või
    teenuste ühise omaduse, geograafilise päritolu, tootmisviisi või
    muu ühise tunnuse garanteerimiseks. (Vikipeedia,
    et.wikipedia.org, s.a.)
    Kaubamärk on väga lai mõiste, kus kasutatakse ka termineid: mark,
    brand ja logo .
    ( Ibid )
    Mõiste brand (mille
    kohta kahjuks ei leidu täpset eestikeelset vastet) on kaubamärgi
    tähendusest edasi arenenud ja hõlmab ka toote, teenuse või
    ettevõtte isikupära. Seda saab määratleda ettekujutusega, mis
    tarbijal või kliendil on toote, teenuse või ettevõtte suhtes
    tekkinud ja mis ei piirdu üksnes teatud tähise või tähiste
    kombinatsiooniga. (Ibid)
  • Kaubamärgi ajalugu maailmas


    Esimesed võimalikud märgistused tänapäeva mõistes kaubamärgina
    pärinevad Atiik-Kreekast, kus keraamilisi esemeid märgistati, et
  • Vasakule Paremale
    Toidukaubaõpetus #1 Toidukaubaõpetus #2 Toidukaubaõpetus #3 Toidukaubaõpetus #4 Toidukaubaõpetus #5 Toidukaubaõpetus #6 Toidukaubaõpetus #7 Toidukaubaõpetus #8 Toidukaubaõpetus #9 Toidukaubaõpetus #10 Toidukaubaõpetus #11 Toidukaubaõpetus #12 Toidukaubaõpetus #13 Toidukaubaõpetus #14 Toidukaubaõpetus #15 Toidukaubaõpetus #16 Toidukaubaõpetus #17 Toidukaubaõpetus #18 Toidukaubaõpetus #19 Toidukaubaõpetus #20 Toidukaubaõpetus #21 Toidukaubaõpetus #22 Toidukaubaõpetus #23 Toidukaubaõpetus #24 Toidukaubaõpetus #25 Toidukaubaõpetus #26 Toidukaubaõpetus #27 Toidukaubaõpetus #28 Toidukaubaõpetus #29 Toidukaubaõpetus #30 Toidukaubaõpetus #31 Toidukaubaõpetus #32 Toidukaubaõpetus #33 Toidukaubaõpetus #34 Toidukaubaõpetus #35 Toidukaubaõpetus #36 Toidukaubaõpetus #37 Toidukaubaõpetus #38 Toidukaubaõpetus #39 Toidukaubaõpetus #40 Toidukaubaõpetus #41 Toidukaubaõpetus #42 Toidukaubaõpetus #43 Toidukaubaõpetus #44 Toidukaubaõpetus #45 Toidukaubaõpetus #46 Toidukaubaõpetus #47 Toidukaubaõpetus #48
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 48 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2016-03-26 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 20 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor KirsikaR Õppematerjali autor
    Toidukaubaõpetuse kursusetöö Kaubamärk Tootekategooria (Liha, lihatooted ja munad) Arvamuse kirjutamine (munade kohta).
    Töö sai hindeks 4/5-st. Esinevad mõned vormistus vead.

    Kasutatud allikad

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    110
    docx

    Toidukaubaõpetuse õpimapp

    LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Ettevõtluse ja majandusarvestuse õppetool ÕPIMAPP Iseseisev töö Õppejõud: Liina Maasik, MA Mõdriku SISUKORD SISUKORD..........................................................................................................................2 SISSEJUHATUS..................................................................................................................4 1KAUBAMÄRK.................................................................................................................5 1.1Ajalooline taust ja areng.............................................................................................5 1.2Kaubamärgi kaitse.......................................................................................................7 2KAUBAMÄRK LEIBUR..................................................................................................8

    Toidukaubaõpetus
    thumbnail
    19
    doc

    KEEDUVORSTID

    Järvamaa Kutsehariduskeskus Müüja Referaat KEEDUVORSTID Marjana Kuusmaa Juhendaja: Paide SISUKORD SISSEJUHATUS...................................................................................................................4 1 RAKVERE LIHAKOMBINAAT....................................................................................... 5 1.1 Lastevorst..................................................................................................................... 5 1.2 Lihakas Lastevorst........................................................................................................5 1.3 Doktorivorst..................................................................................................................6 1.4 Säilitamine....................................................................................................................6 2 VALLA...................

    Toiduaine õpetus
    thumbnail
    28
    docx

    Kaubamärkide referaat

    LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Ettevõtluse ja majandusarvestuse õppetool IK KAUBAMÄRGID JA TOIDUAINETÖÖSTUSED EESTIS Referaat Õppejõud: Liina Maasik Mõdriku 2011 SISUKORD SISSEJUHATUS Teema "Kaubamärgid ja toiduainetööstused Eestis" on tänapäeval väga aktuaalne. Praegu on palju erinevaid organisatsioone, mis pakuvad teenuseid ning tooteid, peaaegu kõigil on olemas oma käubamärk. Kaubamärke kasutatakse äriisukute toodetud kaubade ja teenuste individualiseerimiseks, st kaubamärk eristab üht firmat, kaupa või teenust teistest, ja on olemas praegusel turul. Kaasaegse konkurentsi tingimustes kaitseb kaubamärgi registreerimine ebaseadusliku kasutamise ja kopeerimise vastu. Kaubamärk on omandiõigus ja ettevõtte mittemateriaalne vara. Kaubamärgi omanik võib lubada või takistada kaubamärgi kas

    Toidukaubandus
    thumbnail
    62
    doc

    Keeduvorstide liha sisaldus

    TALLINNA TEENINDUSKOOL Uurimustöö Juhendaja: Aive Antson Tallinn 2014 SISUKORD 1. SISSEJUHATUS................................................................................................................4 2. EESMÄRK.........................................................................................................................5 3. RAKVERE LIHAKOMBINAAT......................................................................................6 3.1 Lastevorst.....................................................................................................................6 3.2 Lihakas Lastevorst........................................................................................................6 3.3 Doktorivorst..................................................................................................................7 3.4 Säilitamine..................................................................

    Loomsed toormed
    thumbnail
    60
    docx

    ÕPIMAPP

    LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Ettevõtluse- ja majandusarvestuse õppetool K14KÕ Jana Annuk TOIDUKAUBAÕPETUS Õpimapp Juhendaja: Liina Maasik. MA Mõdriku 2014 SISUKORD SISSEJUHATUS............................................................................................................4 1. KAUBAMÄRGI MÕISTE, AJALUGU JA KAITSE................................................5 1.1Kaubamärgi mõiste................................................................................................5 1.2 Kaubamärgi ajalugu..............................................................................................5 1.3Kuidas kaubamärki kaitsta?...................................................................................6 2SALVEST...........................................................................................................

    Toidukaubaõpetus
    thumbnail
    14
    pdf

    Lihatoodete tehnoloogia

    Lihatoodete tehnoloogia Lihatooted on lihast valmistatud või liha sisaldavad tooted, mida on töödeldud sellisel viisil, et toote lõikepinnal ei ole enam värskele lihale omaseid tunnuseid. Toode võib lisaks lihale sisaldada ka muid toiduaineid. Tooteks ei loeta liha, mida on ainult jahutatud või külmutatud (see on värske liha), samuti hakkliha ja tükiliha. Lihatoodete jaotus (Eesti Lihatööstuse Standard) Lihatooteid on võimalik klassifitseerida tooraine, valmistamisviisi või mõne muu parameetri alusel. Eesti Lihatööstuse Standardist lähtuvalt jaotuvad lihatooted järgmiselt: 1) LIHAVORSTID - lihatooted, mis on valmistatud peenestatud lihast, maitse- ja lisaainetest, lisanditest ja muudest komponentidest, pritsitud vorstikesta või vormi ja termiliselt töödeldud. Näide: toored grillvorstid, viinerid, sardellid, keeduvorstid, suitsuvorstid, sültvorstid, maksavorstid, kruubivorstid/tanguvorstid, lihaleivad 2) VERETOOTED- keedetud tangainest või jah

    Loodusteadused
    thumbnail
    20
    doc

    Liha ja lihatooted - referaat

    SISUKORD 1 Liha..............................................................................................................................3 1.1 Liha säilitamine.................................................................................................... 3 1.2 Liha eeltöötlusvõtted............................................................................................ 4 2 Liha liigid.................................................................................................................... 6 2.1 Veiseliha...............................................................................................................6 2.2 Sealiha.................................................................................................................. 7 2.3 Lambaliha.............................................................................................................9 2.4 Linnuliha..........................................................................

    Toidukaubandus
    thumbnail
    26
    docx

    Toidukauba eksami kordamisküsimused ja vastused

    Toidukauba eksami kordamisküsimused ja vastused 1.Toidukaupade keemiline koostis, vitamiinid ­ rasvas ja vees lahustuvad. Keemiline koostis 1. anorgaanilised ained: vesi, mineraalained; 2. orgaanilised ained: süsivesikud, rasvad, valgud, fermendid, vitamiinid, värvained, happed, parkained jne. Vesi · vaba (piimas, mahlas, õlles, lihas jne) · seotud (katsudes kuivad toiduained) Süsivesikud · suhkrud · kestained ehk tselluloos süsivesikud jagunevad kolme rühma: monosahhariidid ­ glükoos, fruktoos oligosahhariidid ­ sahharoos, laktoos, maltoos polüsahhariidid ­ taimedes leiduv tärklis, loomne tärklis glükogeen Rasvad ehk lipiidid · taimsed · loomsed Valgud ehk proteiinid · täisväärtuslikud · mittetäisväärtuslikud Vitamiinid · vees lahustuvad · rasvas lahustuvad Mineraalained · makroelemendid - naatrium, kaalium, magneesium, kaltsium, fosfor, kloor j

    Toit ja toitumine




    Meedia

    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun